Virallinen BLACK FRIDAY / CYBER MONDAY 2016 -KESKUSTELUKETJU tarjouksista yms

Tila
Keskustelu on suljettu.
Maanantaina tilatut kamat täälläkin edelleen tulematta. Ainoa muutos koko viikolla oli perjantaina muuttunut tila "Pending" -> "Processing" ja samalla tuosta ihmeen "Invoices"-välilehdestä joka tuolla omalla sivulla on, hävisi yksi tuote. Alkaa olla lähellä, että perun koko roskan :facepalm:
Maanantaina tilatut kamat lähti eilen liikenteeseen. Sivujen mukaan on lähetetty sekä Catmandoon takki ja fleece, jotka tilasin. Sähköpostilla tulleen vahvistuksen mukaan tulossa on vain fleece. Mitään muuta infoa tuolta ei ole tullut. Jännä nähdä mitä paketti sisältää.
 
Onko kenelläkään muulla tuolta team Sportiasta vielä paketit tulematta. Itse tilasin maanantaina takin eikä ole vahvistuksen lisäksi tullut mitään infoa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eilen lähti tavara postille ja eteenpäin, arvio oli 7.12 klo 16 mennessä perille. Tilasin tuon paljon puhutun takin, joka peruttiin ja kengät sekä luistimet.
 
Koetin nyt sitten soittaa tuohon todella fiksusti 10-16 avoinna olevaan Sportian aspaan, niin kukaan ei vastaa :facepalm:. Tuosta puljusta en kyllä osta enää mitään.
 
Itse tilasin perjantaina tuon Asus PG348Q:n cdonista sekä parit pelit erikseen. Pelit lähtivät maanantaina, näytön kohdalla lukee yhä "käsittelyssä varastolla". :(
Jumalauta mitä paskaa alkaa olla, nyt ollut viikon tilassa: lähetys ei ole vielä saapunut postille.
CDON asiakaspalvelu kertoi paketin lähteneen minulle 1.12.2016, alkaa kyllä pikkuhiljaa kyrpiä. 2vk vartoillut tässä "varastotuotetta".
Joko näyttöä ei ole vielä oikeasti lähetetty minulle tai sitten postilla(taas) ryssitty jotain.
 
Black fridayn kovalevy Saksan Amazonista ei vieläkään ole oven taakse saapunut. Hauskasti trackingissä on "Exported i-Parcel and in transit to country of destination" ja lentokoneen kuva päivämäärällä 30.11. Taitaa kovalevy ottaa rentouttavan matkan maailman ympäri ennen kämpille saapumista..
 
Black fridayn kovalevy Saksan Amazonista ei vieläkään ole oven taakse saapunut. Hauskasti trackingissä on "Exported i-Parcel and in transit to country of destination" ja lentokoneen kuva päivämäärällä 30.11. Taitaa kovalevy ottaa rentouttavan matkan maailman ympäri ennen kämpille saapumista..

Sama täällä. Kuitenkin jengille saapunut näitä jo aikoja sitten, joten olettaisin että tulisi kohta luukusta..

Edit: Eihän mulla olekaan i-pracelia :confused2: Carrier: Royal_mail
 
Viimeksi muokattu:
Jumalauta mitä paskaa alkaa olla, nyt ollut viikon tilassa: lähetys ei ole vielä saapunut postille.
CDON asiakaspalvelu kertoi paketin lähteneen minulle 1.12.2016, alkaa kyllä pikkuhiljaa kyrpiä. 2vk vartoillut tässä "varastotuotetta".
Joko näyttöä ei ole vielä oikeasti lähetetty minulle tai sitten postilla(taas) ryssitty jotain.

Suht tavallista CDONin Ruotsista lähteville tavaroille vielä tuollainenkin viive, mutta jos ei nyt parin päivän sisään ala näkyä tapahtumia Suomen puolella, niin sitten ehkä kummastuisin.

Vaikka seurantakoodi annetaankin jo tavaran lähtiessä liikkeelle Ruotsissa, niin menee melkein aina joitain arkipäiviä ennen kuin tavara saapuu Suomeen ja Postin seurantajärjestelmään, mutta sen viiveen kesto on kovin vaihteleva.
 
Sama täällä. Kuitenkin jengille saapunut näitä jo aikoja sitten, joten olettaisin että tulisi kohta luukusta..

Edit: Eihän mulla olekaan i-pracelia :confused2: Carrier: Royal_mail

Jaahas, en olekaan sitten yksin odottelemassa kovalevyä. Saksan Amazonista tilasin, mutta Royal Mail on minullakin toimittajana eli tullee brittien varastosta. Ikävä, että eivät edes seurantanumeroa antaneet.
 
Jaahas, en olekaan sitten yksin odottelemassa kovalevyä. Saksan Amazonista tilasin, mutta Royal Mail on minullakin toimittajana eli tullee brittien varastosta. Ikävä, että eivät edes seurantanumeroa antaneet.

Täälläkin odotellaan Saksan amazonista SSD:tä. Royal mail kuriiriksi merkitty, eikä seurantakoodia paketilla.
 
Gigantista tuli tilattua läppäri, mutta eivät ole ilmeisesti vieläkään lähettäneet sitä. Yli viikko kuitenkin jo tilauksesta.
 
Täälläkin odotellaan Saksan amazonista SSD:tä. Royal mail kuriiriksi merkitty, eikä seurantakoodia paketilla.
Itselle tuli viime torstaina SSD eli viikossa Royal mail kuriirina ja tänään tuli g900 hiiri myös viikossa UPS kuriirina ja siis amazonista tilattu molemmat bf tarjouksista.
 
Tuli muuten tänään nuo Sportiasta tilatut tavarat perille. Oikeat tavarat oli ainakin paketissa. Postissa oli mielettömät ruuhkat, kun kävin paketin hakemassa.
 
Jumalauta mitä paskaa alkaa olla, nyt ollut viikon tilassa: lähetys ei ole vielä saapunut postille.
CDON asiakaspalvelu kertoi paketin lähteneen minulle 1.12.2016, alkaa kyllä pikkuhiljaa kyrpiä. 2vk vartoillut tässä "varastotuotetta".
Joko näyttöä ei ole vielä oikeasti lähetetty minulle tai sitten postilla(taas) ryssitty jotain.

Näköjään kannattaa kiroilla, 1,5h tuosta ja tuli kännyyn viesti, että noudettavissa.
Eli ilmeisesti postin järjestelmät taas kusivat, vieläkin näyttää seuranta statusta: odotetaan saapuvaksi postille. Vaikka tuli jo saapumisilmoituskin ja näyttö pöydällä, miten tuo on edes mahdollista?
 
Kylläpä heitteli toimitusajat. Vihdoin amazonista tilattu ssd saapui, joten kärsivällisyyttä tovereille!
 
Joo o, tännekin nyt sitten viimein saapui tuo kaksi viikkoa odoteltu Sportian tilaus. Postiluukusta löysin saapumisilmoituksen, joka oli päivätty 5.12.2016, siinä missä tuolla omalla asiakassivulla tilaus on edelleen tilassa "Processing". Luonnollisesti mitään luvattua seurantakoodiakaan ei näkynyt.

Paketissa sisällä hanskat, jotka pyysin sähköpostitse perumaan kahteen otteeseen kun puhelimella ei aspaa saa kiinni. Hanskojen sijaan tilauksesta oli sitten poistettu villapohjasukat, jotka olivat suunnilleen ainoa asia jota olisin oikeasti tarvinnut. Kaiken hyvän lisäksi paketissa ei minkäänlaisia palautuslappuja, vaikka tuolla sivulla mainostetaan, että pitäisi tulla mukana tilausvahvistus ja joku peruuttamisilmoitus. Tuosta puljusta en tosiaan osta enää mitään.
 
Ihana toimitus / toimitusaika ketju :confused:

Kerta tämä on tällainen ketkuli niin mun ssd amazonilta tuli muutamassa päivässä. Ei vituta enkä soita kuluttaja-asiamies listaa läpi.
 
Senheiserit tilattu 26.11. ja toimitettu 29.11. Crucial SSD tilattu 25.11. ja on edelleen matkalla. Amazonin mukaan lähtenyt Englannin Surreyn jakelukeskuksesta 29.11. ja nyt uusi toimitusaika arvio on 14.12. Senheiserien toimitus oli pirun nopea, mutta tämä SSD matkaakin sitten soutuveneellä ja fillarilla.
 
Senheiserit tilattu 26.11. ja toimitettu 29.11. Crucial SSD tilattu 25.11. ja on edelleen matkalla. Amazonin mukaan lähtenyt Englannin Surreyn jakelukeskuksesta 29.11. ja nyt uusi toimitusaika arvio on 14.12. Senheiserien toimitus oli pirun nopea, mutta tämä SSD matkaakin sitten soutuveneellä ja fillarilla.
Itse odottelen vielä omia Saksasta tilattuja Sennheisereita... Piti olla perillä 9.12. mennessä ja viimeisin tracking event on tullut 2.12.

Täytyy olla yhteyksissä Amazoniin, jos ei ala kuulua ensi viikolla.
 
Saksan amazonilta tilattiin 1.12 näytönohjain ja vieläkin on iloisesti matkalla, kuriirina Royal mail. Näyttää siltä, että hyvin mennään Amazonin toimitusaika lupauksen loppupäähän (15.12) ennenkuin saa paketin. Tuo seuranta numeron puuttuminen häiritsee kyllä reippaasti eniten kun ei mitään tietoa missä paketti seikkailee pari viikkoa.
 
Kylläpä heitteli toimitusajat. Vihdoin amazonista tilattu ssd saapui, joten kärsivällisyyttä tovereille!

Juu tänne tuli viime perjantaina mikä olikin juuri alkuperäinen estimaatti. Kirjeenä tuli, iloisesti tipahti postiluukusta parketille.
 
Minullakin on yksi BF-paketti vielä matkalla Saksan Amazonista. Toimitusaika-arvio oli 2.12, joten aika reilusti yliajalla ollaan jo, mutta josko se sieltä vielä ennen joulua saapuisi, niin saisi lahjan pakettiin. :D

Ja siis mitään tarkempaa seurantaa ei ole tässäkään toimituksessa. Amazonin tilaussivulla lukee vain lähetyshetki ja sitten on se arvio saapumisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin tuli pakettikortti Amazonin kuulokkeista, joten täytyypä käydä huomenna noutamassa.
 
Täällä vielä odotellaan Saksan SSD:tä... 7.12 oli alkuperäinen ennuste, nyt tullut uusi ennuste 14.12. :( i-parcel tietysti
 
Myös Amazon.de SSD:tä odotellaan. Päivittivät toimitusajaksi 16.12. kun kyselin perään. Royal Maililla olis tulossa ilman seurantakoodia.
 
Ei näy Amazonin SSD:tä, mutta kun UPS:in i-parcelista on kyse, niin ei se nyt suoranaisesti yllätä. Botit vastailee copy-pasteja kyselyihin, ja pakettia tuskin näkyy vielä uutenavuotenakaan. Muut kuriirit, tai vaikka helvetti DHL + Posti toimittaa viikossa, mutta tämä yritys kun yrittelee, niin tulos on kuvatun kaltainen. Älkää käyttäkö UPS:ia, ellei ole aivan pakko. Ja siinäkin tilanteessa harkitkaa vielä.

Ainiin, kuriiripalvelu ja paketti ei ole aspan mukaan seurattava. Mitä vittua?
 
Ei näy Amazonin SSD:tä, mutta kun UPS:in i-parcelista on kyse, niin ei se nyt suoranaisesti yllätä. Botit vastailee copy-pasteja kyselyihin, ja pakettia tuskin näkyy vielä uutenavuotenakaan. Muut kuriirit, tai vaikka helvetti DHL + Posti toimittaa viikossa, mutta tämä yritys kun yrittelee, niin tulos on kuvatun kaltainen. Älkää käyttäkö UPS:ia, ellei ole aivan pakko. Ja siinäkin tilanteessa harkitkaa vielä.

Ainiin, kuriiripalvelu ja paketti ei ole aspan mukaan seurattava. Mitä vittua?
Onko tuo iparcel joku UPSin bulkkimaili?Juuri tänään (maanantaina) saapui Amazonista perjantaina tilattu kello ja UPSin kyydillä.
 
Onko tuo iparcel joku UPSin bulkkimaili?Juuri tänään (maanantaina) saapui Amazonista perjantaina tilattu kello ja UPSin kyydillä.
Joku "pitkälle automatisoitu" (netistä kuultu) halpapalvelu, joo. Aiheesta löytyy aivan hitokseen valitusta, kun erehdyin vähän tutustumaan aiheeseen, kun pakettia ei näy eikä kuulu.
 
Omat toimitukset tulivat kaikki tosi nopeasti, plussat toki kotimaiselle vaikka hieman pelkäsin kestävän jättejä kauemmin:
Varuste.net, 4 arkipäivää
Sportsdirect.co.uk, 5 arkipäivää
CDON.fi, 5 arkipävää
 
Expected by 14.12. i-Parcel pitää lippua korkealla. 30.11. poistunut trackingin mukaan Surreystä. Toivottavasti kovalevy laittaa postikortin joka paikasta, jossa laskeutuu, koska taitaa olla aika huima reissu takana.
 
Expected by 14.12. i-Parcel pitää lippua korkealla. 30.11. poistunut trackingin mukaan Surreystä. Toivottavasti kovalevy laittaa postikortin joka paikasta, jossa laskeutuu, koska taitaa olla aika huima reissu takana.
Itselläni oli sama, Amazonin aspan mukaan voidaan jo pitää kadonneena pakettina. Pistivät uuden levyn matkaan ja arvioitu toimitusaika on nyt ensi viikolle.
 
Itselläni oli sama, Amazonin aspan mukaan voidaan jo pitää kadonneena pakettina. Pistivät uuden levyn matkaan ja arvioitu toimitusaika on nyt ensi viikolle.

Saatte todnäk extra levyt molemmat, siihen voi mennä aikaa mutta näitä hienosti seikkailevia paketteja tulee aika usein meillekin. Aika harvoin ne lopulta jää kokonaan hukkaan mutta voi siinä pari kuukautta mennä =)
 
Saatte todnäk extra levyt molemmat, siihen voi mennä aikaa mutta näitä hienosti seikkailevia paketteja tulee aika usein meillekin. Aika harvoin ne lopulta jää kokonaan hukkaan mutta voi siinä pari kuukautta mennä =)
Alkuperäinen arvio 7.12. ja seuraava arvio 14.12. ummessa meikeläisenkin SSD levylle. Aiemmin kaikki paketit ovat tulleet mallikkaasti perille. Amazonin delivery trackingissä on suoraa optio "Send a Replacement". Jos tilaan korvaavan ja tuo alkuperäinen jossain vaiheessa ilmestyy postiluukusta, niin se pitänee palauttaa avaamattomana takaisin? Vai mikä Amazon politiikka on näissä tapauksissa?
 
Täältä lisää facepalmia i-parcelille. :facepalm: Tänään oli Amazonin aspan deadline, että tekevät jotain asialle. Kai ne uudestaan laittaa sen matkaan, ainakin kielsin hyvittämästä rahana, kun diili oli hyvä. Miten UPS onnistuu hukkaamaan tämänkin foorumin perustella näin paljon asioita? Miten se koko paja voi olla vielä pystyssä, jos joka toinen paketti häviää? Mitä vittua?

Edit: Ja refundia, koska levyt loppu. :facepalm: "Hyvityksenä" ilmaiset postit uuteen tilaukseen, mutta eihän tuohon hintaan vastaavaa löydy, ja ilmaiset postit saa anyway noin kalliiseen tilaukseen. No, katsotaan jos se paketti vaikka vielä tulisi myöhässä, tai Amazon keksisi jonkun muun tavan kun ilmoitin olevani tyytymätön.
 
Viimeksi muokattu:
Sama setti itellä. Amazonista Crucialin 750g SSD jossa alkuperäinen toimitusaika piti olla 9.12 ja deadline oli tänään 17.2. Aspa totes että tuote on loppu (vaikka löytyy edelleen tilattavissa amazonin sivuilta, kalliimmalla toki), ja fyrkat palautetaan.

Laitoin juuri vastausta takas että en hyväksy tollasta palautusta koska en samaan hintaan saa enää muualta, ja skippasin muita vastaavia Black Friday tarjouksia heidän edukseen. Vaihtoehtoisesti pyysin vastaavaa tarjousta jostain toisesta (vastaavasta) tuotteesta. Odotellaan taas vastausta...

Osaako joku sanoa mitä seuraamuksia sillä saattaisi olla että amazon nyt palauttaakin rahat, ja en ilmoita mitään jos paketti nyt esim ens viikolla saapuukin?

EDIT: Ja nyt amazoni aspa jo vastaskin että mitään muita tarjouksia eivät mulle tarjoa, ja rahat palautetaan. Heidän käsityksensä mukaan he ovat tuotteen myyneet ja toimittaneet, joka on melko erikoista koska minulle tuotetta ei ole ikinä toimitettu. Pitäköön tunkkinsa.
Toivotaan että toi paketti vielä kotiovelle joskus löytää.
 
Viimeksi muokattu:
Sama setti itellä. Amazonista Crucialin 750g SSD jossa alkuperäinen toimitusaika piti olla 9.12 ja deadline oli tänään 17.2. Aspa totes että tuote on loppu (vaikka löytyy edelleen tilattavissa amazonin sivuilta, kalliimmalla toki), ja fyrkat palautetaan.

Laitoin juuri vastausta takas että en hyväksy tollasta palautusta koska en samaan hintaan saa enää muualta, ja skippasin muita vastaavia Black Friday tarjouksia heidän edukseen. Vaihtoehtoisesti pyysin vastaavaa tarjousta jostain toisesta (vastaavasta) tuotteesta. Odotellaan taas vastausta...

Osaako joku sanoa mitä seuraamuksia sillä saattaisi olla että amazon nyt palauttaakin rahat, ja en ilmoita mitään jos paketti nyt esim ens viikolla saapuukin?

EDIT: Ja nyt amazoni aspa jo vastaskin että mitään muita tarjouksia eivät mulle tarjoa, ja rahat palautetaan. Heidän käsityksensä mukaan he ovat tuotteen myyneet ja toimittaneet, joka on melko erikoista koska minulle tuotetta ei ole ikinä toimitettu. Pitäköön tunkkinsa.
Toivotaan että toi paketti vielä kotiovelle joskus löytää.
Sama tilanne minulla. Laitoin tänään jälleen kerran valituksen, että tuote ei ole saapunut.
Lukuisten yhteydenottojen jälkeen soittivat ja ilmoittivat että valitettavasti tuote on loppunut ja halusivat palauttaa rahat tai lähettää 525 gigasen tilalle (hinta on yllätys yllätys sama kuin black friday -tarjouksen 750-gigasen levyn hinta).
Sanoin että ei käy: Nykyisen läppärin teraselta SSD:ltä eivät tiedot mahdu 525-gigaiselle levylle. Lähettäkää levy, suurempi levy tai samankokoinen toisen valmistajan levy. Ja jos nyt ei ole varastossa, sainoin että odotan kunnes on varastossa. Ja sanoin valittavani European Consumer Centreen (http://www.ecc.fi/).
Pojan uusi joululahjaksi tuleva tietokone odottaa tätä levyä, minkä tietenkin muistin useaan kertaan mainita.
 
Onpas erilaista kohtelua tullut. Itse siis kun otin Amazoniin yhteyttä niin aspa laittoi kyselemättä uuden levyn ilmaiseksi tulemaan ja valitteli että on toistaiseksi loppu varastosta, kertoen että lähtee heti matkaan kunhan saavat lisää. Seuranta näyttää että tänään pitäisi uuden levyn lähteä matkaan.
 
Näissä valittamisissa kannattaa aina muistaa että syy ei varmasti ole sen asiakaspalvelijan joka on puhelimessa/kuka lukee emailisi... Mitä enemmän itkuporua ja haukkumista niin sitä varmemmin saa huonompaa asiakaspalvelua.
 
Näissä valittamisissa kannattaa aina muistaa että syy ei varmasti ole sen asiakaspalvelijan joka on puhelimessa/kuka lukee emailisi... Mitä enemmän itkuporua ja haukkumista niin sitä varmemmin saa huonompaa asiakaspalvelua.

Ei monesti varmasti olekkaan asiakaspalvelijan syytä. Vaikka tietyissä tapauksissa eri asiakaspalvelijatkin saattavat reagoida eri tavalla, toiset yrittävät vaikeamman kautta paikata tilannetta ja toiset saattavat tyytyä helpoimpaan ratkaisuun. Oma kokemus tuollaisesta itkuvalitusmesoamisesta on ainakin se, että usein palvelu menee tylymmäksi mutta asiakkaan tahto menee herkemmin läpi kuin "kohtaloonsa alistuvalla". Toki alkuun kannattaa yrittää aina ystävällisesti ja katsoa mihin se johtaa.

Mutta mielestäni aika perseilyä tuollainen, että tarjotaan samaan hintaan pienempää levyä tilalle tai ei edes yritetä hankkia uutta levyä vaikka asiakas on valmis odottamaan.
 
Dear xxxxx,
Thank you for accepting my call.

Sometimes packages get lost in transit and we are not able to predict this, unfortunately, even though we would like to, since having a dissatisfied customer is not our goal.

I would be more than glad to send you a replacement for this item, however, I do not have the option to do so because this item is currently out of stock. Only third party sellers on our website are offering it and creating replacements from third party seller's inventory is not possible due to contracts we have with them.

A possible solution would be to order completely the same item but with 525GB of storage and we would, as a sign of apology, remove the shipping charges from your new order. I am very regretful to hear that this solution is not suitable for you.

As we agreed, you will wait for this item to become available and we will send you a replacement then. Please contact us as soon as this item becomes available and we will immediately send you a replacement, completely free of charge.
I hope you find this information helpful.
Thank you for your patience and understanding. It is highly appreciated!

If you have any other inquiries, please don't hesitate to contact us! We would love to hear from you again, and assist you in every way we can!

750-gigaen versio (huom. ilmaiset postit):
upload_2016-12-19_13-56-56.png

tilalle tarjottu 525-giganen versio (erikoistarjous:ilman postimaksuja):
upload_2016-12-19_13-58-56.png

Suomi -ALVilla (jonka Amazon laskee automaattisesti mukaan): 133,90€
 
Ihan pahoitteluna poistavat postikulut mitä ei muutenkaan tulisi? Ei näin.. Aika noloa mielestäni edes tarjota tuollaista ratkaisua, eihän tuossa ole mitään järkeä.
 
Ihan pahoitteluna poistavat postikulut mitä ei muutenkaan tulisi? Ei näin.. Aika noloa mielestäni edes tarjota tuollaista ratkaisua, eihän tuossa ole mitään järkeä.
No, 22. päivä pitäisi tulla Amazon.de:n omaan varastoon lisää.
Pyysin jo lähettämään tuolloin korvaavan tuotteet.
UK6sgBR.jpg
 
Aika jännä, nyt lähti korvaava 750GB levy matkaan ja seurannan mukaan pitäisi olla perillä jo torstaina 22.12. Kuljetuksena tällä kertaa DHL, ei i-parcel. Epäilen kovasti että ennen joulua ehtii, paikallinen DHL on myös aivan täysi käsi näiden toimitusten kanssa.
 
Aika jännä, nyt lähti korvaava 750GB levy matkaan ja seurannan mukaan pitäisi olla perillä jo torstaina 22.12. Kuljetuksena tällä kertaa DHL, ei i-parcel. Epäilen kovasti että ennen joulua ehtii, paikallinen DHL on myös aivan täysi käsi näiden toimitusten kanssa.
Niiltähän voi paketin myös noutaa, soitat sinne vaan ennakkoon että ei jakelua. Tulet hakemaan.
 
Niiltähän voi paketin myös noutaa, soitat sinne vaan ennakkoon että ei jakelua. Tulet hakemaan.
Yleensä näin joutuukin tekemään. Koittavat yleensä jossain välissä toimittaa pakettia, mutta eivät jätä mitään lappua tai edes viitsi soittaa. Useamman kerran on aspan kautta selvinnyt että tavara on istunut varastolla viikon kun ei ole pakettia kuulunut.
Viime kerralla (keväällä) tosin hoitui hienosti ja kuski soitti kun oli matkalla, ehkäpä palvelu on parantunut...
 
Mulle näkyis että uus kampe lähetettäisiin ylihuomenna ja olisi perillä 23.-28.12. Tänään valitin ja alkuperäinen arvioitu saapumispäivä olisi ollut jo 8.12.
 
Klikkasin tuohon send a replacement vaihtoehtoon perjantaina, josta spostiin tuli vahvistus, että olet näin toiminut. Mitään ei ollut kuulunut tähän asti ja klikkasin uudestaan samaan vaihtoehtoon ja taas sama vahvistus sähköpostiin. Oletteko tuon vaihtoehdon valinnut vai onko vain huono tuuri ettei aspa ota kontaktia?
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 714
Viestejä
4 493 737
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom