Assetto Corsa rally (early access)

Minkälaisilla kokoonpanoilla pelaatte? Ittelläni 5900X + 3080 10 Gt niin mietin riittääkö potku 60+ fps:ään edes medium-asetuksilla. UE5-pelit ei varsinaisesti tässä suhteessa erityisen hyvässä maineessa ole...

Ei sillä, kyllä tuo varmaan pitää ostaa jos sen edes jotenkin järkevästi saa pyörimään.
9800x3d/rtx 4080/32gb. Ultralla josta säädin pilvet mediumille ja dlss päälle n. 90 fps
edit: 3440x1440 resolla
 
Viimeksi muokattu:
Voi veljet! Kyllä maistuu!! fanatec CSL ainakin DD toimii laakista. Tuo SHH h-kaavio shifter ei tunnistu lainkaan. Pyörii hyvin ja näyttää ihan hyvältä out of the box! Paljon vähemmän beta kuin mitä EVO oli ilmestyessään.

Seuraavaksi koittaan VRssä :cool:
Laita rapotttia VR:stä jos siinä jonkulainen tuki jo on! Hokasin että vaikkei se toimis niin voihan sitä pelata "isolta" ruudulta VR:ssä, ku rigi on liian kaukana monitoreista.
 
Minkälaisilla kokoonpanoilla pelaatte? Ittelläni 5900X + 3080 10 Gt niin mietin riittääkö potku 60+ fps:ään edes medium-asetuksilla. UE5-pelit ei varsinaisesti tässä suhteessa erityisen hyvässä maineessa ole...

Ei sillä, kyllä tuo varmaan pitää ostaa jos sen edes jotenkin järkevästi saa pyörimään.
5700x3d + 7800xt kokoonpanolla noin 100-130fps medium asetuksilla 1080p. Ihan ok tuntuis pyörivän siis.
 
Viimeksi muokattu:
Eli UEVR modilla injektoi ja nättii on. EA WRCkin toimi sillä paremmin kuin EAn oma paske. Kunosiin mulla on parempi luotto, että heidän omakin toimii, mutta tosiaan UEVR ilman mitään säätöjä UEVRrään tai peliin, niin toimi mulla laakista:tup::tup::tup:

5800X3D + 9070 XT
 
Viimeksi muokattu:
Resoluutio olisi myös hyvä mainita näissä kuinka pyörii viesteissä.
Pahoittelut! Unohtui pelaamisen tuoksinassa lähes oleellisin asia :D



1.5h pelaamisen jälkeen vaikuttaa ihan hyvän potentiaalin omaavalta peliltä. Eiköhän tuosta ainakin EA WRC:n voittaja saatane helposti.
Joku jos on testannut Xboxin ohjainta niin voisi kommentoida toimiiko se oikein? Kaverilla ohjaus toimii todella hitaasti vaikka säätäisi miten. Itse pikaseen testasin PS4 ohjaimella ja sillä toimi niinkuin pitääkin.
 
Sähläsin kieleksi vahingossa kiinan. nyt olen aivan hukassa !
Onko kenelläkään kikka 3;sta millä saan englannin kieleksi...
Se on defaulttina Kiina jos menee pelin asetuksiin!!! Eli jos et vaihda sitä englanniksi ja poistut valikosta niin Kiinaa se on!! :lol::lol::lol::lol:

Siinä pitäisi olla Reset nappi minkä tunnistaa siitä ympränuolesta. Jos et löydä valikkoa niin kokeile poistaa pelin asetuskansio ja käynnistä uudelleen.
 
Positiivinen ylläri, että miten hyvin tuo pyörii. Vaikka resona köykäinen 1080p, nii odottelin jotain 50 framea sekunnissa, mutta eilen hankittu 4060ti kun omaa tuon dlss:n nii sillähän pomppasi reippaasti päälle sataseen jotakuinkin ultra/high detaileilla. i9-13900HK 4060ti 16GB ja 32GB. Lihasmuistissa vielä eilisen ilta-ajelut Dirt2.0:ssa, joten aika herkästi tässä mentiin aluksi pöpelikköön :D
 
Eikä näköjään toimi muutenkaa. Käsijarrua ei löydä sekä auto jotenki leijuu tien päällä. Pystyt kepittää mutta kulkee kävelyvauhtia ja kun pääsee "lähtöruutuun" nii kaatuu ja tulee unreal errorit.
 
Testailtu nyt simucube ykkösellä ja ffb ei huono, mutta ei nyt loistavakaan. Todella hyvä lähtölaukaus. Isoin ongelma mulla on tuo vauhdin tuntu. Tuntuu, ettei auto liiku mihinkään vaikka kuinka kuvakulmaa yrittänyt säätää. Pitää siis tuota VR kokeilla.
Pelissä itsessään saisi olla monipuolisempi ffb säätö dirt rallyn tyyliin niin saisi viilattua paremmin kohdilleen.
Miltä se VR vertautuu graafisesti EA WRC joka ei kyllä ollut kaunis eikä missään nimessä ainakaan toimiva?

Peli pyörii ongelmitta 9800x3d ja 4080 näyttiksellä 5120x1440 resolla.
 
Ja tuossa asfaltilta:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/f-JwsXWfwEQ?si=S7wfL9c7qZmfr1mQ


Kokeilin tehdä oman Engine.ini tiedoston ja säätää vähän kun tässä sama kuin EA WRCssä eli VRssä näyttö tosi kirkas ja kirkkaus vaihtelee katselusuunnan mukaan, mutta ei ne oikein auttanut. Melkeinpä paras oli vaan pelin omaa näytön kirkkautta (joka on osuvasti nimetty screen calibration) vetää selkeästi alas, niin että keskiarvo osui silmää kutakuinkin pääosin miellyttäväksi.
 
Ja tuossa asfaltilta:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/f-JwsXWfwEQ?si=S7wfL9c7qZmfr1mQ


Kokeilin tehdä oman Engine.ini tiedoston ja säätää vähän kun tässä sama kuin EA WRCssä eli VRssä näyttö tosi kirkas ja kirkkaus vaihtelee katselusuunnan mukaan, mutta ei ne oikein auttanut. Melkeinpä paras oli vaan pelin omaa näytön kirkkautta (joka on osuvasti nimetty screen calibration) vetää selkeästi alas, niin että keskiarvo osui silmää kutakuinkin pääosin miellyttäväksi.

Siis näyttääkö peli oikeesti tuolta laseissa? Jos näyttää niin tuohan on todella hyvä!
Onhan tämä heittämällä nätein rallipeli mitä on tehty.
Nyt taas säädetty ratin säätöjä, mutta en millään saa tuota asfalttia kohdilleen. Eniten häiritsee, ettei loivassa kurvissa grippi lisäänny kun runttaa kovaa siihen.
Autojen äänethän tässä pelissä ei pärjää alkuunkaan valittettasti dirt sarjan ralleille.
 
Testattu 8bitdo ultimate 2c ohjaimella ja ainakin sillä toimi. Fps 90-reilu100 reso 2560*1440 high asetuksilla. Pilvet ja varjot medium, prossu 7600 ja näytönohjain 7800xt hellhound. Nämä siis pikasella testauksella huomenna ratilla testausta.
 
Illan ajelun jälkeen ensivaikutelmat:

Grafiikat. Ihan jees, yllättävän sujuvasti pyörii (VRssä UEVRrällä myös täysin ajettavasti) Ruutia pitää vaan koneessa olla että jaksaa piirtää tarpeeksi tarkkana tarpeeksi kauas.

Äänet. Autot ihan ok, soran rapinat yms oikein hyvät

Fysiikat ja ajettavuus. Pääosin hyvä. Takavedot vähän tuntui menevän paikoin miten sattuu. FFB on aika tunnoton.

Itsellä ei peli kaatunut kertaakaan illan aikana, eikä tehnyt muitakaan temppuja, niin devit pääsee varmaankin kehittään peliä eteenpäin ja tekeen lisää sisältöä eikä pelkästään vaan bug fixiä ja hotpatchia toisen perään.

Ei tää Early Accessina vielä RBRrää syrjäytä, mutta oikein hyvä alku :tup:
 
Tuntui todella hitaalta vauhdilta. SSH shifteri ei toiminut, eikä käsijarru. Lisäksi ffb oli tosi miedon tuntuinen.
Muuten oikein onnistunut julkaisu.
 
Siis näyttääkö peli oikeesti tuolta laseissa? Jos näyttää niin tuohan on todella hyvä!
Onhan tämä heittämällä nätein rallipeli mitä on tehty.
Nyt taas säädetty ratin säätöjä, mutta en millään saa tuota asfalttia kohdilleen. Eniten häiritsee, ettei loivassa kurvissa grippi lisäänny kun runttaa kovaa siihen.
Autojen äänethän tässä pelissä ei pärjää alkuunkaan valittettasti dirt sarjan ralleille.
Siis, joo näyttää laseissakin hyvältä. Toki juuri päivitin 9070 XT:hen, niin pitäisikin olla ruutia pyörittää ok graffa-asetuksilla. Toivotaan että Supernovan (ei tää ollutkaan Kunoksen peli:zoom:) oma implementaatio VRstä on yhtä hyvä tai parempi. Esim EA WRC toimi ja näytti paremmalta UEVRrällä kuin EAn omalla VR paskeella, eikä UEVRrää voinut enää sen jälkeen käyttää kun pelin anticheat ei salli sitä.
 
Noniin, tuli itsekin tuo sitten ostettua. Omat fiilikset parin tunnin jälkeen:
- Pyörii 60-70 fps @ 4k, ultra-asetukset (pilvet high), dlss, ei framegen, AMD 5900X, 3080 10 Gb, 64 Gb muistia. CPU:n käyttö pyöri 15-20 % tietämillä, joten siitä ei menohalut jää kiinni.
- Moza R5 -ratti oli aluksi täysin ilman ffb:tä, mutta pelistä lähdön jälkeen Pithouse ilmoitti ratille tulleesta uudesta päivityksistä. Niiden asentelun jälkeen alkoi irrota tärinöitäkin. En tiedä tarvitsiko se tuon päivityksen, vai oliko vain pelin satunnainen häiriö.
- Framegen 2x teki pelistä jotenkin... hitaan tai tahmean oloisen. Vaikea kuvata, mutta meni huonompaan suuntaan, joten jätin sen käyttämättä.
- Yhteen kertaan grafiikka-asetusten testailun yhteydessä veti ruudun n. 1/4 kokoiseksi, ja loppuun jäi epämääräistä grafiikkasotkua vain. Tuon jälkeen päivitin nVidian ajurit, ei toistunut enää.

Ratin ja polkimien asetuksia sai hinkata tovin jos toisenkin. Dirt Rally ykkösessä 500 asteen rattiasetus oli itselleni hyvä, tässä piti laittaa 720. Nuotteja ja rataa tarvitsee myös seurata tarkemmin, menee muuten helposti pöpelikköön, katolleen tai spinnaten. Yleensä noita kaikkia. Esim. fps-lukua ruudun reunasta vilkaistessa ajoin useamman kerran ulos.

Kaikenkaikkiaan kuitenkin hyvät ensifiilikset, ratoja hetken hinkkaamalla huomasi että kyllä sieltä sekunteja alkoi tipahdella loppuajoista pois. Täysin aloittelijana tässä kuitenkin mennään ja maaliin tulin yleensä viimeisenä (vaurio, aikasakko ja muut asetukset mulla oli "realistic"). Tuli kuitenkin hyvään aikaan tämä peli, kun Proshopin tarjouksesta tarttui Next Level Racing Victory penkki, ja Powerin tarjouksesta tuo Moza R5 -rattipoljin.
 
Ohjainpelaajille tiedoksi että mikäli ohjausvaste tuntuu mahdottoman hitaalta/lagiselta niin väliaikais korjauksena toimii laittaa pelin asetuksista ohjainlaitteeksi ratti gamepadin sijaan. Gamepad asento ilmeisesti sisältää jonkinsortin filtteröinnin joka on tällä hetkellä rikki.
 
Illan ajelun jälkeen ensivaikutelmat:

Grafiikat. Ihan jees, yllättävän sujuvasti pyörii (VRssä UEVRrällä myös täysin ajettavasti) Ruutia pitää vaan koneessa olla että jaksaa piirtää tarpeeksi tarkkana tarpeeksi kauas.

Äänet. Autot ihan ok, soran rapinat yms oikein hyvät

Fysiikat ja ajettavuus. Pääosin hyvä. Takavedot vähän tuntui menevän paikoin miten sattuu. FFB on aika tunnoton.

Itsellä ei peli kaatunut kertaakaan illan aikana, eikä tehnyt muitakaan temppuja, niin devit pääsee varmaankin kehittään peliä eteenpäin ja tekeen lisää sisältöä eikä pelkästään vaan bug fixiä ja hotpatchia toisen perään.

Ei tää Early Accessina vielä RBRrää syrjäytä, mutta oikein hyvä alku :tup:
Itsel tuli taas takavedosta (037) soralla realistinen vaikutelma ensimmäistä kertaa missään rallipelissä. Ei ole oikeasti sellainen ajaa kuin RSF:ssä NGP fysiikoilla. Nyt oli todella luonteva ajaa pienillä ratin liikkeillä ja ohjata autoa kaasulla.

Vaikuttaa muuten aika rajusti se tien kunto/irtosoran määrä pitoon
 
Musta tuntuu että se haluaa tietyn luisukulman jälkeen väkisin yhtäkkiä pyörähtää ympäri ihan kuin takarenkailta katoaisi pito ja takapää olisi kevyempi ja paino etupyörillä. Olen pari kertaa päässyt ajamaan takamoottorista (toki 037 on keskimoottori) talvella rallipiikeillä (pito kutakuinkin yhtä hyvä kuin soralla), niin omaan käteen ei suorilta ihan istunut. Takavedon (myös etumoottorisen) dynamiikka on yleensäkin melko vaikea mallintaa, kun riippuen kurviin tulosta ja moottorin tehosta ja kierrosluvusta ja eturenkaiden pidosta auto voi lähteä joko puskemaan tai asettua nätisti pieneen luisuun. RBRrässä takavedot (lähinnä etumoottorisilla olen ajanut) on pätkävauhdissa aika hyvän tuntuisia, pois lukien rbr heikko jarrutuspito soralla ja yleensäkin heikko pito soralla varsinkin hitaissa vauhdeissa.

Tässä ACRallyssa tuntui muutamin paikoin oikein hyvältä kun tuli kurviin vähän ylikovaa, niin heittämällä pelit kunnolla poikittain tuntui että renkaat kaivautui soran sisään ja sitä pitoa löytyi. Mutta ehdottomasti hyvä pohja lähteä viemään eteenpäin. Itselläkin jäi kilometrit vielä illalla aika pieneksi, niin kovin syvää ja tarkkaa analyysia ei pysty tekemään. Ja tosiaan early accesss, niin eiköhän tästä hyvä tule. Itse odotan eniten modipätkiä, että saisi "äärettömästi" ajettavaa, niinkuin RBRrässä nykyyän jo on. Sääli, jos niiden tekemistä ja pelissä käyttämistä rajataan jotenkin tyyliin pakko olla laser skannattu tms.

Autoista Alfa Romeo GTA 1300 oli oikeinkin kiva. Kevyt ja ketterä, eikä voi teholla korjata ajovirheitä. Moottori herää vasta ihan punarajalla ja kuulostaa hyvältä:D.
 
Tässä muuten tuli mieleen, että onko UE5 noin paljon paremmin optimoitu engine kuin UE4, vai onko pelintekijät vaan optimoinu pelin paremmin, kun tosiaan tämä pyörii ihan sulavasti metsän keskellä ja EA WRC kuolee jos Suomeen laittaa pystyyn enemmän kuin 5 mäntyä kilometrille. Tuolla Walesissa tiheimpien metsäkohtien läpi ajaessa jo tuntuu vähän siltä kuin pitäisikin. Suomipätkät on tosi monessa pelissä tosi harvaa puustoltaan, vaikka oikeasti ajaessa ei näe kuin seinän metsää silloin kun ei ajeta peltojen välissä.
 
Musta tuntuu että se haluaa tietyn luisukulman jälkeen väkisin yhtäkkiä pyörähtää ympäri ihan kuin takarenkailta katoaisi pito ja takapää olisi kevyempi ja paino etupyörillä. Olen pari kertaa päässyt ajamaan takamoottorista (toki 037 on keskimoottori) talvella rallipiikeillä (pito kutakuinkin yhtä hyvä kuin soralla), niin omaan käteen ei suorilta ihan istunut. Takavedon (myös etumoottorisen) dynamiikka on yleensäkin melko vaikea mallintaa, kun riippuen kurviin tulosta ja moottorin tehosta ja kierrosluvusta ja eturenkaiden pidosta auto voi lähteä joko puskemaan tai asettua nätisti pieneen luisuun. RBRrässä takavedot (lähinnä etumoottorisilla olen ajanut) on pätkävauhdissa aika hyvän tuntuisia, pois lukien rbr heikko jarrutuspito soralla ja yleensäkin heikko pito soralla varsinkin hitaissa vauhdeissa.

Tässä ACRallyssa tuntui muutamin paikoin oikein hyvältä kun tuli kurviin vähän ylikovaa, niin heittämällä pelit kunnolla poikittain tuntui että renkaat kaivautui soran sisään ja sitä pitoa löytyi. Mutta ehdottomasti hyvä pohja lähteä viemään eteenpäin. Itselläkin jäi kilometrit vielä illalla aika pieneksi, niin kovin syvää ja tarkkaa analyysia ei pysty tekemään. Ja tosiaan early accesss, niin eiköhän tästä hyvä tule. Itse odotan eniten modipätkiä, että saisi "äärettömästi" ajettavaa, niinkuin RBRrässä nykyyän jo on. Sääli, jos niiden tekemistä ja pelissä käyttämistä rajataan jotenkin tyyliin pakko olla laser skannattu tms.

Autoista Alfa Romeo GTA 1300 oli oikeinkin kiva. Kevyt ja ketterä, eikä voi teholla korjata ajovirheitä. Moottori herää vasta ihan punarajalla ja kuulostaa hyvältä:D.
Ajoin tosiaan yhden ek:n tuolla 037:lla kun testailin vain. Oikeassa elämässä hieman tullut ajettua äffäläisellä M3 ja 325 ja sitten istun kartturina, niin jotenkin tuo tuntui loogiselta. Etuveto myös, etuvetoautolla tulee rataa ajettua kilpaa niin se tuntui aika hyvältä.

Nelikoista on paha aina sanoa kun ei ole kokemusta, mutta olen myös Hyundai i20 Rally2 kartturin paikalla istunut EK vedoissa niin voisin kuvitella että tuo on aika lähellä miten se auto oikeasti käyttäytyi.

RBR/RSF isoin ongelma on juurikin se älytön liukkaus pienissä nopeuksissa, esim. risteykset. Tässä tuntui paljon järkevämmältä, kun oikeastikin se auto vähän ”kaivautuu” siinä risteyksessä kun tulee kunnolla.

Hyvä pohja tosiaan jos 0.1 versio on tällainen.
 
Tuntui todella hitaalta vauhdilta. SSH shifteri ei toiminut, eikä käsijarru. Lisäksi ffb oli tosi miedon tuntuinen.
Muuten oikein onnistunut julkaisu.
kannattaa ehkä kokeilla tuota simhubin control mapperia vjoyllä jossei ole arduinoa. voin kyllä testata mutta vasta ehkä huomenna, kun on tuo vanhempi shh shifteri.
sen mitä eilen pelasin niin ainakin sequna pelasi tuolla ja fläpsien kanssa.
eli lyhyesti jos ei ole tuttu. mäpätään simhubiin toimintoja ja sitten niihin eri ohjaimien napit. kätevä jos on useampi ratti.
simhubii tuli päivitys etupeltoon missä oli ac rally. ei vaikuta kyllä tuohon mapperiin tai olisi ilmankin toiminut, mutta ei ainakaan bassshaker pelannut täytyy sitäkin ihmetellä huomenna.
laitoitko @pecu_83 UEVRssä openvr vai openxr :n ?
 
Täälläkin tuli eilen kokeiltua jonkun 4 tunnin ajan, suurin osa ajasta meni säätöjen kanssa.
Taitaa tulla näytönohjaimen uusinta ajankohtaiseksi, ei tahdo 6800xt jaksaa pyörittää 2k:ta triploilla :DSain kuitenkin pyörimään suht tasaisesti 90fps FSR:llä, frame genillä ja jollakin 50% resoilla ja kaikki asetukset pohjassa.
FFBn kanssa tahtoi olla myös jotain häikkää, ei tuu kaikki forcet läpi jos pelin asetuksissa gain alle 100, mutta kun nostaa yli niin tahtoo vetää ranteet paskaksi vaikka kuinka yrittää fanatecin softassa säädellä.
Kiinakäsijarrua peli ei tunnistanu, luin redditistä että jos disable steam inputin niin porukka saanu erilliset shifterit toimimaan, niin pitää kokeilla sitä illemmalla kun pääsee rigin ääreen.

Mitä itse peliin ja ajoon tulee, niin on mainio pohja tulevalle. En kerennyt paljon asvalttia testailla, mutta soralla ajotuntuma on tosi hyvä.
Suurin murhe on ratojen määrä, luvattu joku 120km 1.0 versiossa joka käy kyllä nopeasti tutuksi ellei ovea avata modaamiselle että saadaan muitten tekemiä ratoja.
 
kannattaa ehkä kokeilla tuota simhubin control mapperia vjoyllä jossei ole arduinoa. voin kyllä testata mutta vasta ehkä huomenna, kun on tuo vanhempi shh shifteri.
sen mitä eilen pelasin niin ainakin sequna pelasi tuolla ja fläpsien kanssa.
eli lyhyesti jos ei ole tuttu. mäpätään simhubiin toimintoja ja sitten niihin eri ohjaimien napit. kätevä jos on useampi ratti.
simhubii tuli päivitys etupeltoon missä oli ac rally. ei vaikuta kyllä tuohon mapperiin tai olisi ilmankin toiminut, mutta ei ainakaan bassshaker pelannut täytyy sitäkin ihmetellä huomenna.
laitoitko @pecu_83 UEVRssä openvr vai openxr :n ?
Mulla auttoi Shh shifteriin se että steamissa pelin ominaisuuksista ja sieltä peliohjain asetuksista disabloin steam inputin
 
Tässä muuten tuli mieleen, että onko UE5 noin paljon paremmin optimoitu engine kuin UE4, vai onko pelintekijät vaan optimoinu pelin paremmin, kun tosiaan tämä pyörii ihan sulavasti metsän keskellä ja EA WRC kuolee jos Suomeen laittaa pystyyn enemmän kuin 5 mäntyä kilometrille. Tuolla Walesissa tiheimpien metsäkohtien läpi ajaessa jo tuntuu vähän siltä kuin pitäisikin. Suomipätkät on tosi monessa pelissä tosi harvaa puustoltaan, vaikka oikeasti ajaessa ei näe kuin seinän metsää silloin kun ei ajeta peltojen välissä.
Ennen julkaisua olleessa kehittäjien haastattelussa ainakin mainittiin että moottorina on heidän muokkaama UE5 ja että tavoitteena on nimenomaan hyvä suorituskyky.
Linkki haastatteluun löytyy alta. Ainakin mm. modituki on jossain vaiheessa tulossa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ynWmpNYri8Y&t=15s
 
Tuossa kun katseli omaa vetoa i20:n puikoissa uusintana ensimmäistä kertaa, niin täytyy sanoa, että jo äänimaailma on mielestäni aivan järisyttävän hienosti toteutettu.
 
Tuossa kun katseli omaa vetoa i20:n puikoissa uusintana ensimmäistä kertaa, niin täytyy sanoa, että jo äänimaailma on mielestäni aivan järisyttävän hienosti toteutettu.

Samaa mieltä, wastegate äänet, kaasarin imuäänet yms. toteutettu todella hyvin, ei pääse muut pelit (ainakaan ralli) vastaavalle tasolle äänimaailmassa.
 
kannattaa ehkä kokeilla tuota simhubin control mapperia vjoyllä jossei ole arduinoa. voin kyllä testata mutta vasta ehkä huomenna, kun on tuo vanhempi shh shifteri.
sen mitä eilen pelasin niin ainakin sequna pelasi tuolla ja fläpsien kanssa.
eli lyhyesti jos ei ole tuttu. mäpätään simhubiin toimintoja ja sitten niihin eri ohjaimien napit. kätevä jos on useampi ratti.
simhubii tuli päivitys etupeltoon missä oli ac rally. ei vaikuta kyllä tuohon mapperiin tai olisi ilmankin toiminut, mutta ei ainakaan bassshaker pelannut täytyy sitäkin ihmetellä huomenna.
laitoitko @pecu_83 UEVRssä openvr vai openxr :n ?

Kokeilin molempia, openvr oli selkeästi parempi kuvanlaatu ja se toimi hyvin, niin en alkanut erikseen openxr säätämään.

Mulla auttoi Shh shifteriin se että steamissa pelin ominaisuuksista ja sieltä peliohjain asetuksista disabloin steam inputin

Kiitokset molemmille vinkeistä. Tosiaan juuri viime viikolla hommasin käytettynä SHH newtin, niin kiva koittaa saada se tähänkin toimimaan, varsinkin historiikkiautoihin. Tai tuo historiikki WRC on kyllä ainoa auto mitä läpillä ajetaan, eli kaikkiin loppuihin H tai Sequ keppiä :lol::cool:
 
Tuossa kun katseli omaa vetoa i20:n puikoissa uusintana ensimmäistä kertaa, niin täytyy sanoa, että jo äänimaailma on mielestäni aivan järisyttävän hienosti toteutettu.
pieni mitätön detaili joka laittoi hymyilemään on se varikko kohta ennen ajoa kun musiikki tulee radion tapasesta :)
 
Mulla ei illalla toiminut leaderboardsit lainkaan, ajattelin että ne on vaan vielä pois päältä, mutta nyt tuolla AC virallisessa Discossa porukka kovasti kisailee pohja-ajoista. Olisi ollut hauska hieroa jollekin pätkälle pohjat kun menee ekojen joukossa ajamaan ja ottaa siitä replay ja kuvakaappaus talteen, niin voisi aina sanoa pitäneensä maailmanennätystä hallussa :lol:

Toimiko teillä jo illalla leaderboards vai onko ne laitettu käyntiin vasta myöhemmin?
 
Mitä noita live streameja katselin illalla, niin välillä toimi ja välillä ei.
Leaderboardiin meno saattoi myös jumittaa pelin.

Tuli myös peli ostettua, tarttee kokeilla kunhan vielä vähän just leikattu silmä toipuu.
Hyvältä kyllä näyttää videoiden perusteella!

SHH shifterin osalta ihmettelin samaa Automobilista 2:lla ja myös siihen auttoi kun kävi Steamista disabloimassa pelin asetuksista ohjain kohdasta Steam inputin.
 
Mulla ei illalla toiminut leaderboardsit lainkaan, ajattelin että ne on vaan vielä pois päältä, mutta nyt tuolla AC virallisessa Discossa porukka kovasti kisailee pohja-ajoista. Olisi ollut hauska hieroa jollekin pätkälle pohjat kun menee ekojen joukossa ajamaan ja ottaa siitä replay ja kuvakaappaus talteen, niin voisi aina sanoa pitäneensä maailmanennätystä hallussa :lol:

Toimiko teillä jo illalla leaderboards vai onko ne laitettu käyntiin vasta myöhemmin?
Ne toimi vielä kuin peli julkaistiin, mutta kaatui aika nopeasti sen jälkeen.
Yhdelle pätkälle ehdin laittaa P2 ajan, mutta silloinkin oli jo jotain 45 muuta ja peli oli ollut ulkona sen 40 minuuttia :D
 
Tässä muuten tuli mieleen, että onko UE5 noin paljon paremmin optimoitu engine kuin UE4, vai onko pelintekijät vaan optimoinu pelin paremmin, kun tosiaan tämä pyörii ihan sulavasti metsän keskellä ja EA WRC kuolee jos Suomeen laittaa pystyyn enemmän kuin 5 mäntyä kilometrille. Tuolla Walesissa tiheimpien metsäkohtien läpi ajaessa jo tuntuu vähän siltä kuin pitäisikin. Suomipätkät on tosi monessa pelissä tosi harvaa puustoltaan, vaikka oikeasti ajaessa ei näe kuin seinän metsää silloin kun ei ajeta peltojen välissä.
Hyvin erilainen kokemus täällä.
EA wrc pyörii ~240fps ja ACR vastaavilla asetuksilla ~125fps.
 
Hyvin erilainen kokemus täällä.
EA wrc pyörii ~240fps ja ACR vastaavilla asetuksilla ~125fps.
Tossa mun viestissä olikin pointtina että ea:n wrc:ssä on karsittu todella paljon esimerkiksi puita ja pöpelikköä Suomesta ja se näyttää kököltä tähän verrattuna. Ja samaten siinä oli paljon kaatuilua ja stutterointia ja se vaati engine.ini twiikkauksia toimiakseen edes alkuun. Tämä pyörii nätimmän näköisenä ihan sulavasti suoraan out of the box niin itsellä on kyllä ihan eri fiilis kuin EA wRC julkaisussa. Mulle ne freimit 72:sta ylöspäin ei niin paljoa merkitse kun se on se mitä itse käytän quest 2 ja mitä paremman näköiseksi pelin saa siten että se pysyy vielä siinä on mulle se juttu. Mun piti eilen ajaa myös EA wrc:tä mutta en ole saanut koko peliä toimimaan vr:ssä muutamaan iltaan vaikka olen kaikkea yrittänyt. En siis mitenkään dissaa sitä peliä ja tarkoitus ajaa sitäkin vielä jatkossa, mutta kyllä tää acr on huomattavasti paremmin ja sujuvammin lähtenyt liikkeelle.
 
Tällä disabloinnilla lähti shh shifter toimimaan.
Vielä tarvis jipon, millä sais itse tehdyn arduino käsijarrun toimintaan.
Mikä base sulla on käytössä? Itsellä on Fanan CSL DD ja tein jo vähän aikaa sitten niin että poistin diy käsijarrusta arduinon ja kytkin käsjjarun suoraan fanan basen handbrake porttiin rj12 piuhalla. Mulla on hal sensorilla mutta kytkentä on sama kuin potikalla.
 
Mikä base sulla on käytössä? Itsellä on Fanan CSL DD ja tein jo vähän aikaa sitten niin että poistin diy käsijarrusta arduinon ja kytkin käsjjarun suoraan fanan basen handbrake porttiin rj12 piuhalla. Mulla on hal sensorilla mutta kytkentä on sama kuin potikalla.
Löytyykö ohjetta, niin vois tuon vaikka toteuttaa.
 
Mikä base sulla on käytössä? Itsellä on Fanan CSL DD ja tein jo vähän aikaa sitten niin että poistin diy käsijarrusta arduinon ja kytkin käsjjarun suoraan fanan basen handbrake porttiin rj12 piuhalla. Mulla on hal sensorilla mutta kytkentä on sama kuin potikalla.
Aika rohkeeta. Mäkin luulin että olisin voinut käyttää Fanan omaa kytkin- tai jarrupoljinta käsijarrukahvana kun päivitin loadcelliin, mutta kumpikaan ei tunnistu kässäriportissa kässäriksi ja käräytti ilmeisesti jotain polkimesta kun ei sen jälkeen toiminut enää jarru tai kytkinportissakaan :x3: Eikä muuten toimi kunnolla ristiinkään. Piti meinaan laittaa orkkis jarrupoljin kytkimeksi kun olisi vähän jäykempi, niin skaala on aivan väärä eikä saa kalibroitua. Aika vammainen systeemi, ettei kaikkia ole toteutettu samalla tekniikalla, mutta sillä niitä irtopolkimia ja kässärikahvoja saa sitten väkisin myytyä ilmeisesti 🤷‍♂️ En tiedä onko siellä sitten joku etuvastus tms minkä lisäämällä saisi toimimaan mutta suorilta tosiaan ei.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 849
Viestejä
4 991 866
Jäsenet
80 179
Uusin jäsen
Raipalaj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom