Battlefield 6

Viikkoon en ole itse pelannut, mutta kuulostaa kyllä taas sellaiselta perseilyltä viimeisimmän päivityksen jälkeen, että kauankohan DICE ja kumppanit luulevat pelaajien tätä menoa sietävän.
 
Season ykköstä jaksoi viikon, sitten jäi peli tauolle. Palataan asiaan jos joskus saavat kunnon mappeja peliin. Ensimmäinen bäfä mitä jaksoi vain 60h pelata kunnes alkoi puuduttamaan.
Sama. V*tuttaa muutenkin tuo veivaus, peli muuttuu ihan jatkuvasti, ei saa kiinni enää yhtään. Hampaat irvessä saa runkuttaa menemään kunnes ragequit.

Pitäkää tunkkinne! Arc Raiders sentään on hauskaa, vaikka turpaan tuleekin!
 
Sama. V*tuttaa muutenkin tuo veivaus, peli muuttuu ihan jatkuvasti, ei saa kiinni enää yhtään. Hampaat irvessä saa runkuttaa menemään kunnes ragequit.

Pitäkää tunkkinne! Arc Raiders sentään on hauskaa, vaikka turpaan tuleekin!
Onneksi itse jätin tän hommaamatta, haluan säästää mielenterveyden rippeitä johonkin tähdellisempään. :D Tosiaan Bäfät ovat menneet omasta mielestä vain paskempaan suuntaan viime vuosina, homma alkaa olla samanlaista reaktiohippaa mitä CODeissa ja sitä yksinkertaisesti en jaksa.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi itse jätin tän hommaamatta, haluan säästää mielenterveyden rippietä johonkin tähdellisempään. :D Tosiaan Bäfät ovat menneet omasta mielestä vain paskempaan suuntaan viime vuosina, homma alkaa olla samanlaista reaktiohippaa mitä CODeissa ja sitä yksinkertaisesti en jaksa.
Sama homma. Beta vaikutti sen verran lupaavalta että en heti tyrmännyt. Mutta sen verran palanut näpit tämän sarjan kanssa aiemmi jo että oli +20 preorder resistance, ja pistin ostohousut tärkättynä kaappiin. Lupasin itselleni että seuraan tilannetta 2-3kk ennenkuin alan edes harkita. Mitä enemmän peliä kehitetään, sitä vähemmän se kiinnostaa ja alkaa näyttää jo hyvinkin mahdolliselta että jää BFV viimeiseksi ostetuksi BF:ksi.

Sitä tulikin pelattua viime viikonloppuna...
 
Pitää kirjoitella tänne positiivista palautettakin pelistä.

Itselle tämä maistuu todella hyvin näin 164h peliajan jälkeen. Sanoisin, että sijoittuu genressään jonnekin Bäfän ja Codin välimaastoon. Kokemus toki multiplayeristä, battleroyalea en ole vielä on kuin kerran pari testannut.

Juuri oikeanlaista arcade-sodankäyntiä. Aseita ja ajoneuvoja monipuolisesti ja useammat ihan valideja käyttää - ei ole yhtä kahta metalaitetta.

Mielestäni ampuminen ja liikkuminen juuri sopivaa. Osa aseista vaatii opettelua ja osien avaamista ja hyvä liikkuminen ja sijoittuminen myöskin harjaantuu pelatessa. Halutessaan voi rynnäköidä mutta tarpeen tullen voi lähestyä hitaammin ja taktisemmin. Eri aselajit hienossa balanssissa ja aseluokilla hyvät omat erikoisuutensa ja välineet käytössä.

Tuleekin pelattua monipuolisesti eri pelimuotoja ja aseluokkia. Ymmärrän jos tätä hankaa esim. pelkkää konkkaa kahta eri karttaa niin voi tulla äkkiä tylsää. Suosittelen kokeilemaan rohkeasti kaikkea mitä peli tarjoaa, näin ainakin itse saan pelistä enemmän irti.

Mielestäni tällä hetkellä todella hyvää ja koukuttavaa viihdettä. Ajan kanssa peli varmasti hiotuu vielä paremmaksi ja lisäkarttojen, välineiden tms. myötä pelattavaa tulee lisää.
 
Otin testiin kun oli Epicissä -30 %. Yhden matsin conquestia ehdin vasta pelata, mutta jäi tosi positiivinen fiilis. Erinomaiset äänet, todella hyvän näköinen ja taistelu tuntui hauskalta.
 
Season 1 ja free to play kokeilu floppasi hienosti.

Mapeille ja pelimuodoille ei taida olla tehty mitään ? Ainut ongelma minkä takia loppu kiinnostus.

Näyttökuva 2025-12-13 162112.png
 
Mitäs niille mapeille ja pelimuodoille pitäisi tehdä? Itelle peli kyllä maistuu.
Mulle maistuu myös, muutama isompi mappi jos tulis ni ois kiva.
Vähän on liian nopea temposta mäiskettä minulle, en oikein pärjää.
Mutta joo tykkään kyllä, vaihtelen pelimuotoja jatkuvasti niin ei käy kyllästyttämään.
Tuokin BR on ruvennut tuntumaan kivalta kun sain yhden kaverin jonka kanssa sitä pelata.
Randomien kanssa ei oo oikein hyvä.
 
Itellä takana vajaa 200h tätä ja nyt alkaa olla se tilanne, että ei vaan kiinnosta enää eli vaatii taukoa tai pitää tulla oikeasti muutama hyvä uus mäppi. Battle royale ei oma juttu eli pääasiassa pelaillut breakthrough, conquest ja escalation
 
Mappeja, mappeja ja vielä lisää mappeja. Ei tuo peli juuri muuta kaipaa. Noita nykyisiä ei jaksa enää hinkata. Mauttomia lähes kaikki. Firestorm aikalailla ainoa mitä jaksaa, joka on toisaalta hieman huvittavaa.
 
Mappeja, mappeja ja vielä lisää mappeja. Ei tuo peli juuri muuta kaipaa. Noita nykyisiä ei jaksa enää hinkata. Mauttomia lähes kaikki. Firestorm aikalailla ainoa mitä jaksaa, joka on toisaalta hieman huvittavaa.
Juurikin jotain "hyviä" karttoja todellakin kaipaisi. Ei näitä toimintaa-joka-nurkan-takana ahdistuskuristettuja karttoja ainakaan hetkeen enää uusia, vaan jotain tilavampia bäfäkarttoja. Jos ei muuta, niin edes jotain remakeja vanhoista kartoista, kampanjasta tai lohkoo helpolla redsecistä muutaman kartan ja tökkää lippuja sinne tänne.

Ja saisivat lopettaa uusien pelimuotojen "keksimisen" toistaiseksi ja miettiä miten nykyisiä korjataan paremmiksi ilman pelkän datan katsomista.
 
Miten 100 000 samanaikaista pelaajaa pelkästään Steamissä on floppi?

Karttoja kaivataan, mutta eiköhän niitä tule. Peli on ollut kaksi kuukautta ulkona.
katotaan kuukauden päästä kun lukemat on enään puolet nykyisestä ja kesään mennessä puhutaan enään tuhansista pelaajista.
yritä nyt sitten houkutella ne 100 miljoonaa pelaajaa ainoastaan trailereilla jos kiinnostus tämän BF COD 6 perustella on kadonnut jo ekan vuoden aikana ja suunnitelmana on pumpata BF 7, 8 ja 9 vuoden välein.

Itse luulin että BF 3/4 tekee paluun, mutta sisältö puuttuu eikä vaikuta siltä että asialle oltaisiin tekemässä mitään merkittäviä muutoksia.
ei tätä tdm hippaa jaksa pelata 200h tuntia enempää kun firestorm on ainut mappi missä pystyy vähän hengittää.

Toivottavasti nyt edes saataisiin hädissään tehtyjä remake vanhoista mapeista ennenkuin jatko osien pumppaus alkaa.
 
Jaaha, ja nyt tulee sitten tuota uutta kaikkien äänien katoamisbugia aina jonkun 20 minuutin pelailun jälkeen. Restart auttaa, mutta perseestähän tuo on.
 
katotaan kuukauden päästä kun lukemat on enään puolet nykyisestä ja kesään mennessä puhutaan enään tuhansista pelaajista.
yritä nyt sitten houkutella ne 100 miljoonaa pelaajaa ainoastaan trailereilla jos kiinnostus tämän BF COD 6 perustella on kadonnut jo ekan vuoden aikana ja suunnitelmana on pumpata BF 7, 8 ja 9 vuoden välein.
Eli floppi vain täysin hypoteettisessa tilanteessa.

BF1:n kaikkien aikojen suurin hetkellinen pelaajaluku Steamissä on ollut ~50 000 pelaajaa ja Battlefield V:n noin 100 000 pelaajaa. Kumpikaan noista ei ole floppi.
Itse luulin että BF 3/4 tekee paluun, mutta sisältö puuttuu eikä vaikuta siltä että asialle oltaisiin tekemässä mitään merkittäviä muutoksia.
ei tätä tdm hippaa jaksa pelata 200h tuntia enempää kun firestorm on ainut mappi missä pystyy vähän hengittää.

Toivottavasti nyt edes saataisiin hädissään tehtyjä remake vanhoista mapeista ennenkuin jatko osien pumppaus alkaa.
Kysynpähän vain mitä yhtä peliä edes jaksaa pelata 200 tuntia kahden kuukauden sisällä (3 tuntia joka ikinen päivä) ilman että siihen kyllästyy? Suosittelen rinnalle vaikka Hell Let Loosen ostamista, niin saa nauttia suurista kartoista ja 1,5 tunnin eristä.
 
Kysynpähän vain mitä yhtä peliä edes jaksaa pelata 200 tuntia kahden kuukauden sisällä (3 tuntia joka ikinen päivä) ilman että siihen kyllästyy? Suosittelen rinnalle vaikka Hell Let Loosen ostamista, niin saa nauttia suurista kartoista ja 1,5 tunnin eristä.
no 150h tällä hetkellä pelattuna ja vielä maistuu. Ehkä isoin mikä närästää on tuo dicen perseily noissa muutoksissa että vedetään asiat ääripäähän. Nyt toki vähän vähentyny pelaaminen kun tuli ostettua vr-lasit ja nuo ajohommat maistuu kans
 
Jaaha, ja nyt tulee sitten tuota uutta kaikkien äänien katoamisbugia aina jonkun 20 minuutin pelailun jälkeen. Restart auttaa, mutta perseestähän tuo on.
Noh onneksi ehti voittaa audio palkinnon Game Awardeista :cool:

Kysynpähän vain mitä yhtä peliä edes jaksaa pelata 200 tuntia kahden kuukauden sisällä (3 tuntia joka ikinen päivä) ilman että siihen kyllästyy? Suosittelen rinnalle vaikka Hell Let Loosen ostamista, niin saa nauttia suurista kartoista ja 1,5 tunnin eristä.
Helposti jaksaa jos on hyvä peli. Battlefield 4:ssa jaksoi ylikatsoa julkkari ongelmia ihan sillä periaatteella että kartat oli hyviä. Tässä aika pitkälti jokanen kartta on puuduttava eikä tule sitä "jes tää kartta" fiilistä ollenkaan. Itselläkin yli 200 tuntiä tässä ja ainoa syy minkä takia nyt vielä tahkon on tuo ilmanen season passi.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Kysynpähän vain mitä yhtä peliä edes jaksaa pelata 200 tuntia kahden kuukauden sisällä (3 tuntia joka ikinen päivä) ilman että siihen kyllästyy? Suosittelen rinnalle vaikka Hell Let Loosen ostamista, niin saa nauttia suurista kartoista ja 1,5 tunnin eristä.
makunsa kullakin. SteamDB top lista täynnä pelejä mitä porukka pelaa satoja tunteja uudestaan ja uudestaan.

Itsellä viimeisin taitaa olla Chivalry 2 jossa jaksanut hinkata 13 samaa paskaa mappia kerta toisensa jälkeen.
julkaisussa taisi olla vain 5 mappia ja niitä lisäiltiin vuosittain.
Näyttökuva 2025-12-13 203237.png


bf 3,4 ja 1 pelattuna vajaa 900h yhteensä. Sais nyt vaan lisäillä oikeita conquest mappeja ja miettiä breakthrough muodon mappi suunnittelua uudestaan.
 
Eastwood ja Blackwell Fields on ollut aika hanurista, niin mikähän on todennäköisyys, että sieltä tulee hyviä mappeja. Voisi kuvitella, että noiden suunnittelu vie vielä tolkuttomasti aikaa. Siksi varmaan yrittävät saada kaikki pelimuodot toimimaan samoissa mapeissa.

Tietty voi tehdä tekoälyllä jotain keskeneräisiä rakennuksia, missä taistellaan huonolla nettikoodilla ja 3btk aseilla 3x3m pimeissä kopeissa tai vastapainona laakealla aukiolla ilman suojaa :x3:

Vielä tämä silti maistuu, mutta onko tässä nyt mennyt betasta/julkaisusta mikään parempaan suuntaan, pl. spreadin ym. bugien/glitechien korjaus :hmm:
 
Eastwood on ihan keskitason pelattava paremman puutteessa kun vanhoihin on kyllästynyt. Taso tosin ei ole kokonaisuutena kovin kummoinen. Pelimuodosta riippuen ehkä 3-4 pelattavaa mappia koko pelissä (Mirak, Liberation Peak, Cairo, Iberian Offensive). Valitettavasti niistä kolme oli jo betassa. Blackwell aivan täyttä syöpää, jota ei tuu enää edes valittua. Nykyisistäkin mapeista saisi paremmin pelattavia kun muokattaisiin vähän pelialuetta, joilla lisättäisiin suojaa, poistettaisiin keinotekoisia pullonkauloja tai esim. rushin osalta M-Comeja, joihin on joko mahdoton hyökätä tai puolustaa. Luotto kuitenkin täysin nolla kun pelin osalta tehdään aivan järjettömiä päätöksia niin muutosten kuin uusien asioiden suhteen. Winter Offensivekin melkoinen aivopieru.
 
Kyllähän tämä huutaa uusia mappeja pikaisesti. Varsinkin kun Escalation muodossa on muutenkin puuttuu 2 mappia. Alkaa puuduttamaan nämä vähäiset mapit ja joista ei oo kuin pari mieluista.
Suosiolla saisi rajata katolle pääsemistä ja siellä istumista. Sobekki ja empire on yhtä tuskaa katolla istujien kanssa.
 
BF1 tuli Steamiin neljä (4) vuotta julkaisun jälkeen, BFV kaksi vuotta julkaisusta.
Ja myös BF6:lla on pelaajia EA Appin kautta. Pointtina oli, että 100k pelaajaa pelkästään Steamissä on kyllä kaukana siitä, että peliä voisi kutsua flopiksi, olivat kartat kuinka perseestä tahansa.
Suosiolla saisi rajata katolle pääsemistä ja siellä istumista. Sobekki ja empire on yhtä tuskaa katolla istujien kanssa.
Nojaa, onhan se ärsyttävää mutta kaikissa aikaisemmissakin pelisarjan osissa on ollut katot täynnä istujia (Gulf of Oman, Siege of Shanghai, käytännössä kaikki missä katoille pääsee). Kopterillahan ne saa tapettua ja yleensä se osapuoli häviää, kenellä objectiven pelaamisen sijaan kämpitään katolla.
 
Eihän tässä ole kopteria missään noissa paskamapeissa ja ei niitä lippuja saa mitenkään vallattua, kun ne on niiden paskojen talojen keskellä joista loputtomasti hyppii alas vihuja joita ei mitenkään voi alhaalta tappaa. Ihan järkyttävää paskaa. Vanhoissa Bäfissä oli ihan eri meininki, niissä oli oikeasti niitä lentohärveleitä ja mapit joissa ei ollut, niin katoille pääsi kaikki ilman youtubesta opittuja kusetuksia.
 
Eihän tässä ole kopteria missään noissa paskamapeissa ja ei niitä lippuja saa mitenkään vallattua, kun ne on niiden paskojen talojen keskellä joista loputtomasti hyppii alas vihuja joita ei mitenkään voi alhaalta tappaa. Ihan järkyttävää paskaa. Vanhoissa Bäfissä oli ihan eri meininki, niissä oli oikeasti niitä lentohärveleitä ja mapit joissa ei ollut, niin katoille pääsi kaikki ilman youtubesta opittuja kusetuksia.
Sobekissa ja Empiressä on molemmissa kopterit. Niillä sinne katolle mennäänkin... Aika kultaa muistot. Ihan yhtä perseestä ne katolla istujat olivat Siege of Shanghaissa, mutta pidän sitä silti hyvänä karttana.
 
Viimeksi muokattu:
Sobekissa ja Empiressä on molemmissa kopterit. Niillä sinne katolle mennäänkin... Aika kultaa muistot. Ihan yhtä perseestä ne katolla istujat olivat Siege of Shanghaissa, mutta pidän sitä silti hyvänä karttana.
Nyt taisi mennä Empire ja Manhattan sekaisin kun Empire on puhdas inffi kartta ilman ajoneuvoja.
Cairo, Empire ja Iberian ei ole tarkotus päästä niille katoille mutta siellä se porukka hyppii edelleen. Manhattanissakaan aika selkeästi ei ole tarkotus päästä suurimmalle osalle katoista kun ovat out of boundsissa. Olisi varmaan ne loputkin katot jos Dicen porukka osaisi koodata ne kuten vanhoissa Battlefieldeissä. Harmi että ukko kuka ne teki edellisissä on lähtenyt kävelemään studiosta.
 
Nyt taisi mennä Empire ja Manhattan sekaisin kun Empire on puhdas inffi kartta ilman ajoneuvoja.
Cairo, Empire ja Iberian ei ole tarkotus päästä niille katoille mutta siellä se porukka hyppii edelleen. Manhattanissakaan aika selkeästi ei ole tarkotus päästä suurimmalle osalle katoista kun ovat out of boundsissa. Olisi varmaan ne loputkin katot jos Dicen porukka osaisi koodata ne kuten vanhoissa Battlefieldeissä. Harmi että ukko kuka ne teki edellisissä on lähtenyt kävelemään studiosta.
Aivan, joo Manhattanhan se missä kopteri. En ole kyllä noissa mainitussa kartoissa törmännyt katolle glitchaajiin. Cairossa niitä näkyi julkaisussa, mutta sen jälkeen ei ole. Hyvää tuuria kai vaan sitten, ehkä pelitunnitkin sen verran vähäiset ettei vaan ole tullut vastaan.
 
Manhattan bridgessä pääsee melkeen jokaiselle katolle, kun käyttää assaultin tikapuita, menee niillä paloportaisiin ja sieltä hyppii katoille.
New Sobek sama, tikapuilla pystyy kiipeilemään ulkoseiniä katoille laittamalla ne tikapuut aina uudestaan, monen talon sivuilla on on betonipalkit vaakatasossa ja niitä pitkin vain pikkuhiljaa.
 
Ja myös BF6:lla on pelaajia EA Appin kautta. Pointtina oli, että 100k pelaajaa pelkästään Steamissä on kyllä kaukana siitä, että peliä voisi kutsua flopiksi, olivat kartat kuinka perseestä tahansa.

Nojaa, onhan se ärsyttävää mutta kaikissa aikaisemmissakin pelisarjan osissa on ollut katot täynnä istujia (Gulf of Oman, Siege of Shanghai, käytännössä kaikki missä katoille pääsee). Kopterillahan ne saa tapettua ja yleensä se osapuoli häviää, kenellä objectiven pelaamisen sijaan kämpitään katolla.

Joo näihän niitä aina ollut ja yleensähän se on häviäjä tiimi, joka on katoilla. Äskeinen Manhattan peli oli kuitenkin raskas. 6 perättäistä kuolemaa katolta tulevasta tappajasta. Jokainen eri katolta ja aseet vaihtelee snipusta, rynkystä sinkoon ja nuubituubiin, jos ei osata ampua.
Eilinen ilta ja tänä päivänä pelannut huonosti yhteys. Rpgt menee tankeista läpi.
 
Kirosin aiemminkin jo mutta kiroan taas; Helvetti noi askeläänet on perseestä nyt päivityksen jälkeen. Rakennuksien sisällä esim. Manhattanissa niin ei mitään toivoa saada erotettua vihujen ääniä omista saatikka paikantaa suuntaa mistä ne kuuluu.
Ootteko kokeneet paremmaksi jonkin muun Sound setting -asetuksen kuin mitä käytitte ennen pätsiä? Itellä toimi aiemmin varsin hyvin kuulokekäytössä Spatial 3D ja Default mix. Nyt tuo on aivan hirveä :facepalm:
 
Kirosin aiemminkin jo mutta kiroan taas; Helvetti noi askeläänet on perseestä nyt päivityksen jälkeen. Rakennuksien sisällä esim. Manhattanissa niin ei mitään toivoa saada erotettua vihujen ääniä omista saatikka paikantaa suuntaa mistä ne kuuluu.
Ootteko kokeneet paremmaksi jonkin muun Sound setting -asetuksen kuin mitä käytitte ennen pätsiä? Itellä toimi aiemmin varsin hyvin kuulokekäytössä Spatial 3D ja Default mix. Nyt tuo on aivan hirveä :facepalm:
Heitäpä Spatial 3D -> Stereo ja Default mix -> Nightmode käyttöön.
 
Kirosin aiemminkin jo mutta kiroan taas; Helvetti noi askeläänet on perseestä nyt päivityksen jälkeen. Rakennuksien sisällä esim. Manhattanissa niin ei mitään toivoa saada erotettua vihujen ääniä omista saatikka paikantaa suuntaa mistä ne kuuluu.
Ootteko kokeneet paremmaksi jonkin muun Sound setting -asetuksen kuin mitä käytitte ennen pätsiä? Itellä toimi aiemmin varsin hyvin kuulokekäytössä Spatial 3D ja Default mix. Nyt tuo on aivan hirveä :facepalm:
Askel äänet kuuluu melko hyvin mutta parempi oli enne päivitystä, tosin silloin oli käytössä kuulokkeita. Nyt väliaikasesti käytössä IE200. High dynamics, Spatial 3D ja Dolby Atmos for Headphones windowsista.
 
Manhattan bridgessä pääsee melkeen jokaiselle katolle, kun käyttää assaultin tikapuita, menee niillä paloportaisiin ja sieltä hyppii katoille.
New Sobek sama, tikapuilla pystyy kiipeilemään ulkoseiniä katoille laittamalla ne tikapuut aina uudestaan, monen talon sivuilla on on betonipalkit vaakatasossa ja niitä pitkin vain pikkuhiljaa.
No Sobekissa riittää kun hyppää hulikopterin kyytiin ja menee mihin haluaa
 
Mitä AA asetusta käytätte? Hokasin tuossa että mullahan on TAA päällä ja se vissiin aiheuttaa blurria? Pitäis varmaan kokeilla DLAA tai sit DLSS.
Tuo DLAA lienee paras jos fps ei vaan notkahda sitten turhan alas?
 
Mitä AA asetusta käytätte? Hokasin tuossa että mullahan on TAA päällä ja se vissiin aiheuttaa blurria? Pitäis varmaan kokeilla DLAA tai sit DLSS.
Tuo DLAA lienee paras jos fps ei vaan notkahda sitten turhan alas?
TAA käytössä täällä. Off näyttää kauhealta ja TAA omaan silmään kuitenkin parempi FSR.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 201
Viestejä
5 048 009
Jäsenet
80 825
Uusin jäsen
Luksukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom