Ja tuollainen 11v vanha ML on about niin epäluotettava auto kuin vain mahdollista. Moottori ja vaihdelaatikko varmaan kestää, kaikki muu sitten ei. Harraste tai "kolmosautona" tai jonain heppakopin veturina varmaan satunnaisesti menee mutta en kyllä päivittäiseen käyttöön työautoksi ostaisi =D
Jaa mikähän siinä sitten on niin epäluotettavaa varsinkin facelift mallista ylöspäin? Alkoi suorastaa epäilyttämään kun ostin juurikin päivittäiseen työajoon
, nyt 35tkm ajoa ja yht 235tkm. Vanhempi w163 koppanen oli vähintääkin epäilyttävä. Eipä ole yhtä pimeää parkkianturia ihmeempää ilmaantunut. Ja mitä nosturilla olen alustaa tutkinut niin vaikuttaa varsin tukevalta teolta. Tapana on ollut ostaa vähän vanhempia ja tehdä huollot itse. Tähän mennessä ollut paljon luotettavampi kuin samanikäiset japsimaasturit /pickupit millä on tullut rällättyä. Tuntui olevan aina jotain pikkusäätöä ja joku paikka vähän repsotti.. ja se ruoste...
Käyttökustannukset pesuaineista vakuutuksiin ja arvonalentumiin heiluu siinä 27-30c/km. Mutta aika näyttää, ajellaan vielä pari-kolme vuotta ja 100tkm lisää, ehkä mieli muuttuu ja en edes vilkaise mersun suuntaan. Vai pitääkö kenties viedä suoraan jätepuristimeen.
Myönnän että harkitsin V8 420 mutta sitä ei tainnut oikein saada tuoreempiin ja sylinteriputkissa taisi olla vähän sanomista joten jäi ajatuksen tasolle
Sama V6 om642 kone taitaa olla pultattu vaikka mihin mersuun C, E, ML, sprinter
Mercedes-Benz OM642 engine - Wikipedia . Vähän viritysaste ja kosmetiikka vaihtelee. Hyvä peli mekaanisesti, pari öljyvuotokohtaa voi olla jotka ilmentyy tai sitten ei riippuen tuurista ja kuun asennosta. Kiusallisin lienee öljynlauhduttimen tiivisteet. Jos korkkaa niin paljon sälää purettavana ympäriltä että pääsee vaihtaan ne markan rinkulat.