Assetto Corsa (PC, PS4, Xbone)

Ei vaan valittaa aina vaan, että joku kaista/latausmäärä ylittynyt ja yritä myöhemmin uudestaan. Voihan se toki olla, että nyt kaikki muutkin himoitsevat virtuaali Chironia näin korona aikana, mutta luulisi tuon nyt aina välillä olevan ladattavissakin. Ehkä sitten täytyy tässä alkaa tuota väijymään aina eri kellon lyömillä josko jossain kohtaa onnistuisi.
Mullakin lähti tuo bugatti latautumaan normaalisti. Pystytkö lataamaan tuolta assettolandista muita autoja kuitenkin?
 
bchss.jpg

Tuota se vaan puskee ja ennen sitä jotain valitusta että esikatselu ei ole käytettävissä.

Mullakin lähti tuo bugatti latautumaan normaalisti. Pystytkö lataamaan tuolta assettolandista muita autoja kuitenkin?


Pystyn. Ainakin niitä jotka eivät ole tuolla Google drivellä.
 
Nyt vihdoinkin sain tuon tänä aamuna ladattua. Ja kohta testaamaan. :hungry: (Tietysti tulee olemaan iso pettymys nyt kaiken tämän säädön ja vaivan jälkeen.)
 
Spiiidiiiii!!!! :rofl2: Kyllähän se Bugatti Chiron Super Sportti ihan kivasti kiihtyy, joskin mutkissa ei sitten enää kyllä hirveästi mitään suurempia ohjausliikkeitä pysty tekemään edes kohtuu nopeudella tai auto lähtee käsistä ainakin itselläni. Ennakoiva ajotapa ilmeisesti siis valttia tuon kanssa. Muutenkin mitä tähän mennessä noita modattuja autoja joitakin testaillut, niin ei niissä yleensä ajotuntuma ihan pelin omien autojen tasolle yllä, joten enemmän saa noiden kanssa hakea että auto pysyy käsissä kun yrittää kovaa ajaa. Joskin ehkä sinänsä ihan ymmärrettävää, sillä tuskinpa kovin monella modaajalla on noita oikeita super autoja käytössä joita testailla.
 
Tuli vihdoin tässäkin ura aloitettua ja melkein jo epätoivoonkin vaivuttua ennen kuin löysin sen kisojen vaikeustason säätösliderin. Niillä ihme pikku kopperoilla nimittäin yritin epätoivoisesti pysyä AI:n perässä sillä default oliko 98/100 vaikeusasetuksella, joka johti vaan yhä enemmän radalta ulosajeluun.

Osaako muuten kokeneemmat uran hinkkaajat täällä sanoa, että jos tuo kisa AI on täysillä, niin vaatiiko sen lyöminen jo jotain niiden auton säätöjen muokkaamista ja testaamista vai onko tuo 100/100:kin lyötävissä ihan perus factory settingeillä?
 
Meni kyllä yksittäisten ilmaismodien kaikkien aikojen listalla TOP-kolmoseen tuo uusi KTM. Todella rötväkkä ajettava. Aamukahvin yhteydessä latailin tuon ja koko päivän on sittemmin myhäilyttänyt tämä lahjus.
 
Ja nyt kohta "virallinen" Ferrari, siinä tosin kätsy, täytyy vähintään rekisteroityä kisaan/karsintoihin.
 
Ainoana valituksen aiheena on todella kummallinen korvia viiltävä ääniefekti varsinkin korkeilla kierroksilla, toivottavasti viilaavat vielä noita ääniä. Esim. alla videon kohdasta 04:45 oli kuulokkeet päässä niin täyttä kidutusta, että piti pudottaa äänet lähes nolliin.

Tämä mysteeri ratkesikin heti 4 kuukautta myöhemmin. Sattumalta löysin auton sfx-kansiosta tiedoston "recommended_audio_settings", jossa kehotetaan laittamaan Transmission kohtaan "ENGINE", kun itelläni tuo oli 10 eli toisessa ääripäässä. Johan auttoi :D Hitusen ihmetellyt että miten kukaan muu ei valita tuosta kirkunasta, enkä tosiaan edes tiennyt että ääniä voi säätää osakohtaisesti...
 
Nyt tuli Hublottiin pre-ilmoittautuneille kutsu viralliseen rekisteröintiin ja sen vastauksena tuli stiimilinkki auton lataukseen. Joku noheva varmaan pystyisi tuo sitten ottamaan asenneuksesta tiedostoksi jonka voi jakaa muille.
 
(tuubissa joku tuon jakoi)
Ainakaan FS tai Mbytes löytänyt rar:sta tai puretusta mitään outoa. Assettoon laittaminen toki tarvitsee sen että ennestään tietää mihin laittelee modeja. Itselle tosin tuli sen virallisen tien kautta.
 
Meni kyllä yksittäisten ilmaismodien kaikkien aikojen listalla TOP-kolmoseen tuo uusi KTM. Todella rötväkkä ajettava. Aamukahvin yhteydessä latailin tuon ja koko päivän on sittemmin myhäilyttänyt tämä lahjus.

Mitäs muita autoja siellä ilmaismodien top listalla mahtaa olla? :D
 
Näköjään uusinta V8 super cars modia kehutaan kovasti. Kuten tosin sitten myös GPL '67 modia. Maksullisista nyt pakko mainita DRM, se on kova.

Mutta onhan Assettoon kymmeniä ellei satoja hyviä autoja/ratoja.
 
Mitäs muita autoja siellä ilmaismodien top listalla mahtaa olla? :D

No tuo top3 on aika paha laittaa, mutta tässä jotain mitä tulee ekana mieleen.

ASR:n vanhat formulat: Free Cars – ASR Formula
VRC:n vanhat formulat: VRC Modding Team
Zin5kin legendaariset IMSA-elukat: Assetto Corsa IMSA mods
Pession ja A3DR:n tekeleet Racedepartementissa.
Legionilla laatu vaihtelee mutta seassa paljon timantteja (Lotus 88...): Miscellaneous Minutiae
Assettolandin M1 Procar: 200.25 MB file on MEGA
 
Varmasti onkin, mutta kun ei nyt kuitenkaan ihan kaikkia jaksaisi alkaa latailemaan ja testailemaan itse, joten siinä mielessä jonkinlaiset suositukset ovat aina hyviä. ;)

Suositukset on toki hyviä, parhaat modit toimivat ns. sisäänheittäjämodeina. Mutta varmaan aika monelle käy lopulta niin, että ne kaikki modit on kuitenkin ladatava ja testattava, jaksoi tai ei, koska muuten voi missata jotain. :D Yksi AC:n modiskenen hienouksia on se, että sitä huomaa monesti tykästyneensä autoihin, joiden olemassolosta ei edes tiennyt aiemmin, tai joita kohtaan ei ollut aiemmin minkäänlaista kiinnostusta.
 
Ja se myös että modien asenteleminen yhtä helppoa kuin aikoinaan rFactorin tai GTR2:n yms kanssa. Kun joskus sen tehnyt niin intuitiivista(tietää kansiot yms).
 
Onko suosituksian oikean elämän katuihin kuten Los Angelesin 42km pitkä vuoristoreitit: LA Canyons

Ei tahdo oikein löytyä kun en keksi mitä hakusanoja pitäisi käyttää.
 
Onko suosituksian oikean elämän katuihin kuten Los Angelesin 42km pitkä vuoristoreitit: LA Canyons

Ei tahdo oikein löytyä kun en keksi mitä hakusanoja pitäisi käyttää.

Free roam - hakusanalla kannattaa etsiä. Laadullisesti taitaa LA Canyons kyllä painia omassa sarjassaan...

High Forcesta voi tulla jotakin legendaarista, jos saa lisää päivityksiä tulevaisuudessa: High Force - BETA
 
Tuli outo ongelma Assetto Corsan uudelleen asennuksen jälkeen. Eli Riffeillä pelatessa moninpeliä näkyy kuva vain näytöllä sen jälkeen kun mennään radalle. Pään seuranta toimii kyllä siinäkin. Yksinpeluun puolella ei ole mitään ongelmia.
Löytyiskö keneltäkään tähän ratkaisua.
 
Mistähän löytyisi tuo Kymi Ring gp -rata ajettavaksi? Onko jotenkin FisRan takana vai saatavilla tms? Tietäisikö joku foorumilainen?
 
Mistähän löytyisi tuo Kymi Ring gp -rata ajettavaksi? Onko jotenkin FisRan takana vai saatavilla tms? Tietäisikö joku foorumilainen?
Ymmärtääkseni rata on jossain välissä mallinnettu Assetto Corsaan, mutta ei ole tietääkseni julkisesti saatavilla missään. Muita suomalaisia ratoja löytyy ainakin Racedepartment.comista.
 
Paras toivo Kymi Ringin saamiseksi AC:hen olisi se että rata julkaistaisiin ensteks esim. rFactor2:een, josta se sitten nyysittäisiin. Ainut peli missä Kymi on, taitaa olla uusin MotoGP. Vaikka rata omassa toivomuslistassa onkin korkealla, niin en usko että sitä ihan pian Corsassa nähdään.
 
Paras toivo Kymi Ringin saamiseksi AC:hen olisi se että rata julkaistaisiin ensteks esim. rFactor2:een, josta se sitten nyysittäisiin. Ainut peli missä Kymi on, taitaa olla uusin MotoGP. Vaikka rata omassa toivomuslistassa onkin korkealla, niin en usko että sitä ihan pian Corsassa nähdään.
Nähtyhän tuo on jo tuossa videossa (ainakin tiedoissa ja FisRan sivuilla lukee, että AC:lla tuo ajettiin), mutta mietin vaan, että saisiko sen esimerkiksi FisRaan liittymällä ja kilpailuihin osallistumalla ladattua omalle koneelle...
 
Nähtyhän tuo on jo tuossa videossa (ainakin tiedoissa ja FisRan sivuilla lukee, että AC:lla tuo ajettiin), mutta mietin vaan, että saisiko sen esimerkiksi FisRaan liittymällä ja kilpailuihin osallistumalla ladattua omalle koneelle...

Joo no kerrankos sitä metsään mennään. :D Hyvin on kyllä pidetty jemmassa ns. isommalta yleisöltä.

EDIT. Videon kommenteissa todettu että "Not available publicly yet." Mutta se päivä on ilmeisesti tulossa joskus. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Racedepartmentissa tuon Kymiring-version tekijä kertoo, että se on tehty jo 2017 ratasuunnitelman mukaan. Tuollahan tehtiin vielä maansiirtotöitä silloin, joten radan tarkkuus taitaa olla vähän niin ja näin. Toivottavasti sitä on päivitetty laserskannauksen pohjilta, jos joskus tulee julkiseen jakoon.
 
Heitän tähän väliin kommenttina, että Assetto Corsan Kymiring on tehty CAD-piirustuksen pohjalta, joten vastaa sitä mitä on vielä 2017 suunniteltukin. AC version omistusoikeudet on Kymiringin väellä, joten radan julkaisu on täysin heidän eikä tekijän käsissä. Tällä hetkellä rata tosiaan ei ole julkisesti ladattavissa.
 
Tulipa asennettua tämäkin peli uudestaan ja asenneltua modeja. Järjetön määrä kaikenlaista herkkua tarjolla. Free roam -kartat ja drifting-autot on nyt vieneet sydämen. Toistaiseksi pelailen XBONE-pädillä, mutta kyllähän tuo rattiohjaimen hankinta polttelisi. Parit fiilistelykuvat:

1615047338935.png


1615047372105.png


1615047469274.png
 
Tulipa asennettua tämäkin peli uudestaan ja asenneltua modeja. Järjetön määrä kaikenlaista herkkua tarjolla. Free roam -kartat ja drifting-autot on nyt vieneet sydämen. Toistaiseksi pelailen XBONE-pädillä, mutta kyllähän tuo rattiohjaimen hankinta polttelisi. Parit fiilistelykuvat:

1615047338935.png


1615047372105.png


1615047469274.png
Ylimmäinen ja alimmainen kuva on kai LA Canyons LA Canyon iso free roam map, mutta mikä tuo keskimmäinen on?
 
Millä modeilla ja asetuksilla paras graafinen ilme? En välttämättä hae sitä realistisinta ilmettä, yleensä sellaset tuppaa olemaan vähän turhan värittömiä. Elikkäs CSP ja Sol tietenkin mutta mitä filtteriä ja reshade asetuksia suosittelisitte? Onko jotain muita modeja millä parantaa ulkoasua? Suorituskyky riittää kyllä.
 
Vaatii kyllä alkuun melkoista säätämistä sekä pitkää pinnaa, jotta saa Assetto Corsan toimimaan VR-tilassa. Kun lopulta pääsee radalle asti, joku laitteista/ohjelmistosta jumittaa.



Ratin G29 kalibrointi sekä asetukset pitäisi olla kunnossa, mutta joka toinen kerta peliin päästessä ratti päättääkin olla toimimatta.



Steam kadottaa välillä yhteyden Quest 2:seen. Sitten kun yhteys ja ratti toimivat, istuma-asento (perspektiivi) vr:ssä on pielessä. Laseja saa poistella päästä tuon tuosta, sekä hiiri ja näppis on oltava kokoajan käsien ulottuvilla. Ei oikeasti nyt. :D



Löytyykö teiltä näihin ongelmiin vinkkejä?



Content Manager ladattu ja virtual desktopin kautta ajelen (tai ajelisin tässä tapauksessa ).



Lisäystä: Tänään onnistui jopa jo ajaminen, joten aika ei kulunut pelkän tuskailun kanssa.



Vr-perspektiivikin pysyi kunnossa, nyt kun hiiri ja näppis olivat koko ajan käden ulottuvilla (viikonloppuna tuli kurkoteltua kaiken aikaa hiirelle, mikä ilmeisesti sekoitti sijainnin).



Rattikin pysyi yhteydessä, kunhan aluksi teki taas kalibroinnin. Laitoin ratin nyt kiinni usb2:seen (viimeksi oli usb3:ssa, josta saattoi johtua yhteysongelmat).
Jatketaanpa täällä AC ketjussa.


Mjaa ei täällä tuollaisia ongelmia ole esiintynyt (SteamVR, Index ja Content Manager).

VR resetti nyt ainakin kannattaa mapata rattiin, se nyt ei ole ongelma. Sitä tulee painettua aina ennen ajoa.

Itellä tosiaan hiiri on lähettyvillä aina, sen tämä joo vaatii.

Rateissa huomannut sellaista, että olisi aina hyvä olla samassa usbi paikassa.
 
Itselläni tuo G29 kalibroi itsensä vinoon, jos sen kalibroinnin tekee vasta kun CM on auki, tai planeetat ovat väärässä asennossa ja et ole uhrannut yksisarvisen siementä täysikuun aikaan. Logitechin softaa pitää myös kieltää automaattipäivittämästä itseään, koska välillä se unohtaa asetukset päivittäessä itseään tai alkaa päivittää itseään väärään aikaan. Jos minulta kysytään, niin väärä aika päivittää on aina kun käyttäjä ei ole erikseen käskenyt ohjelmaa päivittää itsensä. Automaattipäivitykset hiuksista

G29 usb:llä kiinni tietokoneen käynnistyksen jälkeen -> ratti kalibroi itsensä.

Sitten CM auki ja tarkistaa settings -> assetto corsa -> controls -> wheel -> axis. Asettaa ratin keskiasentoon. Jos ei ole keskiasennossa, tai joku muu näyttää oudolta, niin CM kiinni, usb irroittamalla ratin bootti. Sitten uusiksi CM auki ja tarkistaa taas uudelleen onko viturallaan. Peliä ei kannata käynnistää ennen kuin tuo settings valikko näyttää oikealta, koska sitten käyt vaan turhaan toteamassa pelin sisällä että rattihan on vinossa.
 
Onko muilla ratilla pelaavilla ollut ongelmana ratin puolelta toiselle heiluminen (onko tuo nyt sitten oskillointi tai mikä) kovimmissa vauhdeissa? Lähes mahdotonta ajaa autoa suoraan jos kovassa vauhdissa ohjaat johonkin suuntaan niin ratti lähtee todella voimakkaasti vänkäämään toiseen suuntaan ja tämä johtaa sitten useasti pyörähtämiseen. Kokeilin hieman laskea ratin forceja mutta ei tuonut toivottua lopputulosta. Vertauksena ACC:ssa on mielestäni erinomainen ohjaustuntuma eikä siinä ratti ala holtittomasti vempuilla. Ratin control panelissa samat asetukset kummassakin pelissä.
 
Onko muilla ratilla pelaavilla ollut ongelmana ratin puolelta toiselle heiluminen (onko tuo nyt sitten oskillointi tai mikä) kovimmissa vauhdeissa? Lähes mahdotonta ajaa autoa suoraan jos kovassa vauhdissa ohjaat johonkin suuntaan niin ratti lähtee todella voimakkaasti vänkäämään toiseen suuntaan ja tämä johtaa sitten useasti pyörähtämiseen. Kokeilin hieman laskea ratin forceja mutta ei tuonut toivottua lopputulosta. Vertauksena ACC:ssa on mielestäni erinomainen ohjaustuntuma eikä siinä ratti ala holtittomasti vempuilla. Ratin control panelissa samat asetukset kummassakin pelissä.
Mikä ratti ja tapahtuuko kaikilla autoilla?

Vaikuttaa vahvasti siltä, että peli (AC) tulkitsee jotain väärin ja sen asetuksia säätämällä saa asian korjattua.
 
Onko muilla ratilla pelaavilla ollut ongelmana ratin puolelta toiselle heiluminen (onko tuo nyt sitten oskillointi tai mikä) kovimmissa vauhdeissa? Lähes mahdotonta ajaa autoa suoraan jos kovassa vauhdissa ohjaat johonkin suuntaan niin ratti lähtee todella voimakkaasti vänkäämään toiseen suuntaan ja tämä johtaa sitten useasti pyörähtämiseen. Kokeilin hieman laskea ratin forceja mutta ei tuonut toivottua lopputulosta. Vertauksena ACC:ssa on mielestäni erinomainen ohjaustuntuma eikä siinä ratti ala holtittomasti vempuilla. Ratin control panelissa samat asetukset kummassakin pelissä.

Monesti tuo oskillointi tapahtuu hitaissa vauhdeissa, jos minimi-forcet on liian korkealla. Kovista nopeuksista en sitten osaa äkkiseltään sanoa. Laita screenshotit sekä ratin ohjauspaneelista että AC:n ffb-asetuksista, niin voidaa arvailla syytä.
 
Viimeksi muokattu:
Virittelin tuossa tietokoneen kiinni olohuoneessa olevaan telkkariin ja havaitsin assetto corsassa ongelmia.
4k resoluutiolla kaikki kisan aikana tulevat UI tekstit (sijoitukset, tekstit tms.) on todella pienellä fontilla.
Valikoista löytynyt ignore display scaling korjasi sen main menussa mutta kun siirtyy ajamaan niin tekstejä ei pysty lukemaan.
1440p resoluutiolla nuo skaalautuu vielä ihan kivasti ja ovat täysin luettavissa mutta 4k sotkee tuon homman pahasti.
Onkos kukaan muu törmännyt vastaavaan ja saako noita kisan aikaisia UI elementtejä jotenkin korjattua isommalle resoluutiolle?
Jatketaampas täällä ihan AC ketjussa.
Nuo UI:than ovat omia elementtejään ("ikkunoita") ACssa, joten auttaako kun suurennat niitä ihan siitä kulmasta?
 
Ostin tämän viime kesänä pelkästään VR-käyttöä varten, mutta pelaaminen jäi vähälle kun rata-autoilu ei vain kiinnosta yhtään.

Viime viikolla kumminkin kokeilin taas pitkästä aikaa ja muistin että olen ladannut jonku Tokion keskustan moottoritie radan. Sitä sai painaa joka autolla tallapohjassa ja tunnin pelaamisen jälkeen yhtäkkiä aloin ymmärtää asfaltilla ajelun hienoutta, jotenkin siinä palaset loksahtivat paikoilleen tälläiselle kasuaaliajelijalle joka pelaa autopelejä vain VR:n takia. Nyt tulee ihan mielellään ajeltua tehottomilla autoilla kaiken maailman ratoja, eikä enää tule ajettua edes mutkia pitkäksi niinkuin ennen.

Suosikki tienpätkät:

LA Canyons, 42km hyvin mallinnettua tietä Kalifornian kanjoneissa (mm. täälä on niitä vuosittaisia metsäpaloja). Melkein vois ostaa maksullisen version jotta sais liikennettä teille.


Shoto Expressway c1, Tokion keskustan moottoritietä 20km. Tästä löytyy myös yöversio, mutta valot eivät näytä valaisevan.
Yö: r/assettocorsa - Tokyo C1 Shuto Expressway - Night reskin


Pacific Coast, 20km Kalifornian rannikkotietä, graafisesti aika köyhä mutta kyllä tätä ajelee.

Sitten oli vielä joku n. 20km laadukkaasti tehty mutkainen vuoristoon nousu mutten muista yhtään tarkemmin.
EDIT: Se olikin Trento-Bondone Italiassa ja taitaa tulla pelin matkassa



Ratojen lisäksi olen asentanut vain jonkun yö-modin, mutta se jäi aivan surkeaksi kun autossa ei ole valoja! Miten saan auton valot toimimaan? Kovin epäselviä ohjeita ja kirjainlyhenteitä näyttää vain löytyvän. Pitäisi asentaa kai Content Manager (CM?) ja joku PPF (post prosessing filter?) juttu, mutta häh? Mitkä?
 
Viimeksi muokattu:
Ostin tämän viime kesänä pelkästään VR-käyttöä varten, mutta pelaaminen jäi vähälle kun rata-autoilu ei vain kiinnosta yhtään.

Viime viikolla kumminkin kokeilin taas pitkästä aikaa ja muistin että olen ladannut jonku Tokion keskustan moottoritie radan. Sitä sai painaa joka autolla tallapohjassa ja tunnin pelaamisen jälkeen yhtäkkiä aloin ymmärtää asfaltilla ajelun hienoutta, jotenkin siinä palaset loksahtivat paikoilleen tälläiselle kasuaaliajelijalle joka pelaa autopelejä vain VR:n takia. Nyt tulee ihan mielellään ajeltua tehottomilla autoilla kaiken maailman ratoja, eikä enää tule ajettua edes mutkia pitkäksi niinkuin ennen.

Suosikki tienpätkät:

LA Canyons, 42km hyvin mallinnettua tietä Kalifornian kanjoneissa (mm. täälä on niitä vuosittaisia metsäpaloja). Melkein vois ostaa maksullisen version jotta sais liikennettä teille.


Shoto Expressway c1, Tokion keskustan moottoritietä 20km. Tästä löytyy myös yöversio, mutta valot eivät näytä valaisevan.
Yö: r/assettocorsa - Tokyo C1 Shuto Expressway - Night reskin


Pacific Coast, 20km Kalifornian rannikkotietä, graafisesti aika köyhä mutta kyllä tätä ajelee.
Sitten oli vielä joku n. 20km laadukkaasti tehty mutkainen vuoristoon nousu mutten muista yhtään tarkemmin.


Ratojen lisäksi olen asentanut vain jonkun yö-modin, mutta se jäi aivan surkeaksi kun autossa ei ole valoja! Miten saan auton valot toimimaan? Kovin epäselviä ohjeita ja kirjainlyhenteitä näyttää vain löytyvän. Pitäisi asentaa kai Content Manager (CM?) ja joku PPF (post prosessing filter?) juttu, mutta häh? Mitkä?

Content manager, Custom shaders patch ja SOL asennukseen, niin elämänlaatu paranee huimasti.

Content managerista saat sitten määrättyä valoille haluamasi napin tai laittaa ne automaattisiksi, että syttyvät pimeän tultua. SOLilla saat vaihdettua vuorokaudenaikaa säätilaa yms. CSP (osa content manageria) pitää sisällään kaikenlaisia parannuksia peliin, niin grafiikoihin kuin fysiikoihinkin.

Content managerilla suurin osa modeista asentuu ihan "drag and drop". Ja lisäksi autojen, ratojen ja muiden asetusten valinta on paljon nopeampaa.

Tuossa melko kattava ohjevideo. SOLista tuli juuri uusi versio, kannattaa tsekata sen asennusohje (tosin tuskinpa se on muuttunut)

 
Viimeksi muokattu:
Content manager, Custom shaders patch ja SOL asennukseen, niin elämänlaatu paranee huimasti.

Content managerista saat sitten määrättyä valoille haluamasi napin tai laittaa ne automaattisiksi, että syttyvät pimeän tultua. SOLilla saat vaihdettua vuorokaudenaikaa säätilaa yms. CSP (osa content manageria) pitää sisällään kaikenlaisia parannuksia peliin, niin grafiikoihin kuin fysiikoihinkin.

Content managerilla suurin osa modeista asentuu ihan "drag and drop". Ja lisäksi autojen, ratojen ja muiden asetusten valinta on paljon nopeampaa.

Tuossa melko kattava ohjevideo. SOLista tuli juuri uusi versio, kannattaa tsekata sen asennusohje (tosin tuskinpa se on muuttunut)


Ompa kätevä, tuon pitäis olla pakollinen. Aivan turhaan yritin säätää manuaalisesti jotaki yö-modia, ku tuossahan on parempi ja kellon ajanki voi säätää ilman turhaa asetusvalikoissa pomppimista. LA Canyonin työmaa-aitoihin ilmesty vilkkuvat ja valaisevat valotki itsestään.

Pientä häslinkiä mulla sattu tuon kans ku aluksi ei meinannu lähtiä VR:nä ollenkaan päälle. Piti käyttää kaikki ohjelmat kiini ja käynnistää perus AC kerran niin sitte se yhtäkkiä lähti toimimaan. Ratti piti myös määrittää uudestaan ja grafiikka-asetukset piti laskea Very High:lta High:lle. Very High:lla kummallisesti ekat 5 minuuttia fps oli 10, mutta sen jälkeen yhtäkkiä nousi normaaliin 72 ja tehtävien hallinnasta GPU näytti normaalia käyriä.
 
Kannattaa tsekata reflections asetukset, jos meinaa tökkiä.
 
Toinen frameraten tappaja varsinkin VR:ssä on post processing. Se ei SOLin kanssa ole mielestäni ihan pakollinen. Harmittavasti tosin muiden autojen jarruvalot ja oman auton kierroslukuvalot näkyvät todella huonosti ilman.
 
Assetto 2:n tulossa muutaman vuoden päästä. Toivottavasti eivät taas tuossa ohessa pasko uusille konsoleille julkaistavia versioita. Toki myös pc:lle tulevan suo olla hyvä kuten varmaan onkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 128
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom