Kokeiles aktivoida noi filter listat uBlockista, jotka aiempaan viestiin laitoin.
Mutta tuntuu ny toimivan todella oudosti nämä sivut eri käyttäjillä eri selaimilla.
Etenkin ihmettelen, miksi minulla Edge valittaa mainostenestoista, joka on aivan "neitsyt" selain, johon ei ole mitään lisäosia laitettu, säädetty kyllä asetuksista tiukalle, mikä lienee laukaisee tuon (Tracking prevention Strict jne...).
uBlock löytyy mainio Logger työkalu, jolla voit katsoa kun sivua ladataan, että mikä estää mitäkin, josko sieltä saisi jotain selkoa asian suhteen.
Edit: Tosiaan, en tajunnut klikata tukiasemaa katsoakseni sen tietoja, niin se ei tule näkyviin (mutta solut tulee karttaan), ennenkuin poistaa "kosmeettiset filtterit" uBlockista ja sitten tottakai tulee myöskin tuo mainosikkunan pohja näkyviin eikä saa suljettua. Joten vaatinee siis syvällisempää tutkimista...
Edit2: Sain korjattua osittain omalta kohdalta tuo tukiaseman info ikkunan näkymisen lisäämällä seuraavan rivin "MyFilters" listaan:
Koodi:
www.cellmapper.net#@#.modal_dialog_base:has-text(Ads)
Ikävä kyllä tuo myöskin näyttää sen mainosikkunan yläbannerin, mutta en keksinyt tapaa saada sitä pois, koska se luo joka kerta uuden random "nimen" itselleen, joten en löytänyt keinoa estää ainoastaan sitä. Web koodi ei ole minulle tuttua, että kauhean syvällisesti osaisin tutkia asiaa. Mutta uBlock tosiaan on hyvät työkalut, joiden avulla pystyy aikas hyvin tekemään asioita kuitenkin
Mutta eipä onneksi tuo pieni palkki haittaa niin paljoa ainakaan minun käyttöä.
Ymmärrän kyllä, että sivun ylläpito maksaa, mutta joskus mainonta vaan menee liian räikeäksi ja häiritseväksi, että käyttäjän on pakko ne estää, jotta voisi sivua käyttää hyödyksi.
Ikävä kyllä niin harvoin itse käytän, ettei Premium omalla kohdalla ole myöskään järkevä.