BYD Seal, Dolphin, Atto3, Han, Tang yleistä

Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
495
Näissä kiinalaissa on aika hurjat nämä nalkuttajat ja ajon ohjaus avustukset että meinaa lähteä hallinnasta ja ajaa ojaan kun auto nykäsee ratista itsekseen. Samalla auto piipittää joka asiasta.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 268
Näissä kiinalaissa on aika hurjat nämä nalkuttajat ja ajon ohjaus avustukset että meinaa lähteä hallinnasta ja ajaa ojaan kun auto nykäsee ratista itsekseen. Samalla auto piipittää joka asiasta.
Joo sinänsä outo että kiinalaiset pelaavat EU:n sääntöjen mukaan ja eurooppalaisissa noita saa pysyvästi pois vaikka ei pitäisi. Aika paljon piipittävät myös japsit.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Näissä kiinalaissa on aika hurjat nämä nalkuttajat ja ajon ohjaus avustukset että meinaa lähteä hallinnasta ja ajaa ojaan kun auto nykäsee ratista itsekseen. Samalla auto piipittää joka asiasta.
Tää nyt yleinen toteamus kiinalaisista ala esson bar? Vai oma kohtaista kokemusta byd:n jostain mallista? En muista lukeneeni kuin MG:n paskasta ja jopa vaarallisesta avustuksesta mikä taisi parantua viimeisimmällä päivityksellä. Byd:n kohdalla en muista törmänneeni näihin kommentteihin.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 194
Björn Nyland noista välillä yleistää ja varmaan suhteessa piipittävät enemmän kuin eurooppalaiset. Mutta kiinalaisia autoja on niin paljon erilaisia, että eipä tuo yksittäisissä autoissa kovin hyvin pidä paikkaansa. Bydistä en itsekään ole sen kummemmin kuullut, mutta enpä ole noita testejäkään kauheasti katsellut.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
495
Tää nyt yleinen toteamus kiinalaisista ala esson bar? Vai oma kohtaista kokemusta byd:n jostain mallista? En muista lukeneeni kuin MG:n paskasta ja jopa vaarallisesta avustuksesta mikä taisi parantua viimeisimmällä päivityksellä. Byd:n kohdalla en muista törmänneeni näihin kommentteihin.
Nähny kun byd bladessa ajonavustus näkee omiaan ja päättää riuhtasta rattia niin että kuljettaja meinaa ajaa ojaan. Oli aurinkoinen päivä ja pienempi tie missä ei ollut keskiviivaa. Lumellakin ne on aika sekasin kaistoista. Onneksi ne saa pois sulakkeen poistolla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
301
Nähny kun byd bladessa ajonavustus näkee omiaan ja päättää riuhtasta rattia niin että kuljettaja meinaa ajaa ojaan. Oli aurinkoinen päivä ja pienempi tie missä ei ollut keskiviivaa. Lumellakin ne on aika sekasin kaistoista. Onneksi ne saa pois sulakkeen poistolla.
Jännä akku on ollut kyllä. Oliko ihan itse modattu siihen akkukoteloon renkaat ja ratti? Oliko mahdollisesti Tesla y missä tuo bydin blade tuon nykäisyn teki, kuulostaisi realistiselta kombolta nimittäin :thumbsup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Seal koeajettu. Ei tuossa paljoa piipitellyt kuin pakollinen ylinopeusvalvonta, senkin toki saa pois. Kaistavahtikaan ei ohjannut ojaan. (Oletettavasti räpläämällä kännykkää ajaessa tms alkaa huomattelemaan, mutta samaa tekee muutkin modernit autot.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
99
Seal koeajettu. Ei tuossa paljoa piipitellyt kuin pakollinen ylinopeusvalvonta, senkin toki saa pois. Kaistavahtikaan ei ohjannut ojaan. (Oletettavasti räpläämällä kännykkää ajaessa tms alkaa huomattelemaan, mutta samaa tekee muutkin modernit autot.)
millainen vaikutelma Sealista jäi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
millainen vaikutelma Sealista jäi?
Fyysinen laatuvaikutelma hyvä, tykkäsin ajaa. Hyvät penkit.
- Oli helppo ajettava, vaikka kävin uraisilla tai muuten jääröpelöllä olevilla pikkuteilläkin. Ei hirvittänyt painaa reilummin kaasua myöskään, ei mitään vaarallisia luistoja, vaikka Essolla sellaisesta varoitellaankin.
- Parkkihallissa, parkkipaikalla ja omalla pihalla helppo pysäköidä kun tutkat sekä kamerat toimii (ja kertoo etäisyyden).
- Kohtuullinen kulutus, veikkaisin 300km talvinopeuksilla motaria, kun pakkasta -20C. (lähtö lämpimästä)
- Valojen automatiikka toimi, lyhyet hyvät, pitkät kai ok (kun ei jäänyt mieleen suuntaan tai toiseen).
- hallintalaitteet tuntui käytössä mukavilta painella, kiertää ja koskea. Oli sitten ikkunoiden avaamista, peilien säätöä, ajotilan tai ajosuunnan vaihtamista, kaikki toimi juuri kuten odotti

Softan puolella olisi kehitettävää. Kaikki kyllä toimii ja ripeästi, mutta jotenkin käyttöliittymän logiikka kaipaisi vähän lisää kehitystä. Noin tärkeimpänä ilmastoinnin ja penkkien lämmityksen/ilmastoinnin pitäisi kyllä olla koko ajan näkyvillä.
HUD on kirjas ja tarkka, mutta esimerkiksi navigointia ei tainnut siellä näkyä. Puhelun aikana näkyi puhelinnumero, mutta ei nimeä.
Mittaristonäytössä voi tehdä kaikenlaista, mutta tuossakin voisi tarjota räätälöintiä, jotta saa juuri itselle tärkeimmät jutut näkymään koko ajan.
 
Liittynyt
09.11.2019
Viestejä
26
Kiitos kokemuksesta. Seal on yksi hienoimmista malleista tällä hetkellä. Volvo ex30 osui silmään kun se julkaistiin, mutta nyt tuntuu tylsältä vaihtoehdolta Sealin rinnalla.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 268
Näin BYD Sealin livenä ja eka reaktio edestä oli että onpa hieno Taycan..

Kai tuon voisi käydä koeajamassa vaikka sinänsä ei tuollainen sedan malli kiinnosta. Hinta ja takuu ovat kunnossa eli se varmaan helpottaa unelman rakentamista. Vähän kun vielä viilaisivat hintaa niin haastaisi jopa Model 3:sen.

Nelivedossa on jopa aktiiviset (sähköisesti säätyvät) iskarit. Lisähinta nelivedolle on niin pieni että se on no-brainer Suomessa. Ei varmaan muulta merkiltä saa alle neljän sekunnin autoa 50 tonnilla..
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
833
Jotenkin sellainen kutina, että näitä tullaan myymään seuraavien muutamien vuosien todella paljon. Jos unohtaisin ennakkoluuloni kiinakamaan, niin toi Seal olisi ihan aidosti todella houkuttelevan oloinen peli
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Mitä lie kertoo Suomen tärkeydestä, että autojen tulo siirtyi joulukuulta tammikuulle, sitten helmikuulle ja nyt ehkä kesäkuussa ensimmäisille. Itse veikkaan, että vasta kesän jälkeen on autoja muutamaa enempää maassa. Ja silloin on kai jo Kiinassa esitelty Facelift :hmm:

Toisaalta Seal ei näemmä ole edes ennakkomyynnissä Norjassa, Ruotsissakaan ei ole vielä autoja. Pohjoismaat on kuitenkin ladattavien autojen suhteellisissa määrissä maailman koko top 5, joten eikö uskota tuotteeseen vai mikä mättää? Täällä kuitenkin saisi hyvällä tuotteella & hinnoittelulla vähemmällä määrällä autoja suhteessa isompaa osuutta markkinasta.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
208
Ei ehkä kannata koeajoilla luottaa BYDien kulutuslukemiin... näyttäisi olevan heittoa jopa yli 20% todelliseen:
1709313881639.png

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Ei ehkä kannata koeajoilla luottaa BYDien kulutuslukemiin... näyttäisi olevan heittoa jopa yli 20% todelliseen:

Edit: Ah, kulutusmittaria meinasit. Siinä on kyllä BYDeissä parannettavaa, ei muutenkaan näe statseja kovin kattavasti.

Omalla Sealin koeajolla en kyllä edes sitä lukua katsonut. Ajoin sen verran pitkään, että pystyin itse laskemaan mitä vie ja miten pitkälle pääsee.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Isompi huomio videolta oli kustannukset:
Tesla model 3, 10 tuhannen mailin kustannus 742 puntaa kotona ja julkisilla 2021 puntaa.

Lexus RZ 450 oli epätaloudellisin ja kotona 1168 puntaa ja julkisilla 3183 puntaa.

Sit taas BYD seal suora kilpailija kolmoselle kokonsa puolesta.,939 puntaa kotona ja 2557 puntaa julkisilla.

Noi on aika hiton isoja eroja. Tohon ku otat päälle viel huoltokustannukset vs teslan ei huolto-ohjelmaa.

Ei nyt sinällään yksin Bydiin liittyvä asia, mutta kyllä noissa sähköautoissakin kannattaa sitä kulutusta miettiä ja huoltoja jne hintoja, vaikka ajaminen sillä epätaloudellisellakin on halpaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Isompi huomio videolta oli kustannukset:
Tesla model 3, 10 tuhannen mailin kustannus 742 puntaa kotona ja julkisilla 2021 puntaa.

Lexus RZ 450 oli epätaloudellisin ja kotona 1168 puntaa ja julkisilla 3183 puntaa.

Sit taas BYD seal suora kilpailija kolmoselle kokonsa puolesta.,939 puntaa kotona ja 2557 puntaa julkisilla.

Noi on aika hiton isoja eroja. Tohon ku otat päälle viel huoltokustannukset vs teslan ei huolto-ohjelmaa.

Ei nyt sinällään yksin Bydiin liittyvä asia, mutta kyllä noissa sähköautoissakin kannattaa sitä kulutusta miettiä ja huoltoja jne hintoja, vaikka ajaminen sillä epätaloudellisellakin on halpaa.
Jep, vaikka harva taitaa täällä latailla autoaan kotona 34 senttiä / kWh tai julkisilla kaikkia ajojaan hintaan 92 senttiä / kWh, kuten valitsemissasi esimerkeissä.
Tietty tuo videonkin laskelma pörssisähköllä latailusta M3 £179 vs Seal £227 kuulostaa vähemmän dramaattiselta.

Renkaat ja huollot taitaa olla suurimmat "kiinteät" kulut ja rengaskuluissa kyllä tulee useimmille sähköautoille takkiin polttiksiin nähden. Kunkin omaan tilanteeseen toki täytyy arvioida mahdollista pitoaikaa (eli sitä kautta arvonalenemaa) ja tarvittavan rahoituksen hinnan vaikutusta auton kokonaishintaan.

Ehkä tämä keskustelu kuuluisi tuonne yleiseen sähköautokeskusteluun, toisin kuin siellä viime päivinä olleet :)
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 120
Asiaton käytös
vieläkö joku ostaa tätä kiinan roskaa? Veikkaan että itänaapurista löytyy saman henkistä väkeä.
 

porakone700

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.08.2023
Viestejä
149
vieläkö joku ostaa tätä kiinan roskaa? Veikkaan että itänaapurista löytyy saman henkistä väkeä.
En kutsuisi kiinalaisia autoja kategorisesti roskaksi, mutta kyllähän noilla on aika häijy historia Kiinassa. Autojen akut räjähtelee vasemmalla ja oikealla, ohjauksen avustajat kiskoo autoa oudosti, random virhekoodeja jotka jättää auton tienlaitaan, pahoja suunnitteluvirheitä, autofirmat kiristää asiakkaitaan olemaan hiljaa jne. Firmoja myös menee aika kovalla tahdilla konkurssiin ja omistajat jäävät ilman huoltoa tai tukea proprietary-systeeminsä kanssa. CCP taas sensuroi heti kaikki negatiiviset uutiset Kiinan sosiaalisesta mediasta ettei kotimaiselle autoteollisuudelle tulisi mainehaittaa.

BYD ei ole mitenkään poikkeus vikojen suhteen, mutta kyseessä on Kiinan suurin automerkki ja vientimerkki joten todennäköisesti riskit BYD kohdalla on pienemmät kuin muilla autoilla. Kiinalla on myös tapana ainakin alkuvaiheessa lähettää ulkomaille hiukan eri laatutasoa (=parempaa) mitä kotimarkkinoilla ja kehitysmaissa myydään koska länsimaalaisilla ja kiinalaisilla on eri laatustandardit. Toisaalta taas nämä kiinansähköjen hinnat on Euroopassa n. 1.5-4 kertaa kalliimpia kuin Kiinassa Kun ollaan kuitenkin jo premium/luxus-autojen hintaluokassa niin henk. koht. en pystyisi keksimään syytä miksi hankkisin hämärän Kiina-auton hämärältä merkiltä jonka huolto on kyseenalainen ja joka sattaa olla jo ensi vuonna entinen firma. Sama ostaa Tesla, BMW jne.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 268
Onhan toi Seal nyt tykimpikin kuin perus Model 3 (oletan että ei ollut perf malli tässä) joten luonnollista että kuluttaa enemmän?

Kiinavänkääjiä riittää aina ja heidän ilokseen myös ”länsi”merkit (jotka ovat täynnä kiinalaisia osia) ovat laskeneet hintoja paineessa ja Tesla faneille löytyy täältä onneksi oma ketjukin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Onhan toi Seal nyt tykimpikin kuin perus Model 3 (oletan että ei ollut perf malli tässä) joten luonnollista että kuluttaa enemmän?
On hyvin marginaalinen ero perffillä ja long rangella kulutuksen suhteen, eikä tollases normi ajossa senkään vertaa. Tais rangessakin eroa olla vain 30km, käytännön tasolla ero on jopa vähemmän.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 393
The Electric Viking puhelee Youtubessa että BYDillä on aivan katastrofaalinen romahdus Kiinan myynnissä. Puhututaan yli 50% putoamisista myynnissä. Voi tarkoittaa että kohta niitä BYD on Euroopassa jokaisella maahantuojalla reilusti varastossa ja tarjoukset paranevat. Joutuvat varmaan hiukan katselemaan etteivät tallo liikaa Saksan varpaille.


 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
The Electric Viking puhelee Youtubessa että BYDillä on aivan katastrofaalinen romahdus Kiinan myynnissä.
Tosin ilmeisesti kaikilla valmistajilla Kiinassa ollut huono kuukausi. BYD on vain ainoa näistä isoista, joka julkistaa myytyjä autoja per kk. Kiinalainen uusi vuosi taisi osua 10-17.2. välille, jolloin markkina on seis. Viime vuonna se osui tammikuulle, joten tuo sekoittaa rekisteröintilukemia tammi/helmi välillä. Joka tapauksessa, BYDin myynti on tippunut samassa suhteessa kuin muidenkin kiinalaisten valmistajien suhteessa joulukuuhun johon tässäkin verrataan. BEVien myynti on keskimäärin Kiinassa tippunut sen 43% helmikuussa (koskee myös muita valmistajia siis).

En lähtisi ihan nopeasti kuukaudesta vetämään johtopäätöksiä miten markkina siellä kehittyy. Muutenhan meillä on kohta varastot täynnä Tesloja, BYDejä, NIO:ta ja muita valmistajia.

Electric Viking nyt vaan on talipallo, en tiedä miten se mihinkään asialliseen keskusteluun kuuluu.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 530
Kiinan MG onkin sitten oma pomminsa
Ei sen enempää tai vähempää pommi kuin BYD. Katselee noita sensuurista läpipäässeitä pätkiä, niin akkupalot Kiinassa BYDilläkin on aika omaa luokkaansa. Toki voi aina valehdella itselleen ja sanoa Kiinan tekevän hyvää kamaa ja luotettavaa, mutta se on oma lukunsa se. Mahtaako täälläkin autot olla jo puoliruosteessa, kuten Australiassa oleva kiinakura.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Ei sen enempää tai vähempää pommi kuin BYD. Katselee noita sensuurista läpipäässeitä pätkiä, niin akkupalot Kiinassa BYDilläkin on aika omaa luokkaansa. Toki voi aina valehdella itselleen ja sanoa Kiinan tekevän hyvää kamaa ja luotettavaa, mutta se on oma lukunsa se. Mahtaako täälläkin autot olla jo puoliruosteessa, kuten Australiassa oleva kiinakura.
Ei ainakaan mun kiinalainen Teslani vielä ole umpiruosteessa, taitaa olla vähemmän kuin kapitalisti-sika-amerikka-versiot, tai mikä lienee nyt ihannoimasi nimitys. Eikö tällaiset avaukset voisi siirtää jonnekin ihan muualle (Räbässä on varmasti monta kiinavihaketjua sinulle), ei liity mitenkään näihin autoihin. Eurooppaan tuotavat autot eroavat monesti muista maista, jopa jenkeissä myytävistä malleista.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 530
Ei ainakaan mun kiinalainen Teslani vielä ole umpiruosteessa, taitaa olla vähemmän kuin kapitalisti-sika-amerikka-versiot, tai mikä lienee nyt ihannoimasi nimitys. Eikö tällaiset avaukset voisi siirtää jonnekin ihan muualle (Räbässä on varmasti monta kiinavihaketjua sinulle), ei liity mitenkään näihin autoihin. Eurooppaan tuotavat autot eroavat monesti muista maista, jopa jenkeissä myytävistä malleista.
Mielestäni en maininnut Teslaa. Siellä on länkkärivalvonta laadussa, eri asia kun Kiinan kanssa ollaan tekemisissä.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 268
Se sama länkkäri sai aikaan aivan hirveätä laatua jenkkitehtaalla, mutta yhtäkkiä se rupesi osaamaan asioita asia kun vahtiikin kiinalaisia? Kuulostaa aika rasistiselta jo.
Tämä on hyvä esimerkki piilorasismista. Sama kun Boeing 737 MAXit putos niin ekana syytettiin yhtiön johdossa ei-länsimaisia pilotteja.

Kuinkahan vanha auto pitäisi ostaa jos haluaa sellaisen jossa ei ole yhtään kiinalaisia osia? Kaikissa sähköautoissa niitä on. Aika vanhanaikaista ajattelua täällä.

Jotenkin tuntuu että täällä on jotain länsimerkkien katkeria myyjiä/edustajia kirjoittamassa propagandaa kun niin tunteen palolla haukutaan kiinalaisia.
 
Liittynyt
05.03.2024
Viestejä
1
Joku kysyi latauskokemuksia.

Kokeilin tässä talvella. Atto 3.
Huonoin teho 45-60 kW paikkeilla, paras 89 kW, teholaturista ja varaustilasta riippuen, jotkut pienempitehoiset antaa paremmin kuin toiset isommat.

Ja akun esilämmitys, on.
Kytkeytyi päälle ainakin kun oli n. -20C, näyttöön tuli teksti jotakuinkin "intelligent battery heating switched on".

Jo jonkun haukkuma 3.7kW:n normaali 3-vaihelataus osoittautunut yli 10 kW tehoiseksi myös.

Eipä näissä kummempia ongelmia ole ollut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Ja akun esilämmitys, on.
Kytkeytyi päälle ainakin kun oli n. -20C, näyttöön tuli teksti jotakuinkin "intelligent battery heating switched on".
Ei tuo tarkoita akun esilämmistä, vaan ihan yleistä akun lämmitystä. Käyttöoppaassa tästä kerrotaan:
" Kun ajoneuvoa käytetään alhaisissa lämpötiloissa, akun lämpötilan säätö, järjestelmä alkaa lämmittää akkua sen virta- ja purkuominaisuuksien tehostamiseksi ja ajokokemuksen parantamiseksi. Jos ajoneuvolla ajetaan lyhyitä matkoja, lämmitys voi olla tehotonta, virrankulutus lisääntyä ja toimintamatka lyhentyä. "
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 436
Siinä tuli koodareille ylimääräinen työviikko, kenelläkään ei asiaa kotiin ennenkuin on bitti jiirissä. :comp:
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 268
Heh. Taisi olla vaan kaikki ikkunat auki neliveto!

Piti käydä tällä viikolla koeajamassa kyseinen auto mutta en ole vielä ehtinyt. Nyt on hyvä mennä vittuilemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Siinä tuli koodareille ylimääräinen työviikko, kenelläkään ei asiaa kotiin ennenkuin on bitti jiirissä. :comp:
Saa nähdä kauanko tuossa korjauksessa kestää :) Noloa kun nyt ei ainakaan vielä tuota autoa kannata hankkia (jos muutenkaan kiinalaista).

Seal "neliveto" tuntuikin laiskalta tai ainakin hieman laiskemmalta, kun vertasi Volvo ex30 nelivetoon heti peräkkäin ajettuna.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 652
Aika noloa! Toisaalta nelivetoisuus varsinkin sähköautoissa on vähän suhteellinen käsite. Audi Quattron veroista nelivetoa löyty tuskin mistään.
Toisaalta taas quattro torsenilla on surkea jos tarvitaan oikeaa nelivetoa (jos ei tasauspyörästön lukkoja).
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Saa nähdä kauanko tuossa korjauksessa kestää :) Noloa kun nyt ei ainakaan vielä tuota autoa kannata hankkia (jos muutenkaan kiinalaista).

Seal "neliveto" tuntuikin laiskalta tai ainakin hieman laiskemmalta, kun vertasi Volvo ex30 nelivetoon heti peräkkäin ajettuna.
Tuo Volvohan on tehty kanssa Kiinassa ja sen omistaa kiinalainen Geely. Mutta neliveto sentään toimii. Taitaa länsimainen laadunvarmistus olla se tärkeä seikka näissä.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Tuo Volvohan on tehty kanssa Kiinassa ja sen omistaa kiinalainen Geely. Mutta neliveto sentään toimii. Taitaa länsimainen laadunvarmistus olla se tärkeä seikka näissä.
Kiinalaiset ei näköjään näe tarpeelliseksi juuri minkäänlaista testausta jos tuollaisia "ominaisuuksia" pääsee asiakkaille asti. Kuinkakohan suurella varmuudella turvatyynyt laukeavat onnettomuustilanteessa ja onko niitä ylipäätään asennettu? ;)

Siinä mielessä länsimainen yhtiö, jonka tuotanto Kiinassa olisi turvallisempi vaihtoehto kuin täysin kiinalainen yhtiö. BYD on kyllä sen kokoluokan yhtiö, että uskoisin sen ottavan nuo turvaominaisuudet tosissaan.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Kiinalaiset ei näköjään näe tarpeelliseksi juuri minkäänlaista testausta jos tuollaisia "ominaisuuksia" pääsee asiakkaille asti. Kuinkakohan suurella varmuudella turvatyynyt laukeavat onnettomuustilanteessa ja onko niitä ylipäätään asennettu? ;)
Sen huomaisi kyllä EuroNCAP samantien, ei menisi muutenkaan luokituksesta läpi, jos tuollaisia olisi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Kävin tänään iltasella koeajamassa sealin ja ainakin liukkaalla pihalla neliveto toimi kuten pitikin.

Kaikinpuolin yllätti todella positiivisesti ja etenkin käyttöliittymä on kerrankin oikeasti sulava.

Tosi paljon siellä on puutteita ja ongelmia minkä vuoksi itse kallistuisin 10 kertaa 10:stä highland model kolmoseen jonka suora kilpailija toi on, mutta seuraava seal voi olla sit jo todella kova. Erittäin positiiviset fibat ja onhan toi sähköisistä sedaneista ehkäpä parhaimman näköinen.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Kävin tänään iltasella koeajamassa sealin ja ainakin liukkaalla pihalla neliveto toimi kuten pitikin.
Eiköhän se neliveto toimi n. 99% tapauksista, mutta jostain syystä yhdessä casessa ei. Korjattavahan se silti on, mutta softapäivitys hoitanee.

Tosi paljon siellä on puutteita ja ongelmia minkä vuoksi itse kallistuisin 10 kertaa 10:stä highland model kolmoseen
Mitkä olivat pahimmat puutteet? Kesällähän pitäisi tulla pieni refresh (mahdollista platform 3.0 -> 4.0).
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Eiköhän se neliveto toimi n. 99% tapauksista, mutta jostain syystä yhdessä casessa ei. Korjattavahan se silti on, mutta softapäivitys hoitanee.
Olihan ne kuitenkin kahta eri autoa koittanut, eli ei ihan yksittäinen kuitenkaan.


Mitkä olivat pahimmat puutteet? Kesällähän pitäisi tulla pieni refresh (mahdollista platform 3.0 -> 4.0).
No lähinnä nyt matriisien puute, frunkin sulkeminen todella hankalaa (myyjä yritti useamman kerran), frunkin aukaisu (perinteinen vipu jalkatilassa), ei akun esilämmitystä, manuaalinen ratin säätö (ärsyttävä kun kaksi kuskia tosi isolla pituuserolla). Takaluukun aukaisun nappi liian alhaalla puskurissa ja pahimmassa kurapaikassa, kauankohan toimii? Vaikka oli 3,8sek versio ja tuntu et siel ihan potkua on, niin teslan perffin 3,3sek verrattuna toi tuntuu tosi laiskalta. Ei itse kiihtyvyyden vuoksi, vaan siinä kaasun vasteessa oli selvästi pehmeämpi käyrä. Fiilis oli kuin teslan chill moodilla ajelis. Kulutus oli myös model kolmoseen näillä keleillä 5-10kwh enemmän.
Tossa rautapuolen jutut.

Softapuolella: ei reititystä latureiden kautta, ei näytä paljonko akkua määränpäässä, kulutusnäkymät/tripit tosi vajavaiset, ei myöskään kuljettajaprofiileja, eli ei säädä automaattisesti kaikkea kun kävelee autoon. Toki kaksi muistipaikkaa oli.
Sit kännysofta aika raakile (myyjän näkemys), ei navia suomeksi, muutama juttu aika monen mutkan takana, ratin takana oleva näyttö on hyvin vajavainen sen suhteen mitä sinne saa näkyviin, hud ei näytä oikein muuta kuin nopeuden.
Omaan makuun toi kaistallapitoavustin ei ollu hyvä. Joko ei ollenkaan, tai sitten ihan autopilot tyyppinen, mut toi tuntuu vähän silleen et ajat ite mut sit auto holhoo tekemistä. Samoin ite en pystyis enää ottaa autoa missä ei oo kunnon One pedal driveä. Kaiken lisäksi tossa oli jarrut yhdet herkimmistä mitä oon kokenut. Pieni hipaisu ja kärjistettynä pää tuulilasista läpi. :D


Positiivisia juttuja oli myös tosi paljon.
Latausluukku tehty fiksusti. Ei turhaa sähkömoottoria, mutta silti aukeaa itsestään kokonaan painalluksella.
Softa oli eka teslan lisäksi mikä oikeasti toimii just eikä melkein sillon kun painaa ja scrollaa. Täysin sulava. Kuvakkeet myös todella isot vaikka ajon aikana painamiseen. Hud näyttö kerrankin kunnolla kirkas, sai säädettyä sopivalle korkeudelle ja ennenkaikkea teksti oli isoa. Esim Opelissa jouduin tihrustamaan enkä kaikesta saanut selvää.
Alusta todella mukava huonollakin pikkutiellä ja auto oli myös erittäin hiljainen. Penkit tuntui myös todella hyvältä. Lisäksi mulla on tosi monessa uudessa autossa ongelmana se, että polvi ottaa kiinni ärsyttävästi keskikonsoliin. Tässä ei ja senkin muotoilu niin hyvä ettei haittais vaikka osuis. Tilaa oli muutenkin todella hyvin ja ajoasento ole about suoraan todella hyvä. Tykkäsin myös ohjaustuntumasta tosi paljon.

Takakontti ja frunkki oli lähes model 3 tasoiset myöskin. Materiaalit tuntui tosi hyvältä ja myyjä kertoi mielenkiintoisen jutun niistä model S tyyppisistä ovenkahvoista. Pakkasella sähkömoottorien voimaa kasvatetaan jolloin lumi ja jää ei haittaa.

Kääntyvä keskinäyttö ois myös todella hyvä ominaisuus eri tilanteissa ja se toimi myös hienosti.
Tykkäsin myös 360 kameroista ja miten ne toimi, samoin kuin siitä että eteenpäin olevan kameran kuvan sai ajon aikana näkyviin ruudulle. Tosin voyah teki tuon vielä paremmin kun siinä oli infrapunakamera.

Hallintalaitteet oli myös tosi hyvin sijoitettu ja tuntuma laadukas ja hyvä. Oikeastaan jotkut näytön kuvakkeiden ikoneista oli sellasia etten tajunnut mitä tarkoittaa jos en koittanut/kysynyt myyjältä.

Kaiken kaikkiaan jos etsii sedania sähköllä ja ajatus on että ”teslaa en halua”, niin kyllä itsellä ois suoraan valinta BYD seal. Paljon enemmän ”sitä jotain” mikä puuttuu kaikilta muilta merkeiltä.
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Eiköhän se neliveto toimi n. 99% tapauksista, mutta jostain syystä yhdessä casessa ei. Korjattavahan se silti on, mutta softapäivitys hoitanee.



Mitkä olivat pahimmat puutteet? Kesällähän pitäisi tulla pieni refresh (mahdollista platform 3.0 -> 4.0).
Itse sain kyllä tuosta testistä käsityksen, että ei se mikään yksi case ole, vaan se lakkaa toimimasta jos takapyörät alkaa sutimaan tarpeeksi. Hehän testasivat sitä eri tilanteissa, joissa näin käy. Mutta joo varmaan arkiajossa suurimman osan toimii mutta mitä iloa siitä on jotain suoraa tietä ajettaessa mutta silloin kun tarvitsisi niin lakkaakin toimimasta?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 438
Viestejä
4 191 186
Jäsenet
70 743
Uusin jäsen
Kalapoju22

Hinta.fi

Ylös Bottom