Näkyykö ne huoltojen laiminlyönnit huoltokirjan merkinnöissä, vai pelkästään merkkihuollon tietokannassa?
Minun mielestäni tässä on aika iso "hanuriin kairaamisen" maku, jos auto myydään täydellä huoltokirjalla merkkihuollettuna ja käytännössä laatikolla on ajettu kaksinkertainen huoltoväli (+mahdollisesti vielä väärällä öljymäärällä 10tkm). Minun mielestäni tästä kuuluu ostajalle muutakin kompensaatiota kuin pelkkä akuutin ongelman korjaaminen.
Pohtisin kyllä vakavissani asian riitauttamista (ja kaupan purkua). Toki se laatikon vaihtokin voi tulla kyseeseen, mutta siinä joutuu ostajakin todennäköisesti kaivamaan kuvetta. Toimivan laatikon (jos se siis tuosta saadaan kuntoon) vaihto tuntuu myös typerältä, mutta vielä typerämpää on maksaa kova hinta autosta, jonka laatikko saattaa porsia laiminlyöntien takia muutaman vuoden sisään.
Huoltokirjassa ei ole sen kummemmin eritelty mitä on tehty. Merkitty vain ajokilometrit, päivämäärä ja huollon tehny liike, kaikki pääkaupunkiseudulla, vahvistettuna Fordin leimalla.
Laatikossa oli vikaa kun auto ostettiin ja se on nyt todettu. Toivon että ongelma korjaantui nyt, mutta jos tuo porsii lopullisesti esim. vuoden sisällä niin katson että voin vedota tähän seikkaan vielä silloinkin.