Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Season 4 gameplay trailer julkistettu:


Trailerissa:
- 3 uutta pääasetta (SMG, Assault Rifle ja LMG) sekä 1kpl secondaryja (Serbu Super Shorty).
- 1kpl uusia specialisteja.
- 1kpl uusia ajoneuvoja (muistuttaa etäisesti Stryker -miehistönkuljetusajoneuvoa).
- 1kpl uusia mappeja (ekat vibat oli, että tää on se BF4 era mappi mitä huhuiltiin, mutta kyllä tää on ihan oikea uusi mappi).
- Discarded kokenut kasvojen kohotuksen (päivitetty versio)

Lisäksi trailerissa kauhea sähinä ja pöhinä päällä, koko ajan sattuu ja tapahtuu. Toden mukaisempi traileri olisi se, että toinen osapuoli baserapeaa toista osapuolta tai sitten ihan vaan että Discardedissa on puoli joukkuetta kiivennyt rahtilaivan päälle ampumaan toista joukkuetta, jonka etenemismahdollisuudet ovat tämän jälkeen aika.... huonot.
 
Hyvältähän toi traileri näyttää, Flashpoint muistuttaa aika paljo sitä yhtä bf3 mappia vai oliko se bf4.. no anyway.
Hyvään suuntaa o menossa peli ja hauskaa on ollu itellä ainaki , tosin oli jo launchissa... launchissa vaa toimi itellä paremmin peli ku mitä nyt, random black screenejä ja pelin sammumisia tulee aina sillon tällön nykyää. (eri setuppi sillon)

Vieläku sais ne omat serverit tonne niinku ennen et sais meidän community servut takasin online, server browserin niinku ennen, mahollisuuden säätä squadeja, tutkapallot helevettii ja spottaus pitäs nerffata jotenki... rasittava edellee toi spottaus, varsinki nyt noissa 120plr modesssa.
 
Tavallaanhan se on ihan jeppis, että tällainen SaaS-pökäle muuttaa muotoaan olemassaolonsa aikana. Realiteetti kuitenkin on, että vaikka kentät paranee niin tällainen perustavanlaatuinen classien tuominen takaisin on näkynyt 1000% nousseena helikoptereiden (ja jossain määrissä tankkien) dominanssina.

Jengi ei aikaisemminkaan jaksanut käyttää AA-sinkoja ja nyt se on ihan olematonta, että kukaan yrittää edes vahingossa noille tehdä jotain koska pitäisi classia vaihtaa jne. Omalla porukalla otetaan tarkoituksella AA-valmiudet ja panoslootat tasaisin aikavälein kun vastapuolen lentäjä-ässä on taas spawnannut taivaalle.

Fiftisiksti juttu tuo muutos. Pidin classeista enemmän aikaisemmissa, mutta tässä jengi on vuoden totutellut pelaamaan tietyllä tavalla spesialisteilla niin nyt sitten aniharva jaksaa pelitapaa muuttaa ja huomioida lentovispilät, jotka saattavat heittämällä kolminumeroisia tappomääriä lakaista kentillä.

Mielekästä? Harvemmin.
 
Toihan ei nyt o mitenkää uutta ettei kukaa jaksa lentäville tehä mitää jollei ite tee, niinhän se oli bf3 ja bf4 kans.. yleensä siihen ei vaadi ku sen yhen squadin ni niiden yläpuolella ei lennä kukaa ku on soflami , ammukset ja pari javelinia.
 
Joo, sen jälkeen, kun classit tuli, kaikki on mennyt pieleen. Vähemmän revivejä, ajoneuvot hallitsee mappeja ja tuntuu olevan vielä heikompaa tuo objectivelle meneminen. Tosin, ei se mitään uutta ole, koska classit on aina ollut se pelisarjan turhake. Vihdoin päästiin niistä eroon ja peli toimi sen hivenen paremmin (rehellisesti, porukka ei lopettanut pelin pelaamista classien puutteen takia, vaan siksi, että peli oli launchissa niin rikki ja mapit täysi pettymys), mut nyt on taas palattu samaan vanhaan ongelmaan.
 
Kyl ite tykkään et classit on takasin pelissä ja vanha pelityyli on takasin, suurin osa pelaajista myös valitti tosta classien puuttumisesta ja siintä et on noita hero tyyppejä mukana, koska muutti niin paljo BF sarjaa.
 
Tavallaanhan se on ihan jeppis, että tällainen SaaS-pökäle muuttaa muotoaan olemassaolonsa aikana. Realiteetti kuitenkin on, että vaikka kentät paranee niin tällainen perustavanlaatuinen classien tuominen takaisin on näkynyt 1000% nousseena helikoptereiden (ja jossain määrissä tankkien) dominanssina.

Jengi ei aikaisemminkaan jaksanut käyttää AA-sinkoja ja nyt se on ihan olematonta, että kukaan yrittää edes vahingossa noille tehdä jotain koska pitäisi classia vaihtaa jne. Omalla porukalla otetaan tarkoituksella AA-valmiudet ja panoslootat tasaisin aikavälein kun vastapuolen lentäjä-ässä on taas spawnannut taivaalle.

Fiftisiksti juttu tuo muutos. Pidin classeista enemmän aikaisemmissa, mutta tässä jengi on vuoden totutellut pelaamaan tietyllä tavalla spesialisteilla niin nyt sitten aniharva jaksaa pelitapaa muuttaa ja huomioida lentovispilät, jotka saattavat heittämällä kolminumeroisia tappomääriä lakaista kentillä.

Mielekästä? Harvemmin.
Sillon kun vielä oli se 128 pelaajan bt niin tuli muistaakseni kultaisen stinger merkin edestä sitä käytettyä. Nyt niin vähän kohteita ettei jaksa odotella. Classien myötä ei edes saa kuteja tuohon niin entistä vähemmän intoa pitää sitä mukana.

Kyl ite tykkään et classit on takasin pelissä ja vanha pelityyli on takasin, suurin osa pelaajista myös valitti tosta classien puuttumisesta ja siintä et on noita hero tyyppejä mukana, koska muutti niin paljo BF sarjaa.

Itelle classien poistuminen oli se mitä olin odottanut sitten 1942 aikojen. Aina omaan makuun väärä kombinaatio. Herot olisi ennemmin pitänyt hävittää.
 
Toihan ei nyt o mitenkää uutta ettei kukaa jaksa lentäville tehä mitää jollei ite tee, niinhän se oli bf3 ja bf4 kans.. yleensä siihen ei vaadi ku sen yhen squadin ni niiden yläpuolella ei lennä kukaa ku on soflami , ammukset ja pari javelinia.

3:ssä ja 4:ssä AA vaunulla sai helposti yksin pidettyä vastapuolen lentovehkeet poissa oman basen lähituntumasta. Siis servuilla, missä ei ollu 3d spottingi käytössä. Ilman 3d spottingia AA vaunua aika vaikea jetillä nähdä ja tuhota.

Monesti etsin oman basen läheisyydestä mahdollisimman hyvän ja suojaisna paikan ja aloin kiusaamaan lentovehkeitä AA-vaunulla. Muutaman sai varmaan vaan ammuttua alas asti, mutta disbaleja ja osumia sai aika hyvin. Nopeasti se lentointo väheni vastapuolen joukkoeessa aika useasti, kun jonkun 10-15 minuuttia tuota teki. Tylsäähän se vähän oli, mutta kyrpiintyneiden ilmaraiskaajien kommentit sentään viihdytti.

Proxy scanneri oli ehdoton tuossa, kun suuttuneet lenelijät monesti koittivat tulla sitten "jalan" kostamaan.
 
Kyl ite tykkään et classit on takasin pelissä ja vanha pelityyli on takasin, suurin osa pelaajista myös valitti tosta classien puuttumisesta ja siintä et on noita hero tyyppejä mukana, koska muutti niin paljo BF sarjaa.

En mäkään välttisti specialisteista tykkää, mutta mikä vaan on parempi kuin class-systeemi. Parashan olis se, että sais tehdä itse kokonaan itselle sopivan classin.
 
Joo, sen jälkeen, kun classit tuli, kaikki on mennyt pieleen. Vähemmän revivejä, ajoneuvot hallitsee mappeja ja tuntuu olevan vielä heikompaa tuo objectivelle meneminen. Tosin, ei se mitään uutta ole, koska classit on aina ollut se pelisarjan turhake. Vihdoin päästiin niistä eroon ja peli toimi sen hivenen paremmin (rehellisesti, porukka ei lopettanut pelin pelaamista classien puutteen takia, vaan siksi, että peli oli launchissa niin rikki ja mapit täysi pettymys), mut nyt on taas palattu samaan vanhaan ongelmaan.
No sen takiahan nuo classit tuotiin takasi kun suuriyleisö ei tykänny spesialisti järjestelmästä launchissa. En usko että dice omaksi iloksi toi vanhan classisysteemin takaisin. kyllähän tässä syy on maksava kohdeyleisö joka ei pitäny classien korvaamisella spesialisteilla.
 
Jep ei noi classit imo niin paljo vaikuttanut. Tulen sitten pelailemaan, kun lento-oravat poistetaan.
Niiltä leikattiin siivet pois joskus viime kesänä jo. Nyt se on enää enemmänkin hallittu putoaminen kuin etenemiskeino :D
 
Joo, sen jälkeen, kun classit tuli, kaikki on mennyt pieleen. Vähemmän revivejä, ajoneuvot hallitsee mappeja ja tuntuu olevan vielä heikompaa tuo objectivelle meneminen. Tosin, ei se mitään uutta ole, koska classit on aina ollut se pelisarjan turhake. Vihdoin päästiin niistä eroon ja peli toimi sen hivenen paremmin (rehellisesti, porukka ei lopettanut pelin pelaamista classien puutteen takia, vaan siksi, että peli oli launchissa niin rikki ja mapit täysi pettymys), mut nyt on taas palattu samaan vanhaan ongelmaan.
Battlefield 3 ja 4 olivat julkaisussa molemmat rikkinäisiä bugipaskoja, joten ei se ole selittävä tekijä tämän pelin epäsuosiossa.

Ehkä nuo supersankarit jotenkin sietäisi (ehkä), jos peli tosiaan olisi karttojen, pelaajamäärän (32vs32), pelattavuuden ja muiden ominaisuuksien (server browser, HC muoto) osalta kunnossa. Mutta tilanne kun on mitä on, niin tuo supersankaritouhu on kyllä viimeinen niitti.

En mäkään välttisti specialisteista tykkää, mutta mikä vaan on parempi kuin class-systeemi. Parashan olis se, että sais tehdä itse kokonaan itselle sopivan classin.
Saanko kysyä mikä siinä nyt niin jurppii, sillä omasta mielestäni tuo on toiminut hyvin pelistä toiseen? Ettei saa omalle hahmolle tarkuuskivääriä, sinkoa ja ammus- & HP-laatikkoa samaan aikaan?
E: Mielestäni viime kerran hahmoluokissa on ollut aitoa valittamisen aihetta Battlefield 2:ssa, jossa et engineerillä saanut haulikon tilalle muuta kuin toisen haulikon. Myöhemmissä peleissä tämäkin 'korjaantui'.
 
Viimeksi muokattu:
Saanko kysyä mikä siinä nyt niin jurppii, sillä omasta mielestäni tuo on toiminut hyvin pelistä toiseen?

Koska se on vaan turhaa rajoittamista ilman mitään hyötyä. Kaikki "me halutaan classit" jutut perustuu siihen valheeseen, että sillä jostain syystä yhtäkkiä saadaan tiimityötä lisättyä, vaikka yhdessäkään battlefieldissa ei kyllä randomeiden kanssa saa mitään järkevää tehtyä. Classit ei vaan korjaa pelaajien haluttomuutta pelata peliä kuten on "tarkoitettu".

Sen takia olisikin hyvä saada tuota vapautta. Ehkä silloin muutama pelaaja innostuu tekemään jotain tai edes vahingossa tekee jotain tiimin hyväksi. Ainakin nyt on tullut huomattua class systeemin jälkeen se, että ajoneuvot on takaisin OP statuksessa, revivejä tulee entistä vähemmän ja ammuslaatikoitakaan ei juuri näy. Ja yleinen haluttomuus ottaa pointteja tuntuu lisääntyneen myös, mutta tämä johtunee siitä, että niitä "bf veteraaneja" on tullut muutama takaisin.
 
Oma mielipide että turhaan tähän enään rupee noita classeja tunkemaan kun se ikkuna vähän oli ja meni kauan sitten. Olisi voinu antaa olla hardline raakileena loppuun asti. Tässä vaiheessa itse mielummin odotan sitä seuraavaa battlefieldiä kuin ostaisin tämän.

Classit toimii hyvin ja niistä pystyi tunnistamaan mikä classi siellä kaukana juoksi ja päättelemään mitähän aseita se kantaa. Jos aivan pakko saada ne typerät hahmo skinit niin voisivat edes antaa asetuksiin valinnan saada ne vanhan tyyliset "geneeriset" hahmot ainoastaan.
 
Koska se on vaan turhaa rajoittamista ilman mitään hyötyä. Kaikki "me halutaan classit" jutut perustuu siihen valheeseen, että sillä jostain syystä yhtäkkiä saadaan tiimityötä lisättyä, vaikka yhdessäkään battlefieldissa ei kyllä randomeiden kanssa saa mitään järkevää tehtyä. Classit ei vaan korjaa pelaajien haluttomuutta pelata peliä kuten on "tarkoitettu". Sen takia olisikin hyvä saada tuota vapautta. Ehkä silloin muutama pelaaja innostuu tekemään jotain tai edes vahingossa tekee jotain tiimin hyväksi.
Valheeseen ja valheeseen... Jos et saa randomeiden kanssa mitään järkevää tehtyä, onko se hahmoluokkien vika? Muuttuvatko ne randomit yht'äkkiä paremmiksi tiimipelaajiksi, kun heiltä otetaan pois se vähäisinkin rooli siinä tiimissä? Kuinka paljon tiimityötä näet Call of Dutyssa? Halossa? Voin sanoa, että aivan hemmetisti vähemmän kuin pelissä, jossa on hahmoluokat (vanhat Battlefieldit, Hell Let Loose).

Toki tässäkin päästään taas uuteen tämän pelin ongelmaan, joka lisää tiimityön puutetta paljon enemmän kuin hahmoluokkien olemassa olo/puute; servereiden puuttuminen. Eipä onnistu enää sillä vakiservulla pelaaminen, jossa tiimityötä rohkaistaan ja jossa pelaavat ne samat tiimityön panostavat pelaajat viikosta toiseen.
Ainakin nyt on tullut huomattua class systeemin jälkeen se, että ajoneuvot on takaisin OP statuksessa, revivejä tulee entistä vähemmän ja ammuslaatikoitakaan ei juuri näy. Ja yleinen haluttomuus ottaa pointteja tuntuu lisääntyneen myös, mutta tämä johtunee siitä, että niitä "bf veteraaneja" on tullut muutama takaisin.
Kuten @Markkees tuossa ylempänä mainitsikin, tottakai pelaajat ovat nyt sekaisin, kun ovat puolitoista vuotta pelanneet ilman hahmoluokkia ja nyt sellainen systeemi tuodaan peliin viimeisenä laastariyrityksenä saada peliin lisää pelaajia.
 
Classeista on kyllä etua. Esim. beacon on musta semmonen laite, että ei millään konepistoolimiehellä semmosta tarvis olla. Sen takia esim BF V "joudun" juoksemaan sillä semiautopistoolipääaseella jos pelaan hyökkäävää reconia. Se tasapainottaa hommaa ja mulla on tehtävä sen beaconin kanssa lähinnä, viedä sitä, eikä välttämättä tappaa kaikkia. Pitää edetä vähän varovaisemmin.

Sama sitten engineerillä. Voit ampua AA:lla alas juttuja, mutta et voi ottaa sniperiä ja ammuslaatikkoa ja pitää yksinään jotain vuorta kämppipisteenä. Vaikka et tietäisi, niin joka classilla teet omanlaista tiimityötä tiimisi eteen, tasapainottaen pelin eri voimia.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä vähän omia ajatuksia pelistä. Viime vuoden lopulla tuli ostettua kun oli tarjouksessa. Ite oon nyt hieman alle 20h pelannut ja aina silloin tällöin tulee pelattua. Aika pitkälti TDM:ää tulee hinkattua, silloin tällöin kaikkea muuta tulee pelailtua myös. Mikä eniten ärsyttää TDM:ssa on karttakierto: Onko pelissä ainoastaan 2kpl kenttiä ja nekin Discarded ja Caspian Border? Discardedissa homma kusee siihen, että toinen joukkue kun kiipee rahtilaivan päälle, josta on äärimmäisen hyvä näkyvyys joka puolelle karttaa, niin saa sieltä aika helppoja tappoja ja ahdistettua toisen joukkueen nurkkaan. Hyvällä tuurilla se nurkkaan ahdistettu joukkue punnertaa sieltä ulos, mutta huonoimmassa tapauksessa ei ja siellä sitten koko joukkue istuu r*iskattavana ja kaikilla hyvä mieli. Renewalissa taas peltoa riittää vaikka muille jakaa, aina yhtä mielekästä tarpoa puoleen väliin peltoa vain tullaksesi ammutuksi jonkun nohevan asemaansa puolustavan tarkka-ampujan toimesta. Sitten kun päästään siihen keskipisteeseen, niin siellä se sotiminen maistuu ja kivaa on. Mutta se kävelysimulaattorina toiminen ei ole kivaa.

Jos quittaat ja etsit uuden pelin, niin ainoan pelin, jonka se löytää, on se sama peli ja kenttä josta juuri äsken lähdit pois, kun totesit, että nyt ei vaan lähde - mä haluan jotain muuta. Siis öö täh? Sille on varmasti syynsä miksi pelaaja lähtee kyseisestä pelistä pois, niin voisiko peli edes yrittää etsiä jonkun toisen pelin tilalle? Tämä homma ois helposti ratkottu server browserilla, josta voi etsiä sen mieleisensä serverin, jossa tietää, että mitä saa kun sinne liittyy. Ei tarttis hakata päätä seinään. TDM:ssa karttasuunnittelu on muutenkin todella.... outoa, koska mun mielestäni kentissä on ihan liikaa tilaa. Kentissä tai pelissä ei myöskään toimi se, että kun joukkue A on ahdistettu nurkkaan niin kuoleman koittaessa peli yrittäisi spawnata seuraavan kerran kuolleen pelaajaan sellaiseen nurkkaan, mistä on mahdollista päästä selustaan.

Mikä sitten on hyvää? No ainakin aseet ovat hyviä ja nykyään niitä tuntuu riittävän. Niihin saa tosi nopeasti avattua varusteita ja niillä tuntuu jopa johonkin osuvan. Mun mielestä toi aseiden customointi lennossa jotenkin sopii juuri tähän peliin. Conquestissa ja jossain sen variaatioissa (dominationissa) homma tuntui jokseenkin pelittävän ja mitään yllämainittuja ongelmia ei juurikaan ollut. Tosin Conquest kaipaisi sitä locker / metroa, jossa vain ja ainoastaan jalkaväki on pääosassa. Pelissä toki on asetelemana USMC vs RGF, mutta miten se muutoin näkyy kuin että pelitilanteet raportoi amerikan englannin aksentilla tai venäjän englannin aksentilla oleva tyyppi? Nythän se on pahimmillaan 128 Mackayta taistelemassa toisiaan vastaan. Mutta siis joo: Kokonaisuutena peli on hyvä, jos siitä maksaa sen 20e tai vähemmän. Täyttä hintaa mä en tästä maksaisi. Jollain hölmöllä tavalla voisi kuvitella, että tämä olisi tavallaan Battlefieldien esiosa ja tästä eteenpäin homma sitten alkaisi vasta kehittymään.
 
Bäfää nyt harvemmin pelataa TDM takia ni sentakia sielä ei varmaankaa niitä pelaajia ole kun on muutenki vähän pelaajia, pieniähän noi muutenki on noi mapit TDM:ssä

- mappikierto on randomia, välillä tulee samoja mappeja useammin.
- tilaa on kentissä conq puolella pelaajien takia(128), 64 pelaajaan mapit pienempiä et voi mennä niitä pelailee., osa mapeista turhan avoimia edellee 128 pelaajan modessa.
- onneks ei o metroa / lockeria mappeina, ne oli ihan hirveitä paskeita missä porukka vaa makas lmg:llä ja spämmi ranuja, mut vaatis kyl enemmän jalkaväkipainotteisia mappeja missä ei olis noita lentäviä ollenkaa( grand bazaar / seine crossing tyylisiä).
- aika tasan on menny classi muutoksien jälkee noi hahmojen käytöt, eli ei o ainakaa 128 pelaajan conq 128 Mckayta, ei se Mckay niin hyvä kumminka vaikka sillä on nopea liikkua :)
 
Eiks tuossa season 2:ssa ollu se jalkaväki-conquest pari viikkoa. Ainakin omalla kohdalla se oli hyvinkin viihdyttävä vaihtoehto. Kartat oli toki pieniä ja matsit 4v4 ja 8v8 - isommatkin olis käyny.
 
64 pelaajaan mapit pienempiä et voi mennä niitä pelailee., osa mapeista turhan avoimia edellee 128 pelaajan modessa.
Mites menet kun tuo on tarjolla ainoastaan Xbox Onella ja PS4:llä?
Eiks tuossa season 2:ssa ollu se jalkaväki-conquest pari viikkoa. Ainakin omalla kohdalla se oli hyvinkin viihdyttävä vaihtoehto. Kartat oli toki pieniä ja matsit 4v4 ja 8v8 - isommatkin olis käyny.
Tämä on kyllä rasittavaa kun joka viikko vaihtuu mitä moodeja ja karttoja ylipäätään on pelattavissa. Suurimman osan ajasta siellä on ihan hirveää roskaa kehiteltynä.
 
Kyl se siinä on omasta mielestä ollu launchista asti ku sillon jo pelattii sitä näiden kanssa kellä ei 128 pyöriny kunnolla.
Ei ole 64p konkka ollut varsinkaan alusta asti. Tuo tulee aina välillä takaisin. Olisitko portalin puolelta pelannut?
 
Oon pelannut satunnaisesti Season 3 aikana ja mun mielestä koko ajan ollut 64 conquest tarjolla, toki siinä on joku pieni twisti saattanut olla. Esim. infantry focus, vanhat kartat tms? Mutta suht lähellä normaalia kuitenkin, ei mikään kovin kreisi.
 
Joo nyt ku pääs töistä kotia ni piti käydä kattomas et mitä on tarjolla, nyt siinä on joku seasonal conquest 128p missä on ollu ennen 32v32 conquest aina kun oon kattonu launchista lähtien, toki en sitä ikinä pelaa, mitä nyt kaverit on vahingossa sillon tällön laittan sinne jonoo.
Ehkä se kohta vaihtuu sit taas 32v32. :)
 
Joo nyt ku pääs töistä kotia ni piti käydä kattomas et mitä on tarjolla, nyt siinä on joku seasonal conquest 128p missä on ollu ennen 32v32 conquest aina kun oon kattonu launchista lähtien, toki en sitä ikinä pelaa, mitä nyt kaverit on vahingossa sillon tällön laittan sinne jonoo.
Ehkä se kohta vaihtuu sit taas 32v32. :)
Tuskin vaihtuu ainakaan ensi viikolla kun tulee uusi kartta. Sille varmaan tulee oma 128p 24/7 playlist kuten aiemminkin uusilla kartoilla.
Launchista saakka ei ole ollut 64p karttoja. Taisi ensimmäisen kerran tulla limited time playlistille season ykkösen alussa, korjatkaa jos muistan väärin.
 
Saisi kyllä olla aina tarjolla 64p lista koska tuo 128 on yleensä aika roskaa eikä edes pyöri kunnolla.
 
Saisi kyllä olla aina tarjolla 64p lista koska tuo 128 on yleensä aika roskaa eikä edes pyöri kunnolla.
Juuri näin. 128 vaatii kyllä raakasti karkkien tiputusta mutta onneksi näyttää loweillakin siedettävältä. 64 pelaajan matseissa on edes teoreettinen mahdollisuus vähän ennakoida mistä vihu puskee mutta jotenkin 128p matseissa tuntuu että tulee aina niskaan ja sivustaan vaikka miten koittaa ajatella strategisesti.
 
Saisi kyllä olla aina tarjolla 64p lista koska tuo 128 on yleensä aika roskaa eikä edes pyöri kunnolla.
Kuis ei pyöri kunnolla, itellä pyörin ihan hyvin launchista asti. 120fps+@1440p
Lapsen koneellaki pyörii 100fps@1080p vaik siellä on vaa 5600x/980ti.

Juuri näin. 128 vaatii kyllä raakasti karkkien tiputusta mutta onneksi näyttää loweillakin siedettävältä.
No mut näinhän se menee kaikissa, karkkeja alaspäin jos halutaa parempaa fps tai sit uutta rautaa koneesee :D
 
Kuis ei pyöri kunnolla, itellä pyörin ihan hyvin launchista asti. 120fps+@1440p
Lapsen koneellaki pyörii 100fps@1080p vaik siellä on vaa 5600x/980ti.
Kaikkea ärsyttävää stutteria ja nykimistä. Ei 8700K enää jaksa. Battlefieldien takia sitä on aina joutunut prossua päivittelemään...
 
Kaikkea ärsyttävää stutteria ja nykimistä. Ei 8700K enää jaksa. Battlefieldien takia sitä on aina joutunut prossua päivittelemään...

Mulla vaihtui myös 7700K—>12600K tän vuoksi.
Ei vaan enää jaksanut tuo sotaratsu perässä juosta.
Pompsahti arviolta fps 30-40 ylöspäin vaihdon seurauksena.
 
On tämä jo jotenkin surkuhupaisaa, kun peli itsessään toimisi, niin Origin päivitti itsensä EA apiksi ja kaataa kaikki pelit ennen valikoita...
 
Tää uus audiosihinä -mekaniikka on kyllä ehkä yks ärsyttävimpiä asioita, johon oon pelissä ikinä törmännyt.
 
Minulla tuo EA app ei löydä koskaan aluksi yhtään peliä. Siihen liittyvät prosessit pitää aina käydä sammuttamassa tehtävienhallinnassa ja sitten käynnistää app uudestaan. Sen jälkeen kaikki ok.
 
Jaha joo voi helvetti ei anna enää pelata Originin kautta... EA siis oikeasti haluaa että ihmiset lopettaa heidän pelien pelaamisen.
 
Uus mappi on aika kuraa mun mielestä, ainakin breakthroughissa. Muita pelimuotoja en tässä pelissä oikein tykkää pelatakkaan. Paitsi Rush XL silloin kun EA antaa luvan sitä pelata..

Paljon hyviä uusia juttuja, paitsi Lissin rakettien nerffausta en ihan ymmärrä, lentoalukset dominoi jo muutenkin aika hyvin. Matsit alkaa nopeammin, uuteen matsiin pääsee nopeammin ja peli muutenkin tuntuu taas astetta sulavemmalta.

Pätsissä peliin tuli myös 40x scope, mutta sekin mentiin poistamaan, ilmeisesti tippapullosta tippui yksi tippa liikaa vielä tähän väliin..
 
Itsellä korjaantui EA apin pelien kaatuminen vaihtamalla pagefilen koko "let system decide". Syypäänä DirectX direct3d E_OUTOFMEMORY error, josta bäfä ilmoitti tietenkin vasta yli tunnin tappelun jälkeen...
 
Tuntus että pyörii paremmin, ainakin uus kartta. Samoin karttanäkymä ja minimap skarpimpia ja parempia lukee, tosin johtuuko tämä DLSS parannuksista ja oliko kartta hyvä natiivina aiemminkin.
 
Tuntus että pyörii paremmin, ainakin uus kartta. Samoin karttanäkymä ja minimap skarpimpia ja parempia lukee, tosin johtuuko tämä DLSS parannuksista ja oliko kartta hyvä natiivina aiemminkin.
Minimap ja iso kartta aivan hirveitä lukea pätsin jälkeen kun meni tuo osoitin rikki. Molemmissa kaikkien oman squadin pelaajien indikaattorit osoittaa pohjoiseen.
 
Osa servuista lagaa ja pahasti. En tiedä mistä johtuu, mutta ei aikaisemmin ole ollut mitään ongelmaa. Myös uusi mappi tuntuu liian intensiiviseltä ainakin 128 pelaajalla. Ropisee nimittäin kaiken aikaa ja joka suunnasta. Voi johtua pelialueen "kapeudesta"?
 
Minimap ja iso kartta aivan hirveitä lukea pätsin jälkeen kun meni tuo osoitin rikki. Molemmissa kaikkien oman squadin pelaajien indikaattorit osoittaa pohjoiseen.
Okei, ajattelin että se oli joku bugi mulla vaan eilen. Eiköhän se korjaannu nopeasti. Mielestäni muuten tuo kartta on selkeämpi nyt.
 
Okei, ajattelin että se oli joku bugi mulla vaan eilen. Eiköhän se korjaannu nopeasti. Mielestäni muuten tuo kartta on selkeämpi nyt.
Twitterissä kommailin tuohon DRUNKKZ3:n karttatwiittiin ja hän siihen vastasi että tiedossa on ja fixiä hierotaan:
1677745180921.png
 
Kylläpä tää yksi päivitys taas tuhos koko motivaation pelata peliä. Uus specialist on tosiaan buginen ja sulla jää tosi usein static ja piipitys soimaan, jos laite tuhoutuu, kun oot sen vaikutusalueella ja tää oikeesti alkaa sattumaan korviin, vaikkei mulla äänet ole edes kovin kovalla. Hiiri-inputtia ei koskaan saatu korjattua sellaiseksi kuin sen kuuluisi olla, mut nyt nekin korjaukset, jotka sentään paransi sen siedettävälle tasolle, hävisivät päivityksen myötä ja pelaaminen tuntuu taas niin uskomattoman huonolta sen takia. Uudessa rynkyssä on joko surkein hitreg mitä on pelissä ollut pitkään aikaan tai bullet velocity on niin alhainen, ettei sillä oo mitään järkeä ees yrittää pelata ja uusi mappi on aivan typerästi suunniteltu ainakin breakthroughta ajatellen, joten uusi sisältökin tuntuu aika mitättömältä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 746
Viestejä
4 494 757
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom