• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Battlefield 6 (10.10.2025)

Uskoisin että CoD suuntaan menolla tarkotetaan Bäfä-piireissä erilaisia skinejä ja battlepasseja (?)
"Liian CODimaista adhc-säntäilyä."

Miten saat tästä skinit ja battlepassin? Skinejä ei ole pakko käyttää vaikka muut käyttää ja battlepassia ei ole pakko ostaa. Varmaan JaySon meinaa pienempiä mappeja mutta olihan siel sentäs firestorm isompana mappina, eikä varmasti mapit jää tähän mikäli on historiaan katsomista kuten kävi BF3 kanssa että peli myi kuin häkä ja mappeja tuli ties kuinka helvetisti lisää launchin jälkeen mikäli muistan oikein.

Ehkä täällä porukka hieman ylireagoi asioihin ja menee asioiden edelle vaikka peli ei ole vielä edes pelattavissa. Hieman itseänikin mietitytti toi karttojen koko mutta ei ne voi tehdä pelkkiä pieniä mappeja, ihmiset kyllä äänestää lompakollaan jos pukataan dlc:tä ulos missä pelkkiä halailumappeja että lähes kokee vihollisen hengityksen heti spawnista.
 
Lähtökohtaisesti näissä arcadepeleissä ei tuo hc asetus ole hyvä, kun äänimaailma on muutenkin tehty sillä tavalla ettet kuule askelia, niin minkäänlainen taitopelaaminen liikkumisen suhteen ei ole ratkaisevaa. Jäljellä aina se mikä ennenkin, että ”hc” on oikeasti helpompi kuin normaali.
En mä kyllä tiedä onko se helpompi jos henki lähtee helpommin koska et ehdi nurkan taakse parantelemaan itseäsi kuten coressa. Lipuilla olo on tuulisempaa hardcoressa ja tiimikavereiden merkitys nousee että on porukkaa suojaamassa kun ollaan lipulla. Camppereillehan se tietenkin on helpompaa kun riittää panokset pidempään kykkiä nurkassa.
 
Arvioiden mukaan keskinkertainen räiske sieltä tulee:
 
Arvioiden mukaan keskinkertainen räiske sieltä tulee:
No jooh... en tiedä miten 84% top critic average ja 91% critics recommendista saa "keskinkertaisen". Vielä kun noita taitaa aika paljon painaa "Top Critic" IGN:n 5/10 arvosana, joka on kuitenkin pelkästä yksinpelikampanjasta tehty arvio. Kaikkien muiden arviot ovat 7.5-10 välillä. :cool:
 
No jooh... en tiedä miten 84% top critic average ja 91% critics recommendista saa "keskinkertaisen". Vielä kun noita taitaa aika paljon painaa "Top Critic" IGN:n 5/10 arvosana, joka on kuitenkin pelkästä yksinpelikampanjasta tehty arvio. Kaikkien muiden arviot ovat 7.5-10 välillä. :cool:
Täytyy muistaa että IGN antoi veilguardille 9/10 niin voi varmaan vetää johtopäätöksen vaikka eri genren pelejä onkin ettei ollut tarpeeksi voimaannuttava kokemus taistelukenttä 6 arvostelijalle mikä taas lupaa todella hyvää itselle.
 
No jooh... en tiedä miten 84% top critic average ja 91% critics recommendista saa "keskinkertaisen". Vielä kun noita taitaa aika paljon painaa "Top Critic" IGN:n 5/10 arvosana, joka on kuitenkin pelkästä yksinpelikampanjasta tehty arvio. Kaikkien muiden arviot ovat 7.5-10 välillä. :cool:

Moninpelin kohdalla nämä ennakko arviot on muutenkin vähän "turhia". Vaikea välttämättä tehdä kovin syväluotaavaa arviontia etukäteen. Toki siitä jonkinlaisen kuvan saa myös kriitikko porukan kesken pelattuna, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan. Kuukauden päästä ollaan varmasti jo vähän viisaampia myös moninpelin suhteen, että onko miten hyvää viihdettä. Yksinpelilltä ei vissiin jengi ole mitään kummempia odottanutkaan. Kyl mä sen varmaan läpi pelaan, mutta pääsääntöisesti moninpeli on se mikä tässä kiinnostaa.
 
Arvioiden mukaan keskinkertainen räiske sieltä tulee:
"It's ranked in the top 7% of games and recommended by 91% of critics." Aika kaukana keskinkertaisesta tuon perusteella, mutta aika näyttäköön mitä sieltä tulee. Ihmiset ainakin toiveikkaina!
 
Codimaista säntäilyä pelkääville ihan hyviä muutoksia julkaisun päivityksessä:

Movement is refined with reduced slide-to-jump momentum, lowered jump height, and increased inaccuracy when firing while airborne or sliding.

- Reduced the speed that can be carried from sliding into jumping, lowering momentum (especially horizontal).
- Increased the penalty for repeated jumps and slightly lowered the jump height.
- Increased weapon inaccuracy when firing while jumping or sliding.

Hurja lista muutoksia ja korjauksia muutenkin:


Kuten aiemmin täällä totesin, nämä toivottavasti parantaa ns. netcodea kunnolla:

- Improved netcode to reduce cases where time-to-death felt too fast.
- Fixed an issue where players could take damage without being visibly shot.
- Fixed an issue where health values were not updating correctly.
- Improved netcode to reduce cases of dying after reaching cover.
- Fixed a netcode issue where damage feedback was delayed or only appeared after respawning.

Ai että, enää huomiseen vaan tarvii odotella. :kippis:
 
Täytyy muistaa että IGN antoi veilguardille 9/10 niin voi varmaan vetää johtopäätöksen vaikka eri genren pelejä onkin ettei ollut tarpeeksi voimaannuttava kokemus taistelukenttä 6 arvostelijalle mikä taas lupaa todella hyvää itselle.
Semmoista olkihattuilua sitten sieltä :facepalm: Jollain tapaa joidenkin aina pakko vetää kaikkeen mukaan jonkinlainen "woke" mussutus. Onko se niin vaikea uskoa että pelejä arvostellaan ihan oikeasti sen mukaan kuinka hyvä peli se on? Ja että kaikki arvostelut on subjektiivisia.
 
Semmoista olkihattuilua sitten sieltä :facepalm: Jollain tapaa joidenkin aina pakko vetää kaikkeen mukaan jonkinlainen "woke" mussutus. Onko se niin vaikea uskoa että pelejä arvostellaan ihan oikeasti sen mukaan kuinka hyvä peli se on? Ja että kaikki arvostelut on subjektiivisia.
Kyllä se siellä sun oman olkihatun alla tuo "woke" näytti mieleen tulevan. IGN vaan tuppaa olemaan sellainen pulju että kaikki mitä ne kehuu kannattaa kiertää kaukaa ja päinvastoin.
 
Täytyy muistaa että IGN antoi veilguardille 9/10 niin voi varmaan vetää johtopäätöksen vaikka eri genren pelejä onkin ettei ollut tarpeeksi voimaannuttava kokemus taistelukenttä 6 arvostelijalle mikä taas lupaa todella hyvää itselle.
Niin no pointti lähinnä oli että tossa oli arvosteltu pelkkä yksinpelikampanja, joka nyt on tunnetusti bäfässä aina tusinakamaa ja kukaan tuskin ostaa peliä yksinpelin takia. Eli kyseisen arvosanan todellinen painoarvo on pyöreä nolla.
 
Niin no pointti lähinnä oli että tossa oli arvosteltu pelkkä yksinpelikampanja, joka nyt on tunnetusti bäfässä aina tusinakamaa ja kukaan tuskin ostaa peliä yksinpelin takia. Eli kyseisen arvosanan todellinen painoarvo on pyöreä nolla.
Niin eli aivan kuten viestissäni totesin että IGN:n arvosanoilla ei ole painoarvoa missään asiassa.
 
Saikohan IGN jotain hyvitystä tuosta RTX ON trailerista mitä Battlefieldin virallisella youtube kanvalla ei ole julkaistu.
 
Codimaista säntäilyä pelkääville ihan hyviä muutoksia julkaisun päivityksessä:



Hurja lista muutoksia ja korjauksia muutenkin:


Kuten aiemmin täällä totesin, nämä toivottavasti parantaa ns. netcodea kunnolla:



Ai että, enää huomiseen vaan tarvii odotella. :kippis:
Movement is refined with reduced slide-to-jump momentum, lowered jump height, and increased inaccuracy when firing while airborne or sliding.

- Reduced the speed that can be carried from sliding into jumping, lowering momentum (especially horizontal).
- Increased the penalty for repeated jumps and slightly lowered the jump height.
- Increased weapon inaccuracy when firing while jumping or sliding.
Itse odotan innolla sitä, kun nuo jonneryntäily-streamerit vetää taas kauheat itkupotkuraivarit kun hiukan edelleen järkevöitettiin tuota movement exploittaamista ja yleistä typeryyttä.

- Improved netcode to reduce cases where time-to-death felt too fast.
- Fixed an issue where players could take damage without being visibly shot.
- Fixed an issue where health values were not updating correctly.
- Improved netcode to reduce cases of dying after reaching cover.
- Fixed a netcode issue where damage feedback was delayed or only appeared after respawning.

Toivottavasti ovat korjanneet jotain oleellisesti tuosta nettikoodista, eikä mitään purkkavirityksiä, miltä tuo fixilista vähän tuntuu... Miten voi olla että jokaisessa bäfässä nettikoodi tehdään kokonaan alusta mitään edellisten osien korjauksista oppimatta?
Vähän pelottaa mikä tick rate tässä tulee oikeasti olemaan, vaikka miten sanottaisiin 60hz(*).
 
"Liian CODimaista adhc-säntäilyä."

Miten saat tästä skinit ja battlepassin? Skinejä ei ole pakko käyttää vaikka muut käyttää ja battlepassia ei ole pakko ostaa. Varmaan JaySon meinaa pienempiä mappeja mutta olihan siel sentäs firestorm isompana mappina, eikä varmasti mapit jää tähän mikäli on historiaan katsomista kuten kävi BF3 kanssa että peli myi kuin häkä ja mappeja tuli ties kuinka helvetisti lisää launchin jälkeen mikäli muistan oikein.

Ehkä täällä porukka hieman ylireagoi asioihin ja menee asioiden edelle vaikka peli ei ole vielä edes pelattavissa. Hieman itseänikin mietitytti toi karttojen koko mutta ei ne voi tehdä pelkkiä pieniä mappeja, ihmiset kyllä äänestää lompakollaan jos pukataan dlc:tä ulos missä pelkkiä halailumappeja että lähes kokee vihollisen hengityksen heti spawnista.
Itseäni ei silti skinit haittaa niin kauan ku ne pysyy "järkevinä".

Battlepassitkin on hauska lisäys kunhan rewardit pysyy kosmeettisina.
 
Huomenna paukutellaan :cigar:

En ole ennakkotilannut, mutta ostan heti neljältä kun työviikko saatu taputeltua :cigar2:
 
Tänään tuli ostettua ja ennakkolatailua huomista varten. Itse taas tykkäsin paremmasta pelattavuudesta tän betassa verrattuna vanhempiin. Toki itsellä codi tausta ja bc1 oli ensikokemus bäfään. Bf V eniten pelattu battlefield itsellä
 
Tänään tuli ostettua ja ennakkolatailua huomista varten. Itse taas tykkäsin paremmasta pelattavuudesta tän betassa verrattuna vanhempiin. Toki itsellä codi tausta ja bc1 oli ensikokemus bäfään. Bf V eniten pelattu battlefield itsellä

Joo vähän harmittaa, että niillä nousi pallit kurkkuun tuon movementin kanssa ja lyötiin nerffit ennen julkaisua. Omaan makuun se oli just eikä melkein täydellinen se betan tuntuma nimenomaan liikkumisen ja kaiken suhteen.

FPS:t on +30 vuotta vanhoja ja niitä osataan pelata jo melko helvetin hyvin ja hiiret sekä näppäimistöt on kehittyneet helvetisti, niin varsinkaan kun ei ole kyseessä todellakaan mikään simulaattori vaan ihan täysi arcademeininki, niin pitää siinä olla mekaanikoita jotka tarvitsee taitoa eikä se voi olla pelkkää osoita ja ammu juoksentelua.

EIhän nuo isoja muutoksia varmasti ole ja sitä vääntöä riittää edelleen varmasti, mutta suunta ei ole oikea, että tuosta lähdetään nerffaamaan.
 
Joo vähän harmittaa, että niillä nousi pallit kurkkuun tuon movementin kanssa ja lyötiin nerffit ennen julkaisua. Omaan makuun se oli just eikä melkein täydellinen se betan tuntuma nimenomaan liikkumisen ja kaiken suhteen.

FPS:t on +30 vuotta vanhoja ja niitä osataan pelata jo melko helvetin hyvin ja hiiret sekä näppäimistöt on kehittyneet helvetisti, niin varsinkaan kun ei ole kyseessä todellakaan mikään simulaattori vaan ihan täysi arcademeininki, niin pitää siinä olla mekaanikoita jotka tarvitsee taitoa eikä se voi olla pelkkää osoita ja ammu juoksentelua.

EIhän nuo isoja muutoksia varmasti ole ja sitä vääntöä riittää edelleen varmasti, mutta suunta ei ole oikea, että tuosta lähdetään nerffaamaan.
Kukaan vanhan liiton bäfän pelaaja ei halua tästä samanlaista adhd pärinäjonneilua kuin mitä nuo CoDit on nykyään. Hieman rennompi ja hitaampi tyyli on ollut yksi tämän pelisarjan kulmakiviä omasta mielestä ajoneuvojen lisäksi ihan alusta asti joten ihan tervetullut muutos omasta mielestä. Eihän tästä pelistä ois puuttunut kuin seiniä pitkin liukuminen niin en varmaan olisi enää erottanut CoDista. Pelisarja muutenkin lukeutuu mielestäni arcadesim puoleen joka ei ole täysin realistinen mutta ei myöskään mikään arcadehippa että kuka on nuorin ja kenellä nopein reaktioaika ampua.
 
Niitä joidenkin Codien seinähyppyjä, rakettireppuja tai superliukuja ei tähän todellakaan kaipaa, mutta ei myöskään raskaampaa ohjaustuntumaa jossa fiilis että kaverilla on painava airo kainalossa jonka kanssa pehmosesti kääntyilee. Sellanen "kiinteä" hiirituntuma mielummin.

Betassa oli aika hulina nimenomaan kun saman korttelin ympärillä pörrää 10 -15 tyyppiä. Tollaseen ruuhkaan tarvis kyllä sujuvaa pelattavuuttakin. Vanhempien CoDien "isommissa" kartoissa oli rauhallisempaa (ehkä kämppäämistäkin enemmän tietty).
 
Wanhus nappasi Playn kautta kanssa kuukaudeksi kokeeseen pärjääkö makkaranpaistaja vielä nuoremmille. Ja kysymykseen:

Kun nyt hankini tuon "vuokraversiona" niin jos ostelee pelin pois kuukauden päästä niin statsit säilynee koska sama tili?
 
Wanhus nappasi Playn kautta kanssa kuukaudeksi kokeeseen pärjääkö makkaranpaistaja vielä nuoremmille. Ja kysymykseen:

Kun nyt hankini tuon "vuokraversiona" niin jos ostelee pelin pois kuukauden päästä niin statsit säilynee koska sama tili?
Eiköhän. Ja ei kai pitäisi olla mitään väliä vaikka ostat myöhemmin Steamiin koska sinne joutuu olla EA:n tili linkitettynä että sitä pääsee sieltä puolen pelaamaan.
 
Kyllä se siellä sun oman olkihatun alla tuo "woke" näytti mieleen tulevan. IGN vaan tuppaa olemaan sellainen pulju että kaikki mitä ne kehuu kannattaa kiertää kaukaa ja päinvastoin.
Saa kertoa mitä sitten tarkoitit "tarpeeksi voimaannuttavalla". Kyllä tuo on suoraan öyhöttäjien käsikirjasta.
Saikohan IGN jotain hyvitystä tuosta RTX ON trailerista mitä Battlefieldin virallisella youtube kanvalla ei ole julkaistu.
Mistä ihmeen RTX ON trailerista? BF6:ssa ei ole ray tracingia.
Ottakaa rauhallisesti! Peli tulee olemaan saatanan hyvä. Oli betassa jo ihan eri luokkaa kuin aikaisemmat bäfät. Erittäin hienoa nähdä että täällä on myös paljon HC porukkaa. Saadaan kunnon belit pystyyn.:kippis:
Beta oli kyllä todella pettymys. Todellakin eri luokkaa kuin aikaisemmat bäfät, Call of Battleduty suorastaan. Toivottavasti on julkaisuun saatu parempaan jamaan. Optimoinnin suhteen myös. Beta pyöri sen verran surkeasti. 9800X3D ja RTX 3080 Ti combolla piti laittaa kaikki lowille että sai 90-100fps paikkeille 1440p ja silti taisi olla 1% lowit alempana ainakin mitä hiirituntuma oli. Mitään mittareita mulla ei sille lukemalle ole kun ei MSI Afterburner halua sitä näyttää ollenkaan.
 
Saa kertoa mitä sitten tarkoitit "tarpeeksi voimaannuttavalla". Kyllä tuo on suoraan öyhöttäjien käsikirjasta.
Se voi olla vaikka sudenpentujen käsikirjasta niin silti mä en sulle ole tilivelvollinen millään tavalla. Jos et kestä eriäviä mielipiteitä niin ei varmaankaan kannata poistua siitä omasta turvallisesta tilasta. Tämä jää mun puolelta tähän koska en ala sun takia banneja ottamaan tänne. Edit. sähläilyä
 
Semmoista olkihattuilua sitten sieltä :facepalm: Jollain tapaa joidenkin aina pakko vetää kaikkeen mukaan jonkinlainen "woke" mussutus. Onko se niin vaikea uskoa että pelejä arvostellaan ihan oikeasti sen mukaan kuinka hyvä peli se on? Ja että kaikki arvostelut on subjektiivisia.
Mites se wokeilu ja oscar gaala? Pitää olla voimaantuneita hahmoja että pääsee edes ehdolle.
 
Onko HC puolella se auto spottaus? Oli kyllä betassa vähä höpö touhua kun savuun tähtäät niin tulee punanen laatikko ja henki pois. Toki sitä oli muutettu mutta sais olla mielummin niin että se pitäs kunkin pelaajan ite merkata nii ku jossain bäfässä se oli.
 
Nuo ennakkoon ostetut "kriitikoiden" arviot on turhan usein täysin tuulesta temmattuja. Edellistäkin jätöstä sekä "kriitikot" arvioivat hyväksi että Juutuupin puhuvat päät suitsuttivat kuin jeesuksen toista tulemista. Ja silti se itse peli oli paskaa.
 
Se voi olla vaikka sudenpentujen käsikirjasta niin silti mä en sulle ole tilivelvollinen millään tavalla. Jos et kestä eriäviä mielipiteitä niin ei varmaankaan kannata poistua siitä omasta turvallisesta tilasta. Tämä jää mun puolelta tähän koska en ala sun takia banneja ottamaan tänne. Edit. sähläilyä
Yleensä typeriin kommentteihin odotetaan jotain perusteluja. Jostain turvallisesta tilasta kyllä todella tekopyhää tulla valittamaan sun ulostuloilla.
Mites se wokeilu ja oscar gaala? Pitää olla voimaantuneita hahmoja että pääsee edes ehdolle.
Häh?
Nuo ennakkoon ostetut "kriitikoiden" arviot on turhan usein täysin tuulesta temmattuja. Edellistäkin jätöstä sekä "kriitikot" arvioivat hyväksi että Juutuupin puhuvat päät suitsuttivat kuin jeesuksen toista tulemista. Ja silti se itse peli oli paskaa.
Oliko niin kamalaa kun ei ollutkaan CoD? Hyvin tuohon 2042:een uponnut useampi sata tuntia. Ihan täyttä Battlefieldiä eikä mikään oksennus kuten Hardline tai tyhmennetty putkijuoksu kuten Bad Companyt.
 
Oliko niin kamalaa kun ei ollutkaan CoD? Hyvin tuohon 2042:een uponnut useampi sata tuntia. Ihan täyttä Battlefieldiä eikä mikään oksennus kuten Hardline tai tyhmennetty putkijuoksu kuten Bad Companyt.
En tiedä CoDista, en ole pelannut. Ei kiinnosta. Mutta sysipaska jonneskini heroshootteri se oli Battlefield teemalla. Saat sinä siitä tykätä, ei se minulta ole pois. Älä silti tule minun suuhuni sanoja asettelemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
En tiedä CoDista, en ole pelannut. Ei kiinnosta. Mutta sysipaska jonneskini heroshootteri se oli Battlefield teemalla. Saat sinä siitä tykätä, ei se minulta ole pois. Älä silti tule minun suuhuni sanoja asettelemaan.
Eli et ole pelannut 2042:takaan vaan uskot netissä ulisijoiden väitteitä.
 
Jos 2042 olisi ollut hyvä peli, sillä olisi varmaan ollut enemmän samanaikaisia pelaajia kuin BF1 ja BFV:llä samaan aikaan. Luvut puhukoot puolestaan.

Onneksi ainakin ennakkovaikutelma on BF6 ja aikaisemman kikkareen välillä kuin yö ja päivä.
 
Jos 2042 olisi ollut hyvä peli, sillä olisi varmaan ollut enemmän samanaikaisia pelaajia kuin BF1 ja BFV:llä samaan aikaan. Luvut puhukoot puolestaan.

Onneksi ainakin ennakkovaikutelma on BF6 ja aikaisemman kikkareen välillä kuin yö ja päivä.
"Miljardi kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää."

Eli jonkun asian suosio ei ole todellakaan suoraan verrannollinen siihen kuinka hyvä se on. Fortniten oksennustakin pelaa tajuton määrä. Open betan ennakkovaikutelma BF6:sta oli että CoD Battlefield-skinillä.
En kai sitten. Hyvä keskustelu, mutta saat jatkaa tätä yksinäsi.
No et selvästi kun et edes tiedä millainen peli se on. Ihan täysi Battlefield.
 
En kai sitten. Hyvä keskustelu, mutta saat jatkaa tätä yksinäsi.
Eiköhän me pärjätä ilman sun neuvoja että mikä peli on ihan paska vaikka arvostelut näyttää hyvältä varsinkin kun et ainakaan maininnut pelanneesi edes BF6 Betaa. Ja ai nii ainoa perustelu oli ku viime kerralla kävi sillee :smoke:
 
2042 tuli tosiaan itsekin skipattua. Oli alussa niin surkea tekele, että ei ole tullut annettua toista mahdollisuutta.

BF6 maistui betassa huomattavasti paremmin, joskin siinäkin oli omat vikansa. Toivottavasti nettikoodia ja ajoneuvoja (varsinkin helikoptereita) on saatu paremmaksi. Aseiden tuntumaa tuskin ja tuskin saadaankaan, siinä CoDit vie pidemmän korren. No tänään nähdään.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
2042 tuli tosiaan itsekin skipattua. Oli alussa niin surkea tekele, että ei ole tullut annettua toista mahdollisuutta.

BF6 maistui betassa huomattavasti paremmin, joskin siinäkin oli omat vikansa. Toivottavasti nettikoodia ja ajoneuvoja (varsinkin helikoptereita) on saatu paremmaksi. Aseiden tuntumaa tuskin ja tuskin saadaankaan, siinä CoDit vie pidemmän korren. No tänään nähdään.
Itse hyppäsin 2042 pariin vasta vuosi julkaisusta kun oli alun suorituskykyongelmat saatu korjattua. Pian sen jälkeen tuli myös gadgetien jako kiinteisiin classeihin. Omasta mielestä paras asetuntuma ollut BF5 ja 2042. Liikkuminen paras BF5:ssä ja sieltä kaipaan edelleen takaisin fortificationeja. Bäfässä kun on äkkiä kaikki ammuttu paskaksi niin lisäsuojaksi.
 
Eiköhän me pärjätä ilman sun neuvoja että mikä peli on ihan paska vaikka arvostelut näyttää hyvältä varsinkin kun et ainakaan maininnut pelanneesi edes BF6 Betaa. Ja ai nii ainoa perustelu oli ku viime kerralla kävi sillee :smoke:
Edellinen BF oli sellainen kasa vetelää, höyryävää :poop: että odotukset oli lähinnä negatiiviset tästä. BF-hampaan kolotukset hoidettu viime vuodet BF1 ja BFV sopivasti annostelemalla.

Mutta kyllähän tuo kahden Open Beta session jälkeen vaikutti sen verran lupaavalta että varovaisesti uskaltaa odotella, josko tämän (julkaisun jälkeen) voisi jopa ostaakin. Closed Weapons varsinkin miellytti, saisi vaan valita pelkän conquestin ettei tarvitse BT kuraa niellä.

Kunhan TTK/TTD saadaan kuntoon ja näkee isompia karttojakin. Mikähän helvetti siinä on että jokaisessa BFssä samat sekoilut alkuun, luulisi että toimivan päälle rakennetaan seuraavaa eikä aina ratkota samoja asioita uudelleen. Ja toivottavasti tähän tulee jotakin dedikoituja servereitäkin, tuo random matchmaking on melko ärsyttävää.
Henkilökohtaisesti pelailin betassa yksinomaan closed weaponsia. Kokeilin kyllä (tahattomasti) openiakin mutta sitä pelleilyä sai kokea edellisessä läjässä, ja jos se olisi ainoa vaihtoehto niin ei tarvitsisi tätäkään edes harkita.

Beta kuitenkin vaikutti lupaavalta, siinä määrin että lähti vähän maku BFV:ltä mitä tullut vielä BF6 betaan asti pelailtua. Toistaiseksi kuitenkin pysyttelen varovaisesti odottavalla kantilla, seurailen miten peli alkaa etenemään. Sen verran traumoja aiemmista julkaisuista että en todellakaan ole työntämässä rahoja sokkona enää näihin. FOMOt on heikoille.

Tämä on jännä keskustelu kun muut tietävät minua paremmin mitä olen sanonut tai tehnyt.

Jokos sanoin että BF2042 oli paska?
 
Olihan Battlefield 2042 aluksi aivan paska – ja on se sitä edelleen. Kyllä sitä väkisin pelasi sen free passin verran läpi, mutta heti kun se oli taputeltu, peli lensi poistoon. Isoja karttoja joo, mutta puolet niistä on vaan tyhjää peltoa, missä ei tapahdu yhtään mitään. Se, että kartta on iso, ei tee siitä automaattisesti hyvää. Se mitä täällä on vikisty karttojen koosta.


Visuaalisesti peli on myös todella mitäänsanomaton. Kaikki näyttää jotenkin steriililtä ja elottomalta – ei sitä sodan kaaosta tai intensiteettiä, mitä esimerkiksi BF3 tai BF4 toi mukanaan. Ja se ympäristön tuhoaminen… missä se oikeasti on? BF4:ssä pystyi räjäyttämään puol taloa ja tekemään oikeasti taktista jälkeä, mutta 2042:ssa kaikki tuntuu skriptatulta ja rajatulta. Mikään ei oikeasti muutu kentällä, vaikka kuinka ampuisi.


Sitten se suunta. 2042 yritti olla enemmän Call of Duty kuin Battlefield – skinit, aseiden killuttimet, turhat kosmetiikat ja battlepassit. Se koko fiilis on hukassa. Ei enää sitä realistista, taktista sotaa, vaan joku geneerinen ammuskelu, johon on liimattu Battlefield-logo päälle.


Kaiken tämän jälkeen ainakin yksi asia on tullut opittua: mitään ei osteta enää ennakkoon, eikä varsinkaan täydellä hinnalla. Jos seuraava osa on yhtä huono kuin tämä, niin olkoon – 17 euroa ei ole iso menetys, mutta enää en maksa hypeen perustuen. Battlefield 2042 opetti sen kantapään kautta.

Kello 18.00 uutta kohti!
 
Olihan Battlefield 2042 aluksi aivan paska – ja on se sitä edelleen. Kyllä sitä väkisin pelasi sen free passin verran läpi, mutta heti kun se oli taputeltu, peli lensi poistoon. Isoja karttoja joo, mutta puolet niistä on vaan tyhjää peltoa, missä ei tapahdu yhtään mitään. Se, että kartta on iso, ei tee siitä automaattisesti hyvää. Se mitä täällä on vikisty karttojen koosta.


Visuaalisesti peli on myös todella mitäänsanomaton. Kaikki näyttää jotenkin steriililtä ja elottomalta – ei sitä sodan kaaosta tai intensiteettiä, mitä esimerkiksi BF3 tai BF4 toi mukanaan. Ja se ympäristön tuhoaminen… missä se oikeasti on? BF4:ssä pystyi räjäyttämään puol taloa ja tekemään oikeasti taktista jälkeä, mutta 2042:ssa kaikki tuntuu skriptatulta ja rajatulta. Mikään ei oikeasti muutu kentällä, vaikka kuinka ampuisi.


Sitten se suunta. 2042 yritti olla enemmän Call of Duty kuin Battlefield – skinit, aseiden killuttimet, turhat kosmetiikat ja battlepassit. Se koko fiilis on hukassa. Ei enää sitä realistista, taktista sotaa, vaan joku geneerinen ammuskelu, johon on liimattu Battlefield-logo päälle.


Kaiken tämän jälkeen ainakin yksi asia on tullut opittua: mitään ei osteta enää ennakkoon, eikä varsinkaan täydellä hinnalla. Jos seuraava osa on yhtä huono kuin tämä, niin olkoon – 17 euroa ei ole iso menetys, mutta enää en maksa hypeen perustuen. Battlefield 2042 opetti sen kantapään kautta.

Kello 18.00 uutta kohti!
Onhan nämä aina jakanut mielipiteitä. Itse pidän BC2 selvästi huonompana kuin 2042. Ja 2042 oli mielestäni alussa parempi kun mukana oli vielä 128 BT. Kun se lähti niin oma into lopahti.

Jännityksellä odotetaan iltaa täälläkin. Mielenkiintoista nähdä myös millaisia bugeja tällä kertaa, pääseekö ilmatyynyaluksilla seiniä pitkin tai lähteekö ukot lentoon jos ryömii veden alla.
 
Varmaan pelaillaan kuukausi tuon EA Playn kautta kun en tuosta betasta mitenkään hirveän paljon innostunut. Gunplay tuntui jotenkin liian arcademaiselta/Call of Dutylta ainakin Battlefield 5:een tottuneena. Ehkä ovat fiksanneet julkaisuversioon, ehkä ei.
 
Varmaan pelaillaan kuukausi tuon EA Playn kautta kun en tuosta betasta mitenkään hirveän paljon innostunut. Gunplay tuntui jotenkin liian arcademaiselta/Call of Dutylta ainakin Battlefield 5:een tottuneena. Ehkä ovat fiksanneet julkaisuversioon, ehkä ei.
HC voisi tuota tuntumaa ja pelattavuutta pelastaa huomattavasti. Mutta tuskin tulee kunnollista standardi-HC:ta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 378
Viestejä
4 955 134
Jäsenet
79 638
Uusin jäsen
TekniikkaTeemu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom