Asus on varmistanut nykyisten piirisarjojen tukevan Zen 6 -arkkitehtuuria

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Asus on varmistanut JD.com-sivustolla julkaisemillaan mainoskuvilla nykyisten AMD-piirisarjojen tukevan tulevaa Zen 6 -arkkitehtuuria. Käytännössä asia on tiedetty varmaksi jo pidempään, mutta nyt kyseessä on ensimmäinen virallinen varmistus emolevyvalmistajalta.

Alla oleva kuva on Asuksen B850M AYW Gaming OC WiFi7 W -emolevyn mainosmateriaalia.

1760092152882.jpeg

Lähteet: https://videocardz.com/newz/asus-of...esktop-support-for-am5-based-b850-motherboard, 华硕白色超频主板 B850M AYW GAMING OC WIFI7 W 预售,1349 元 - IT之家

Viimeksi muokattu:
Kolmatta prossugeneraatiota jo pukkaa, mutta itse emolevyjen piirisarja on pysynyt tismalleen samana koko AM5-ajan. Onko mitään viitteitä missään, että olisi tulossa oikeasti uutta Promontory-piiriä, joka esim. tukisi prossun downlinkkiä PCIe5.0x4 - nopeudella ja sallisi esim. enemmän IO:ta? Nythän nuo on kaikki PCIe4.0x4 mikä rajottaa kaistaa M.2 ja PCIe-slottien kanssa pahasti..

Kolmatta prossugeneraatiota jo pukkaa, mutta itse emolevyjen piirisarja on pysynyt tismalleen samana koko AM5-ajan. Onko mitään viitteitä missään, että olisi tulossa oikeasti uutta Promontory-piiriä, joka esim. tukisi prossun downlinkkiä PCIe5.0x4 - nopeudella ja sallisi esim. enemmän IO:ta? Nythän nuo on kaikki PCIe4.0x4 mikä rajottaa kaistaa M.2 ja PCIe-slottien kanssa pahasti..
Ei ole toistaiseksi ollut viitteitä että uutta olisi tulossa. Moneen venyvähän tuo Promontory 21 on ja kun niitä voi pistää useamman tarpeen mukaan (ja niin on jo tehtykin) en henk.koht. usko että AM5:llä tullaan näkemään eri piiriä käyttävää piirisarjaa.

Ei ole toistaiseksi ollut viitteitä että uutta olisi tulossa. Moneen venyvähän tuo Promontory 21 on ja kun niitä voi pistää useamman tarpeen mukaan (ja niin on jo tehtykin) en henk.koht. usko että AM5:llä tullaan näkemään eri piiriä käyttävää piirisarjaa.
Tuo vaan tuntuu jotenkin niin typerältä, kun jo heti Zen4:stä saakka itse prossut ovat tukeneet PCIe5 chipset downlinkkiä, mutta vielä Zen6:n kolkutellessa ovella ei ole olemassa piirisarjaa joka sitä tukisi. Aivan sama vaikka noita Prom21;iä ketjuttaisi viisi, kun kokonaiskaista on kuitenkin rajoittunut PCIe4.0x4:ään. Mutta se siitä.

peleissä jokainen nykyprossu on jo riittävän tehokas. joten näen itse että ihan turhaa meille käyttäjille.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 627
Jäsenet
79 664
Uusin jäsen
anaconda777

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom