Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tää nyt oikein vakuuta. Odyssey jaksoi vetää puoleensa paljon enemmän. Maisemat on ymmärrettävän ankeat vaikka kauniitakin hetkiä on, samoin ymmärrettävistä syistä tunnistettavaa historiallista nähtävää on vähäisen puoleisesti. Pelimekaniikan puolesta tuntuu, että pelattavuus on lähinnä mennyt nihkeämmäksi kun pitää kolmea valikossa vaihdettavaa jousta kantaa yms. lintu ei tagaa kohteita. Aina väärä jousi kädessä ja kaksi linkoaa nuolen siitä millä kolmas vasta virittää jousen niin tunnelma on aika haistapaska. Predator shotin vaihto predator bow:iin tekee pelaamisesta lähinnä kömpelöä ja se ohjattava nuolikin on jostain syystä tässä lähinnä varma tapa ampua se jorpakkoon kun normaalisti ampuen se oikeasti seuraa kohdettaanVaikka näennäisiä assassin-skilli juttuja tässä onkin vähän enemmän niin ihan mättöpeliltä tämä tuntuu.
Edellisissä osissa varustenysväys meni ihan ylikin mutta tässä on sitten korjausliike liian pitkälle toiseen laitaan eli nuo kamat ei oikein jaksa enää kiinnostaa. Ihan sama mitä päällä ja millä huitoo.
Ikävä kyllä samoja fiiliksiä täällä. Odyssey oli minulle pirun hauskaa viihdettä. Molemmissa käsissä miekat, jotka skillillä tuleen ja varsinkin laivoihin hyppiminen oli hauskaa ja taistelu viihdyttävää väistö/mättö-sirkusta. Yleisesti ottaen pelimekaniikat vain tökkii tässä Valhallassa. Taistelu ei ollenkaan yhtä hauskaa ja lennokasta kuin edellisessä. Ability-taulusta lätkin johonkin suuntaan vaan ja varusteet eivät tosiaankaan hirveästi innostusta herätä.
Hahmot ovat pääasiassa olleet tasoa heikko tai jopa heikompi. Omasta hahmosta (mies) kaipaisin enemmän särmää omaavaa. Jotenkin on sellainen lipevä, liian mukava ja pullamössömäinen. Ei mielestäni Odysseyskään tässä loistanut (Origins paremmin), mutta se oli vain niin hauskaa pelattavaa, joten paljon antoi anteeksi.
Onneksi yksittäisiä siistejä hetkiä löytyy, joiden perässä olenkin ja koitan niistä tehdä peliä kantavaa. Odotan Druidi-lisäriä kaikesta huolimatta kovasti.
Mikä siinä lähitaistelussa mättää? Minun mielestäni oikein viihdyttävää.Ei minuakaan haittaa elementit, jotka ovat vieneet kauemmaksi aiempiin peleihin, mutta ei kovinkaan hauska lähitaistelu vie intoa sekä hahmon rakennus varusteiden, aseiden ja kykyjen osalta ei kauhean inspiroivaa ole.
Mikä siinä lähitaistelussa mättää? Minun mielestäni oikein viihdyttävää.
Itse en ole pelannut yhtäkään miekkailupeliä AC pelisarjan ulkopuolelta koska fantasia ei kiinnosta, joten en tietysti tiedä muista.
Miksi miekkailu jotenkin liittyy fantasiaan? Esim Kingdom Come ei ole pätkääkään fantasiaa, mutta silti miekkailu on kaiken ydinItse en ole pelannut yhtäkään miekkailupeliä AC pelisarjan ulkopuolelta koska fantasia ei kiinnosta, joten en tietysti tiedä muista.
En ole itsekään ihan varma. Jotenkin en vain ole päässyt sisään siihen kuten edellisessä. Väistelyssä epävarmuutta ja jokin sellainen klikkaus puuttuu.
Olisiko siten, että suurin osa ns. Miekkalupeleistä on fantasiaa tyyliin witcher?Miksi miekkailu jotenkin liittyy fantasiaan? Esim Kingdom Come ei ole pätkääkään fantasiaa, mutta silti miekkailu on kaiken ydin
Miten voi olla ettei muka pyöri? 3600+5700x combolla pyöri ainakin aivan hyvin.Olisiko siten, että suurin osa ns. Miekkalupeleistä on fantasiaa tyyliin witcher?
Tuo Kingdom Come löytyy steamista, mutta ei pyöri sitten juuri ollenkaan omalla 5600X/2070 Super combolla niin en ole juuri pelannut
Wat? Itse pelannut tuota 3600X ja 2060 (perus) combolla 1440p resolla, melkolailla täysillä detaileilla pian läpi ja FPS:t laskee mittarin mukaan harvemmin alle 60.Tuo Kingdom Come löytyy steamista, mutta ei pyöri sitten juuri ollenkaan omalla 5600X/2070 Super combolla niin en ole juuri pelannut
Miten voi olla ettei muka pyöri? 3600+5700x combolla pyöri ainakin aivan hyvin.
Itsellä 3440x1440 reso, mutta FPS on siellä 25-30 pinnassa vaikka tekisi mitä. Varmaan joku bugi ja tarvitsee asennella uudelleen sitten..Wat? Itse pelannut tuota 3600X ja 2060 (perus) combolla 1440p resolla, melkolailla täysillä detaileilla pian läpi ja FPS:t laskee mittarin mukaan harvemmin alle 60.
Sitä nyt ei tietenkään voi mitenkään verrata mihinkään AC peliin koska pyrkii olemaan enemmän "keskiaikasimulaattori" vaikealla taistelulla kun taas AC:t on arcademaisia parkour-simuja...
Itellä iskenyt tämä Valhalla huomattavasti paremmin kuin Odyssey. Odyssey ei enää tuntunut kovin paljoa Assassins Creed peliltä, se oli enemminkin supersankari peli.
Valhallan kehittäjä studio on sama kuin Black Flagissa ja tässä on menty ihan tarkoituksella enemmän perinteisempien Assassins Creed pelin suuntaan, se sopii kyllä itselle vallan mainiosti.
Onhan tämä liian pitkä peli, kyllä tässä varmaan se 100h itselläkin menee.
Viikko pari taukoa jos kolme aluetta enää jäljellä.Puuh,
Nyt on varmaan pakko luovuttaa. Mulla on 86h nyt peliä takana ja vielä ilmeisesti kolme aluetta "valtaamatta". Aloitin pelin vähän turhan suurella innolla ja tein/keräsin kaiken ensimmäisiltä alueilta ja nyt rupeaa tuntumaan pohkeissa tuo alun innostus. Sitten kun mukana oli nämä "lisämaat" missä pyörähdetään ja siellä samat koluamiset niin jo rupeaa maistumaan puulta. Nyt juossut päätehtävää reilun viikon verran kun iltaisin on pelannut, eikä vaan jaksa. Parhmaimmillaan peli imaisee tosi hyvin mukaan ja luolien yms. salaisuuksien koluaminen on mielekästä, mutta nyt on määrällä viety maku touhusta. Määrä ei vaan yksinkertaisesti korvaa laatua eikä hyvän pelin mittari tule pelikellon mukaan.
Ei tämä huono peli ole, mutta liika on liikaa ja toisto on toistoa oli sitten viikingillä parta tai ei.
p.s larppasin alussa niin kovaa viikinkiä, että kuuntelin kaikki keskutelutkin... nyt hakannut nappia aina kun tullut kohtauksia missä puhutaan![]()
Tekeekö millään noilla trinketeillä tai trade goodseilla mitään missään vaiheessa vai voiko ne vaan myydä? Kerran on varmaan tarvittu jotain viper eggsejä, mutta muuten itsellä ei ole ollut niille ainakaan vielä käyttöä.
EDIT: Typo
Osasko tähän kukaan sanoa mitään? Kannattaako mitään säästellä vai myyntiin vaan?
-Trinketit myyntinOsasko tähän kukaan sanoa mitään? Kannattaako mitään säästellä vai myyntiin vaan?
Jättikilpi zealot on kyllä perseestä. Minulla on Hard aste.
Helvetti, kun Ukonvasara olisi myynnissä nuorella pojalla, mutta ei ole lähellekään tarpeeksi valuuttaa.
Redwalda kilpizealot meni nyt 104 levelil. Perfect dodge oli avain ja susi skilli.
Kuinka kauan tuo susi kestää menoa vai onko se yksi moukku zealotilta ja hukka ottaa lukua?
Eikös nämä kaadu kun susi x4 ja stompilla päälle. Sitten nopeita iskuja vielä muutama ennenkuin nousee. Itse en muistanut mitään haastetta tässäJättikilpi zealot on kyllä perseestä. Minulla on Hard aste.
Helvetti, kun Ukonvasara olisi myynnissä nuorella pojalla, mutta ei ole lähellekään tarpeeksi valuuttaa.
Redwalda kilpizealot meni nyt 104 levelil. Perfect dodge oli avain ja susi skilli.
Eikös nämä kaadu kun susi x4 ja stompilla päälle. Sitten nopeita iskuja vielä muutama ennenkuin nousee. Itse en muistanut mitään haastetta tässä![]()
Tulipahan vihdoin pelattua tämäkin loppuun. Hyvä peli, mutta ehkä olisi voinut leikata pois muutaman huonomman pääjuoneen (lähes) liittymättömän alueen/story arcin.
Noiden alueiden tarinoiden laatu kun vaihteli aika paljon ja välillä meinasi tulla ähky, joka toki helpotti muutaman päivän tauolla.
Mimmoset pelityylit täällä porukalla? Jaksatteko kerätä aina alueelta kaikki vai otatteko vain muutaman mysteryn tai wealthin jos tielle osuu.
Itse olen muutaman alueen nyt kerännyt kaikki ja käy tosi puuduttavaksi. Myöskin kaikki menee juoksemalla läpi kun olet n 30-60 power levua korkeempi kuin alue. Tämä hardilla. Pitää varmaan ruveta jättämään keräily..
Mimmoset pelityylit täällä porukalla? Jaksatteko kerätä aina alueelta kaikki vai otatteko vain muutaman mysteryn tai wealthin jos tielle osuu.
Itse olen muutaman alueen nyt kerännyt kaikki ja käy tosi puuduttavaksi. Myöskin kaikki menee juoksemalla läpi kun olet n 30-60 power levua korkeempi kuin alue. Tämä hardilla. Pitää varmaan ruveta jättämään keräily..
Tuota fabriccia metsästin itsekkin kunnes jossain vaiheessa sitä alkoi löytymään joka paikasta. Vissiin kun pääsee tiettyyn leveliin niin sitä alkaa löytymään.Alussa nuohosin, nyt ei enään jaksa.
Main questista saa expaa paljon paremmin ja tavaroilla ei ole niin suurta merkitystä, toki pelityylistä riippuen, itse vedän vieläkin alkuarmorilla, ainoastaan ase on vaihtunut war hammeriin.
Ainoa mitä kaipaa on fabric, sitä ei löydy kuin random lootista joten pyrin hakemaan kaikki chestit jotka osuu main questin mukana eteen.
Juonikuviot ja viikinkiteema on ne minkä takia olen jaksanut jatkaa, sekä onhan peli kivan näköinen, tunnelma ja muutenkin.Tämä tuli ilmatteeksi emon mukana ja mietin juuri jaksaako tätä edes aloittaa, muutamat viimeaikaiset kommentit ei kyllä kannusta siihen. Kuulostaa aika perus ubilta (AC:t, FC:t, Ghost Reconit), eli suh äkkiä pitkäveteiseltä itseään toistavaa huttua. AC2, AC4 (kesken), FC3 ja FC5 pelattuna... en siis ole kolunnut läheskään kaikkia, joten siitä ei aiheudu ähkyä. Jokaisessa tullut sama turhautuminen jossain vaiheessa, eli toistaa itseään niin jumalattomasti. Tämä ehkä menisi paremmin jos vetäisi vain juonen, eikä millään tavalla koskisi collectible yms. sälään. Ongelma on vaan itsellä se, että jos tietää jossain olevan se parempi ase tai sen palaset, niin ne nyt on vaan haettava. Ei kyllä millään pystyisi pelaamaan mitään noista toista rundia...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.