Auto isolla vetomassalla

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Ja tuollainen 11v vanha ML on about niin epäluotettava auto kuin vain mahdollista. Moottori ja vaihdelaatikko varmaan kestää, kaikki muu sitten ei. Harraste tai "kolmosautona" tai jonain heppakopin veturina varmaan satunnaisesti menee mutta en kyllä päivittäiseen käyttöön työautoksi ostaisi =D
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Eikös niissä hyvin pitkälle sama kone kuin sprintereissä.. ML on kyllä murheenkryyni jos huono tuuri sattuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Ja tuollainen 11v vanha ML on about niin epäluotettava auto kuin vain mahdollista. Moottori ja vaihdelaatikko varmaan kestää, kaikki muu sitten ei. Harraste tai "kolmosautona" tai jonain heppakopin veturina varmaan satunnaisesti menee mutta en kyllä päivittäiseen käyttöön työautoksi ostaisi =D
Jaa mikähän siinä sitten on niin epäluotettavaa varsinkin facelift mallista ylöspäin? Alkoi suorastaa epäilyttämään kun ostin juurikin päivittäiseen työajoon :eek: , nyt 35tkm ajoa ja yht 235tkm. Vanhempi w163 koppanen oli vähintääkin epäilyttävä. Eipä ole yhtä pimeää parkkianturia ihmeempää ilmaantunut. Ja mitä nosturilla olen alustaa tutkinut niin vaikuttaa varsin tukevalta teolta. Tapana on ollut ostaa vähän vanhempia ja tehdä huollot itse. Tähän mennessä ollut paljon luotettavampi kuin samanikäiset japsimaasturit /pickupit millä on tullut rällättyä. Tuntui olevan aina jotain pikkusäätöä ja joku paikka vähän repsotti.. ja se ruoste... :hmm: Käyttökustannukset pesuaineista vakuutuksiin ja arvonalentumiin heiluu siinä 27-30c/km. Mutta aika näyttää, ajellaan vielä pari-kolme vuotta ja 100tkm lisää, ehkä mieli muuttuu ja en edes vilkaise mersun suuntaan. Vai pitääkö kenties viedä suoraan jätepuristimeen.

Myönnän että harkitsin V8 420 mutta sitä ei tainnut oikein saada tuoreempiin ja sylinteriputkissa taisi olla vähän sanomista joten jäi ajatuksen tasolle ;)

Sama V6 om642 kone taitaa olla pultattu vaikka mihin mersuun C, E, ML, sprinter Mercedes-Benz OM642 engine - Wikipedia . Vähän viritysaste ja kosmetiikka vaihtelee. Hyvä peli mekaanisesti, pari öljyvuotokohtaa voi olla jotka ilmentyy tai sitten ei riippuen tuurista ja kuun asennosta. Kiusallisin lienee öljynlauhduttimen tiivisteet. Jos korkkaa niin paljon sälää purettavana ympäriltä että pääsee vaihtaan ne markan rinkulat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Sama V6 om642 kone taitaa olla pultattu vaikka mihin mersuun C, E, ML, sprinter Mercedes-Benz OM642 engine - Wikipedia . Vähän viritysaste ja kosmetiikka vaihtelee. Hyvä peli mekaanisesti.
Jakoketjun venymä on noissa se suurin ongelma. Käytännössä kaikissa on kiristin tapissa ja jako hampaan verran pielessä 250-300tkm nurkilla jos noudatettu sitä pidempää öljynvaihtoväliä. Toki jos ketju ei rallata voi vedellä useamman kympin vielä. Helppo tarkistaa öljykorkin kautta kiristimen tila, että näkyykö jo öljyreikä noissa vanhemmissa. Olisko jostain -08 lähtien tullut se pelti eteen ettei enää näe, mutta sehän ei itse vikaa poista. Tosin kuinka suuri ongelma se sitten on riippuu näkökannasta, onhan noilla ajettu se 400tkm ilman ketjun vaihtoa eikä se kaksirivinen kuitenkaan mihinkään katkea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Alusta, ilmajouset, sähköt ja jakolaatikko taitaa suurimmat ongelmakohdat olla.

Eikös niissä hyvin pitkälle sama kone kuin sprintereissä.. ML on kyllä murheenkryyni jos huono tuuri sattuu.
Joo, silläpä sanoin että moottori ja vaihdelaatikko varmaan kyllä kestää. Kaikki muu sitten vähän niin ja näin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 388
Viestejä
4 200 269
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom