Ratkaistu Asus P9X79 Deluxe täysin mykkä, omistajat ohoi?

Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Tulipa ostettua nettihuutokaupasta tuollainen emo + Xeon prossu. Kohteen kuvauksessa seuraavanlainen teksti: "asiakaspalautus, ei toimi. Myydään sellaisenaan, ilman takuuta ja palautusoikeutta"

Voitin tuon kohteen ja nyt kun emolevy on käsissä niin toinen puoli levystä on selkeästi ruskettuneempi kuin toinen. Ensin epäilin että emo olisi käynyt uunituksessa mutta kun tuo rusketus on niin lokaalia (kohdistuu vain emon alempaan puolikkaaseen ja oikeanpuolimmaisiin alempiin muistikamman klipsuihin) niin lieköhän joku sohinut tuota kuumailmapuhaltimella? Emolta ei löydy mitään nestevaurioon viittaavaa eikä myöskään mekaanisia vaurioita / salamaniskun / oikosulun aiheuttamia jälkiä.

No, takapaneelin liitinrivistössä on tuo CMOS clear tjsp. nappula joka vaikuttaisi ainakin olevan rikki. Kysymys teille joilla samanlainen emo: Estääkö sen alaspainaminen käynnistämisen eli voisiko vika olla siinä? Vai perustuuko tuon napin toiminta siihen että sitä painaessa virtapiiri aukaistaan? Tällä hetkellä sen napin kuudesta pinnistä kaksi näyttää olevan yhdessä, oletan niiden olevan tuolle itse nappitoiminnolle.

edit. PSU kytkettynä kiinni ja power/reset nappuloissa palaa valot, mutta mitään muuta ei näy eikä tapahdu. Piirisarja lämpeää heti virtalähteen päällekytkemisen jälkeen sen verran ettei sormea pysty pitämään päällä (jäähysiili on irti) ja tehonkulutusmittari kertoo ottotehoksi seinästä noin 20 wattia, kieliikö tämä vioittuneesta piirisarjasta eli emo on kokonaan vainaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Ja tokihan se prossukin oli paskana, tuli sekin kokeiltua toisessa koneessa. Emosta kolvasin sen nappulan irti mutta eipä auttanut, edelleen hörppii 20 wattia pelkässä standby-tilassa. Kaikenkaikkiaan 5/5 myyjä sekä opetus taas huutokaupoista ostamisesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
"asiakaspalautus, ei toimi. Myydään sellaisenaan, ilman takuuta ja palautusoikeutta"
Jos myyjä näin ilmoittaa, kannattaisi uskoa. Myyjällä ei ole mitään vastuuta tuon ilmoituksen jälkeen, vaikka selvää pa**aa myisi.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Niin, teoriassa se oli tuossa rivien välistä luettavista että paskaa tässä myydään, mutta oli tuossa (ainakin mun mielestä) ihan kohtalaiset mahkut että ko. Xeon olisi ensin vaatinut biospäivityksen toimiakseen ja sen vuoksi kyseinen kombo olisi mykkänä.

Edelleen kuulisin mielipiteitä tai arvauksia siitä mikä lankussa on mennyt rikki?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Aika mahdottomia arvauksia pyydät tekemään.
Vaikuttaa aika moniongelmaiselta emolta kuvauksen mukaan ja päälle risa prossu. Ihan suoraan sanoen, itse en uhraisi ajatustakaan tuolle enää, kun ongelmat on todettu. Ruskettunut emo, cmosnappula risa ja muita voi vaan arvailla. Luulen, että arvauksesi osui oikeaan "emo on kokonaan vainaa?"
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 549
Viestejä
4 234 365
Jäsenet
71 233
Uusin jäsen
aivot-on

Hinta.fi

Ylös Bottom