Argb liitin väärään paikkaan ---> kone ei boottaa

Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
171
Emolevy: asrock fatality x370 gaming-itx/ac

Tuikkasin tuulettimen rgb liittimen tommoseen amd led fan usb liittimeen, jossa siis pinnit vasemmalta oikealle: Gnd, P+, P-, USB_PWR. Kone käynnisty ilman valoja. Sammutin ja käänsin tuon toisin päin liitäntään. --> punaset valot himmeenä kaikessa. Painoin virtanappia pohjaan niin hetkellisesti kaikki ledit valkosena kirkkaana ja irti päästettäessä palaa punaiseksi. No pitempi painallus kaikki palaa ja kuva tulee. Valot tais sammua käyttiksessä. No sammutin jostain syystä virttiksen virtanapista kun virtanapeilla ei sammunu. (Aattelin että pistetään pakettiin kun toimii)

Seuraava käynnistys niin kaikki palaa himmeen punaisena, kotelotuulettimet ei pyöri mutta cpu tuuletin pyörii ja ei kuvaa. Painelu ei vaikuta mitään napin tyypistä riippumatta. Sitten tajuan, että olen työntänyt tuota liitintä väärään liitäntään: alta löytyy 4 pinninen mikä lie amd fan led, jossa 12+, R, G, B. Laitan siihen ja kone ei boottaa. Näyttis irti ja koko rgb johto ja manuaalisesti ruuvarilla käyntiin pinneistä --> ei tapahdu mitään. Cmos resetattu.

Aika selvähän tämä jo minulle on että jotain tossa ansaitusti kärähti. Kysymys kuuluu, että mitä? Olettaisin että emo kärähti ja muut säily ehjänä ehkä ledi letkaa lukuunottamatta. Tuossa oli tosiaan kiinni rgb tuuletin, pitempi nauha ja lyhyempi nauha. Näyttis näyttäs ainakin mainaavan ihan hyvin. Muita osia en voi itse testata niin arvauksia otetaan vastaan, koska hyvinkin voi olla että nuo lähtevät myyntiin noutokaupalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 151
Viestejä
4 226 855
Jäsenet
71 184
Uusin jäsen
k_ingman87

Hinta.fi

Ylös Bottom