Bloodborne: The Old Hunters (PS4)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kuro
  • Aloitettu Aloitettu
STR build on kyllä ehkä helpoin. Tuo "pizza cutter" on kyllä älyttömän tehokas. Ja ei se aloituskirveskään todellakaan ole huono. Itseasiassa älyttömän tehokas ja helppokäyttöinen aloittelijalle kiitos todella pitkän kantaman ja charge iskun stunnauseffektin vuoksi. Itse olen kokeillut STR, Skill ja Bloodtinge buildeja ja tuo STR oli selkeästi helpoin ja bloodtinge ehkä hauskin mutta noista kolmesta alussa haastavin. Arcanea ei ole tullut koskaan testattua.
 
Vahva panostus Skilliin taas tuo lisää damagea, jos tykkää parryja ampua.

Aloitusaseista minun suosikki on Saw Cleaver, joka tosin on minulle koko pelin mieluisin. Bloodborne ei minulla suju hirveän hyvin hitailla aseilla, joten Kirkhammer on minusta aivan hirveä ase, mutta nämä on pelityylikysymyksiä ja mieltymyksiä.

99 arcane build (Level 130) yksi minun suosikkeja, mutta ei tosiaan vasta-aloittajalle.
 
Itsekin kyllä ehdottomasti tykkäsin enemmän noista nopeista aseista mutta aloittelijalle STR buildi voi olla helpoin, kun siinä ei ole niin kriittistä nuo parryt ja dodgeamiset. Skill buildi taas voi olla todella tehokas, etenkin nuo parryt tekevät törkeästi vahinkoa, mutta vaatii sitten taas sitä pyssyn käytön opettelua ja täsmällisiä väistöjä.
 
Tuli taas hakattua peli läpi ties monennen kerran, nyt vaihteeksi strength buildilla kun yleensä niitä ei tuu pelattua. Whirligig sawin hain heti kun pystyin ja tuo on kyllä melko OP ase, varsinki bosseille. Ludwig varsinkin kaatui aivan järkyttävän helposti ekalla yrityksellä vaikka yleensä siinä on ollut pieniä ongelmia muilla buildeilla.

Nyt on peli jo niin monesti pelattu läpi, ettei tämä peluukerta ehkä ollut enään niin hauskaa hommaa kuin aikaisemmin. Mahdollisesti jää nyt lopullisesti tai ainakin hyvin pitkäksi aikaa peli hyllyyn.

Ei ihme että peli ei kovin hauska tuolla aseella ole :D

Omat suosikkiaseet whip, daggerit ja dlcn dualwield miekat.
 
Muutama vinkki:

- Heti, kun levelitys on mahdollista niin pointseja laittamaan vitalityyn. Itse laitan joskus jopa 30:n asti ennen kuin levelitän mitään muuta statsia.
- Kun vihollinen rynnii päälle ja otat iskuja tai kuolemia toistuvasti kannattaa miettiä väistösuuntia. Vaikka vaistot huutavat, että ''pakita pakita'' niin tee päinvastoin ja väistele suoraan kohti. Itselläni pari loparia tappoi minut aina kunnes tajusin, että väistöt kohti eikä taaksepäin vaan.
- Liika passiivisuus tappaa, mutta niin tekee myös liian aggressiivinen spämmäyskin. Stamina-mittarin tarkkailua/opettelua. Aina olisi hyvä olla vara yhteen väistöön.
- Ei ryntäilyä vihollislaumojen keskelle.
- Tutki rauhassa kaikki paikat esineiden ja oikoreittien takia.
- Esineet ovat käyttämistä varten! Jos tarve niin houkuttele yksittäisiä vihollisia kivillä. Polttopullot ym. käteviä myös.
- Koirat hoidetaan ensimmäisenä. Ammu koiraa ja lopeta koira, kun makaa maassa.
- Ei ole valmista ruokapöytää tässä pelissä. Joutuu oikeasti opettelemaan, mutta oppiminen tuo huikeita elämyksiä.
 
Oppimiskäyrä on alkuun jyrkkä, jos et ole vastaavaa kokenut. Itse ostin julkaisussa Bloodbornen ja minulla oli vuosien tauko pelaamisessa oikeastaan. Olin vain jotain rallipelejä pelaillut satunnaisesti, joten alku oli todella tuskainen ja aikuinen mies melkein itki. Nyt sanon, että itselleni kaikkien aikojen peli.

Kerro tarkemmin, mikä on ongelma? Missä kuolet? Onko jotain, mitä et ymmärrä?

Niin siis toi tallennus? Mites se nyt toimikaan. Tallentaako se aina kun käy siellä unessa vai mikä nyt olikaan. Ja saikos ton pyssyn jostakin heti alussa?

Joo pitänee varmaa vaa yrittää treenata. Eipähän ainakaan haasteen puutetta oo.
 
Niin siis toi tallennus? Mites se nyt toimikaan. Tallentaako se aina kun käy siellä unessa vai mikä nyt olikaan. Ja saikos ton pyssyn jostakin heti alussa?

Joo pitänee varmaa vaa yrittää treenata. Eipähän ainakaan haasteen puutetta oo.

Peli tallentaa jatkuvasti, mutta jos kuolet niin aloitat edelliseltä lampulta ja viholliset ovat uusiksi tulleet, mutta saatuja tavaroita ei tarvitse hakea enää uudestaan. Blood echoesit menetät, mutta saat mahdollisuuden hakea ne takaisin kuolinpaikan läheisyydestä: ovat joskus maassa tai sitten vihollinen, jolla on siniset silmät on ottanut ne.

Sieltä unesta portailta löydät pyssyn.

Treeniä, tutkimista ja kärsivällisyyttä vain! Lopulta pelin vaikeus on hyvin reilua siinä mielessä, että kyse on sinun taidoista eikä halvoista ratkaisuista.
 
Tuli nyt palattua Bloodbornen kimppuun Sekiron läpipeluun jälkeen. Hieman meinaa vielä olla controllit hukassa Sekiron jäljiltä.

Aloitin pelailut vanhalla beastcharrulla, joka oli jäänyt vajaaksi beast's embrace runen osalta, joka siis tippuu päihittämällä Laurence-bossin.

Oma ukko tällä hetkellä lvl75 ja aseita löytyy beastclaw +10 ja ludwig's holy blade +9, statsit skill ja strenght joissa molemmissa noin 25 pistettä. Hieman työläältä tuntuu nyt tällä setupilla lähteä bossia päihittämään, varsinkin beastclawien range ja damage tuottaa bossin kans haasteita.

Mitäs mieltä BB-konkarit on, kannattaisiko lähteä levuttaan ukkoa kovemmaksi ja millaisella arsenaalilla kannattaisi edetä? Olisiko tuo holy blade järkevämpi ratkaisu clawien sijaan vaikko upgradettaa joku ihan muu ase? Mitä runeja ja bloodgemejä käyttäisitte? Onko jotain hyviä tipsejä itse taisteluun?
bloodborne___laurence_the_first_vicar_by_oniruu_db4rctb-fullview.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Vahva epäilys mutta jos sattuisi toteutumaan niin pakollinen hankinta. Lisää silmäkarkkia ja parempi pyöriminen yhteen kaikkien aikojen parhaimmista peleistä :)
 
Toivottavasti olisi totta ja olisi hyvä porttaus eikä mikään 30 fps tuotos.
 
Bloodborne 2 ei taida olla tullut mitään varovaisia vihjailujakaan. Liekkö Fromilla kiinnostusta palata vanhaan. Vai voisiko sekin pelisarja kehittyä esim. Sekiron pohjalta (enginellä) uuteen suuntaan? Kyllä kiitos ja PS5:lle mahdollisimman pian :)
 
Jos sieltä oikeesti on tulossa kunnon pc porttaus, niin toivottavasti tekevät samalla 60fps PS5 patchinkin.
 
From ei tee porttia:

Vielä kun Bloodborne 2 julkistettaisiin, niin ai että!
 
Kertokaa edes yksi japanilainen peli, joka toimii hyvin tietokoneella. Niin, eipä tullut monta mieleen.
Kaikki fromsoftin pelit ovat olleet melko kehnoja käännöksiä, enkä jaksa uskoa että tämä olisi poikkeus.
Vai onko näitä aina pakko hypettää ja tehdä jotain omia unelmia miten paljon tätä parannellaan ja sitten lopulta yllättyä ja pettyä kun lopputulos olikin kuraa?
Muistellaanpa vaikka miten kävi DS remasteredin kanssa. Ensin oltiin ihan varmoja että peli käännetään ihan uudelle pelimoottorille ja kaikki bugit korjataan ja peli tehdään loppuun, mutta oho eipä tehtykkään mitään näistä.
 
Kertokaa edes yksi japanilainen peli, joka toimii hyvin tietokoneella. Niin, eipä tullut monta mieleen.
Kaikki fromsoftin pelit ovat olleet melko kehnoja käännöksiä, enkä jaksa uskoa että tämä olisi poikkeus.
Vai onko näitä aina pakko hypettää ja tehdä jotain omia unelmia miten paljon tätä parannellaan ja sitten lopulta yllättyä ja pettyä kun lopputulos olikin kuraa?
Muistellaanpa vaikka miten kävi DS remasteredin kanssa. Ensin oltiin ihan varmoja että peli käännetään ihan uudelle pelimoottorille ja kaikki bugit korjataan ja peli tehdään loppuun, mutta oho eipä tehtykkään mitään näistä.
Ei tainnut olla DS remastered fromsoftin käännös, jos oikein muistan. Tänään just pelailin kyseistä teosta ja ihan hyvin ainakin minulla tuntui pelittävän. Oliko tässä nyt siis jotain isompia bugeja, framedroppeja tms. jotka jäänyt kaiveleen? Itse kyllä lukeudun ns. Soulsborne fanikuntaan, niin voi olla että pienet bugit pystyy antamaan helpommin anteeksi.

Ja mitä Bloodbornen remasterointiin tulee, niin on tuo minulle ainakin todella kova juttu, että saapuu (jos saapuu) PC:lle. Mahdollistaa jo sen että pystyy co-op:aan useamman kaverin kanssa tätä sekä ei tarvitse ostella ps-plus aikaa nettipelaamiseen. Kaikki muu sitten onkin plussaa, mikäli vielä onnistuvat hyvän käännöksen tekemään.
 
Kertokaa edes yksi japanilainen peli, joka toimii hyvin tietokoneella. Niin, eipä tullut monta mieleen.
Kaikki fromsoftin pelit ovat olleet melko kehnoja käännöksiä, enkä jaksa uskoa että tämä olisi poikkeus.
Vai onko näitä aina pakko hypettää ja tehdä jotain omia unelmia miten paljon tätä parannellaan ja sitten lopulta yllättyä ja pettyä kun lopputulos olikin kuraa?
Muistellaanpa vaikka miten kävi DS remasteredin kanssa. Ensin oltiin ihan varmoja että peli käännetään ihan uudelle pelimoottorille ja kaikki bugit korjataan ja peli tehdään loppuun, mutta oho eipä tehtykkään mitään näistä.
Itsellä ainakin rullannut DS2:SOTFS ja DS3 Ongelmitta vakaalla 60fps pc:llä. Eikä bugejakaan kyllä ole pahemmin näkynyt. Toivottavasti tuo uutinen paikaansa pitäisi ja saisi tämän puskettua ulos, pääsisi tuotakin pelaamaan kun en omista PS4 enkä ajatellut hankkivani vitostakaan.
 
Olen kova Souls-pelien fani ja ostin PS4:n (Pro versio, mutta ei hyödyntänyt sitä) pelkästään Bloodbornen takia aikoinaan. Fanilaseista huolimatta olin pettynyt kun heti ensimmäisessä kentässä meni diashowksi ilman näkyvää syytä. En yleensä välitä frame ratesta mutta se vei kyllä peli-iloa. Ostan silti PC:lle jos tulee ja pelaan keppiruoskalla, kun pelasin viimeksi vain isoilla "helpoilla" aseilla.

Kertokaa edes yksi japanilainen peli, joka toimii hyvin tietokoneella. Niin, eipä tullut monta mieleen.
Tämä. 90% AAA-luokan Japanilaisissa peleissä resoluutioista tunnetaan vain perus FullHD ja muissa tapauksissa kuva venytetään rumasti näytölle. Ongelmia tulee myös mitä kummallisimmissa hommissa, kuten esim. näppäimistön nappeja ei voi säätää tai vastaavaa.

Nioh 1:n PC-versiossa oli aluksi ongelmia mutta nopeasti tuli päivitys josta löytyi kaikki mahdollinen mitä PC-peliltä voisi toivoa, esim. asetus siihen meneekö peli mutelle jos peli-ikkuna ei ole aktiivinen. Toivoa on.
 
Tuli nyt palattua Bloodbornen kimppuun Sekiron läpipeluun jälkeen. Hieman meinaa vielä olla controllit hukassa Sekiron jäljiltä.

Aloitin pelailut vanhalla beastcharrulla, joka oli jäänyt vajaaksi beast's embrace runen osalta, joka siis tippuu päihittämällä Laurence-bossin.

Oma ukko tällä hetkellä lvl75 ja aseita löytyy beastclaw +10 ja ludwig's holy blade +9, statsit skill ja strenght joissa molemmissa noin 25 pistettä. Hieman työläältä tuntuu nyt tällä setupilla lähteä bossia päihittämään, varsinkin beastclawien range ja damage tuottaa bossin kans haasteita.

Mitäs mieltä BB-konkarit on, kannattaisiko lähteä levuttaan ukkoa kovemmaksi ja millaisella arsenaalilla kannattaisi edetä? Olisiko tuo holy blade järkevämpi ratkaisu clawien sijaan vaikko upgradettaa joku ihan muu ase? Mitä runeja ja bloodgemejä käyttäisitte? Onko jotain hyviä tipsejä itse taisteluun?
bloodborne___laurence_the_first_vicar_by_oniruu_db4rctb-fullview.jpg
Vastaamalla nyt itse itselleni. Redditin puolella tuli vastaan video missä kaveri vetää bossin läpi niin, että bossi ei kerkeä aktivoimaan ollenkaan 2 phasea. Kokeilin sitten itse kyseisellä buildilla, niin läpihän tuo meni heti ensimmäisellä yrityksellä, toki kerkesi tuo 2 phase aktivoitua omassa runissa.
Tuosta vielä linkki kyseiseen videoon r/bloodborne - Abusing DLC bosses, part two: Laurence.
Kaverilla näyttäisi olevan muitakin videoita missä bossit kaatuu ihan hetkessä.
 
Kolme dässää kaikkine delsuineen on tullut kompattua kokonaan läpi ja kuuluvat kokonaisuutena itsellä ihan S-tieriin "kaikkien aikojen parhaat pelit" - listauksessa. Sony exlun takia on kuitenkin tämä ja Demon's Souls jääneet aikanaan välistä. Nyt tuli kuitenkin hommattua PS5 ja vihdoin pääsee nämäkin tahkoamaan. Ensimmäinen ostos oli Bloodborne GOTY, joka sattui vielä olemaan -50% tarjouksessakin ja kyllähän tämä ihan perhanan hyvin maistuu. Pitkästä aikaa on edessä reippaasti uutta Soulsbornea, ou jea beibe!

Tästä Veriponosta - tuntuiko muista Souls-sotien veteraaneista siltä, että tämä on, noh, aika helpon oloinen? Vai lähteekö vaikeus jossain vaiheessa tiukempaan nousuun? Alussa piti vähän kalibroida pelityyliä aggressivisemmaksi, mutta sen jälkeen peli on ollut aika suoraviivaista eteenpäin juoksua ilman isompia harmeja. Tuo aseparry tuntuu suorastaan huijaukselta, kun sillä tippuu melkein kaikki möröt todella nopeasti ja mielestäni sen käyttö on aika paljon helpompaa kuin Dässien parry-hommat. Cleaverin R1 on ihan naurettavan nopea ja tehokas ja tuntuu, että staminaa on "loputtomasti" verrattuna Dässiin. Kolme ekaa bossia tippuivat kaikki ekalla yrityksellä todella kevyesti. Toki se varmaan auttaa, että Dässien pohjalta FROMin kenttäsuunnittelu alkaa olla aika tuttua, eli monet "ansat" näkee jo kaukaa. Lisäksi hahmon levutuksen ja aseiden päivittelyn tärkeys on tiedossa jne. Toki varmaan nyt heti tämän kirjoitettuani alkaa lätty lätisemään...

Mutta niin, sitä piti kysymäni, että olisikohan kokeneemmilla heittää jotain yleisluonteisia ja spoilerivapaita vinkkejä hyvästä alueiden komppaamisjärjestyksestä? Lisäksi ketjussa joku valitteli pelanneensa pelin "vahingossa" läpi. Olisiko heittää jotain tuntomerkkiä siitä, että aletaan lähestyä point of no returnia, eli kannattaisi lähteä komppaamaan vielä muita alueita jos ei halua vielä siirtyä NG+:n puolelle?
 
Viimeksi muokattu:
Tästä Veriponosta - tuntuiko muista Souls-sotien veteraaneista siltä, että tämä on, noh, aika helpon oloinen? Vai lähteekö vaikeus jossain vaiheessa tiukempaan nousuun?

Yleisestihän tätä taidetaan pitää Sekiron kanssa vaikeimpana Soulsbornena. Omakin Souls-ura alkoi tällä ja vaikeaa oli, mutta sen jälkeen kaikki Soulsbornet pelanneena ja tätä uudelleen koittaneena, niin eihän tämä nyt niin hankala ollutkaan. Syyttäisin tässä tapauksessa sitä, että on oppinut pelaamaan. :D

Tuo aseparry tuntuu suorastaan huijaukselta

Tässä täysin samaa mieltä. Parryn kanssa helposti pilattavissa esimerkiksi oma suosikkibossi DLC:stä. Yleensä joutunutkin rajoittamaan parryn käyttöä tietyissä vihollisissa.

Mutta niin, sitä piti kysymäni, että olisikohan kokeneemmilla heittää jotain yleisluonteisia spoilerivapaita vinkkejä hyvästä alueiden komppaamisjärjestyksestä? Lisäksi ketjussa joku valitteli pelanneensa pelin "vahingossa" läpi, olisiko jotain vinkkiä milloin aletaan lähestyä point of no returnia, eli kannattaisi lähteä komppaamaan vielä muita alueita jos ei halua vielä siirtyä NG+:n puolelle?

En koe että tässä olisi mitään oikeaa järjestystä pelata paikkoja läpi. Point of no returnin huomaa että kun levutuspaikassa on tapahtunut dramaattisia muutoksia. Tässä kohtaa paras hetki aloittaa viimeistään DLC, sillä vimppavastuksen jälkeen alkaa suoraan NG+.
 
Lisärillä haastavimmat loparit/alueet kuten yleensäkin suurinpiirtein. Chalice dungeonit sisältää myös jokusen loparin, joiden kanssa saattaa ihan painiksi mennä kokeneemmallakin. :)
 
Tulispa tähän peliin PS5 60fps patchi. Omasta mielestä käsittämätöntä että tämä peli ei ole sellaista saanut
 
Ai helvetti tämä on kyllä ollut aivan saatanan kova. Melkeinpä parasta Soulsbornea ekan Dässän jälkeen tälleen ensifiilikset. Maailma on aivan mahtava ja taistelu on tuttua, mutta silti mukavan erilaista. Rom putosi juuri aika kevyesti ja edelleen suurin osa pomoista on pudonnut 1-3 yrityksellä. Eniten uusintayrityksiä tähän mennessä on vaatinut Darkbeast Paarl, tosin sekin lähinnä sen takia että olin tosi pahasti alilevelisenä. Amygdala vaati kanssa enemmän yrityksiä, mutta se johtui lähinnä siitä, että kyseessä on kikkapomo ja kesti aikaa hiffata se "kikka".

Mutta niin, sitä piti kysymäni, että onko noi Chalice Dungeonit oikeasti tekemisen arvoisia? Vissiin jotain parempia gemejä sieltä löytyisi, mutta ainakin tuo ensimmäinen (Pthuhumuru tms.) oli aivan tajuttoman meh, että silleen hirveästi kiinnostaisi pakkopullana niitä vääntää. Geneerisiä tylsiä käytäviä, geneerisiä tylsiä vihollisia, täysin mitäänsanomattomia pomoja. Poissa on souls-pelien mahtava kenttäsuunnittelu, tunnelma ja tarkasti mietityt vihollisten sijoittelut ym. Paraneeko nuo tuosta mihinkään?
 
Luolat on kyllä kaikki geneerisiä ulkonäöltään seinien teema vaan vaihtuu ja vähän fiilis muutenkin. Kovia lopareita tulee myöhemmin vasta esim. Kirottujen luolien kanssa.

Mutta tarinan puolella ne siisteimmät on.
 
Chalice Dungeonit jakaa mielipiteet huolella. Itselleni ainakin maistuu todella hyvin ihan Bloodbornen erinomaisen pelattavuuden takia.

Eihän ne mihinkään parane, enemmänkin pahenee. Geneeristä, palikoista rakennettua höttöä ja hyvin kelpaa.

Ainoa miinus on, että seed-koodien käyttö vaatii PS+
 
Minä olen arviolta noin 1500 tuntia luolissa kolunnut. Eniten ihan randomien kanssa yhdessä. 99 arcane tyyppi 130 levelillä on muiden apuna aika kova. :D
 
Ainoa miinus on, että seed-koodien käyttö vaatii PS+

Mites tämä käytännössä toimii ja mitä iloa siitä on? Tuli tuossa tartuttua tuohon PS+ tarjoukseen, joten tuota voisi tietty kokeilla jos sillä saisi hommasta mielekkäämpää.
 
Tuossa muuan kuukausi takaperin pelasin itsekin taas läpi ison OLED-töllön innoittamana ja kyllähän se 30fps oli shokki. Toki siihen hiukan tottui, kun vähän aikaa pelasi, mutta koko ajan oli mielen päällä, että kuinka paljon parempi tämäkin olisi 60fps:llä.
 
Mites tämä käytännössä toimii ja mitä iloa siitä on? Tuli tuossa tartuttua tuohon PS+ tarjoukseen, joten tuota voisi tietty kokeilla jos sillä saisi hommasta mielekkäämpää.

Voi mennä suoraan luoliin Glypheillä/seed-koodeilla, joista löytyy mm. parhaita esineitä tai erilaisia testiluolia, joissa poistettuja bosseja yms.

Vaatii tosin Root Chalicet (Putoaa toisen tason pomolta) eli pitää aika lailla kaikki "tarina"-chalicet käydä lävitse ensin.
 
Kannattaa melkeinpä googlata luolien jonkinlainen järjestys ja ohje. Jos haluaa matkata kohti parhaimpia gemmejä niin tosiaan pääluolat pitää ensin pelata. Vasta sitten tehdään esim. Cursed Dungeon kolmella eri lisäriitillä, joka avaa tien kaikkiin mahdollisiin luoliin. Root dungeoneja ei siis kannata tehdä ennen sitä vaan pelaa niitä pääluolia.

Mutta se miten mielekkäitä nuo kullekin on sitten toinen asia. Plussalla saa ainakin yhdessä pelata.

Niin ja ne parhaat gemmit vaatii ihan oikeaa grindaamista sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa melkeinpä googlata luolien jonkinlainen järjestys ja ohje. Jos haluaa matkata kohti parhaimpia gemmejä niin tosiaan pääluolat pitää ensin pelata. Vasta sitten tehdään esim. Cursed Dungeon kolmella eri lisäriitillä, joka avaa tien kaikkiin mahdollisiin luoliin. Root dungeoneja ei siis kannata tehdä ennen sitä vaan pelaa niitä pääluolia.

Mutta se miten mielekkäitä nuo kullekin on sitten toinen asia. Plussalla saa ainakin yhdessä pelata.

Niin ja ne parhaat gemmit vaatii ihan oikeaa grindaamista sitten.


Tuohon gemmien droppiin voisin vielä paljastaa, että jos haluaa farmata niitä niin kannattaa ottaa huomioon, että jos tapat vihun esim. Tulella buffatulla aseella niin sieltä tippuu sitten yleensä tuli gemi jne.
 
Tuohon gemmien droppiin voisin vielä paljastaa, että jos haluaa farmata niitä niin kannattaa ottaa huomioon, että jos tapat vihun esim. Tulella buffatulla aseella niin sieltä tippuu sitten yleensä tuli gemi jne.

Onko noin? Uutta minulle, jos noin. Riittien sävyttämä koiruliini oli kohde, kun tuligemmejä farmasin joskus.

Mutta se pitää myös muistaa että korut mätsää yhdessä. Jos haluaa tulikoruja laittaa niin sitten pitää niitä vain laittaa eikä sekotella keskenään.
 
Viimeksi muokattu:
Onko noin? Uutta minulle, jos noin. Riittien sävyttämä koiruliini oli kohde, kun tuligemmejä farmasin joskus.

Mutta se pitää myös muistaa että korut mätsää yhdessä. Jos haluaa tulikoruja laittaa niin sitten pitää niitä vain laittaa eikä sekotella keskenään.

Kyllä. Tuli siis aikoinaan ilmi, kun farmailin cursed gemejä niin buffatulla tuli paljon isommalla todennäköisyydellä kun ilman, sitä mitä halus. Eipä tuota kovin moni muukaan tietänyt tai varmaan vieläkään tiedä.
 
Ainiin unohtui laittaa tänne loppufiilikset. Tuli siis tämä taputeltua läpi tuossa taannoin. Kunnon nurkkanuohouksella tietysti kaikki alueet, vapaaehtoiset bossit ja delsualueet. Lopuksi tarkistin vielä wikistä, että ei ole mitään jäänyt välistä. Ainoastaan nuo chalice dungeonit jäi muutamaan kokeiluun, kun vaikuttivat vaan niin perinpohjaisen tylsiltä, varsinkin kun muuten pelissä kenttädesign ja tunnelma olivat varmaan parhaat mistään pelaamistani soulsborne-peleistä.

Kokonaisuutena tämä oli kyllä ihan saatanan kova. Varmaan rankkaisin tämän heti kakkoseksi ykkösdässän jälkeen. Kaikki vaan toimi hiton hyvin ja missään vaiheessa ei tullut sellainen fiilis, että tämä on vain laiska reskinnaus Dark Souls - pelistä, vaan ihan omilla jaloillaan seisova mestariteos. Lovecraftimainen maailma ja tunnelmointi oli toteutettu loistavasti ja tinkimättömällä tyylitajulla. Muutenkin koko paletti pysyi erittäin hyvin kasassa alusta loppuun asti, eikä missään vaiheessa tullut sellaista fiilistä, että mikään alue tai bossi olisi varsinaisesti ollut turhaa filleriä, vaan kaikki puolustivat paikkansa. Jos nyt jotain pitää kritisoida, niin alueissa olisi voinut olla temaattisesti vähän enemmän vaihtelua, nyt kun lähes kaikki pyörivät akselilla synkkä viktoriaaninen kaupunkimiljöö tai synkkä metsä/suo. Toisaalta kuului ehkä vähän pelin teemaan ja joku sateenkaaren väreissä kylpevä alue olisi voinut tuntua aika irralliselta. Sentään nuo Unseen ja Nightmare - maailmat olivat vähän poikkeuksellisempia.

Vaikeustasoltaan tämä pysyi minusta alusta loppuun asti siellä helpoimmassa päässä soulsborneja, mutta hankalahan tätä on objektiivisesti arvioida kun itsellä on tässä vaiheessa taustalla jo yli kymmenen vuotta ja useita satoja pelitunteja näitä pelejä. Lisäksi veikkaan, että Ludvig-miekalla varustettu quality-buildini teki aika monista alueista ja bosseista helpompia, kuin ne olisivat ehkä jollakin toisella buildilla olleeet. Loppuun asti jatkettiin samalla linjalla, että suurin osa pomoista meni 1-3 yrityksellä. Melkein kaikilla bosseilla toimi turhankin hyvin "juokse pyörimään bossin jalkoihin, mieluiten selkäpuolelle, spämmää horisontaalisia/vertikaalisia 2h-hyökkäyksiä kunnes kuollut" - taktiikka. Parryttävät humanoidibossit olivat lähinnä vitsi.

Ylivoimaisesti vittumaisin alue oli delsun heti ensimmäinen alue, joka tuntui yhtäkkiä jotenkin ihan älyttömän haastavalta muihin verrattuna. Kyllä sitä nyt sai räpiköityä eteenpäin, mutta melkoista ähräämistä se oli ja jotkut nurkat vedin ihan puhtaasti itsemurhajuoksemalla lootit. Siitä eteenpäin delsualueet eivät sitten enää tuntuneetkaan erityisen haastavilta. Ylivoimaisesti eniten uusintayrityksiä (ehkä jonkun 15-20) vaati myös delsun loppupomo Orphan of Kos. Toisaalta se oli myös yksi lempibossejani koko pelistä, koska bullshit-o-meter oli tappelussa kuitenkin hyvin alhainen, juustoamismahdollisuudet oli aika vähäisiä ja käytännössä aina feilut johtuivat siitä, että olin yksinkertaisesti huono, eikä mistään epäreilun tuntuisesesta tai bugisesta hyökkäyksestä. Brutaali, mutta reilu - aivan kuten parhaat soulsborne bossit yleensäkin.

Toivottavasti tätä saadaan vielä lisää! Seuraavaksi sitten Demon's Souls työn alle, tosin pitää nyt välissä pelata pari muuta peliä läpi, ettei iske totaalinen sieluähky!
 
Kyllä. Tuli siis aikoinaan ilmi, kun farmailin cursed gemejä niin buffatulla tuli paljon isommalla todennäköisyydellä kun ilman, sitä mitä halus. Eipä tuota kovin moni muukaan tietänyt tai varmaan vieläkään tiedä.

Pitää tsekkailla löytyykö tuohon jotain laskentakaava todennäköisyyksille ihan. Luulisi että on fextralifessa ym.

Mielenkiintoista, jos jotain uutta. Yhteen aikaan seurasin paljonkin farmaukseen liittyen BB yhteisöjen foorumeja.
 
Viimeksi muokattu:

"
Kolmetoista kuukautta kehityksessä ollut fanipeli Bloodborne PSX on valmistunut ja saapunut kaikkien kiinnostuneiden pelattavaksi.

Nimensä mukaisesti Bloodborne PSX kuvittelee FromSoftware-hitti Bloodbornen uusiksi alkuperäiselle PlayStationille saapuneena pelinä. Pelattavissa se on toki suoraan Windows-koneilla, mutta niin visuaalisesti kuin pelillisesti se mukailee monia PS1-ajan maneereita.

Peli on mahdollista ladata ilmaiseksi itch.io-sivustolta. Sisällöltään se ei kata toki Bloodbornea kokonaisuudessaan, vaan luo uudelleen sen alkuhetket paria ensimmäistä pomotaistelua myöten.

Pelin takana on ammatikseen pelejä myöskin tekevä Lilith Walther. Parhaillaan hän työstää pääohjelmoijan roolissa Witch-koodinimellä kulkevaa roolipeliä indiekehittäjä Hearthstrings Studiosille.

Lähde: Lilith Walther (Twitter)

"
 
Näin muutaman tunnin kokeilun jälkeen tämä faniprojekti on kyllä yllättävän hyvin onnistunut tuomaan samoja fiiliksiä mitä alkuperäinen BB. Mukavasti on myös vaihtelua saatu tähän, eikä mene ihan ulko muistista joka nurkka pelissä. Jos ois PS1:sen aikoihin tullut tämä, niin ois varmaan kovia pisteitä ropissut pelille. Vinkkinä peliä testaaville, että tarvitsee DS4windows:in, että saa pleikkarin ohjaimen toimimaan pelissä.

Kyllä tämä semmosen nostalgian herätti ainakin meikäläisellä, että taitaa lähteä Bloodbornet vielä kerran tulille, ennen ku Elden Ring on ulkona.
 
Teenkö jotain väärin, vai miksi katedraalin jälkeiset waypointit ei tule saataville kuoleman jälkeen? Kohtuullisen turhauttavaa juosta uudelleen ja uudelleen isolta kirkolta asti kun on waypointeja jo lähempänäkin
 
Teenkö jotain väärin, vai miksi katedraalin jälkeiset waypointit ei tule saataville kuoleman jälkeen? Kohtuullisen turhauttavaa juosta uudelleen ja uudelleen isolta kirkolta asti kun on waypointeja jo lähempänäkin

Tarkoitatko että katedraalin lamppu eli missä Vicar Amelia oli, ei toimi? Sille on syynsä, miksi ei toimi ja voit käydä katsomassa. Muuten en nyt tajua, miksi ei toimi, jos jotain muuta meinaat.

Kokeiletko oikeaa hautakiveä? Kaikki lamput eivät ole samassa.
 
Kiva ois mennä Bloodborne Elden Ringin jälkeen uudestaan mutta 30fps jökön kanssa ei pysty nykyään, hahmon saappaat ovat kuin puolillaan vettä.
 
Bloodbornesta kysyisin, että miten voi ostaa parempia aseita? En ole voittanut edes sitä ekaa bossia, ja usein kuolen jo sinne mennessä. Kauppiaalla ei ole mitään tarjota sen kepin ja tussarin lisäksi. Onneksi olen pystynyt päivittämään sitä keppiä hieman. Veripulloja tarvii vähintään 10 kpl että kannattaa bossia yrittää. Vähän liian vaikeeksi tehty koko pelin aloitus.
 
Bloodbornesta kysyisin, että miten voi ostaa parempia aseita? En ole voittanut edes sitä ekaa bossia, ja usein kuolen jo sinne mennessä. Kauppiaalla ei ole mitään tarjota sen kepin ja tussarin lisäksi. Onneksi olen pystynyt päivittämään sitä keppiä hieman. Veripulloja tarvii vähintään 10 kpl että kannattaa bossia yrittää. Vähän liian vaikeeksi tehty koko pelin aloitus.

Et saa ostettua mitään parempaa asetta siinä. Aloitusaseista suosittelisin saw cleaveria. Omasta mielestäni koko pelin paras ase.

Mutta ruoskakepillä voit toki myös mennä. Levelitä itsellesi energiaa lisää, jos tuntuu sille. Alku on todella kova Bloodbornessa aloittelijalle. Lisäenergia auttaa. Sitten vaan kärsivällisyyttä ja treeniä.

Onhan sinulla oikoreittiä auki? Muista myös että matkalta ei tarvitse perusvihuja uudestaan ja uudestaan tappaa loparille mennessä. Juokse vaan ohi.
 
Et saa ostettua mitään parempaa asetta siinä. Aloitusaseista suosittelisin saw cleaveria. Omasta mielestäni koko pelin paras ase.

Mutta ruoskakepillä voit toki myös mennä. Levelitä itsellesi energiaa lisää, jos tuntuu sille. Alku on todella kova Bloodbornessa aloittelijalle. Lisäenergia auttaa. Sitten vaan kärsivällisyyttä ja treeniä.

Onhan sinulla oikoreittiä auki? Muista myös että matkalta ei tarvitse perusvihuja uudestaan ja uudestaan tappaa loparille mennessä. Juokse vaan ohi.

Ahaa. Joo mietin just tuota, että kaikki pointsit laitettava elinvoimaan. Tällä hetkellä on taso 13: elinvoima 15, kestävyys 13, voimakkuus 11, taito 10, verenperimä ja mystiikka 7. Yharnamin keskusalueelta on portti auki ja sitten sieltä alusta missä tullaan klinikalta ulos, on kaksi porttia auki. Mutta menen tuosta Yharnamin keskusalueelta oikealle ja tiputtaudun alas, ja sieltä pääsee aika lähelle sitä paikkaa missä ukot on kokoontuneena. Siitä yleensä juoksen ohi nopeasti. Sitten tulee koirat, ne on oikeastaan helppoja, mutta joskus kuolee niihinkin. Ennen bossia on niin pahoja örkkejä, että pakko juosta suoraan bossille. Bossissa viimeistään kuolee, jos ei ole mokannut matkalla.
 
Näissä souls peleissä on kyllä mielenterveys koetuksella. :dead:

Jep. Mulla tämä oli varmaan kolme vuotta hyllyssä, kun vitutti niin paljon. Nyt sitten olen kokeillut uudelleen, kun tuota Elden Ringiä mainostellaan. Luulen, että siinä voisin onnistua paremmin, kun ei ole näin tiivis kuin Bloodborne. Avoin maailma on plussaa. Mutta pirullisia bosseja sielläkin on, että ei kyllä helpommaksi mene niiden suhteen.
 
BLoodborne on vaikea ja kusinen paikka mutta "tasapainoinen". Sekiron ohella se toinen Fromin peli, jossa ei selkeästi erilaisia buildejä ole joten pelin haastetaso on kova mutta "reilu". Miinuksena se, että jos ei jaksa painia roska-auton kokoisen mutta kärpän ketteryydellä varustetun karvapallon kanssa taistelusta toiseen niin hanki parempaa pelattavaa.

Elden Ring on sitten vedetty enemmän sinne laidalle, että bossit on "epäreiluja" mutta useimmat juustotettavissa koska pelin tekijät eivät vaan huomioineet kaikkia lähestymistapoja ja nerffaavat nyt minkä kerkiävät. "They cheat, I play cheap"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 828
Viestejä
4 558 550
Jäsenet
75 056
Uusin jäsen
TPKFi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom