Brändäyksellä kusettaminen

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Minulla ei myöskään mitään hajua ulkomuistista mitä maito tai joku yksittäinen tuote maksaa, enkä edes ymmärrä miksi edes pitäisi.
Ei kai se mikään pakko olekaan muistaa, itse muistan hinnat tyyliin "noin". Itse kyttään kaupassa hintoja ihan vaan sen takia, että omilla tuloillani yksineläjänä joutuu tekemään niin, tämä ei tietenkään tarkoita, että ostelisin aina sitä halvinta sheissea.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tämä lienee ennemmin muodossa: kasvi- ja hyönteismyrkkyjen avulla voidaan säästää työn määrää viljelyssä. Järeämpi lannoittaminen mahdollistaa huonommassa maaperässä viljelyn. Lopputuotteen laadussa ei välttämättä oleellista eroa
Niin, moni asia vaikuttaa lopputuotteen laatuun, kuten sää, mille ei voi mitään. Mutta silloin kun Suomessa oli vain luomutuotantoa, niin kuoltiin nälkään.
Kyllä luomutuotanto tulee olemaan ikuisesti rikkaiden huvi, jolla voivat nokka pystyssä arvostella rahvasta, joka ostaa massatuotettua roskaa.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Ei kai se mikään pakko olekaan muistaa, itse muistan hinnat tyyliin "noin". Itse kyttään kaupassa hintoja ihan vaan sen takia, että omilla tuloillani yksineläjänä joutuu tekemään niin, tämä ei tietenkään tarkoita, että ostelisin aina sitä halvinta sheissea.
Haksahdat siis tähän?
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
minulla ei myöskään mitään hajua ulkomuistista mitä maito tai joku yksittäinen tuote maksaa, enkä edes ymmärrä miksi edes pitäisi
Mulla on aina jotenkin huijattu olo, jos maksan jostain viisi euroa, vaikka sen saisi vähän hintoja tsekkaamalla kahdella eurolla.

No, en kyllä muista nähneeni missään viiden euron maitoa, joten sellaista vahinkoa ei kovin helposti tule, suunnilleen se siinä euron kintailla taitaa kaikissa kaupoissa pyöriä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 819
Höpöhöpö. Ihan samoilla lääkkeillä lääkitään kuin muitakin tuotantoeläimiä.
Eläinten lääkintä? - Luomuliitto
Tämähän on myös ihan täysin mielivaltaista. Luomuliitto ei tätäkään halua mainita sivuillaan.

Eläintä, jonka tuotantoelinkaari on yli vuoden (esim. lypsylehmät, emakot, hevoset), voidaan hoitaa lääkevalmisteilla 12 kuukauden aikana kolme kertaa. Mikäli eläin joudutaan hoitamaan lääkevalmisteilla neljä kertaa 12 kuukauden aikana, ei sitä voida enää pitää luomukelpoisena. Neljä kertaa 12 kuukauden aikana hoidettu eläin katsotaan tavanomaisesti kasvatetuksi ja sen on aloitettava siirtymävaihe alusta. Eläintä, jonka tuotantoelinkaari on alle vuoden (esim. lihasiat ja -siipikarja) voidaan lääkitä hyväksytysti vain kerran eläimen elinaikana. Toisen lääkintäkerran jälkeen on eläimen aloitettava siirtymävaihe alusta.
Lähde: Evira
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Mulla on aina jotenkin huijattu olo, jos maksan jostain viisi euroa, vaikka sen saisi vähän hintoja tsekkaamalla kahdella eurolla.

No, en kyllä muista nähneeni missään viiden euron maitoa, joten sellaista vahinkoa ei kovin helposti tule, suunnilleen se siinä euron kintailla taitaa kaikissa kaupoissa pyöriä.
Ja miten tämä liittyy ulkoa muistamiseen? Siinä kaupan hyllyillä ne hinnat on esillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Haksahdat siis tähän?

Ei, en ole tuohon haksahtaja, tarkoitin vaan sitä, että minun tuloillani ei nyt vaan voi ottaa aivan mitä sattuu sieltä ns. ylähyllyiltä, katselen ja vertailen vähän kilohintoja/litrahintoja jne. Tajusitko nyt?
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Ja miten tämä liittyy ulkoa muistamiseen? Siinä kaupan hyllyillä ne hinnat on esillä.
Tokihan siinä kaupan hyllyllä on vaikka hammastahna viisi euroa. Sitten ostan sen siitä ja huomaan vähän ajan päästä että toisessa kaupassa sama tahna on kaksi euroa. Eli ellen tiedä kyseisen tahnan hintoja ulkoa, niin voi maksaa liikaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
109
Pari vuotta Kuorttisen luomukanalan munia syöneenä (saa citareista, luultavasti ympäri maata, itse haen paikan päältä) voin sanoa että ero on aikas selkeä. Syön keskimäärin noin neljä päivässä, joka päivä. Levyllinen (30 kpl) menee viikossa.
Olin juuri viikon reissussa (Suomessa) ja piti ostaa tavallisia kaupasta ja valitsin vapaan kanan munia paketin. Paistaessa ei ero ole niin selkeä, mutta keittäessä erityisesti keltuainen on hyvin erilainen.
Kalliimpiahan nuo luonnollisesti ovat ja tuskin munien "laadulla" on yhtään mitään merkitystä henkilölle, jonka ruokavalio on muuten perseellään (ja elintasosairaudet vaivaa).
Tuo luomuasia itsessään ei autuaaksi tee (siis yleisesti tuotteissa) vaan edes perusteet tulisi olla ensin kunnossa. Määrä, makrot, vitamiinit&mineraalit, liikunta jne..
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Ja miten tämä liittyy ulkoa muistamiseen? Siinä kaupan hyllyillä ne hinnat on esillä.
Kai porukka nyt suurinpiirtein tietää maksaako joku tuote yleensä euron vai kymmenen? En minäkään osaa tarkasti sanoa hintoja, mutta kyllä mä nyt tiedän maksaako kahvipaketti 3€ vai 13€.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 819
Siis tuossahan sanotaan juurikin että homeopatiaa ja yrittihoitoja ei pitäisi käyttää.
Itse kyllä, kuten monet asiantuntijat ovat tulkinneet tuon siten, että jos homeopaattisten ja yrttivalmisteiden käyttö ei ole tarkoituksenmukaista, niin silloin voi käyttää muita keinoja, mutta homeopatia ja yrtit on ensisijainen. Tästä on Jussi Tammisolan haastattelu Asiantuntija: Luomu myy luuloja joka löytyy myös Ylen sivuilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 879
Kai porukka nyt suurinpiirtein tietää maksaako joku tuote yleensä euron vai kymmenen? En minäkään osaa tarkasti sanoa hintoja, mutta kyllä mä nyt tiedän maksaako kahvipaketti 3€ vai 13€.
Toki mutta halvoissa tavaroista maksaa äkkiä 50% ylihintaa. Joku asia voi maksaa kaupassa x 2€ ja kaupassa y 3€ ja jos ei tiedä hintoja niin aika isoja prosentuaalisia ylihintoja maksaa. Itse tiedän aika tarkkaan mitä mikin maksaa missäkin kaupassa ja säästöä tulee aika paljon verrattuna nsiihen että vaan ostelisi randomilla juttuja aina samasta kaupasta.

Tosin minulla on useita kauppoja kävelyetäisyydellä niin on helppoa ostaa tietyt jutut tietystä kaupasta.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 819
Kaksiteräinen miekka tuo väite: kasvimyrkkyjä käytetty, siksi oltava puhtaampaa ja parempaa.

Tämä lienee ennemmin muodossa: kasvi- ja hyönteismyrkkyjen avulla voidaan säästää työn määrää viljelyssä. Järeämpi lannoittaminen mahdollistaa huonommassa maaperässä viljelyn. Lopputuotteen laadussa ei välttämättä oleellista eroa.

Toisaalta: ostaisitko mielummin viiniä, jonka rypäleiden kasvun nopeus ja siten satomäärä on maksimoitu (esim. lannoittamalla), vai viiniä jonka rypäleiden soveltuvuus hyvän viinin tekoon on maksimoitu (sadon kustannuksella).

Hieman arkisempi esimerkki: suomalainen mansikka maistuu täysin erilaiselta kuin eteläisemmät mansikat. Siis myös näin etelämpänä oleillessa. Hidas (lue: tehoton) kasvu tekee siitä makeamman.
Vastoin yleistä käsitystä, niin myös luomutuotannossa saa myrkyttää ja lannoittaa.

Kasvinsuojelu Lannoitus

Ongelmahan on siinä, että kun tehokkaimpia ja tarkoituksenmukaisempia valmisteita ei saa käyttää, niin joudutaan joissain tapauksissa käyttämään näitä sallittuja sitten aika reiluja määriä.

Monet kasvit tekevät paksumpaa kuorta tai myrkkyjä heikommissa kasvuolosuhteissa suojatakseen itseään tuholaisilta jne.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Olikos tälle luomulle oma ketjunsa? Sinne voisi siirtyä tämä vääntö. Niin ja @Resetor en syö lihaa kuin max kerran viikkoon. Ja ruoka ei luomuna loppuisi, jos sitä samaa soijaa ei syötettäisi nykyisille tuotantoeläimille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Itse kyllä, kuten monet asiantuntijat ovat tulkinneet tuon siten, että jos homeopaattisten ja yrttivalmisteiden käyttö ei ole tarkoituksenmukaista, niin silloin voi käyttää muita keinoja, mutta homeopatia ja yrtit on ensisijainen. Tästä on Jussi Tammisolan haastattelu Asiantuntija: Luomu myy luuloja joka löytyy myös Ylen sivuilta.
No juuri näinhän siinä vailla mitään tulkinnanvaraa sanotaan.

Se, missä tulkinnalla ja ammatillisilla näkemyksillä on merkitystä, on näiden huuhaahoitojen teho. Sikäli kun homeopatia on aina eläinlääkintään sopimaton keino, tulee käyttää lääkkeitä tarvittaessa ns. normaaleja lääkkeitä kuten antibiootteja. Tämähän on mahdollista perustella tapauskohtaisesti kaikissa tapauksissa, sillä homeopatia joko tiedetään tehottomaksi tai sen tehosta ei ainakaan ole näyttöä. Aina ja joka kerta. Typerän säännön vuoksi tämä on voitava joka kerta silti perustella. Ainakaan pätevälle eläinlääkärille tämä ei ole ongelma.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 819
No juuri näinhän siinä vailla mitään tulkinnanvaraa sanotaan.

Se, missä tulkinnalla ja ammatillisilla näkemyksillä on merkitystä, on näiden huuhaahoitojen teho. Sikäli kun homeopatia on aina eläinlääkintään sopimaton keino, tulee käyttää lääkkeitä tarvittaessa ns. normaaleja lääkkeitä kuten antibiootteja. Tämähän on mahdollista perustella tapauskohtaisesti kaikissa tapauksissa, sillä homeopatia joko tiedetään tehottomaksi tai sen tehosta ei ainakaan ole näyttöä. Aina ja joka kerta. Typerän säännön vuoksi tämä on voitava joka kerta silti perustella. Ainakaan pätevälle eläinlääkärille tämä ei ole ongelma.
Miksi se homeopatia täysin huuhaa hoitona on tuolla asetuksessa...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Brändit on hiton tärkeä juttu markkinataloudessa ja globaalissa maailmassa. Eri valmistajia, oli kyse ruokatuotteista tai teknisistä laitteista ja erilaisista palveluista, on miljoonia. Millä sä tiedät mikä on hyvä ja mikä huono? Siitä brändistä. Hinta toimii myös hyvänä indikaattorina mutta brändi ja merkki on vahvempi.

Brändin puutteesta myös tietää mikä on todennäköisesti paskaa.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Brändit on hiton tärkeä juttu markkinataloudessa ja globaalissa maailmassa. Eri valmistajia, oli kyse ruokatuotteista tai teknisistä laitteista ja erilaisista palveluista, on miljoonia. Millä sä tiedät mikä on hyvä ja mikä huono? Siitä brändistä. Hinta toimii myös hyvänä indikaattorina mutta brändi ja merkki on vahvempi.

Brändin puutteesta myös tietää mikä on todennäköisesti paskaa.
Niinhän se on, että jos joku tunnistaa jonkun tuotemerkin, niin sillä on jokin brändi.
Mutta en kyllä itse laittaisi kauheasti painoarvoa pelkälle hinnalle ja maineelle. Nykyaikana se voi olla vain rahalla rakennettu.

Tästä tulikin just mieleen hyvä esimerkki, beats-kuulokkeet. Se on pelkkää hypeä jollakin dr dre-nimellä ja kaikki perinteiset hifikuulokkeet ovat parempia saman hintaluokan tuotteista.

Miten minulla on jotenkin sellainen tuntuma, että tuollainen vanhan ajan tyyli, että luetaan luotettavien lehtien tai nettisivujen testejä ja niiden perusteella valitaan omasta mielestä itselle sopivin on niin vanhanaikaista. Jotkut pirun kuulokkeetkin ovat muotia etkä sinä niitä äänenlaadun takia valitse, vaan siksi että muillakin on sellaiset ja niillä viestit kuuluvasi coolimpaan porukkaan.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Coca-Cola tyri Dasani-vetensälanseerauksen Britanniassa

Tämä on aika klassikko-kusetus. Coca-Cola yritti myydä Lontoon puhdistettua vesijohtovettä jonain hienona pullovetenä. Laatukin oli sellaista että oli vesi todettiin terveydelle vaaralliseksi.
Onhan se Suomessakin sellainen tilanne, että vesijohdosta tulee parempaa vettä kuin mitä noissa muovipulloissa.
Vuodelta 2008 ja valemedia Ylestä, mutta uskon kuitenkin.
Hanavesi päihittää pulloveden
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Coca-Cola tyri Dasani-vetensälanseerauksen Britanniassa

Tämä on aika klassikko-kusetus. Coca-Cola yritti myydä Lontoon puhdistettua vesijohtovettä jonain hienona pullovetenä. Laatukin oli sellaista että oli vesi todettiin terveydelle vaaralliseksi.
Tässä tulee myös brändin tärkeys esiin. Ei porukka varmaan lopettanut Cokiksen ostoa tämän takia, mutta jos olisi ollut joku pikkubrändi, olis maine voinut mennä totaalisesti.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Nuo beatsin kuulokkeet on muuten aidosti paskat. 100 euron sonyt on paremmat kuin 300 euron beatsit.

Oli kokeilussa itsellä bosen qc35 vs beats solo 3(?) ja nuo beatsit olivat oikeasti huonot. Vähän samanlainen soundi, kun olisi laittanut vanhasta mankasta sen "bass boost"-napin päälle. Huvitti oikein kun olivat niin hypetetyt kuulokkeet.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Nuo beatsin kuulokkeet on muuten aidosti paskat. 100 euron sonyt on paremmat kuin 300 euron beatsit.

Oli kokeilussa itsellä bosen qc35 vs beats solo 3(?) ja nuo beatsit olivat oikeasti huonot. Vähän samanlainen soundi, kun olisi laittanut vanhasta mankasta sen "bass boost"-napin päälle. Huvitti oikein kun olivat niin hypetetyt kuulokkeet.
Ok, mä en jaksanut etsiä faktaa, vaan laitoin varovaisesti, että saman hintaluokan tuotteet ovat perinteisillä valmistajilla paremmat.
Olisi kai voinut rohkeesti todeta, että kolme kertaa halvemmat perinteisen valmistajan luurit ovat paremmat.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Ok, mä en jaksanut etsiä faktaa, vaan laitoin varovaisesti, että saman hintaluokan tuotteet ovat perinteisillä valmistajilla paremmat.
Olisi kai voinut rohkeesti todeta, että kolme kertaa halvemmat perinteisen valmistajan luurit ovat paremmat.
Applen takiahan nuo on suosiossa. Se niitä myy ja saa kaupanpäällisinä jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Beats oli suosittu ennen kuin Apple osti ne. Noissa on aivan hillitön markkinointi taustalla, esim. aivan sairas määrä product placementtiä musavideoissa.
Tälle linjalle kun lähdetään niin "onneksi" Samsung osti Harmanin, eli nämä on kaikki koreanpaskeen omistuksessa:
AKG Acoustics, AMX, Crown Audio, Harman/Kardon, Infinity, JBL, JBL Professional, Lexicon, dbx, DigiTech, Mark Levinson, Martin, Revel, Soundcraft, Studer, ARCAM, and BSS Audio...

Aika lujasti sekä kuluttajakrääsää, hifiä sekä PA-kamaa
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tälle linjalle kun lähdetään niin "onneksi" Samsung osti Harmanin, eli nämä on kaikki koreanpaskeen omistuksessa:
AKG Acoustics, AMX, Crown Audio, Harman/Kardon, Infinity, JBL, JBL Professional, Lexicon, dbx, DigiTech, Mark Levinson, Martin, Revel, Soundcraft, Studer, ARCAM, and BSS Audio...

Aika lujasti sekä kuluttajakrääsää, hifiä sekä PA-kamaa
Niin, kuuluisan brändi ei ole tae siitä, että vanhalla maineella olisi mitään katetta. Noista en tiedä, kun en ole jaksanut hifiä seurata, mutta historiassa on monta tapausta, jossa hyvämaineinen merkki on ostettu ja nykyiset tuotteet ovat halpaa krääsää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Itse olen äärettömän tyytyväinen beatsx omistaja ja käyttäjä, enkä vaihtaisi edes ilmaiseksi yhteenkään kilpailevaan kuulokkeeseen.

Syy on yksinkertainen ja sataprosenttisesti laitteen fyysisiin ominaisuuksiin liittyvä: BeatsX on ainoa markkinoilla oleva lightning-pistokkeesta latautuva nappikuuloke niskajohdolla. Minulla ei ole kotitaloudessa ainuttakaan micro-usb laitetta/johtoa, joten mikä tahansa muu langaton kuuloke tarkoittaisi ylimääräisten latausjohtojen kanssa pelaamista.

Nuo sai ilmaiseksi kaupanpäällisenä ipadin kanssa viime jouluna. Äänenlaatu on aivan riittävä siihen kun kuuntelen julkisen liikenteen meluisissa tiloissa musaa, formfactori on minulle optimaalinen jne.

Ja kyllä, olen valmis tinkimään hyvin paljonkin äänenlaadusta jos saan luurit ladattua kaikkialla mihin olen järjestänyt itelleni kännykkälaturin.

Brändi on sinänsä minulle yhdentekevä, mutta beatsin yksinoikeudelliset erikoisominaisuudet ovat juuri minulle täysin ylivoimainen etu, eikä yksikään kilpailija pääse edes lähelle ominaisuusvertailussa. Äänenlaatu kun on toissijainen asia tämmöississä meluisassa ratikassa käytettävissä luureissa.

Kyllä, joissain muissa satasen hintaisissa kilpailevissa bluetooth-napeissa olisi hieman parempi ääni, mutta ero ei ole niin iso, että haluaisin vaikeuttaa elämääni latauspiuhojen kanssa.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
BeatsX on ainoa markkinoilla oleva lightning-pistokkeesta latautuva nappikuuloke niskajohdolla. Minulla ei ole kotitaloudessa ainuttakaan micro-usb laitetta/johtoa, joten mikä tahansa muu langaton kuuloke tarkoittaisi ylimääräisten latausjohtojen kanssa pelaamista.
Se on kyllä mielenkiintoista, että ennenvanhaan varmin tapa tehdä tuotteesta marginaalinen oli laittaa siihen jotain sellaisia liitäntöjä joihin kelpasi vain valmistajan omat laitteet.
Nykyään se on joku myyntivaltti, että Appleen ei käy kuin Applen omat vehkeet. Ja sillä saadaan muka niin paljon parempi ekosysteemi, että siitä ollaan valmiita maksamaan mitä ikinä pyydetään.
On se Apple kyllä hyvä tuossa pelissään, ei käy kiistäminen. Lukuisat muutkin brändit ovat yrittäneet suljettua systeemiä, mutta asiakkaat ovat vältelleet niitä juuri siksi etteivät sitten pysty hankkimaan mitään kilpailevia ja mahdollisesti parempia tuotteita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Se on kyllä mielenkiintoista, että ennenvanhaan varmin tapa tehdä tuotteesta marginaalinen oli laittaa siihen jotain sellaisia liitäntöjä joihin kelpasi vain valmistajan omat laitteet.
Nykyään se on joku myyntivaltti, että Appleen ei käy kuin Applen omat vehkeet. Ja sillä saadaan muka niin paljon parempi ekosysteemi, että siitä ollaan valmiita maksamaan mitä ikinä pyydetään.
On se Apple kyllä hyvä tuossa pelissään, ei käy kiistäminen. Lukuisat muutkin brändit ovat yrittäneet suljettua systeemiä, mutta asiakkaat ovat vältelleet niitä juuri siksi etteivät sitten pysty hankkimaan mitään kilpailevia ja mahdollisesti parempia tuotteita.
Nokian ympyrä latausliitin oli myös mahtava kilpailuetu heille ainakin suomessa kun luurin sai lataukseen kaikkialla. Ei sitä silti kukaan muu ottanut vissiin käyttöön?

Toivottavasti apple ottaa usb-c:n käyttöön tulevissa sukupolvissa kuten jotkin huhut kertoilevat. Lightning oli selkeästi micro-usbia parempi ja tuli aikaisemmin kuin usb-c, mutta nykyisellään sille ei enää ole tarvetta.

Applen oma bluetooth-siru (W1) on erinomainen, mutta muutkin modernit BT laitteet tukevat usemman laitteen kanssa paritusta joka kompensoi tuota etua ja ei olisi enää itselleni todennäköisesti vastaava kynnyskysymys kuin ultrapaskan mikro-usbin välttely.

Ostaisin mieluusti nykyistä paremman langattoman vastamelu-kuulokkeet / headsetin, mutta en ole innostunut maksamaan keskinkertaisen äänenlaadun beatseista noin paljoa ja muiden firmojen micro-usb fiksaatio on dealbreaker kun pääsin monta vuotta sitten eroon tuosta liittimestä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Silti kukaan ei tunnu netissä julistavan sitä että vaatteista pitäisi maksaa materiaalin kilohinnan mukaan? Tai jos haluatte hifistellä niin materiaalin ja ompeleiden määrän mukaan?

Se on puhtaasti jokaisen asiakkaan oma asia mikä on sopiva hinta jostain. Laatu ja hyvyys ei ole pelkkä tekninen ominaisuus. Tuote tuottaa ostajalle mielihyvää.


Mun mielestä aina ikoninen esimerkki on aurinkolaseissa ja silmälasien kehyksissä on Luxottica. Ne myy viiden dollarin muovipuristeita alkaen satasella. Niillä on puoli miljoonaa eri brändiä. Kallista ja vähemmän kallista. Jopa täydellisen epämuodikkaat miesten silmälasikehykset maksaa vähintään satasen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Yksikköhinta, esim. kilohinta, on jokseenkin typerä vertailukeino, jos ei verrata samanlaista kiloa. Esim. yksi kinkku voi sisältää vettä 50% enemmän kuin toinen, mutta kilohinta on vähän halvempi, jolloin se on hintatietoiselle houkuttelevampi, vaikka onkin oikeasti paskempi. Kilohinta saa tuottajat optimoimaan juuri tällaisia kummallisia asioita, esim. työntämään fosfaattia ja vettä lihan sisään. Mitenpä vaatteessakaan kilohinnan määrittelisit; jos esim. toisen puuvillakilon kuitu on 2-3x pidempää kuin toisen, voin taata, että siitä tulee parempaa tavaraa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Eikai kukaan herran vuonna 2018 osta langallisia kuulokkeita nimenomaan työmatka/matkakäyttöön? On meinaan niin epäkäytännöllistä käyttää johtoja, eikä tuo merkittävästi huononna äänenlaatuakaan enää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Eikai kukaan herran vuonna 2018 osta langallisia kuulokkeita nimenomaan työmatka/matkakäyttöön? On meinaan niin epäkäytännöllistä käyttää johtoja, eikä tuo merkittävästi huononna äänenlaatuakaan enää.
Minä. Heti kun astut junaan tai bussiin niin "Battery low". Siinähän taas kärvistellään ilman musaa. Nimenomaan matkoilla aina langallisia, koiran ulkoilutuksessa ja muissa hommissa mitä voi tehdä lähellä latauspistettä ja varakuuloikkeita voi käyttää langattomia. Kyllä musta on ainakin hyvä että on se normiplugikin eikä pelkkää langatonta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Minä. Heti kun astut junaan tai bussiin niin "Battery low". Siinähän taas kärvistellään ilman musaa. Nimenomaan matkoilla aina langallisia, koiran ulkoilutuksessa ja muissa hommissa mitä voi tehdä lähellä latauspistettä ja varakuuloikkeita voi käyttää langattomia. Kyllä musta on ainakin hyvä että on se normiplugikin eikä pelkkää langatonta.
Mulla on kahdet langattomat, toisissa 6h käyttöaika ja jokaisen käynnistyksen yhteydessä sanoo prosentit. Toisissa "työkuulokkeissa" kestää 2 työpäivää (8h) ja jos pitää 30min automatkalla laturissa, niin kestää sen kolmannenkin päivän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Mulla on kahdet langattomat, toisissa 6h käyttöaika ja jokaisen käynnistyksen yhteydessä sanoo prosentit. Toisissa "työkuulokkeissa" kestää 2 työpäivää (8h) ja jos pitää 30min automatkalla laturissa, niin kestää sen kolmannenkin päivän.
Mulla taitaa olla viidet bluetooth kuulokkeet. Kaikki nappeja, koska kuppeja en voi sietää. Ja vaikka kuinka latailee niin aina jostain on akku loppu. Sinällään ei haittaa jos on latausmahdollisuus ja varakuulokkeet lähellä, mutta reissuissa luotan kyllä mielummin langallisiin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
109
Mulla on kaikenlaisia kuulokkeita. Yksikään ei poissulje toisiaan vaan käytän tilanteesta riippuen.

-Isot Ultrasone HF-780, lievästi modattuna. Näitä käytän silloin kun haluan katsella leffaa, kuunnella youtube video erityisen tarkasti tai muuten haluan sulkea pois kaikki häiriöt.
- Langalliset napit, näitä on vara ja matkakuulokkeina vähän samaan tapaan kuin Mikolla, töissä, autossa, kotona, laukussa, xiaomit kiinasta 2,- kpl laatu riittävä
- BT luureja neljät. Kaikki kiertää jälleen eri käytön mukaan. Tai no yhdet on vanhat Noverot, joista akku on jo kulahtanut mutta en ole viitsinyt meneenkään heittää kun silti toimii
xiaomin BT ehkä eniten käytössä, ei missään ylitse muiden mutta hyvän tasaiset kaikessa, akkukesto 3-4h
toiset BT, kohtuu mukavat mutta akkukesto 2h eikä pysy päässä urheillessa
kolmannet BT, akkukesto n.7h joka on iso etu, mutta pikkaisen epämukavat päässä, sadekesto

Mulla on ollut kalliitakin langallisia nappeja, mutta en enää käytä juurikaan kun kuuntelu on lähes 100% siirtynyt spotifyyn eikä noissa ole mikkiä joka on mulle must. Puhelimena Xiaomin mi max 2, joten lähes kaikki puhelut puhun pelkästään BT/langoilla. Joskus pakosta puhelin korvalla.

Musta on hyvä, että on brändejä ja tuotteistaminen. Elämä olisi aika aneemista jos ainoa ominaisuus olisi vaan hinta. Monihan ei muuta juurikaan näe.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Toki pitää vähän ottaa sanomisia takaisin, koska nappikuulokkeista en tiedä tuon taivaallista. Lähinnä sen, että yhdetkään ei ole minulle vielä soveltuneet. Tippuu korvasta tai sitten painaa 30min jälkeen ja sitten on korva koko loppupäivän arkana. Näissä tokikaan ei saa sitä akkua yhtä suureksi kuin sangallisissa.


EDIT: Tää menee vähän offtopicin puolelle jo...

Brändäyksen onnistuminen ei ole itsestäänselvää, eikä kaikki siinä todellakaan onnistu. Vertaa vaikka automerkkejä. Ranskalaiset vs. saksalaiset, "kukaan" ei osta pösöä ja sen hinta tippuu kun sen kuuluisan lehmän häntä. Vaikka hyviä autoja nykypäivänä tekevätkin. Monesti kuulee myös lauseen "mikä vaan, muttei ranskalainen" kun kyselee, minkälaista autoa on ajatellut. Sitten jos otetaan vaikka puhelimet... Applen jälleenmyyntiarvo vs. LG, motorola jne.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 857
EDIT: Tää menee vähän offtopicin puolelle jo...

Brändäyksen onnistuminen ei ole itsestäänselvää, eikä kaikki siinä todellakaan onnistu. Vertaa vaikka automerkkejä. Ranskalaiset vs. saksalaiset, "kukaan" ei osta pösöä ja sen hinta tippuu kun sen kuuluisan lehmän häntä. Vaikka hyviä autoja nykypäivänä tekevätkin. Monesti kuulee myös lauseen "mikä vaan, muttei ranskalainen" kun kyselee, minkälaista autoa on ajatellut. Sitten jos otetaan vaikka puhelimet... Applen jälleenmyyntiarvo vs. LG, motorola jne.
Kaikkien normaalien autojen hinta tippuu sen 19 vuoden aikana keskimäärin sinne 100 euroon tms. joka on romuauton hinta ajattaessa paaliin.

Jos auton hinta laskee hitaasti vaikka sinne 7 ikävuoteen saakka jollakin merkillä, niin sehän tarkoittaa sitä että sen hinta laskee sitten senkin edestä vauhdikkaammin sen viimeisen 12 vuoden elinkaaren aikana.

Toki poikkeuksena on ne harvinaiset keräilyautot joiden hinta saattaa esimerkiksi tuplaantua jo kun sen ajaa autoliikkeestä uutena ulos. Esimerkiksi jotkut Ferrarin superautot rajallisella valmistusmäärällä ovat sellaisia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Kaikkien normaalien autojen hinta tippuu sen 19 vuoden aikana keskimäärin sinne 100 euroon tms. joka on romuauton hinta ajattaessa paaliin.

Jos auton hinta laskee hitaasti vaikka sinne 7 ikävuoteen saakka jollakin merkillä, niin sehän tarkoittaa sitä että sen hinta laskee sitten senkin edestä vauhdikkaammin sen viimeisen 12 vuoden elinkaaren aikana.

Toki poikkeuksena on ne harvinaiset keräilyautot joiden hinta saattaa esimerkiksi tuplaantua jo kun sen ajaa autoliikkeestä uutena ulos. Esimerkiksi jotkut Ferrarin superautot rajallisella valmistusmäärällä ovat sellaisia.
Arvasin, että tähän tartutaan. Auto onkin vähän huonompi vertaus. Mutta kyllä nuo 3v vanhat bemarit on halutumpia kuin pösöt. Vaikka hinta onkin puolet halvempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
143
Hieman offtopicin puolella seilaten tuohon kuulokekeskusteluun.

Itsellä on lähes aina napit korvilla kun kämpästä lähden pihalle. Itseä ei johto haittaa hiukkaakaan kun se kulkee nätisti t-paidan alla ja välillä ei tiedä kauanko reissu musiikkeineen kestää. Taatusti unohtuisi aika ajoin ladata nuo langattomat tai vaihtoehtoisesti niistä loppuisi akku.

Kuulokkeissa itelle tärkein ominaisuus on ääni, mutta varsinkin opiskelija-aikoina budjetti tuli vastaan aika äkkiä. Päädyin hommaamaan Xiaomi Piston 2:t, jotka pesi äänenlaadussa kaverin noin 10x kalliimmat Sonyt. Oli aika hiljasta poikaa vertailun jälkeen, tiesi että olisi omalle sijoitukselleen saanut laatua aika paljon lisää jos olisi perehtynyt asiaan enempi.

Toki on sanottava ettei Pistonit eristäneet ääntä niin hyvin kuin olisin toivonut, mutta eihän niiden hintakaan päätä huimannut.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Apple on ainakin omalla kohdalla onnistunut saamaan minut koukkuun (vaikka en pidä yhtiön strategiasta työntää uutta joka toinen kuukausi). Työkäytössä yksi ikivanha iMac, toinen vanhempi läppäri ja puhelin. Viihdekäytössä pädi. Ilman ainuttakaan mainosta missään mediassa. Miksi? No työkone käynnistyy sekunnissa, läppäri parissa ja pädi on aina valmis. Tosin en päivitä niitä aina heti uusimman päivityksen ollessa saatavilla.

Merkkiuskollisuutta? Joo. Aallonharjalla uusimmita featuret? Ei. Toimintavarmuus? Ehdottomasti. Kusetusta ja brändillä kikkailua? Kyllä.

Näitä ei tuputettu mulle missään, otin vain itselle ja firmalle parhaat. Jos joku puhelinmyyjä alkaisi tyrkyttää vastaavaa tai samaa tuotetta, niin punaista luuria tulisi alle kahessa sekunnissa.

Brändi on on vahva mutta paskaa. Tai no hyvää paskaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Mä en oo vieläkään keksinyt windowsin puolelta macbook airin korvaajaa. Tuo zenbook 13, mikä tuossa ylälaidassa mainoksena on, pääsee aika lähelle. Mutta on turhan kallis, kun en tarvitse näyttikseltä tehoja, enkä myöskään lisää tallennustilaa. iPadit ovat myös poikkeuksetta olleet parempia kuin testaamani android viritykset. Eikä se halvin wifi-malli maksa turhan paljoa, joskin siitä 4g:stä ja lisämuistista saa aika kohtuuttoman paljon maksaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 769
Mä en oo vieläkään keksinyt windowsin puolelta macbook airin korvaajaa. Tuo zenbook 13, mikä tuossa ylälaidassa mainoksena on, pääsee aika lähelle. Mutta on turhan kallis, kun en tarvitse näyttikseltä tehoja, enkä myöskään lisää tallennustilaa. iPadit ovat myös poikkeuksetta olleet parempia kuin testaamani android viritykset. Eikä se halvin wifi-malli maksa turhan paljoa, joskin siitä 4g:stä ja lisämuistista saa aika kohtuuttoman paljon maksaa.
Itse en kykenisi hankkimaan konetta tuollaisella resoluutiolla. Teksti on vaan niin paljon luettavampaa (niin PDF:t/Web kuin terminaalikin) kunnon resolla. En voi käsittää, ettei Apple ole vielä päivittänyt Airin näyttöä.
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Kaikkien normaalien autojen hinta tippuu sen 19 vuoden aikana keskimäärin sinne 100 euroon tms. joka on romuauton hinta ajattaessa paaliin.

Jos auton hinta laskee hitaasti vaikka sinne 7 ikävuoteen saakka jollakin merkillä, niin sehän tarkoittaa sitä että sen hinta laskee sitten senkin edestä vauhdikkaammin sen viimeisen 12 vuoden elinkaaren aikana.

Toki poikkeuksena on ne harvinaiset keräilyautot joiden hinta saattaa esimerkiksi tuplaantua jo kun sen ajaa autoliikkeestä uutena ulos. Esimerkiksi jotkut Ferrarin superautot rajallisella valmistusmäärällä ovat sellaisia.
Höpö höpö. Japanissa valmistettujen hinta pitää ylivoimaisesti parhaiten. Eurooppalaisissa ja jenkeissä hinnat romahtaakin viimeistään takuuajan jälkeen.
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
88
Ykkössivulla mainitulta Naughty Burgerilta on tullut Alkoihin oma laatikkoviini. Pakkauskoko harvinaisempi 2.25L mutta hinta 3-litraisten mukainen. Sisältää ison australiaisen tuottajan shirazia, oletettavasti aika perusbulkkiviiniä. Erikoista tässä on se, että kyseessä alkon litrahinnaltaan kallein laatikkopunaviini!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 123
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom