Assetto Corsa (PC, PS4, Xbone)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
30
Keskustelua Assetto Corsa kilpa-ajo simulaattorista.
http://www.assettocorsa.net/en/
http://www.assettocorsa.net/en/
http://store.steampowered.com/app/244210

L002.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen Porsche DLC saatavilla hintaan 6.99€ tai season pass jolla saa kaikki kolme Porsche packia hintaan 15€.

 
Ostin season passin, koska on kaikki aiemmatkin DLC:t tullut hankittua. Kerron tässä hyvin pikaiset ensivaikutelmani, jotka ovat siis puhtaasti omia nopeasti hankittuja mielipiteitäni.

Vaikutelma on jotenkin hiukan laimea. Eniten pikaisella tutustumisella viehättävät Caymanit, ja 917/30 on ilahduttavan hullu laite. Myös Panamera Turbo yllättävän kiva ajettava, vaikka vähän semmoinen puskeva lahnahan se. 918 tuntuu kliiniseltä ja jotenkin yllättävän kesyltä, vaikka hidashan se ei missään nimessä ole, saksalainen tarkkuusinstrumentti. Carrera S kelluu ainakin meikäläiseltä helposti hieman leveäksi, tosin kyllähän sen ymmärtää kun se moottori on edelleen siellä takana. Moby Dick on alkuaikojen turboilla varustettu pitkänmatkanlahna, 911 Carrera RSR ihan kiva rataompelukone, mutta itseä esim. Escort RS 1600 viehättää enemmän.

Edit: Nyt jokusen tunnin jälkeen alan päästä Carrera S:stä jyvälle. Auto on erittäin nopea etenkin mutkayhdistelmissä jos kuski on akuutin tietoinen takapään liikkeistä, ts. missä paino on ja minne sen haluaa seuraavaksi siirtyvän. Kyseessä enemmän tunne kuin mikään vanhanaikainen leka-efekti, mutten kyllä siltikään haluaisi löytää itseäni takamoottorisella koittamassa nopeaa aikaa itselleni täysin entuudestaan tuntemattomalla radalla...
 
Viimeksi muokattu:
Porsche Pack II on julkaistu. Ensivaikutelma on ainakin itselle positiivisempi kuin ensimmäisestä packista, mukana on paljon nautittavia laitteita. Hieman surkuhupaisalta vaikuttaa ainoastaan Cayenne Turbo S, jonka löllyvä laivamaisuus toki selittyy yli 2 tonnin painolla, mutta... sanotaan nyt vain kiltisti että tavanomaiset jarrumerkit eivät sitten päde.

Positiivista antia edustavat Boxterit, jotka samoin kuin edellisen packin Caymanit ovat käytökseltään erittäin johdonmukaisia, avorakenteisuutensa johdosta jopa hieman Caymania helpompia ajettavia, kun rakenne ei ole yhtä jäykkä. GT1-98 sekä 962:t vaikuttaisivat kaikki olevan GT-laitteiksi erittäin nöyriä ajettavia, niin kauan kuin kontakti maahan säilyy. Tehoa voisi olla jopa enemmän. 718 RS Spyder on 50-luvun hauska pikkukilpuri. Helpon ajettavuuden, vähäisen painon ja rajatun tehon takia se kannustaa aina yrittämään vielä hieman kovempaa, mutta kannattaa muistaa että jossain kohtaa kapeiden renkaiden pito sitten loppuu.
911 GT3 RS on taas näitä takamoottorisia, kääntämiseen vaaditaan taas takapään painoa, mutta kevyt GT3 RS on hankalampi tasapainoteltava kuin Carrera S, sillä myös pitoa on enemmän. Kulkukin tuntuu ahdettujen jälkeen hieman laimealta. 919 Hybrid on teknologiaa pursuava nykylaite, fysiikan lait kyllä rikotaan mennen tullen, mutta ajotuntuma on seurauksena jo keinotekoisen oloinen.
 
Viimeksi muokattu:
Tältä erää viimeinen, eli Porsche Pack III, uunista ulos. Voipi olla että on pieni markkinoinnin ja kiireen/laiskuuden pöpö iskenyt, tässä paketissa on nimittäin melko paljon a) uudehkoja autoja, ja b) autoja jotka on muodossa tai toisessa jo nähty joko tässä tai aiemmissa Porsche Packeissa.

Esimerkkinä 919 Hybrid, josta oli viimeksi tarjolla vuoden 2015 versio, ja nyt sitten 2016. Varmaan eroja löytyy, ja 2016 tuntui äkkiä reväistynä takaraivossa ehkä jotenkin helpommalta ajaa, mutta haloo.
Sitten on kahta eri lajia rata-911 GT3:ta, jotka ovat niinkuin uudelta rata-autolta odottaisikin, pitoa löytyy ja meno on kuin kiskoilla. 911-litania jatkuu 911 Turbo S:llä, joka on parasta mitä Porsche tielle nykyään tarjoaa. Vasta Turbo S:ää kokeiltua tajuaa miten suuri saavutus edellisen packin GT3 RS on, kun kulku on lähes samaa luokkaa. Päivän pelastaa 911 R, joka on harvinaisuus, eli uusi manuaalivaihteinen Porsche, vieläpä vapaasti hengittävä. Ei tietenkään nopein, mutta ajamisen iloa löytyykin sitten roppakaupalla.

Ilmaisena kiintiölullana mukaan on heitetty Macan Turbo, joka kieltämättä yllättää positiivisesti, hieman niinkuin Panamera aiemmin. Cayenneen verrattuna meno on kuin eri planeetalta, vaapunta on poissa, auto kääntyy hanakasti eikä jarrutustakaan tarvitse aloittaa edeltävällä viikolla, mutta siltikin herää kysymys: Miksi?

Paketin ainoat retroaarteet löytyvät radalta. 908 on tavallaan puuttuva lenkki kahden maailman välillä, kohtuutehoinen pitkän matkan raaseri ajalta juuri ennen turbo- ja maaefektikuumetta. Hieman samaa vanhaa maailmaa tarjoaa myös ikoninen 917K, joka on mallimerkinnästään huolimatta melkoisen erilainen ajettava kuin ekasta packista löytyvä 917/30. Turbo (ja sitä myöten suurin hulluus) puuttuu, vaihteita on yksi enemmän, ja aerodynamiikkakin on eri. Näin teho on toki enemmän suhteessa auton muihin ominaisuuksiin, ja auto onkin ihan hauska ajaa, vaikka mutkien tullessa vastaan kyllä muistaa millä vuosikymmenellä sitä oikein mentiinkään.

Sinänsä paketin autoista moni on hauska ajettava, mutta itselläni on hieman petetty olo kun tarjonta on niin pitkälle 911:tä. Ihan vain esimerkkinä 911:en paljoudesta, en aluksi edes tajunnut omistavani koko uutta Turbo S:ää, kun noita 911:iä oli listassa jo muutenkin vaikka muille jakaa. Tietenkin Porsche on hieno valmistaja joka on vuosien saatossa tehnyt monia hienoja autoja niin radalle kuin kadullekin. Itse olisin kuitenkin toivonut näkeväni ainakin Carrera GT:n, ja toki myös 959 on ikoni, vaikka luultavasti onkin tylsähkö ajaa. 911-soppaa olisi voinut lieventää myös esim. 944 Turbolla, ehkä jopa 914/6:lla tai 356 Carrera 2:lla, vaikka melko aneemisia nykymittapuun mukaan ovatkin.
 
911 Cup tuntui kyllä maukkaimmalta tässä viimeisessä packissa.
Alunperinhän tarkoitus oli, että mukana olisi ollut myös keskimoottorinen 911 RSR '17, mutta Kunos halusi vielä hieroa fysiikoita ja tilalle laitettiin Turbo S. RSR ilmestynee myöhemmin tammikuussa päivityksenä. Harmi sinänsä kun odotin sitä eniten, mutta kai tuolla turbollakin kelpaa sitä odotellessa kurvata.
 
Kellään serveriä jolla pääsis ajamaan? Samoja ratoja ja autoja kaikilla servereillä, ärsyttää. Millään ei löydy serveriä, jossa kilpailtaisiin Nordschleifellä. Escort, 15min quali ja 2 kierroksen kisa ois poikaa...
 
murobbs:n puolella prompteri pitänyt servua päällä ja siellä saatu ihan hyviä kisoja aikaan noilla vanhoilla DTM autoilla. Nordschleifeä ei olla ajettu. Tuolta voi lukea tarkempia tietoja. Muropaketin Assetto Corsa - Ajot | MuroBBS

Itsekin kaipailisin lisää suomalaisia servuja.

Joo oltiin tuolla eilen kunnes rata vaihtu tylsiin vallelungaan ja silverstoneen. Tänään testaamaan Ahvenistoa.
 
Jos joku ei vielä huomannut, niin Assettosta tullut v1.12, jossa boonuksena yksi uusi rata sekä Audi Sport Quattro S1, eli se joka rallipelin pakollinen B-ryhmän höpsötin. Ja pirun hauska laitoshan se, vaikka tehokas kääntyminen vaatiikin hieman tekniikkaharjoittelua. Käsijarrua ei ole, ja nelivetopulkkana auto tahtoopi oletuksena puskea latua hieman leveäksi.
 
Jos joku ei vielä huomannut, niin Assettosta tullut v1.12, jossa boonuksena yksi uusi rata sekä Audi Sport Quattro S1, eli se joka rallipelin pakollinen B-ryhmän höpsötin. Ja pirun hauska laitoshan se, vaikka tehokas kääntyminen vaatiikin hieman tekniikkaharjoittelua. Käsijarrua ei ole, ja nelivetopulkkana auto tahtoopi oletuksena puskea latua hieman leveäksi.

Tuli joku mielikuvitus ratakin HIGHLANDS LAYOUTS
 
Tuli joku mielikuvitus ratakin HIGHLANDS LAYOUTS
Juu no siis mainitsemani "yksi uusi rata" on nimenomaan Highlands, josta on tarjolla neljä eri layouttia eli reittiversiota - Highlands, Highlands Short, Highlands Long, ja Highlands Drift. Ja kyseistä rataa ei siis ole olemassa tosielämässä, vaan se on Kunoksen oma käsitys hyvästä kilparadasta.
 
Juu no siis mainitsemani "yksi uusi rata" on nimenomaan Highlands, josta on tarjolla neljä eri layouttia eli reittiversiota - Highlands, Highlands Short, Highlands Long, ja Highlands Drift. Ja kyseistä rataa ei siis ole olemassa tosielämässä, vaan se on Kunoksen oma käsitys hyvästä kilparadasta.

Siis missä lukee että Kunoksen käsitys hyvästä kilparadasta? Onhan nuo enemmän tuollaisia Need For Speed maisema reittejä.
 
Eilen ehdin vähän kokeilla peliä ja tänään ehdin ajaa Fiatilla, Alfa Romeolla ja parilla BMW:llä. Aika haastavalta peliltä tuntuu :) Oon pelannut jonkin sortin rallipelejä, mutta rata-auto peli vaatii vähän totuttelua :jd: Nätit on grafiikat myös. Oikein hyvä peli, kun nyt edes vähän pääsi sisälle.
Peli pyörii ihan sulavasti prossu ja näyttis vakiokelloilla. En tosin muista mitkä asetukset on.
 
Mahtava se uus rata, vois olla vieläkin pitempi suora tosin. Onhan tuokin 3 km ihan hyvä, mutta ei ihan kerkee saaha huippuja kaikilla autoilla.

Sitten kyssäri. Miten tuohon uusimpaan versioon saa sen sweet fx:n? Semmoinen siis mikä terävöittää kuvaa. Mulla oli joskus muinoin semmonen, mutta nyt kun asensin vastikään uudestaan koko pelin, niin eihän tuo enää toiminut. Näyttää vaan niin ikävän epäterävältä ilman...
 
Ajoin eka epähuomiossa abs, esp ja ajonvakautus päällä. Tuli vähän lisää haastetta kun huomasin säätää niitä asetuksia.

On vaan hienoja nämä nykypelit :)
 
Odotettu Porsche 911 RSR 2017 julkaistu Porsche Pack III:n omistajille. Ilmaisena sisältönä alkuperäinen Mazda MX-5/Miata, sekä Mazdan legendaarinen wankel-kilpuri 787B.
 
Ohhoh, onpas tänään tullut veivattua ratilla varmaan eniten tähän mennessä yhden päivän aikana. Linttailijoille suosittelen hankkimaan tältä sivulta: Assetto Corsa Club - Drift Workshop Project

Ainakin testiin tuon Nissan Silvia S13 400whp, 470Nm, 1205kg tuolla on aivan tajuttoman mukava vetää linttaa kun moni mutka menee pelkällä 2.vaihteella kun 3.vaihteella meinaa hyytyä ellei nosta takarenkaiden painetta 30psi asti, kulmaa löytyy renkaista niin pirusti että oli hieman hankaluuksia saada perä irti kun tähän mennessä menty sellasilla suihkareilla joilla on lähtenyt perä irti pelkällä kaasulla :cool:. Suosittelen ainakin kokeilemaan tuota Nissania ellei täällä porukka ole jo kokeillut.

Sekä sit mukavana tehomyllynä on toi Toyota Supra 312whp, 400Nm, 1375kg 2JZ-GTE Street tyres + Drift school low grip tyres, tuolla kun lyö turbon 100 niin tuolla mukava jauhaa kaikki mutkat sitten taas 3.vaihteella, ei siinä kyllä kakkosellakin onnistuu mutta pitempiin mutkiin ei riitä vauhti 2.vaihteella. Olen pelannut tänään varmaan lähes 4-5h pelkästään noilla autoilla :hungry:.

Kolmantena voisin lisätä tuon BMW M3 E30 288whp, 322Nm, 1100kg jolla onnistuu hyvin sit pienet kentät joissa on mutkien välinen matka lyhyt. Tuolla onnistuu hyvin kans kakkosvaihteella, erona tuolla on Nissaniin että ei kerää niin paljoa vauhtia vaikka perä olisikin irti. Hyvä modi tuokin.. :drool:

Kaikki lauseet ovat vain IMO, älkää vetäkö hernettä nenään jos olen väärässä, tein vain havaintoni tuossa pitkällä pelisessiolla.:tup:
 
DRM Revivalista jo videota missä autot, eli modi oikeasti saadaan ulos jossain vaiheessa.
 
9ye8vcD.png




Pakko sanoa että reaktioni ei ollut kummoinen, ei mitään säväyttävää autoa tullut..
 
Jes, lisää mclareneita, etenkin 570:llä on ilo päästä ajamaan.
 
Anteeksi mitä? Siinä tuli pelin paras auto; Toyota Celica ST185! :cigar2:

assetto-corsa-toyota-celica-st185-3-jpg.191285

Pakko sanoa että en tiedä että mikä tuossa on legendaarista? :rofl: Joten ymmärrät varmaan miksi reaktioni oli aika lame.
 
Pakko sanoa että en tiedä että mikä tuossa on legendaarista? :rofl: Joten ymmärrät varmaan miksi reaktioni oli aika lame.

Varmaan WRC 1992-94? Kuulostaa kyllä hyvältä ja vaikuttaa hauskalta ajettavalta.
 
Pakko sanoa että en tiedä että mikä tuossa on legendaarista? :rofl:

Johan sen kertoo esittelytekstikin: "The Toyota Celica ST185 is Toyota's most successful rally car".
Lisäksi se on vaan paras, riittääkö? Yritän silti ymmärtää mielipidettäsi. :joy:
 
Varmaan WRC 1992-94? Kuulostaa kyllä hyvältä ja vaikuttaa hauskalta ajettavalta.

Johan sen kertoo esittelytekstikin: "The Toyota Celica ST185 is Toyota's most successful rally car".
Lisäksi se on vaan paras, riittääkö? Yritän silti ymmärtää mielipidettäsi. :joy:

En ole rallia seurannut tuohon aikaan kun meikäläisestä ei ollut tietoakaan mutta nyt kun mainitsitte niin nyt voin ymmärtää miksi te olette ihan pähkinöinä :rofl:
 
En ole rallia seurannut tuohon aikaan kun meikäläisestä ei ollut tietoakaan mutta nyt kun mainitsitte niin nyt voin ymmärtää miksi te olette ihan pähkinöinä :rofl:

En ole minäkään vaipoissa katellut mutta tykkään kyllä 80- ja 90-luvun ralliautoista enemmän kuin nykyisistä ;)
 
En ole minäkään vaipoissa katellut mutta tykkään kyllä 80- ja 90-luvun ralliautoista enemmän kuin nykyisistä ;)

Siinä mielessä kyllä itellä sama mutta onko tässä edes mitään rallikenttää oletuksena? Joitakin videoita kattonut kun tyypit saanu hyvät modit luodakseen hyvän ralli-immersion ja on kuulemma hauskaa mutta en sen enempää tiedäkään.
 
Käykääpä kattomassa Northern Lights Racing niminen serveri kun ehditte ja kommentoikaa.
 
Apuja. Peliä pelattu win 7:lla onnistuneesti, mutta nyt laitoin koneeseen kympin, eikä peli enää suostu toimimaan.
Kun aloittaa kisan/harjoittelun/benchmarkin, lataa hetken ja palaa launcheriin, virheistä ei ilmoita.
Resot sun muut kunnossa, kokeiltu pakottaa 32bit jne...
Olen tehnyt uudelleenasennuksen pariin kertaa, sekä käyttiskovolle, että kakkoskovolle.
Pelitiedot tarkistettu, winukassa päivitykset sisällä ja ajuritkin pitäis olla kunnossa.
Ylikellotuksia ei ole. Tietoa etsitty ympäri internettiä, mutta tuntuu, ettei nyt vaan onnistu. Oma tietämys ei kovin suurta ole, mutta voisko liittyä jotenkin directx:ään? Download DirectX End-User Runtimes (June 2010) from Official Microsoft Download Center tuo ei ainakaan suostu asentumaan, herjaa jostain dll-tiedostosta.

koneessa i5-750, 8gb ram, r9 270..
 
Tuli hankittua tämä ja kikkailtua vanha Driving Force GT pleikkariin. Pirun hauskaa menoa. Onko tiedossa mitään casual-porukkaa PS4:n puolella? Meno tuolla satunnaisilla servereillä välillä vähän sekopäistä.
 
Apuja. Peliä pelattu win 7:lla onnistuneesti, mutta nyt laitoin koneeseen kympin, eikä peli enää suostu toimimaan.
Kun aloittaa kisan/harjoittelun/benchmarkin, lataa hetken ja palaa launcheriin, virheistä ei ilmoita.
Resot sun muut kunnossa, kokeiltu pakottaa 32bit jne...
Olen tehnyt uudelleenasennuksen pariin kertaa, sekä käyttiskovolle, että kakkoskovolle.
Pelitiedot tarkistettu, winukassa päivitykset sisällä ja ajuritkin pitäis olla kunnossa.
Ylikellotuksia ei ole. Tietoa etsitty ympäri internettiä, mutta tuntuu, ettei nyt vaan onnistu. Oma tietämys ei kovin suurta ole, mutta voisko liittyä jotenkin directx:ään? Download DirectX End-User Runtimes (June 2010) from Official Microsoft Download Center tuo ei ainakaan suostu asentumaan, herjaa jostain dll-tiedostosta.

koneessa i5-750, 8gb ram, r9 270..

No jos steamin integrity check on ajettu ja se on mennyt läpi niin sitten on ainoastaan documents alta koko assetto corsa kansion tyhjentäminen, tuossa siis menee kaikki resoluutio, replay, kierrosennätys ja muut asetukset. Ajat vielä steamin integrity checkin uudestaan (jos AC ei tee jotain noista ekalla käynnistyksellä).

Ei se toki mahdotonta ole että Win10 päivitys olis jotain rikkonut mutta yleensä tuollaiset kaatumiset on johtunut itsellä vääristä asetuksista AC päivityksen jälkeen tai mod autosta tai radasta joka ei ole enää yhteensopiva.

Kannattaa aloittaa tästä
Win10 asennuksen voit tarkistaa komentokehote (Command Prompt) admin oikeuksilla (hiiren oikealla napilla run as) ajamalla ja kirjoittamalla sfc /scannow
 
Skannaus ei näyttänyt virheitä. Microsoftin tukeenkin soittelin ja sanoivat, että ei kannata directx:iä asentaa heidän sivuiltaan vaan suoraan amd:n sivuilta. Ohjetta en ihan ymmärtänyt...
Noo, asentelin windowsin uudelleen ja niin vaan directx:t asentui alkoi tämä ja muutkin pelit toimimaan! :kippis:
Ja sai taas todeta, ettei ilman reeniä ajamisesta tule juurikaan mitään..
Mutta kiitos neuvoista!
 
Kiitos vinkistä, näemmä vielä 3vrk tuolla 11,99€ hinnalla, pitänee harkita vakavasti. Onko tuo siis ainoastaan Steam-avain kuten sivun logosta voi päätellä? Itselleni ei ole pakollista Steamiin meneminen ja ei vain ole tullut jostain syystä hankittua ikinä mitään Humble Bundlesta, siksi kyselen.
 
Kiitos vinkistä, näemmä vielä 3vrk tuolla 11,99€ hinnalla, pitänee harkita vakavasti. Onko tuo siis ainoastaan Steam-avain kuten sivun logosta voi päätellä? Itselleni ei ole pakollista Steamiin meneminen ja ei vain ole tullut jostain syystä hankittua ikinä mitään Humble Bundlesta, siksi kyselen.

Kyllä. Suoritat maksun, ja hetken päästä ellei heti näy "Libraryssä" steam avain minkä aktivoit steamiin.
 
Tekisi mieli jotain ajella joskus PC:lläkin mutta tällä hetkellä rattiviritykset eivät ole käytännössä mahdollisia niin onko tämä miten gamepad-ystävällinen ?
 
Tekisi mieli jotain ajella joskus PC:lläkin mutta tällä hetkellä rattiviritykset eivät ole käytännössä mahdollisia niin onko tämä miten gamepad-ystävällinen ?

Ei kovinkaan PC UI:sta lähtien. Forza motorsportia tai horizonia suosittelen padikuskille.
 
  • Alfa Romeo 33 Stradale
  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
  • Lamborghini Huracan Performante
  • Lamborghini Sesto Elemento
  • Maserati Quattroporte
  • Pagani Huayra BC
On kyllä kiva lista autoja ja ilmaiseksi :O

Asentelin tässä muuten winukan uusiksi ja assetto ei enää suostu pelejä käynnistämään oculuksesssa. Kun launcherista painaa playtä niin käväsee hetken latausruudulla ja palaa. Näytöllä menee kyllä hyvin. Onko tuossa sen render moden lisäksi joku asetus mitä pitää säätää vai onkohan vaan jääny joku ini kummittelemaan kun palautin kuitenki vanhan tiedostot kansion.
 
Virittelin vanhan driving force gt:n pc:lle ja sain muuten toimimaan asseton kanssa mutta ajoon ilmestyi automaattinen jarrutus kun päästää kaasun pois, mikä neuvoksi?
 
Virittelin vanhan driving force gt:n pc:lle ja sain muuten toimimaan asseton kanssa mutta ajoon ilmestyi automaattinen jarrutus kun päästää kaasun pois, mikä neuvoksi?
Eihän ole combined pedals valittuna logitechin profilerista? Kannattaa myös tehdä kalibrointi AC:ssa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 258
Viestejä
4 533 410
Jäsenet
74 776
Uusin jäsen
JoksuG

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom