Chromecast with Google TV

Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
85
Onko kellään kokemusta, toimivatko Chromecastit Android-puhelimella tehdyn hotspotin kanssa? Voipi tulla reissussa tarpeeseen.
Ite reissaan euroopan ulkopuolella niin voi kun löytääsi chromecast 4Kn kans toimivan VPN:nän niin vois kattella vaikka Serbiassa CMorelta jääkiekkoa niin ei tarttisi kännykästä tai läppäristä tuijottaa :hmm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Ite reissaan euroopan ulkopuolella niin voi kun löytääsi chromecast 4Kn kans toimivan VPN:nän niin vois kattella vaikka Serbiassa CMorelta jääkiekkoa niin ei tarttisi kännykästä tai läppäristä tuijottaa :hmm:
Oletko kokeillut useampaa VPN-palveluntarjoajaa?
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
85
Oletko kokeillut useampaa VPN-palveluntarjoajaa?
F-Securen Freedome ei toimi enää tietystikkään mut mulla on yks firman VPN yhteys jota käyttämällä näkee kännykällä tai läppärillä CMorelta kiekkoa, mut Chromecastilla samaa VPNää käyttäen ei onnistu ja CMore onnistuu kaivaa tiedon mun Serbialaisesta kännykkäliittymästä ja kämpän kiinteästä netistä (wifi ja ethernet)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
F-Securen Freedome ei toimi enää tietystikkään mut mulla on yks firman VPN yhteys jota käyttämällä näkee kännykällä tai läppärillä CMorelta kiekkoa, mut Chromecastilla samaa VPNää käyttäen ei onnistu ja CMore onnistuu kaivaa tiedon mun Serbialaisesta kännykkäliittymästä ja kämpän kiinteästä netistä (wifi ja ethernet)
Tarkoitin tuollaista Chromecastiin asennettavaa appia

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
449
Windscribellä näyttäisi toimivan cmore kun asetuksista unlock streaming on päällä ja kaikki mainosblokkerit sun muut on pois päältä (kuva). Tuon saa myös Chromecastille ladattua.

Ilmaista kokeilua Windscribellä ei enää ole mutta rahat saa takaisin jos ei toimikkaan.
Screenshot_2023-01-15-22-25-26-963-edit_com.brave.browser.jpg
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Oma HD versio tökkii jopa Yle Areenan videoita toistaessa. Vähän väliä töksähtää ja ääni käy hiljaisella. Ei tule laitetta edes käytettyä sen takia vaan CC Ultraa. Pitäisi jaksaa palautella tehdasasetukset.
Oho, ei ole vielä itsellä tullut vastaan. Tosin käyttöä on ollut vasta vähän.

Pitänee hyödyntää Powerin palautusoikeutta, jos vastaavaa ilmenee palautusajan aikana.
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
85
Ite reissaan euroopan ulkopuolella niin voi kun löytääsi chromecast 4Kn kans toimivan VPN:nän niin vois kattella vaikka Serbiassa CMorelta jääkiekkoa niin ei tarttisi kännykästä tai läppäristä tuijottaa :hmm:
Otin testiin Surfsharkin VPN:n ja asentelin sen tohon chromecastille ja toimii kuin junan vessa. Eli jääkiekot näkyy CMorelta ja myös kaikki suomikanavien livelähetykset täällä Serbiassa.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
376
Itse vielä vähän nyyppä tän laitteen kanssa, mutta olisi kysymys: Saako tähän jotenkin asennettua adblockkeria esim. AdGuardia koitin mutta en löydä mitään keinoa asentaa tuota kun se ei ole virallisesti saatavilla sieltä Google kaupasta jota tää laite defaulttina tarjoaa? Pystyykö edes "ulkopuolisia" android softia asentaa mitenkään tähän?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Itse vielä vähän nyyppä tän laitteen kanssa, mutta olisi kysymys: Saako tähän jotenkin asennettua adblockkeria esim. AdGuardia koitin mutta en löydä mitään keinoa asentaa tuota kun se ei ole virallisesti saatavilla sieltä Google kaupasta jota tää laite defaulttina tarjoaa? Pystyykö edes "ulkopuolisia" android softia asentaa mitenkään tähän?
Tuolla itse olen saanut mainokset pois sekä puhelimessa että Chromecast with Google TV laitteella.
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Onnistuuko tässä laitteessa asentaa .apk sovelluksia? Ja jos onnistuu niin miten se asennus toimii?
Xiaomi mi box kärähti ja uutta mediatoistinta haussa. Xiaomissa pystyy asentaa erikseen ladattua rss player nimistä sovellusta,joka on minulle siis se syy hankkia mediatoistimen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Miten katsotte Chromecastia (Windowsista .mkv elokuvia lähettäen) niin että tekstitykset näkyvät?
Castaamalla koko näyttö selaimen avulla: Kuva nykii
VLC:n avulla: Tekstitykset ei näy
Plex media server: Ei toimi, plexin ruutu kyllä tulee televisiolle viestillä "something went wrong" . Plexistä soitetut trailerit toimii mutta ei oman kirjaston videot omalta kiintolevyltä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Miten katsotte Chromecastia (Windowsista .mkv elokuvia lähettäen) niin että tekstitykset näkyvät?
Castaamalla koko näyttö selaimen avulla: Kuva nykii
VLC:n avulla: Tekstitykset ei näy
Plex media server: Ei toimi, plexin ruutu kyllä tulee televisiolle viestillä "something went wrong" . Plexistä soitetut trailerit toimii mutta ei oman kirjaston videot omalta kiintolevyltä.
Plexille on myös vaihtoehtoja. Esim. Jellyfin tai Emby. Sitten jos haluaa castata niin esim Videostream.


Toki kannattaa myös tarkistaa, että Plex server koneessa on avattu tarvittavat portit palomuurin puolelta.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Tämähän toimii loistavasti, ei nyi ja tekstitkin näkyi, kiitoksia.
Sulla asia ratkesi, mutta yleiseksi tiedoksi:
Itse katson yhdistelmällä plex server - plex ja kaikki oman kirjaston leffat toimii sujuvasti, myös tekstitykset.
Myös Kodilla homma pelittää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Aikooko Google koskaan korjata tätä 265 materiaalin tökkimistä?
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Mun on edelleen vaikea perustella itselleni, muista puhumattakaan, mikä tässä versiossa on homman juju. Yhden laitteen taktiikalla käytän mieluummin telkkaria ja sen kakea. Appien tallennusmahdollisuus ja kake eivät siis tuo mitään lisäarvoa. Jos taas haluan parempaa käytettävyyttä (mulle kun se sujuva ja tarkka siirtyminen aikajanalla on must), gen. 3 tai Ultra löytyvät siihen tarkoitukseen. Ei ainakaan tämän ketjun perusteella huvita lähteä noita päivittämään. Itse asiassa downgrade Ultrasta kiinnostaisi enemmän. Pari kertaa viikossa täytyy vähintään tuulettaa virtajohtoa tuon kanssa. Gen. 3 toimii kuin junan vessa. Jos nyt joskus 4K kiinnostaa, telkkarin natiiviappit hoitavat homman.
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
85
Mun on edelleen vaikea perustella itselleni, muista puhumattakaan, mikä tässä versiossa on homman juju. Yhden laitteen taktiikalla käytän mieluummin telkkaria ja sen kakea. Appien tallennusmahdollisuus ja kake eivät siis tuo mitään lisäarvoa. Jos taas haluan parempaa käytettävyyttä (mulle kun se sujuva ja tarkka siirtyminen aikajanalla on must), gen. 3 tai Ultra löytyvät siihen tarkoitukseen. Ei ainakaan tämän ketjun perusteella huvita lähteä noita päivittämään. Itse asiassa downgrade Ultrasta kiinnostaisi enemmän. Pari kertaa viikossa täytyy vähintään tuulettaa virtajohtoa tuon kanssa. Gen. 3 toimii kuin junan vessa. Jos nyt joskus 4K kiinnostaa, telkkarin natiiviappit hoitavat homman.
Meidän perheen käytössä on se juju ainakin kun tyttären huoneessa on 9 vuotta vanha Samsungin älytv (ei Tizen käyttöliittymä) eikä sen älyappeja enää Samsung tue niin tämä android tv chromecast auttaa siinä että näkee kaikki tarvittavat älyapit myös sitä telkkarista.
Lisäksi itse matkustan ulkomailla sen rapia 200pv vuodessa niin, mulla kulkee toinen tälläinen laite kokoajan mukana niin saat kattella älyappeja ja suomalaisia teevee kanavia ulkomaanasuntojemme ja satunnaisesti myös hotellienkin telkkareista, niin ei tartte läppäriltä/kännykästa/tabletista niitä tuijottaa.
Kumpaankaan näistä tapauksisat en ole keksinyt halvempaa vaihtoehtoa, eikä ole syytä päivittää kotiin uutta telkkaria vain sen takia että älysovellukset puuttuu...
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Meidän perheen käytössä on se juju ainakin kun tyttären huoneessa on 9 vuotta vanha Samsungin älytv (ei Tizen käyttöliittymä) eikä sen älyappeja enää Samsung tue niin tämä android tv chromecast auttaa siinä että näkee kaikki tarvittavat älyapit myös sitä telkkarista.
Aivan, tuo on hyvä pointti. Mun töllöt ovat sen verran tuoreita, että appien tuki on vielä voimassa. Ja toki reissaajille tuosta on iloa, kuten on toki tyhmempienkin chromecastien kanssa. Mä tosin olen niin urautunut, että luurissa on päivitetyt appit ja se on mun ykköskäyttöliittymä varmaan tappiin asti. Korostan vielä kerran sitä, että mun käyttö ei ole kovinkaan lineaarista, kun urheilussa noita katkoja ja taukoja on lajista riippuen riesaksi asti.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Meillä 2020 vuoden Samsung 65" 4K töllö ja sen smart-ominaisuudet on kyllä niin takkuset, että ei mitään innostusta käyttää sitä. Siksi on tuo uusin CC käytössä.

Sama juttu makkarissa, Sampan 1080p töllö, jolla on ikää ainakin 7v, mutta on smart. Se on niin takkunen kanssa, että CC käyttää mielellään. Siinä on vielä 1.gen CC käytössä. Se pitäisi kyllä uusia.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
139
Samaa kuin ylläolevilla. Itsellä 6 vuotta vanha LG:n telkku ja WebOS -sovellustuki on sille jos ei heikko, niin takkuinen. Käytän älytv-ominaisuudet vain CCWGTV:llä.

Itselle lisäarvoa esim Youtube-surffailuun CCWGTV:hen asentamani Smarttube, joka osaa mainokset ohittaa ja muutenkin sulavampi katselukokemus.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Eikö ne korjannut sen jo, mikään appi vaan ei tue sitä
Ai? En ole kyllä huomannut.
Valikotkin lagaa yhä.
Onko nyt puhe josta ohi kaupan ladatusta sovelluksesta, vai mistä. (mikään appi ei tue vs töökki)

Mun on edelleen vaikea perustella itselleni, muista puhumattakaan, mikä tässä versiossa on homman juju. Yhden laitteen taktiikalla käytän mieluummin telkkaria ja sen kakea. Appien tallennusmahdollisuus ja kake eivät siis tuo mitään lisäarvoa. Jos taas haluan parempaa käytettävyyttä (mulle kun se sujuva ja tarkka siirtyminen aikajanalla on must), gen. 3 tai Ultra löytyvät siihen tarkoitukseen. Ei ainakaan tämän ketjun perusteella huvita lähteä noita päivittämään. Itse asiassa downgrade Ultrasta kiinnostaisi enemmän. Pari kertaa viikossa täytyy vähintään tuulettaa virtajohtoa tuon kanssa. Gen. 3 toimii kuin junan vessa. Jos nyt joskus 4K kiinnostaa, telkkarin natiiviappit hoitavat homman.
Ihan turha laite jos aina mitä tarvii on Chrome Cast ja sitä varten on jo laitteet. Siis jos ei oikeasti ole käyttöä.

Osalla taasen se Chrome Cast on lisä juttu, jos Android laitteita on ja pelkkä näytön peilaus ei vastaa tarpeita. Ei siis omaa erillistä laitetta "telkka" käyttöön, eikä haluta sitä omaa henkoht laitetta siihen sitoa, tai ei haluta yleensäkkään jollain pulimella/tabletilla televisiota ohjata, vaan ohja ihan laitteen omalla kaukosäätimellä, katsomalla sitä tvnäyttöä, eikä sitä ohjain laitetta.

Osalla taasen ei ole tarvetta "älytv" ominaisuuksille edes tuon laitteen hinnan vertaa, tai sen telkan sisäänrakennetut ominaisuudet tyydyttää ne riittävästi tai jopa paremmin kuin otsikon mokkula.

Jos telkat/näytöt tukee Google TV tä /Android, Chrome Cast, näytön peilaus, ja paukkujakin yhtä paljon ja samoin liitäntöjä suoraan tai hubin kautta, niin kysymys kai kuuluisi, kannattaako tuota hankkia reppuun, ehkä hyvinkin. tai sitten ei, väliin sitten se että ostaa kun tarvii/kova tarjous.

Edit:
Jos ylimääräisiä näyttöjä joista ajatus tehdä johonkin joku medianäyttö, niin siinä voi olla otsikon palikka olla edullinen pohja tekemiselle. mitkä sitten on tarpeet, toiveet ja ympäristö
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Tätä otsikon mukaista palikkaa tarvitaan, jos:
  1. TV on vanha ja appitukea ei ole riittävästi ja tai ollenkaan
  2. Ärsyttää käyttää chromecastia kännykän kautta...eli haluaa kaukosäätimen ohjaamiseen.
  3. Jos tykkää Google TV:stä enemmän kuin telkkareiden omista käyttiksistä ( pl. google TV telkkarit )
Meillä kaikki vanhat chromecastit lähti vaihtoon vahnoissa telkkareissa. Eikä ole ollut stabiilisuus ongelmia ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Toimiiks muilla MTV:n sovellus tällä (tai siis 4K mallilla) ilman ongelmia?
Mulla kuva jää mustaksi tai alkaa välkkyä aina mainoskatkon jälkeen, joka tosin krjaantuu kun laitttaa toiston pauselle ja käy home screenissa ja jatkaa katselua seuraavaan mainoskatkoon asti.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Tätä otsikon mukaista palikkaa tarvitaan, jos:
  1. TV on vanha ja appitukea ei ole riittävästi ja tai ollenkaan
  2. Ärsyttää käyttä chromecastia kännykän kautta...eli halua kaukosäätimen
  3. Jos tykkään Google TV:stä enemmän kuin telkkareiden omista käyttiksistä ( pl. google TV telkkarit )
...
Listan voisi vielä lisätä.
- jos tarvetta omalla henkilökohtaiselle/perheen palikalle. (palveluiden tai muista syistä)
- reissupalikalle (nykyisten sovittimien, purkkien ym rinanlle, tilalle tai uutena)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
@pulatunnus Kodi minkä saa Storesta. Ongelma liittynee jotenkin virkistystaajuuteen mutta taisin saada sen korjattua.
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Toimiiks muilla MTV:n sovellus tällä (tai siis 4K mallilla) ilman ongelmia?
Mulla kuva jää mustaksi tai alkaa välkkyä aina mainoskatkon jälkeen, joka tosin krjaantuu kun laitttaa toiston pauselle ja käy home screenissa ja jatkaa katselua seuraavaan mainoskatkoon asti.
Samaa on ollut täälläkin, vain MTV:n ja toistaiseksi vain Putouksen, mutta ei muiden ohjelmien kanssa. Pelkkä back-napilla ohjelmalistaan ja takaisin toiston aloitus korjaa ongelman, ennen seuraavaa mainoskatkoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Samaa on ollut täälläkin, vain MTV:n ja toistaiseksi vain Putouksen, mutta ei muiden ohjelmien kanssa. Pelkkä back-napilla ohjelmalistaan ja takaisin toiston aloitus korjaa ongelman, ennen seuraavaa mainoskatkoa.
Putousta tosiaan itekkin katellu. Ei oo tullu koitettua kattoa castattuna et toimisko sillä paremmin...
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Samaa on ollut täälläkin, vain MTV:n ja toistaiseksi vain Putouksen, mutta ei muiden ohjelmien kanssa. Pelkkä back-napilla ohjelmalistaan ja takaisin toiston aloitus korjaa ongelman, ennen seuraavaa mainoskatkoa.
Testasin ja tekee samaa myös android-televisiolla. Cmoren kautta ei tee.
Jos katsoo pääosin mtv-apilla, kannattanee raportoida maikkarille. Itse en viitsi kun en normaalisti sitä käytä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Onko kokemuksia BT näppiksistä, ilmeisesti jotkin Applen ja Logitechin näppikset ei pariudu 4K malliin 12 Android versiolla
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Kyllä on yks saatanan paska laite tää wifin osalta!

VUokatin lomareissulle otin tuon romun mukaan, eipä tullu käytettyä siellä ollenkaan ja nyt äsken laitoin 2viikon kassissa olon jälkeen sen omaan telkkuun kiinni niin eiköstä mitä. Taas vittu samaa paskaa tuon wifin kanssa. Hakee IP osoitteen tai siis osoitteet kun IPv6 tulee kanssa ja VÄLITTÖMÄSTI sen jälkeen yhteys poikki ja sitten alkaa tuota loopissa vetämään loputtomasti.

Olkoon paska, en jaksa alkaa taas siihen tehdasasetusten palautus rumbaan että jos se vaikka kolmannen resetin jälkeen saisi wifin pysymään pykälässä. Pitää alkaa kattella jotain USB hubia jossa on verkkopiuhalla mahdollista nauttaa tuo.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Lähtisin etsimään vikaa jostain muualta kuin Chromecastista, jos kerran laite jo vaihdettukin.
Eiköhän näitä tapauksia olisi useampia jos laitteissa jokin perustavalaatuinen vika olisi.
No mistä? Puhelin ja tabletti kun toimii ilman mitään ongelmia samassa wifissä. Ne oli myös sen viikon poissa tuosta wifiverkosta ja ei ollu mitään ongelmaa yhdistää kun kotia tulin. Kyllä se on tuossa lutikan wifipiirissä se vika. Voi olla että monikaan ei 2,4GHz wifillä tuota käytä vaan 5GHz wifillä.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Omassa Chromecast HD with Google TV ongelmana äänenvoimakkuuden pumppaaminen hetkellisesti äänettömälle. Tehdasasetusten palautus ei auttanut ja vika toistuu eri äpeillä ääntä toistettaessa. Katselukelvoton tämän vuoksi. RMA menossa Googlelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
No mistä? Puhelin ja tabletti kun toimii ilman mitään ongelmia samassa wifissä. Ne oli myös sen viikon poissa tuosta wifiverkosta ja ei ollu mitään ongelmaa yhdistää kun kotia tulin. Kyllä se on tuossa lutikan wifipiirissä se vika. Voi olla että monikaan ei 2,4GHz wifillä tuota käytä vaan 5GHz wifillä.
Koittaisin toista Wifi-tukiasemaa - jotain muuta kuin puhelimen hotspottia.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Googlen kanta on, että Chromecastin ei tarvitsekaan toimia HDMI viritinvahvistimeen kytkettynä :D Sallittu käyttö ainoastaan suoraan televisioon kytkettynä sanoivat HDMI standardit mitä tahansa, hohhoijaa.

"Chromecast ei tue kyseistä toimintoa, vaan se täytyy olla yhdistettynä pistorasiasta TV:seen toimiakseen täydellisesti. Eli ilman televisiota Chromecastia ei valitettavasti saa toimimaan tuota paremmin."

Uskomatonta perseilyä näin massiiviselta firmalta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
No mistä? Puhelin ja tabletti kun toimii ilman mitään ongelmia samassa wifissä. Ne oli myös sen viikon poissa tuosta wifiverkosta ja ei ollu mitään ongelmaa yhdistää kun kotia tulin. Kyllä se on tuossa lutikan wifipiirissä se vika. Voi olla että monikaan ei 2,4GHz wifillä tuota käytä vaan 5GHz wifillä.
Ei ole mahdollista testata 5 GHz wifillä? Jos tukiasemassa on vain 2.4 GHz wifi, niin kuulostaa sen ikäiseltä laitteelta, että laittaisin jo suosiolla vaihtoon.

Googlehan myy tuohon myös virallista ethernet-adapteria, mutta näyttäis joutuvan jonottamaan: Ethernet-sovitin Chromecast with Google TV – Google Store
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Googlen kanta on, että Chromecastin ei tarvitsekaan toimia HDMI viritinvahvistimeen kytkettynä :D Sallittu käyttö ainoastaan suoraan televisioon kytkettynä sanoivat HDMI standardit mitä tahansa, hohhoijaa.

"Chromecast ei tue kyseistä toimintoa, vaan se täytyy olla yhdistettynä pistorasiasta TV:seen toimiakseen täydellisesti. Eli ilman televisiota Chromecastia ei valitettavasti saa toimimaan tuota paremmin."

Uskomatonta perseilyä näin massiiviselta firmalta.
Kyllä ittellä tuo on toiminut ihan ongelmitta äänen osalta vahvistimen perässä.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Kyllä ittellä tuo on toiminut ihan ongelmitta äänen osalta vahvistimen perässä.
Samoin täällä toimii.
Jotkut vahvistimet voi toki kätellä huonosti. Eli chromecastin ääniasetusten ”automaattinen, salli vain äänitilat joita vahvistin tukee” saattaa temppuilla. Silloin varmaan kannattaa valita sieltä käsin sellainen äänitila, jonka vahvistimensa tietää tukevan (tai kokeilla ne kaikki läpi).
Luonnollisesti myös vahvistimen äänitilavalikkoa kannattaa vilkaista.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Äänen tippuminen hetkeksi pois näyttää olevan ongelma joillain muillakin. Ei siis pelkästään oman Denonin yhteensopivuusongelma (aiemmat Chromecastit toimineet moitteetta):




Korjausta tai kommenttia ei ole valmistajalta näkynyt.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 331
Osassa vahvistimia tuo äänen tippuminen on helpompi huomata, kun se näkyy siitä etulevystä suoraan, että audio käy hetkellisesti pois ja palaa takaisin.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Goglen wifi toteutukset eivät ole olleet menestystarinoita ytheensopivuudessa, jos ei halua omaan Wifi yhteensopivuutta parantaa, niin en lähtisi odottaan että Google sen tekee, vaan valitsisin toimijan jonka laitteet toimii omassa wifissä.
 
Liittynyt
28.06.2022
Viestejä
9
Ollut nyt noin kuukauden verran kyseinen kapistus (4K versio) telkkarissa kiinni. Käyttääkö tuo jotenkin taustalla wifiä, kun vaikka telkkari on sammutettuna, niin reitittimen valot vilkkuvat. Minkään muun laitteen ei myöskään tällöin pitäisi käyttää juuri nettiyhteyttä. Sitten jo Chromecastin virran irrottaa pistorasiasta, niin sitten reitittimestä vilkunta häviää. Ennestään ollut käytössä Chromecast Ultra, ja vaikka se jonkin verran lämpöinen television kiinni ollessa onkin, niin reitittimeen valoihin ei ole vaikuttanut noin. Yritin vähän katsoa asetuksia, mutta en löytänyt mitään, mikä tuohon voisi vaikuttaa. Eli mikä homma?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Ollut nyt noin kuukauden verran kyseinen kapistus (4K versio) telkkarissa kiinni. Käyttääkö tuo jotenkin taustalla wifiä, kun vaikka telkkari on sammutettuna, niin reitittimen valot vilkkuvat. Minkään muun laitteen ei myöskään tällöin pitäisi käyttää juuri nettiyhteyttä. Sitten jo Chromecastin virran irrottaa pistorasiasta, niin sitten reitittimestä vilkunta häviää. Ennestään ollut käytössä Chromecast Ultra, ja vaikka se jonkin verran lämpöinen television kiinni ollessa onkin, niin reitittimeen valoihin ei ole vaikuttanut noin. Yritin vähän katsoa asetuksia, mutta en löytänyt mitään, mikä tuohon voisi vaikuttaa. Eli mikä homma?
CCWGT siis jää aina päälle kun sammutat TV:n? Sillä silloin varmasti käyttää, mutta sehän kannattaa säätää sammumaan (=menemään lepotilaan) TV:n sammutuksen yhteydessä CEC:n avulla.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 745
Ollut nyt noin kuukauden verran kyseinen kapistus (4K versio) telkkarissa kiinni. Käyttääkö tuo jotenkin taustalla wifiä, kun vaikka telkkari on sammutettuna, niin reitittimen valot vilkkuvat. Minkään muun laitteen ei myöskään tällöin pitäisi käyttää juuri nettiyhteyttä. Sitten jo Chromecastin virran irrottaa pistorasiasta, niin sitten reitittimestä vilkunta häviää. Ennestään ollut käytössä Chromecast Ultra, ja vaikka se jonkin verran lämpöinen television kiinni ollessa onkin, niin reitittimeen valoihin ei ole vaikuttanut noin. Yritin vähän katsoa asetuksia, mutta en löytänyt mitään, mikä tuohon voisi vaikuttaa. Eli mikä homma?
Eiköhän tuo laite ole "sammutettuna" vain jossain standby moodissa, jossa se toimii suunnilleen samoin kuin "virrat päällä", mutta HDMI lähtö on vain sammutettu. Tarkistelee varmaan useamman kerran tunnissa ties mitä päivityksiä itselleen ja sovelluksille mitä on asennettu ja toimittaa Googlelle kerättyä dataa ja lähettää jotain "täällä ollaan" dataa lähiverkon muille laitteille.

Kehittäjäasetukset aktivoimalla kenties voisi löytää jotain valikosta jolla sen saa sammumaan perusteellisemmin.

Sitä en sitten tiedä onko siitä vastaavaa hyötyä että laitteen sammuttaa kokonaan vaikka virtajohdon irrottamalla seinästä. Ainakin käynnistysaika kasvaa tuntuvasti jos sen haluaa ottaa käyttöön.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 444
Viestejä
4 161 999
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom