Juu, mainitsin tuon renkaan painumisen vain sen takia, ettei joku sitä huomaamaton luule ns. perän painuvan, vaikka ilman rengasvaikutusta se pysyi normihenkilöautoista poiketen hyvin vakiona.
Pätkästäsi näkee vähän liiankin hyvin perän nousemisen, sillä nousuun summautuu myös torque twist. Auton kardaani pyörii takaa katsottuna vastapäivään, mikä saa rungon ja korin kiertymään myötäpäivään. Oikea puoli kuormittuu ja vasen kevenee ja nousee. Video oli kuvattu vasemmalta, joten siellä näkyi ylimääräistä nousua. Voit huomata tämän myös etupyöristä kohdassa 13:09. Oikea etupyörä on vielä maassa, mutta vasen lähes 10 cm ilmassa torque twistin takia. Jos korin vasemman ja oikean puolen korkeusero takana olisi 8 cm, niin videolla näkyvästä perän noususta pitää vähentää 8 cm / 2 = 4 cm, niin saa rehellisen perän nousun. Kyllä se silti näyttäisi nousevan, eli Cleetuksen auton geometria poikkeaa niistä kahdesta aiemmasta kiihdytysautosta.
Testailin torque twistiä pienellä RC-autolla. Paikallaan mäessä auton molemmat etupyörät pysyivät maassa, kun mäen jyrkkyys oli 196 %. Kun lähdin liikkeelle, niin oikea etupyörä pysyi maassa, mutta vasen nousi noin 7 mm ilmaan. Seuraavaksi tein saman uudestaan, ja tarkkailin perää. Liikkeellelähdön hetkellä oikea takajousi puristuu lyhyemmäksi ja samaan aikaan vasen takajousi kevenee pidemmäksi. Korin takaosaa katsoen oikealla perä painuu alas, kun taas vasemmalla puolella perä nousee. Jos tarkastelisi vain vasenta puolta, saisi sellaisen käsityksen, että perä nousee, vaikka todellisuudessa perän nousu tuolla hitaalla autolla on 0 cm, kun summaa vasemman ja oikean puolen (tai katsoo takaa perän keskilinjaa).