Kolme Kariniemeläistä kilpaili siitä, kuka osaisi tehdä vittumaisimman mainoksen:
Heittämällä yksi ärsyttävimmistä spoteista, joka tällä hetkellä pyörii, eikä se lopun epävireinen kukkopilli ole edes ärsyttävin osuus, vaan kokonaisuus.
Filkassa on selvästi yritetty tavoittaa laajaa ("koko perhe") kohderyhmää ylikirkkaine väreineen ja sarjakuvamaisine miljöineen. Alussa, kun kertojan ääni alkaa puhumisen, annetaan ymmärtää, että tässä olisi nyt tulossa joku kiva pieni, ehkä jopa hauska tai oivaltava kertomus, joka jaksaisi vetää mukaansa, mutta paskat.
Kyseessä on ihan puhdas tuotemainos, jossa tiiviiseen aikarajaan vain halutaan esitellä eri tuotteita. "Kaikki voittivat!". Kylläpä lässähti tämä ns. "tarina". Spotissa ei yksinkertaisesti ole mitään hauskaa, mitään pointtia, eikä edes mitään hokemaa. Jonkin verran itse asiassa olen jopa huomannut boikotoivani Kariniemen tuotteita tämän mainoksen takia. Jo sana "kananpoika" on jotenkin uskomattoman muovinen ja ärsyttävä.