Battlefield 6 (10.10.2025)

Uskoisin että CoD suuntaan menolla tarkotetaan Bäfä-piireissä erilaisia skinejä ja battlepasseja (?)
"Liian CODimaista adhc-säntäilyä."

Miten saat tästä skinit ja battlepassin? Skinejä ei ole pakko käyttää vaikka muut käyttää ja battlepassia ei ole pakko ostaa. Varmaan JaySon meinaa pienempiä mappeja mutta olihan siel sentäs firestorm isompana mappina, eikä varmasti mapit jää tähän mikäli on historiaan katsomista kuten kävi BF3 kanssa että peli myi kuin häkä ja mappeja tuli ties kuinka helvetisti lisää launchin jälkeen mikäli muistan oikein.

Ehkä täällä porukka hieman ylireagoi asioihin ja menee asioiden edelle vaikka peli ei ole vielä edes pelattavissa. Hieman itseänikin mietitytti toi karttojen koko mutta ei ne voi tehdä pelkkiä pieniä mappeja, ihmiset kyllä äänestää lompakollaan jos pukataan dlc:tä ulos missä pelkkiä halailumappeja että lähes kokee vihollisen hengityksen heti spawnista.
 
Lähtökohtaisesti näissä arcadepeleissä ei tuo hc asetus ole hyvä, kun äänimaailma on muutenkin tehty sillä tavalla ettet kuule askelia, niin minkäänlainen taitopelaaminen liikkumisen suhteen ei ole ratkaisevaa. Jäljellä aina se mikä ennenkin, että ”hc” on oikeasti helpompi kuin normaali.
En mä kyllä tiedä onko se helpompi jos henki lähtee helpommin koska et ehdi nurkan taakse parantelemaan itseäsi kuten coressa. Lipuilla olo on tuulisempaa hardcoressa ja tiimikavereiden merkitys nousee että on porukkaa suojaamassa kun ollaan lipulla. Camppereillehan se tietenkin on helpompaa kun riittää panokset pidempään kykkiä nurkassa.
 
Arvioiden mukaan keskinkertainen räiske sieltä tulee:
 
Arvioiden mukaan keskinkertainen räiske sieltä tulee:
No jooh... en tiedä miten 84% top critic average ja 91% critics recommendista saa "keskinkertaisen". Vielä kun noita taitaa aika paljon painaa "Top Critic" IGN:n 5/10 arvosana, joka on kuitenkin pelkästä yksinpelikampanjasta tehty arvio. Kaikkien muiden arviot ovat 7.5-10 välillä. :cool:
 
No jooh... en tiedä miten 84% top critic average ja 91% critics recommendista saa "keskinkertaisen". Vielä kun noita taitaa aika paljon painaa "Top Critic" IGN:n 5/10 arvosana, joka on kuitenkin pelkästä yksinpelikampanjasta tehty arvio. Kaikkien muiden arviot ovat 7.5-10 välillä. :cool:
Täytyy muistaa että IGN antoi veilguardille 9/10 niin voi varmaan vetää johtopäätöksen vaikka eri genren pelejä onkin ettei ollut tarpeeksi voimaannuttava kokemus taistelukenttä 6 arvostelijalle mikä taas lupaa todella hyvää itselle.
 
No jooh... en tiedä miten 84% top critic average ja 91% critics recommendista saa "keskinkertaisen". Vielä kun noita taitaa aika paljon painaa "Top Critic" IGN:n 5/10 arvosana, joka on kuitenkin pelkästä yksinpelikampanjasta tehty arvio. Kaikkien muiden arviot ovat 7.5-10 välillä. :cool:

Moninpelin kohdalla nämä ennakko arviot on muutenkin vähän "turhia". Vaikea välttämättä tehdä kovin syväluotaavaa arviontia etukäteen. Toki siitä jonkinlaisen kuvan saa myös kriitikko porukan kesken pelattuna, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan. Kuukauden päästä ollaan varmasti jo vähän viisaampia myös moninpelin suhteen, että onko miten hyvää viihdettä. Yksinpelilltä ei vissiin jengi ole mitään kummempia odottanutkaan. Kyl mä sen varmaan läpi pelaan, mutta pääsääntöisesti moninpeli on se mikä tässä kiinnostaa.
 
Arvioiden mukaan keskinkertainen räiske sieltä tulee:
"It's ranked in the top 7% of games and recommended by 91% of critics." Aika kaukana keskinkertaisesta tuon perusteella, mutta aika näyttäköön mitä sieltä tulee. Ihmiset ainakin toiveikkaina!
 
Codimaista säntäilyä pelkääville ihan hyviä muutoksia julkaisun päivityksessä:

Movement is refined with reduced slide-to-jump momentum, lowered jump height, and increased inaccuracy when firing while airborne or sliding.

- Reduced the speed that can be carried from sliding into jumping, lowering momentum (especially horizontal).
- Increased the penalty for repeated jumps and slightly lowered the jump height.
- Increased weapon inaccuracy when firing while jumping or sliding.

Hurja lista muutoksia ja korjauksia muutenkin:


Kuten aiemmin täällä totesin, nämä toivottavasti parantaa ns. netcodea kunnolla:

- Improved netcode to reduce cases where time-to-death felt too fast.
- Fixed an issue where players could take damage without being visibly shot.
- Fixed an issue where health values were not updating correctly.
- Improved netcode to reduce cases of dying after reaching cover.
- Fixed a netcode issue where damage feedback was delayed or only appeared after respawning.

Ai että, enää huomiseen vaan tarvii odotella. :kippis:
 
Täytyy muistaa että IGN antoi veilguardille 9/10 niin voi varmaan vetää johtopäätöksen vaikka eri genren pelejä onkin ettei ollut tarpeeksi voimaannuttava kokemus taistelukenttä 6 arvostelijalle mikä taas lupaa todella hyvää itselle.
Semmoista olkihattuilua sitten sieltä :facepalm: Jollain tapaa joidenkin aina pakko vetää kaikkeen mukaan jonkinlainen "woke" mussutus. Onko se niin vaikea uskoa että pelejä arvostellaan ihan oikeasti sen mukaan kuinka hyvä peli se on? Ja että kaikki arvostelut on subjektiivisia.
 
Semmoista olkihattuilua sitten sieltä :facepalm: Jollain tapaa joidenkin aina pakko vetää kaikkeen mukaan jonkinlainen "woke" mussutus. Onko se niin vaikea uskoa että pelejä arvostellaan ihan oikeasti sen mukaan kuinka hyvä peli se on? Ja että kaikki arvostelut on subjektiivisia.
Kyllä se siellä sun oman olkihatun alla tuo "woke" näytti mieleen tulevan. IGN vaan tuppaa olemaan sellainen pulju että kaikki mitä ne kehuu kannattaa kiertää kaukaa ja päinvastoin.
 
Täytyy muistaa että IGN antoi veilguardille 9/10 niin voi varmaan vetää johtopäätöksen vaikka eri genren pelejä onkin ettei ollut tarpeeksi voimaannuttava kokemus taistelukenttä 6 arvostelijalle mikä taas lupaa todella hyvää itselle.
Niin no pointti lähinnä oli että tossa oli arvosteltu pelkkä yksinpelikampanja, joka nyt on tunnetusti bäfässä aina tusinakamaa ja kukaan tuskin ostaa peliä yksinpelin takia. Eli kyseisen arvosanan todellinen painoarvo on pyöreä nolla.
 
Niin no pointti lähinnä oli että tossa oli arvosteltu pelkkä yksinpelikampanja, joka nyt on tunnetusti bäfässä aina tusinakamaa ja kukaan tuskin ostaa peliä yksinpelin takia. Eli kyseisen arvosanan todellinen painoarvo on pyöreä nolla.
Niin eli aivan kuten viestissäni totesin että IGN:n arvosanoilla ei ole painoarvoa missään asiassa.
 
Saikohan IGN jotain hyvitystä tuosta RTX ON trailerista mitä Battlefieldin virallisella youtube kanvalla ei ole julkaistu.
 
Codimaista säntäilyä pelkääville ihan hyviä muutoksia julkaisun päivityksessä:



Hurja lista muutoksia ja korjauksia muutenkin:


Kuten aiemmin täällä totesin, nämä toivottavasti parantaa ns. netcodea kunnolla:



Ai että, enää huomiseen vaan tarvii odotella. :kippis:
Movement is refined with reduced slide-to-jump momentum, lowered jump height, and increased inaccuracy when firing while airborne or sliding.

- Reduced the speed that can be carried from sliding into jumping, lowering momentum (especially horizontal).
- Increased the penalty for repeated jumps and slightly lowered the jump height.
- Increased weapon inaccuracy when firing while jumping or sliding.
Itse odotan innolla sitä, kun nuo jonneryntäily-streamerit vetää taas kauheat itkupotkuraivarit kun hiukan edelleen järkevöitettiin tuota movement exploittaamista ja yleistä typeryyttä.

- Improved netcode to reduce cases where time-to-death felt too fast.
- Fixed an issue where players could take damage without being visibly shot.
- Fixed an issue where health values were not updating correctly.
- Improved netcode to reduce cases of dying after reaching cover.
- Fixed a netcode issue where damage feedback was delayed or only appeared after respawning.

Toivottavasti ovat korjanneet jotain oleellisesti tuosta nettikoodista, eikä mitään purkkavirityksiä, miltä tuo fixilista vähän tuntuu... Miten voi olla että jokaisessa bäfässä nettikoodi tehdään kokonaan alusta mitään edellisten osien korjauksista oppimatta?
Vähän pelottaa mikä tick rate tässä tulee oikeasti olemaan, vaikka miten sanottaisiin 60hz(*).
 
"Liian CODimaista adhc-säntäilyä."

Miten saat tästä skinit ja battlepassin? Skinejä ei ole pakko käyttää vaikka muut käyttää ja battlepassia ei ole pakko ostaa. Varmaan JaySon meinaa pienempiä mappeja mutta olihan siel sentäs firestorm isompana mappina, eikä varmasti mapit jää tähän mikäli on historiaan katsomista kuten kävi BF3 kanssa että peli myi kuin häkä ja mappeja tuli ties kuinka helvetisti lisää launchin jälkeen mikäli muistan oikein.

Ehkä täällä porukka hieman ylireagoi asioihin ja menee asioiden edelle vaikka peli ei ole vielä edes pelattavissa. Hieman itseänikin mietitytti toi karttojen koko mutta ei ne voi tehdä pelkkiä pieniä mappeja, ihmiset kyllä äänestää lompakollaan jos pukataan dlc:tä ulos missä pelkkiä halailumappeja että lähes kokee vihollisen hengityksen heti spawnista.
Itseäni ei silti skinit haittaa niin kauan ku ne pysyy "järkevinä".

Battlepassitkin on hauska lisäys kunhan rewardit pysyy kosmeettisina.
 
Huomenna paukutellaan :cigar:

En ole ennakkotilannut, mutta ostan heti neljältä kun työviikko saatu taputeltua :cigar2:
 
Tänään tuli ostettua ja ennakkolatailua huomista varten. Itse taas tykkäsin paremmasta pelattavuudesta tän betassa verrattuna vanhempiin. Toki itsellä codi tausta ja bc1 oli ensikokemus bäfään. Bf V eniten pelattu battlefield itsellä
 
Tänään tuli ostettua ja ennakkolatailua huomista varten. Itse taas tykkäsin paremmasta pelattavuudesta tän betassa verrattuna vanhempiin. Toki itsellä codi tausta ja bc1 oli ensikokemus bäfään. Bf V eniten pelattu battlefield itsellä

Joo vähän harmittaa, että niillä nousi pallit kurkkuun tuon movementin kanssa ja lyötiin nerffit ennen julkaisua. Omaan makuun se oli just eikä melkein täydellinen se betan tuntuma nimenomaan liikkumisen ja kaiken suhteen.

FPS:t on +30 vuotta vanhoja ja niitä osataan pelata jo melko helvetin hyvin ja hiiret sekä näppäimistöt on kehittyneet helvetisti, niin varsinkaan kun ei ole kyseessä todellakaan mikään simulaattori vaan ihan täysi arcademeininki, niin pitää siinä olla mekaanikoita jotka tarvitsee taitoa eikä se voi olla pelkkää osoita ja ammu juoksentelua.

EIhän nuo isoja muutoksia varmasti ole ja sitä vääntöä riittää edelleen varmasti, mutta suunta ei ole oikea, että tuosta lähdetään nerffaamaan.
 
Joo vähän harmittaa, että niillä nousi pallit kurkkuun tuon movementin kanssa ja lyötiin nerffit ennen julkaisua. Omaan makuun se oli just eikä melkein täydellinen se betan tuntuma nimenomaan liikkumisen ja kaiken suhteen.

FPS:t on +30 vuotta vanhoja ja niitä osataan pelata jo melko helvetin hyvin ja hiiret sekä näppäimistöt on kehittyneet helvetisti, niin varsinkaan kun ei ole kyseessä todellakaan mikään simulaattori vaan ihan täysi arcademeininki, niin pitää siinä olla mekaanikoita jotka tarvitsee taitoa eikä se voi olla pelkkää osoita ja ammu juoksentelua.

EIhän nuo isoja muutoksia varmasti ole ja sitä vääntöä riittää edelleen varmasti, mutta suunta ei ole oikea, että tuosta lähdetään nerffaamaan.
Kukaan vanhan liiton bäfän pelaaja ei halua tästä samanlaista adhd pärinäjonneilua kuin mitä nuo CoDit on nykyään. Hieman rennompi ja hitaampi tyyli on ollut yksi tämän pelisarjan kulmakiviä omasta mielestä ajoneuvojen lisäksi ihan alusta asti joten ihan tervetullut muutos omasta mielestä. Eihän tästä pelistä ois puuttunut kuin seiniä pitkin liukuminen niin en varmaan olisi enää erottanut CoDista. Pelisarja muutenkin lukeutuu mielestäni arcadesim puoleen joka ei ole täysin realistinen mutta ei myöskään mikään arcadehippa että kuka on nuorin ja kenellä nopein reaktioaika ampua.
 
Niitä joidenkin Codien seinähyppyjä, rakettireppuja tai superliukuja ei tähän todellakaan kaipaa, mutta ei myöskään raskaampaa ohjaustuntumaa jossa fiilis että kaverilla on painava airo kainalossa jonka kanssa pehmosesti kääntyilee. Sellanen "kiinteä" hiirituntuma mielummin.

Betassa oli aika hulina nimenomaan kun saman korttelin ympärillä pörrää 10 -15 tyyppiä. Tollaseen ruuhkaan tarvis kyllä sujuvaa pelattavuuttakin. Vanhempien CoDien "isommissa" kartoissa oli rauhallisempaa (ehkä kämppäämistäkin enemmän tietty).
 
Wanhus nappasi Playn kautta kanssa kuukaudeksi kokeeseen pärjääkö makkaranpaistaja vielä nuoremmille. Ja kysymykseen:

Kun nyt hankini tuon "vuokraversiona" niin jos ostelee pelin pois kuukauden päästä niin statsit säilynee koska sama tili?
 
Wanhus nappasi Playn kautta kanssa kuukaudeksi kokeeseen pärjääkö makkaranpaistaja vielä nuoremmille. Ja kysymykseen:

Kun nyt hankini tuon "vuokraversiona" niin jos ostelee pelin pois kuukauden päästä niin statsit säilynee koska sama tili?
Eiköhän. Ja ei kai pitäisi olla mitään väliä vaikka ostat myöhemmin Steamiin koska sinne joutuu olla EA:n tili linkitettynä että sitä pääsee sieltä puolen pelaamaan.
 
Kyllä se siellä sun oman olkihatun alla tuo "woke" näytti mieleen tulevan. IGN vaan tuppaa olemaan sellainen pulju että kaikki mitä ne kehuu kannattaa kiertää kaukaa ja päinvastoin.
Saa kertoa mitä sitten tarkoitit "tarpeeksi voimaannuttavalla". Kyllä tuo on suoraan öyhöttäjien käsikirjasta.
Saikohan IGN jotain hyvitystä tuosta RTX ON trailerista mitä Battlefieldin virallisella youtube kanvalla ei ole julkaistu.
Mistä ihmeen RTX ON trailerista? BF6:ssa ei ole ray tracingia.
Ottakaa rauhallisesti! Peli tulee olemaan saatanan hyvä. Oli betassa jo ihan eri luokkaa kuin aikaisemmat bäfät. Erittäin hienoa nähdä että täällä on myös paljon HC porukkaa. Saadaan kunnon belit pystyyn.:kippis:
Beta oli kyllä todella pettymys. Todellakin eri luokkaa kuin aikaisemmat bäfät, Call of Battleduty suorastaan. Toivottavasti on julkaisuun saatu parempaan jamaan. Optimoinnin suhteen myös. Beta pyöri sen verran surkeasti. 9800X3D ja RTX 3080 Ti combolla piti laittaa kaikki lowille että sai 90-100fps paikkeille 1440p ja silti taisi olla 1% lowit alempana ainakin mitä hiirituntuma oli. Mitään mittareita mulla ei sille lukemalle ole kun ei MSI Afterburner halua sitä näyttää ollenkaan.
 
Saa kertoa mitä sitten tarkoitit "tarpeeksi voimaannuttavalla". Kyllä tuo on suoraan öyhöttäjien käsikirjasta.
Se voi olla vaikka sudenpentujen käsikirjasta niin silti mä en sulle ole tilivelvollinen millään tavalla. Jos et kestä eriäviä mielipiteitä niin ei varmaankaan kannata poistua siitä omasta turvallisesta tilasta. Tämä jää mun puolelta tähän koska en ala sun takia banneja ottamaan tänne. Edit. sähläilyä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 419
Viestejä
4 958 633
Jäsenet
79 625
Uusin jäsen
blunder

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom