Auton yksityisleasing - kokemuksia ja mietteitä?

Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
162
Ei kai näihin mitään 600€ toimituskuluja joudu itse maksamaan?

259€ on kyllä halpa hinta, Beelyssä halvimmat autot 15tkm ovat noin 300€/kk vakuutuksen kanssa, eli vain hiukan halvempia. Tuolla saa siis jonkun 5v vanhan Dacia Sanderon. Huollot kuuluvat Bellyssä mukaan, mutta uuteen Toyotaan ei tarvitse mitään tehdä paitsi eka 160€ huolto.
Toimituskulut sis. maksueriin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 232
Veho Go tarjoaa A-sarjan plug-iniä 395 e/kk, sisältäen talvirenkaat ja huollot.


Mercedes-Benz A 250 e A Business Style Edition EQ, vuokra 394,08 €/kk, (hinta sis alv:n, huollot ja talvirenkaat), ensimmäinen vuokraerä 3500 €, vuokra aika 36 kk / 30 000km, järjestelypalkkio 0 €, vuokraerät yhteensä vuokra-aikana 17 292,80 €, CO2 23 g / km, EU-keskikulutus 1,0 l / 100 km.

Enpä ole seurannut näitä pidempään, joten en tiedä poikkeaako tuo nyt mitenkään tavallisesta. Enkä tiedä mitä Mercedeksen huollot Veholla normaalisti maksaa.

edit. Ei nyt liity Mersuun tai liisareihin, mutta esimerkiksi Autokeskuksella oli uudet autot nollakoroilla ja -kuluilla, ja jotain muuta merkkikohtaista kampanjaa.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Veho Go tarjoaa A-sarjan plug-iniä 395 e/kk, sisältäen talvirenkaat ja huollot.


Mercedes-Benz A 250 e A Business Style Edition EQ, vuokra 394,08 €/kk, (hinta sis alv:n, huollot ja talvirenkaat), ensimmäinen vuokraerä 3500 €, vuokra aika 36 kk / 30 000km, järjestelypalkkio 0 €, vuokraerät yhteensä vuokra-aikana 17 292,80 €, CO2 23 g / km, EU-keskikulutus 1,0 l / 100 km.

Enpä ole seurannut näitä pidempään, joten en tiedä poikkeaako tuo nyt mitenkään tavallisesta. Enkä tiedä mitä Mercedeksen huollot Veholla normaalisti maksaa.

edit. Ei nyt liity Mersuun tai liisareihin, mutta esimerkiksi Autokeskuksella oli uudet autot nollakoroilla ja -kuluilla, ja jotain muuta merkkikohtaista kampanjaa.
Maksimi tossa rahoituksessa 25te ja 48kk. Ihan ok kyllä, mutta ei siis mihinkään kalliisiin autoihin saa. Viime vuonna sain kolmosauton tohon pihaan 72kk kuluton ja koroton ja ilman käsirahaa. No sekin oli vain 20te kärry, mutta ihan ok diili. Koronan takia kilsoja n.5t kertynyt reilussa vuodessa, mutta ei harmita niin paljoa kilsojen vähyys, kun tosta sais omansa pois millon vaan. 17te jäljellä( 2020 Ibiza 1.0TSI FR DSG). Halpoihin autoihin tollainen rahoitus kyllä tosi hyvä. 249e/kk menee meillä tohon.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 232
Kieltämättä ihan lupaava diili. Miten muuten näissä yksityisleasingeissa suhtaudutaan vaihtoautoon, ihan niin kuin missä tahansa autokaupassa? Eli omasta autosta samalla tavalla hyvitys ja se tilanteen mukaan vaikuttaa lopulliseen kk-erään?
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Kieltämättä ihan lupaava diili. Miten muuten näissä yksityisleasingeissa suhtaudutaan vaihtoautoon, ihan niin kuin missä tahansa autokaupassa? Eli omasta autosta samalla tavalla hyvitys ja se tilanteen mukaan vaikuttaa lopulliseen kk-erään?
Ei leasingissa ainakaan. Myyt oman ja teet rahoilla mitä haluat. Ei tartte sinne tiettyyn autokauppaan myydä, vaan voit rauhassa hakea parhaan tarjouksen. Mulla oli 2017 auto hävitettävänä ja sain 1000e enemmän muualta kuin Laakkoselta, josta uiden auton hommasin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 870
Autovexiä olen itse käyttänyt ja sain sen mitä pyysin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Tulihan se sieltä


Soppari tehty ja saan kärrin alle huhtikuussa.
Saako näissä autovuodeksi-hommeleissa ottaa itse kaskon haluamastaan yhtiöstä vai onko kasko rajoitettu tiettyyn myyjäliikkeen vaihtoehtoon? Entä mitä tuossa sinun tapauksessasi maksaa ylimääräiset kilometrit, jos tuo 15tkm sattuisi paukkumaan?
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
162
Saako näissä autovuodeksi-hommeleissa ottaa itse kaskon haluamastaan yhtiöstä vai onko kasko rajoitettu tiettyyn myyjäliikkeen vaihtoehtoon? Entä mitä tuossa sinun tapauksessasi maksaa ylimääräiset kilometrit, jos tuo 15tkm sattuisi paukkumaan?
Saa ottaa muualtakin. Tein jo pientä vertailua, niin menee samoihin kuin Toyotan oma, siinä tietysti vakuutusmaksu menee samalle laskulle kk-erän kanssa.

Kilsat ei sais mennä yli, muuten takaisinostositoomuksen ehdot ei toteudu.

Voin lähettää takaisinostositoomuksen luonnoksen jos kiinnostaa vilkaista?
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Riippuu sopparista. Mulla nykyisessä on ylikilsat 11snt/km. Uudessa kesällä tulevassa autossa 20snt/km.

Vakuutukset mullakin itse otettu nyt, uudessa ainakin alkuun ALD:n kautta
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 415
Mielenkiinto heräsi Toyotan diiliin, mutta mites kilometrien ylittyessä. Kiikun kaakun tuon 15tkm kanssa.
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
162
Mielenkiinto heräsi Toyotan diiliin, mutta mites kilometrien ylittyessä. Kiikun kaakun tuon 15tkm kanssa.
Takaisinostositoomuksessa mainittu ehdottomaksi km-rajaksi 15500, jos menee yli niin takaisinostositoomus raukeaa.

Mulla tulee kilsoja n. 10000 nii eipä kiinnostanut neuvotella tai jaksanut edes selvittää asiaa.

Tämä ei siis ole perinteinen leading malli, vaan kuluttaja tavallaan ostaa auton rahoituksella ja 12kk kuluttua liike ostaa ajoneuvon takaisin.

Käsittääkseni liike pystyy näin kikkailemaan verotuksessa sitten kun myy auton eteenpäin sopinuksen jälkeen? Mutu tietoa, mutta kertokaa te automyyntialan asiantuntijat.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Takaisinostositoomuksessa mainittu ehdottomaksi km-rajaksi 15500, jos menee yli niin takaisinostositoomus raukeaa.

Mulla tulee kilsoja n. 10000 nii eipä kiinnostanut neuvotella tai jaksanut edes selvittää asiaa.

Tämä ei siis ole perinteinen leading malli, vaan kuluttaja tavallaan ostaa auton rahoituksella ja 12kk kuluttua liike ostaa ajoneuvon takaisin.

Käsittääkseni liike pystyy näin kikkailemaan verotuksessa sitten kun myy auton eteenpäin sopinuksen jälkeen? Mutu tietoa, mutta kertokaa te automyyntialan asiantuntijat.
Samanlainen toi mun Laakkosen fiksudiili on. Ostavat auton takaisin ennaltasovittuun hintaan. Mutta kilsat saa mennä yli ja hinta sen 0.11e/km.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Tuli vielä tällainen, ehkä triviaalikin seikka mieleen, että jos ostaja haluaa autoon lohkolämppärin, niin hän varmaan asentaa sen omaan piikkiin ja nämä jäävät sitten autoon kun sen palauttaa?
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
162
Samanlainen toi mun Laakkosen fiksudiili on. Ostavat auton takaisin ennaltasovittuun hintaan. Mutta kilsat saa mennä yli ja hinta sen 0.11e/km.
Takaisinostositoomuksessa mainittu ehdottomaksi km-rajaksi 15500, jos menee yli niin takaisinostositoomus raukeaa.

Mulla tulee kilsoja n. 10000 nii eipä kiinnostanut neuvotella tai jaksanut edes selvittää asiaa.

Tämä ei siis ole perinteinen leading malli, vaan kuluttaja tavallaan ostaa auton rahoituksella ja 12kk kuluttua liike ostaa ajoneuvon takaisin.

Käsittääkseni liike pystyy näin kikkailemaan verotuksessa sitten kun myy auton eteenpäin sopinuksen jälkeen? Mutu tietoa, mutta kertokaa te automyyntialan asiantuntijat.
Sain varmistuksen Toyota myyjältä: 15500km on ehdoton raja.
Jos yli menee, niin takaisinostositoomus raukeaa, ja ajoneuvon omistus jatkuu normaalina osamaksusopimuksena.

Tässä vielä laskelma:
259€/kk ajoneuvo
72€/kk vakuutus (Tyotan oma, mutta muitakin saa käyttää)
129€/vuosi ajoneuvovero
200€ ensimmäinen huolto, normaalisti tekevät sen tuohon kiinteään hintaan ajoneuvon palautuksen yhteydessä.
(Huollon saa myös tehdä toisessa Toyota edustusliikkeessä)

Kummatkin rengassarjat tulee mukana, säilytettävä itse tai liike säilöö 85€/kausi.

Ihan OK diili mielestäni, jos haluaa täysin uudella autolla ajella :)

Toyon sivuilta pääsee seuraamaan auton tuloa:
1615751354217.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Onko kenelläkään sattunut uusia diilejä silmään? Tässä ketjussa aiemmin mainitut näyttävät jo loppuneen


Veholla näyttäisi olevan glc 549€/kk, äkkiseltään kuulostaa jopa ihan kohtuulliselta hinnalta? Vai olenko missannut jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
122
Onko kenelläkään sattunut uusia diilejä silmään? Tässä ketjussa aiemmin mainitut näyttävät jo loppuneen


Veholla näyttäisi olevan glc 549€/kk, äkkiseltään kuulostaa jopa ihan kohtuulliselta hinnalta? Vai olenko missannut jotain.
Todelliset kulut on 672e/kk 10tkm/vuosi kilsoilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Onko kenelläkään sattunut uusia diilejä silmään? Tässä ketjussa aiemmin mainitut näyttävät jo loppuneen


Veholla näyttäisi olevan glc 549€/kk, äkkiseltään kuulostaa jopa ihan kohtuulliselta hinnalta? Vai olenko missannut jotain.
Otitko huomioon tuon "ensimmäinen vuokraerä 5000€" ?

Mielestäni kallis, jos maksat 24 k€ vuokraa ja ajat 3 vuotta / 30 tkm.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Otitko huomioon tuon "ensimmäinen vuokraerä 5000€" ?

Mielestäni kallis, jos maksat 24 k€ vuokraa ja ajat 3 vuotta / 30 tkm.
On. Samaan hintaan sain 36kk/45tkm X3 30e Msportin + sähköinen koukku + comfort access + parkkikamera + akustiikkalasit, siis 679e/kk. Ilman mitään aloitusmaksua. Ihan puhdas leasing.
Perushinta tossa oli 552e/kk (36kk/45tkm)

Nämä taisi kyllä tässä ketjussa jo aiemmin ollakin (ALD BF-tarjoukset).
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Itse peilasin tuon hintaa vastaavan ostamiseen, jos maksat uudesta GLC:stä pyöreästi 65 k€ ( vähän herkkuja ) ja ajat sillä sen kolme vuotta ja vaikka 50-60 tkm, on siitä saatava hyvitys todennäköisesti 45 k€ luokkaa, tuohon kun maksat parit huollot, ehkä renkaat ja rahoituksen kulut, niin vielä ollaan vähän Vehon hinnan alapuolella ja olet silti ajanut tuplamäärän kilometrejä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Mun oma kaava noihin yksityisliisareihin on, että kk-maksu pitää olla alle 1% uushankintahinnasta, silloin se on ok. Ja kilsat minimissään 15tkm/vuosi.

Mulla siis 679e/kk ja auton hinta aika tarkkan 72te, eli 0,95%.

Aiemmat pari autoa on kanssa jääneet ton 1% alle. Kaikki siis 15tkm/vuosi. Tää uusin 36kk ja aiemmat 48kk.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
En tosiaan huomannut tuota ensimmäistä erää ollenkaan, nopeasti vain katsoin tarjousta ja oletin olevan puhdas leasing-hinta. Roskikseen siis :D

Noi @Honzo BF-tarjoukset ei taida olla enää voimassa?
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
En tosiaan huomannut tuota ensimmäistä erää ollenkaan, nopeasti vain katsoin tarjousta ja oletin olevan puhdas leasing-hinta. Roskikseen siis :D

Noi @Honzo BF-tarjoukset ei taida olla enää voimassa?
Juuei. Oli Black Friday+seuraavalle viikolle jonkun päivän...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
242
Ei oo kovin hyviä tarjouksia tällä hetkellä. Kattellaan myöhemmin.
 

Victor

Minä olen munamies
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14
Nyt on tullut viikko ajeltua tuolla Toyota Airportin CH-R:llä ja kyllähän se ihan "hieno vehje" on. Ei kuitenkaan kovin usein (koskaan) ole päässyt auton rattiin jossa on kolme kilometriä mittarissa.

Tässä kulu-breakup jonka laskeskelin ennen päätöstä (ja luvut tarkentuivat myöhemmin esim. vakuutuksen osalta kun tein sopimukset) mitä tuo tulee sitten maksamaan:

1617426538197.png


Tokihan sitten vuoden käytön jälkeen käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse. Mutta kuten laulussa sanotaan, guess things happen that way :vihellys:
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
733
Nyt on tullut viikko ajeltua tuolla Toyota Airportin CH-R:llä ja kyllähän se ihan "hieno vehje" on. Ei kuitenkaan kovin usein (koskaan) ole päässyt auton rattiin jossa on kolme kilometriä mittarissa.

Tässä kulu-breakup jonka laskeskelin ennen päätöstä (ja luvut tarkentuivat myöhemmin esim. vakuutuksen osalta kun tein sopimukset) mitä tuo tulee sitten maksamaan:



Tokihan sitten vuoden käytön jälkeen käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse. Mutta kuten laulussa sanotaan, guess things happen that way :vihellys:
Eihän tuo ole kovin paha. 0,35€/km jos ajaa lähes 15tkm. Siitähän se hinta sitten nouseekin mitä vähemmän ajaa.
 

Victor

Minä olen munamies
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14
Eihän tuo ole kovin paha. 0,35€/km jos ajaa lähes 15tkm. Siitähän se hinta sitten nouseekin mitä vähemmän ajaa.
Juu, minulla tulee yleensä kilometrejä tuommoinen 12 000 vuodessa, joten ei pitäisi olla sen suhteen hätää. 15 500km on itse asiassa tuo tarkka raja, sen yli ei saisi mennä, tai muuten katsotaan että tuo sopimus raukeaa ja periaatteessa liikkeellä ei sen jälkeen ole velvollisuutta ottaa autoa takaisin. Ei ole siis tässä sopimuksessa sellaista että voisi maksaa esim. 0,20€ per yli mennyt kilometri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
733
Juu, minulla tulee yleensä kilometrejä tuommoinen 12 000 vuodessa, joten ei pitäisi olla sen suhteen hätää. 15 500km on itse asiassa tuo tarkka raja, sen yli ei saisi mennä, tai muuten katsotaan että tuo sopimus raukeaa ja periaatteessa liikkeellä ei sen jälkeen ole velvollisuutta ottaa autoa takaisin. Ei ole siis tässä sopimuksessa sellaista että voisi maksaa esim. 0,20€ per yli mennyt kilometri.
Niin meinasinkin sitä jos ajat vähemmän, niin km-kustannus lähtee nousemaan tuosta 0,35€/km.
Noin 0,40€/km tuolla 12tkm mitä laskeskelin sinne päin.
 

Victor

Minä olen munamies
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14
Niin meinasinkin sitä jos ajat vähemmän, niin km-kustannus lähtee nousemaan tuosta 0,35€/km.
Noin 0,40€/km tuolla 12tkm mitä laskeskelin sinne päin.
Juu, ymmärsin kyllä. Mitä vähemmän ajat sen kalliimmaksi käy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Pienellä präntillä kaikki sis hintaan. Tuo perustamiskulu 100e on erotettu pisteellä, mutta yleensä autorahoituksissa kuuluu lopulliseen rahoitettavaan summaan.

Esimerkkilaskelma: Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Active Edition 26.589,61 € sis. Winter Pack 490 € ja toimituskulut 600 €.Perustamiskulu 100€, käsiraha 0€, rahoitettava osuus yht. 26.589,61 €, rahoitusaika 60 kk, Korko 0,1 %, kk-erä 258,14 €/kk sis. käsittelymaksu 8 €/erä, MetroAuton sitova ostotarjous 12 kk jälkeen.
Nyt saisi saman tarjouksen 299, tosin tuossakin hinnassa venkoiltu olettamalla että saat mukaan romutuspalkkion. Varmaan tämäkin olisin vielä kohtuullinen tarjous, mutta ei oikein huvita maksaa enempää asiasta jonka olisi saanut pari viikkoa aiemmin halvemmalla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Onko porukka törmännyt lyhyempiin halpoihin liisaridiileihin kuin noihin 12kk pituisiin? Voisi ehkä olla 6-7kk:ksi yhdelle extra-autolle syksyllä tarvetta niin taitaa halvin konsti liisata olla ottaa tavallinen 12kk diili ja palauttaa sitten kun ei enää tarvitse. Tai sitten vaan ostan taas jonkun 5 donan auton ja myyn sen about samaan rahaan sitten keväällä... Se tuntuu ylivoimaisesti olevan se edullisin konsti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
On sen verran rajun hintaisia että tosiaan aika paljon halvemmaksi tulee ostaa joku vitosen pyssy. Viime talvena ajelin ST220 Mondeolla jonka myin nyt keväällä 15tkm enemmän ajettuna 200e halvemmalla... Ei paljon pienemmillä pääomakuluilla enää kyllä millään taida talvea ajella + ei tarvitse ajella millään 3 mukisella litrasella kurkkumopolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Mun oma kaava noihin yksityisliisareihin on, että kk-maksu pitää olla alle 1% uushankintahinnasta, silloin se on ok. Ja kilsat minimissään 15tkm/vuosi.

Mulla siis 679e/kk ja auton hinta aika tarkkan 72te, eli 0,95%.

Aiemmat pari autoa on kanssa jääneet ton 1% alle. Kaikki siis 15tkm/vuosi. Tää uusin 36kk ja aiemmat 48kk.
Yritin tällä 1%-kaavalla katsella liisareita. Pitäisikö tuon sisältää myös määräaikaishuollot ja korjaukset, vai pelkkä auto?
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Yritin tällä 1%-kaavalla katsella liisareita. Pitäisikö tuon sisältää myös määräaikaishuollot ja korjaukset, vai pelkkä auto?
Mulla on ollut 2kpl ja kolmas tilauksessa ja kaikissa jäänyt alle ton 1% huoltoineen.
2 ekaa oli fiksudiilejä, eli huollot piti hoitaa itse. Kuukausille jyvitettyinä toisessa 48kk aikana n.15e/kk huollot ja toisessa 7e...
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Niin ja autot BMW 116dA business -2017, 269e/kk ja Mini Clubman Cooper A business -2017, 312e/kk.
48kk ja 60tkm sopparit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Mulla on ollut 2kpl ja kolmas tilauksessa ja kaikissa jäänyt alle ton 1% huoltoineen.
2 ekaa oli fiksudiilejä, eli huollot piti hoitaa itse. Kuukausille jyvitettyinä toisessa 48kk aikana n.15e/kk huollot ja toisessa 7e...
Ok. Yritin noihin Volvo Paketteihin tuota kaavaa, taitaa siellä mennä yli. Eihän sullekaan tule mieleen mitään vähän tilavampia farkkuja / maastureita, jotka olisi vielä kohtuuhintaisia?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
75
Onko porukka törmännyt lyhyempiin halpoihin liisaridiileihin kuin noihin 12kk pituisiin? Voisi ehkä olla 6-7kk:ksi yhdelle extra-autolle syksyllä tarvetta niin taitaa halvin konsti liisata olla ottaa tavallinen 12kk diili ja palauttaa sitten kun ei enää tarvitse. Tai sitten vaan ostan taas jonkun 5 donan auton ja myyn sen about samaan rahaan sitten keväällä... Se tuntuu ylivoimaisesti olevan se edullisin konsti.
Toyotallahan on nyt tämä kuukausitilaus myö tarjolla.


Onko tuo edullista on oma asiansa, jos pienellä autolla selviää niin helpoin vaihtoehto lyhyeen tarpeeseen.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Enpä ole seuraillut tarkemmin. 2017 oli tosiaan tosi halpoja ja onneksi älysin tossa viime Black Fridayna katsella ja auton tilata, vaikka nykyinen soppari menee vasta 7/2021 umpeen. Meni nimittäin X3 toimitus kesäkuulle (yli 6kk toimitusaika...)
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
864
Enpä ole seuraillut tarkemmin. 2017 oli tosiaan tosi halpoja ja onneksi älysin tossa viime Black Fridayna katsella ja auton tilata, vaikka nykyinen soppari menee vasta 7/2021 umpeen. Meni nimittäin X3 toimitus kesäkuulle (yli 6kk toimitusaika...)
Miten oliko fiksudiilissä mahdollisuutta lunastaa autoa sopimuksen päätteeksi ja minkälaiseen hintaan? Onko sopimusta mahdollista jatkaa muutamaa kuukautta uutta odotellessa vai vaatiko yhdellä autolla jatkuva autonpito kristallipalloa toimitusaikojen arvioinnin kanssa.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Miten oliko fiksudiilissä mahdollisuutta lunastaa autoa sopimuksen päätteeksi ja minkälaiseen hintaan? Onko sopimusta mahdollista jatkaa muutamaa kuukautta uutta odotellessa vai vaatiko yhdellä autolla jatkuva autonpito kristallipalloa toimitusaikojen arvioinnin kanssa.
Jatkosta en tiedä. Toisen noista 2017 hommatuista myin pois tossa joku aika sitten, kun ei etäilyn takia ole kolmelle autolle tarvetta... Meni +-0 loppuvelan kanssa. Eli voi missä vaan vaiheessa lunastaa omaksi. Lopussa kai 1kk ennen sopparin loppua tulee ilmoittaa haluaako lunastaa vai jättää liikkeeseen. Näin siis 2017 otetussa, en tiedä onko joku muuttunut...
 
Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
14
Alkaa olla pian auton vaihto todellisuutta. Nykyinen "leasing" takasinlunastussopimuksella: Kia Optima Phev 36kk, 18,5tkm/v hintaan 519€/kk (ilman huoltoja) Delta Autosta. Seuraava auto täyssähkö esim. Tesla 3, ID4, Mustang Mach-e... Onko täällä joku tehnyt hyviä liisuridiilejä oheisen tason autoista ja millä spekseillä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
115
Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)
Kyllä tämä ihan mutulla jo kovin kalliilta tuntuu. Tässä siis vuodessa vuodessa maksat Passatista noin 28 tuhatta. Uuden saat kaupasta karvan alta 40 tonnia, joten tällä matematiikalla arvo olisi kolmen vuoden jälkeen noin 11 tonnia. Saat kuitenkin autosta varmasti jos sen omistat vielä 3 vuoden päästä +20 tonnia. Huollot eivät kovin paljoa yli tonnia voi olla kolmeen vuoteen.

Mielestäni mieluummin vaikka 100 % rahoituksella uusi 0 % - 1 % korolla kuin tämä ratkaisu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)
Noilla kuukausihinnoilla on parempi vaihtoehto ostaa uusi Passat GTE farkku noin 48 000 €:lla vaikka 100% rahoituksella ja ottaa siihen päälle 3 vuoden huolenpitosopimus noin 50 € / kk.
Huolenpitosopimuksesta saat ylijääneet rahat takaisin ja tuon Passatin hyvitysarvo on jossain 30-35 k€ luokassa 3 vuoden ja 50-70 tkm kuluttua.

Lisäksi saat tingattua autosta hinnan kohdilleen ja mahdollisesti jotain pikku extraa päälle.
Työkaveri sai viime vuoden lopulla tingattua tuollaiseen GTE:hen kaupan päälle talvirenkaat, kumimaton konttiin ja Stardust pinnoitteen auton pintaan.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Noilla kuukausihinnoilla on parempi vaihtoehto ostaa uusi Passat GTE farkku noin 48 000 €:lla vaikka 100% rahoituksella ja ottaa siihen päälle 3 vuoden huolenpitosopimus noin 50 € / kk.
Huolenpitosopimuksesta saat ylijääneet rahat takaisin ja tuon Passatin hyvitysarvo on jossain 30-35 k€ luokassa 3 vuoden ja 50-70 tkm kuluttua.

Lisäksi saat tingattua autosta hinnan kohdilleen ja mahdollisesti jotain pikku extraa päälle.
Työkaveri sai viime vuoden lopulla tingattua tuollaiseen GTE:hen kaupan päälle talvirenkaat, kumimaton konttiin ja Stardust pinnoitteen auton pintaan.
Just näin. Tässäkin ketjussa ollut mun 12/20 (BF tarjous) soppari BMW X3 30e Msport (+koukku ja muita varusteita), 72te auto ja 679e/kk 36kk/45tkm sis. huollot, renkaanvaihdot, pienosat ja sijaisauton. Ja perusmalli (Charged Edition) oli 552e.

Ei noilla hinnoilla kannata liisata Passattia.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)
Katsoitko Fiksudiiliä? Tollaisen antoi 36kk/50tkm

Superb.png

Ambition oli 514e/kk

ja PHEV
phev.png
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 800
Eikö Octaviaan mahtuisi? Eikös se ole saman kokoinen?

Ocu.png

OcuPHEV.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 535
Viestejä
4 194 160
Jäsenet
70 746
Uusin jäsen
vateezz

Hinta.fi

Ylös Bottom