Call Of Duty: Black Ops Cold War (2020)

MP5 kun saa kunnolla kilkkeitä kiinni, niin onhan se varmaan paras ase koko pelissä tällä hetkellä. Betassa tuli avattua sille kaikki, ja aivan typerä vekotin. Eiköhän se tässä julkaisussakin tule vedettyä lähes ensimmäisenä tappiin. :rofl2:
Onhan se aika hassua että jälleen kerran mennää MP5 metalla.

Itse olen tosin pelaillut nyt tuolla AK:lla.

On kyllä hurjan hidasta aseiden tasojen nostaminen tässä, en sitten tiedä onko tahallista kun aseita on lopulta todella vähän.
 
MP5 ollut aina hyvä paitsi edellisessä MW:ssä. Tuleekohan siitä tässäki meikä-moskiitolle P90 korvaaja.

Mites enemmän pelanneet, puraiseeko SBMM pahasti? Muutama peli vasta takana niin ei osaa vielä sanoa.
 
Itse itseäni lainaten. Bugit liittyy jotenkin dlss:ään ja ray tracingiin. Kumpi tahansa kun on päällä niin tekstuurit rupeavat sekoilemaan.

Protip:
BlackOpsColdWar.exestä pitää disabloida full screen optimization ja ajaa se adminina niin peli rupeaa pyörimään hyvin. Rtx3080:llä pyöri ennen tuota noin 60fps ja nyt hakkaa rajoitettuun fps:ään melkein koko ajan
Tekstuurit bugittaa jos fps counter on päällä. Sen kun otti pois ni kaikki toimii
 
Series x:llä kerran kesken pelin rupesin tekstuurit bugaa, katos siittä lentokone kentästä seinät lähes kokonaaa. Muutaman porasin b:llä ja sitten lähdin pelistä pois.
 
Mites enemmän pelanneet, puraiseeko SBMM pahasti? Muutama peli vasta takana niin ei osaa vielä sanoa.
Itsellä nyt julkaisussa vasta olemattomat 2-3 tuntia takana, vaikea sanoa vielä.
Tuntuu siltä että paremmin tässä pärjää kuin MW:ssä, toisaalta tuon ainoan session loppua kohden tuntui että tukka lähti. Itseltä siis.

Kyllä tässä pitää saada reippaasti enemmän tunteja sisään että osaa tuohon vastata.
Redditissä väittävät että SBMM ruuvi olisi vieläkin kireämpi nyt kuin MW, mutta toisaalta netin palstoilla yleensä nousee esille negatiivinen ulina. Joten odotellaan laajemmat omat kokemukset.

Helvetin huonosti tämä peli kyllä pyörii MW verrattuna.
Toki mulla on vielä tämä kämänen kone alla, mutta kyllä sitä tietenkin pystyy MW vertaamaan.
MW multiplayer pyörii itsellä jossain 90 fps tuntumassa, tässä pyörii yllättävän usein jopa 60fps paikkeilla. Tämä tuntuu pyörivän samoissa lukemissa kuin Warzone, vaikka Warzone on selvästi raskaampi kuin MW multiplayer.
Tämä 1440p ja lähes kaikki minimissä, onhan koneena niinkin huikea tykki kuin 3930K + 1070. :D
 
Kappas vaan, kaatuu yhtä komeasti käynnistyksessä kuin MW - piraattipelko on ilmeisen neuroottinen Activisionilla ja suojaukset vedetty tappiin, ainoa pelisarja mikä kusee totaalisesti. On taas tehty kevätjuhlaliikkeet porttiohjauksesta DX11 - vitut!
 
Olisi kiva päästä edes pelaamaan peliä mutta ei
Kappas vaan, kaatuu yhtä komeasti käynnistyksessä kuin MW - piraattipelko on ilmeisen neuroottinen Activisionilla ja suojaukset vedetty tappiin, ainoa pelisarja mikä kusee totaalisesti. On taas tehty kevätjuhlaliikkeet porttiohjauksesta DX11 - vitut!
Tuleeko sulla jotain error viestiä siitä kaatumisesta?
 
Olisi kiva päästä edes pelaamaan peliä mutta ei
Tuleeko sulla jotain error viestiä siitä kaatumisesta?

Ei mitään, hyppää työpöydälle random kohdassa... Kerran pääsin valikkoon saakka. Tätä paskaa vatvottiin jo MW kanssa ja olin toiveikas että korjasivat yhteensopivuusongelmat tähän peliin... jep jep.
 
Redditissä väittävät että SBMM ruuvi olisi vieläkin kireämpi nyt kuin MW, mutta toisaalta netin palstoilla yleensä nousee esille negatiivinen ulina. Joten odotellaan laajemmat omat kokemukset.

Samoin muutamat tubettajat kritisoineet todella tiukkaa SBMMää. Itsellä n. 12h moninpeliä alla viikonloppuna, ja alku meni ihan leikiten, vihua kaatui oikealta ja vasemmalta. Viimeiset 2h menikin sitten ihan penkin alle... tiedä sitten napsahtiko SBMM tiukemmalle, alkoiko oma keskittymiskyky herpaantua pidemmän session jälkeen, vai tuliko vaan juostua holtittomasti kun sain ninja-perkin auki? Vai vähän kaikkea edellämainittua...

Uusien pelaajien kannalta tuo tiukka SBMM on hyvä, ja MW sai käsittääkseni pirusti uutta porukkaa sisälle. Harmi vaan, että tästä paapomisesta kärsii sitten kokeneemmat / enemmän pelaavat. Olisihan olemassa muitankin tapoja paapoa n00beja, esimerkiksi Exlusive Acen ehdotus on 100 x parempi kuin tiukka SBMM.

 
Uusien pelaajien kannalta tuo tiukka SBMM on hyvä, ja MW sai käsittääkseni pirusti uutta porukkaa sisälle. Harmi vaan, että tästä paapomisesta kärsii sitten kokeneemmat / enemmän pelaavat. Olisihan olemassa muitankin tapoja paapoa n00beja, esimerkiksi Exlusive Acen ehdotus on 100 x parempi kuin tiukka SBMM.


En juuri nyt videota pääse katselemaan, mutta meni listalle myöhempää katselua varten.

En tiedä ehdottaako Ace samaa, mutta yksi hyvä mitä itse olen kuullut on se että ns. low tier pelaajille on se SBMM.
Eli turvataan peliin tutustuminen sillä SBMM:llä, mutta sitten tietyn tason ylittäessä se katoaa kokonaan.

Toisaalta en tiedä onko sen täysi puute myöskään hyvä.
Muistan kyllä että iki-ihanassa BF4:ssa oli myös balancereita ja usein se oli ihan hyvä idea.
Ehkä itse olisin eniten löysän (ei nopeasti jojoilevan) ja vain muutamien tasojen sisältävän SBMM kannalla.
 
En juuri nyt videota pääse katselemaan, mutta meni listalle myöhempää katselua varten.

En tiedä ehdottaako Ace samaa, mutta yksi hyvä mitä itse olen kuullut on se että ns. low tier pelaajille on se SBMM.
Eli turvataan peliin tutustuminen sillä SBMM:llä, mutta sitten tietyn tason ylittäessä se katoaa kokonaan.

Noin ulkomuistista ehdotti että olisi kolme eri ns. koria. Aloittelijoiden alue, jossa aseiden yms. kehitys puolet hitaampaa eikä saa unlockattua ylimmille tasoille, eikä olisi myöskään tehokkaimmat scorestreakit käytössä, että hyvät pelaajat eivät tule liikaa rellestämään. After game rapostissa näytettäisiin pelkästään tapot, ei kuolemia. Tällä voisi rauhassa pelata ne koti-isät jotka pelaa max. sen 2h viikossa tai uudet pelaajat, mutta kokeneemmat pelaajat ei niin viihtyisi kun eteneminen hitaampaa (ja joku selvä vesileima ruudussa, että tubettajat ei tule sinne esittämään sankareita).

Sitten se ns. normaali COD, jossa ei olisi tiukaa SBMMta. Kannustaisi myös kokemattomimpia siirtymään tänne kun on perustaidot hallussa, koska tällä tasolla expaa tulisi normaalisti, ja saisi aseisiin kaikki kilkkeet auki. Sitten taas kokeneemmille olisi mukavaa menoa, eikä tarvitsisi pelata verenmaku suussa meta-aseilla, ja pelätä että parin hyvän pelin jälkeen tulee pataan niin että soi.

Ja sitten olisi vielä ranked taso, josta saisi oman ns. ranked merkinnän selvästi näkyviin. Jos haluaa tosiaan mitata tasoaan, niin sitten tänne kokeilemaan ns. muita kovempia pelureita vastaan. Täällä tasolla voisi kilpailullisemmat keulia, kun siitä saa näyttävästi vielä oman ranked merkinnän muiden ihailtavaksi.
 
Onko tuossa SBMM ongelmana se että ei pääse noobeja kurmottamaan, ja joutuu pelaamaan saman tasoisten kanssa liikaa?
Onhan tuo periaatteessa yksi syy, että joutuu pelaamaan liikaa oman tasoisten kanssa. Jos sitä oikeasti joutuu tekemään pitkään putkeen, näin nopeatempoisessa pelissä, niin se on kirjaimellisesti raskasta.

Varmaan joillain se on sitäkin ettei pääse pub stomppaa (kurmuuttaa noobei), mutta omasta mielestä ärsyttävintä on kun menee jokusen peliä hyvin ja seuraavaksi joudut pelaamaan tunnin pari putkeen aivan hampaat irvessä että on edes sauma voittoon.
Sitten jos vielä siinäkin pärjäät, seuraavan tunnin saat ottaa 100-0 turpaan kunnes tiputetaan taas tasoa alemmas.
Kyllä sitä vähän luonnollisempaa vaihtelua kaipaa peleihin.

Siinä on kuitenkin eronsa onko SBMM vai onko todella kireäksi vedetty SBMM.

Tuossa vielä Dragool ehti tuoda esille toisen huonon puolen MW/BOCW kaltaisessa SBMM:ssä, meta-aseiden käyttö yleistyy entisestään. Ainahan sitä valitetaan kuinka kaikilla on vain ase X tai Y, tiukka SBMM on yksi syy lisää siihen.
Jos pelaat usein vain melko tarkalleen oman tason pelaajien kanssa, on lähes pakko käyttää vain niitä parhaita aseita jotta pärjää.
Jos SBMM olisi löysempi, ja peleissä olisi enemmän tasovaihtelua, niin voisi kikkailla helpommin ihan muiden aseiden kanssa. Parhaat pelaajat varmasti voi tehdä näin nykyiselläkin systeemillä.

Noin ulkomuistista ehdotti että olisi kolme eri ns. koria. Aloittelijoiden alue, jossa aseiden yms. kehitys puolet hitaampaa eikä saa unlockattua ylimmille tasoille, eikä olisi myöskään tehokkaimmat scorestreakit käytössä, että hyvät pelaajat eivät tule liikaa rellestämään. After game rapostissa näytettäisiin pelkästään tapot, ei kuolemia. Tällä voisi rauhassa pelata ne koti-isät jotka pelaa max. sen 2h viikossa tai uudet pelaajat, mutta kokeneemmat pelaajat ei niin viihtyisi kun eteneminen hitaampaa (ja joku selvä vesileima ruudussa, että tubettajat ei tule sinne esittämään sankareita).

Sitten se ns. normaali COD, jossa ei olisi tiukaa SBMMta. Kannustaisi myös kokemattomimpia siirtymään tänne kun on perustaidot hallussa, koska tällä tasolla expaa tulisi normaalisti, ja saisi aseisiin kaikki kilkkeet auki. Sitten taas kokeneemmille olisi mukavaa menoa, eikä tarvitsisi pelata verenmaku suussa meta-aseilla, ja pelätä että parin hyvän pelin jälkeen tulee pataan niin että soi.

Ja sitten olisi vielä ranked taso, josta saisi oman ns. ranked merkinnän selvästi näkyviin. Jos haluaa tosiaan mitata tasoaan, niin sitten tänne kokeilemaan ns. muita kovempia pelureita vastaan. Täällä tasolla voisi kilpailullisemmat keulia, kun siitä saa näyttävästi vielä oman ranked merkinnän muiden ihailtavaksi.
Kyllähän tuollaisessa voisi jotain ideaa olla. Aloittelijoiden zonessa expan vähyys tosin särähtää, ja veikkaan että tuohon keksisi joku muun ratkaisun.
Pitää katsoa video.
 
Onko tuossa SBMM ongelmana se että ei pääse noobeja kurmottamaan, ja joutuu pelaamaan saman tasoisten kanssa liikaa?

Ennen tiukkaa SBMMa tuli välillä pelejä jossa tuli turpaan, ja välillä pääsi itse olemaan sankari. Se on ok. Pelaaminen oli kuitenkin rennompaa. Tiukka SBMM "palkitsee" heittämällä parempia pelaajia vastaan, ja tuon Acivisionin patentin mukaan tulee vielä itsesi selvästi parempia vastaan (koska heidän patentin mukaan huonompi pelaaja haluaa sitten käyttää rahaa bluepronttien ostoon yms.). Tämä taas tappaa peli-ilon, koska sitten saa pelata ihan verenmaku suussa kokoajan.

Minulle COD on viihdettä ja rentoutumista, ja aikaisempien CODien vaihteleva taso toimii siinä paremmin. On niissäkin ollut SBMM, mutta ei niin tiukka. Joku mekanismi, on se sitten löysempi SBMM tai esim. aikaisemman videon ehdotus on ilman muuta tarpeellinen, mutta jos SBMM on liian tiukka ja sinut heitetään itseääsi parempia vastaan jotta käyttäisi enemmän rahaa, niin kyllä se peli-iloa syö. Tästä on kyse.
 
Olen kyllä taas kiitollinen tästä internetistä.....

Ostin pelin tosiaa lauantaina päivästä ja silloin peli oli ihan hiton hauskaa, vihuja kaatui oikealta ja vasemmalta ja tuntui että löysin nyt hyvän pelin mitä pelata oikee muna huurussa kunnes.....
Aloitin eilen pelaamaa samalla innolla ja yhtäkkiä huomaan että joka matsissa tulee parrua perseesee kolmesta eri suunnasta ja yks suuhun matsista toiseen ja mietin että mikä vittu tähän tuli.. MP5 palikoiden vaihtelu auttoi mutta siltikin oli jokin eri tavalla..
Omat tiimit oli mm. usein kehnoja camppereita snipulla jossai turhassa mestassa.
Ja nyt tiedän että tässä on Skill Based Matchmaking.

Kiitos.
 
Ostin pelin tosiaa lauantaina päivästä ja silloin peli oli ihan hiton hauskaa, vihuja kaatui oikealta ja vasemmalta ja tuntui että löysin nyt hyvän pelin mitä pelata oikee muna huurussa kunnes.....
Aloitin eilen pelaamaa samalla innolla ja yhtäkkiä huomaan että joka matsissa tulee parrua perseesee kolmesta eri suunnasta ja yks suuhun matsista toiseen ja mietin että mikä vittu tähän tuli.. MP5 palikoiden vaihtelu auttoi mutta siltikin oli jokin eri tavalla..
Omat tiimit oli mm. usein kehnoja camppereita snipulla jossai turhassa mestassa.
Ja nyt tiedän että tässä on Skill Based Matchmaking.

Aika samat fiilikset jäi tännekin. Ensimmäisenä päivänä pystyi yksin helposti kääntämään matsin kuin matsin ja sitten seuraavana päivänä tuli joka suunnasta kutia naamalle. Nämä olivat siis hardpointissa ja dominationissa. Team deathmatch ei ollut, niin hirveätä, mutta mieluummin sitä pelaisi noita objective pelimuotoja.
 
Olen kyllä taas kiitollinen tästä internetistä.....

Ostin pelin tosiaa lauantaina päivästä ja silloin peli oli ihan hiton hauskaa, vihuja kaatui oikealta ja vasemmalta ja tuntui että löysin nyt hyvän pelin mitä pelata oikee muna huurussa kunnes.....
Aloitin eilen pelaamaa samalla innolla ja yhtäkkiä huomaan että joka matsissa tulee parrua perseesee kolmesta eri suunnasta ja yks suuhun matsista toiseen ja mietin että mikä vittu tähän tuli.. MP5 palikoiden vaihtelu auttoi mutta siltikin oli jokin eri tavalla..
Omat tiimit oli mm. usein kehnoja camppereita snipulla jossai turhassa mestassa.
Ja nyt tiedän että tässä on Skill Based Matchmaking.

Kiitos.
Tismalleen sama kokemus oli minulla eilen. Muutaman matsin jälkeen sain tarpeekseni ja siirryin muiden pelien pariin.
 
SBMM on kakkaa kun se estää tuntemasta, että olisi hyvä pelissä ja jos se toimii tässä pelissä niin kuin nyt kommenttien perusteella näyttäisi, niin se onistuu olemaan vielä vähän enemmän kakkaa. Aikamoinen suoritus.

MW:ssä balanssi oli mielestäni ihan hyvin kohdallaan.

Tuossa vielä Dragool ehti tuoda esille toisen huonon puolen MW/BOCW kaltaisessa SBMM:ssä, meta-aseiden käyttö yleistyy entisestään.
Meta-ase?

Meta on perinteisesti tarkoittanut jotain pelin perusmekaniikkaan suoranaisesti kuulumatonta elementtiä, joka kuitenkin vaikuttaa pelaajan päätöksiin. Tämä oli minulle ihan uutta, että se on liitetty kuvaamaan myös FPS-pelin aseiden tehokkuutta. Missä vaiheessa jostakin ktietystä aseesta tulee meta-ase? Aiemmin tehokkaat ja siten yleisesti käytetyt aseet olivat OP, nyt on vissiin trendikästä sanoa että ne ovat metaa. Kaikkea sitä...
 
  • Tykkää
Reactions: TML
SBMM on kakkaa kun se estää tuntemasta, että olisi hyvä pelissä ja jos se toimii tässä pelissä niin kuin nyt kommenttien perusteella näyttäisi, niin se onistuu olemaan vielä vähän enemmän kakkaa. Aikamoinen suoritus.

MW:ssä balanssi oli mielestäni ihan hyvin kohdallaan.


Meta-ase?

Meta on perinteisesti tarkoittanut jotain pelin perusmekaniikkaan suoranaisesti kuulumatonta elementtiä, joka kuitenkin vaikuttaa pelaajan päätöksiin. Tämä oli minulle ihan uutta, että se on liitetty kuvaamaan myös FPS-pelin aseiden tehokkuutta. Missä vaiheessa jostakin ktietystä aseesta tulee meta-ase? Aiemmin tehokkaat ja siten yleisesti käytetyt aseet olivat OP, nyt on vissiin trendikästä sanoa että ne ovat metaa. Kaikkea sitä...
Koska tubettajat :rolleyes:
 
Meta-ase?

Meta on perinteisesti tarkoittanut jotain pelin perusmekaniikkaan suoranaisesti kuulumatonta elementtiä, joka kuitenkin vaikuttaa pelaajan päätöksiin. Tämä oli minulle ihan uutta, että se on liitetty kuvaamaan myös FPS-pelin aseiden tehokkuutta. Missä vaiheessa jostakin ktietystä aseesta tulee meta-ase? Aiemmin tehokkaat ja siten yleisesti käytetyt aseet olivat OP, nyt on vissiin trendikästä sanoa että ne ovat metaa. Kaikkea sitä...
Ase on OP, se että sitä käytetään on meta.

Meta voi toki sisältää myös vaikka kokonaisen loadoutin, eli secondary ja perkit yms.
 
Pari kymmentä peliä nyt alla ja eilisissä peleissä huomasi vasta tiukan sbmm, alkoi 50lvl porukkaa olemaan vastassa mutta myös 1-5lvl myös seassa. Mp ei ole kaatunut kertaakaan mutta tiukka sbmm vie vähän peli iloa kun saa töiden jälkeen hikoilla että pystyy voittamaan. Suurimmaksi osaksi tullut dominationia ja headquartersia pelailtua, porukka onneksi osaa pelata objektia eikä pahemmin cämppäämistä tapahdu.
 
Launchista asti tullut tahkottua nyt useampi tunti, alkuun MP puolella mutta sitten tuli kokeiltua Zombies-pelimuotoa ja sitä onkin tullut nyt tahkottua niin online kuin solona. Sikäli mahtavaa, että tuota Zombies Solo voi pelata offlinessa ja jopa pausettaa, silti progressio tallentuu peliin. Ainakin tällä hetkellä zombeista saan selvästi enemmän XP mitä MP:n puolelta ja helpompi levutella noita aseita - tällä hetkellä 1. Prestige menossa. Per matsi tulee about 3-6 leveliä lisää (30+ wavea) ja pelimuoto itsessäänkin on ainakin omaan makuun sopiva. Varsinkin perheellisille suosittelen levuttamiseen tuota Zombies Solo (Private), koska jos tulee tilanne päälle niin voi aina laittaa pauselle ja leveleitä tulee varmasti paremmin mitä MP:n puolella.

Suorituskyvystä - i7-8700K + RTX 2080 ainakin pyörii paljon paremmin mitä COD MW, kiitos tästä DLSS. Kokeilin noita eri DLSS-arvoja (quality, performance, balanced) 1440p resolla ja FPS-keskiarvoa kellottaen. Ainakin tuo quality näyttäisi pitkälti antavan samaa suorituskykyä mitä COD MW, eli noin 120-130 fps average. Balanced siellä jossain 140-150 fps ja performance pyörii siellä aika lailla 155-160 fps (mulla fps cap 160).

Selvästi arcademaisempi tämä on tuntumaltaan mitä COD MW, mutta toisaalta tykkään BOCW MP enemmän mitä COD MW. Varsinkin Combined Arms on erittäin viihdyttävä, siinä missä MW:n Ground Wars oli kyllä niin pakkopullaa.
 
Launchista asti tullut tahkottua nyt useampi tunti, alkuun MP puolella mutta sitten tuli kokeiltua Zombies-pelimuotoa ja sitä onkin tullut nyt tahkottua niin online kuin solona. Sikäli mahtavaa, että tuota Zombies Solo voi pelata offlinessa ja jopa pausettaa, silti progressio tallentuu peliin. Ainakin tällä hetkellä zombeista saan selvästi enemmän XP mitä MP:n puolelta ja helpompi levutella noita aseita - tällä hetkellä 1. Prestige menossa. Per matsi tulee about 3-6 leveliä lisää (30+ wavea) ja pelimuoto itsessäänkin on ainakin omaan makuun sopiva. Varsinkin perheellisille suosittelen levuttamiseen tuota Zombies Solo (Private), koska jos tulee tilanne päälle niin voi aina laittaa pauselle ja leveleitä tulee varmasti paremmin mitä MP:n puolella.
Aijaa, no nyt oli kyllä ihan uutta tietoa että zombies voi pelata yksin ja privaattina. Pausekin vielä, ja vielä sekin että saa expaa MP puolelle. :woot:
Hyvä vinkki, ei ole tullut vielä muuta kuin normaalia MP jauhettua.

Aseiden levelaus on edelleen omasta mielestä inasen liian hidasta MP:ssä, pitääkin jo pelkästään sillä kulmalla kokeilla tuota Zombies.
 
Olenkin ihmetellyt omaa ailahtelevaa pelaamista, varsinkin kun hyvin sujuneiden pelien jälkeen alkaa tulla ihan selittämättömästi tukkaan. Ehkä se oma peli ei olekaan niin ailahtelevaa, mutta SBMM heittää vaan kovemman jengin seuraan. Pitää varmaa vaan opetella pelaamaan..
 
Tässä ny on eri k/d muutenkin kun tappoja tulee assisteistakin. Itellä kd muissa codeissa siellä 1 pintaan ja tässä 1.5
 
Välillä bugia MP puolella sekä normaalimatseissa että Fireteamsissa -> matsin jälkeen näyttää tulosruudussa XP:ssä 0 ja levevelit ei etene sekä rewardsit jää saamatta. En tiiä onko ollu muilla ja onko ollut launchista lähtien vai liittyykö 2 x XP tuloon
 
Jaah, taas yksi matsi vedetty 27 roundiin zombieta ja "connection disconnected". Ei mitään XP:iä eikä rewardeja. Ei sitten ärsytä kun aika menee hukkaan etenemisen osalta....
 
Itellä 3700x ja 3080 hyrrää koneessa ja microsoft flight simulator antaa enemmän fps kun cold war. Vissiin uudelleenasennuksen paikka jos ei muuta keinoa löydy piakkoin.
Edit: GeForce experiencen disabloiminen korjasi ongelman, harmi vaan jos en sitä pysty tässä pelissä käyttämään, tykkään säätää game filtereillä, mutta fps dropit kymmenen alle ovat vähän liikaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Jaah, taas yksi matsi vedetty 27 roundiin zombieta ja "connection disconnected". Ei mitään XP:iä eikä rewardeja. Ei sitten ärsytä kun aika menee hukkaan etenemisen osalta....

Mulla meni eilen Solossa round 40 kun vedin extractin, ei tullut mitään XP koska olin aloittanut pelin tupla-XP:n aikana (ennen klo 20) ja peli loppui sen tupla-XP:n päättymisen jälkeen. Tuosta jäi päälle 100k XP saamatta ja yli tunti tuossakin vierähti. Ketuttaa myös.
 
Itellä 3700x ja 3080 hyrrää koneessa ja microsoft flight simulator antaa enemmän fps kun cold war. Vissiin uudelleenasennuksen paikka jos ei muuta keinoa löydy piakkoin.
Edit: GeForce experiencen disabloiminen korjasi ongelman, harmi vaan jos en sitä pysty tässä pelissä käyttämään, tykkään säätää game filtereillä, mutta fps dropit kymmenen alle ovat vähän liikaa :D

Mitäs asetuksia Experiencestä voi oikein muutella tälle pelille että sieltä kannattaa mennä säätämään?
 
Jaahas! Onko muilla tehny tätä tuossa Ruka mapissa.? Muissa ei tuota esiinny ja alkoi vasta eilen tulemaan itselle tuota, että varmaan kohta jostain häksäämisestä saan vittu bannit. Häviää kaikki puut ja kasvusto, mutta niin häviää kaikki pelaajatkin. Suuliekkiä kohti voi sitte ammuskella summassa. Tiedä vaan montako helkkarin puuta on välissä.

Tosiaan matsin lopussa sitte aina tulee tuota erroria ja pomppaa työpöydälle "muka" jonku SCAN and FIXin kautta.. varmentelin jo filut ja näyttiksen ajurit on ok, mutta jännä että tuossa yhessä mapissa vaan tulee tämä.

pelionvalmis.jpg
 
MP5 nerf.
Taitaa se edelleen olla aika kova lähitaistelussa.



On muuten raskasta kun niin tässä kuin MW viljeltiin tuota assault rifle bravo yms nimiä, aseiden varsinaisten nimien sijaan. Itse en todellakaan muista missä järjestyksessä aseet aukeaa...
 
SBMM on kakkaa kun se estää tuntemasta, että olisi hyvä pelissä ja jos se toimii tässä pelissä niin kuin nyt kommenttien perusteella näyttäisi, niin se onistuu olemaan vielä vähän enemmän kakkaa. Aikamoinen suoritus.

MW:ssä balanssi oli mielestäni ihan hyvin kohdallaan.


Meta-ase?

Meta on perinteisesti tarkoittanut jotain pelin perusmekaniikkaan suoranaisesti kuulumatonta elementtiä, joka kuitenkin vaikuttaa pelaajan päätöksiin. Tämä oli minulle ihan uutta, että se on liitetty kuvaamaan myös FPS-pelin aseiden tehokkuutta. Missä vaiheessa jostakin ktietystä aseesta tulee meta-ase? Aiemmin tehokkaat ja siten yleisesti käytetyt aseet olivat OP, nyt on vissiin trendikästä sanoa että ne ovat metaa. Kaikkea sitä...
meta on lyhenne most effective tactic around
tai näin olen sitä itse kuullut käytettävän
 
meta on lyhenne most effective tactic around
tai näin olen sitä itse kuullut käytettävän

No ei kyllä ole. "Meta" tarkoittaa metapeliä, eikä ole minkään sortin lyhenne. Joku jonne muutama vuosi sitten varmaan keksinyt kyseisen lyhenteen sille kun ei ole saanut taottua kaaliinsa alkuperäistä merkitystä.

 
On kyllä raskasta pelata hiirellä MP:tä. Pelaajien liike on erittäin nopeata ja animaatioista ei voi mitenkään päätellä mihin suuntaan vihollinen lähtee.

Asiaa ei auta ollenkaan, että aseiden modeleissa on todella kova visuaalinen rekyyli. Ase heiluu ja pomppii kuin villiori eikä kuulat todellakaan mene sinne mihin tähtäin osoitttaa, vaan lähes keskelle ruutua. Tämä aseen pomppiminen vaan lähinnä aiheuttaa sen, että vihollinen hukkuu täysin tähtäimestä ekan kuulan jälkeen. Typeränä vielä tähtään aina vihollista päähän CSGO:sta / Warzonesta opittuna ja tässä pelissä ei taida olla kovinkaan korkeata HS-multiplieriä - vihollinen kuolee lähes samalla TTK vaikka ampuisi varpaisiin.

En ole koskaan pelannut PVP FPS-peliä ohjaimella, mutta testasin pari matsia tuolla PS4-ohjaimella aim assist päällä ja pakko sanoa että ampuminen oli huomattavasti helpompaa tuon rotational aim assistin kanssa - kunhan vain muistaa strafeta samalla kun ampuu. En joutunut trackaamaan vihollista juurikaan ollenkaan itse.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä raskasta pelata hiirellä MP:tä. Pelaajien liike on erittäin nopeata ja animaatioista ei voi mitenkään päätellä mihin suuntaan vihollinen lähtee.

Asiaa ei auta ollenkaan, että aseiden modeleissa on todella kova visuaalinen rekyyli. Ase heiluu ja pomppii kuin villiori eikä kuulat todellakaan mene sinne mihin tähtäin osoitttaa, vaan lähes keskelle ruutua. Tämä aseen pomppiminen vaan lähinnä aiheuttaa sen, että vihollinen hukkuu täysin tähtäimestä ekan kuulan jälkeen. Typeränä vielä tähtään aina vihollista päähän CSGO:sta / Warzonesta opittuna ja tässä pelissä ei taida olla kovinkaan korkeata HS-multiplieriä - vihollinen kuolee lähes samalla TTK vaikka ampuisi varpaisiin.

En ole koskaan pelannut PVP FPS-peliä ohjaimella, mutta testasin pari matsia tuolla PS4-ohjaimella aim assist päällä ja pakko sanoa että ampuminen oli huomattavasti helpompaa tuon rotational aim assistin kanssa - kunhan vain muistaa strafeta samalla kun ampuu. En joutunut trackaamaan vihollista juurikaan ollenkaan itse.
Sehä tästä vielä puuttus että tuosta vielä alettais ampumista helpottaa, oma kokemus on että tässä pelissä ei tunnu rekyyliä yhtään ja ampumiseen ei tarvita tippaakaan taitoa.
Pelaan sekä hiirellä että ohjaimella telkkarista vuorotellen, täytyy kyl sanoo että ps4 ohjaimella osuminen täysin ilmaista, aim assist toimii triplasti niin hyvin kuin esim mw:ssä.
 
Tuleeko muilla PC:llä fatal erroria 3107840166? kampanjaa pystyy missionin pelaamaan ja toi tulee. :rage:
 
Onko muillakin ps5 pelaajilla sama ongelma, ettei näy pelin kaverilistalla ps4 pelaajia? Pelkästään activision kaverilista näkyy.
 
Mä sanon ihan suoraan, tää SBMM on ihan täyttä paskaa. Mielummin randomit tiimit.

Istutaan domination pelimuodossa jossain hemmetin talossa snipun kanssa ja yritetään olla hyödyllisiä. Missäs kohtaa tää SBMM toimii jos olen näiden herrojen kanssa samassa matsissa kun ite pelannut aina pelimuodon mukaan sitä peliä.
 
SBMM tässä pelissä tosiaan on aivan paskaa. Se oli melko paskaa jo MW:ssä.
SBMM on ollut pelisarjassa lähes aina, se on vain ollut hyvin kevyt joskus aiemmin. Suurin osa ei ole edes tajunnut että se on siellä.

Tuosta istumisesta, mutta kun Reddit väittää että BOCW on paljon parempi kuin MW koska BOCW:ssä ei istuta. :poop:
Mun mielestä tässä istutaan vähintään yhtä paljon, ainoa ero että MW:ssä on parempi näkyvyys kuin tässä. Eli tilanne on oikeastaan pahempi.
 
Joo totta, tässä pelissä näkyvyys on huonompaa selkeesti kuin aiemmissa. Yksityiskohtia ja muuta laitettu ronskisti lisää, se on hyvä, mutta kämpit/snipuilijat piiloituu helpommin.

MP bottien kanssa 3090 + 8700K kera testailtuna kattelin että 4K resoilla jauhaa ihan kivasti kaikki asetukset (pl. RT) tapissa, mutta kun laittaa vielä DLSS quality päälle niin fps pomppaa johonkin 160fps tienoille, eikä kuvan laadussa huomaa heikennystä. Todella tervetullut ominaisuus. Eli kivasti pitäis jaksaa siis 4K 144Hz näytöllä jahka sellanen saapuu.

Ambient RT kun laittaa mediumille niin fps lähtee 20-30 pois. On se raskas.
 
Mitenköhän tässä pelissä muka tuo SBMM edes toimii? Äskeisessäkin pelissä vastustajatiimillä paras K/D ratio 6.88 ja meidän tiimillä paras 0.69 ... Että juuh okei, nobot yhteen tiimiin ja oikeasti osaavat pelaajat toiseen?
 
Konsensus tuntuu olevan se, että jos sulla menee hetken hyvin niin sen jälkeen laitetaan vastaan jannut jotka varmasti polkee sut suohon. Ne sitten kenkii sua jokusen matsia, ja sitten ehkä tulee taas matsi missä pärjäät paremmin.
Tämä jojoilu onkin se joka tämän (sekä MW) SBMM:ssä rassaa, eli SBMM on ns. liian kireä. Se pyrkii jatkuvasti säätämään sitä "sopivaksi".

Sehän on eräänlainen läppä yhteisössä, että peli pyrkii pitämään kaikkien elimination/death ration lähellä 1.0.
 
Eilen meinasin aktivoida pelin, mutta periaatteessa onhan tässä sentään hyvä yksinpeli, jos tuo mp kusee SBMM takia?

Toisaalta, tuon voisi saada balansoitua, jos Treayrch niin haluaa, mutta todennäköisesti näin tuskin tulee tapahtumaan.
 
Muistan joskus MW2 aikaan kun pelattiin 18 matsia putken voittaen, siinä oli jokin mahis säätää lokaalisesti pelinhakua ja sai kutistettua niin että tuli usein samoja nimiä vastaan. Olihan se aidosti hauskempaa kuin tämä "hätänumeroon" yhdistäminen että loppuu rento menininki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 128
Viestejä
4 516 090
Jäsenet
74 560
Uusin jäsen
Helena84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom