Blenderin purku

Liittynyt
26.10.2020
Viestejä
12
Lainataan vähän triidiä:

mulla on tollanen wilfan jotain-1400 blenderi, joka on kaapissa ollessaan mennyt täysin mykäksi. Piti avata tuo ja kattoa josko sieltä olis vaikka konkka mennyt, mutta en saa tuota pirulaista auki.

laite on kahdesta osasta (ylä- ja alapuoli) jotka ovat kiinni ruuveilla. Lisäksi moottori on kiinni alaosassa ja akseli menee laitteen läpi ylös. Akselin päässä on tuo ”drive coupling” joka estää puoliskoiden irtoamisen, mutta en keksi millä pirulla tuon pitäisi irrota. Ei ole oikean tai vasenkätiset jengat, eikä myöskään lähde vain vetämällä. Alkaa olee ideat loppu :/
 
Liittynyt
26.10.2020
Viestejä
12
Vastataas itse itselle:

moottori on kiinni pohjassa ja tuo ”drive coupling” todellakin pitää pakettia kasassa. Drive coupling on vehkeessä kiinni vääränkätisillä jengoilla ja vastaan pitäminen on hieman hankalaa. Pohjassa olevaa propellia kun katsoo taskulampulla, huomaa propellin alla tukirakenteen jossa on neljä ~2mm reikää kehälle ripoteltuina. Ropellin siipien välistä kun noihin reikiin ujuttaa hienomekaniikkaruuvarit, riittää tuo useammalle siivelle jaettu vastavoima ”drive couplingin” avaamiseen (kahdella rukella siivet vääntyy).

kun couplin on ruuvattu irti, aukeaa paketti siististi kahtia.

itsellä ongelmana oli se, että laite oli täysin mykkä - ei mitään elonmerkkejä. Tuossa mallissa on kaksi sarjaan kytkettyä mikroa jotka tarkistavat että kannu on paikoillaan ennen kuin piirikortti saa virtaa. Toinen noista mikroista oli mäsänä. Mikrot oli asennettu johtosarjaan joten tein johtosarjasta vain loopin.

nyt laiteeseen menee virrat jos katkaisin on ”ON” asennossa, mutta moottori ei kuitenkaan pyöri ennen kuin ”blendaus ohjelma” tai nopeus on valittu.

itse löysin triidin googlella hakemalla ”wilfa blender disassembly” joten toivottavasti tästä on apua jollekkin toiselle saman asian kanssa painivalle :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 005
Jos ei ole sopivaa avainta kantaan, niin pienellä heftillä hitsaa kiinni vaikka naulan, pultin tms millä ruuvaa irti. Ei tarvi ihmetellä lukkokantoja.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Olen myös tahollani ihmetellyt tuon saman aloitusviestin blenderin samaa vikaa ja noita samoja ruuveja, kun nainen ei onnistunut olemaan valuttamatta sinne koneistoon blendattavaa sisältöään, jolloin laite lakkasi tunnistamasta kannua kunnolla, ja vaati aina hetken tai pidemmänkin hetken renkutuksen ennen kuin suostui käynnistymään. Tästä on vuosia aikaa, ja onneksi kannukin sitten hajosi naisen täytettyä tiskikonekuumaa kannua kylmällä vedellä, niin koko paskan saattoi nakata roskiin ja ostaa Nutribulletin tilalle, mutta muistaakseni ruuvit olivat niin syvällä kapeissa koloissaan, että vaikea sinne olisi ollut hitsata mitään. Halkion tekeminen ruuvariin kävi kyllä mielessä, mutta silloin en omistanut dremeliä, niin ilmoitin vaan että "sori, ei ole tehty purettavaksi".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 477
Viestejä
4 192 430
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom