Onko totta, että valmistajan vastuu päättyy omistaja muutoksen jälkeen tai kun takuu loppuu? Mitä jos kyseessä on moottorivika, joka johtuu suunnitteluvirheestä? Eikö auton valmistaja ole vastuussa vaikka takuu on päättynyt? Muissa maissa Hyundai on veloituksetta korjannut ongelman ajamalla valtuutettuun huoltamoon. Kyseessä on vika, joka esiintyy vain tietyllä moottorilla ja mallistolla. Muissa vika on korjattu hitsaamalla moottorista osa yhteen. Mitä minun pitäisi tehdä tässä tilanteessa? Maksaa itse huolto? Kyseessä on kuitenkin huolto, jonka Hyundai pitäisi tehdä... Mitenkäs tuo turvatyyny, miten niin sitä ei tarvitse tehdä nykyään? Tuo on hengen vaarantamista!
Minulle sanottiin puhelimessa: Ihan sama jos olet vaikka toinen omistaja ja ostanut liikkeestä, niin ei valmistaja tule sinulle mitään korvaamaan vaikka takuu olisi voimassa. Oli auto uusi tai käytetty. Eikä Suomessa ole ikinä, mitään ilmaitteeksi korjattu muuten olisi pitkä jono vanhoilla autoilla valmistajan edessä vaatimassa korjauksia vanhoihin tyyppivikoihin, joita aikaisimmilta omistajilta huomaamatta jääneet. Minulle on ihan sama, mitä mersu korjaamo tai toyota korjaamo tekee. Me päätämme asiat itse tapauskohtaisesti.
Minulle sanottiin puhelimessa: Ihan sama jos olet vaikka toinen omistaja ja ostanut liikkeestä, niin ei valmistaja tule sinulle mitään korvaamaan vaikka takuu olisi voimassa. Oli auto uusi tai käytetty. Eikä Suomessa ole ikinä, mitään ilmaitteeksi korjattu muuten olisi pitkä jono vanhoilla autoilla valmistajan edessä vaatimassa korjauksia vanhoihin tyyppivikoihin, joita aikaisimmilta omistajilta huomaamatta jääneet. Minulle on ihan sama, mitä mersu korjaamo tai toyota korjaamo tekee. Me päätämme asiat itse tapauskohtaisesti.
Viimeksi muokattu: