Battlefield 1

Hitmarkkereiden puutteen huomasin ainakin tankissa ja heavy bomberissa gunnerina. Lisäksi tiedot tapoista saattaa tulla ruutuun vasta 5-10 sekunnin päästä taposta. Muutamia servuja pysynyt normaaleissa ping-lukemissa mutta enemmistöllä noussut ~15 pykälää.
 
Onko kenelläkään muulla ongelmia uusien vehicleiden sensitivityn kanssa? Uusien mappien ajoneuvot, arty truckit ym. näiden tähtäys on aivan jäätävän herkkää. Menen "normaalin pelin" kartoille ja vastaavien ajoneuvojen, tankkien ym. tähtääminen on täysin normaalia. Kaikki "sensitivity" asetukset ovat kuten ennenkin. Eli mitähän hittoa?
 
Kylläpä muuttui aivan eri peliksi, kun sain Dolby Atmos -kotiteatterin viriteltyä kuntoon, jeesus sentään :eek:
 
Onko kenelläkään muulla ongelmia uusien vehicleiden sensitivityn kanssa? Uusien mappien ajoneuvot, arty truckit ym. näiden tähtäys on aivan jäätävän herkkää. Menen "normaalin pelin" kartoille ja vastaavien ajoneuvojen, tankkien ym. tähtääminen on täysin normaalia. Kaikki "sensitivity" asetukset ovat kuten ennenkin. Eli mitähän hittoa?

Saman huomasin itekkin. Pelaan itse hitailla sensseillä ja nyt on täysin mahdotonta ampua joistain vehkeistä ilman että tiputtaa hiirestä DPI:tä. Ja lagia on välillä niin perkeleesti - tämäkin tuli lisärin myötä.
 
Kyllä on mennyt huonoksi, ei meinaa löytyä alle 100 pingillä mitään servua tai mikä ei lagais ihan törkeesti. Ekaksi voi näyttää ihan hyvältä, ping 45, mutta sitten kun alkaa tapahtua niin näytössä alkaa vilkkumaan ping 350, ota hieman ennakkoa ammuntaan, just joo.
Ajoneuvojen korjaaminen melkein mahdotonta kun pätkii.
Kokeilin tuota Incursionsiakin, mutta sieltä heittää servu koko ajan pihalle.

Onko tää pleikalla samanlaista kuraa, jos hommais sille tän?
 
Kuulostaa hyvältä lähtökohdalta competitivelle. :D
 
Mulla toi lägi ilmenee lähinnä juoksemisessa. Ampuminen yms toimii ok. Myös pingi on normaali 20-40 lägin aikana...mikä on kyllä vähän ihme.

Luulis nyt, että sais ongelmat korjattua, kun lägiä on ollu nyt ainakin pari viikkoa.

Tässä parin päivän aikana on ollu kunnon bannitalkoot ainakin mikä on positiivinen asia.
 
Saman huomasin itekkin. Pelaan itse hitailla sensseillä ja nyt on täysin mahdotonta ampua joistain vehkeistä ilman että tiputtaa hiirestä DPI:tä. Ja lagia on välillä niin perkeleesti - tämäkin tuli lisärin myötä.

Vaikka olen kuinka säätänyt vehicleiden sensitivityä alemmaksi niin tuntuu että tämä on aivan jäätävää arpapeliä. En ymmärrä miten, IT-tykit ovat kuin hidastetusta leffasta mutta Tsaari-lisäosan ajoneuvojen tykit pyörii silti aivan liian nopeasti. Ennen lisäriä mulla oli kaikkien ajoneuvojen herkkyys n.90%, nyt ei edes 50 riitä. Ja samalla, aivan randomilla, jotkin toiset laitteet menevät sitten jo mainitsemaani "hidastetussa leffassa" -tilaan :confused:

Muutenkin tämä Tsaari-lisäosa. Valtaosa hienoista "open air" mapeista yhä enemmän jäätävää sniperfestiä. Missä *itussa on yksi, edes yksi kunnon metsäkartta hemmetti Venäjän taisteluista?

Toinen itkunaihe:

Miksei noita "Service Assignments" -vaatimuksia voi tarkastella muuten kuin poistumalla serveriltä kesken pelin ja menemällä omaan profiiliin?? Liian vaikeaa hoitaa homma fiksummin, kuitenkin niissä on monia erilaisia vaatimuksia joita hoitaa. Olisi kiva päästä katsomaan niitä ilman, että on pakko poistua joltain hyvältä serveriltä jossa sattuu olemaan hyvä pingi ja kaksi tasokasta sekä tasavertaista tiimiä. Huoh.
 
Muutenkin tämä Tsaari-lisäosa. Valtaosa hienoista "open air" mapeista yhä enemmän jäätävää sniperfestiä. Missä *itussa on yksi, edes yksi kunnon metsäkartta hemmetti Venäjän taisteluista?

Tuon Galician (vai mikä onkaan) voisi kyllä vetäistä ihan uusiksi ja muuntaa vaikka tuollaiseksi kunnon metsiköksi. Tällä hetkellä ihan avomaata ja ainakin operationsseissa ainoata suojaa antavat parit mäennyppylät, mortareiden tekemät montut ja ne muutama hassua juoksuhautaa mitä koko kartan aikana on.

Miksei noita "Service Assignments" -vaatimuksia voi tarkastella muuten kuin poistumalla serveriltä kesken pelin ja menemällä omaan profiiliin?? Liian vaikeaa hoitaa homma fiksummin, kuitenkin niissä on monia erilaisia vaatimuksia joita hoitaa. Olisi kiva päästä katsomaan niitä ilman, että on pakko poistua joltain hyvältä serveriltä jossa sattuu olemaan hyvä pingi ja kaksi tasokasta sekä tasavertaista tiimiä. Huoh.

Samaa ihmettelin. Hölmösti toteutettu, toivottavasti tuovat noiden seurannan vielä peliin (vaikka siinä vaiheessa moni on kyllä nuo jo suorittanut). Voi ehkä olla, että valitsivat vaihtoehdoista a) tuovat näin ja nyt tai b) tuovat servujen sisäisellä seurannalla mutta myöhemmin, en tiedä..



Tuota tulevaa asepatchia ainakin itse odotan suuresti. Pelin alusta asti ärsyttänyt tuo aseiden "heikkous" vähänkään pidemmillä matkoilla. Muutenkin jos joku ase on ollut hyvä niin se on nerffattu muiden huonompien tasalle sen sijaan, että muita olisi ehkä paranneltu. Tuntuu hölmöltä, että LMG voi vaatia 7 osumaa pitkältä etäisyydeltä tappamiseen (esim. Huot/Lewis) tai 5 kudin autoloading vaatii 4 osumaa (eivät tainneet tosin parantaa medic-aseiden damageja). Pääosumienkin kertoimen voisi mielestäni huoletta kasvattaa 1.75 -> 2x, tällä hetkellä esim. nuo medic-aseet eivät etäisyydellä tapa pääosumasta + vartalo-osumasta ja vaikkapa se Lewis vaatii 4 osumaa päähän kaukaa.
 


Tässä on hyvä kokoelma pelaajien ärsyttävyyksistä mitä ne tekee.
Jos oot tällänen pelaaja, ni ala pelaa paremmin tai paras jos lopetat koko pelin pelaamisen.

:kippis:
 
Tuli tuosta mieleen, että minkä takia ylipäätään on ajateltu että olisi hyvä idea tarjota mahdollisuus skipata revive? ADHD generation, vai? Eikös sen skipatun ajan kuitenkin väkisin pidä kyttää mapissa?

Eihän tätä skippaamista BF4 ole, ja siten ongelmaakaan ei ole.
Tosin BF4 jotkut heittää kuuluisan "20 reviven", joka on useimmiten vain suora kuolema. Olikos BF1 revive aina max, vai "lataako" revive?
 
Ihan vitummoista lottoamista toi peli päivityksen jälkeen.
Ite kun ampuu niin ei osu vaikka räiskis metrin päästä mutta viholliset osuu vaikka puolesta kentästä pistoolilla.
Kaikki kaksinkamppailut päättyy omaan kuolemaan yms.
Meni sellaseks arpomiseks toi peli ettei ole jaksanu enää pelaillakkaan.
 


Tässä on hyvä kokoelma pelaajien ärsyttävyyksistä mitä ne tekee.
Jos oot tällänen pelaaja, ni ala pelaa paremmin tai paras jos lopetat koko pelin pelaamisen.

:kippis:

Palasin pitkästä aikaa bäfän pariin ja videon aiheisiin tuli kohdattua jo ensimmäisien roundien aikana. Luulisi että vuoden aikana pelaajakunta olisi viisastunut, mutta ei siltä näytä. Mukava oli huomata myös vanhat bugit kuten: reviven jälkeen jätkä tärisee tai aimi toimii vain vaakatasossa, tai tankin panokset kimpoilee ilman minkäänlaista merkkiä damagesta. Eipä tuo hitreg inffinäkään aina mitää herkkua ole, mutta suurimmaksi osaksi se kelpaa itselle. Viime viikkojen servu ongelmat myös suuri ärsytyksen aiheuttaja. Lisäksi on yllättävän vaikea liittyä kaverin matsiin originista tai pelin puolelta, onneksi platoonin kautta liittyminen toimii.

Nyt on tullut keskityttyä enemmän ribboneiden, mitallien, codexien ja assingmenttien suorittamiseen. Kaikenlaista uutta on tullut kokeiltua, mutta päällimmäisenä mieleen on jäänyt että minkä takia nuo tehtävät on niin helvetin ärsyttäviä. Jos ihan perus perkin haluaa unlockata niin siellä on joku "heal 10 different squad mates in one round". Olihan se ihan kiva käyttää roundi hyppien eri squadien välillä ja juosta jokaisen squadilaisen perässä vaikka kuolemaan kunhan sai sen healin annettua.

Vaikka valitan paljon niin onhan tämän kanssa hauskaakin ollut. Premiumia vois harkita jos halvalla sais.
 
Palasin pitkästä aikaa bäfän pariin ja videon aiheisiin tuli kohdattua jo ensimmäisien roundien aikana. Luulisi että vuoden aikana pelaajakunta olisi viisastunut, mutta ei siltä näytä. Mukava oli huomata myös vanhat bugit kuten: reviven jälkeen jätkä tärisee tai aimi toimii vain vaakatasossa, tai tankin panokset kimpoilee ilman minkäänlaista merkkiä damagesta. Eipä tuo hitreg inffinäkään aina mitää herkkua ole, mutta suurimmaksi osaksi se kelpaa itselle. Viime viikkojen servu ongelmat myös suuri ärsytyksen aiheuttaja. Lisäksi on yllättävän vaikea liittyä kaverin matsiin originista tai pelin puolelta, onneksi platoonin kautta liittyminen toimii.

Nyt on tullut keskityttyä enemmän ribboneiden, mitallien, codexien ja assingmenttien suorittamiseen. Kaikenlaista uutta on tullut kokeiltua, mutta päällimmäisenä mieleen on jäänyt että minkä takia nuo tehtävät on niin helvetin ärsyttäviä. Jos ihan perus perkin haluaa unlockata niin siellä on joku "heal 10 different squad mates in one round". Olihan se ihan kiva käyttää roundi hyppien eri squadien välillä ja juosta jokaisen squadilaisen perässä vaikka kuolemaan kunhan sai sen healin annettua.

Vaikka valitan paljon niin onhan tämän kanssa hauskaakin ollut. Premiumia vois harkita jos halvalla sais.
Premiumin sai juuri alennuksella vähän alle 27e, kun oli kaikille ilmainen kokeilu. Jos missasit niin eiköhän se jonkin ajan päästä tule taas
 
Tuntuu että viimeisimmän päivityksen (Ehkä myös Nvdian ajureiden myötä) grafiikka muuttunut. Piirtortäisyydet ainakin.

Ja pelin valikko, servuhaku ym. lagaavat aivan jäätävästi edelleen. Hajosi päivitysten yhteydessä.

Onko muut huomanneet samaa? Mitä asiaa tutkin, niin joillain muillakin ollut vastaavaa.
 
Premiumin sai juuri alennuksella vähän alle 27e, kun oli kaikille ilmainen kokeilu. Jos missasit niin eiköhän se jonkin ajan päästä tule taas

Voisivat muutenkin alentaa tuota premiumin hintaa, ei tuossa ole oikein mitään logiikkaa että Originissa Revolution versio on 60€, peruspeli 40€ ja premium 50€. Premiumin voisi ihan hyvin laskea pysyvästi sinne 30€ paikkeille. Sääliksi muuten käy heitä, jotka ostivat aikanaan täyteen hintaan peruspelin ja premiumin, kun nyt tuli tuo halpa kaiken sisältävä Revolution. Kaiken julkaisussa tai ennen DLC-pakettien tuloa ostaneet pääsivät vain pelaamaan tuota Ranska-DLC:tä ennakkoon ja maksoivat siitä mukavan lisän. Itse ostin pelkän peruspelin julkaisussa 40€ ja nyt tuon DLC:n -40% eli 30€ ja olen melko tyytyväinen tuohon etten Premiumia aiemmin ostanut turhaan.

E: Tuon Revolutioninhan itseasiassa saa CDON:lta 35€: Battlefield 1 Revolution (Code In A Box) - Pelit - CDON.COM ja se sisältää kaiken sisällön tähän peliin, eli myös nuo Deluxe-extrat toisin kuin pelkkä standardi+premium, ollen samalla myös halvin keino hankkia premium. Sinänsä harmillista, että tuossa kaikki sisältö on samalla koodilla, ei voi esim. myydä peruspeliosaa pois vaikka vitosella jos sen jo omistaa.
E2: Battlefield 1 Revolution? Are you "swear word" kidding me? Premium owners got just 1 expensive DLC?
Originissa julkaisussa peruspeli 60€ + premium 50€ = 110€ (tai ultimate 130€?) vs. nyt ultimatea vastaava Revolution 60€. Aika kalliiksi tuli tosiaan tuo eka DLC, ymmärrän melko hyvin esim. tuon ketjun henkilöitä. Tavallaan hyvä, että Revolution tuo lisää pelaajia DLC:n puolelle mutta toisaalta noin suuri alennus on nihkeää (aikaisin ostaneiden näkökulmasta), kun pelistä on vasta julkaistu toinen neljästä lisurista. Etenkin kun peruspelin ostajat eivät voi vieläkään voi ostaa pelkkää premiumia halvemmalla (pl. satunnaiset alet). (Mielestäni tuo Revolutionin hinta on siis ihan ok ja ongelmana oli enempi tuo tolkuton ultimaten hinta + DLC:n myöhä julkaisu. Ilmeisesti tämä malli on kuitenkin muuttumassa tuleviin julkaisuihin.)
 
Viimeksi muokattu:
Premiumin sai juuri alennuksella vähän alle 27e, kun oli kaikille ilmainen kokeilu. Jos missasit niin eiköhän se jonkin ajan päästä tule taas
Huomasin tuon tarjouksen, mutta vielä sais hinta tippua. 27€ on liikaa kun itse pelistä maksoin julkaisussa 37€.

Voisivat muutenkin alentaa tuota premiumin hintaa, ei tuossa ole oikein mitään logiikkaa että Originissa Revolution versio on 60€, peruspeli 40€ ja premium 50€. Premiumin voisi ihan hyvin laskea pysyvästi sinne 30€ paikkeille. Sääliksi muuten käy heitä, jotka ostivat aikanaan täyteen hintaan peruspelin ja premiumin, kun nyt tuli tuo halpa kaiken sisältävä Revolution. Kaiken julkaisussa tai ennen DLC-pakettien tuloa ostaneet pääsivät vain pelaamaan tuota Ranska-DLC:tä ennakkoon ja maksoivat siitä mukavan lisän. Itse ostin pelkän peruspelin julkaisussa 40€ ja nyt tuon DLC:n -40% eli 30€ ja olen melko tyytyväinen tuohon etten Premiumia aiemmin ostanut turhaan.

E: Tuon Revolutioninhan itseasiassa saa CDON:lta 35€: Battlefield 1 Revolution (Code In A Box) - Pelit - CDON.COM ja se sisältää kaiken sisällön tähän peliin, eli myös nuo Deluxe-extrat toisin kuin pelkkä standardi+premium, ollen samalla myös halvin keino hankkia premium. Sinänsä harmillista, että tuossa kaikki sisältö on samalla koodilla, ei voi esim. myydä peruspeliosaa pois vaikka vitosella jos sen jo omistaa.
E2: Battlefield 1 Revolution? Are you "swear word" kidding me? Premium owners got just 1 expensive DLC?
Originissa julkaisussa peruspeli 60€ + premium 50€ = 110€ (tai ultimate 130€?) vs. nyt ultimatea vastaava Revolution 60€. Aika kalliiksi tuli tosiaan tuo eka DLC, ymmärrän melko hyvin esim. tuon ketjun henkilöitä. Tavallaan hyvä, että Revolution tuo lisää pelaajia DLC:n puolelle mutta toisaalta noin suuri alennus on nihkeää (aikaisin ostaneiden näkökulmasta), kun pelistä on vasta julkaistu toinen neljästä lisurista. Etenkin kun peruspelin ostajat eivät voi vieläkään voi ostaa pelkkää premiumia halvemmalla (pl. satunnaiset alet). (Mielestäni tuo Revolutionin hinta on siis ihan ok ja ongelmana oli enempi tuo tolkuton ultimaten hinta + DLC:n myöhä julkaisu. Ilmeisesti tämä malli on kuitenkin muuttumassa tuleviin julkaisuihin.)
Kyllä EA osaa ottaa "hätäsiltä" rahat pois. Julkaisussa 110€ ultimate edition maksaa vuoden jälkeen 35€.
Harmi että omalla origin käyttäjällä on muutama muukin bäfä. Senhän voisi muuten laittaa myyntiin ja aloittaa uudella käyttäjällä smurffailemaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon! Sinut on valittu mukaan Battlefield 1 Incursionsin suljettuun alfatestiin!

Jospa tuota sitten testailisi, kun tuli kerran kutsua :)
 
Millä saisi pingiä alas? Joka servulla huitelee yli sadassa ja sen muuten huomaa pelatessa. 30/30 netti ja koneessa erillinen wifi-kortti PCI-E väylässä. Modeemi on pultattuna eteisessä oven yläpuolelle kiinni, joten kaapelia ei sieltä noin vaan vedetä.

EDIT: Eri testeillä mitattuna koneen ping on noin 40-50.
 
Viimeksi muokattu:
Millä saisi pingiä alas? Joka servulla huitelee yli sadassa ja sen muuten huomaa pelatessa. 30/30 netti ja koneessa erillinen wifi-kortti PCI-E väylässä. Modeemi on pultattuna eteisessä oven yläpuolelle kiinni, joten kaapelia ei sieltä noin vaan vedetä.

EDIT: Eri testeillä mitattuna koneen ping on noin 40-50.
Tuskin vaikutusta, mutta vaikka ei pysyvästi piuhaa voi vetää niin onko sen pituista että voi edes testaa?
 
Tuskin vaikutusta, mutta vaikka ei pysyvästi piuhaa voi vetää niin onko sen pituista että voi edes testaa?
Sen verran pitkä matka on, että sopivaa piuhaa ei löydy. Jännä kuitenkin, että muilla sovelluksilla Ping tuntuu olevan 40ms luokkaa, mutta BF1:ssä aina +100.
 
Kysästääns täältä, eli, löytyy BF1 peruspeli ilman lisäosia ja tarkoituksena olisi hommata tuo Premium Pass. Tuo Revolution Edition on kuitenkin halvempi ja löytyy jopa varastosta paremmin. Hyppääkö tallennukseni tuohon Revolution Editioniin tai pystyykö noita lisäosia pelaamaan nykysellä pelillä? Vähän vaikeasti selitetty, toivottavasti ymmärrätte.
 
Jäätävän tyhmä kysymys, mutta pari päivää sitten bongasin pelin "main menussa" mielenkiintoisen missionin tyyliin 25 melee tappoa 2-7.10 -> saat Zodiac tagin. Mistä hemmetistä tuon edistymistä voi seurata, sitä ei löydy "Soldier" tabin alta eikä mistään muualtakaan? :confused:
 
Jäätävän tyhmä kysymys, mutta pari päivää sitten bongasin pelin "main menussa" mielenkiintoisen missionin tyyliin 25 melee tappoa 2-7.10 -> saat Zodiac tagin. Mistä hemmetistä tuon edistymistä voi seurata, sitä ei löydy "Soldier" tabin alta eikä mistään muualtakaan? :confused:

Oon miettinyt samaa. Tosiaan tuo pelin avatessa tuleva uutinen joka vie noihin sanoo poluksi Soldier > Community missions mutta ei tuolla kyllä semmoista täppää ole. Ihan pimennossa olen muutenkin ollut noista aiemmista kommuunitehtävistä.
 
Kiitos varmennuksesta sen suhteen, etten ole ihan käsi.

Ärsyttävää sillä haluaisin seurata kuinka moni "melee kill" on oikeasti johtanut vihollisen dogtagin saamiseen. Sillä olen melee chargen onnistuttua kuollut monia kertoja ennen sitä varsinaista "dogtag" animaatiota.

Sitten aivan toinen asia; Suosikeiksi täpätyt (favourit) serverit. Olen täpännyt monta official DICE servua suosikeikseni mutta niin vain ne häviävät tuolta "favourites" -valikosta ihan itsekseen? :confused:
 
Sitten aivan toinen asia; Suosikeiksi täpätyt (favourit) serverit. Olen täpännyt monta official DICE servua suosikeikseni mutta niin vain ne häviävät tuolta "favourites" -valikosta ihan itsekseen? :confused:

Onko nuo servut vielä olemassa voi onko mahdollista, että niitä suosikkiservuja olisi lakkauteltu?
 
Siis täppäilin niitä favoriteiksi ihan tässä menneellä viikolla kun innostuin tästä pelistä uudelleen.

Niin ja ratkaisu itkemäni "community missionin" löytämiseen on niin yksinkertainen, että "soldiers" välilehdellä sitä näkymää pitää vierittää alespäin. Sieltä paljastuu "community missions". Voi luoja...
 
Siis täppäilin niitä favoriteiksi ihan tässä menneellä viikolla kun innostuin tästä pelistä uudelleen.

Niin ja ratkaisu itkemäni "community missionin" löytämiseen on niin yksinkertainen, että "soldiers" välilehdellä sitä näkymää pitää vierittää alespäin. Sieltä paljastuu "community missions". Voi luoja...

Jep tilaa olisi vaikka kuinka alla ja ei edes vieritysmerkkiäkään tainnut olla, hyvin on tehty. :)
 
Siis täppäilin niitä favoriteiksi ihan tässä menneellä viikolla kun innostuin tästä pelistä uudelleen.

Niin ja ratkaisu itkemäni "community missionin" löytämiseen on niin yksinkertainen, että "soldiers" välilehdellä sitä näkymää pitää vierittää alespäin. Sieltä paljastuu "community missions". Voi luoja...

Jep tilaa olisi vaikka kuinka alla ja ei edes vieritysmerkkiäkään tainnut olla, hyvin on tehty. :)

Joopa joo. Sieltähän tuo tosiaan löytyi. Onhan tuossa vieritysmerkkikin näköjään vieressä mutta se on kyllä niin kapea, etten sitä edes sellaiseksi hoksannut. Tilaa tosiaan alla vaikka kuinka (ja sen takia en varmaan edes tajunnut scrollausmahista) mutta ilmeisesti sitten graafisen suunnittelijan fengshuit menisi pilalle, jos fiksusti näytettäisiin kaikki kerrallaan ja nuo battlepackit ja community missionit olisivat hieman alempana kuin muu sisältö. Jos tuo huolestuttaa niin voisihan tuon soltun ja nuo asestatsit skaalata samalla hieman suuremmaksi.. Liitteenä kuva nykyisestä vs. mitä olisi, jos vain lisättäisiin nuo kaksi jatkoksi.

E: Onpahan muuten epäloogista, että vaikka menen Battlepackeihin tuolta soldier-valikosta niin taaksepäin palatessa peli siirtyy more-valikkoon. Miksei se palaa sinne mistä tulin ja miksi ylipäätään nuo löytyvät sitten myös tuolta solttuvalikosta.
 

Liitteet

  • bf1.png
    bf1.png
    1,3 MB · Luettu: 72
  • bf1v2.png
    bf1v2.png
    1,3 MB · Luettu: 73
Viimeksi muokattu:
Jeps, tai olisi edes jonkin sortin selkeä (nuoli ales?) vinkki siitä, että kappas tämä kasa vaihtoehtoja jatkuu vielä alaspäin.

Niin ja sitten se huvittavuus ettei noita "Service Assignmenttejä" pääse tarkastelemaan pelin aikana mistään. Rant.
 
Tänää oli sellanen kusipää pelaamassa, etten oo ennen nähnykkää. Menin field gunille ampumaan ja oma tulee seisomaan siihen eteen, niin etten pysty ampumaan. Siis ihan vittuillakseen jäi siihen eteen. :facepalm:
 
Uuden patchin patchnotet: Battlefield 1 Update Notes – October Update

Pakko kyllä ihmetellä tämän pelin patchaamista. Peli on vuoden vanha ja tänään tulleessa patchissa on esim. seuraavanlaisia korjauksia:

  • Changed the Ottoman Standard Issue Rifle from the Martini Henry to the G98. This is more historically accurate, and should be a better matchup against the British SMLE.
  • Added Press or Hold option for Bayonet Charge.
  • Removed vehicles from Back to Basics Conquest game type.
  • Removed Elite pickups from Domination.
  • Removed Elite pickups from Team Deathmatch.
  • Based on continuous feedback from our community and an ongoing effort to ensure successful matchmaking for Operations servers we have disabled the 40-player option. We’ve determined that by allowing servers to only support 64-player Operations, match joining times are kept at a minimum and the probability of joining an active populated server is drastically increased. Our goal is to unite our players under this fan-favorite mode and consistently provide more instances of matches quicker. As with every improvement, we will continue to monitor experiences and take your feedback into consideration. See you on the Battlefield!

Eikös näistä nyt kuitenkin suurin osa ole sellaisia, joiden olisi pitänyt olla tuolla tavalla jo vuosi sitten julkaisussa? Mitä väliä enää SIR-modella on, kun se on käytännössä kuollut jo pois. Ja miksi noinkin yksinkertainen korjaus tehdään vasta nyt kuin joku asemuutos? Ja mielestäni SIR:n suurin ongelma on aina ollut SMLE:n ylivertaisuus, kiitos sen järkevimmän sweetspotin rautatähtäinkivääriksi (korjaantuisi poistamalla sweetspotit SIR:stä tai tekemällä pelimoodiin 1.25x dmg).

Vahingossa suoritettavasta bayonet chargestakin on ulistu jo launchista saakka ja vasta nyt saadaan korjaus tuolle. Eliitticlasseissa ei oikeastaan koskaan ollut järkeäkään dominationissa tai team deatchmachissa. Miksi 12v12 pelimoodissa mikä käytännössä perustuu tappoihin pitää olla joku ylivoimainen pickup class. Ja tuo opsien muutoskin tuntuu tulevan melko myöhään. Miksi tuota enää tässä vaiheessa poistetaan, kun se oli muutenkin enää pienen pelaajakunnon suosiossa? Kyllä 64p opseja löytyy ihan hyvin, 40p opseja oli vaikeampi löytää mutta tuota suosivat kyllä kestivät sen. Sinänsä tuossa pienemmässä meininki oli ehkä hieman rauhallisempaa ja taktisempaa vaikkei sitä monesti tullut pelattuakkaan. Itse pitäisin ehkä jostain välimaastosta, vaikka 25 v 25. (En muuten oikein ymmärrä muutenkaan, miksi pelaajamäärät on suunniteltu aiemmille 4 hengen squadeille eikä nykyisille 5 hengen. Kiva olla siinä täydessä pelissä jossain 2 hengen squadissa.)


E: Ai niin. Operations tuotiin vihdoin server browseriin. Yllättäen sille ei kuitenkaan näytä olevan omaa filtterivaihtoehtoaan eli noitakin pitää etsiä tuolta kaikkien muiden pelimoodien seasta. (Valikosta kun voi valita vain mitä pelimoodeja haetaan, ei päinvastoin poistaa hakuja.) Kyllä se siellä näköjään nyt on. Voisin tosin melkein vannoa ettei päivällä vielä ollut.
E2: Ja enää ei näköjään pysty jonottamaan täysiin servereihin. Mikäli tuollaiseen koittaa liittyä niin antaa errorin täydestä servusta ja liittymisen epäonnistumisesta. Miten tällaiset bugit pääsevät läpi näistä patcheista? Ei kai tuo nyt voi tarkoituksellinenkaan olla?
 
Viimeksi muokattu:
Eikö tuo jonottaminen toimi enää edes silloin kun joinaa peliin missä kaveri on pelaamassa?
 
Tämmöstä tällä kertaa :D


-Lisäksi jonotus ei toimi, vaikka liittyisit kaverin peliin.
-Server disconnet on tullut jo pari kertaa tänään.
-Omien ja vihollisten iconit ei toimi kunnolla. Tulee vähän väliä ammuttua omia pelaajia.

Edit:
 
Viimeksi muokattu:
-Omien ja vihollisten iconit ei toimi kunnolla. Tulee vähän väliä ammuttua omia pelaajia.

Niin juu tämäkin vielä. Ikonit ja spottaukset älyttömän haaleita/läpinäkyviä, omien päällä ei välillä tunnu näkyvän ja spottaaminenkin tuntuu melko kankealta. Enpä nyt oikein ole mitään erityisen hyvää huomannut tässä patchissa. Olisin toivonut tuon uuden asepatchin tulleen tässä mutta eipä sitäkään ole saatu aikaiseksi. Ilmeisesti testailevat vielä mutten ymmärrä miksi tuota nyt pitää testailla niin pitkään.
 
Mulla tää pätsi resetoi osan kontrolleista, ainakin jo mainittu "Bayonet charge" nappi meni defaultiksi.
 
Juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip... ja sit jengi whinee ku ei medicit revivee

Ku pääsis katkomaan ihmisiltä käsiä, ettei ne vois enää pelaa. :geek:
 
Juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip, juokse ruumiille -> skip... ja sit jengi whinee ku ei medicit revivee

Ku pääsis katkomaan ihmisiltä käsiä, ettei ne vois enää pelaa. :geek:
Mä taas aina oottelen ja kaikki juoksee ohi :D
 
Mä taas aina oottelen ja kaikki juoksee ohi :D

Mäki aina odotan medicciä. Sit hauska huomata kun peli loppuu ja kattoo kuolemia ni muilla on jotain 20-40 kuolemaa ja itellä on 1-4 kuolemaa. Toki siellä tulee välillä sellasia mediccejä mitkä kirjaimellisesti juoksee yli, eikä herätä. Sellasiltakin vois vähän katkoa käsiä, ettei vois enää pilata peliä.

Melkee voisin kuvitella, että se tiimi, jonka pelaajat ei skippais kertaakaan voittais jokaisen pelin mitä pelais.

edit: viimeaikoina pelissä on ollu enemmän ongelma saada panoksia, ku helaa noin yleensä. Joskus on juossu vaikka kuinka pitkään supportin perässä ja pyytäny ammoa ja sit ampunu sitä pistoolilla, että se tajuais, mutta ei. Menee joku 2-3 minuuttia, että se tajuaa heittää niitä ammuksia.

Yhessä pelissä juoksin supportin perässä ja pyysin panoksia ja sit välillä se ampu kranaatinheittimellä ja pyöri ympyrää ja pyysin panoksia ja ammuin pistoolilla, että heräis ja toisen kranaatinheitinkierroksen jälkeen se tajus heittää panoksia ja sano chattiin "sori en huomannu". Sillä meni oikeesti jotain 3 minuuttia tajuta... Miten se ei voi huomata jos pyörin sen ympärillä ja ammun sitä pistoolilla ja pyydän panoksia?

Tietenkin olisin voinu ihan hyvin juosta toiselle supportille, mutta halusin nähä miten pitkään tällä idiootilla menee tajuta.
 
Viimeksi muokattu:
^No välillä tulee vastaan näitäkin support sankareita, keillä ei edes ole ammo poucheja/boxeja. Itsekin kerran seurasin yhtä ja pyörin ympärillä ammon tarpeessa. Lopulta sitten jätkä kuoli ja meinasin että jes, nyt saan edes siltä sen classin jotta saan ne ammot itelleni. Noh ei, kaverilla oli mortar + crossbow launcher. :facepalm:

Kyllä medicillä pitäisi aina olla syringe + hela boxi/pouchit ja supportilla ammo boxit/pouchit. Henk. koht. aina ärsyttää, kun pitää tehdä noita typeriä mediccien "tapa x pelaajaa FRG launcherilla" ja sitten puntaroit minkä tilalle nyt sitten otat tuon launcherin. (Mun puolestani voisi olla mieluummin vaikka mediccinä secondaryna pistoolin tilalla tai vaikka sitten scouteilla kannustamassa aggressiivisempaa pelityyliä.)
 
Kyl mä oottelen siinä maassa aina sen "timerin" loppuun jos vähänkään kippasin jonnekin "yleiselle paikalle", jossa oletan omien vielä pyörivän. Ehkä helpoin tapa "huorata fragratea" :confused:

Ja mitä medicillä pelaan ni heitän sen "olen tulossa" -pikaviestin jos jannu kippasi vähänkään fiksuun paikkaan. Sen sijaan vaikka se oman raato ois 5m päässä, mutta avonaisessa mestassa tai tulen alla niin en mene kyllä mitään suikkareita tekemään. Ei vaan jaksa. Joskus jos on oikein hyvä fiilis saatan yrittää kaasunaatilla naamioida sitä raatoa ja mennä nasse päässä piikittämään, mutta useimmiten kaasunaatti on jo käytetty about ekan vihun kohtaamisessa.

Niin ja molemmilla, medicillä ja supportilla pelaillessa heittelen tasaiseen tahtiin niitä bokseja. Oli ketään lähettyvillä tai ei - pyysi joku tai ei.
 
En kyllä ymmärrä tosiaan tuota space pohjassa menoa kuollessa. Ei siitä revivestä kuitenkaan mitään menetä. Ainoa syy skipata revive on 1) olet mahdottomassa paikassa = medicille itsari tai 2) vaihdat classia. Harvemmin tuntuu kuitenkaan kumpikaan näistä toteutuvan vaikka skipataan. Joku pinttynyt tapa tai sitten ei tajuta sitä, että reviveä ei esim. lasketa kuolemaksi. Nojaa.
 
^No välillä tulee vastaan näitäkin support sankareita, keillä ei edes ole ammo poucheja/boxeja. Itsekin kerran seurasin yhtä ja pyörin ympärillä ammon tarpeessa. Lopulta sitten jätkä kuoli ja meinasin että jes, nyt saan edes siltä sen classin jotta saan ne ammot itelleni. Noh ei, kaverilla oli mortar + crossbow launcher. :facepalm:

Kyllä medicillä pitäisi aina olla syringe + hela boxi/pouchit ja supportilla ammo boxit/pouchit. Henk. koht. aina ärsyttää, kun pitää tehdä noita typeriä mediccien "tapa x pelaajaa FRG launcherilla" ja sitten puntaroit minkä tilalle nyt sitten otat tuon launcherin. (Mun puolestani voisi olla mieluummin vaikka mediccinä secondaryna pistoolin tilalla tai vaikka sitten scouteilla kannustamassa aggressiivisempaa pelityyliä.)

Oon huomannu, että jos support/medic kantaa päkkejä ni Q:ta painamalla se huutaa suoraan sille tyypille "i need ammo/medic" ja jos sillä ei oo päkkejä päällä, ni se ei huuda mitään. Siitä ainakin tietää, ettei kannata tuhlata aikaansa siihen.

Ja tosiaan monesti joutuu "ite taas tekemään" ja odottaa, että supportti kuolee ja sit vasta saa siltä panoksia.
 
Mulla on mennyt about kaikki napit uusiksi niin mikäs ton Q funktio siis alunperin oli? Mä huutelen niitä juttuja aina siitä ympyränmuotoisesta "pikavalikosta" - tarkoititko sitä? Hankalaa vaan "maalata" juoksevaa supportia ja samalla pikavalikosta valita sitä "i need ammo" -kohtaa :btooth:
 
Kuolleen spottaaminen yleensä auttaa, tietää että joku yrittää tulla.

Toki on myös tilanteita missä en ainakaan itse jää odottamaan medicciä kun tiedän että se kuolee varmasti jos yrittää tulla.

edit: jaa tää sekoilee jotain, olikin tullut viestejä korppikuninkaan postin jälkeen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom