Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Helvetti, että on vaikeaa myydä '98 Mondeota satasella varaosiksi. Auton myynti-ilmoituksesta löytyvät suunnilleen kaikki viat, auto ei ole ajokunnossa eikä se varmaan lähde pihasta irti kuin väkivallalla mutta kyselyt ovat poskettomia.

Pitäisi olla molemmat renkaat, katsastettu, kunnossa, puunattu, ruosteeton jne.

Auto on loppujen lopuksi jäänyt pihaan suoraan 61-vuotiaan anoppini ajosta, jolla on ikään nähden ajettu todella vähän.
Päivitetään tämänkin tilanne sitten. Romu Keinänen haki auton eilen romutettavaksi. Ei vaan enää jaksanut yrittää myydä sitä varaosiksi, koska jobbareilta tuli poskettomia ehdotuksia. Yksi ehdotus oli että auto olisi vaihtunut kahteen juhlamokkaan, kunhan olisin ajanut sen Iisalmeen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
538
Tämä; itseäni harmittaa kuin niin monessa mielenkiintoisesta "kakkosautoehdokkaasta" puuttuu sellainen pieni perhekuljetusta haittaava juttu kuin "takapenkki"... :D

Ne ovetkin vielä menisi, mutta noi penkit. Hiukan vaikea perustella kun on pari muksua ja kaksi paikkaa... :D
Coupeissahan monesti on saman kokoiset takatilat kuin vastaavan mallin sedanissa, kuten tuossa kauppaamassani 3-sarjalaisessa. Kaksi aikuista matkustaa siellä mukavasti. Mutta se ovien puute on se hankaluus, kun joutuu venkslaamaan penkkien kanssa, ja takavetoisessa autossa kardaanitunneli sen verran korkea että siitä ei yli pääse ilman akrobatiaa niin joutuu molemman puolen ovista kulkemaan matkustajat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Coupeissahan monesti on saman kokoiset takatilat kuin vastaavan mallin sedanissa, kuten tuossa kauppaamassani 3-sarjalaisessa. Kaksi aikuista matkustaa siellä mukavasti. Mutta se ovien puute on se hankaluus, kun joutuu venkslaamaan penkkien kanssa, ja takavetoisessa autossa kardaanitunneli sen verran korkea että siitä ei yli pääse ilman akrobatiaa niin joutuu molemman puolen ovista kulkemaan matkustajat.
Itse kun olen kasvanut aikakaudella jolloin "kansanautossa" (Carina) oli vain kaksi ovea, niin ongelma on tuttu.

Jos jossain C5 Vetessä olisi 4 paikkaa, niin sellainen varmana löytyisi jo pihalta. Madzahan ratkaisi tuon ongelman aika fiksusti RX-8:ssa kaappariovilla (harmi vain että wankel-tiiviste-jumppa pelottaa, noita saisi halvalla)... :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Itsehän olen haaveillut Smartista duunimatka-ajoon ja satunnaiseen kakkoautoiluun. Mutta sekin haave kaatuu jo siinä, kun perheessä on 3 futista pelaavaa junnua ja itse pelaan lätkää vielä.

Ilman noita harrastuskuskauksia + omaa harrastusta niin tuollainen olisi täydellinen miniauto duunimatkailuun kehä ykkösen jonoissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
No niin, myin vihdoinkin Pösö 307 cc:n, hinta oli 3600e. Eka koeajaja mietti asiaa, kävi lauantaina ajamassa ja tinki hieman lisää ja tänään tehtiin kaupat. Niiden oma auto oli keittänyt matkalla, joten tehtiin sitten kaupat ihan huoltoasemalla.

Aika helppoa kun on netissä ohjeet ja sama pankki molemmilla, ensin tehtiin luovutuskirja josta molemmille oma kopio, sitten varmenne, maksu nettipankin kautta ja sen varmistus, että rahat on tilillä. Luovutuskirjaan laitettiin myös ehdoksi että maksu 3600e tilisiirtona. Henkkaritkin katottiin puolin ja toisin. Oli läppäri mukana ja netin jako kännykästä, niin kaikki meni hyvin. Tein vielä itse luovutusilmoituksen ohjeiden mukaisesti.

On se kiva kuitenkin, että näkyy ne rahat heti siellä tilillä, niin ei tarvi arvuuttaa.

Aika ikävää tämä auton myynti on kyllä ennen tuota varsinaista myyntitapahtumaa. 3000e:n tarjouksia tuli 3, yksi 3300e tarjous ja täysin muuta ajanhukkaa oli koko ajan. Toisaalta tämä joka auton osti aloitti tekstiviesteillä, joten ei kannata niitäkään väheksyä.

Kyllä se vaan niin on myös, että auton pitää olla siisti. Ei saa olla mitään isoja juttuja, esim itsekkin jouduin tiivisteet vaihtamaan ja tilamaan englannista osat, niin sitten kelpasi. Avossa toki tälläiset korostuu. Mutta ihmiset on aika nirsoja ja hintatietoisia, että se pitää muistaa, mitään puolikuntoisia ei saa kaupaksi kuin todella halvalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Itsehän olen haaveillut Smartista duunimatka-ajoon ja satunnaiseen kakkoautoiluun. Mutta sekin haave kaatuu jo siinä, kun perheessä on 3 futista pelaavaa junnua ja itse pelaan lätkää vielä.

Ilman noita harrastuskuskauksia + omaa harrastusta niin tuollainen olisi täydellinen miniauto duunimatkailuun kehä ykkösen jonoissa.
Ei se kyllä hirveän hyvä ole, laatikko noissa paukkuu mitä joskus katellut ja sitten niitä on ei tieliikenne kelpoisina myytävänä yms. ja myydyissä.

Äh, väärä ketju, no menkööt.
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
733
Kysytäänpä täällä:

Tuli nettiautoa "vanhin ensin" -asetuksella selattaessa mieleen, että mitenköhän hanakasti automyyjät tarttuisi ostotarjoukseen, joka on hitusen alakanttiin, mutta kuitenkin ihan reilu tarjous autosta, joka ei jostain syystä ole mennyt kaupaksi? Potkin huvikseni virtuaalirenkaita "tonnin alle pyynnin" -tarjouksella muutamista useampi kuukausi sitten myyntiin laitetuista 3-4k arvoisista autoista, saa nähdä tuleeko edes vastauksia.

Kokemuksia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Onko kyse nyt yksityisistä myyjistä vai liikkeistä? No ainakin itselleni, oli useita noita 3000e tarjouksia autoon joka oli 4,200e ja sitten 3,900e myynnillä. Ajanhukkaa ne mulle oli, kun en niin halvalla olisi kuitenkaan suostunut myymään, ja veikkaan että suurin osa kokee samoin. Itse lopetin noihin vastailun aika pian, koska tuntui että niistä ei ole mitään iloa.

Mutta jos joku tosi epätoivoinen myyjä on vastassa, niin voi ehkä onnistuakin.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 351
Tulee näitä whatsapissa tinkijöitä. Sanon aina että tinkaamiset hoidetaan paikanpäällä. Silti tänäänkin yksi jankutti ja sitten kerroin hinnan mikä on tiukka. Eipä vaan kelvannut vaan piti vielä satkua yrittää tinkiä.

Jengi katselee lähtökohtaisesti itselle liian arvokkaita autoja jos pitää jo ilman että autoa näkee livenä, pitää tinkiä.

Itse ainakin kun autoa olen ostamassa niin menen paikanpäälle ja sitten tingin, jos tilanne sitä vaatii.


Ainiin, hauska myös tämä "leimaatko auton tuohon hintaan"...
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
490
Riippuu vähän miten kaukana auto on. Ei mulla ainakaa olis aikaa jostain 100km+ päästä lähteä paikan päälle tinkimään joka kärrystä. Näkee myös vähän samalla heti, että onko myyjä ollenkaan valmis tinkaamaan autosta. Ärsyttäs varata koko iltapäivä, järkkäillä mahdolliset kyydit jonnekin perämetsään ja myyjä ei tiputa edes satasta jos kärry muuten miellyttäisi. Nykyistä autoa kävin toki paikan päällä katsomassa ja tinkasin vasta jälkeenpäin, mutta auto sijaitsikin alle 10km päässä.

En ole itse leimoja kysellyt, mutta näkisin sen jonkinlaisena takuuna siitä, ettei uudelle omistajalle tule heti ensimmäisen katsastuksen jälkeen jotain isoa remppaa mistä myyjä unohti mainita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Moni myyjä tuntuu olevan sellainen "jos se tuli paikanpäälle x00km päästä niin ei tarvitse enää tingata" -asenteella varustettu. Ei mielestäni etukäteen hinnasta neuvottelemalla ja jopa hinta sopimalla "jos auto on kuvatun kaltainen" ole mitään väärää jos meinaa ajaa monta sataa kilometriä autoa katsomaan.

Kovin usein kun auto ei kuitenkaan ole kuvatun kaltainen (esim. autoliikkeet :rolleyes:) tai sitten löytyy jotain korjattavaa jota ei välttämättä edes omistaja tiennyt (yhdestä myymästäni autosta löytyi risa vetarin kumi jota en ollut itse huomannut, esim.) - sitten tingataan hieman lisää...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Tulee näitä whatsapissa tinkijöitä. Sanon aina että tinkaamiset hoidetaan paikanpäällä. Silti tänäänkin yksi jankutti ja sitten kerroin hinnan mikä on tiukka. Eipä vaan kelvannut vaan piti vielä satkua yrittää tinkiä.

Jengi katselee lähtökohtaisesti itselle liian arvokkaita autoja jos pitää jo ilman että autoa näkee livenä, pitää tinkiä.

Itse ainakin kun autoa olen ostamassa niin menen paikanpäälle ja sitten tingin, jos tilanne sitä vaatii.


Ainiin, hauska myös tämä "leimaatko auton tuohon hintaan"...
Ei pysty käsittämään miten myyjät ottaa tinkaajista sun muista noin pahasti itseensä. Varsinkin tällä hetkellä käytettyjenkin kauppa on todella jäässä ja on melkoiset ostajan markkinat. Ei se mitään liian kalliin auton katsomista tarkoita jos ostaja koittaa, että onko myyjälle epätoivo jo iskenyt. Lähtökohtaisesti kaupankäynnissä molemmat osapuolet koittavat saada juuri itselleen mahdollisimman suuren hyödyn. Ja mitä katsastamiseen tulee, niin sen pitäisi olla itsestään selvyys että kaikki yli tonnin autot on leimattuja myydessä, muuten on jotain hämärää tiedossa ainakin ostajan kannalta.

Niin ja lisätään vielä, että itsehän käytännössä olen aina ollut vain myyjänä. Omat ostamiset on aika poikkeuksetta aina olleet luokkaa sikasäkissä näkemättä, avk, nettihuutokaupat, jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Suht edullisesti saa autoja. Itse ostin juuri katsastetun 2001 ja 300tkm ajetun auton 300 eurolla. Ei ollut mitään katsastuksen korjauskohteitakaan.

Onhan se periaatteessa fiksua tingata jo etukäteen, niin ei välttämättä paikanpäällä enää paljoa tarvitse.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
406
Jengi katselee lähtökohtaisesti itselle liian arvokkaita autoja jos pitää jo ilman että autoa näkee livenä, pitää tinkiä.
Tai sitten kyselee, että josko se ylihinnoiteltu sittenkin lähtisi järkihintaan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 836
Miksei se käteinen käy? Eikai sitä nyt jokaiselle vastaantulijalle tarvi toitottaa, että "mulla on yheksän tonnia taskussa.." Olen ostanut (Saksasta) 15tEUR auton käteisellä. Myös kaksi halvempaa (~10K) moottoripyörää.

Ainoa vaikeus tänäpäivänä on, että noin suuri summa pitää tilata pankista etukäteen.
Saksassa ne arvostavat käteistä.

Onhan siinä oma jännityksensä jos Saksaan lähteen autonostoreissulle ja rahaa on mahdollisesti useampi kymppitonni taskussa. Kannattaa silloin esimerkiksi jättää väliin se rahoilla leveily laivan yökerhossa ja mieluummin ottaa oma hytti nukkumapaikaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Saksassa ne arvostavat käteistä.

Onhan siinä oma jännityksensä jos Saksaan lähteen autonostoreissulle ja rahaa on mahdollisesti useampi kymppitonni taskussa. Kannattaa silloin esimerkiksi jättää väliin se rahoilla leveily laivan yökerhossa ja mieluummin ottaa oma hytti nukkumapaikaksi.
No eivät kyllä arvosta. Pienet häkkikaupat voivat sitä vielä vastaanottaa, mutta yksikään isompi liike ei kelpuuta suurempaa summaa käteistä.

Häkkikaupatkin ottavat käteistä sen takia että kirjaavat soppariin pienemmän kauppasumman ja sujauttavat loput omaan taskuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Itse en suostu myymään halpoja autoja (500-1000e) enään nettiautossa tai missään paikassa.. Mielummin räjäytän sen itse tai vien paaliin jos Noh jokainen varmaa tietää miksi..
Itse oon ratkaissu tuon ongelman sillä että myy niin halvalla että eka ostaa. Ei tarvii katella renkaanpotkijoita. Viimeksi meni 20min siitä kun julkaisin ilmon nettiautossa ja kaupat oli tehty. Puhelimen joutui laittamaan äänettömälle koeajon ajaksi, viestiä ja puhelua tuli 180kpl/min. Näissä muutaman satasen rouskuissa se vaiva vastailla ostajille on niin suuri että mielummin myy halvalla heti ekalle.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 037
Nyt oli kyllä "asiantunteva" suoritus autoliikkeeltä.
Kyselin sähköpostitse vaihtoa ja tarjosin liikkeeseen 2013 vuoden tsi Golfia. Liike vastasi ettei ota autoani vaihdossa jakoketjuissa ilmenneiden vikojen vuoksi. Ymmärtäisin tuon jos autossa olisi jakoketju, mk7 mallia on saatavilla vain moottoreilla joissa on jakohihna eikä ongelmia jakopäässä enää ole:facepalm:
Ilmeisen pahat traumat myyjällä tsi moottoreista.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Nyt oli kyllä "asiantunteva" suoritus autoliikkeeltä.
Kyselin sähköpostitse vaihtoa ja tarjosin liikkeeseen 2013 vuoden tsi Golfia. Liike vastasi ettei ota autoani vaihdossa jakoketjuissa ilmenneiden vikojen vuoksi. Ymmärtäisin tuon jos autossa olisi jakoketju, mk7 mallia on saatavilla vain moottoreilla joissa on jakohihna eikä ongelmia jakopäässä enää ole:facepalm:
Ilmeisen pahat traumat myyjällä tsi moottoreista.
Onhan niissä kaikki muutkin mahdolliset viat. Öljynkulutus, vaihteisto, päästöt, nippusidekorjaukset nyt ainakin tulee mieleen, että ei toisaalta ihmekään, jos ei autoliikettä yhtään kiinnosta.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Valtaosalle kuluttajista TSI = ongelmapesä, oli sitten vuosimalli tai moottori mikä tahansa. Tuossa on yksi sukupolvi menetetty noiden autojen suhteen, samalla tavalla kuin omassa nuoruudessani Opel oli se vihoviimeisin auto jonka uskalsi ostaa.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 037
Onhan niissä kaikki muutkin mahdolliset viat. Öljynkulutus, vaihteisto, päästöt, nippusidekorjaukset nyt ainakin tulee mieleen, että ei toisaalta ihmekään, jos ei autoliikettä yhtään kiinnosta.
Jollain toisellakin on näköjään traumoja näistä?
Itselläni varmaan viallinen yksilö kun yhtään mainitsemistasi vioista ei ole osunut kohdalle, toisaalta ajettu vasta reilu 170tkm.
Päästöongelma ei koske bensakoneita ja jos nippusiteillä viittaat turvavyö "korjauksiin" niin ei koske tätä mallia. Ei pidä yleistää kaikkia Volkkarin vikoja koskemaan yhtä tiettyä mallia.
En minäkään väitä että kaikki Toyotan turvatyynyt ovat hengenvaarallisia vaikka joissain malleissa ihmisiä on niihin kuollut...
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 037
Valtaosalle kuluttajista TSI = ongelmapesä, oli sitten vuosimalli tai moottori mikä tahansa. Tuossa on yksi sukupolvi menetetty noiden autojen suhteen, samalla tavalla kuin omassa nuoruudessani Opel oli se vihoviimeisin auto jonka uskalsi ostaa.
Tsi tosiaan herättää paljon keskustelua kahvipöydissä.
Ymmärrän että esson baarissa ei tiedetä faktoja, mutta on melko outoa että automyyjällä on perustiedot noin hukassa.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Eipä se auta vaikka autonmyyjä tietäisi mallin olevan ongelmaton, kun kuluttajat ne sen rahan tuovat autoliikkeisiin ja kuluttajat pelaavat mielikuvilla.

Jos itse omistaisin jonkun autojobbaamon niin en itsekään ottaisi ainuttakaan TSI-vehjettä vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Tsi tosiaan herättää paljon keskustelua kahvipöydissä.
Ymmärrän että esson baarissa ei tiedetä faktoja, mutta on melko outoa että automyyjällä on perustiedot noin hukassa.
Eihän automyyjän tarvitse tietääkään kuin se yleinen mielipide. Eikä kannata ottaa autoa sitten vaivoiksi.

En kyllä itsekään muista milloin tsi muuttui ketjusta hihnaksi, mutta voihan siinä olla muitakin ongelmia kuin ketjun venyminen. Tai sitten ei. :) Ilmeisesti 1.0 ja 1.5 on jo hihnalla.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 037
Eipä se auta vaikka autonmyyjä tietäisi mallin olevan ongelmaton, kun kuluttajat ne sen rahan tuovat autoliikkeisiin ja kuluttajat pelaavat mielikuvilla.

Jos itse omistaisin jonkun autojobbaamon niin en itsekään ottaisi ainuttakaan TSI-vehjettä vastaan.
Ymmärrän kyllä tämän. Myyjä olisi itseasiassa voinut vastata noin sensijaan että väittää auton jakopään olevan ketjulla.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
On konsernilla onneksi muitakin moottori- ja vaihteistovaihtoehtoja tarjota.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
No nykyisessä diesel-kammon ilmapiirissä voi veikata noistakin Volkkareista melko monen olevan TSI-koneella.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Oli


Kamuxin mainos. Autotalli.com mainittu myös... kyllähän niitä klikkeja tulee jo vaikka tämän palstan kautta, tai siis nettiauto löydöt. Klikkaillaan hienoja mersuja ja paskoja audeja jne.
Ja jos sitä lukis

Käytettyihin autoihin erikoistunut Kamux myy vuosittain noin 4000 autoa ja vaikka Mercedes oli katsotuin merkki, niin Volkswagen oli myydyin automerkki.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Jollain toisellakin on näköjään traumoja näistä?
Itselläni varmaan viallinen yksilö kun yhtään mainitsemistasi vioista ei ole osunut kohdalle, toisaalta ajettu vasta reilu 170tkm.
Päästöongelma ei koske bensakoneita ja jos nippusiteillä viittaat turvavyö "korjauksiin" niin ei koske tätä mallia. Ei pidä yleistää kaikkia Volkkarin vikoja koskemaan yhtä tiettyä mallia.
En minäkään väitä että kaikki Toyotan turvatyynyt ovat hengenvaarallisia vaikka joissain malleissa ihmisiä on niihin kuollut...
Ei mulla ole traumoja, kun en ole yhtään VAG:a ikinä omistanut. Näillä maine on ansaitusti pohjamudissa, joten myyminen on todellakin vaikeaa. Ihan niin kuin ketjun otsikon mukaista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Olipahan autokaupat taas. Käytettiin sitä nettiauton uutta palvelua ja se toimi kyllä hyvin, mutta varmenteen kanssa meinattiin mokata kunnolla, minä ja auton myyjä. En nimittäin tajunnut ottaa varmenteesta kuvaa, testasin vaan sen toimivuuden palvelussa mutta en aktivoinut sitä. No sitten myyjä teki perään luovutusilmoituksen, eikä hänkään kirjoittanut varmennetta ylös.

Eli auto oli mulle luovutettu, mutta kumpikaan ei tiennyt mikä se varmenne on. Uutta varmennetta ei voi tehdä, kun luovutusilmoitus on jo tehty. Asian pelasti se, että varmenteessa oli vain kuusi merkkiä, ja kun sitä testattiin niin käytiin ääneen läpi mikä se varmenne on. No myyjä muisti lopun 2 vikaa merkkiä, itse muistin että siinä oli 2-4-6 numerot ja onneksi sitten muistettiin loputkin ja saatiin autokaupat tehtyä loppuun asti.

Itse nettiauton oma kaupantekopalvelu toimi oikein hyvin, siinä ei ollut mitään valittamista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
Olipahan autokaupat taas. Käytettiin sitä nettiauton uutta palvelua ja se toimi kyllä hyvin, mutta varmenteen kanssa meinattiin mokata kunnolla, minä ja auton myyjä. En nimittäin tajunnut ottaa varmenteesta kuvaa, testasin vaan sen toimivuuden palvelussa mutta en aktivoinut sitä. No sitten myyjä teki perään luovutusilmoituksen, eikä hänkään kirjoittanut varmennetta ylös.

Eli auto oli mulle luovutettu, mutta kumpikaan ei tiennyt mikä se varmenne on. Uutta varmennetta ei voi tehdä, kun luovutusilmoitus on jo tehty. Asian pelasti se, että varmenteessa oli vain kuusi merkkiä, ja kun sitä testattiin niin käytiin ääneen läpi mikä se varmenne on. No myyjä muisti lopun 2 vikaa merkkiä, itse muistin että siinä oli 2-4-6 numerot ja onneksi sitten muistettiin loputkin ja saatiin autokaupat tehtyä loppuun asti.

Itse nettiauton oma kaupantekopalvelu toimi oikein hyvin, siinä ei ollut mitään valittamista.
eipä tota varmennetta tarvii tehdä kun tekee sen luovarin vain....ite ostanu ja myyny useamman auton nyt lähiaikoina ja aina menty pelkällä luovutusilmotuksen teolla koska sillon se omistajuus siirtyy heti eikä sitten kun ostaja mahdollisesti sen varmenteen käyttää.
myyjällä on siis 2 vaihtoehtoa tehdä joko toi varmenne tai sitten luovari, jälkimmäinen on molempien kannalta parempi vaihtoehto kun joskus luin jonkun uutisen että oli menty pelkällä varmenteella ja myyjä oli sen sitten peruuttanu kaupanteon jälkeen jolloin ostaja ei sitä saanu rekisteröityä omiin nimiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Olipahan autokaupat taas. Käytettiin sitä nettiauton uutta palvelua ja se toimi kyllä hyvin, mutta varmenteen kanssa meinattiin mokata kunnolla, minä ja auton myyjä. En nimittäin tajunnut ottaa varmenteesta kuvaa, testasin vaan sen toimivuuden palvelussa mutta en aktivoinut sitä. No sitten myyjä teki perään luovutusilmoituksen, eikä hänkään kirjoittanut varmennetta ylös.

Eli auto oli mulle luovutettu, mutta kumpikaan ei tiennyt mikä se varmenne on. Uutta varmennetta ei voi tehdä, kun luovutusilmoitus on jo tehty. Asian pelasti se, että varmenteessa oli vain kuusi merkkiä, ja kun sitä testattiin niin käytiin ääneen läpi mikä se varmenne on. No myyjä muisti lopun 2 vikaa merkkiä, itse muistin että siinä oli 2-4-6 numerot ja onneksi sitten muistettiin loputkin ja saatiin autokaupat tehtyä loppuun asti.

Itse nettiauton oma kaupantekopalvelu toimi oikein hyvin, siinä ei ollut mitään valittamista.
Ei sitä varmennetta tarvitse tuossa jos myyjä teki luovutusilmoituksen. Sen jälkeen auto näkyy jo sinun omissa tiedoissa traficomin nettipalvelussa kohdassa toimenpiteitä vaativat luovutusilmoitetut autot. Autoon vaan ensin vakuutus ja sen jälkeen rekisteröinti omiin nimiin, varmennetta ei tarvita missään kohtaa. Viimeksi juuri viikko sitten tuollaisen autokaupan tehnyt ja ylipäänsä en ole varmeenteen kanssa tehnyt yhtään kauppaa tähän mennessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Voe veljet että on ollut vaikea myydä 30k€ matkailu-autoa. 32k lähdetty liikkeelle maaliskuussa ja nyt pyynti 30k. 28k tarjous tuli huhtikuussa muistaakseni juuri kun laskettiin pyynti 30. Ei siihen tartuttu ja viikon jälkeen kun kyselin niin oli muuta kiikarissa. 20-25k tarjouksia ties kuinka paljon ja renkaan potkijoita jotka aina lupailee ilmotella, mutta eipä koskaan kuulu edes sitä "kiitos, mutta ei kiitos". Yhdeltä ainoalta kuului kk takaperin "kiitos, mutta ei kiitos". Tuo samainen tuli näemmä toisiin aatoksiin ja juuri sovittiin puhelimitse 27k€ ja kaupat ensi viikolla.

Ainut positiivinen asia, että myynnissä meni hemmetin pitkään oli, että ehdin pojan kanssa autolla heittämään Norjan reissun, joten ei enää niin paljon harmita vaikka kalliiksi tuli tuokin lysti. Oli kyllä tiedossa, että tollanen ole mikään sijoituskohde eikä sitä ollut ostaessa tarkoitus ottaa vain vuoden leluksi, mutta eipä nämä mene kuin strömsössä. Paskinta olisi ollut, jos olisi joutunut pakolla myymään heti keväällä. Liikkeet kun tarjosi sitä 20-23k€ luokkaa.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
406
Yhdeltä ainoalta kuului kk takaperin "kiitos, mutta ei kiitos". Tuo samainen tuli näemmä toisiin aatoksiin ja juuri sovittiin puhelimitse 27k€ ja kaupat ensi viikolla.
Jos et sitouttanut ostajaa sovittuun kauppaan käsirahalla niin suurella todennäköisyydellä jää kaupat kesken...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Jos et sitouttanut ostajaa sovittuun kauppaan käsirahalla niin suurella todennäköisyydellä jää kaupat kesken...
Ellei olisi juhannus tulossa justiinsa, niin olisin samaa mieltä. Mutta nämä alkaa olemaan "the ajat" matkailuautojen vuokraamiseen ja myymiseen, joten...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Sesonki päällänsä. Tänään tuli 25 tarjous ja kun vastasin, että 27 tarjottu niin oli nokittamassa parilla satasella. Sanoin, että pyyntiä pitäs tarjota ennenkuin harkitsen ohareja.

Eipä tuosta koskaan tiedä ennenkuin eurot näkyy tilillä. Kyllä sen itse muistan kun oli menossa kaupoille niin ostokrapula tuli jo ennen kauppoja :D. Jos ei mene piironki kaupaksi niin ei muuta kuin yrittää keksiä sille käyttöä, että saisi jotain katetta euroille ja kesän jälkeen johonkin makasiiniin seisomaan ja uudestaan keväällä myyntiin. Teoriassa mukava ajatus on ollut heittää maastopyörä keikkoja tuolla. Jonnekkin hyvien polkujen viereen viikonlopuksi parkkiin ja pitää tukikohtana. Jostain syystä en vaan kertaakaan tehnyt niin keväällä :/.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
Onpa tullut tässä keväällä leikittyä autokauppiasta, kun isän jäämistöstä pitänyt myydä autoja pois. Yllätys ollut, että kolme erikoisempaa T4-transportteria (ambulanssi matkailuauto, bensa multivan ja syncro bensa ambulanssi) on mennyt kohtuu kivutta ihan pienellä tinkimisellä pyynnistä viikossa parissa kaupan vaikka oletin, että tulee olemaan tuskien takana myydä ne.

Mutta sitten tästä Golfista, jonka oletin helpoimmaksi myydä (kun on kohtuu kilometreilla oleva perusauto) ei ole tullut, kuin yksi kysely vaikka kohta kuukauden ollut myynnissä... Lieneekö tässä kesäauto hintaluokassa runsauden pulaa? Millään ei viittis alkaa kauheasti hintaakaan pudotteleen, kun ehjä auto, joka on vasta puolimatkassa muihin saman hintahaarukan Golffeihin nähden...

Linkkikin:
Volkswagen Golf TDI First 5d Viistoperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
No se voi kyllä olla ja tietenkin tuota hatchia ei saa rekisteröityä edes pakuksi, niin ei pääse edes veroja piiloon niinkuin farkun kanssa. Taisin itse olla ennen töihin pääsemistä poikkeus tykätessäni juuri ajella tämmöisillä about tonnin dieseleillä, kun km kustannukset oli pienet ja arvonalenemista ei tarvinnut murehtia.

Muuten jättäisin tuon itselle talviautoksi, mutta kun siihen käyttöön löytyy jo paremmin varusteltu pikkasen uudempi Golf farkku...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Onpa tullut tässä keväällä leikittyä autokauppiasta, kun isän jäämistöstä pitänyt myydä autoja pois. Yllätys ollut, että kolme erikoisempaa T4-transportteria (ambulanssi matkailuauto, bensa multivan ja syncro bensa ambulanssi) on mennyt kohtuu kivutta ihan pienellä tinkimisellä pyynnistä viikossa parissa kaupan vaikka oletin, että tulee olemaan tuskien takana myydä ne.

Mutta sitten tästä Golfista, jonka oletin helpoimmaksi myydä (kun on kohtuu kilometreilla oleva perusauto) ei ole tullut, kuin yksi kysely vaikka kohta kuukauden ollut myynnissä... Lieneekö tässä kesäauto hintaluokassa runsauden pulaa? Millään ei viittis alkaa kauheasti hintaakaan pudotteleen, kun ehjä auto, joka on vasta puolimatkassa muihin saman hintahaarukan Golffeihin nähden...

Linkkikin:
Volkswagen Golf TDI First 5d Viistoperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hintaa nyt vaikka aluksi 550-750€ tai sitten pitää auton itsellä sopivaksi katsomaan hintaan. Itse ostin diesel seatin vm2000 350 eurolla. Seat oli kyllä farmari ja pakuksi rekattu. Bensanahan tuo Golf olisi kyllä ihan hyvä, mutta kun ei ole. Dieselin käyttökulut kun on liian suuret ja ei 21 vuotta vanhalla autolla yleensä ajeta enää paljoa. Diesel Citroen Xantia oli 425€ ja bensa Opel Vectra 300€ (vm2001). Juuri katsastettu Opel siis maksoi 300€, kaksilla hyvillä renkailla. Sillä on ajettu 306tkm, eli vain vähän enemmän kuin tuolla Golfilla. Opel kumminkin tilavampi farmari ja vetokoukulla (kuten golf). Golfissa ei näytä olevan ollenkaan ilmastointia.

Siinä 425€ hintaisessa Xantiassa oli toimiva ilmastointi. Sen auton myin 700 eurolla, eli 250€ golfia halvemmalla pois. Xantian myin vuosi sitten (vm2000) ja nyt hinnat on taas tulleet selvästi lisää alaspäin noissa vanhoissa autoissa. Kun "hyvän" vuoden leimalla olevan bensan saa 300 eurolla. Ainut vika nyt omassa käytössä, että jarrupalat pitäisi nyt piakkoin uusia eteen. Mutta maksaa alle 40€.

Tiivistelmä siis, että ota tinkivara pois, eli hinnaksi vaikka tuo 550€, niin luulisi joku sen ostavan ja olevan vielä tyytyväinenkin? Tai puolet pois, niin maksaisi 475€. Tuohan ei paljon tunnu, kun kumminkin kolme isompaa autoa oot jo saanut myytyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
T4-neloset tais mennä just sen takia kaupaksi, että niillä on harrastajia ja tuollaisen golfin markkinat on taas olemattomat, kun tonnilla saa jo ilmastoitujakin autoja varsinkin bensakoneella. Jos ajaa sen 15k vuodessa niin mielummin sellainen kuin diesel ilman ilmastointia.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756
Valtio tekisi fiksusti kun tarjoaisi näiden vanhojen romujen hävittämisestä muutaman satasen fyrkkaa kouraan ja kaara lähtisi puristimeen ilman sitä uuden ostoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 373
Viestejä
4 196 381
Jäsenet
70 899
Uusin jäsen
kss247

Hinta.fi

Ylös Bottom