AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Hei, kysymys tälle ammattiraadille. :)

Itsellä on joutilaana vanhat 6 ohmiset sekä lattiakaiuttimet että pienet mehiläispesät. Ajattelin muutin jälkeen saisiko jommatkummat ehkä makuuhuoneeseen tuottamaan vähän taustamusaa..

Ja kysymys kuuluu millainen vahvari tarvitaan? Ajatuksena olisi ihan vaan esim bt:llä luurin Spotifysta soittaa musiikkia ja käyttää mahdollisesti luurin taajuuskorjainta jos sille on tarvetta, diskoa makkarissa ei ole tarkoitus pitää. :D

Eli tarvelistalla:
- 2.0 kaiutinlähtö
- Bluetooth
- volumensäätö luurin päästä (toki voi olla namiskat vahvarissakin)
- mahdollisimman pieni koko
- halpa kuin saippua (kokoluokkana saippua toimii myös)
- toimiva

Any ideas? Myös Kiinan-tilaukset mahdollisia jos laite vaan on edullinen ja toimiva
 
Mikä subi kyseessä? Osoittaako elementti alaspäin vai kuuntelijaa kohti?

Elementti kuuntelupaikkaa kohti, ja DIY Rythmik Audion 15”.

En ole itse kasannut, on kyllä hyvin tehty kotelo täytteineen. Puusepän jälkeä. Enkä usko että on rikkikään.
 
Jep, kannattaa kuitenkin testata tuota että saako tuota korostusta vaimentumaan millään sijoituspaikalla, tuo korostus on tosiaan niin suuri, että audysseystä loppuu säätövara ja tuo on pakko korjata subin sijoituksella/huoneen akustoinnilla.
 
Mikä waffi tällähetkellä edullisin, joka klaaraa myös subuttimen eq, ja jonka hankinnassa järkeä?
 
Hei! Etsin pöytäkoneen ja passiivikaiuttimien kaveriksi uutta vahvistinta. Löysin mieleiseni: PMA-30 | Kompaktin muotoilun integroitu vahvistin.
Nyt jäi kuitenkin vaivaamaan AV-Plus lehden artikkeli, jossa mainittiin: " PMA-30:ssä ei ole usb-liitäntää, joten sitä ei voi esimerkiksi kytkeä tietokoneeseen omaksi äänilaitteekseen."
Olisiko aktiivikaiuttimet parempi valinta?
 
Osti saksasta Marantz 6012 AV vahvarin nyt ongelmana on että kuva huononee kun laittaa kuvan vahvistimen kautta. Minulla on HTPC:stä 2m hdmi vahvariin ja 10m piuha vahvarista DLP tykkiin. Kokeilin parilla muissa laitteissa toimivilla kaapeleilla mutta sama homma.
Esimerkiksi elokuvan kuva tulee epätarkaksi mutta parhaiten sen huomaa tekstissä kun kirjaimet muuttuvat erivärisiksi.
Onko joku törmännyt vastaavaan?

Kuva liitteenä jos saa selvää

Dropbox - IMG_20190220_193621.jpg


Edit.
Ja tosiaan kun laittaa 10m piuhan suoraan HTPC:hen niin ongelmaa ei ole
 
Viimeksi muokattu:
Nyt jäi kuitenkin vaivaamaan AV-Plus lehden artikkeli, jossa mainittiin: " PMA-30:ssä ei ole usb-liitäntää, joten sitä ei voi esimerkiksi kytkeä tietokoneeseen omaksi äänilaitteekseen."
Olisiko aktiivikaiuttimet parempi valinta?

Empä nyt tiedä onko tuo iso ongelma? Yhtä hyvin voit kytkeä tuon vahvistimen tietokoneeseesi optisella kaapelilla. Ehkä mieleisempikin vaihtoehto kun mahdolliset USB surinat jää tietokoneen sisälle.
 
Mikä waffi tällähetkellä edullisin, joka klaaraa myös subuttimen eq, ja jonka hankinnassa järkeä?
Eiköhän se edelleen ole joku Denon AVR X3500H
Osti saksasta Marantz 6012 AV vahvarin nyt ongelmana on että kuva huononee kun laittaa kuvan vahvistimen kautta. Minulla on HTPC:stä 2m hdmi vahvariin ja 10m piuha vahvarista DLP tykkiin. Kokeilin parilla muissa laitteissa toimivilla kaapeleilla mutta sama homma.
Esimerkiksi elokuvan kuva tulee epätarkaksi mutta parhaiten sen huomaa tekstissä kun kirjaimet muuttuvat erivärisiksi.
Onko joku törmännyt vastaavaan?
Katohan ettei vahvari tee kuvalle mitään video -asetuksista (passtrough päälle ja kaikenmaailman konversiot ja skaalaukset veke). ja koneelta RGB käyttöön. Tuolta kannattaa poimia noita asetuksia koneelle.
 
Viimeksi muokattu:
Osti saksasta Marantz 6012 AV vahvarin nyt ongelmana on että kuva huononee kun laittaa kuvan vahvistimen kautta. Minulla on HTPC:stä 2m hdmi vahvariin ja 10m piuha vahvarista DLP tykkiin. Kokeilin parilla muissa laitteissa toimivilla kaapeleilla mutta sama homma.
Esimerkiksi elokuvan kuva tulee epätarkaksi mutta parhaiten sen huomaa tekstissä kun kirjaimet muuttuvat erivärisiksi.
Onko joku törmännyt vastaavaan?

Kuva liitteenä jos saa selvää

Dropbox - IMG_20190220_193621.jpg


Edit.
Ja tosiaan kun laittaa 10m piuhan suoraan HTPC:hen niin ongelmaa ei ole

Onkohan tuo ns chroma subsampling ongelma, vahvari ei päästä läpi 4:4:4 signaalia pc:ltä?

Chroma Subsampling: 4:4:4 vs 4:2:2 vs 4:2:0
 
Eiköhän se edelleen ole joku Denon AVR X3500H
Katohan ettei vahvari tee kuvalle mitään video -asetuksista (passtrough päälle ja kaikenmaailman konversiot ja skaalaukset veke). ja koneelta RGB käyttöön. Tuolta kannattaa poimia noita asetuksia koneelle.

Kiitos ja kumarrus :kippis: nyt toimii!
Sellainen asetus kun Video conversion tuon aiheutti, tuolla asetuksella saa esim. volume palkin näkymään näytöllä säädettäessä. Nyt täytyy tiirailla vahvarilta volumen määrä, mutta eipä tuo haittaa
 
Mikä waffi tällähetkellä edullisin, joka klaaraa myös subuttimen eq, ja jonka hankinnassa järkeä?

Omasta mielestäni myös X1500H on oiva peli, vaikka siinä onkin lippulaivaa heikompi Audyssey. Kyllä se silti subitaajuudet korjaa. Jos ei yhtä hyvin kuin kalliimpi, niin korjaa kuitenkin. Jos teho ja inputit/outputit riittävät, niin tuota saa 350 eurolla ja edellisen vuoden mallia 300 eurolla. Hyviä budjettilaitteita ehdottomasti.

X3500H/X3400H jos haluaa ns. parhaan huonekorjaimen.
 
Ja X4500H/X4400H jos haluaa Atmoksen kattokajareille jonkinlaiset ulostulot. Ilkeästi ne osaa segmentoida.
 
Mainittakoon että sama 7 kanava prosessointi löytyy myös X1400/X2400/X1500/X2500 karvalakeista. Eli voit joko pistää 7.1.0 tai 5.1.2.
Jos haluaa neljä Atmos kaiutinta (5.1.4) tai etu Atmos + taka surround (7.1.2) niin pitää laittaa X4400/X4500 että saa sen 9 kanava prosessoinnin.

Edit:
katsoin aiemmin päivällä X3400:n takapaneelia ja oletin ettei onnistu kun heightille ei ollut merkattu omaa ulostuloa. Kiitos korjauksesta.

Sivuhuomiona siellä takana lukee assignable, ei tuota kovin helposti näe kun puolet pienemmällä fontilla verrattuna muuhun tekstiin..
Toki taka surround lienee vielä yleisempi konfiguraatio kuin Atmos tjsp height kaiutin mutta eihän se nyt paljon vaatisi että siellä lukisi myös se height...
 
Viimeksi muokattu:
Mainittakoon että sama 7 kanava prosessointi löytyy myös X1400/X2400/X1500/X2500 karvalakeista. Eli voit joko pistää 7.1.0 tai 5.1.2.
Jos haluaa neljä Atmos kaiutinta (5.1.4) tai etu Atmos + taka surround (7.1.2) niin pitää laittaa X4400/X4500 että saa sen 9 kanava prosessoinnin.

Edit:


Sivuhuomiona siellä takana lukee assignable, ei tuota kovin helposti näe kun puolet pienemmällä fontilla verrattuna muuhun tekstiin..
Toki taka surround lienee vielä yleisempi konfiguraatio kuin Atmos tjsp height kaiutin mutta eihän se nyt paljon vaatisi että siellä lukisi myös se height...

Kun hankkii stereo waffarin myös 7.1.4 toimii.
 
Kalibrointitestiä Marantz SR6011:lla:


Kyseessä on "work in progress" Atmos-setuppi (Tällä hetkellä ainoastaan 6 kaiutinta) Mielenkiinnosta kokeilin käyttää Burson Bang:ia Top Rear-kaiuttimien vaihvistamiseen. (Pian testaan pelkällä Marantzilla)

Etukaiuttimet ovat Magnat Quantum 657 (vaihtuvat luultavasti 757:iin) ja kattokaiuttimet 4x Magnat ICQ 82:

VJzRDVj.jpg


kIEJdnc.jpg


InWUoeK.jpg


YhuRSY0.jpg


a0FtSiS.jpg


3MtoIa9.jpg


nGrxP69.jpg


ICQ 82:t olisi mahdollista säätää kaiuttimien omilla asetuksilla:

xkeE48L.png


Koskisikohan noihin, vai jättäisikö tämän vahvistimen hoidettavaksi? :think:

Tulosten perusteella uskalttaisin väittää, että huonekorjaimeen todellakin kannattaa panostaa. :)
 
En epäile etteikö korjaimet ole vuosien varrella kehittyneet, mutta onko noista tehty vertailua esim REWillä mitattuihin käyriin?
 
Sitten vielä pari pikkuviilausta:

-Midrange compensation pois päältä. Mielestäni turha asetus, joka on oletuksena päällä.
-Korjaustaajuuden rajoitus. Vähän oman maun mukaan, itse en laittaisi pääkaiuttimille korjausta yli 500hz taajuuksille, mutta riippuu huoneesta.
-Noista kytkimistä nimenomaan itse säätäisin diskanttia, korkeita taajuuksia ei kannata juurikaan ekvalisoida yleisen käsityksen mukaisesti.
 
Sitten vielä pari pikkuviilausta:

-Midrange compensation pois päältä. Mielestäni turha asetus, joka on oletuksena päällä.
-Korjaustaajuuden rajoitus. Vähän oman maun mukaan, itse en laittaisi pääkaiuttimille korjausta yli 500hz taajuuksille, mutta riippuu huoneesta.
-Noista kytkimistä nimenomaan itse säätäisin diskanttia, korkeita taajuuksia ei kannata juurikaan ekvalisoida yleisen käsityksen mukaisesti.
Itsekin rajoitin ylätaajuudet pois ekvalisannista, mutta asetin rajoittimen vasta jonnekkin 5000Hz tienoille. Pitäisikö alentaa noinkin alas kuin 500Hz? En ole mikään audioasiantuntija, niin vähän pihalla näistä :rofl: Ainakin tuolla rajoituksella sai yläpäätä paremman kuuloiseksi kuin jos Audysseyn antoi säätää 20kHz asti.
Onkohan tuolla Midrange compensation asetuksella mitään vaikutusta, jos säädöt rajaa kuitenkin sen alle? Minulla raja on juuri sen yläpuolella tosin. Pitäisi melkein joskus mittailla REWillä huomaako sillä minkälaisia eroja eri Audyssey asetuksilla. Samalla voisi mittailla millaisen eron Genelecien oma huonekorjain tekee.
 
Itsekin rajoitin ylätaajuudet pois ekvalisannista, mutta asetin rajoittimen vasta jonnekkin 5000Hz tienoille. Pitäisikö alentaa noinkin alas kuin 500Hz? En ole mikään audioasiantuntija, niin vähän pihalla näistä :rofl: Ainakin tuolla rajoituksella sai yläpäätä paremman kuuloiseksi kuin jos Audysseyn antoi säätää 20kHz asti.
Onkohan tuolla Midrange compensation asetuksella mitään vaikutusta, jos säädöt rajaa kuitenkin sen alle? Minulla raja on juuri sen yläpuolella tosin. Pitäisi melkein joskus mittailla REWillä huomaako sillä minkälaisia eroja eri Audyssey asetuksilla. Samalla voisi mittailla millaisen eron Genelecien oma huonekorjain tekee.

Kannattaa kokeilla alempaa korjausrajaa. Kuunteluhuoneen koko määrää pitkälti sen kuinka ylös korjaukset kannattaa tehdä. 500hz on jo aika korkea mielestäni, mutta nämä ovat aika makuasioita. Kyse on lähinnä siitä, että jos korjaa liian korkealle, niin mitattavaan taajuuden aallonpituus on jo niin pieni, että sentinkin siirtyminen muuttaa vastetta merkittävästi korjauksen kannalta. Et siis pysty mitenkään tekemään järkevää korjausta.
 
Kannattaa kokeilla alempaa korjausrajaa. Kuunteluhuoneen koko määrää pitkälti sen kuinka ylös korjaukset kannattaa tehdä. 500hz on jo aika korkea mielestäni, mutta nämä ovat aika makuasioita. Kyse on lähinnä siitä, että jos korjaa liian korkealle, niin mitattavaan taajuuden aallonpituus on jo niin pieni, että sentinkin siirtyminen muuttaa vastetta merkittävästi korjauksen kannalta. Et siis pysty mitenkään tekemään järkevää korjausta.
Kiitos selvennyksestä, tuo tosiaan käy järkeen. Pitääpä sitten kokeilla rajata korjausta vaikka juuri tuonne 500Hz:iin ja kuunnella miltä kuulostaa. Huoneena toimii kerrostalon olkkari eli betonia on ympärillä reilusti.
 
Kannattaa kokeilla alempaa korjausrajaa. Kuunteluhuoneen koko määrää pitkälti sen kuinka ylös korjaukset kannattaa tehdä. 500hz on jo aika korkea mielestäni, mutta nämä ovat aika makuasioita. Kyse on lähinnä siitä, että jos korjaa liian korkealle, niin mitattavaan taajuuden aallonpituus on jo niin pieni, että sentinkin siirtyminen muuttaa vastetta merkittävästi korjauksen kannalta. Et siis pysty mitenkään tekemään järkevää korjausta.
Tämä on itseasiassa aika mielenkiintoinen juttu.

Jos miettii että equttais koko taajuuskaistan, eli vaste olisi suora välillä 20hz - 20khz. Liikutellaan päätä leffan aikana joilloin saattaa esiintyä vaimentumaa / korostumaa vaikkapa +-4dB eri taajuusalueilla, riippuen mitä taajuutta pihalle tuutataan pään liikkumisen aikana. ... Eli tämä vs. Equtetaan 20hz - 500hz ja jätetään loppukaista equttamatta. Siellä sitten on monttua ja korostumaa vaikkapa 800hz alueella, 1900hz alueella, 7000hz alueella etc. Koska kellään tuo loppukaista ei takuuvarmasti ole suora. Ja taas liikutellaan päätä jolloin esiinty vaimentumaa ja korostumaa +-4dB taajuusalueella X, niin kumpiko näistä olisi pienempi paha ja miksi ? En siis itsekään osaa vastata, lähinnä mietin ääneen ja oksensin sen tänne tekstimuodossa :)
 
Sinänsä monipistemittauksesta luulisi olevan apua huonekorjauksia tehdessä. Jos taajuusvaste heittelee tietyillä taajuuksilla kovasti mittauspaikasta riippuen, niille tuskin laitetaankaan paljoa korjauksia.
 
@latexii , jotenkin mutuilisin että noilla korkeammilla taajuuksilla se korjaamaton olisi parempi vaihtoehto. Ajattelin asian pikaisesti näin: Jos äänenvoimakkuus seilaa välillä +-4dB ja MLP sattuu olemaan kuopan pohjassa, korostetaan 4dB. siirrytään hieman sivuun kuuntelupaikalta niin taajuudet heiluukin alueella + 0-8dB, niin tuo +-4dB mutuiltuna kuulostaisi olevan paremmin balanssissa muissa kuin tasan MLP:ssä.

En tiedä onko näin mutta näin mä oksensin aatokseni. :D
 
@latexii , jotenkin mutuilisin että noilla korkeammilla taajuuksilla se korjaamaton olisi parempi vaihtoehto. Ajattelin asian pikaisesti näin: Jos äänenvoimakkuus seilaa välillä +-4dB ja MLP sattuu olemaan kuopan pohjassa, korostetaan 4dB. siirrytään hieman sivuun kuuntelupaikalta niin taajuudet heiluukin alueella + 0-8dB, niin tuo +-4dB mutuiltuna kuulostaisi olevan paremmin balanssissa muissa kuin tasan MLP:ssä.

En tiedä onko näin mutta näin mä oksensin aatokseni. :D
Entäpä jos oopperalaulaja ulvoo sulosointuja 3000hz taajuusalueella ja siellä sattuu olemaan helvetillinen monttu koska equtus on jätetty 500hz. Liikutat päätä tuon kiekaisun aikana ja tämä vielä syventää monttua. Nyt kuulet tuon äänen -13dB vaimentuneena (ilman pään liikuttamista tämä olisi vaan -10dB vaimentuma) .. verrattuna siihen että taajuusalue olisi lanattu tasaiseksi myös tuolta 3000hz taajuusalueelta ja liikuttaisi päätä jolloin tuo vaimenema olisi tasaisesta +-0 :sta -> -3dB. Vähän ääripään esimerkki mutta varmaan hoksasit pointin...

Tuo korjaus varmaan kannattaisi ulottaa sinne saakka missä on isoimmat vaimentumat / korostumat. Itselläni on muistaakseni 2500hz at the moment.. Tänään voisikin hieman leikkkiä UMIK-1 :llä ja rewillä, demoten päänliikkumista ja asennon muutosta ja miten vaikuttaa vasteeseen jos on equtettu koko taajuuskaista.
 
@latexii , hyviä pointteja! Jos sulla on aikaa testata tuota niin toihan olisi oikeasti tosi mielenkiintoinen tieto miten tulokset muuttuu. Itsekin olen huomannut näitä välillä _mutuilevani_. :) Viikon päästä kun pääsen muuttamaan niin pitää taas lyödä REW tulille ja katsoa miten katastrofaaliselta uusi kuunteluympäristö vaikuttaa.:D
 
Audysseyn ”virallinen” kanta oli että ”yleensä” koko alueen korjaus on parempi mikäli huone ei ole vahvasti akustoitu. Yleinen REW/equttajien näkemys tuntuu olevan tuo korjausten rajaaminen schroeder-taajuuteen joka sitten riippuu huoneesta. Lisäksi pitäisi käyttää vain leikkaavia filttereitä ei boostaavia. Tiedä sitten mikä on oikein kun audy ja vaikka genen dsp:t kuitenkin sisältävät jotain secret saucea ja luulisi kohtuu tietäviä heppuja näitä rakentavan. Varmaan ainoa oikea tapa on kuunnella mikä sopii omiin korviin parhaiten. Itse olen rajannut omassa betonibunkkerissa tuonne 300hz saakka. Omalla pikaisella vertailulla 20khz vs 300hz jälkimmäinen oli luonnollisemman kuuloinen vaikka tuo appsin ennuste näyttikin melkoiselta vuoristoradalta.
 
Entäpä jos oopperalaulaja ulvoo sulosointuja 3000hz taajuusalueella ja siellä sattuu olemaan helvetillinen monttu koska equtus on jätetty 500hz. Liikutat päätä tuon kiekaisun aikana ja tämä vielä syventää monttua. Nyt kuulet tuon äänen -13dB vaimentuneena (ilman pään liikuttamista tämä olisi vaan -10dB vaimentuma) .. verrattuna siihen että taajuusalue olisi lanattu tasaiseksi myös tuolta 3000hz taajuusalueelta ja liikuttaisi päätä jolloin tuo vaimenema olisi tasaisesta +-0 :sta -> -3dB. Vähän ääripään esimerkki mutta varmaan hoksasit pointin...

Tuo korjaus varmaan kannattaisi ulottaa sinne saakka missä on isoimmat vaimentumat / korostumat. Itselläni on muistaakseni 2500hz at the moment.. Tänään voisikin hieman leikkkiä UMIK-1 :llä ja rewillä, demoten päänliikkumista ja asennon muutosta ja miten vaikuttaa vasteeseen jos on equtettu koko taajuuskaista.

Eli luultavasti munkin tapauksessa on ehkä parasta jättää kaiken Audysseylle?
 
Eli luultavasti munkin tapauksessa on ehkä parasta jättää kaiken Audysseylle?

Kuten näet, vahvasti mielipiteitä jakava aihe. Minä en jättäisi. Alla lainaus, jossa asia on esitetty paremmin, kuin mitä minä sen osaan kirjoittaa.

"A measurement microphone and software will measure the sum of of both the direct and reflected sound, and while it seems tempting and logical even to smooth out the response - one must be aware that by doing so above that 200-300-400hz limit, we are also changing the direct sound of the loudspeaker. You know, that nice flat -anechoic- response designers go great lengths over to achieve. The result, more often than not, is an artificial sound that somehow measures right, but doesn't quite sound right. Further more, we're doing this for a fixed point in a 3 dimensional room (or perhaps an average of several adjacent spots). Meaning once you move from that little area, you'll have messed up the sound for the rest of the environment."

Tämä kuvaa myös omia kokemuksia. Vaste on viivasuora, mutta diskantti kuulostaa kihisevältä, kun kaiutin itsessään on suunniteltu vasteelta loivasti laskevaksi diskanttia kohden. Kun diskantti "korjataan", niin lopputulos on aivan kauhea. Ainakin siis omien kaiuttimien kohdalla.

Toki siis korjauksen voi ulottaa ylös, mutta pitäisi samalla sitten kriittisesti kuunnella, että tuleeko ääneen "virheitä" eli esimerkiksi kihisevä diskantti. Pitäisi siis verrata lopullista korjattua käyrää diskantin osalta vapaakentässä mitattuun vasteeseen, jotta ei muuteta liikaa sitä, miltä kaiuttimen "kuuluu" kuulostaa luonnostaan.

Mielipideasioitahan nämä ovat. Jos vaste on aivan täysin kuralla alueella 500-600hz, niin minäkin saattaisin tehdä poikkeuksen ja kokeilla korjausta sille alueelle vaikka se meneekin yli Schroeder-taajuuden.
 
Liittyen tuohon korjaukseen ja kuuntelupaikan muutokseen; eikö tuo monipistekalibrointi juuri takaa parhaan kompromissin? Jos säätää sohvan kolmen istumapaikan/mittauspisteen mukaan kompromissin, niin uskoakseni koko sohvalla on parempi vaste.

Eikös tuo Genelecin GLM koske myös koko kaistaan, luulisi siinä talossa nämä jutut tiedettävän.

PS. mitkä kaiuttimet kyseessä, jos korjattu vaste kuulostaa huonolta?
 
Eikös tuo Genelecin GLM koske myös koko kaistaan, luulisi siinä talossa nämä jutut tiedettävän.
GLM:llä on se etu, että valmistaja tietää, millainen on kaiuttimien oma suora vaste. Hifiharrastajissa olen kyllä lukenut, että jotkut ovat Geneleceilläkin rajoittaneet korjauksen bassoihin.
 
REW:n ja equjen kanssa hetken aikaa leikkineenä niin vaikka käyrän saa viivasuoraksi niin ei se tosiaankaan tarkoita että se kuulostaisi hyvältä. Ihan alemmilla taajuuksilla saa huoneen aiheuttamat korostumat kuriin mutta sen yläpuolella kannattaa ainakin vertailla. Itse päädyn aina vaihtoehtoon mitä vähemmän se parempi.
 
5D53BAFB-569E-4738-B455-520917C4F4F6.png


Siirsin Subbarin eteen, välimatka kuuntelupaikalta melkein tuplaantui.

Nyt pukkas tällasen käppyrän, melko omituinen. Sijoituspaikat loppuu kesken, voiko tai pitääkö tuolle tehdä jotain, onko normaalia?

Miten tuo edes noita matalia alueita mittaa kun kalibroinnin aikana alkuun vaan vähän jyrisyttää hetken että säätää volumen subista ja sen jälkeen muiden kaiuttimien jälkeen tulee 3 x tömps aika hiljaa. Mitään alueita ei käy erikseen läpi.

Mittaus siis Denon X3500 neljällä pisteellä. 100Hz jakotaajuus. Subbarin volume alle puolessa välissä mittauksen aikana, Audyssey sääti volumea -5,5 desibeliä enkä laittanut Dynamic Equa päälle vaan nostin subin volumen puoleen väliin mittauksen jälkeen.

Edit: laitoin subbariketjuun jos parempi siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ja kysymys kuuluu millainen vahvari tarvitaan? Ajatuksena olisi ihan vaan esim bt:llä luurin Spotifysta soittaa musiikkia ja käyttää mahdollisesti luurin taajuuskorjainta jos sille on tarvetta, diskoa makkarissa ei ole tarkoitus pitää. :D

Eli tarvelistalla:
- 2.0 kaiutinlähtö
- Bluetooth
- volumensäätö luurin päästä (toki voi olla namiskat vahvarissakin)
- mahdollisimman pieni koko
- halpa kuin saippua (kokoluokkana saippua toimii myös)
- toimiva

Any ideas? Myös Kiinan-tilaukset mahdollisia jos laite vaan on edullinen ja toimiva

Joku tuommonen vois olla sopiva. Virrat saa esim. vanhalla läppärin powerilla tms. (DC9V-24V). BT kantomatka melko lyhyt parin yksilön perusteella, mutta makkarikäyttöön varmaan piisaa.

US $19.04 32% OFF|2018 Latest Nobsound F900 Mini Bluetooth Digital Amplifier Hifi Stereo Home Audio Power AMP 50W+50W Black-in Amplifier from Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Joku tuommonen vois olla sopiva. Virrat saa esim. vanhalla läppärin powerilla tms. (DC9V-24V). BT kantomatka melko lyhyt parin yksilön perusteella, mutta makkarikäyttöön varmaan piisaa.

US $19.04 32% OFF|2018 Latest Nobsound F900 Mini Bluetooth Digital Amplifier Hifi Stereo Home Audio Power AMP 50W+50W Black-in Amplifier from Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group

Kiitos, no esim tuohan voisi ajaa asian hienosti, taidanpa pistää tällä viikolla tilaten! Kiitos paljon!
 
Hommasin tommosen denon avr-x4500h mallin. Täytyykö aydysseyn ajamisen jälkeen korjata subin volumea +3db ylöspäin vai oliko tässä joku bugi olemassa.
Jossain muistan lukeneeni jotain aiheesta. Mulla 2 subia kiinni.
 
Hommasin tommosen denon avr-x4500h mallin. Täytyykö aydysseyn ajamisen jälkeen korjata subin volumea +3db ylöspäin vai oliko tässä joku bugi olemassa.
Jossain muistan lukeneeni jotain aiheesta. Mulla 2 subia kiinni.
Audyssey APP laskee 3dB 20hz -alueen taajuutta. (jos korjauksen on suorittanut App:n kautta)

Eli tuota taajuutta pitäisi korostaa. Subin volume ei ole oikein täsmäkorjaus tuohon, koska tällöin nousee kokonaistaso minkä subwoofer toistaa. (Toki myös 20hz).

Toki jos omaa subwooferin (esim Rytmik Audio (@latee77 oliko sinulla tuollainen vaffistin ?? Kai olet tuota PEQ:ta tajunnut käyttää audyssen jäljiltä..)) jossa on PEQ säädöt niin silloin onnistuu täsmäkorjaus.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tohon bugiin vai onko se edes bugi niin tulossa mitään korjausta valmistajan toimesta. Kauanko bugi on ollut olemassa, jopa alusta asti?
edit. En ole muuta käyttänyt kuin vaffin sisällä olevaa aydysseytä joten huoli on kohdallani turha?
 
Onkohan tohon bugiin vai onko se edes bugi niin tulossa mitään korjausta valmistajan toimesta. Kauanko bugi on ollut olemassa, jopa alusta asti?
edit. En ole muuta käyttänyt kuin vaffin sisällä olevaa aydysseytä joten huoli on kohdallani turha?
Juu tuo ilmaantuu vaan APP:a käyttäessä. On tulossa korjaus, ei vaan ole tullut vielä.
 
Audyssey APP laskee 3dB 20hz -alueen taajuutta. (jos korjauksen on suorittanut App:n kautta)

Eli tuota taajuutta pitäisi korostaa. Subin volume ei ole oikein täsmäkorjaus tuohon, koska tällöin nousee kokonaistaso minkä subwoofer toistaa. (Toki myös 20hz).

Toki jos omaa subwooferin (esim Rytmik Audio (@latee77 oliko sinulla tuollainen vaffistin ?? Kai olet tuota PEQ:ta tajunnut käyttää audyssen jäljiltä..)) jossa on PEQ säädöt niin silloin onnistuu täsmäkorjaus.

Rytmik kyllä mutta ilman tuota PEQ ominaisuutta näyttää olevan.
 
D4FBE28D-D68F-4207-BBB3-39883A56ED58.jpeg
Paas kuva siitä sun vahvarin perseestä

Tuollainen.

Mieleen juolahti, että nämä Rythmikin vanhat vs. uudet vekottimet tais olla saman kokoisia aika tarkkaan. Olin näin lukevinani niiden sivuilta. Eli jos kotelo miellyttää niin tuohon vois päivitellä uudemman mallin elementin ja vaffarin sisään jos vaan sopii. Ja siis jos ne ovat ylipäätään kehittyneet että maksaa vaivan.
 
Kertokaas tyhmälle et miten on mahollista että kun töissä kuuntelee Spotifytä ja huomasin että käytettynä laitteena sovelluksessa oli Denon, jonka vaihdoin Bose kuulokkeisiin pikavauhdilla niin silti vaimo totesi että kun oli tullut kotiin niin kotona oli helvetin lujalla soinut musiikki vahvistimesta... :D

Oon ymmärtäny et käytettävät laitteet on wlanin/BT:n kantamassa olevat? Miten voi mennä vahvistin päälle ja alkaa soittaa musaa jos oon 30km päässä. Saako ton jotenkin estettyä jatkossa...:eek:
 
Kertokaas tyhmälle et miten on mahollista että kun töissä kuuntelee Spotifytä ja huomasin että käytettynä laitteena sovelluksessa oli Denon, jonka vaihdoin Bose kuulokkeisiin pikavauhdilla niin silti vaimo totesi että kun oli tullut kotiin niin kotona oli helvetin lujalla soinut musiikki vahvistimesta... :D

Oon ymmärtäny et käytettävät laitteet on wlanin/BT:n kantamassa olevat? Miten voi mennä vahvistin päälle ja alkaa soittaa musaa jos oon 30km päässä. Saako ton jotenkin estettyä jatkossa...:eek:
Spotifyn puhelinsovelluksesta täppä päälle kohdassa Asetukset->Laitteet->Näytä vain paikalliset laitteet. Tuon pitäisi estää ulkoverkon kautta laitteiden ohjaus.
 
Olen rakentamassa uutta taloa ja mietin että kylpyhuoneeseen tulisi yksi upotettava kaiutin ja saunaan yksi kaiutin. Optimaalisesti nämä tulisi sitten monona ulos eikä left/right. Yksi vaihtoehto on Sonos AMP ajamaan näitä kaiuttimia, mutta jäin miettimään että pystyisikö Denon 3500/4500 ajaa näitä kaiuttimia myös Zone2:n kautta, jos vaan vedän kaapelit av-vahvistimelle asti?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom