Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ne on asetettu atmos-kaiuttimiksi, varsinaiset surroundit ovat tuossa kuvan ulkopuolella sohvan molemmin puolin.Miten toimii nuo ylhäällä olevat surround kaiuttimet?
Minulla on myös juuri samalla tavalla sijoitettuna atmos-kajarit ja toimii todella hyvin. Ainoa ero, että omissa kajareissa on etureuna valmiiksi "viistottu" alaspäin.Ne on asetettu atmos-kaiuttimiksi, varsinaiset surroundit ovat tuossa kuvan ulkopuolella sohvan molemmin puolin.
Ja vaikka ei ”säännösten mukainen” sijoitus olekaan, aivan kelpo efektiä toimittavat tuostakin sijainnista.
Vahvistin siirtyy muihin hommiin joten uutta olisi tarpeen hankkia.
(Vielä) nykyinen vahvistin on Onkyo TX-NR636
Porjektorina Epson EH-TW7000
Onko suosituksia mikä vahvistin tilalle? Budjetti 1000€. 5.1 riitää, mutta taitaa kaikki olla nykyään 7.2 josta ei haittaa.
Huonekorjain on sellainen ominaisuus mikä olisi kiva olla, mutta muuten en näistä ymmärrä. Onko jotain moderneita ominaisuuksia mitä ehdottomasti kannattaisi olla?
Kaiuttumina 5 kpl Tannoyn purkkeja ja subi jotka vaihtuu joskus parempiin.
Denon X3800H:ssa olisi Audyssey MultiEQ XT32 korjain joka lienee sieltä paremmasta päästä, muutenkin melko hyvä ja monipuolinen vahvistin tuohon tonnin hintaluokkaan.
Denon AVC-X3800H 9.4 AV-vahvistin, musta 1 199,00
Saksan amazonissa näyttäisi olevan 943,16€. https://www.amazon.de/-/en/AVC-X3800H-Channel-Receiver-Amplifier-Auro-3D-black/dp/B0BDZXLP6F
Tuollaista oon ite miettint Onkyo TX-NR676 tilalle.
Semmonen pieni huomio, että kun itellä hajosi Saksan Amazonista ostettu Denonin vahvistin, niin sen jälkeen sillä ei olisi ollut käyttöä kuin verkonpainona. Elikkä Suomen maahantuoja ei tee noille mitään, jotka ulkomailta ostettu. Amazon sanoi että heillä ei ole antaa uutta tilalle kun mallia ei enään saanut ja Saksan Denon sitten sanoi että pitää hoitaa asia Amazonin kanssa. Tarkennuksena että takuuta oli vielä reilusti jäljellä.Denon X3800H:ssa olisi Audyssey MultiEQ XT32 korjain joka lienee sieltä paremmasta päästä, muutenkin melko hyvä ja monipuolinen vahvistin tuohon tonnin hintaluokkaan.
Saksan amazonissa näyttäisi olevan 943,16€. https://www.amazon.de/-/en/AVC-X3800H-Channel-Receiver-Amplifier-Auro-3D-black/dp/B0BDZXLP6F
Onko tuo siis parempi kuin että laittaisi atmos-kajarit etuseinälle ylös? Molempi tietysti parenpi, mutta vaatisi vahvistimelta paljon?Minulla on myös juuri samalla tavalla sijoitettuna atmos-kajarit ja toimii todella hyvin. Ainoa ero, että omissa kajareissa on etureuna valmiiksi "viistottu" alaspäin.
Vaatiihan se, kanavia. Esim tuossa Denonissa on 9 vahvistinkanavaa, mutta pystyy prosessoimaan 11. Eli jos lyön aktiiviset pääkaiuttimeni preoutteihin, jää vielä yhdeksän kanavaa vapaaksi. Perus 7.1 setti ja vaikka kaksi paria atmoksia. Eli 7.1.4.Onko tuo siis parempi kuin että laittaisi atmos-kajarit etuseinälle ylös? Molempi tietysti parenpi, mutta vaatisi vahvistimelta paljon?
Juu, itse hommasin tuon Denonin tuolla hintaa, tyytyväinen oon ollut. Tarpeettomaksi jäi Denon2400 ja sen kaverina ollut anti-mode 8033. YV:llä voi kysellä, jos jotakuta kiinnostaa. Tuo 3800:n MultiEQ toimii hyvin.Denon X3800H:ssa olisi Audyssey MultiEQ XT32 korjain joka lienee sieltä paremmasta päästä, muutenkin melko hyvä ja monipuolinen vahvistin tuohon tonnin hintaluokkaan.
Ei tullut kokeiltua tuota paikkaa mutta järkeilin, että tuo mihin ne laitoin on on käytännössä lähimpänä sitä sijaintia mihin ne tulisi, jos laittaisi oikealla tavalla kattoon vain kahden Atmos-kajarin kanssa (eli hieman kuuntelupaikasta eteenpäin) ja hyvin tuo kyllä tuntuu toimivan.Onko tuo siis parempi kuin että laittaisi atmos-kajarit etuseinälle ylös? Molempi tietysti parenpi, mutta vaatisi vahvistimelta paljon?