Battlefield 6 (10.10.2025)

Jossain videossa tuli vastaan, että Assaultin ammukset jakautuvat pää ja kakkos aseen kesken. Eli jos kannossa haulikko, se vie kuteja rynkyltä. Assaulthan pystyy kantamaan kahta eri kranunheitintä yhtäaikaa, tulikohan se toinen haulikon paikalle ja siten saa enemmän kuteja rynkkyyn. Ja kranujen, RPG kutien ja gadgettien määrä ei ole täysi, kun respaan peliin alussa/kuoleman jälkeen. Supportin laatikon kupeessa näet, että se "yli bookkaa" hahmon repun, esim engin miinat nousee 1 -> 2.
Tuo voisi selittää, eipä ole tullut kokeiltua ilman haulikkoa. Takataskuun menevä haulikko nykytilassaan melkein ainoa syy pelata assaulttia. Onhan nuo kranaatinheittimetkin ihan jees mutta itseäni häiritsee tämän pelin assaultissa se, että se ei varsinaisesti tee mitään mitä muut luokat eivät saisi tehtyä. Jos kukaan ei pelaa assaultia niin tätä tuskin suuresti huomaa mutta sen huomaa mikäli engineerit (ajoneuvollisissa kartoissa) ja supportit puuttuvat. Irrottaisin ammukset tuosta supportin kitistä ja siirtäisin ne assaultille.
 
Nyt kolmena iltana tullut pelattua. Torstai meni NVO:lla, perjantai SGX SMG:lla ja eilen sitten M4 rynkyllä. Onhan noi jokainen itsessään ihan jäätäviä laser aseita. M4 vaikuttaa tämän perusteella olevan tämän pelin AEK-971 (BF4 pelaajat tietää). Aika pitkälti olen pelannut Empire Statea Conquestina. Mun mielestä se Conquest karttakoko tuo lähinnä mieleen jonkun domination karttakoon. Liikaa kaikenlaista sälää ja vaikeaa löytää vihollista,. Ihan kiva joo, mutta vois tosiaan olla vähän isompi ja vähemmän kaikkea sälää, mihin vihollinen pahimmillaan hukkuu.

Ainakin eilen tuli huomattua, että netcoden kanssa alkaa olla vähän samoja ongelmia kun BF4:ssa toisinaan. Hitmarkeria ei tule ja siinä kohtaa on vähän liian myöhäistä luikkia karkuun, kun tiedät että kuolema siitä tuli. Mitään autobalancea ei ole, niin sitten pahimmillaan se on sitä, että toinen joukkue voittaa jollain 700 tiketin erolla toisen. Ja sillä voittavalla osapuolella on ne parhaimmat pelimannit, jollain 9-15 pingillä. Onhan se toki niin, että tuossa tilanteessa voittava osapuoli on voittonsa ansainnut. Mutta ei se pahitteeksi olisi, jos joku autobalance saatais, niin pelit olis tiukempia ja häviökään ei niin paljon haittaa, kun on muuten ollut tasainen vääntö. No, ainakin striimaajat voivat aiheuttaa epätasaisissa peleissä kuulovaurion seuraajilleen kovalla kiljumisellaan.

Yritin päästä kovasti pelaamaan esim. Dominationia johonkin muuhun kuin Empire stateen, mutta eipä löytynyt pelejä. Squad deathmatchia pääsi kyllä pelaamaan muuallekin kuin Empire Stateen. Eli näytti kovasti painopiste olevan tämän viikonlopun uudessa mapissa ja uusissa pelimuodoissa.

Viime viikonloppuna pelasin sekä assaulttina että supporttina. Tänä viikonloppuna pelkästään supporttina, koska omaan pelityyliin sopii oikein hyvin ammobagi, deffat ja rynkky johon saa paljon ammuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Nehän on jo siirtämässä beaconin assaultille, mikä on tosi jees ainakin ajatuksena.

Assault ammuslaatikon kanssa ei tee siitä tarpeeksi tiimi pelaajaa, lisää vain lone wolf pelityyliä.

Mielestäni recon class on mysteeri mitä sillä tullaan tekemään. Toisaalta pelkkä c4, tugs ja uav on jo tosi paljon.

Nyt pelikellossa 50+ tuntia betaa, maistuu vielkäkin. Kaveriporukalla ollaan pelattu hyvällä menestyksellä. Jos vertaa tätä 2042, niin tuntuu, että meidän pelaamisella on suuri vaikutus matsin lopputulokseen mikä tekee pelaamisesta kivaa, tiimipelaamisen lisäksi.
2042 ei tälläistä tunnetta ollut.

Karttojen koko ei ole vieläkään häirinnyt. Conquestissa tilaa riittää koukata ja asettaa ”pekoni” takalipuille.
Tällä strategialla ollaan saatu sidottua useampi vihu yhdelle lipulle jolloin muu tiimi on päässyt valtaamaan lippuja.

Rushissa, saisi olla enemmän tilaa, edes niin, että out off combat linjat olisi helpompi hyödyntää. Vaikka lisäämällä muutama sekunti ennen insta kuolemaan.
 
Muutaman illan pelannut, ja ei oikein pärjää.
Henki lähtee samantien, ja koko ajan. TTD tuntuu erittäin nopealta.
Ihan kun pelais Hc:ta.
Jos olisin nyyppä näissä peleissä, niin en kyllä jaksaisi kovin kauaa kuolla jatkuvasti 1-10s pelin aloituksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Jaa kappas, katsoin myös striimiä ja mietinkin mikä tuossa nyt oli bugi kun toki bloom on olemassa.
Se selittääkin, thanks.

Meni varmaan ohi jos shroud selitti että miten se on bugi, eikä ominaisuus. :thumbsup:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Hyvä bugi kieltämättä :D
 
Viimeksi muokattu:
Assault ammuslaatikon kanssa ei tee siitä tarpeeksi tiimi pelaajaa, lisää vain lone wolf pelityyliä.
Support tarkkuuskiväärillä kuulostaa myös upealta ajatukselta. Sentään ennen aikanaan kudit loppuivat kesken, nyt voi kykkiä mapin reunassa ja antaa itsellensä loputtomat ammukset sekä parannukset. Olikos vielä mitään tietoa tuleeko luokille lukitut aseet olemaan standardi? Tuntuu betassa olevan pienemmän joukon erikoismoodi.
 
Minulle tulee satunnaisesti grafiikkavirheitä näytön alaosaan. Vähän kuin se renderoitaisiin eri tavalla. Screenshotissakin näkyy, mutta ei samanlaiselta kuin "livenä". Onko muilla tullut vastaan? 5090 ja uusimmat ajurit, ei kellotettu.

edit:
Näköjään tätä tulee vain siinä vuoristokartassa. Cairossa ei mitään.
Ei ole tuollaista, mutta minulla taas Cairossa on tullut noin 5 kertaa näiden kahden viikonlopun aikana sellainen grafiikkabugi, että koko näkymä täyttyy osittain läpikuultavista tummista kolmioista. Tätä kestää noin 5 sekuntia, jonka jälkeen ongelma katoaa itsekseen.

Toinen erikoinen bugi tuli hetki sitten vastaan: Conquest Empire State, kummankaan joukkueen pisteet eivät laske alaspäin ja peliaika ei liiku mihinkään. Hetken pelaamisen jälkeen tulee ilmoitus, että peli päättyi tasan ja kummallakin 0 pistettä...
 
Support tarkkuuskiväärillä kuulostaa myös upealta ajatukselta. Sentään ennen aikanaan kudit loppuivat kesken, nyt voi kykkiä mapin reunassa ja antaa itsellensä loputtomat ammukset sekä parannukset. Olikos vielä mitään tietoa tuleeko luokille lukitut aseet olemaan standardi? Tuntuu betassa olevan pienemmän joukon erikoismoodi.
Julkkariin ainakin toistaiseksi on tulossa molemmat moodit, mutta dicen tarkoituksena on selvästi tehdä avoimista aseista perusnormaali ja työntää lukitut aseet johonkin niche-nurkkaan hiljalleen hiipumaan historiaan.
 
Julkkariin ainakin toistaiseksi on tulossa molemmat moodit, mutta dicen tarkoituksena on selvästi tehdä avoimista aseista perusnormaali ja työntää lukitut aseet johonkin niche-nurkkaan hiljalleen hiipumaan historiaan.
Menee noista luokistakin hieman pointti, jos ovat lähinnä väline rajoittaa lisävarusteita. Toki niillä on noita luokkakohtaisia perkkejä nykyään mutta ne nyt enemmän ovat hiljakseen taustalla kuin oikeasti vaikuttavat valintaan. En ymmärrä miksi pitää aina väkisin koittaa rikkoa jotain osaa toimivasta kokonaisuudesta.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Hyvä bugi kieltämättä :D

Tulipa tästä videosta kunnon flashbackit bf4 kun pääosa uunoista nosti perus hv 20hp.
edit: Kun abt sekunnin latauksella olisi saanut 100hp. Pisteitähän sai sen mukaan paljonko hp:ta kaverille antoi. Eli se sadan nosto oli pisteissä yhtä kuin yksi tappo.
 
Tulipa tästä videosta kunnon flashbackit bf4 kun pääosa uunoista nosti perus hv 20hp.
edit: Kun abt sekunnin latauksella olisi saanut 100hp. Pisteitähän sai sen mukaan paljonko hp:ta kaverille antoi. Eli se sadan nosto oli pisteissä yhtä kuin yksi tappo.
Tuolla kommenteissa oli tipsi, että täydellä latauksella saa kolme pelaajaa täyteen healthiin.
 
Mitään autobalancea ei ole, niin sitten pahimmillaan se on sitä, että toinen joukkue voittaa jollain 700 tiketin erolla toisen. Ja sillä voittavalla osapuolella on ne parhaimmat pelimannit, jollain 9-15 pingillä.
Tämä on kyllä tosiaan ihan paskaa, jos eivät lisää mitään balansointia. Ei ole kenellekään hauskaa, jos toinen puoli on täysin ylivoimainen, kuten tässä tuppaa aika usein olemaan.
 
Tämä on kyllä tosiaan ihan paskaa, jos eivät lisää mitään balansointia. Ei ole kenellekään hauskaa, jos toinen puoli on täysin ylivoimainen, kuten tässä tuppaa aika usein olemaan.
Nimenomaan. Hetken aikaa sitä touhua voi katsella, mutta sitten kun tajuaa tilanteen toivottomuuden ja toteaa sen, että ei tästä mitään tule, niin aika äkkiä sitä poistuu pelistä ja yrittää etsiä uutta peliä. Ja siinä välissä toki toivoo, että seuraava peli ei olisi samanlaista bullsh*ttia.
 
Eiköhän tässä ilmais betassa ollut kaiken maailman pelaajia mukana sotkemassa peliä ketä ei sitten näy enään julkaisussa
 
25h tuli stiimin mukaan hakattua, käytännössä varmaan vähän vähemmän valikkoidlauksen takia. Kaikki tehtävät tuli kuitenkin tehtyä. Ellei nyt mitään isoa muutosta tule, jää aika tehokkaasti hyllyyn. 70e pc-pelistä on jo lähtökohtaisesti paljon, ja siihen kun ynnää kaikki betan huonot asiat, niin ei tätä vaan voi perustella itselle. En jaksa uskoa että kaikkea saavat korjattua, saati sitten että edes myöntävät tiettyjen asioiden olevan rikki.

Kyllähän toi menee codin korvaajana, harmi että se sarja ei itseä kiinnosta - ei siis ole mitään tarvetta tälläiselle adhd-mätölle. Harmi.
 
JackFrags pelleilee kaikenlaista. Moneen paikkaa tuntuu pääsevän kikkailemalla ja rajoittamaton Iberian Offensive mappi näyttää melko laajalta. Testimielessä tuo on ihan hauskaa, mutta exploittina pilaa kyllä pelit.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 456
Viestejä
4 889 353
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Paukkulaakeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom