Arma Reforger - (The Road to Arma 4) PC & XBOX

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 997
Tämä peli ansaitsee oman ketjun. Tästä on tuolla ArmA III ketjussa jo keskusteltu. Mutta voisi jatkaa täällä, kun on kuitenkin aivan uusi pelimoottori käytössä ja peli tuntuu hyvin erilaiselta kuin aiemmat Bissin pelit. (hyvällä tavalla) Pelihän näyttää upealta ja on jo ajoittain erittäin hauska moninpeli, jos vaan löytyy vääntöä koneesta. Peli on siis Early Acces vaiheessa ja tänään on julkaistu Road Map siitä kuinka peliä tullaan kehittämään.

 
Viimeksi muokattu:
Pikainen COOP-sessio vedetty niin että kaveri hostasi. Verrattuna Arma3 toihan pyörii ihan höyhenenkepeästi, mutta ei tarvinnut vielä miettiä fps-limitteriä =) AI on vielä tyhmä kuin saapas kun on tottunut LAMBSiin. Vaan onhan tossa enginessä lupausta paremmasta Arma-huomisesta ihan kummasti, vaikka on vielä paljon parannettavaakin. Nettikoodipuolella raportoituun pingiin nähden melkosta viivettä välillä ja ajoneuvot käyttäytyy miten milloinkin. Pientä graafista glitchiä siellä ja täällä, mutta eipä tää nyt kauppakamaa vielä esitäkkään olevansa.

Pikkusen aloittelin tutustumaan työkaluihinkin, mutta vaatii ehkä muutaman youtube-luennon että pääsee kunnolla sisään. Ensivaikutelmaksi toki jäi, että parempaan päin on menty tälläkin saralla. Vaikka kyllähän Eden nyt ihan asiansa on ajanut.
 
Eilen näköjään tullut Crossplay -päivitys.
Crossplay
  • Added: Crossplay is enabled now
  • Added: Dedicated server config allows platform setup of PC or Xbox+PC crossplay
    • Added: Server browser crossplay filters
    • Added: Warning to loading screen displayed when joining a crossplay server
    • Added: Crossplay privilege checked and used on Xbox
    • Added: Player list showing a column with platform icon
Game

  • Fixed: Missing open trunk user action on Ural truck
  • Fixed: Possible crash in building mode
  • Fixed: Possible crash when exiting ladders
  • Fixed: AI getting stuck when exiting ladder after climbing it up
  • Fixed: Semi-lowered weapon does not shoot immediately on mouse click but raises the weapon
  • Fixed: Crash possible after grenade throwing is canceled
  • Fixed: Get in and switch seat action on cargo variants of trucks is now accessible
  • Fixed: Controls conflict between saved camera in GM and saved selections
  • Fixed: Control hint for using slot 4 on the controller was missing
  • Tweaked: Deploying MHQ on top of rocks is restricted
  • Changed: Server browser now sorts by ping by default
  • Changed: After using a bandage, automatically assigns a new one to the quick bar
  • Changed: Arrow keys are no longer controlling character movement
  • Added: Unbind action to keybinding settings
  • Added: Official and community server filters in server browser
  • Added: Possibility to delay deactivation of an animated object on BaseItemAnimationComponent
Modding

  • Fixed: Crash caused by clicking on Retry button in Virtual Machine Exception window
  • Fixed: World Editor invalid bounding box when starting a mission with an empty world
  • Changed: Workbench profile folder is now separated from the game, called ArmaReforgerWorkbench
  • Added: Script methods to bind and call custom commands and variables in animation data
  • Added: CallCommand4I was missing in _AnimationControllerComponen_t
Multiplayer

  • Fixed: Prevent certain network desyncs when removing items from replication to crash the game
  • Fixed: Prevent a crash when the client receives an RPC for an item that has locally been removed from replication
  • Fixed: State replication could be stalled by bandwidth limit
  • Tweaked: Optimized http requests using the same connection
  • Tweaked: Minor streaming optimization for UniversalInventoryStorageComponent
  • Tweaked: InventoryStorageSlot streaming optimization
  • Tweaked: Destructibles streaming traffic
  • Tweaked: RplComponent streaming traffic
  • Added: Separate RplError value for kick due to flooding and stalling to better differentiate between these two cases


 
XsX:llä ainakin jopa yksin tutossa ja ajellessa pitkin karttaa, fps dippailee tosi pahasti, varmaan menee monesti alle 20:n.
 
Onko Bohemia julkaissut mitään suuntaa kauanko tätä peliä kehitetään ja koska e Arma 4 olisi sitten tulossa?

Ei viitsis nyt turhaan tätä hommata jos tämä on enemmänkin modaajille tarkoitettu eikä tarjoa yksinpelaavalle nii kauheasti.
 
Onko Bohemia julkaissut mitään suuntaa kauanko tätä peliä kehitetään ja koska e Arma 4 olisi sitten tulossa?

Ei viitsis nyt turhaan tätä hommata jos tämä on enemmänkin modaajille tarkoitettu eikä tarjoa yksinpelaavalle nii kauheasti.
Avausviestissä linkki Roadmappiin. ;)

With the release of the game's 1.0 update next year, the support of Arma Reforger definitely doesn't end there and it won't end until the release of Arma 4, but that's a story for the future! Let's fix what we have now first!

Reforger will be supported after 1.0.

Arma 4 ei tule vielä vuosiin.
 
Ensimmäinen isompi päivitys julkaistu pari päivää sitten. Uusi Co-op pelimuoto vaikuttaa lupaavalta. Myös uusi pelialue lisätty (Arland)

 
Tässä ei taida vieläkään olla kunnon yksinpeliä kuten Operation Flashpointissa oli?
 
Joko ne serverit toimii?

Vielä kesällä heitteli ulos. Ei niin pahasti kuin julkaisussa mutta niin pahasti että ei tehnyt mieli jatkaa pelaamista.
 
Tää alkoi kiinnostella 1.0 version jälkeen. Onkos onlinessa mitään elämää?
 
Harmi ettei ole mitään alkeellista yksinpeli mättöä edes ilmeisesti? Ei tarvis kuin joku lentokentän myllytys tms.
 
Kaveri sanoi että AI on vielä hiomaton ja ampuu esteiden läpi tai yöllä suoraan kuulaa kalloon, eli olosuhteet eivät estä mitään. Ei kuullosta houkuttelevalle, jos tämä on totta.
 
Kyllä tämän hauskuus piilee edelleen 50 vs. 50 pelaajamätössä, koko saaren tai pienemmän pelialueen hallinasta taisteltaessa. Alusta saakka mukana ollut radio-systeemi ja uudet logistiset uudituksen tuovan tähän mukavan taktisen lisän. AI on mitä on, mutta kyllä nuo coopit AI:ta vastaankin toimii. BIS varmasti pyrkii tuota AI:ta jatkuvasti kehittämään matkalla kohti ArmA 4:sta. Pelimoottori on kyllä lupaava. Tämä on pyörinyt nykykoneella loistavasti ja on visuualisesti upea.
 
Ostin tän alennuksella, pelasin ehkä vajaa tunnin verran yhteensä, ihmettelin menoa mutta totesin että sillai vähän liikaa opeteltavaa kun Arma III on mulla pahasti kesken. Autoilla ajaminen on kyl ihan makeeta ja OFP teema oli tekijöiltä loistava valinta, mutta moni tärkeä perustoiminnallisuus muuttuu radikaalisesti, niin en oikein jaksa samaan aikaan muistella Arma III ja Reforgerin eri asioita ja hyppiä pelistä toiseen yms. Kun Arma 4 tulee joskus ja alkaa olee lapsibugit ratkaistu, niin siihen on hypättävä sitten kerralla ja sammutettava Arma3 palvelimet :D
 
Oho, unohtunut, että tästä on oma ketju. Tullut juteltua A3 ketjussa.

Tähän on juuri tullut oikein odotettu isompi päivitys:
 
No nythän mä innostuin tästä ihan täysillä ja meinaa A3 varmaan jäädä. Se Combat OPS on hyvä alku ja Escape löytyy myös. Olis mulla pari murhettakin;

1. Arma 3ssa näyttöohjain RTX 3070 8GB ei juurikaan huutanut ja oli hiljaa. Reforgerissa näyttiksen tuulettimet pyörii täysillä. Olen veivannut jotain näyttöasetuksia mutta ei tunnu olevan tuulettimiin vaikutuksia.
2. Steamin "Recently Played With" ei taida kerätä Reforgeista steam käyttäjiä, tosin kuin Arma 3ssa näkyy aina jälkeenpäin kenen kanssa on pelannut ja voi kutsua kavereiksi.
 
Ostakkee Reforger ennen 18.11 niin saatte alea, sen jälkeen se on 39€.

Save 25% on Arma Reforger on Steam

Vaikuttaa siltä, että Reforger tulee jäämään meidän kanssa eloon vähän pidemmäksi aikaa :D
Kyllä vain, Arma 4 on ilmoitettu saapuvan vuonna 2027. Eli jokunen vuosi mennään vielä Reforgerilla.

image.png
 
Toi Combat Ops on kyl kiva pienellä porukalla mutta buginen, se Attach mission ei ikinä lopu eikä sitä "kampanjaa" saa vedettyä läpi. Onko mulla samoja ongelmia?
 
meil on nyt su 15.12 arma.eussa combat ops läpipeluu klo 21 alkaen, joinikaa mukaan discordiin (linkki signaturessa). Hyvää settiä aloittelijoille.
 
Tämä pelihän julkaistiin PS5:lle 12.12.2024, mikä oli erittäin mukava asia tälläiselle vanhalle Arma2/3 pelaajalle, jolla on vain pleikka nykyään.
Olen hieman yllättynyt, ettei tämä peli ole saanut foorumilla enempää huomiota kun voisi kuvitella että tälläinen hidastempoisempi ja taktinen räiskintä uppoaisi vanhempaan peliyleisöön.

Ikinä en Arma2/3:ssa pelannut mitkälie olivatkaan Bohemian tarjoamat peruspelimuodot. En siis edes tiedä, mitkä nämä pelimuodot olivat noissa peleissä vaan aina tuli pelattua modattuja moninpelejä.
Yllätyksekseni Reforgerin moninpelin peruspelimuoto Conflict (PVPVE) on sellaisenaan todella mukavaa pelattavaa. Yllättävän lähellä Project Realityn tapaista pelimuotoa.
Pleikallahan ei toimi modit vielä, saatika kukatietää että tulevatko ollenkaan mutta vanillaservuja on aivan tajuttomattomasti ja pelaajamäärät on todella isot. Epäilemättä kiitos uusien PS5 pelaajien, sekä hyvässä ja huonossa.
Teamkillausta näkyy jonnin verran sekä mikittömyyttä. Suomalaisiakin tulee vastaan tuon tuostakin. 3D voice chat on kyllä ihan ykkönen tälläisissä peleissä, vaikka vihu voikin kuulla sanomiset.

PS5 huonoja puolia (joiden kanssa voi elää): Performance mode ei ole niin kaunis kuin voisi kuvitella nykyaikaiselta peliltä ja screen tearingia esiintyy. Inventory-valikkojen hallinta aivan tuskaa pleikalla. Painikeyhdistelmiä on tuhat joiden opiskelussa kestää. Peli kaatuu toisinaan.

Näin about viikon pelaamisen jälkeen sanoisin kuitenkin, että Default Danielina vaan puskiin hiipimään ja kovaa mikin käyttöä niin löytyy peliseuraa nopsaan.

Tälläinen video tuli vastaan myös suomalaisista pelaajista (oletan, että pelaajat hieman kaljoissaan):

 
Viimeksi muokattu:
Pelannut tätä nyt reilut 60 tuntia PS5 Prolla, jolle löytyy pelistä suora tuki. Menee täällä suoraan vuoden pelien kategoriaan, alkuvuoden Helldivers 2:n kaveriksi.

Armeijan käyneelle tuo muistoja jo nostalgian sävyttämiltä mettäreissuilta. Tunnelmallista, kun yön pimeydessä valoraketit hetken muodostavat varjoja metsän keskellä. Mahdollistaa soolopelaamisen, mutta myös satunnaiset ryhmäytymiset jotka ovat koukuttavia kun porukat pelaa yhteen samaan maaliin. Eikä tarvitse välttämättä pitää mikrofonia auki vaikka paljoa se auttaisi.

5/5
 
Pelannut tätä nyt reilut 60 tuntia PS5 Prolla, jolle löytyy pelistä suora tuki. Menee täällä suoraan vuoden pelien kategoriaan, alkuvuoden Helldivers 2:n kaveriksi.

Armeijan käyneelle tuo muistoja jo nostalgian sävyttämiltä mettäreissuilta. Tunnelmallista, kun yön pimeydessä valoraketit hetken muodostavat varjoja metsän keskellä. Mahdollistaa soolopelaamisen, mutta myös satunnaiset ryhmäytymiset jotka ovat koukuttavia kun porukat pelaa yhteen samaan maaliin. Eikä tarvitse välttämättä pitää mikrofonia auki vaikka paljoa se auttaisi.

5/5
Osaatko sanoa kuinka paljon paremmin ko. peli pyörii Proolla kuin perus-Ps5lla?
 
Niin miten yleensä ottaen PS5-version pyöriminen Series X.n versioon verrattuna? Jota en tosin ole enää aikoihin kokeillut mutta kun ilmestyi vuosi-pari sitten niin nyki ja paukkui aika tavalla.
 
Reddit yms. perusteella X ja Ps5 pyörittää peliä about samoin. Tosin Xllä ei kait ole screen tearingiä. Ihan hyvin tai ainakin pelattavastihan tämä pyörii. Serveri lagit enemmän haittaa.
 
Osaatko sanoa kuinka paljon paremmin ko. peli pyörii Proolla kuin perus-Ps5lla?
Eroja perusmalliin en tiedä. Tällä PS5 Prolla 30 fps tai 60 fps riippuen kumpi mode valittu. Pelaan 60 fps ja mittari ruudulla kertoo tasaisesta ruudunpäivityksestä. Joskus harvoin tapahtuu nykähdyksiä, mutta näiden arvelen johtuvan nettiyhteystä.

Peli kaatunut muistaakseni vain kerran näiden 60 tunnin aikana. Viikonloppuna pisin maratonimatsi taisi kestää 6-7 tuntia.

Kontrollit ovat kynnyksen takana, joten kannattaa tehdä se harjoittelu heti alkuun läpi. Ohjauksen oppii kyllä ja siirtyy taka-alalle kaiken huomion keskittyessä ympäristön havainnointiin. Otin sen ohjaimen liiketunnistuksen pois päältä, vaikka paikoin kätevä olikin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 325
Viestejä
4 562 526
Jäsenet
75 182
Uusin jäsen
sallamaria

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom