Ärsyttävimmät mainokset tuotteista joita en koskaan sen vuoksi ostaisi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Oral-B mainokset, vaihtu muuten hammastahnamerkki ja seuraava sähköhammasharja on Philipsin
Posse, alkais jo nii ei tarvis joka vitun välissä mainostaa sitä
 
Harmi vaan kun huonoista mainoksista ei suuret megakorporaatiot ota oikeasti osumaa vaan jätkät ne vaan porskuttaa. Gillettekin voi syyllistää vaikka mistä maskuliinisuudesta, mutta aika vaikea on vältellä emoyhtiön tuotteita ja saada se ceo:n tietoisuuteen, että härmän penat ostaa nyt mielummin muita brändejä. Suomessa taas teleoperaattorit voi vääntää vaikka minkälaista kuraa, mutta pakko joku niistä kolmesta on valita.
Ei kai Gilletten välttäminen nyt ole edes mitenkään haastavaa jos niin haluaa tehdä, yhtä hyviä ja usein halvempia kilpailijoita löytyy niistä 30-teräisistä vibraattoreistakin, saati sitten jos mennään wet shaving puolelle. Eiköhän ne myyntiä seuraa brändeittäin, kun keskivertopulliainen tuskin edes tietää mikä yhtiö minkäkin brändin takana on.

Koko P&G:n välttäminen on toki asteen vaikeampaa, jos nyt näin haluaa tehdä, mutta ei nyt tule kyllä silloinkaan tule mieleen yhtään tuotetta, jolle ei olisi kosolti korvikkeita. P&G markkinoi lähinnä nimenomaan yleisiä tuotekategorioita, joissa kilpailua on kosolti. Vai mille tuotteelle et keksi ei P&G kilpailijaa?
 
Ärsyttävä mainos.
En kuitenkaan lähde boikotoimaan yksittäisiä kauppiaiden pyörittämiä K-kauppoja johtuen keskusliikkeen huonosta mainostoimistovalinnasta.

Mutta ainakin kyseiselle videolle voi käydä alapeukun heittämässä kiitoksena tuolle todella ärsyttävälle mainokselle. ;)
 
Onneksi täällä ei sentään ole ihan samanlaista kuin jenkkilässä, ainakaan vielä. Usein näkee tätä:

- Muutama minuutti ohjelmaa
- Sitten näytetään mitä on tulossa mainosten jälkeen
- Mainoksia, paljon
- Kerrataan mitä oli ennen mainoksia
- Muutama minuutti ohjelmaa
- Sitten näytetään mitä on tulossa mainosten jälkeen
- Mainoksia, paljon
- Kerrataan mitä oli ennen mainoksia
- Muutama minuutti ohjelmaa
- Sitten näytetään mitä on tulossa mainosten jälkeen
- Mainoksia, paljon
- Kerrataan mitä oli ennen mainoksia
- Muutama minuutti ohjelmaa
- Sitten näytetään mitä on tulossa mainosten jälkeen
- Mainoksia, paljon
- Kerrataan mitä oli ennen mainoksia

Ja niin edelleen.


:)
Tämä tuli liian vahvasti mieleen. :D
 
Foodora alkoi vituttelemaan. Fuudora. Fuudora. Huomasin kyllä typerän nimen fingelskana ihan ekalla kerralla. Toinen on se joku soijamehu/maitomainos, missä tyyppi herää ja juoksee ja taustaääni toistelee ihan hyvä tms.

Onko ihmisille kehittynyt joku kultakalan 30 sek. muisti, kun pitää typeriä hokemia toistaa? Vai onko tää joku putous -sukupolven juttu? Joku räby copynä ja adnä jossain firmassa ja käärii massit taskuun kun keksinyt että toisto luo kontettia ja uskottavuutta?
 
Hyvin harvoin mitään pistää banniin mainoksen takia, mutta Foodora meni suoraan elinikäiseen banniin. Ostan sitten sitten Woltista jos rupean näitä ruoka-appeja joskus hyödyntämään.
 
Kyllä ne ärsyttävimmät radiomainokset (ei onneksi vielä juuri telkkarissa) on ne the oth3r dan1sh guy (nimi muutettu mahdollisen SEO-hyödyn takia). Lähtee radiokanava kiertoon sama tien kun kuulee sitä muka-hauskaa ruikutusta hiertämisestä.
 
Shellin palvelumestari mainoksen takia laitan huoltsikkaketjun täksi vuodeksi boikottiin. Ei se mainos kaikista ärsyttävin ole, mutta telkan youtube-sovellus tyrkyttää mainosta joka välissä eikä sitä pysty edes skippaamaan, toisin kuin suurimman osan mainoksista.
 
Radio Ysärillä ainakin pyörii henkivakuutusmainoksia "Jarin rohkeus ottaa henkivakuutus turvaa meidän perheen tulevaisuuden" En tiedä mikä, mutta tuli tosi vahva vastareaktio. Onneksi ei oo ko. yhtiössä vakuutuksia, niin ei tartte ruveta vaihtamaan pois.
 
Radio Ysärillä ainakin pyörii henkivakuutusmainoksia "Jarin rohkeus ottaa henkivakuutus turvaa meidän perheen tulevaisuuden" En tiedä mikä, mutta tuli tosi vahva vastareaktio. Onneksi ei oo ko. yhtiössä vakuutuksia, niin ei tartte ruveta vaihtamaan pois.
Minkä yhtiön aivopieru noi mainokset on? Kertaakaan en ole pystynyt kuuntelemaan mainosta siihen asti, että olisin päässyt firman nimeen. Tietäisi sitten välttää.
Näistä on joku Sari kuoli kesällä versio kanssa. Kenelle nämä mainokset on suunnattu? En lähtökohtaisesti tahdo miettiä läheisten kuolemaa kuunnellessani radiota.
 
Radio Ysärillä ainakin pyörii henkivakuutusmainoksia "Jarin rohkeus ottaa henkivakuutus turvaa meidän perheen tulevaisuuden" En tiedä mikä, mutta tuli tosi vahva vastareaktio. Onneksi ei oo ko. yhtiössä vakuutuksia, niin ei tartte ruveta vaihtamaan pois.
Tuosta on myös televisiomainos jossa n. 30v naiset istuu tyynyt sylissä sohvalla ja puhuvat henkivakuutuksen ottamisesta, koska "silloin ajattelet läheisiäsi".
 
Radio Ysärillä ainakin pyörii henkivakuutusmainoksia "Jarin rohkeus ottaa henkivakuutus turvaa meidän perheen tulevaisuuden" En tiedä mikä, mutta tuli tosi vahva vastareaktio. Onneksi ei oo ko. yhtiössä vakuutuksia, niin ei tartte ruveta vaihtamaan pois.
Ahdistun kuullessani tämän mainoksen, ahdistus yhdessä auton ajamisen kanssa tuottaa henkivakuutuksen tarpeen ...
 
Ja ylipäätään kaikki mainokset, joissa vedotaan tunteisiin. Juurikin nuo vakuutus-, auto- ja nyt jopa ruokamainoksetkin. Kaikki pitää vetää tunteella. Minne on kadonnut vanha kunnon luotettava preussilainen jämäkkyys?

Kyllä tää mun työmatka on nyt niin svaippailua ja rakastumista tässä uudessa kansanautossa, ja ihanat muistikuvat lapsuuden mummolasta tulee mieleen näistä eväsleipien levitteestä. Tiskaaminenkin on niin hauskaa, että pitää tanssia.
 
SAS:n mainos saa jatkossa välttelemään ko. yhtiötä. Tuotakin yhtiötä on muuten tuettu verovaroin. Tuossa oli nyt se kiitos noiden verojen todellisten maksajien ja heidän edustamansa kulttuurin suuntaan.

T -.-
 
Tunteella saadaan helpommin jätettyä jälki mikä konkretisoituu ostohetkellä tiettyyn brändiin tai tuotteeseen.

Tiedän varsin hyvin. ;) Typeryyttä on myös globaali brändi tai yksittäinen tuote, joka pyörii samalla kaavalla euroopassa/amerikassa. Täällä meillä on dubattu vain tökeröt suomennokset ja eikun eetteriin. Kärjistettynä esimerkkinä Mutti tomaattisoosi. Kukaan suomalainen ei tee kalakeittoa tomaattikastikkeeseen, ja laita siihen katkarapuja.
 
Oliko rahalaitos.fi jo mainittu? Kyllä rasahtaa kun se pomppaa ruudulle.
 
Oliko rahalaitos.fi jo mainittu? Kyllä rasahtaa kun se pomppaa ruudulle.

En tiedä, mutta miten kauan se sama nainen siinä on ollut? Kymmenen vuotta? Ei haittaa omaa silmää ollenkaan, kun kattoo vaan sitä. ;) Kellään mitään time-lapse videoo? Kaverin puolesta..

/sori off topic
 
Kanava vaihtuu samantien, tai jos on boxille tallennettu niin tulee kiire skippailla yli. Äänikin ärsyttää:cautious:

Viate Pro on kanssa sellainen mihin ei voi olla törmäämättä.
 
Vippi.fi mainos radiossa jonka tunnus"musiikki" on kopioitu kaalimadolta.
Eipä tosin tulisi noiden palveluja käytettyä muutenkaan että vaikea boikotoida.
 
En tiedä, mutta miten kauan se sama nainen siinä on ollut? Kymmenen vuotta? Ei haittaa omaa silmää ollenkaan, kun kattoo vaan sitä. ;) Kellään mitään time-lapse videoo? Kaverin puolesta..

/sori off topic
Se nainen on Katariina Orimus. Ei ole kymmentä vuotta lähimainkaan Rahalaitoksen mainoksissa tosin ollut. Oli aikaisemmin Lottoarvonnassa.
 
Ennen vitutti radiomainokset, mutta nykyään ei enää.
Lopetin radion kuuntelun kokonaan.
  • Mainokset oli paskaa.
  • Musiikki oli paskaa.
  • Juontajien tyhjänpäiväiset lätinät oli paskaa.
Mieluummin sitä kuuntelee autossakin moottorin hurinaa tai sitten itse valittua musiikkia suoratoistolla.
 
Tiedän varsin hyvin. ;) Typeryyttä on myös globaali brändi tai yksittäinen tuote, joka pyörii samalla kaavalla euroopassa/amerikassa. Täällä meillä on dubattu vain tökeröt suomennokset ja eikun eetteriin. Kärjistettynä esimerkkinä Mutti tomaattisoosi. Kukaan suomalainen ei tee kalakeittoa tomaattikastikkeeseen, ja laita siihen katkarapuja.
Hirveästi en lineaarista telkkaria katso joten mainoksia ei tule kauheasti nähtyä. Mutta yksi mainos on ärsyttävyydellään ylivoimainen. Haribon mainos, jossa aikuiset puhuvat lasten äänillä.

Edit: Kyseessä siis tämä.
 
Ennen vitutti radiomainokset, mutta nykyään ei enää.
Lopetin radion kuuntelun kokonaan.
  • Mainokset oli paskaa.
  • Musiikki oli paskaa.
  • Juontajien tyhjänpäiväiset lätinät oli paskaa.
Mieluummin sitä kuuntelee autossakin moottorin hurinaa tai sitten itse valittua musiikkia suoratoistolla.

Juontajien lätinät kyllä todella tyhjänpäiväisiä ja etenkin aivan korostetun väkinäisiä ja meininki teennäistä. Kuuntelin hetken aikaa Ysäri-kanavaa, olisko ollut perjantaina. Kanava vaihtui kun juontaja päätti aktivoida kuulijoita "Hei millasii lähestymisii ootte saanu Tinderissä, soittakaas meille ja kertokaa". Vai olisko niitä kokemuksia pitänyt lähettää jossain chatboxissa tms. en edes muista. Sitä ennenkin oli teennäistä lätinää siitä, miten "miten menee" on hyvä taikka huono aloitus Tinder-pariutumisprosessissa. Tuommoista joutavaa on juonto suunnilleen kaikilla vähänkin nuoremmille ihmisille tarkoitetuilla kanavilla.

Onko sitten aika kullannut muistot vai mitä, mutta jotenkin tuntuu että esim. Tuomas Rajala ja Olli Junes YleX Iltapäivässä esihistoriallisina aikoina ainakin vähän miettivät etukäteen, mistä aikovat puhua ja saivat melko mitättömistäkin aiheista ihan viihdyttävää ja jopa hauskaa kuunneltavaa aikaiseksi. Musiikki oli silloinkin paskaa, mutta lähetystä jaksoi kuunnella kun juonto oli sentään toimivaa ja vaikka aihe olisi ollut mikä niin ei sentään väkinäistä.
 
Itestä taas aina tuntunut nuo radiojuontajien lätinät musiikkien välissä todella teennäisiltä. Kaikenmaailman "aamutiimit Jammun ja Siltavuoren kanssa" tympäsee jo oletusasetukseltaan, et kiinnostais kuunnella jotain paskaa läppää netistä/iltalehdistä löydetyistä asioista. "Tiesittekö, että peniksen pituus liittyy mustikan syöntiin. NIIN HIHIHHI". Ja just tämä "oikein aurinkoisen ihanaa hyvää huomenta kuulijat, tässä teille musiikkia rakkaat palleroiset" ja sinne väliin heitetyt "ootte ihanin aamutiimi, piristää päivää" mainokset kuulijoilta.

Jotku ihan oikeat ohjelmat radiossa on ihan jees, missä juontaja juontaa jotain järjellistä eikä vaan kuluta kuuntelijan aikaa. Esim. sellaiset missä se soittaa jotain tietyntyyppistä musiikkia ja kertoo siihen liittyviä asioita eikä vaan niitä näitä tai haastatellaan ihmisiä.

Monesti uudet radiokanavat on siitä hyviä, että mainostajat ei oo niitä löytänyt ja juontajia jännittää sen verran, että spiikit on lyhkäsiä ja uutisiakaan ei yleensä ole. Nyt joltain vitun hitmix/ysäri kanaviltakin tulee uutiset.

Oma radion kuuntelu lisääntynyt lähinnä töiden takia ja savu nousee kyl välillä korvien välistä. Välillä oli vuosia, etten oikeastaa radiota kuunnellut kuin väkipakolla autossa matkustaessa tai jossain hammaslääkärin tuolissa.
 
Viimeksi muokattu:
Aamulypsy oli ihan ok, kun siinä oli vanha trio ja vuorinen vieraana, mutta tuota uusinta lisäystä ei pysty kyllä kuuntelemaan. Kyllähän ne jaajon jututkin vähiin kävi ja samoja tarinoita kerrottiin uudestaan ja uudestaan. Radio Cityllä on ehkä parhaat juontajat ja musiikki on melko laadukasta. Radio rockilla oikeastaan ainoastan klaus fleimingin päiväkirjat on hyvää kuunneltavaa ja saisi vaikka tulla pelkästään niitä.

Kamuxin mainokset tööttäilyineen pistää kyllä ärsyttämään suuresti. Töötti on todella ärsyttävä ääni ja vielä enemmän, kun on autolla ajamassa :rage:
 
Kamuxin mainokset tööttäilyineen pistää kyllä ärsyttämään suuresti. Töötti on todella ärsyttävä ääni ja vielä enemmän, kun on autolla ajamassa :rage:
Ylipäätään kaikki natinat, kitinät, kahinat, kolinat sun muut jotka muistuttavat jotain vikaa ärsyttävät. Jokunen vuosi sitten oli joku mainos jossa oli joku tuollainen ääni ja varmaan ensimmäiset pari viikkoa joka kerta sen mainoksen kohdalla rupesi ihmettelemään että kuuluuko ääni omasta autosta. Onneksi tuohon sentään tottui. Samanlaisia ääniä on välillä jossakin biisien taustallakin.
 
Olin pitkään katsomatta telkkaria (paitsi urheilua), joten mainoksiakaan en pahemmin tuntenut, mutta nyt tässä viime vuodesta lähtien parisuhteen myötä tullut telkkarikanavia katsottua. Siten en ole ihan varma onko nämä tullut tässä viimeisen vuoden aikana vai pitemmällä aikavälillä, mutta suurin osa kaikenlaisesta "vastuullisuus"- länkytyksestä alkaa jo vituttamaan. Ei nyt sillä etteikö maapallon resurssien käytössä ja ilmaston kannalta olisi valtavasti parannettavaa, mutta mainokset tekevät sitä vaan äärimmäisen teennäisellä tavalla, ja tarkoitushan toki on vain myydä jotain roinaa tai sähköä tms. Siltä pohjalta:
- Seventh generation, voi vittu :btooth: Tämä on ainoa joka saman tien saa etsimään mute-nappia, lapsien hyväksikäyttäminen omaan propagandaan ja tuotteen myymiseen on niin vastenmielistä
- kaikki muukin epä-älyllinen "kiitos kun parannat maailmaa ostamalla tuotettamme". Ei, et paranna maailmaa ostamalla tietyn merkkistä pesuainetta, tai jotain kahden euron vettä johon on lisätty 10 milligrammaa yrttiä ja "hiilijalanjälki hyvitetty". Myöskin tuo "kiitos kun" on todella alkeellista psykologiaa, joka todennäköisesti toimii tyhmiin ihmisiin aika hyvin kun sen käyttö kokoajan lisääntyy
- se yksi helvetin rasittava naispuolinen ääninäyttelijä, joka on nykyään kaikissa muka-vastuullisissa ja muka-valveutuneissa suvakkimainoksissa. Ekan kerran kiinnitin huomiota Volvo-mainoksen jotain tyyliin "se hetki, kun rrrrakastuin ensi kerrrran". Artikulaatio äääärrrrimmäisen rrrrasittavaa. Tarkoitus siis olla jokin geneerinen 25v helsinkiläisnainen joka haluaa teeskennellä maailmanparantajaa mutta ei oikein tiedä että miten.
- Amerikkalaiset suvakkihahmot. Näitä on esim. sellainen ns. "älykäs tummaihoinen 25v nainen", jolla on silmälasit ja tietynlainen kuohkea musta tukka ja valkoihoiset kaverit (koska on "tosi suvaitsevaista kun on musta bestis"). Näitä on Suomessa olemassa noin kourallinen ihmisiä. Toinen hahmo on sellainen nuorekas keski-ikäinen mies, jolla on äärimmäisen trendikkäästi ja tarkasti trimmattu valkoisen/harmaanvärinen parta. Tällaisia miehiä ei Suomessa ole ainuttakaan.
- kaikki teennäinen "elämänläheiset tarinat", näitä viljelevät erityisesti K- ja S-ryhmä, jälkimmäinen pykälän verran paremmin. Näihin sitten joku suomalainen näyttelijä ylinäyttelemään niin rankasti että jokainen sana ja jokainen ilme pitää viedä tappiin asti, koska kaikki on niin vitun elämänläheistä. "Tämä siirtolohkare, se elää! Se kärsii! Se tuntee suuren rakkauden! Koska tästä maasta! Nousee yhdessä vahva kansa! Jne."
- kaikki koronamainokset jotka lässyttävät siitä miten rankkaa on ollut. Ymmärrän, että joihinkin maihin tämä pätee, ja nämä mainokset on monesti globaaleja, mutta Suomessahan ei ole edes rajattu oikeasti ihmisten elämää muuten kuin vähennetty tarjolla olevan viihteen määrää ja annettu suosituksia.
 
Kamuxin mainokset tööttäilyineen pistää kyllä ärsyttämään suuresti. Töötti on todella ärsyttävä ääni ja vielä enemmän, kun on autolla ajamassa :rage:
Tämä. Radiota kuunnellaan nykyisin ensisijaisesti liikenteessä. Mitkään tööttäykset ja hälytysajoneuvojen äänet eivät kuulu siihen audiovirtaan. Missä on Sääntö-Suomi kun sitä tarvittaisiin?
 
Jos ennen ärsytti se, että televisiossa mainokset saatto olla lujalla, niin nyt se vasta ärsyttää jos erehtyy kattoon jotain Ruutu+ tyyppistä palvelua missä mainosten voluumi saattaa räjähtää tiettyjen mainosten kohdalla. HUAWEI P40!!!
- kaikki teennäinen "elämänläheiset tarinat", näitä viljelevät erityisesti K- ja S-ryhmä, jälkimmäinen pykälän verran paremmin. Näihin sitten joku suomalainen näyttelijä ylinäyttelemään niin rankasti että jokainen sana ja jokainen ilme pitää viedä tappiin asti, koska kaikki on niin vitun elämänläheistä. "Tämä siirtolohkare, se elää! Se kärsii! Se tuntee suuren rakkauden! Koska tästä maasta! Nousee yhdessä vahva kansa! Jne."
- kaikki koronamainokset jotka lässyttävät siitä miten rankkaa on ollut. Ymmärrän, että joihinkin maihin tämä pätee, ja nämä mainokset on monesti globaaleja, mutta Suomessahan ei ole edes rajattu oikeasti ihmisten elämää muuten kuin vähennetty tarjolla olevan viihteen määrää ja annettu suosituksia.
On nämä ärsyttäneet ennenkin mutta joo, koronan aikana vielä enemmän.
"Vauvan ensi rääkäisy! Vanhuksen herkkä puristus! Häät! Hautajaiset! Kaikkea elämän vaiheiden tunteisiinvetoavia kuvituksia." Ja sit mainostettava tuote on joku margariini, sanomalehti tai auton mutterit. Viimeisin hirvitys tais olla vittu UPM metsäyhtiö....

Korona tuonut sit lisämausteena nämä "me näinä aikoina puhallamme yhteen hiileen, rakastamme ja pidämme huolta toisistamme." ja taas mainoksena joku autoliike tai mikälie täysin yhdentekevä asia mitä en yhdistä häihin enkä hautajaisiin tai elämän dramaattisuuteen.
 
Nyt tulee hyvin mieleen miksi lopetin mainosten katsomisen/kuuntelemisen jo vuosia sitten. Ihan samaa paskaa ja säätöä oli aina. Kun digipoksi tuli niin en ole mitään katsonut ikinä suorana, vaan pikakelaten mainokset ohi. Luojalle kiitos digitaalisesti musiikista, mp3:isa menee puhelimen muistiin varmaan miljoona ja halutessa streamina lisää.

Olihan se joskus radiossakin oikeita ohjelmia, jossa juontajat olivat oikeasti tehneet kunnon työn kuulioiden viihdyttämiseen. Se oli joskus silloin Radio Mafia aikoihin, oli viihdeohjelmia ja sitten asiantuntevat juontajat jotka oikeasti olivat musiikin ammattilaisia ja kertoivat levyistä mitä soittivat. Se oli vielä kun kuuntelin radiota, mutta Radio-Mafian jälkeen se loppui melkein täysin. Kaupallisia kanavia ei pysty, aivan idiootteja toimittajia hössöttämässä ja nauramassa muka hauskoille jutuilleen ja taas mainoksia.
 
Espanjalaiset mansikat ja kermavaahtoa: "kato nyt se on tässä se rakkaus"
Voi vittu, Kesko!

Milloinkonhan näistä kurkkumikitetyistä 90-luvun jäänteistä päästään eroon? Joka toisessa mainoksessa (ja lähes kaikissa MTV-yhtiöiden inserteissä) on sama mörisevä ja nariseva ääni, joka aiheuttaa lähinnä ärsytystä ja pahoinvointia.
 
Vaihtuu kanava heti muualle kun tämä tulee jostain
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mikä tahansa tuote tai palveluntarjoaja menee automaattisesti banniin, jos erehtyvät palkkaamaan radiomainoksensa ääninäyttelijöiksi jomman kumman, tai molemmat näistä kavereista, jotka esiintyvät esimerkiksi Pohjolan mainoksessa:


Minkä helvetin takia joka toisessa mainoksessa pitää olla tämä sama kaksikko? Kummallakin taatusti historian ärsyttävimmät äänet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 663
Viestejä
4 561 379
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom