Brucke RM500/RM501/RM800 robottiruohonleikkurin infopaketti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloitettu Aloitettu
Markkinointikikkahan se on, eihän näissä varsinaisesti mitään neliörajoitusta ole. Laite leikkaa vaikka 2500m2 pihaa kunhan leikkuri ehtii 20 min paluuaikaikkunassa takaisin laturiin.

Viimekeväänä näihin aikoihin oli kyllä parempia tarjouksia leikkureista. RM501 oli tokiksella 299eur ja RMA1001M Julassa 499eur.
Tuota Ducarin prolemallia tais saada 249eur hintaan tms, ellen väärin muista ja lisäksi oli se Parksiden vastaava värkki parilla huntilla.
 
Viimeksi muokattu:
20min paluuaika ??? Mistä mallista puhut, minun tietämissäni se on 30min. (Ja omalla RM501:llä onnistuneen paluun nähty maksimi toteuma on ollut yli 27min)
Muistin että se timeout aika on 20min, voi hyvin olla 30min. Ei silti muuta tilannetta, piha voi isompi mitä leikkurin "range" kunhan ehtii aikamääreessä takaisin laturiin.
 
Koitin rullailla tätä forumia läpi, muttei löytynyt nopealla vilkaisulla apuja, joten kokeillaan onnea tässä.

Eli meillä on tuo RM500 malli toiminut ihan hyvin pari kesää. Syksyllä toimi, ja nyt keväällä piuhat kiinni ja telakkaan.

Telakassa:
-Robotti ei lähe liikkelle. Tulee hetken päästä virheilmoitus E11.

Nurmella, telakan vieressä:

-leikkuri lähtee pyörimään, muttei itse robotti liiku mihinkään. Hetken päästä virheilmoitus E9.

Kokeilin irrottaa suojakopan, pestä letkulla kaikki ruohot ym pois, irroittaa akun. Ei mitään muutosta.

Kokeilin myös pyörittää itse renkaita. Kumpikaan rengas ei liiku. Kävin vertaamassa naapurin vastaavanlaiseen leikkuriin. Naapurin RM500 leikkurissa renkaat pyörivät käsinkin, mutta omassa ei pyöri.

Onko kellään vastaavaa tilannetta tullut tai tietoa mikä juttu?

EDIT:
Irroitin pyöränmoottorin. Selkeästi se ne ruostuneet jumiin. En tiiä saisko väkivallalla liikkeelle vai hajoisko lopullisesti. Onko kukaan hankkinut uusia moottereita?
 
Viimeksi muokattu:
Muistin että se timeout aika on 20min, voi hyvin olla 30min. Ei silti muuta tilannetta, piha voi isompi mitä leikkurin "range" kunhan ehtii aikamääreessä takaisin laturiin.
Mistähän tuo maksimi paluuajan saisi selvitettyä ja saakohan sitä jotenkin muutettua? Mitähän se esim. 30min paluuaika voisi olla suurimpiirtein metreissä? Toki erilaiset mutkat ja kulmat sitä tietenkin hidastaa, mutta noin niinkuin karkeasti arvioituna. Oma leikkuri on vielä asentamatta, vähän vielä maatyöt kesken niin menee varmaan noin 3 viikon päähän, että saa RM1200BT-mallin testiin.
 
Koitin rullailla tätä forumia läpi, muttei löytynyt nopealla vilkaisulla apuja, joten kokeillaan onnea tässä.

Eli meillä on tuo RM500 malli toiminut ihan hyvin pari kesää. Syksyllä toimi, ja nyt keväällä piuhat kiinni ja telakkaan.

Telakassa:
-Robotti ei lähe liikkelle. Tulee hetken päästä virheilmoitus E11.

Nurmella, telakan vieressä:

-leikkuri lähtee pyörimään, muttei itse robotti liiku mihinkään. Hetken päästä virheilmoitus E9.

Kokeilin irrottaa suojakopan, pestä letkulla kaikki ruohot ym pois, irroittaa akun. Ei mitään muutosta.

Kokeilin myös pyörittää itse renkaita. Kumpikaan rengas ei liiku. Kävin vertaamassa naapurin vastaavanlaiseen leikkuriin. Naapurin RM500 leikkurissa renkaat pyörivät käsinkin, mutta omassa ei pyöri.

Onko kellään vastaavaa tilannetta tullut tai tietoa mikä juttu?

EDIT:
Irroitin pyöränmoottorin. Selkeästi se ne ruostuneet jumiin. En tiiä saisko väkivallalla liikkeelle vai hajoisko lopullisesti. Onko kukaan hankkinut uusia moottereita?
Vähän asian vierestä, mutta suosittelen Huskyn, miksei muidenkin, robottileikkurien pyöränmoottorien aukomista/putsaamista/rasvaamista säännöllisesti, toki vasta takuuaikojen jälkeen. Vaikka 2 vuoden välein. Itsellä mennyt Huskystä 4-5 vuoden aikana 4 pyöränmoottoria pilalle sen vuoksi, että laakerit/akseli ruostuneet pilalle. Yhden sain sain vielä entisöityä kun tilasin ruotsista korjaussarjan ja ehjänkin moottorin laakeroin varmuudeksi uudestaan paremmilla laakereilla. Lisäksi suosittelen vaihtamaan kumitiivisteillä olevat laakerit, ne saattaa kestää kauemmin, mielenkiintoista seurata meneekö nyt kauemman erilaisilla laakereilla. Moottorithan näistä ei sinänsä aivan äkkiä lopu vaan enemmänkin voimansiirto moottorista ulospäin. Toki itse todennäköisesti edesauttanut vikaantumista, kun olen vedellä pessyt liian reippaasti konetta. Suosittelen vaan karkeaa puhdistusta robottileikkureille sen verran ettei mikään moska ahdista, vaikka kovasti mainostetaan että vettä jossain määrin sietäisikin. Pesee sitten vaikka vähä huolellisemmin, kun laittaa koneen talviteloille.
 
Mistähän tuo maksimi paluuajan saisi selvitettyä ja saakohan sitä jotenkin muutettua? Mitähän se esim. 30min paluuaika voisi olla suurimpiirtein metreissä? Toki erilaiset mutkat ja kulmat sitä tietenkin hidastaa, mutta noin niinkuin karkeasti arvioituna. Oma leikkuri on vielä asentamatta, vähän vielä maatyöt kesken niin menee varmaan noin 3 viikon päähän, että saa RM1200BT-mallin testiin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: DIY
Mikäli saareke on luotu rajalangalla oikein, niin ei se robo lähde pyörimään sinne ollenkaan.
 
En muista että olisin nähnyt maksimi paluuaikaa dokumentoituna. Mahdollisesti selviää vain kokeilemalla. Eikä sitä saa "normaalikonsteilla" muutettua.
Erittäin karkeasti arvioiden minulla on 300m rajaa. Siihen menee RM501:llä lähes tuo 30min. Mutkia on paljon mutta monet niistä on loivennettu niin ettei leikkuri pysähdy. Ei saarekkeita.
Saarekkeet tekisivät asiasta huikeasti mutkikkaampaa. Ei taida voida tietää kuinka kauan leikkuri enintään pyörii saareketta ympäri. Eikä oikein sitäkään voiko se saarekkeesta lähtiessään päätyä toiseen saarekkeeseen.
Jos laittaa telakasta edge-ajolla päälle niin eikös aika noin suurinpiirtein ole sama telakalta telakalle? Toki akkua kuluu paluumatkalla vähemmän kun ei leikkaa ja taitaa se hieman nopeammin liikkua paluumatkalla, mutta on se sinne päin.
 
Jos laittaa telakasta edge-ajolla päälle niin eikös aika noin suurinpiirtein ole sama telakalta telakalle? Toki akkua kuluu paluumatkalla vähemmän kun ei leikkaa ja taitaa se hieman nopeammin liikkua paluumatkalla, mutta on se sinne päin.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäli saareke on luotu rajalangalla oikein, niin ei se robo lähde pyörimään sinne ollenkaan.
Miten luodaan saareke oikein? Tämä sillä, että kun nyt tuo robotti toimii oikein niin jossain kohtaa vedän rajalangan uusiksi ja kierrätän jotkut puut ja ajatus olis, että vedän langan trampankin alle niin, että pääsee sinne ja ehkä joskus poiskin. 😂
 
Miten luodaan saareke oikein? Tämä sillä, että kun nyt tuo robotti toimii oikein niin jossain kohtaa vedän rajalangan uusiksi ja kierrätän jotkut puut ja ajatus olis, että vedän langan trampankin alle niin, että pääsee sinne ja ehkä joskus poiskin. 😂
Pistät rajalangan saarekkeelle menevän ja sieltä sitten takaisin palaavan langan vierekkäin saman rajalangan muovitapin alle. Ohjeen mukaan taitaa lisäksi vaatia että saarekkeelle menevä tällainen tuplapätkä on yli 80 cm pitkä.

Jos tarkoitus on siis ajaa trampan alta, niin sinne pitää sitten jättää vastaavasti isompi aukko, josta toista reunaa pääsee robo ajamaan sisään ja toisesta ulos. Reunaleikkuulla ajaa sieltä reunan ja varmaan normiajollakin silloin tällöin sinne osuu (?).
 
RM501 akku varmaan entinen talven jäljiltä. Mittasin niin antaa kyllä 19.2V jännitettä, mutta leikkuri ei käynnisty. Näytössä kiertää ledit kerran ympäri ja sitten sammuu taas.

Täytyy pohtia tilaisko sitä sitten sen isomman akun vai normin 🤔 Tokmannin Clubi-iltaa odotellessa.
 
Olikos joku saanut RM500:n toimimaan Stokkerin 4Ah akulla (Scheppach Akku AK4.0-RC-20Li XXL900)? Virta katkeaa ennen pin-koodia ja logissa mm. get battery type error, battery type not define, battery id changed, old=... new=.., cell undefined, battery voltage too high=19078mV, bms service init failed, bms service not initialed, bms service error.
Niin oliko kellään tietoa näistä akkujen yhteensopivuuksista RM500 kanssa?
 
Ostin viikko sitten RM1200BT leikkurin ja ihmettelen sitä, kun se liikkuu ja leikkaa vähän omituisesti. Ensin liikkuu metrin ja leikkaa ja jättää seuraavan metrin leikkaamatta. Mulla on 2kpl RM 501 leikkureita eikä mitään ongelmia niiden kanssa. Tietääkö joku viisas mistä tämä RM1200BT:n ongelma voi johtua?
 
Ostin viikko sitten RM1200BT leikkurin ja ihmettelen sitä, kun se liikkuu ja leikkaa vähän omituisesti. Ensin liikkuu metrin ja leikkaa ja jättää seuraavan metrin leikkaamatta. Mulla on 2kpl RM 501 leikkureita eikä mitään ongelmia niiden kanssa. Tietääkö joku viisas mistä tämä RM1200BT:n ongelma voi johtua?
Täytyypä seurata omaa mitä se tekee. Ostin saman leikkurin vähän aikaa sitten. Tuossa se on touhannut päinsä menemään, enkä ole sen enempää kiinittänyt huomiota kuin että välillä se on ollut telakassa.
 
Viime kesänä tuli hommattua Brucke RM501 robottiruohonleikkuri ja nyt laittelin telakan ja leikkurin kesää varten toimintakuntoon ja kas salasana unohtunut. kokeiltu on kaikki muistin syövereistä tulpahtavat mutta oikeaa salasanaa ei löydy miten saisi pelittämään vai onko roskis kamaa koko leikkuri ?
 
Viime kesänä tuli hommattua Brucke RM501 robottiruohonleikkuri ja nyt laittelin telakan ja leikkurin kesää varten toimintakuntoon ja kas salasana unohtunut. kokeiltu on kaikki muistin syövereistä tulpahtavat mutta oikeaa salasanaa ei löydy miten saisi pelittämään vai onko roskis kamaa koko leikkuri ?
Taisi sarjanumeron kanssa saada nollattua kun laittaa tuonne sunseekerille postia. Katso tästä ketjusta muutama sivu taaksepäin.
 
Ei paljoa viisastunut kun kurkkasin tämän 1200bt:n sisälle.
IMG_3707.jpeg
 
Tietääkös joku että saako tuohon RM1202 leikkuriin uutta pöytää tai passaako jostakin muusta leikkurista?
Oli näköjään lähtenyt läskineen yks terä loppukesän taisteluissa.

IMG20260517131948.jpg
 
Olikos joku saanut RM500:n toimimaan Stokkerin 4Ah akulla (Scheppach Akku AK4.0-RC-20Li XXL900)? Virta katkeaa ennen pin-koodia ja logissa mm. get battery type error, battery type not define, battery id changed, old=... new=.., cell undefined, battery voltage too high=19078mV, bms service init failed, bms service not initialed, bms service error.
Tarvii vaihtaa alkuperäinen BMS Brucken akusta tohon Scheppachin kennopakettiin. Toinen vaihtoehto on tutkailla mistäpäin BMS:sää se ID välitetään robotille ja vaihtaa vaan se/ne piirit. Yksinkertaisuudessaan voi olla vaan joku yksittäinen vastus, monimutkasimmillaan joku lutikka.
 
Bruche rma 1202 oli käyny naapurin pihaa leikkaamassa, menny siis rajalangan yli ja ilmeisesti johonki törmänny ja tullu takas omaan pihaan jonka jälkee jatkanu leikkuuta ja pysyny rajalankojen sisäpuolella. Mistäköhän voi johtua🤔
 
Taisi sarjanumeron kanssa saada nollattua kun laittaa tuonne sunseekerille postia. Katso tästä ketjusta muutama sivu taaksepäin.Sunseekiriltä tuli viesti ettei ole Sunseekerin tuote ?
Sunseekiriltä tuli viesti ettei ole Sunseekerin tuote ?
 
Sunseekiriltä tuli viesti ettei ole Sunseekerin tuote ?
Ei kyllä kulosta hyvältä jos sunseeker väittä ettei oo heidän tuote. Bruccke on kyllä myynyt noita monella nimellä, joten saattaa olla et on joku vanhepmi malli tai joku erikoiserä. Ootko kokeillu nollata koneen jotenkin fyysisesti? Jos telakassa on reset-nappi tai joku dippikytkin?
 
RM501 akku varmaan entinen talven jäljiltä. Mittasin niin antaa kyllä 19.2V jännitettä, mutta leikkuri ei käynnisty. Näytössä kiertää ledit kerran ympäri ja sitten sammuu taas.

Täytyy pohtia tilaisko sitä sitten sen isomman akun vai normin 🤔 Tokmannin Clubi-iltaa odotellessa.
Mulla oli sama juttu. Laitoin uuden akun ja alkoi toimia. Aika erikoinen juttu.
 
Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa: käytössä ensimmäistä vuotta Brucke rm1200bt, robotti leikkaa nurmikkoa normaalisti, mutta kun painaa appista tai laitteesta robotin palaamaan laturiin, niin osuessaan ensimmäiseen rajakaapeliin (missä kohtaa tahansa pihaa) pyörii robotti kaksi kertaa paikallaan ympäri ja valittaa laitteessa vikakoodia e7 ja appissa antaa vikakoodin Signaalivirhe 09. Kävi takuuhuollossa jo, mutta siellä toimi heidän testiradallaan normaalisti. Alkuviikon aikana pitäisi robotin tulla takaisin, että mitä voisi kokeilla sen saamiseksi toimimaan normaalisti.
 
Miten olette toteuttaneet trampoliinin alueen rajalangan kans? Kiertääkö koko trampoliini ja antaa alla ruohon kasvaa joka leikataan käsin silloin tällöin vai rajata alue niin, että kone pääsee alle? En ole kokeillut ottaako terät kiinni noihin maata vasten oleviin putkiin, jos antais ajella vaan yli ja törmäillä pystyputkiin?
 
Miten olette toteuttaneet trampoliinin alueen rajalangan kans? Kiertääkö koko trampoliini ja antaa alla ruohon kasvaa joka leikataan käsin silloin tällöin vai rajata alue niin, että kone pääsee alle? En ole kokeillut ottaako terät kiinni noihin maata vasten oleviin putkiin, jos antais ajella vaan yli ja törmäillä pystyputkiin?
Itse olen laittanut laudat vaakaan esteeksi maata vasten olevien vaakaputkien päälle, lautojen päähän reiät ja vaikka nippusiteillä pystytolppiin kiinni päistä. Sitten siirrellyt sillointällöin että robotti pääsee ajamaan kasvaneet kohdat tai sitten ajallut lykättävällä samalla kun on siistinyt muita paikkoja. Mielestäni ei kannata trampoliinin takia alkaa rajalankoja vetelemään.
 
Itse olen laittanut laudat vaakaan esteeksi maata vasten olevien vaakaputkien päälle, lautojen päähän reiät ja vaikka nippusiteillä pystytolppiin kiinni päistä. Sitten siirrellyt sillointällöin että robotti pääsee ajamaan kasvaneet kohdat tai sitten ajallut lykättävällä samalla kun on siistinyt muita paikkoja. Mielestäni ei kannata trampoliinin takia alkaa rajalankoja vetelemään.
No joo, täytyy tänään muuttaa rajan vetoa vielä kun loppui eilen piikit noiden kiertelyiden takia. Lautasysteemi kuulostais helpoimmalta ja nopeammalta toteuttaa. Pari isoa koivua piti kiertää langalla kun niiden lähellä maa nousee koivua vasten sen verran ylös, että lähes joka leikkuulla saa olla auttamassa leikkuria ku koittaa kiivetä koivua pitkin ylös.
 
  • Tykkää
Reactions: DIY
Ok. Ilmoittelisitko jos huomaat vastaavaa😁
Omalla alueellaan tuo mun rm1200bt leikkuri leikkaa aivan kyllä kokoajan. Säädin ihan matalaksi leikkuukorkeuden niin tulee koko matkalla seurattavaa leikkuujälkeä. Törmätessään se mun mielestä sammuttaa hetkeksi leikkuumoottorin ja sitten lähtee taas pyörimään.
 
Omalla alueellaan tuo mun rm1200bt leikkuri leikkaa aivan kyllä kokoajan. Säädin ihan matalaksi leikkuukorkeuden niin tulee koko matkalla seurattavaa leikkuujälkeä. Törmätessään se mun mielestä sammuttaa hetkeksi leikkuumoottorin ja sitten lähtee taas pyörimään.
Mä oon huomannu saman, et leikkuumoottori sammuu törmäyksissä. Luulen et se on joku turvamekanismi ettei hakkaa esteisiin. Mut hyvä et toimii muuten normaalisti.
 
Miten olette toteuttaneet trampoliinin alueen rajalangan kans? Kiertääkö koko trampoliini ja antaa alla ruohon kasvaa joka leikataan käsin silloin tällöin vai rajata alue niin, että kone pääsee alle? En ole kokeillut ottaako terät kiinni noihin maata vasten oleviin putkiin, jos antais ajella vaan yli ja törmäillä pystyputkiin?
Jeesusteipillä olen rajanut tolpat että robo ei pääse kiipeämään putkien päälle tai niistä yli. Muuten robo pääsee sisään ja ulos trampoliinin tolppien välistä.
 
Tuli hommattua eilen tuo RM1200BT kantishintasn 319€, vain huomatakseni että tänäänhän se on 299€ ihan kaikille. No tämmöstä tämä on.

En vielä ole asennellut, pitänee ajella pohjat luotto Jonseredilla.

Vähän tämä aidan vierusta mietityttää, mahtaako kone osata sukeltaa tuonne kun nurmea on vain noin 50cm leveydellä. Se pitänee rajalangalla kuitenkin niin aidan kuin sepelinkin vierestä rajata?

IMG_1422.jpeg
 
Jeesusteipillä olen rajanut tolpat että robo ei pääse kiipeämään putkien päälle tai niistä yli. Muuten robo pääsee sisään ja ulos trampoliinin tolppien välistä.
Juu, ei huono tuokaan. Värkkäsin laudat ja hyvin näytti jo ajelevan alla ongelmitta. Hallitukselle annoin tehtäväksi maalata laudat lasten kans mieluisan väriseksi. 😂
 
  • Tykkää
Reactions: DIY
Häh, Klubi-ilta menossa ja ei 4Ah akkuja tarjolla. 😢
Kiitos muistutuksesta. Meinasi mennä klubi-ilta ohitse mutta ehti vielä juuri ennen päättymistä. Jännä että tuo 4Ah sivu oli kokonaan kadonnut eikä vain ilmoitusta ettei olisi saatavilla.
 
Kiitos muistutuksesta. Meinasi mennä klubi-ilta ohitse mutta ehti vielä juuri ennen päättymistä. Jännä että tuo 4Ah sivu oli kokonaan kadonnut eikä vain ilmoitusta ettei olisi saatavilla.
Kyllä tuo sivu vielä eilen oli tarjolla, kun mulla on tuo sivu kirjanmerkeissä ja tuote toivelistalla, mutta näköjään nyt on hävinnyt.
 
Nähtävästi kun tarpeeksi kauan venytti hankintaa niin akku hävisi Tokmannin sivuilta kuin se kuuluisa pieru Saharaan. Isompaa laturiakaan ei ole enää hetkeen ollut tarjolla... Saisikos tuota akkua päivitetty nyt jotenkin uusilla kennoilla tms? Ja löytyykö tuollaista tehokkaampaa laturia muuta vaihtoehtoa?
 
Nähtävästi kun tarpeeksi kauan venytti hankintaa niin akku hävisi Tokmannin sivuilta kuin se kuuluisa pieru Saharaan. Isompaa laturiakaan ei ole enää hetkeen ollut tarjolla... Saisikos tuota akkua päivitetty nyt jotenkin uusilla kennoilla tms? Ja löytyykö tuollaista tehokkaampaa laturia muuta vaihtoehtoa?
Eikös tämä käynyt noihin RM500/501:iin? Verkkosovitin 3A robottiruohonleikkuriin | No brand EMV | Jula

Ja kai tuon akunkin vielä jostain löytää, speksejä ja tuotekoodeja ei kyllä tullut otettua talteen.

edit. löytyipä

YK-koodi 3480

brucke 4ah-1.png


brucke 4ah.png
 
Viimeksi muokattu:
No joo, täytyy tänään muuttaa rajan vetoa vielä kun loppui eilen piikit noiden kiertelyiden takia. Lautasysteemi kuulostais helpoimmalta ja nopeammalta toteuttaa. Pari isoa koivua piti kiertää langalla kun niiden lähellä maa nousee koivua vasten sen verran ylös, että lähes joka leikkuulla saa olla auttamassa leikkuria ku koittaa kiivetä koivua pitkin ylös.
Kaivaat vaakasuorat jalanpalat vähäsen maan alle niin pääsee robot sinne alle helposti leikkaamaan...?
 
  • Tykkää
Reactions: DIY
Mikäköhän on, kun robotti ei suostu yhdistämään 2.4 GHz vierasverkkoon? Viime syksynä wifi-yhteys vielä pelitti. Tukiasema on pysynyt samassa paikassa robottiin nähden, eli siitä ei pitäisi olla kiinni.

Bluetoothin yli tuo ei ole ikinä ottanut komentoja vastaan, ainoastaan wifin yli. Onko jollain vinkkiä miten saisi komennettua roboa bluetoothin yli, niin ei tarvitsisi konffata wifiä ollenkaan?

Edit. RM501 siis kyseessä
 
Mikäköhän on, kun robotti ei suostu yhdistämään 2.4 GHz vierasverkkoon? Viime syksynä wifi-yhteys vielä pelitti. Tukiasema on pysynyt samassa paikassa robottiin nähden, eli siitä ei pitäisi olla kiinni.

Bluetoothin yli tuo ei ole ikinä ottanut komentoja vastaan, ainoastaan wifin yli. Onko jollain vinkkiä miten saisi komennettua roboa bluetoothin yli, niin ei tarvitsisi konffata wifiä ollenkaan?

Edit. RM501 siis kyseessä
Mulla oli RM500 kanssa samanlainen wifi-ongelma. Lähti toimimaan sillä, kun poistin Robotic Mower -sovelluksen ja asensin uudestaan. Bluetoothin kautta ei ole koskaan toiminut minulla.
 
Mulla oli RM500 kanssa samanlainen wifi-ongelma. Lähti toimimaan sillä, kun poistin Robotic Mower -sovelluksen ja asensin uudestaan. Bluetoothin kautta ei ole koskaan toiminut minulla.
Kiitos vinkistä. Kokeilin tätä, mutta ei tuntunut minulla auttavan.
 
Miten olette toteuttaneet trampoliinin alueen rajalangan kans? Kiertääkö koko trampoliini ja antaa alla ruohon kasvaa joka leikataan käsin silloin tällöin vai rajata alue niin, että kone pääsee alle? En ole kokeillut ottaako terät kiinni noihin maata vasten oleviin putkiin, jos antais ajella vaan yli ja törmäillä pystyputkiin?

Jeesusteipillä olen rajanut tolpat että robo ei pääse kiipeämään putkien päälle tai niistä yli. Muuten robo pääsee sisään ja ulos trampoliinin tolppien välistä.
Onko joku kokeillu lisätä maata vasten oleviin putkiin vaahtomuovieristettä? Esim. bilteman tuote --> https://www.biltema.fi/rakentaminen...teet/putkieriste-suora-o-22-mm-2-m-2000050505
Tuo lisäisi vaakaputken korkeutta sen verran, että robo törmäisi ja vaihtaisi suuntaa.
Meillä robo välillä menee vaakaputken yli sujuvasti, välillä törmää mutta jää myös välillä sellaiseen jumiin että täytyy käydä auttamassa irti. Tuo vaahtomuovi olisi helppo, halpa ja esteettisesti aivan siisti ratkaisu.

Edit: 35mm sisäreiällä oleva putkieriste testattu, toimisi loistavasti jos alusta olisi vain tasaisempi. Yhdeksän kertaa kymmenestä leikkuri törmää putkieristeeseen ja vaihtaa suuntaa, mutta yhdellä trampan sivustalla on sen verran pattia nurmikossa että pääsee kiipeämään putken päälle kun tulee sopivasta kulmasta...
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 358
Viestejä
5 248 612
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom