Olipa harvinaisen kökkö artikkeli.Monta syytä olla ostamatta iPhonea Iphonen ostamista ei kannata edes miettiä! Olen näistä tämän artikkelin asioista täysin samaa mieltä!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olipa harvinaisen kökkö artikkeli.Monta syytä olla ostamatta iPhonea Iphonen ostamista ei kannata edes miettiä! Olen näistä tämän artikkelin asioista täysin samaa mieltä!
Olipa harvinaisen kökkö artikkeli.
SD-kortit ja tiedostojen siirto kaapelilla. Missähän vuodessa tuo jutun tekijä elää? Ja ainakin mulla kyllä Garminin kello toimii vallan mainiosti iPhonen kanssa. Itse asiassa paremmin kun Androidin, kun ilmoitukset tulevat kelloonkin heti eikä hetken päästä.
Mä en ole koskaan siirtänyt mitään muita filejä luurista koneelle kuin valokuvia. Ja se on onnistunut tähän mennessä kaapelilla. Toisinpäin on hiukan hankalampaa. Mutta kuka siirtää kuvia koneelta luuriin ja miksi? Musan siirron suhteen iPhone on kyllä perverssi, jos on mp3:sia tarkoitus siirrellä.
Tätä mietin itsekkin, käsi ylös kuka muistaa koska on viimeksi lyönyt puhelimen piuhalla kiinni koneeseen ja alkanut navigoimaan DCIM kansioon että saa lomakuvat koneelle talteen.SD-kortit ja tiedostojen siirto kaapelilla. Missähän vuodessa tuo jutun tekijä elää?
Juuri viime viikolla piti siirtää pari gigaa videoita puhelimesta piuhalla kun icloud veti hepulit vaikka oli erikseen valittu ettei videoita ja kuvia varmuuskopioida.Tätä mietin itsekkin, käsi ylös kuka muistaa koska on viimeksi lyönyt puhelimen piuhalla kiinni koneeseen ja alkanut navigoimaan DCIM kansioon että saa lomakuvat koneelle talteen.
Se että iPhone ei anna tuohonkaan mahdollisuutta windows puolella ilman iTunesia tai pilvellä leikkimistä, ei istu omaan kuvaan ÄLYpuhelimen käytöstä.
koko iTunes antaa sellaiset "turn of the millennia" Nokia PC Suite fiilikset ettei tosikaan. toki sillä erolla että PC Suite oli kohtalaisen kevyt ohjelma.
kun viimeksi joskus WIn 7 alkuaikoina kokeilin mikä se iTunes oikein on, niin koko kone tuntui hidastuvan puolella vaikkei oikeastaan mitään tapahtunut.
Ja kummassakin ohjeessa mentiin perse edellä puunrunkoa ylöspäin.Oletko nyt ihan varma? Löytyi heti nämä kaksi optiota:
![]()
2 Ways to Transfer Files from iPhone to Windows
Need to transfer files from iPhone to Windows devices? Whether you want to use a cable or do it wirelessly, this guide has you covered.appletoolbox.com
![]()
How to Quickly Transfer Photos from iPhone to Windows 11
iPhones and Windows can play nicely together if you know the right places to click.www.howtogeek.com
Ja kummassakin ohjeessa mentiin perse edellä puunrunkoa ylöspäin.
Ensimmäinen pääsi jo lähelle kun käskettiin copy pastettaa kuvat ja videot ihan file explorerin kautta, mutta edelleen vain kuvat ja videot.
Spotify, vaikkakin käyttäjän kannalta paras palvelu ( laajimmin musiikkia eri genreistä ) on nyt n. vuoden sisällä muuttanut ehtojansa musiikintekijöiden suuntaan. Muistaakseni vain 10-15% kaikista Spotifyssa olevista kappaleista tuovat rahaa tekijöilleen, ja tämä johtuu Spotifyn muuttuneesta käytännöstä jossa vaatimuksena on vähintään 1000 soittokertaa per kappale, ennenkuin Spotify alkaa tilittämään maksuja. Tuo raja on niin korkea, että auttamatta valtaosa biiseistä jotka ovat palvelussa, ovat lähinnä siellä pelkkää hyväntekeiväisyyttä.Spotify on kyllä vähentänyt mp3-pelleilyn aika lailla minimiin. Uusia levyjä en ole ostanut vuosiin, joten rippaamistakaan en enää tee. Mutta jos oli tuskaa ylläpitää musakirjastoa iTunesilla win-koneella, Macilla se on lähes salatiedettä.
Applen Musicia käytän lähinnä lentokoneessa. Spotifyn offline kyllä palvelee, mutta kun oli vanhastaan mp3:sia luurissa, niitäkin tuli kuunneltua reissuissa. Sitten kävi mielessä päivittää hiukan valikoimaa, kun pari suosikkilevyä ei ollut Spotifyssä. Olin siirtynyt kuvankäsittelyn takia Maciin, mutta iTunes ei enää ollutkaan tie onneen. Tilalle oli tullut tuo Music. Mulla on vieläkin paperille kirjoitetut ohjeet, miten se synkkaus Macin avulla tehdään. Ei lähe ulkomuistista eikä heuristiikalla.
Mainittakoon nyt vielä, etten käytä iCloudia. Ei ole mua varten.
Melko pintapuolinen artikkeli. Googlen tuotteet eivät vain ole millään mittarilla tietoturvallisia, pätee myös siis Androidiin. Toisaalta se on juuri tämä tietoturva, josta Applen tekniikkaa käyttävät maksavat sitten pientä bonusta vähän hintavampien puhelimien ja tietokoneiden muodossa. Käytännössä siis vaikka ostaa tekniikkaa, maksaakin myös tietoturvasta. Apple on tavallaan sillä tavoin ihan hyvässä asemassa, että sillä on varaa pyytää enemmän hintaa ja vastineeksi sitten ei myy yksityiskohtaista tietoa jokaisesta käyttäjästä esim. mainostajille.Monta syytä olla ostamatta iPhonea Iphonen ostamista ei kannata edes miettiä! Olen näistä tämän artikkelin asioista täysin samaa mieltä!
Melko pintapuolinen artikkeli. Googlen tuotteet eivät vain ole millään mittarilla tietoturvallisia, pätee myös siis Androidiin. Toisaalta se on juuri tämä tietoturva, josta Applen tekniikkaa käyttävät maksavat sitten pientä bonusta vähän hintavampien puhelimien ja tietokoneiden muodossa. Käytännössä siis vaikka ostaa tekniikkaa, maksaakin myös tietoturvasta. Apple on tavallaan sillä tavoin ihan hyvässä asemassa, että sillä on varaa pyytää enemmän hintaa ja vastineeksi sitten ei myy yksityiskohtaista tietoa jokaisesta käyttäjästä esim. mainostajille.
Vaikkei Applekaan tässä asiassa täydellinen ole, on se kuitenkin kaukana siitä katastrofista mitä Google edustaa käyttäjän tietojen käsittelyssä.
Tuohon uutiseen liittyen jos kiinnostaa niin tässä on pari vuotta vanhassa videossa aika hyvin pureskeltu tuota Applen mainoshommaa ja miten keräävät dataa:![]()
Apple Fined $8.5 Million for Illegally Collecting iPhone Owners' Data for Ads
The company harvested iPhone owners’ data for targeted ads without proper consent, a French regulator ruled. It's a rare privacy misstep for Tim Cook.gizmodo.com
Itse koen tämän Apple=yksityisyys luottamuksen melkein vaarallisempana kuin Googlen tyylii hoitaa asiat.
En väitä että kaikki mitä Applen laitteilla teet, olisi Tim Applen työpöydällä luettavissa selkokielellä.
Mutta se sokea luotto siihen että Apple on kiva kaveri, voi osoittautua ihan yhtä reikäiseksi yksityisyyden osalta kuin Google.
Lähinnä tuo sokea luotto hirvittää.
Avoimin mielin. Unohda oppimasi. Asioita tehdää erilailla. Vähä sama, ku windowsista linuxiin, mut ei kuitenkaan. Jos ei oo muuta apple ekosysteemiä käytössä, nii en suosittelisi välttis. Jos oot tottunu leikkiin eri käyttiksien kans, nii sopeudut kyllä.Meneekö ihan metsään jos siirtyy OP12 --> IP16PM?
Aina ollut Androidi nyt tekis mieli koittaa iphonea.
Tai sitten odottaa op13![]()
Eipä siinä nyt kovin pahasti metsään voi mennä. OPn vehkeet omasta mielestä muutenkin vain speksikikkailua, kaikki muu onkin sitten "kiinakamaa" ja etenkin softalaatu mennyt joka vuosi vain huonompaan suuntaan.Meneekö ihan metsään jos siirtyy OP12 --> IP16PM?
Aina ollut Androidi nyt tekis mieli koittaa iphonea.
Tai sitten odottaa op13![]()
Varmaan vähän huonommin. Telialla nyt esim. 16PM asiakasetuhintaan 1379€ ja DNA:lla 1389€.Onko yleensä ollut mitään bf tarjouksia iphoneista?
Harvemmin ainakaan ihan uusista malleista, jotain pikku (~100e) alennuksia on voinut ollaOnko yleensä ollut mitään bf tarjouksia iphoneista?
OkeiHarvemmin ainakaan ihan uusista malleista, jotain pikku (~100e) alennuksia on voinut olla
Käy kyttään vaikka hopeisesta omenasta käytettynä. Kellot ja kännyt vanhenpanakin iha käyttistä.OkeiEntä apple watcheista? Tajusin että pitää kellokin päivittää ios sopivaksi.
Luultavasti BF päivien tarjouksissa saattaa esim Series 9 saada alennettuun hintaan nyt kun Series 10 on sen korvannut. Mutta einakaan toistaiseksi ei ole omiin silmiin tarjouksissa noita näkynyt.OkeiEntä apple watcheista? Tajusin että pitää kellokin päivittää ios sopivaksi.
Ottaahan se naarmuja siinä missä muutkin. Kalvoa ei kannata laittaa, ei pärjää laseille. Spigenin lasi päälle. On todella hyvä.Kuinka herkkä ip16pm näyttö on naarmujen suhteen? Mietin suojakalvoa ja saa muuten ehdottaa jotain hyviä!
Plussalla ei toistaiseksi ole toimivaa NFC toteutusta iPhonella, mutta plussat saa luettua viivakoodilla. Ainakin toistaiseksi.Olen harkinnut iPhoneen siirtymistä seuraavaksi, mutta onko NFC vieläkin rampautettu? Eli saako mitenkään iPhonella K-plussa pisteitä ja toimiiko iPhone NFC avaimena Teslassa? Eikä jotain NFC juttuja applen pitänyt avata vai muistanko väärin?
S bonukset ja maksutapa edun saa ainakin nykyään, sellaisen tiedon löysin.
K-plussa toimii viivakoodia näyttämällä, mutta teknistä estettä ei ymmärtääkseni ole K-plussaa kehittää toimimaan walletista, kuten S-bonus jo nyt toimii.Olen harkinnut iPhoneen siirtymistä seuraavaksi, mutta onko NFC vieläkin rampautettu? Eli saako mitenkään iPhonella K-plussa pisteitä ja toimiiko iPhone NFC avaimena Teslassa? Eikä jotain NFC juttuja applen pitänyt avata vai muistanko väärin?
S bonukset ja maksutapa edun saa ainakin nykyään, sellaisen tiedon löysin.
Kyllä Tesla käyttää NFC:tä, minulla siis nyt android puhelin on myös nfc "avainkorttina", koska en koskaan kanna fyysistä avainkorttia mukana ja 1,5v aikana on ainakin 2 kertaa käynyt niin että BT ei ole lähtenyt toimimaan edes puhelimen uudelleen käynnistämällä. Tällöin sitten vaan länttää andoid puhelimen ovipilariin niin homma on selvä. Ilman tällaista backuppia olisi aika orpo olo, enkä ole enää vuosiin pitänyt lompakkoakaan mukana niin ei oikein aivainkortti kulkisi mukana.Plussalla ei toistaiseksi ole toimivaa NFC toteutusta iPhonella, mutta plussat saa luettua viivakoodilla. Ainakin toistaiseksi.
Tesla taas ei käytä NFC:tä vaan lähinnä Bluetoothia joka siis toimii iPhonella jopa paremmin kuin Androidilla. Ja siis samat mobiiliavaimet saa tehtyä ihan samalla tavalla iPhonella kuin Androidilla. Jos siis tätä nyt tarkoitit.
Nojuu tuollainen NFC ei toimi, mutta itsellä ei ainakan iPhonella ole tuo ovien aukeaminen tainnut kusta kertaakaan, androidilla (etenkin pixel 9 sarjalla) oli alussa ihan jatkuvasti ongelmia.Kyllä Tesla käyttää NFC:tä, minulla siis nyt android puhelin on myös nfc "avainkorttina", koska en koskaan kanna fyysistä avainkorttia mukana ja 1,5v aikana on ainakin 2 kertaa käynyt niin että BT ei ole lähtenyt toimimaan edes puhelimen uudelleen käynnistämällä. Tällöin sitten vaan länttää andoid puhelimen ovipilariin niin homma on selvä. Ilman tällaista backuppia olisi aika orpo olo, enkä ole enää vuosiin pitänyt lompakkoakaan mukana niin ei oikein aivainkortti kulkisi mukana.
No toivottavasti saisivat tuon joskus iphonellakin toimimaan. En tiedä mistä tuo bt ongelma on johtunut, autosta vai puhelimesta, mutta tosiaan joku offline nfc avain olisi kiva aina olla varmuudeksi mukana.
Tuohon uutiseen liittyen jos kiinnostaa niin tässä on pari vuotta vanhassa videossa aika hyvin pureskeltu tuota Applen mainoshommaa ja miten keräävät dataa:
Itsellä kyllä onnistuu, näytän siis eka kelloa josta lukee bonukset, sen jälkeen Wallet pitää aktivoida uudestaan ja valita haluama maksukortti (tai maksaa default kortilla).Sellainen "bugi" tuli vastaan Apple Watchin kanssa S-ryhmän kaupoissa asioidessa, että kun olen nostanut tavarat liukuhihnalle ja siirryn kassan ohi pakkaamaan tavaroita ja ohimennessäni vilautan kellosta bonukset, ei se sen jälkeen enää hyväksy maksua kellon kautta vaikka yrittäisi käsin vaihtaa kellosta pankkikortin käyttöön. On otettava puhelin esiin ja maksettava sillä. Vastaavasti taas, jos laitan bonukset puhelimen kautta, onnistuu sen jälkeen maksu kellolla.
Kyllä täällä toi on toiminut alusta asti että ensin bonukset ja sen jälkeen maksu. Pitää vain uudelleen avata wallet tuossa välissäSellainen "bugi" tuli vastaan Apple Watchin kanssa S-ryhmän kaupoissa asioidessa, että kun olen nostanut tavarat liukuhihnalle ja siirryn kassan ohi pakkaamaan tavaroita ja ohimennessäni vilautan kellosta bonukset, ei se sen jälkeen enää hyväksy maksua kellon kautta vaikka yrittäisi käsin vaihtaa kellosta pankkikortin käyttöön. On otettava puhelin esiin ja maksettava sillä. Vastaavasti taas, jos laitan bonukset puhelimen kautta, onnistuu sen jälkeen maksu kellolla.
Mulla myös toiminut ihan ongelmitta bonukset ja maksaminen. Itse siis ainakin aktivoin walletin ja valitsen manuaalisesti bonuskortin listasta ja vien kellon maksupäätteelle. Tämän jälkeen sama koko homma uudestaan, mutta valitsen listasta maksukortin. Sama proseduuri täytyy siis tehdä kaksi; eka bonuskortin ja toka maksukortin kanssa. En tiedä pitäisikö homma toimia myös jollain mulla tapaa, jossa tämä bugi tulee esiin?Sellainen "bugi" tuli vastaan Apple Watchin kanssa S-ryhmän kaupoissa asioidessa, että kun olen nostanut tavarat liukuhihnalle ja siirryn kassan ohi pakkaamaan tavaroita ja ohimennessäni vilautan kellosta bonukset, ei se sen jälkeen enää hyväksy maksua kellon kautta vaikka yrittäisi käsin vaihtaa kellosta pankkikortin käyttöön. On otettava puhelin esiin ja maksettava sillä. Vastaavasti taas, jos laitan bonukset puhelimen kautta, onnistuu sen jälkeen maksu kellolla.
Bonuskorttia ei tarvitse valita vaan osaa kyllä ottaa sen automaattisesti kun vaan aktivoi walletin ja vie päätteelleMulla myös toiminut ihan ongelmitta bonukset ja maksaminen. Itse siis ainakin aktivoin walletin ja valitsen manuaalisesti bonuskortin listasta ja vien kellon maksupäätteelle. Tämän jälkeen sama koko homma uudestaan, mutta valitsen listasta maksukortin. Sama proseduuri täytyy siis tehdä kaksi; eka bonuskortin ja toka maksukortin kanssa. En tiedä pitäisikö homma toimia myös jollain mulla tapaa, jossa tämä bugi tulee esiin?
Okei täytyykin kokeilla ensi kerralla. Mulla oli joku käsitys, että voisi toimia myös automaagisesti, mutta en ilmeisesti ekalla kerralla saanut bonuksia toimimaan kuin valitsemalla bonuskortin manuaalisesti listasta, joten näin on menty nyt pari kuukautta.Bonuskorttia ei tarvitse valita vaan osaa kyllä ottaa sen automaattisesti kun vaan aktivoi walletin ja vie päätteelle
Ei edes bonuskorttia tartte valita, tunnistaa automaattisesti ja vaihtaa bonus korttiin s-ryhmällä. Vaikka haluais ei bonusta voi skipata, ainakaan en oo keksinny mitenMulla myös toiminut ihan ongelmitta bonukset ja maksaminen. Itse siis ainakin aktivoin walletin ja valitsen manuaalisesti bonuskortin listasta ja vien kellon maksupäätteelle. Tämän jälkeen sama koko homma uudestaan, mutta valitsen listasta maksukortin. Sama proseduuri täytyy siis tehdä kaksi; eka bonuskortin ja toka maksukortin kanssa. En tiedä pitäisikö homma toimia myös jollain mulla tapaa, jossa tämä bugi tulee esiin?