Ei ole mitään erikoista. Olen huomannut että monet virolaiset kaupat nykyään myyvät suoraan suomeen tavaraa, eli tulee esim ihan Itellan smartpostiin suomeen. Toki koska RDE on eritellyt suomen ja viron sivuston, voi olla että he ovat estäneet viron sivuston kautta tilaukset suomeen. Itse kuitenkin matkustelen usein maiden välillä joten helppo tilata ja noutaa kummasta maasta haluaakaan.
Käytän
Hinnavaatlus - Tehnikakaupade hinnavõrdlus- ja IT- teemaline portaal - leia soodsaim hind! sivustoa, monet komponentit ja näytöt yms saa yleensä halvemmalla viron puolelta ja voi tilata ihan normaalisti postilla suomen osoitteeseen.
Esimerkkinä jos haluaa halvemmalla 5800x3D, niin löytyy tuolta hinnavaatlusesta ja muistaakseni täältä frog.ee pystyi ihan suomeenkin tilamaan. Esim tämä on iso ja luotettava pulju, olen usein tilaillut. Eli tuolta saa esim 340€ 5800x3D, luotettava kauppa ja pitäisi ihan suomeen tulla nätisti.
▶ AMD Ryzen 7 5800X3D protsessor 3,4 GHz 96 MB L3 100-100000651WOF FROG interneti-poes! Kõige soodsamad hinnad AMD Ryzen 7 5800X3D protsessor 3,4 GHz 96 MB L3. Tarne üle Euroopa. Garantii, järelmaks, tasumine kättesaamisel.
www.frog.ee