Commodore (C64, C128 ym)

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
567
Ite hinkutin vuosikausia kuusnepalla, seuraava oma kone olikin 486. 90-luvun alkupuolella C-64 oli jo siirretty vaatehuoneen perukoille kunnes kerran aittelin ottaa pikku boulder dashit ja ihmetys oli suuri kun nepaa ei hyllyltä löytynytkään. Aikani velipoikaa piti puristella ennenku selvis että oli menny sen vaihtamaan käytettyihin luistimiin :itku:
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Rämpytyspeleissä ykkönen oli sellainen isokahvainen tikku. Pohjasta kiinni ja ravisteli sitä kahvaa. :D

Tällainen quick shot siis:


Kulutus oli kyllä kova. Ei vissiin oikein tykänneet hyvää tuosta tavasta.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
567
Rämpytyspeleissä ykkönen oli sellainen isokahvainen tikku. Pohjasta kiinni ja ravisteli sitä kahvaa. :D

Tällainen quick shot siis:


Kulutus oli kyllä kova. Ei vissiin oikein tykänneet hyvää tuosta tavasta.
Isännän kanssa testattiin kovastikkin tuota tapaa ja muutamaa muutakin. Muistaakseni viriteltiin tohon jäykemmät jouset jolloin tehokkain ja nopein tapa oli se että painoi tikun toiseen laitaan ja päästi irti jolloin se teki itestään muutaman kerrran ees taas liikkeen tosi nopiaa ja sitten heti uusiksi...tuli hyviä aikoja :D
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Rämpytyspeleissä ykkönen oli sellainen isokahvainen tikku. Pohjasta kiinni ja ravisteli sitä kahvaa. :D

Tällainen quick shot siis:


Kulutus oli kyllä kova. Ei vissiin oikein tykänneet hyvää tuosta tavasta.
Rämpytyspeli kaudella noita tikkuja sai vaihtaa välillä monta kertaa vuodessakin kun hajosivat raivo rämpytyksen seurauksena vähän väliä. Nykyään jos ostaa jonkun ohjaimen kevyeen simulaattori pelailuun se kestää lähes ikuisesti vaikka kyseessä olisi ihan entry hinta-tason ohjain. Monta kertaa tikkua on saanut vaihtaa vain sen takia kun tulee uusia käyttöjärjestelmiä ja vanhalle ohjaimelle ei enää saa ajuritukea eikä hajoamisen takia. C64 rämpyttely aikoina tikut hajosivat ihan fyysisesti vähän väliä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Vieläkin se ylenpalttinen rämpytys jaksaa naurattaa, kesti varmaan vuosia ja jatkui sitten NES:in track & field:llä.
Löysin jopa videon, jossa näytetään miten kunnon rämpytys tapahtuu :lol:

 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Olen nyt kahdella eri RF-piuhalla koittanut saada kuvaa ulos 64:sta siinä onnistumatta. Jos selaa aikaisempia postauksia tässä ketjussa, näkee, että joskus se toimi, mutta ei enää, missähän tässä on vika nyt? Tuossa RF boksissa ainakin kolme tai neljä tasapääruuvarilla ruuvattavaa namiskaa, mutta ei hajuakaan niiden vaikutuksesta, eli mitä niistä voi säätää?
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Olen nyt kahdella eri RF-piuhalla koittanut saada kuvaa ulos 64:sta siinä onnistumatta. Jos selaa aikaisempia postauksia tässä ketjussa, näkee, että joskus se toimi, mutta ei enää, missähän tässä on vika nyt? Tuossa RF boksissa ainakin kolme tai neljä tasapääruuvarilla ruuvattavaa namiskaa, mutta ei hajuakaan niiden vaikutuksesta, eli mitä niistä voi säätää?
Tuskin niiden säädöistä on kiinni. Antaako kone muutenkaan mitään elonmerkkejä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Olen nyt kahdella eri RF-piuhalla koittanut saada kuvaa ulos 64:sta siinä onnistumatta. Jos selaa aikaisempia postauksia tässä ketjussa, näkee, että joskus se toimi, mutta ei enää, missähän tässä on vika nyt? Tuossa RF boksissa ainakin kolme tai neljä tasapääruuvarilla ruuvattavaa namiskaa, mutta ei hajuakaan niiden vaikutuksesta, eli mitä niistä voi säätää?
Kuulostaa samalta ongelmalta kuin itsellä. halvimmaksi tuli hankkia ultimate64 emolevy koteloon. Amiga 500 kesti 20+ vuotta ulkovarastossa ilman mitään ongelmia ja sisällä lämpimässä ollut c64c hajosi pelkästä koneeseen päin aivastuksesta. Jos on kovasti tunnearvoa chippeihin niin naamakirjassa on ryhmä josta löytyy apua.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Kone kyllä toimii, valot syttyy yms ja melko varmasti kyse on tosiaan vain tuosta rf piuhasta ja uudesta televisiosta. Veikkaan, että jos minulla olisi kuvaputkitelevisio saisin kuvan näkymään heti. Tuolla pari sivua taaempana on tosiaan juttua tästä, että nintendon rf piuhalla sain aikaisemmin toimimaan, mutta nyt, kun sekin on myyty ja tämän koneen oma entinen rf piuha hajosi, ei näillä uusilla johdoilla saa signaalia löydettyä. Mikähän tuossa nintendon piuhassa oli niin erikoista, että se sillä heräsi aina eloon, mikä piirilevy sen harmaan boksin sisällä on? Ei meinaa tällä hetkellä Suomen toreista tai huuto.neteistä löytyä sellaista hienoa 8-pinnin din härpäkettä...
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
407
Kone kyllä toimii, valot syttyy yms ja melko varmasti kyse on tosiaan vain tuosta rf piuhasta ja uudesta televisiosta. Veikkaan, että jos minulla olisi kuvaputkitelevisio saisin kuvan näkymään heti. Tuolla pari sivua taaempana on tosiaan juttua tästä, että nintendon rf piuhalla sain aikaisemmin toimimaan, mutta nyt, kun sekin on myyty ja tämän koneen oma entinen rf piuha hajosi, ei näillä uusilla johdoilla saa signaalia löydettyä. .
Tuossa on yksi vaihtoehto jolla saa kuvan uudempiin näyttöihin:
https://videogameperfection.com/products/retrotink-2x/

Itsellä on tuollainen, antaa hienon kuvan ja ei havaittavaa viivettä.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793


Masterrace, mutta kyllä oli käsi hellänä vetkutuksen ja nuppi kuumana ton jälkeen. Mutta kesti kovaa ajoa as fak.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
782
Paras kestävyys ja ylivoimainen C64 joystick Bomb jackia pelatessa oli tämä Terminator kranaattitikku Terminator Grenade Joystick Trades "Pew Pew" with "Timmy, Nooooooo!!!" Aikoinaan Mikrobitti lehdessä oli palsta jossa oli lueteltu pelaajien itse ilmoittamat pistemäärät eri peleissä. Lähetin tuonne oman Bomb jack ennätykseni joka oli monikertainen siihen nähden mitä muut olivat ilmoittaneet. Seuraavassa numerossa jossa tulokseni olisi pitänyt julkaista, luki jotenkuten näin "olemme jälleen saaneet runsaasti pisteennätyksiä eri pelaajilta, jotkin pisteennätykset ovat niin kovia, että niiden paikkansapitävyyttä voinee epäillä, emme täten julkaise kyseisiä pistemääriä" Ei siis julkaistu minun ennätystä. Taisin toisin sanoen ehkä hieman hurahtaa tuohon peliin :).

Untitled.jpg
 
Viimeksi muokattu:

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Paras kestävyys ja ylivoimainen C64 joystick Bomb jackia pelatessa oli tämä Terminator kranaattitikku. Aikoinaan Mikrobitti lehdessä oli palsta jossa oli lueteltu pelaajien itse ilmoittamat pistemäärät eri peleissä. Lähetin tuonne oman Bomb jack ennätykseni joka oli monikertainen siihen nähden mitä muut olivat ilmoittaneet. Seuraavassa numerossa jossa tulokseni olisi pitänyt julkaista, luki jotenkuten näin "olemme jälleen saaneet runsaasti pisteennätyksiä eri pelaajilta, jotkin pisteennätykset ovat niin kovia, että niiden paikkansapitävyyttä voinee epäillä, emme täten julkaise kyseisiä pistemääriä" Ei siis julkaistu minun ennätystä. Taisin toisin sanoen ehkä hieman hurahtaa tuohon peliin :).
Kuva ei näy.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
108
Paras kestävyys ja ylivoimainen C64 joystick Bomb jackia pelatessa oli tämä Terminator kranaattitikku...
Tämä kyllä pitää paikkansa. Omat muovirimpulat hajosivat sitä mukaa kun uusia ehti hankkia, mutta kaverin lainaama terminaattori kesti mitä vain. Ja tuo oli myös erittäin hyvä rämpytystikku lyhyen ja jämäkän tapin johdosta. Harmillisesti ei vielä ole hennonut ostaa "uutta" mokomaa :)
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Kone kyllä toimii, valot syttyy yms ja melko varmasti kyse on tosiaan vain tuosta rf piuhasta ja uudesta televisiosta. Veikkaan, että jos minulla olisi kuvaputkitelevisio saisin kuvan näkymään heti. Tuolla pari sivua taaempana on tosiaan juttua tästä, että nintendon rf piuhalla sain aikaisemmin toimimaan, mutta nyt, kun sekin on myyty ja tämän koneen oma entinen rf piuha hajosi, ei näillä uusilla johdoilla saa signaalia löydettyä. Mikähän tuossa nintendon piuhassa oli niin erikoista, että se sillä heräsi aina eloon, mikä piirilevy sen harmaan boksin sisällä on? Ei meinaa tällä hetkellä Suomen toreista tai huuto.neteistä löytyä sellaista hienoa 8-pinnin din härpäkettä...
Helpoimmalla pääset kun tilaat uuden kaapelin esim: S-Video Cable for Commodore C64/64C/128 - AMIGAstore.eu
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Oletko tilannut tuolta koskaan mitään? Tai kukaan muukaan? Jotenkin epäilyttävä kauppapaikka.
Olen tilannut monet kerrat onnistuneesti. Toimitus ei mikään huippunopea ole ollut, mikä ei espanjalaisille mitenkään poikkeuksellista ole.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Piti jo kerran kysyäkin, mutta unohtui, että millaisia projekteja rahoittaisit?
Kyllähän ainakin tuo C65 pitäisi tuotantoon saada. Onhan noita kaikenlaisia kickstarttereita ollut, jotka on rahoituksen puuteeseen kuollut tai sitten tehty joku minimierä ja projekti haudattu siihen. TAC2 kopion saisi joku kyllä ottaa työn alle. Luulisi sille kiinnostusta löytyvän.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Onko sinulla tv:ssä tuollainen minidin4, liittimelle paikka? en ainakaan omasta taulutv:stä sellaista löydä, joten tuo kaapeli ei taida minulla toimia.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Onko sinulla tv:ssä tuollainen minidin4, liittimelle paikka? en ainakaan omasta taulutv:stä sellaista löydä, joten tuo kaapeli ei taida minulla toimia.
"Retroromuissa" joo kyllä, en tosin ajatellut ihan loppuun asti. Mutta sopiisko tää: AV cable Commodore 64/16/VIC 20/+4 ?

Tuon kaapelin saa nyky 4K-lättyynkin kiinni. Mutta toimiiko miten kun DIN5/8 käytetty noissa. Itse harrastan Amigaa niin A500+VGA ja A1200+DVI kortit tullut ostettua.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
"Retroromuissa" joo kyllä, en tosin ajatellut ihan loppuun asti. Mutta sopiisko tää: AV cable Commodore 64/16/VIC 20/+4 ?

Tuon kaapelin saa nyky 4K-lättyynkin kiinni. Mutta toimiiko miten kun DIN5/8 käytetty noissa. Itse harrastan Amigaa niin A500+VGA ja A1200+DVI kortit tullut ostettua.
Juu, katselin tuota piuhaa itsekin jo, mutta siinä on tosiaan tuo DIN5 liitin, en tiedä sen toimivuudesta, mutta ilmeisesti DIN8 olisi se optimaalisin kuvan kannalta.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
57
Juu, katselin tuota piuhaa itsekin jo, mutta siinä on tosiaan tuo DIN5 liitin, en tiedä sen toimivuudesta, mutta ilmeisesti DIN8 olisi se optimaalisin kuvan kannalta.
DIN5:ssa kulkee vain komposiittikuva, DIN8:ssa kulkee myös luma ja chroma erikseen ja siitä saa siis svideon(Y/C) ulos, joten siitä saa paremman kuvan, mikäli näyttö tukee tuota.

Joissain vanhemmissa C64:ssa on vain 5pin liitin, samoin vic:ssä ja tuo piuha on käy siten kaikkiin.

Edittiä: niin ja amigastore on vähän hidas ja välillä on vähän ongelmia muutenkin, mutta hoitavat kyllä sitten loppujen lopuksi asiat kuntoon. Tuollaisen kaapelin kyllä muuten tekee ihan käden käänteessä itsekin. Helpoiten melkein tekee kun jostain alelaarista ostaa vaikka rca -> miniplug audio/videopiuhan ja katkaisee ja juottaa din liittimen.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
57
Olen nyt kahdella eri RF-piuhalla koittanut saada kuvaa ulos 64:sta siinä onnistumatta. Jos selaa aikaisempia postauksia tässä ketjussa, näkee, että joskus se toimi, mutta ei enää, missähän tässä on vika nyt?
Tässä voi kyllä olla myös syynä, että kone on hajonnut. Oletko oikeasti testannut että toimii, eli sokkona saanut ladattua softaa jne? Näiden virtalähteissä hajoaa lineaariregu ja se nostaa vähitellen jännitteet ja tappaa esim. muistipiirit. PLA näistä myös hajoaa aika yleisesti, korvaavia onneksi tehdää monenlaisia. CIAt kanssa voivat hajota ja toisen CIAn hajoaminen muistaakseni estää boottaamisen. SIDitkin näistä joskus hajoaa, tosin yleensä se ei estä koneen toimimista muuten, äänet vaan pimenee. Ja onhan siellä muitakin vikapaikkoja. Kuusneban korjaaminen onneksi yleensä on kohtuu helppoa, siinä missä jonkun amiga neljätonnisen korjaamiseen voi mennä monta iltaa, viimeeksi taisin korjata kaksi täysin kuollutta kuusnebaa puolessatoista tunnissa :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Rämpytyspeli kaudella noita tikkuja sai vaihtaa välillä monta kertaa vuodessakin kun hajosivat raivo rämpytyksen seurauksena vähän väliä. Nykyään jos ostaa jonkun ohjaimen kevyeen simulaattori pelailuun se kestää lähes ikuisesti vaikka kyseessä olisi ihan entry hinta-tason ohjain. Monta kertaa tikkua on saanut vaihtaa vain sen takia kun tulee uusia käyttöjärjestelmiä ja vanhalle ohjaimelle ei enää saa ajuritukea eikä hajoamisen takia. C64 rämpyttely aikoina tikut hajosivat ihan fyysisesti vähän väliä.
Pieni modi tuohon "autofireen" ja jossain urheilupelissä nopeuspalkki ei mahtunut ruudulle.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Tässä voi kyllä olla myös syynä, että kone on hajonnut. Oletko oikeasti testannut että toimii, eli sokkona saanut ladattua softaa jne? Näiden virtalähteissä hajoaa lineaariregu ja se nostaa vähitellen jännitteet ja tappaa esim. muistipiirit. PLA näistä myös hajoaa aika yleisesti, korvaavia onneksi tehdää monenlaisia. CIAt kanssa voivat hajota ja toisen CIAn hajoaminen muistaakseni estää boottaamisen. SIDitkin näistä joskus hajoaa, tosin yleensä se ei estä koneen toimimista muuten, äänet vaan pimenee. Ja onhan siellä muitakin vikapaikkoja. Kuusneban korjaaminen onneksi yleensä on kohtuu helppoa, siinä missä jonkun amiga neljätonnisen korjaamiseen voi mennä monta iltaa, viimeeksi taisin korjata kaksi täysin kuollutta kuusnebaa puolessatoista tunnissa :D
Tuolla muutamaa sivua taaempana näkyykin minun testailut eri kaapeleilla, kuvan suhteen. Eli nykyajan taulutv on melko kinkkinen, jos rf:n kautta meinaa kuvaa saada. Kuusnepan omalla rf piuhalla televisio löyti signaalin, mutta laatu oli kuraa, kun sitten tilalle laittoi nintendon rf piuhan, toimi moitteettomasti. Nyt ongelmana on siis, että myin tuon nintendon kokonaan pois ja kuusnepan oma entinen rf piuha hajosi, ei telkku löydä signaalia edes uudella rf piuhalla jonka hankin.

Vaihdoin tähän viime kesänä virtalähteeseen sen modin, sekä itse koneeseen uuden virtanapin ja kaikki konkat. Eli niiden puolesta pitäisi homma olla ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Ruiskumuotteja tehneenä minusta tuo 66 tonnia on halvahko hinta tuon kokoisesta muottiparista :D
Mikä tuollaisessa niin paljon maksaa, tai miten kulurakenne suunnilleen menee? Suunnittelu, materiaali, koneistustyö?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
57
Tuolla muutamaa sivua taaempana näkyykin minun testailut eri kaapeleilla,
Hah, eli vastasin ihan ohi aiheen, innostun aina liikaa, enkä lue tarpeeksi taaksepäin. .Mutta joo, tee itse piuha, saat hyvän.Tai jos et viitsi itse tehdä ja pk-seudulta voit hakea, niin minä voin tehdä sen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Mitä vittua? Ikinä kuullutkaan tuollaisesta. Kerropas kaikki.
Tuossa tikussahan oli automaattitulitus (paineli liipaisinta itsestään nopeasti, kun pisti päälle). Se ohjaamaan mini vaihtorelettä, joka kytkettiin joystickin sivusuunta kytkinten rinnalle. Eli automaatti tikun rämpytys.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Tuossa tikussahan oli automaattitulitus (paineli liipaisinta itsestään nopeasti, kun pisti päälle). Se ohjaamaan mini vaihtorelettä, joka kytkettiin joystickin sivusuunta kytkinten rinnalle. Eli automaatti tikun rämpytys.
Autofire oli tuttu ennestään, mutta en ollut kuullut ikinä tuollaisesta modista. Luulin että tarkoitit jotain sellaista modausta, jossa autofire toimii vielä nopeammin kuin tavallisesti. Sitä joskus 64-aikoina mietinkin, että onko se autofiren nopeus jo maksimi, vai voisiko sen saada jotenkin vielä nopeammaksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Autofire oli tuttu ennestään, mutta en ollut kuullut ikinä tuollaisesta modista. Luulin että tarkoitit jotain sellaista modausta, jossa autofire toimii vielä nopeammin kuin tavallisesti. Sitä joskus 64-aikoina mietinkin, että onko se autofiren nopeus jo maksimi, vai voisiko sen saada jotenkin vielä nopeammaksi.
Voi sitä niissä yleensä säätää, komponenttien arvoja muuttamalla. Ei se ollut mutkikas kytkentä..
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Voi sitä niissä yleensä säätää, komponenttien arvoja muuttamalla. Ei se ollut mutkikas kytkentä..
Ajattelin että siinä tulisi vastaan jo 64:n kyky ottaa vastaan ja käsitellä vaihtuvia signaaleja joystickiltä niin nopeassa tahdissa, kun samalla suurin osa prosessoritehosta menee pelin pyörittämiseen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Ajattelin että siinä tulisi vastaan jo 64:n kyky ottaa vastaan ja käsitellä vaihtuvia signaaleja joystickiltä niin nopeassa tahdissa, kun samalla suurin osa prosessoritehosta menee pelin pyörittämiseen.
Varmaankin jossain vaiheessa tuleekin, mutta kyyti oli kovaa VS käsin rämpyttämällä, ainankin osassa peleistä. Sen muistan hyvin, että jossain pelissä palkki vuoti reippaasti yli.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
57
Yleensä pelit lukee ohjaimia kerran per ruutupäivitys, eli semmoisessa pelissä 25Hz (fire off, fire on = kaksi ruutua) kohdalla tulee raja vastaan.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Vieläkin se ylenpalttinen rämpytys jaksaa naurattaa, kesti varmaan vuosia ja jatkui sitten NES:in track & field:llä.
Löysin jopa videon, jossa näytetään miten kunnon rämpytys tapahtuu :lol:

Tuo Track & Field oli kyllä joystick tappaja.
Ainoa mitä kesti oli TAC2
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Kyllähän ainakin tuo C65 pitäisi tuotantoon saada. Onhan noita kaikenlaisia kickstarttereita ollut, jotka on rahoituksen puuteeseen kuollut tai sitten tehty joku minimierä ja projekti haudattu siihen. TAC2 kopion saisi joku kyllä ottaa työn alle. Luulisi sille kiinnostusta löytyvän.
Tämänkin ketjun perusteella ja ihan yleisestikin kaikenlaiset kaapelit olisivat varmasti myös hyvin tarpeellisia :D
Lisäksi tietysti C64:n ja lisälaitteiden piirit ja muut varaosat.
Jos itsekeksimien pelien, tai olemassa olevien pelien jatko-osia ei lasketa C64:lle eikä muullekaan laitteelle, niin mielenkiintoisinta olisi ehkä rahoittaa sellainen pelimoottori, jolla olisi helppo tehdä pelejä.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Hah, eli vastasin ihan ohi aiheen, innostun aina liikaa, enkä lue tarpeeksi taaksepäin. .Mutta joo, tee itse piuha, saat hyvän.Tai jos et viitsi itse tehdä ja pk-seudulta voit hakea, niin minä voin tehdä sen.
Onko sinulla ohjeita/kuvia tuon piuhan tekemiseen, niin voisi joku ilta askarrella tuollaisen?
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Millainen projekti tuo kuusnepa olisi saada näkymään uudessa tietokoneen näytössä, jossa on vain hdmi portti?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
GBS-8200 Video Converter CGA/EGA/YUV/RGB TO VGA

Tuota on Amiga Facebook-ryhmässä kehuttu. Itsellä ei vain mielenkiinto eikä kaapelit riittänyt, niin jäi hyllyyn pölyttymään. Eihän tuo mikään kaunis ole, mutta äkkiäkös joku näppärä sille kotelon puuhastelee.

Jos joku haluaa ostaa niin laittaa YV. Olisko joku 20€ sis. postit (taitaa kirjeenä, tai mikä pikkupaketti onkaan. just ja just mennä)

IMG_20200319_180849.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 350
Viestejä
4 158 026
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom