Virallinen BLACK FRIDAY / CYBER MONDAY 2016 -KESKUSTELUKETJU tarjouksista yms

Tila
Keskustelu on suljettu.
Painelin juuri Amazonissa SSD:lle tuota replacementia. Vartin sisään ei tullut mitään automaatti tai muuta vastausta, odotellaan...
 
Täällä sama 750:n gigan Crucial ollut matkalla jo monta viikkoa. Ymmärsinkö oikein, että jotkut ovat saaneet levynsä ihan lähiaikoina? Suomen postiko sen on tuonut teille? Jos odottelen vielä, niin kai posti säilyttää paketin uuden vuoden yli, jolloin pääsen sen seuraavan kerran hakemaan?

Vai mitä teen? Pitäisikö vaatia jo rahat takaisin tai uusi levy samaan hintaan?
 
Minä olin sähköpostilla yhteyksissä asiakaspalveluun ja he antoivat vaihtoehdoiksi takaisin maksun tai uuden lähettämisen. Vastasin vain sähköpostiin ja minulle tuli uudesta tuotteesta ilmoitukset.
 
Millähän ihmeen pikatoimituksella laittoivat tuon korvaavan levyn kun eilen lähetettiin Saksasta ja tänään aamulla näkyi jo lähteneen eteenpäin Helsingistä. Lienee perillä ihan luvatusti viimeistään torstaina.
 
Millähän ihmeen pikatoimituksella laittoivat tuon korvaavan levyn kun eilen lähetettiin Saksasta ja tänään aamulla näkyi jo lähteneen eteenpäin Helsingistä. Lienee perillä ihan luvatusti viimeistään torstaina.

Löytyyhän DHL:ltä noita 24h express ym toimitusmuotoja, jotka on oikeasti nopeita ja pysyvät yleensä aikataulussaan. Ovat usein vaan todella kalliita, mutta ehkä tuommonen SSD on edullisimmasta päästä ja Aamazon ajatteli, että parempi yrittää saada paketti ennen joulua perille.
 
Laitoin myös suoraan sähköpostia aspaan, kun ei mitään kuulunut ja sieltä kaveri kertoi etteivät voi replacementia laittaa, koska levyjä ei ole joten refund. Kyselin vielä, että sopiiko laittaa mielummin levy tulemaan kunhan saavat niitä lisää varastoon eli 2. tammikuuta, joka onnistui eli levy tulee joskus tammikuussa näillä näkymin.

Mietin vain, että mitäköhän nyt tapahtuu, jos alkuperäinen levy löytyykin reissultaan ennen tuota, niin tuleeko cancel amazonilta, koska alkuperäinen paketti saapui kuitenkin eli olisikohan se refund ollut sittenkin järkevämpi...
 
Laitoin tonne Amazonille vielä uudestaan s-postia maanantaina, rupes sen verran kiukuttamaan että täällä oli muille tarjottu korvaavia tuotteita tai lähetetään uusi seuraavasta erästä kun itelle ilmoitettiin että mikään muu kuin rahojen palautus ei ole mahdollista. Kerroin että tiedän mitä ratkaisuja muille (teille) asiakkaille on tarjottu, ja sanoin vieväni asian tonne ECC:hen, asiakkaisen eriarvoisen kohtelun takia.

Normaalin puolen tunnin vastauksen sijaan vastaus saapui vasta tänään, pari päivää myöhemmin. Vastaajana toimi Amy, Executive Customer Relations, ja toimitti minulle 50e lahjakortin amazoniin. Koin tämän täysin toimivaksi ratkaisuksi koska se kattaa hintaeron ja voin nyt pistää rahat kiinni vaikka Sandiscin 960GB SSD:hen.

Kiitti palstatovereille omien kokemuksiensa jakamisesta. Jos teidän tarinat ei ois ruvennut ketuttamaan niin paljon, olisin niellyt tappioni ja tyytynyt rahojeni palautukseen.
 
Joo, pitää tosiaan pitää puolensa. Hyvä että sait asian ratkaistua. :)
Amazon pisti näemmä tuon korvaavan levyn DHL Express -lähetyksenä, mistä oikeastaan yllätyin eniten. Levy oli jo eilen Suomessa ja seurannan mukaan nyt matkalla minulle. Maanantaina lähetetty Saksasta, keskiviikkona perillä Pohjois-Karjalassa. Järkyttävän nopeaa toimintaa, eikä varmaan kovin halpa lähetys Amazonille. Täällä lueskelin muiden kohtaloita ja en voi kuin olla kiitollinen että sattui moinen tuuri kohdalle.
 
Vielä viimeinen käänne asiaan eli tiistaina tosiaan yhteys aspaan, he valittelivat ja lupasivat lähettää uuden kadonneen tilalle, kunhan saavat varastoon eli 2.1.2017. Keskiviikkona olivat yhteydessä, että nyt tuli levy ja laitetaan tulemaan. Tänään tuli viesti, että Suomessa on ja tuodaanko kotiin vai DHLn noutolaatikkoon. Mainiota toimintaa ja vielä joulun alla.
 
Painelin kahtena peräkkäisenä päivänä replacementia, yhtään mailia tai muuta yhteydennottoa ei tullut. Nyt kun katselen tilausta Amazonista, on tilanne "vihreällä". "It's on the way", "Expected 7 Dec 2016". Eli se aiempi siirtynyt toimituspäivä 14.12.2016 on hävinnut kokonaan ja mahdollisuus mihinkään toimenpiteisiin on myös kadonnut. Että näin... Ei jaksa nyt jouluna, pitää ensi vuonna kysellä tarkemmin.
 
Painelin kahtena peräkkäisenä päivänä replacementia, yhtään mailia tai muuta yhteydennottoa ei tullut. Nyt kun katselen tilausta Amazonista, on tilanne "vihreällä". "It's on the way", "Expected 7 Dec 2016". Eli se aiempi siirtynyt toimituspäivä 14.12.2016 on hävinnut kokonaan ja mahdollisuus mihinkään toimenpiteisiin on myös kadonnut.
Operaatiota voi pyytää yhden kerran ja sen jälkeen tila on taas lukittu, kunnes toimitus on tehty.
 
Juuh, mutta kun asiasta ei tullut mitään kuittausta taikka merkintää tilaus sivulle.
 
Onko kenellekään saapunut noita eksyneitä SSD levyjä? Odottelin 6 viikkoa, välissä kerran "Send Replacement" ilman mitään vastausta ja laitoin eilen mailia Amazonille. Tänään tuli vastaus, että refundi tulee, ei muuta hyvitystä. Tuskinpa jaksan vääntää enempää asiasta, olisi vaan tullut tarpeeseen tuo levy. Pitää katsella muualta tarjouksia.
 
Onko kenellekään saapunut noita eksyneitä SSD levyjä? Odottelin 6 viikkoa, välissä kerran "Send Replacement" ilman mitään vastausta ja laitoin eilen mailia Amazonille. Tänään tuli vastaus, että refundi tulee, ei muuta hyvitystä. Tuskinpa jaksan vääntää enempää asiasta, olisi vaan tullut tarpeeseen tuo levy. Pitää katsella muualta tarjouksia.
Ei ole tullut. Odottelen edelleen.
Eivät ne ole eksyneet - halpa erä vain loppui kesken, eivätkä edes halua toimittaa vaan piilottavat ne 'kadonneiksi' toimituksiksi.
Nyt ovat vielä tehneet sellaisen tempun, että 750GB versiota ei voidakaan toimittaa suomeen (vaikka kaikkia muita versioita voidaan toimittaa). Eli jos haluaa valittaa perustella että niitähän on varastossa, niin vastaukseksi tulee varmaan 'on, mutta emme voi toimittaa Suomeen'.
Härskiä peliä.

upload_2017-1-10_9-0-39.png


upload_2017-1-10_9-2-31.png
 
Ei ole tullut. Odottelen edelleen.
Eivät ne ole eksyneet - halpa erä vain loppui kesken, eivätkä edes halua toimittaa vaan piilottavat ne 'kadonneiksi' toimituksiksi.
Nyt ovat vielä tehneet sellaisen tempun, että 750GB versiota ei voidakaan toimittaa suomeen (vaikka kaikkia muita versioita voidaan toimittaa). Eli jos haluaa valittaa perustella että niitähän on varastossa, niin vastaukseksi tulee varmaan 'on, mutta emme voi toimittaa Suomeen'.
Härskiä peliä.
Ihan ok skenaario, mutta oikea selitys löytyy myyjästä; nuo tämän hetkiset 750 Gt -levyt myy hallamelectronicsstore, eikä Amazon, kuten kuvastasi näkyy. Kyseiset levyt toimitetaan Amazonin varastosta, mutta eivät ole Amazonin. Näin ollen niitä ei voida Amazonin puolesta toimittaa hukkuneiden tilalle. Kyseinen myyjä ei jostain syystä toimita Suomeen. Muut Crucialit toimittaa ja myy Amazon, eli "Dispatched from and sold by Amazon."

Niistä hukkuneista levyistä on myös UPS:in i-parcel träkkäystiedot, joskin vain lentokoneeseen asti, koska kyseisen palvelun seuranta rajoittuu siihen. On ne oikeasti lähetetty.
 
Ihan ok skenaario, mutta oikea selitys löytyy myyjästä; nuo tämän hetkiset 750 Gt -levyt myy hallamelectronicsstore, eikä Amazon, kuten kuvastasi näkyy. Kyseiset levyt toimitetaan Amazonin varastosta, mutta eivät ole Amazonin. Näin ollen niitä ei voida Amazonin puolesta toimittaa hukkuneiden tilalle. Kyseinen myyjä ei jostain syystä toimita Suomeen. Muut Crucialit toimittaa ja myy Amazon, eli "Dispatched from and sold by Amazon."

Niistä hukkuneista levyistä on myös UPS:in i-parcel träkkäystiedot, joskin vain lentokoneeseen asti, koska kyseisen palvelun seuranta rajoittuu siihen. On ne oikeasti lähetetty.
No, minulla on kuvakaappaus, jossa niitä li tulossa Amazonin omaan varastoon 22.12.2016. Eivät halua edes enää ottaa omaan varastoon jotta eivät joudu toimittamaan levyjä
 
Kysäisin nyt vielä UPSilta paketin tilannetta, en pidättele hengitystä vastausta odottaessani.
 
Mä kesällä tilasin ton saman 750gb levyn ensin standard shippingillä eikä tullut ikinä perille. Ihmettelin vähän miten lähettävät +100€ tuotteita kirjaamattomana, varmaan joku nyysinyt matkalla. Seuraavan Amazon lähettikin express kuljetuksella ja tuli parissa päivässä.
 
On noita Black friday -levyjä amazonilla omassakin varastossa, mutta eivätpä ole vieläkään lähettäneet.

upload_2017-1-12_23-24-8.png
 
edit. tuplat
 
Viimeksi muokattu:
Kuten joku jo aikaisemmin totesikin, nuo ei ole Amazonin levyjä vaan tuon myyjän "Hobbyverkäufer" tjsp.
 
i-Parcelin respan vastaus:
Thanks so much for reaching out. I've checked into your shipment and the service level used is a non-trackable service. Even though Amazon gave you a tracking number it's non-trackable service.
Sorry I can't provide anymore details than that but rest assured your package is on it's way.

Mites se nyt menikään... tärkeintä ei ole määränpää, vaan matka. :confused2:
 
Gigantin tarjoukset eivät poikenneet normaaleista viikonloppu, yömyynti ym. kampanjoista viime vuonna, Black Friday tarjoukset saattoivat olla jopa huonompia.
 
Tätä on odotettu. Pitäs vähä taas ostaa lisää kamera juttuja :rofl:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 639
Viestejä
4 537 636
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
KeisariLoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom