Kiva, jos peli toimii kaikilla servereillä niin, että ak:lla osuu. Erohan go:n puolella on aika valtava, jos pelaa 128tick-serverillä ja kaikilla ping alle 20 vai mm ja jotain 100:n sankareita mukana.
Jep, hieman vajaaksi jäi tuo viesti kun väsyneenä kirjoitin. Serverit siis tekee sen, että tuntuu AK:lla olevan helpompaa ampua ja luonnollisesti pelimoottori tekee sen, että peli pyörii ihan kelvollisesti myös heikommilla koneilla. Olen tätä nyt muutamalla koneella päässyt testaamaan ja tosiaan tuolla vanhalla 300FPS-rajalla ei taida olla enää merkitystä, kuten muissakin peleissä niin tuntuu sulavalta kunhan peli pyörii yli näytön virkistystaajuuden.
Joo, en minä niin ajattelekkaan. Juuri siksi listasin noita omia statsejani, eli pelituntien määrän ja Steam-tunnuksen iän ja muuta vastaavaa. Tiedän siis varsin hyvin, että niitä kutsuja jaetaan tällä hetkellä juurikin erittäin aktiivisille pelaajille joilla on tuhansien tuntien kokemus kynäristä ja varmasti on muitakin asioita jotka vaikuttavat. Mutta sitä suuremmalla syyllä on ihan turha käyttää mitään "sain kutsun viimeinkin" -ilmaisua, kun ilmeisesti olet itsekin varsin tietoinen siitä kuinka onnekkaassa ja elitistisessä asemassa olet sen kutsun suhteen. Harvalla pelaajalla kun on sitä 5-7 tuhatta pelituntia. Särähtää vain omaan korvaan tuollainen, kun meitä suhteellisen aktiivisia pelaajia on varmasti tuhansia muitakin, jotka kutsua innoissaan odottavat. Et todellakaan saanut sitä viimeinkin, vaan ihan ensimmäisten joukossa.
Kiva kuitenkin kuulla kokemuksiasi pelistä ja mielellään niitä kuulisi lisääkin niiltä harvoilta onnekkailta jotka ovat jo kutsun saaneet!
Alle oleva kirjoitettu omasta näkökulmasta ja tällä pelikokemuksella mitä on kertynyt ja mikä uudessa osuu välittömästi silmään vanhaan verratessa.
Grafiikat on korkeilla asetuksilla todella hyvät verrattuna GO ja tämä tulee väistämättä näkymään myös aseskinien hinnassa.
Grafiikkojen lasku ei tunnu juurikaan vaikuttavan suorituskykyyn, mutta ainakin tällä hetkellä ns. performance grafiikoilla tämä peli on paskemman näköinen kuin GO.
AK:lla ja Galililla ampuminen on helpompaa välillä myös tuntuu pistooleilla (mukaan lukien DE) onnistuu ampuminen myös juosten. M4A4 tuntuu oudolta ja olen pelannut pelkkää silucolttia.
Silun irroituksen saa lukittua eli ei enää vahinkopainalluksia. Tiestysti hauskuushan tässä vähenee samalla.
Olen varusteostot tehnyt CS 1.6 asti näppiksellä ja tässä on menty vaihtamaan ostovalikon numeropaikat. Nämä paikat olisi voinut jättää ennalleen etenkin nyt kun pelaa GO ja CS2 samaan aikaan.
Äänet on todella kovat eli juokseminen ja hyppiminen kuuluu kauas sekä tuolla päähän ampumisella oikein mässäillään.
Ekat pari päivää oli ihan hyvä fiilis, mutta betan rajoittumisen Mirageen ja jatkuvat bug-abuset matseissa vei itseltä ilon ainakin jo kolmessa illassa. Mirage ei ole lempikarttoja ja fiilis on kuin COD:issa kun porukka istuu katoilla kämppimässä
Lisäksi mikäli GO portataan lopullisesti CS2 niin mitähän käy KZ-porukalle yms. CS on kuitenkin paljon muutakin kuin 5v5.