Automobilista 2 [PC]

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 396
Automobilista 2 on Brasilialaisen Reiza Studiosin kehittämä ajosimulaatio, joka julkaistiin Steamissa 30.6.2020.
Peli on kehitetty Project Cars 2 MADNESS enginen pohjalta, jota ovat nyt kehittäneet vuosia ja huomattavasti simumaisempaan suuntaan PC2:sta (fysiikat, ffb, livetrack, äänet...).
Edeltävä AMS pohjautui rFactorin silloiseen engineen.
VR tuki löytyy, joka on hyvin toteutettu.
Brasilialaiset kun ovat asialla niin hieman erikoisempaa kärryä tulee vastaan, mutta tutuimmat autoluokat löytyy.

Automobilista 2
Steam
Twitter
Forum


1640066577493.png

1640067118738.png
1640067164723.png
 
Ajellaan suhteellisen usein onlinessa kaveriporukalla.
Seuraan saa liittyä, serveri löytyy nimellä Ryytimaa.
Yleensä serveri täyttyy mukavasti kun meitä on neljä "seedaamassa".
 
Viimeksi muokattu:
Saatanpa joskus piipahtaa :)

Viikonloppuna pitäisi tulla päivitys jossa USA Part 2:sen loppu sisältö ja ehkä luvattuja Nissanin autoja, mm GT1.
Aika-ajo ennätykset resetoinnin jäljiltä alkaa taas toimia päivityksen jälkeen.
 
Hei,
laitelkaapas AMS2-kuskit kaveripyyntöä Steamiin: SpeedFinn
Mukavampi kisailla hotlappeja, kun näkee näkee kaverit suoraan listalta..
 
Hei,
laitelkaapas AMS2-kuskit kaveripyyntöä Steamiin: SpeedFinn
Mukavampi kisailla hotlappeja, kun näkee näkee kaverit suoraan listalta..
Ajat ilmiselvästi Hotlapseja VR:llä (profiilikuva) :D
Musta (ja gearista) ei oo sua haastamaan, mutta ehkä jonain päivänä :geek:
 
Hommasin tämän tänään ja onhan tässä nopealla kokeilulla selvästi parempi tuntuma autoihin ja tiehen kuin mitä PC2 oli. CSL DD:n asetukset laitoin Fanatecin sivuilta ja ihan hyvältä tuntui omaan makuun, täytyy vielä vähän tutkailla tarkemmin ja viilata jos tarvetta.
Aikomus on nyt varmaan tähän käyttää eniten tunteja Dirt Rallyn ohella, varmaan talven aikana ehtii taas hyvin ajella kun mitään muuta ei juuri pääsekään harrastamaan koronan takia
Hommasin saman tien season passin ihan vaan tukeakseni pelin kehitystä, mikä vaikuttaakin hyvältä että jatkuvaa kehitystä on ollut.
 
Ajat ilmiselvästi Hotlapseja VR:llä (profiilikuva) :D
Musta (ja gearista) ei oo sua haastamaan, mutta ehkä jonain päivänä :geek:
Joo VR, mutta eikai se VR automaattisesti tarkoita parempia kierrosaikoja. Mutta minä olen sitä mieltä, että kun ajaa kiekkoja nopeamman ghostia vastaan, niin huomaa kohta itsekin ajavan nopeammin.
 
Hommasin tämän tänään ja onhan tässä nopealla kokeilulla selvästi parempi tuntuma autoihin ja tiehen kuin mitä PC2 oli. CSL DD:n asetukset laitoin Fanatecin sivuilta ja ihan hyvältä tuntui omaan makuun, täytyy vielä vähän tutkailla tarkemmin ja viilata jos tarvetta.
Aikomus on nyt varmaan tähän käyttää eniten tunteja Dirt Rallyn ohella, varmaan talven aikana ehtii taas hyvin ajella kun mitään muuta ei juuri pääsekään harrastamaan koronan takia
Hommasin saman tien season passin ihan vaan tukeakseni pelin kehitystä, mikä vaikuttaakin hyvältä että jatkuvaa kehitystä on ollut.
On tuo nyt varsinkin 1.3 jälkeen ollut todella hyvä tuntumaltaan.
 
Joo VR, mutta eikai se VR automaattisesti tarkoita parempia kierrosaikoja. Mutta minä olen sitä mieltä, että kun ajaa kiekkoja nopeamman ghostia vastaan, niin huomaa kohta itsekin ajavan nopeammin.
Ajan myös VR:llä, kyllä vieraita ratoja on helpompi sillä, mutta hotlappauksessa pitää osata ihan unissaankin jo rata.
Oon vähä sunnuntaiajelija sarjassa vielä.
Nyt alla T500RS ja rigi, mutta Fanaa joskus sitten alle...pitää talon katto vaan vaihtaa ennen.:cautious:
 
Tuli muuten eilen todettua, että ilman delsuja pääsee onlinessa ajamaan dlc radoilla ja autoilla. Hostaamaan ei pysty, mutta jos hosti lähtee ja ite sattuu päätymään hostin paikalle ni tsädäm dlc radat ja autot auki :D
 
Mikä lie vikana kun time trialissa kierrosaika ei tallennu session jälkeen, enkä myöskään ole löytänyt keinoa tallentaa aikaa manuaalisesti. Outoa sekin ettei muiden kierrosajat tai leaderboard näy lainkaan eli oma kierrosaika vaan näkyy world recordina. Eikö tämä muka tallennakaan automaattisesti oma personal bestiä?
 
Ennätyslista nollattiin ja pitäisi alkaa toimia seuraavan päivityksen jälkeen.
Ei näyttänyt tulevan viime viikonloppuna ehkä joulun takia, saa nähdä tuleeko ennen vuoden vaihdetta joka kuitenkin luvattiin USA part 2:sen ostaneille että saavat loppusisällön myöhemmin joulukuussa.
edit:
Päivitys tuli, lisäsisältöä luvassa vasta muutaman viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
tän päivän patchin jälkeen leaderboardi tallentaa taas aikoja.

Jep, hienosti toimii taas leaderboardi. Allekirjoittanut onkin tässä jo jonkin aikaa odotellut, milloin pääsee taas kellottamaan aikoja tuonne, vihdoinkin odotus on päättynyt. :)

Kävinkin tänään aiemmin ottamassa takaisin haltuuni leaderboardin kärkiajan Nordschleifessä. Minulla oli tuolla radalla kärkipaikka hallussani vielä ennen joulua, kunnes Reiza päätti pyyhkäistä leaderboardin tyhjäksi.

Samalla kertaa minulta meni tuon edellä mainitun kärkiajan lisäksi kymmenkunta muutakin maailmanennätysaikaa, jotka olin tehnyt jo ennen 1.3.0.0 patchia Formula V12-autolla. :(

Mutta turha murehtia menneitä tätä enempää, keskitytään mieluummin tulevaisuuteen. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_01-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_01-01-22_sector_times.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_personal_record_01-01-22.png


Toivottavasti saisin pitää kärkisijani tällä kertaa hieman kauemmin kuin viimeksi. :) Nyt kun menin tämän sanomaan, niin kohta tulee @Radek_fin ja laittaa leaderboardin Nordschleifessä uuteen uskoon. :lol:
 
Taitaa se 5min alitus olla mahdollista, todella lähelle olette jo päässeet :tup:

Kovasti pelintekijät pahoittelivat USA Part 2:sen loppusisällön viivästymistä, mutta on siis tulossa tammikuun lopulla ekan 2022 päivityksen yhteydessä.

Kaikkea kivaa on luvassa tällekin vuodelle :
What Else to Expect for 2022?
New cars from premium brands filling up existing classes as well as well as branching out to new ones, new tracks, historical tracks, further AI development, more multiplayer features, Steam achievements, full course yellows, oval racing, dirt racing and maybe the beginning of what should be a very elaborate career mode are just some of the highlights of what we have planned for Automobilista 2 over the course of 2022 - we´ll naturally share more specifics as we progress through the year, but for now the important thing we´d like to assure everyone is that we go into the new year as went into 2021: full throttle, monthly updates and with no intentions of slowing down. It should be another exciting year and we look forward to having you all along for the ride!
 
Taitaa se 5min alitus olla mahdollista, todella lähelle olette jo päässeet :tup:

Täydellisellä kierroksella 5 minuutin alitus voisi ehkä jopa ollakin mahdollista. Mutta sellaisen ns. haamukierroksen tekeminen on tällä radalla todella vaikeaa, ellei jopa mahdotonta.

Ehkäpä @Radek_fin a.k.a SpeedFinn pystyisi saamaan tuosta hänen jo valmiiksi erittäin hyvästä ja nopeasta setupistaan (erittäin suuret kiitokset hänelle setuppinsa jakamisesta meille muille auton säädöistä ymmärtämättömille!) vielä vähän lisää irti, mutta luultavasti tässä tapauksessa parannusta kierrosaikaan setupin kautta voisi ehkä löytää korkeintaan enää joitain sekunnin kymmenyksiä.

Taidamme siis tarvita sen niin sanotun "aidon" alienin tuonne leaderboardiin ajamaan sen alta 5 minuutin haamukierroksen. :)
 
Saako tässä kopioitua kenen tahansa setupin samaan tapaan kuin PC2:ssa pystyi?

Saa, Time Trialin kautta. Esim. valitsemalla leaderboardista kärkipaikkaa pitävän kuljettajan (tai kenet tahansa muun listalta, kenen setupin nyt sattuukin haluamaan itselleen) ghostiksi eli haamuautoksi ennen radan lataamista. Sitten kun rata on latautunut, tarvitsee vain painaa "Copy setup" -nappia, jolloin oman auton nykyinen setup korvautuu valitun ghostin setupilla, jonka jälkeen setupin saa omaan käyttöönsä. Sen voi sitten normaalisti tallentaa ja muokata tarvittaessa itselleen sopivaksi, jos ei istu omaan käteen. :)
 
Taitaa se 5min alitus olla mahdollista, todella lähelle olette jo päässeet :tup:

Kovasti pelintekijät pahoittelivat USA Part 2:sen loppusisällön viivästymistä, mutta on siis tulossa tammikuun lopulla ekan 2022 päivityksen yhteydessä.

Kaikkea kivaa on luvassa tällekin vuodelle :
What Else to Expect for 2022?
New cars from premium brands filling up existing classes as well as well as branching out to new ones, new tracks, historical tracks, further AI development, more multiplayer features, Steam achievements, full course yellows, oval racing, dirt racing and maybe the beginning of what should be a very elaborate career mode are just some of the highlights of what we have planned for Automobilista 2 over the course of 2022 - we´ll naturally share more specifics as we progress through the year, but for now the important thing we´d like to assure everyone is that we go into the new year as went into 2021: full throttle, monthly updates and with no intentions of slowing down. It should be another exciting year and we look forward to having you all along for the ride!

Jonkun verran on porukka kitissyt, kun Reizalla on ilmeisesti vähän tapana lupailla liikoja ja lipsua luvatuista aikatauluista. Kuten nytkin. Mutta jos noista suunnitelluista ominaisuuksista nyt edes osa toteutuisi, niin olisin hemmetin tyytyväinen. Reizalla on mielestäni hyvä pöhinä päällä. Koko ajan tulee lisää uusia ratoja sekä autoja, fysiikoita ja FFB:sä yms. parannetaan jatkuvasti.

Automobilista 2:sta on ylipäätään tullut itselleni mieluisin ratasimu. FFB on parantunut jatkuvasti ja on niin "eläväinen", että se tekee ajamisesta ennen kaikkea hauskaa. Saa sellaisen "sankarifiiliksen", että on kesyttämässä tempoilevaa ajokkia sen äärirajoilla :D. Ajelin pitkästä aikaa parina päivänä myös rFactor 2:lla, jonka FFB:tä olen pitänyt selkeästi parhaana. AMS2 alkaa olla samalla tasolla, tai ainakin lähellä. Ja vaikka AMS2:nkin on vielä vähän puolivalmis tekele, niin rFactor 2:een verrattuna se on tarkkaan hiottu kokonaisuus :lol:.

Tästä seurauksena on ollut se, etten pysty pelaamaan enää ACC:ta oikeastaan ollenkaan. Sen FFB saattaa hyvinkin olla realistinen, mutta AMS2:n ja rFactor 2:n jälkeen se vaan tuntuu niin umpitylsältä.

Ai niin, AMS2:n tulostaulujen nollaamisen myötä minullakin on yksi maailmanennätys. Ajelin eilen Rocolla Oulton Parkia, eikä tulostaululla ollut kuin yksi aika valmiina :rofl:. Enivei, todella hauska yhdistelmä kyseinen ajokki ja rata.
 
Täydellisellä kierroksella 5 minuutin alitus voisi ehkä jopa ollakin mahdollista. Mutta sellaisen ns. haamukierroksen tekeminen on tällä radalla todella vaikeaa, ellei jopa mahdotonta.

Ehkäpä @Radek_fin a.k.a SpeedFinn pystyisi saamaan tuosta hänen jo valmiiksi erittäin hyvästä ja nopeasta setupistaan (erittäin suuret kiitokset hänelle setuppinsa jakamisesta meille muille auton säädöistä ymmärtämättömille!) vielä vähän lisää irti, mutta luultavasti tässä tapauksessa parannusta kierrosaikaan setupin kautta voisi ehkä löytää korkeintaan enää joitain sekunnin kymmenyksiä.

Taidamme siis tarvita sen niin sanotun "aidon" alienin tuonne leaderboardiin ajamaan sen alta 5 minuutin haamukierroksen. :)

Kiitos ja kumarrus kunniasta :D Kyllä tuossa jo aika kovaa mennään, 5min on kyllä kaukana.. Saa sitä jo alienikin tulla koittamaan, 2 sektorin ehkä voi joku hurja ajaa vielä lujempaa. Setupilla on hankala enää minun opeilla nitistää kellosta aikaa pois. Onkohan muuten pätsin jälkeen taas vähän nopeampi rengasmalli, eikös siellä jotain höpinää ollut renkaista. Ja tosiaan käykää muutkin koittamassa, tuon setupin saa käyttöönsä minun tai tumin ghostista.
 
Kävin parantamassa omaa aikaani, ei ranteet kestä nyt enempää.
Jotain 7 kymppiä jäin tUMi87:n ajasta.

Aika vähän porukka tuntuu harrastavan tätä Time Trial:ia vai onko ne sit GT puolella yleisempiä.
 
Kävin parantamassa omaa aikaani, ei ranteet kestä nyt enempää.
Jotain 7 kymppiä jäin tUMi87:n ajasta.

Aika vähän porukka tuntuu harrastavan tätä Time Trial:ia vai onko ne sit GT puolella yleisempiä.

Hieno kierros, @Make73 ! Pääsit jo kuumottavan lähelle omaa aikaani, joten oli pakko käydä yrittämässä parantaa omaa kierrosta. :D

Ja se myös onnistui. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_02-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_02-01-22_sector_times.png



Taitaa olla tuolla koppiautojen puolella enemmän porukkaa ajamassa Time Trialia, ainakin ennen vanhaan vielä ennen leaderboardin resetointia juurikin tuolla koppiautojen puolella oli kierrosajoissa kova taso kun itsekin koppiautoja enemmän harrastin Time Trialissa (nykyään ajan Time Trialissa kierroksia lähes yksinomaan formuloilla ja vastaavan tasoisilla autoilla). Nordschleife ei ole missään vaiheessa näyttänyt olevan kovin suosittu rata Time Trialissa ainakaan formuloilla kun katsoo kierrosaikojen tasoa yleisesti. Myös CART-autojen puolella oli kovia kuskeja ajamassa Time Trialia @Radek_fin :in kertomana ennen aikojen resetointia.

Sekin voi tietysti olla mahdollista, että kiinnostus Time Trialiin laimeni aikojen resetoinnin myötä. Pitää toki muistaa, että aikojen resetoinnista on kulunut vasta kovin lyhyt aika, joten ei kannata vetää vielä liian aikaisia johtopäätöksiä. Mutta toivotaan, että porukka vielä löytää tiensä takaisin Time Trialin puolelle ajan kuluessa, ehkäpä tulevan lisäsisällön myötä. :)
 
Hieno kierros, @Make73 ! Pääsit jo kuumottavan lähelle omaa aikaani, joten oli pakko käydä yrittämässä parantaa omaa kierrosta. :D

Ja se myös onnistui. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_02-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_02-01-22_sector_times.png



Taitaa olla tuolla koppiautojen puolella enemmän porukkaa ajamassa Time Trialia, ainakin ennen vanhaan vielä ennen leaderboardin resetointia juurikin tuolla koppiautojen puolella oli kierrosajoissa kova taso kun itsekin koppiautoja enemmän harrastin Time Trialissa (nykyään ajan Time Trialissa kierroksia lähes yksinomaan formuloilla ja vastaavan tasoisilla autoilla). Nordschleife ei ole missään vaiheessa näyttänyt olevan kovin suosittu rata Time Trialissa ainakaan formuloilla kun katsoo kierrosaikojen tasoa yleisesti. Myös CART-autojen puolella oli kovia kuskeja ajamassa Time Trialia @Radek_fin :in kertomana ennen aikojen resetointia.

Sekin voi tietysti olla mahdollista, että kiinnostus Time Trialiin laimeni aikojen resetoinnin myötä. Pitää toki muistaa, että aikojen resetoinnista on kulunut vasta kovin lyhyt aika, joten ei kannata vetää vielä liian aikaisia johtopäätöksiä. Mutta toivotaan, että porukka vielä löytää tiensä takaisin Time Trialin puolelle ajan kuluessa, ehkäpä tulevan lisäsisällön myötä. :)


Minäkin kävin hivuttautumassa iholle..
Screenshot_20220102_231606.jpg
 
Jep, hienosti toimii taas leaderboardi. Allekirjoittanut onkin tässä jo jonkin aikaa odotellut, milloin pääsee taas kellottamaan aikoja tuonne, vihdoinkin odotus on päättynyt. :)

Kävinkin tänään aiemmin ottamassa takaisin haltuuni leaderboardin kärkiajan Nordschleifessä. Minulla oli tuolla radalla kärkipaikka hallussani vielä ennen joulua, kunnes Reiza päätti pyyhkäistä leaderboardin tyhjäksi.

Samalla kertaa minulta meni tuon edellä mainitun kärkiajan lisäksi kymmenkunta muutakin maailmanennätysaikaa, jotka olin tehnyt jo ennen 1.3.0.0 patchia Formula V12-autolla. :(

Mutta turha murehtia menneitä tätä enempää, keskitytään mieluummin tulevaisuuteen. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_01-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_01-01-22_sector_times.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_personal_record_01-01-22.png


Toivottavasti saisin pitää kärkisijani tällä kertaa hieman kauemmin kuin viimeksi. :) Nyt kun menin tämän sanomaan, niin kohta tulee @Radek_fin ja laittaa leaderboardin Nordschleifessä uuteen uskoon. :lol:

Hep, no tulihan se sieltä, hetkeksi:
enari 5_01_820.png

5:01.500 hyvinkin realistinen, 1 sektorin shikaanissa ja molemmissa karuselleissa jäin.. @tUMi87
 
Hep, no tulihan se sieltä, hetkeksi:
enari 5_01_820.png

5:01.500 hyvinkin realistinen, 1 sektorin shikaanissa ja molemmissa karuselleissa jäin.. @tUMi87

No niin, tulihan se kärkiaika sieltä vaikkakin vain sadasosien erolla. :) Onnittelut! :thumbsup:

Pitääkin katsoa, jaksaako sitä itse vielä jossain välissä hinkata omasta ajasta muutaman kymmenyksen pois. Ei tuon 5:01.500 alittaminen missään nimessä mahdottomuus ole, voi vaan vaatia aika monta yritystä ja paljon kärsivällisyyttä... :)
 
Miten tässä pelissä menee tuo sisältö? Joitain autoja on ilmeisesti lukittu tuon "Racin' USA"- lisärin taakse, mutta saako kaikki muut autot käyttöönsä peruspelin ostamalla? Jos sitten hankkisi vaan haluamansa radat emopelin lisäksi.
 
tässä oli leaderboardissa ennen päivitystä ja näköjään sen jälkeenkin tommosia "haamuja". on listalla mutta et voi valita ghostiksi. esim caterham 620r ja nyrre ilman gp rataa.
 
Hep, no tulihan se sieltä, hetkeksi:
enari 5_01_820.png

5:01.500 hyvinkin realistinen, 1 sektorin shikaanissa ja molemmissa karuselleissa jäin.. @tUMi87

No niin, tulihan se kärkiaika sieltä vaikkakin vain sadasosien erolla. :) Onnittelut! :thumbsup:

Pitääkin katsoa, jaksaako sitä itse vielä jossain välissä hinkata omasta ajasta muutaman kymmenyksen pois. Ei tuon 5:01.500 alittaminen missään nimessä mahdottomuus ole, voi vaan vaatia aika monta yritystä ja paljon kärsivällisyyttä... :)

Kävin taas nokittamassa. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_03-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_03-01-22_sector_times.png


Tästä vedosta olisi hyvinkin voinut tulla se ensimmäinen 5 minuutin alitus, jos en olisi möhlinyt viimeistä karusellia 3. sektorissa. Seuraavalla kerralla sitten... :)

@Radek_fin sinun uusittu setuppisi on kyllä aivan huikea, kiitokset siitä! Ilman sitä ei olisi ollut mitään toivoa parantaa omaa vanhaa parasta kierrosaikaa yli 1,2 sekunnilla. Vielä eilen pidin 5 minuutin alittamista tällä radalla täysin mahdottomana, nyt en enää. :) Tällä sinun uusitulla setupilla se on nimittäin jo täyttä realismia ja en usko, että menee enää kauaa kun nähdään se ensimmäinen 5 minuutin alitus tällä radalla ja autolla.

@Make73 ja muut, jotka tätä autoa ja rataa ovat ajaneet, käykää ihmeessä kokeilemassa @Radek_fin :in uusittua setuppia! Voin taata, että ajat paranee varmasti. ;)
 
Kävin taas nokittamassa. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_03-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_03-01-22_sector_times.png


Tästä vedosta olisi hyvinkin voinut tulla se ensimmäinen 5 minuutin alitus, jos en olisi möhlinyt viimeistä karusellia 3. sektorissa. Seuraavalla kerralla sitten... :)

@Radek_fin sinun uusittu setuppisi on kyllä aivan huikea, kiitokset siitä! Ilman sitä ei olisi ollut mitään toivoa parantaa omaa vanhaa parasta kierrosaikaa yli 1,2 sekunnilla. Vielä eilen pidin 5 minuutin alittamista tällä radalla täysin mahdottomana, nyt en enää. :) Tällä sinun uusitulla setupilla se on nimittäin jo täyttä realismia ja en usko, että menee enää kauaa kun nähdään se ensimmäinen 5 minuutin alitus tällä radalla ja autolla.

@Make73 ja muut, jotka tätä autoa ja rataa ovat ajaneet, käykää ihmeessä kokeilemassa @Radek_fin :in uusittua setuppia! Voin taata, että ajat paranee varmasti. ;)

Huuhuh, alkaa olla jo vauhtia
 
Enpä tiedä jaksanko enää, ehkä viikonloppuna (selkä taas juntturassa eikä voi pelata).
Kiitos kuitenkin hienosta vastuksesta ja auton setupista :smile:
Jään odottelemaan teidän 5min alitusta :D
Luulen että tuo mun 3. osuuden kärkiaika on viimeisen karusellin jälkeinen mutka, jonka pystyy ajamaan yllättävän kovaa vitosvaihteella ja saa näin paremman nopeuden suoran alkuun. Tosin riskillä siinäkin.

Ps. En tiedä mitä ketjun muut lukijat/kirjoittelivat meinaavat meidän yhden radan ja yhden auton kisailusta, ehkä eivät vaan kohteliaana mainitse että kirjoitelkaa privana ;)
 
Miten tässä pelissä menee tuo sisältö? Joitain autoja on ilmeisesti lukittu tuon "Racin' USA"- lisärin taakse, mutta saako kaikki muut autot käyttöönsä peruspelin ostamalla? Jos sitten hankkisi vaan haluamansa radat emopelin lisäksi.
Kaikki autot kuuluu peruspeliin poislukien Racin' USA -pakettiin sisältyvät.
 
Ps. En tiedä mitä ketjun muut lukijat/kirjoittelivat meinaavat meidän yhden radan ja yhden auton kisailusta, ehkä eivät vaan kohteliaana mainitse että kirjoitelkaa privana ;)

Eipä täällä liikoja keskustella, joten antakaa palaa vaan ihan rauhassa :). Ehkä pitää koittaa tuota samaa itsekin. Joskin hauska rata ja hauska auto, mutta yhdistelmänä ehkä hiukan omituinen.
 
Kokeilin muuten custom FFB tiedostoa (rFuktor 5.01 tms.), mutta forceista tuli ihan mitäänsanomattomat.
Nyt huomasin, että tUMi87 oli Reizan foorumilla suositellut jotain tiettyä versiota tuosta, joten pitää kokeilla vielä sitä.

Tällä hetkellä pelin oma "Default+" käytössä. Pelissä Gain 46, FX 10 (muistaakseni) ja muut nollissa.
Em. lisäksi olen säätänyt ajoneuvokohtaista gainia 70-110% välillä (Simucube 2 Pro siis käytössä). Vähän meinaa olla ranteet hellinä :D.
 
Mulla myös Default+ ja Gain 24, Low Force Boost ja FX 5.
Fanatec DD1:stä Force 100%.
 
Kokeilin muuten custom FFB tiedostoa (rFuktor 5.01 tms.), mutta forceista tuli ihan mitäänsanomattomat.
Nyt huomasin, että tUMi87 oli Reizan foorumilla suositellut jotain tiettyä versiota tuosta, joten pitää kokeilla vielä sitä.

Tällä hetkellä pelin oma "Default+" käytössä. Pelissä Gain 46, FX 10 (muistaakseni) ja muut nollissa.
Em. lisäksi olen säätänyt ajoneuvokohtaista gainia 70-110% välillä (Simucube 2 Pro siis käytössä). Vähän meinaa olla ranteet hellinä :D.

Minulla on tällä hetkellä käytössä tämä custom FFB -tiedosto: https://forum.reizastudios.com/attachments/ffb_custom_settings-txt.18829/

Erittäin hyvin toimii kyseinen custom FFB -tiedosto ainakin itselläni Simucube 2 Sportin kanssa, voin lämpimästi suositella. Pelinsisäiset FFB-asetukset minulla ovat seuraavat:

Gain: 35
LFB: 10
FX: 30
Damping: 20

McLaren MP4/12 -autossa olen pitänyt ajoneuvokohtaista FFB Gain -asetusta 80% näillä asetuksilla.

Alla screenshotit Simucube 2 True Drive -asetuksista (tuntuman kannalta on tärkeää, että nämä ovat oikeat!):

Vielä kevennyksenä tähän, että tänä iltana se ihme lopulta toteutui, jota vielä viime viikolla pidin lähes mahdottomana tehtävänä - ensimmäisenä maailmassa alle 5 minuutin kierrosaika Nordschleifessä McLaren MP4/12 -autolla! @Make73 oli siis ollut oikeassa koko tämän ajan siinä, että joku sen tulee vielä rikkomaan. :) Asia, jota minä niin suuresti epäilin alusta lähtien. :D

Mutta annetaan kunniaa myöskin sille henkilölle, kelle kunnia kuuluu eli @Radek_fin :lle. Hän on käyttänyt niin paljon aikaa ja vaivaa setuppinsa hiomiseksi timanttiseen kuntoon ja jakoi sen pyytämättä meille muille kokeiltavaksi. :) Suurkiitokset ajasta ja vaivannäöstä siis SpeedFinnille a.k.a Radek_finille! Ilman hänen loistavaa setuppiaan tämä 5 minuutin alitus ei olisi ollut koskaan mahdollinen. :)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_03-01-22_2.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_03-01-22_sector_times_2.png
 
Kiitos tUMi87 vinkeistä. Kokeilen vaikka huomenna noita sinun FFB asetuksia.

Kokeilin äsken sitten itsekin McLarenia Nyrrellä. 3 ekaa yritystä päätyi pellolle, 2 seuraavaa maaliin asti ja noista parempi oli 5:13 ja rapiat. Hiki tuli. Kyllähän tuosta saisi vielä useamman sekunnin pois, mutten millään usko, että kymmentä.
 
Minulla on tällä hetkellä käytössä tämä custom FFB -tiedosto: https://forum.reizastudios.com/attachments/ffb_custom_settings-txt.18829/

Erittäin hyvin toimii kyseinen custom FFB -tiedosto ainakin itselläni Simucube 2 Sportin kanssa, voin lämpimästi suositella. Pelinsisäiset FFB-asetukset minulla ovat seuraavat:

Gain: 35
LFB: 10
FX: 30
Damping: 20

McLaren MP4/12 -autossa olen pitänyt ajoneuvokohtaista FFB Gain -asetusta 80% näillä asetuksilla.

Alla screenshotit Simucube 2 True Drive -asetuksista (tuntuman kannalta on tärkeää, että nämä ovat oikeat!):

Vielä kevennyksenä tähän, että tänä iltana se ihme lopulta toteutui, jota vielä viime viikolla pidin lähes mahdottomana tehtävänä - ensimmäisenä maailmassa alle 5 minuutin kierrosaika Nordschleifessä McLaren MP4/12 -autolla! @Make73 oli siis ollut oikeassa koko tämän ajan siinä, että joku sen tulee vielä rikkomaan. :) Asia, jota minä niin suuresti epäilin alusta lähtien. :D

Mutta annetaan kunniaa myöskin sille henkilölle, kelle kunnia kuuluu eli @Radek_fin :lle. Hän on käyttänyt niin paljon aikaa ja vaivaa setuppinsa hiomiseksi timanttiseen kuntoon ja jakoi sen pyytämättä meille muille kokeiltavaksi. :) Suurkiitokset ajasta ja vaivannäöstä siis SpeedFinnille a.k.a Radek_finille! Ilman hänen loistavaa setuppiaan tämä 5 minuutin alitus ei olisi ollut koskaan mahdollinen. :)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_03-01-22_2.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_03-01-22_sector_times_2.png

Äijä on alieni, ei mittää järkee
 
Tajusin eilen että tässähän on varsin monipuoliset säätömahdollisuudet kameran käyttäytymiselle näytöllä pelatessa, on tullut tähän asti ajeltua vain VR-lasien kanssa niin jäänyt moiset säädöt huomaamatta. Aika nopeasti testailemalla löytyi omaan makuun melko luontevat asetukset, joilla vauhdin tuntu ja kameran kallistukset yms. tuntui hyviltä. Kokeilin myös Dirt Rallya, jossa ei ole mitään säätöjä ja eihän siinä enää pysynyt tiellä kun kamera on tiukasti lukittu autoon. Aika vahvasti on tottunut katsomaan VR-lasien kanssa mutkaan ja välillä sivuikkunastakin ulos.

Tulee varmaan jatkettua enimmäkseen VR-lasien kanssa kun tässä ne toimii varsin hyvin, vaikkakin vähän alhainen resoluutio välillä häiritsee (Rift S).
 
Hinkkasin vähän lisää Nyrreä McLarenilla. Nyt 5:08 ja rapiat. Viitisen sekuntia olisi vielä matkaa kolmossijalle, eli Maken aikaan. En usko, että jaksan/pystyn :D. Toka karuselli on tällä todella haastava. Ajan sen melkein kävelyvauhtia. Siinä hukkuu varmaan kokonainen sekunti.
 
5:07 ja rapiat :darra:. Nyt ei jaksa enempää. Kokeilin myös noita tUMi87:n FFB asetuksia. Ihan sellaisenaan tuntui hiukan turhan "rakeiselta" minun makuun. TrueDrivesta "Force Reconstruction Filter" 1 --> 2 ja vähän gainia lisää, niin tuli hyvä. En kuitenkaan osaa sanoa, että tuliko parempi vai ei kuin aiemmista asetuksistani :D.
 
Se piti vielä sanoa, että tuolla McLarenin F1:llä kun hinkkaa pitkään, niin kaikki muut autot tuntuu sen jälkeen ihan h*lvetin hitailta...
 
5:07 ja rapiat :darra:. Nyt ei jaksa enempää. Kokeilin myös noita tUMi87:n FFB asetuksia. Ihan sellaisenaan tuntui hiukan turhan "rakeiselta" minun makuun. TrueDrivesta "Force Reconstruction Filter" 1 --> 2 ja vähän gainia lisää, niin tuli hyvä. En kuitenkaan osaa sanoa, että tuliko parempi vai ei kuin aiemmista asetuksistani :D.
@DarthBabel Kokeilepa huviksesi vielä tätä custom FFB -tiedostoa, se saattaa olla enemmän makuusi: https://forum.reizastudios.com/attachments/ffb_custom_settings-txt.18803/

Se piti vielä sanoa, että tuolla McLarenin F1:llä kun hinkkaa pitkään, niin kaikki muut autot tuntuu sen jälkeen ihan h*lvetin hitailta...

Totta puhut! En suoraan sanottuna enää pysty ajamaan AMS2:ssa kovin hitailla autoilla, melkeinpä minimi autoluokka itselleni tätä nykyä on joko GT3, GTE tai GT1 luokan autot, jos jätetään formulat pois laskuista.

Kokeilin yhden kerran etuvetoista Mini JCW -autoa Brands Hatch GP -radalla, oli kyllä sen verran järkyttävä kokemus (siis sen auton hitaus lähinnä järkytti), etten enää toista kertaa suostu kokeilemaan... :dead:
 
@DarthBabel Kokeilepa huviksesi vielä tätä custom FFB -tiedostoa, se saattaa olla enemmän makuusi: https://forum.reizastudios.com/attachments/ffb_custom_settings-txt.18803/

Pitääpä testata.

Totta puhut! En suoraan sanottuna enää pysty ajamaan AMS2:ssa kovin hitailla autoilla, melkeinpä minimi autoluokka itselleni tätä nykyä on joko GT3, GTE tai GT1 luokan autot, jos jätetään formulat pois laskuista.

GT1 ja Group C menee, mutta F1:n jälkeen jo GT3/GTE tuntuu etanalta :darra:.
Joskin VR-laseilla vähän hitaammatkin autot tuntui ihan mukiinmeneviltä, mutta tällä hetkellä ajelen näytöltä. VR-lasit on kyllä tilauksessa.

Kokeilin yhden kerran etuvetoista Mini JCW -autoa Brands Hatch GP -radalla, oli kyllä sen verran järkyttävä kokemus (siis sen auton hitaus lähinnä järkytti), etten enää toista kertaa suostu kokeilemaan... :dead:

Tuota samaa kokeilin jossain vaiheessa itsekin ja ihan samat fiilikset :rofl:.
Mutta jos pitää pari välipäivää, valitsee vähän syheröisemmän radan ja antaa sille hitaammalle autolle aikaa, niin tuntuu vähän paremmalle. Joskaan en usko, että tuosta Ministä pystyisin nauttimaan millään ilveellä...
 
Nyt on käyty kokeilemassa myös Imolaa @Radek_fin :in pyynnöstä. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_04-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_04-01-22_sector_times.png


Luonnollisesti myös @Radek_fin :in setupilla ajettu tuo oma kierros. :thumbsup: Käykäähän te muutkin ajamassa aikoja tuonne, kun ehditte. :)

Tämä taitaa olla SpeedFinnin (a.k.a @Radek_fin :in) yksi suosikkiradoista ja hänellä oli täällä todella kova kierrosaika ennen aikojen resetointia, joten en oleta kärkisijani olevan kovin pitkäikäinen tällä kertaa. :D
 
Kokeilin itsekin Imolaa tolla McLarenilla:

ams2_hotlappi_p7_muok.jpg


Tällä hetkellä sijalla 7. mut joo onhan toi aika ihan sysipaska, mutta se tässä on jännää että AC:ssa saman aikakauden autolla, Williams FW19, menee melkein 3 sekkaa hitaammin:hmm::rolleyes: Asettossa ei jotenkin pysty ajamaan kunnolla pidonrajoilla niinku tässä, vaan joutuu varmistelemaan koska jos perä irtoo kiihdytyksessä sitä on tosi vaikee saada kiinni eikä uskalla esim. ylittää kantteja kunnolla samasta syystä kun auto on niin hermostunut ajokäytökseltään. Tässä AMS2:ssa tuntuu kaasupolkimessakin oleva enemmän asentoja verrattuna AC tai F1 2020. Vai onko sitten tehty anteeksi antavemmat fysiikat tähän? Ei ole vertailukohtaa F1:en tapauksessa tosielämästä, niin täytyy vertailla vaan muihin simuihin. Toki itse tykkään tästä pidonrajoilla menosta verrattuna siihen ihan puhtaaseen ajoon:)
 
Viimeksi muokattu:
Niin nopein McLaren vuonna 1997 Imolan aika-ajoissa oli 1:24.812, mutta se ajettiin vanhalla rata versiolla mikä on noin 2 sekuntia hitaampi muistaakseni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 246
Viestejä
4 490 885
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom