• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Apple vs. Android väittely-/vertailu-/vääntöketju

Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
62
Yleensä Android puolella äänenvoimakkuuden säätö on oikealla puolella mutta iPhone on laittanut säädön vasemmalle joka varmaan sopii vasureille mutta oikea käteisellä se on ihan nurjalla puolella.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 209
Yleensä Android puolella äänenvoimakkuuden säätö on oikealla puolella mutta iPhone on laittanut säädön vasemmalle joka varmaan sopii vasureille mutta oikea käteisellä se on ihan nurjalla puolella.
Mulla ollu varmaa kaikissa kännyissä aina vasemmalla puolen volumesäätö ja virtanappi oikeella. Nyt ku vielä hipelöin, nii iha sama kummalla puolen noi on? Joko peukalolla tai etusormella/keskarilla riippuen kummassa kädessä käyttää ?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 528
Mulla ollu varmaa kaikissa kännyissä aina vasemmalla puolen volumesäätö ja virtanappi oikeella. Nyt ku vielä hipelöin, nii iha sama kummalla puolen noi on? Joko peukalolla tai etusormella/keskarilla riippuen kummassa kädessä käyttää ?
Tässä tarkoitettiin näytössä olevaa volume slideria eikä itse volume painikkeita.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Tulipa Nokia Symbian vibat iPhonesta. Bluetooth kuulokkeissa soittoääni on noin nelinkertaisella volumella vs musiikki. Pari kertaa jabrat lentäneet päästä kun raiskaa korvat.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 901
Tuo silmien aukiolo tai katseen suunta on asetuskysymys. Jos asetuksista ottaa ”vaadi katsekontaktia” pois niin aukeaa kyllä silmät kiinnikin. Toki sitten heikentää turvallisuutta kun vaikka nukkuvan puhelimen voi avata.

Mutta ihan samat kokemukset, FaceID:tä ei käytännössä edes huomaa vaan toimii kuin lukitusta ei olisi, sormenjäljen kanssa sai välillä tapella, ja tiedän ihmisiä jotka eivät saaneet sitä ollenkaan toimimaan luotettavasti vaan käyttävät koodia (ammatti jossa kädet on kovilla).
Silmäasetushan on luultavasti tehty sellaisille ihmisille, joilla on terveydellisiä syitä miksi FaceID ei toimi ilman.

Ennen Appleen (iPhone 13) siirtymistä reilu vuosi sitten tuli käytettyä useita kymmeniä eri Android-puhelimia eri valmistajilta ilman tai sormenjälkitunnistuksen kera (viimeisin oli Samsung S21). Omalla kohdalla tuo FaceID on selkeästi ollut nopein ja luotettavin tapa avata puhelin. Se toimii oli aurinkolasit tai ei, partaa tai ei, eri valoisuuksissa oli sitten pilkkopimeää tai valoisaa. Ainoastaan uniapnea-laite estää avauksen, mutta toisaalta sen kanssa harvoin on niin kova tarve käyttää puhelinta että maskia ei ottaisi pois.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Tulipa Nokia Symbian vibat iPhonesta. Bluetooth kuulokkeissa soittoääni on noin nelinkertaisella volumella vs musiikki. Pari kertaa jabrat lentäneet päästä kun raiskaa korvat.
Ai eikö Anroidissa muka ole erikseen säätöä soittoäänelle ja medialle?

BTW asetuksissa voi laittaa myös puhelimen vaimentamaan kovimmat äänet kuulokkeissa.
 
Liittynyt
03.02.2019
Viestejä
170
Tuli siirryttyä Android maailmasta Applen 14 Pro Max puhelimeen. Pari viimeistä Android puhelinta eivät olleet lippulaiva malleja, mutta kyllä iPhone toimii käsittämättömän sulavasti.

Sitä en ymmärrä kun moititaan Applen kasvojentunnistusta joka toimii aina ja pimeässäkin. Sormilukija ärsytti Android puhelimissa, varsinkin nyt kun on tottunut hyvin toimivaan kasvojentunnistustukseen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Millainen markkinaosuus Applella on jenkkilässä ? Varmaan iso ?
Mutta eipä heiltä voi muutakaan odottaa...ovat niin tottuneet menemään markkinajargonin perässä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Aivan yhtä päteviä luureja on myös android leirissä. Ja siellä on vielä jopa valinnanvaraa. Ikävä että porukka ummistaa silmänsä mahdollisuuksilta/vaihtoehdoilta.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 883
Huimaa ylimielisyyttä Vepastolla leimata melko massiivista ihmisjoukkoa markkinajargonin perässä meneviksi ja pässinä narussa vietäviksi kun eivät olekaan ostaneet mainostoimiston tekemällä käyttiksellä varustettua puhelinta. Ihan kuin iPhonen ostajista kukaan ei osaisi käyttää aivoja, vertailla laitteita ja tehdä ostoksiaan järkisyillä. On varmasti niitäkin joille iPhone pitää olla jonkin statusjutun takia mutta kyllä noita ihan henkisesti aikuisetkin ostaa.

edit. itse olen omistanut pääasiassa iPhoneja, mutta on kokeiltuna oman uteliaisuuden ja aikoinaan työnkin kautta mm. WP7 ja 8 ja Android.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Järkisyillä ostoksiaan tekevä ei osta 1500e puhelinta.
Toki ymmärrän toisaalta senkin, että puhelimiin ollaan nykyään valmiita panostamaan enemmän kuin ennen, kun se on puhelimen lisäksi viestittelyväline, tiedonhakuväline, ajanvieteväline (pelit/videot ym), useimpien ihmisten pääasiallinen kamera ja hyvin useille tärkein sosiaalisen kanssakäymisen väline.

Ei kyllä itselläkään ihan irtoais maksaa yli tuhatta euroa luurista, mutta ei tämä nykyinen 799 euron S23+ nyt kauhean kauas siitä rajasta enää jää...

Sitä mä kyllä ihmettelen enemmän kun osa jengistä ostaa niitä tonnin luureja ala-asteikäisille lapsille. Toki jos rahaa on niin ettei millään ole mitään väliä niin ymmärtäähän sen sitten.
 
Liittynyt
14.07.2021
Viestejä
212
Aivan yhtä päteviä luureja on myös android leirissä. Ja siellä on vielä jopa valinnanvaraa. Ikävä että porukka ummistaa silmänsä mahdollisuuksilta/vaihtoehdoilta.
Eikö siis iPhone/iOS ole mahdollisuus tai vaihtoehto? Kaikki puhelimet pitäisi olla jotain random Androideja ja niistä sit valkataan paras?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Huimaa ylimielisyyttä Vepastolla leimata melko massiivista ihmisjoukkoa markkinajargonin perässä meneviksi ja pässinä narussa vietäviksi kun eivät olekaan ostaneet mainostoimiston tekemällä käyttiksellä varustettua puhelinta.
Ei ylimielisyyttä ollenkaan. Markknointikoneisto on osannut tehdä tehtävänsä ja tehnyt sen paremmin kuin muut. Pitää olla Apple, muu ei kelpaa / muulla ei pärjää.
Tosiasiassa moni pärjäsi paljon halvemmalla puhelimella, eivätkä joutusi luopumaan mistään muusta kuin omenalogosta. Varssinkin tehoilla markkinointi on aivan markkinamiesten vedätystä. Tehoja on , mutta mihin niitä ihmiset niitä käyttää? Nettiselailuun pääasiassa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 949
Eikö siis iPhone/iOS ole mahdollisuus tai vaihtoehto? Kaikki puhelimet pitäisi olla jotain random Androideja ja niistä sit valkataan paras?
Ei toki, Apple tai Androidluurit samalla viivalla. Hyvä että on valinnan varaa. Mutta Applekäyttäjät ovat hieman haltioituneempaa (merkkiuskollista) porukkaa keskimäärin, ja aidan yli ei monikaan kurki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Toki ymmärrän toisaalta senkin, että puhelimiin ollaan nykyään valmiita panostamaan enemmän kuin ennen, kun se on puhelimen lisäksi viestittelyväline, tiedonhakuväline, ajanvieteväline (pelit/videot ym), useimpien ihmisten pääasiallinen kamera ja hyvin useille tärkein sosiaalisen kanssakäymisen väline.

Ei kyllä itselläkään ihan irtoais maksaa yli tuhatta euroa luurista, mutta ei tämä nykyinen 799 euron S23+ nyt kauhean kauas siitä rajasta enää jää...

Sitä mä kyllä ihmettelen enemmän kun osa jengistä ostaa niitä tonnin luureja ala-asteikäisille lapsille. Toki jos rahaa on niin ettei millään ole mitään väliä niin ymmärtäähän sen sitten.
Tuon somettamisen hoitaa hyvin 300e puhelimellakin.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
687
Varssinkin tehoilla markkinointi on aivan markkinamiesten vedätystä. Tehoja on , mutta mihin niitä ihmiset niitä käyttää? Nettiselailuun pääasiassa.
Itse arvostan aivan suunnattomasti sulavaa käyttökokemusta, on luksusta kun puhelin ei hidastele, tahmaa jne., teitpä mitä tahansa. Harvoin niistä tehoista valitetaan, enemmänkin niiden puutteesta. Itse myös ajattelen asiaa siten, että se tehokkaampi luuri pysyy myös "käyttökelpoisena" tai mielekkäämpänä pidempään, kun näitä ei ole joka vuosi tarkoitus vaihdella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Itse arvostan aivan suunnattomasti sulavaa käyttökokemusta, on luksusta kun puhelin ei hidastele, tahmaa jne., teitpä mitä tahansa. Harvoin niistä tehoista valitetaan, enemmänkin niiden puutteesta. Itse myös ajattelen asiaa siten, että se tehokkaampi luuri pysyy myös "käyttökelpoisena" tai mielekkäämpänä pidempään, kun näitä ei ole joka vuosi tarkoitus vaihdella.
Tuo onnistuu halvallakin puhelimella.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
54
Ei toki, Apple tai Androidluurit samalla viivalla. Hyvä että on valinnan varaa. Mutta Applekäyttäjät ovat hieman haltioituneempaa (merkkiuskollista) porukkaa keskimäärin, ja aidan yli ei monikaan kurki.
Omissa piireissä asiat on juuri päin vastoin. Applen vihaamisesta, joko syystä tai syyttä, on tullut muoti-ilmiö. Työsuhdepuhelimiksi vaihdettiin aikoinaan iphonet ja siitä nousi aivan valtava poru näiden "anti-apple uskollisten" toimesta. Eikä vähiten niiden toimesta ketkä eivät ymmärrä tekniikasta yhtään mitään.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Tuon somettamisen hoitaa hyvin 300e puhelimellakin.
Toki somettelun hoitaa 300€ luurillakin, mutta käyttökokemus kautta linjan on hyvin erilainen, puhumattakaan sitten juurikin vaikka sen kameran suorituskyvystä 300 vs 1000 euron hintaluokka.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Mitä, jos sattuu ihan yksinkertaisesti tykkäämään iPhonesta? Mä en muista ainakaan lukeneeni mitään markkinajargonia ensimmäisen iPhoneni kohdalla (työnantaja betalar). Yleistäminen on toki aina suotavaa.

Se oli iPhone 4S ja hiukan karsastaen piti tehdä se valinta android/iPhone. Olin kovasti epäileväinen, onko noista mihinkään. Sen jälkeen ei ole käynyt mielessäkään ottaa androidia, kun luurit ovat tulleet vaihtoikään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Kesäkuun viesteissä oli marinaa faceid:stä. Se toimii loistavasti aina, paitsi jos käytän polaroituja aurinkolaseja. Se kamera ei näe niiden linssien läpi. Ilmeisesti samaa ongelmaa voi olla huurteisilla silmälaseillakin. En tiedä kun en käytä aurinkolaseja
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 733
Aivan yhtä päteviä luureja on myös android leirissä. Ja siellä on vielä jopa valinnanvaraa. Ikävä että porukka ummistaa silmänsä mahdollisuuksilta/vaihtoehdoilta.
Kuka sanoo, että ummistavat silmänsä ja miksi se on ikävää jos hommaavat Applen? Ei tullut mieleen, että mieltymykset vaihtelevat?

Entä jos antero ei vaan ole se mitä haluavat? Vanha, mutta edelleen paikkaansa pitävä lausahdus ja sen näkee myyntimääristä ja hintaluokista. Anterot myyvät koska ovat halpoja, eivät siksi, että olisivat hyviä.

+ Tonnin anteroita menee jotain promilleja koko käyttiksen siivusta, halvimmat romut ovat ne kappalemääräisesti anteron osuutta ylläpitävä voima. eli jos anterot olisivat oikeasti hyviä, niitä ostettaisiin rutkasti enemmän kuin mitä ostetaan, myös siellä kärkisegmentissä.

Ja jos väkirikkaista alueista jenkit suosivat Applea, Kiinassa Intiassa ja koko Afrikassa valinta menee sinne toiseen leiriin, joten ei tuo jenkkimarkkina vääristä ainakaan Applen laariin kokonaisuutta mitenkään kieroon.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Onko käyttökokemus moninkertaisesti parempi?
Riippuu ihmisestä, itse en siedä hidastelua (enkä myöskään hitautta minkä takia en pysty käyttämään iphonea daily driverina kun se on "tehty liian hitaaksi"). Mulle henkilökohtaisesti kaikkien jäkkimisten ja tökkimisten poistuminen on rahan arvoista koska ne ärsyttää mua niin paljon. Toisille ehkä ei ole. Mulle sillä oli väliä sen verran paljon että vaihdoin vuoden vanhasta 500 euron midrange puhelimesta kalliimpaan flagshipiin.

Mitä kameraan tulee niin perus someräpsyihin ei tarvinne sitä kalleinta mallia
Ei tarvitsekaan, mutta jälleen kerran meillä ihmisillä on erilaisia vaatimuksia kameroille ja niiden tuottamalle kuvanlaadulle. Kaikki ei käytä kännykän kameraa vain postatakseen filtteröityjä napsuja someen, vaan kaipaavat niiltä ihan oikeaa kuvanlaatua. Erot tulee vähän eri tavalla näkyviin kun kuvaa katselee isolta 4K näytöltä eikä vain puhelimen ruudulta. Näissäkin on lisäksi vahvasti "makueroja" ja se mikä näyttää yhden silmälle hyvältä voi näyttää toisen silmälle huonolta esim. erilaisten kuvankäsittelyalgoritmien vaikutuksesta.

Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään että pääsääntöisesti kalliimmissa puhelimissa on paremmat kamerat.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Kesäkuun viesteissä oli marinaa faceid:stä. Se toimii loistavasti aina, paitsi jos käytän polaroituja aurinkolaseja. Se kamera ei näe niiden linssien läpi. Ilmeisesti samaa ongelmaa voi olla huurteisilla silmälaseillakin. En tiedä kun en käytä aurinkolaseja
Toimii tuolloinkin, jos ottaa katsekontaktin vaatimuksen pois asetuksista, toki se heikentää karvan turvallisuutta sitä uhkaa vastaan että joku vaivihkaa avaa luurin kun et huomaa, mutta siis valintakysymys.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Toimii tuolloinkin, jos ottaa katsekontaktin vaatimuksen pois asetuksista, toki se heikentää karvan turvallisuutta sitä uhkaa vastaan että joku vaivihkaa avaa luurin kun et huomaa, mutta siis valintakysymys.
Minulla se ei ole toiminut vielä noiden rayban wayfarerien kanssa, vaikka olenkin tuon täpän kääntänyt pois. Pitää kokeilla tehdä alternative faceid ne lasit päässä.

Täällä jotain lisätietoja:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Riippuu ihmisestä, itse en siedä hidastelua (enkä myöskään hitautta minkä takia en pysty käyttämään iphonea daily driverina kun se on "tehty liian hitaaksi"). Mulle henkilökohtaisesti kaikkien jäkkimisten ja tökkimisten poistuminen on rahan arvoista koska ne ärsyttää mua niin paljon. Toisille ehkä ei ole. Mulle sillä oli väliä sen verran paljon että vaihdoin vuoden vanhasta 500 euron midrange puhelimesta kalliimpaan flagshipiin.



Ei tarvitsekaan, mutta jälleen kerran meillä ihmisillä on erilaisia vaatimuksia kameroille ja niiden tuottamalle kuvanlaadulle. Kaikki ei käytä kännykän kameraa vain postatakseen filtteröityjä napsuja someen, vaan kaipaavat niiltä ihan oikeaa kuvanlaatua. Erot tulee vähän eri tavalla näkyviin kun kuvaa katselee isolta 4K näytöltä eikä vain puhelimen ruudulta. Näissäkin on lisäksi vahvasti "makueroja" ja se mikä näyttää yhden silmälle hyvältä voi näyttää toisen silmälle huonolta esim. erilaisten kuvankäsittelyalgoritmien vaikutuksesta.

Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään että pääsääntöisesti kalliimmissa puhelimissa on paremmat kamerat.
Ei nuo pixelin kuvat huonoilta näytä 65" oledista katsottuna.

Onhan ne kalliimmissa yleensä paremmat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Kuka sanoo, että ummistavat silmänsä ja miksi se on ikävää jos hommaavat Applen? Ei tullut mieleen, että mieltymykset vaihtelevat?

Entä jos antero ei vaan ole se mitä haluavat? Vanha, mutta edelleen paikkaansa pitävä lausahdus ja sen näkee myyntimääristä ja hintaluokista. Anterot myyvät koska ovat halpoja, eivät siksi, että olisivat hyviä.

+ Tonnin anteroita menee jotain promilleja koko käyttiksen siivusta, halvimmat romut ovat ne kappalemääräisesti anteron osuutta ylläpitävä voima. eli jos anterot olisivat oikeasti hyviä, niitä ostettaisiin rutkasti enemmän kuin mitä ostetaan, myös siellä kärkisegmentissä.

Ja jos väkirikkaista alueista jenkit suosivat Applea, Kiinassa Intiassa ja koko Afrikassa valinta menee sinne toiseen leiriin, joten ei tuo jenkkimarkkina vääristä ainakaan Applen laariin kokonaisuutta mitenkään kieroon.
Androideja saa järkevällä hinnalla, siksi ne myyvät.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
610
Kesäkuun viesteissä oli marinaa faceid:stä. Se toimii loistavasti aina, paitsi jos käytän polaroituja aurinkolaseja. Se kamera ei näe niiden linssien läpi. Ilmeisesti samaa ongelmaa voi olla huurteisilla silmälaseillakin. En tiedä kun en käytä aurinkolaseja
Mulla polaroidut aurinkolasit vahvuuksilla, ei mitään ongelmaa faceid kanssa.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Kyllä täälläkin FaceID pelaa polarisoiduilla ja peilaavilla linsseillä. On se huomattavasti hitaampi aukeamaan kuin ilman laseja mutta toimii kyllä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Sit se on vain minulla. Pitää kokeilla tuota alternative faceid:tä, ja katsoa parantaako se tilannetta.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 846
Aivan yhtä päteviä luureja on myös android leirissä. Ja siellä on vielä jopa valinnanvaraa. Ikävä että porukka ummistaa silmänsä mahdollisuuksilta/vaihtoehdoilta.
Androideja ja iPhoneja molempia menee kaupaksi, kuka tässä nyt ummistaa silmänsä vaihtoehdoilta?
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Androideja ja iPhoneja molempia menee kaupaksi, kuka tässä nyt ummistaa silmänsä vaihtoehdoilta?
Joo, jännä väite. Kyllä mä tiedän, että molempia on tarjolla. Omassa tiimissä taitaa olla pienoinen enemmistö androideja. Muutama kollega vaihtanut leiriä ihan hiljattain. Hassua sinänsä se, että kukaan iPhone-käyttäjistä ei ole vaihtanut leiriä, mutta toiseen suuntaan on ollut pientä liikehdintää. Ko. porukassa muuten tasan yksi ns. fanipoika. Muut ovat ihan tavallisia kuluttajia ilman mitään poteroihin kaivautumista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Äärimmäisen iso etu Iphone leiriin on niiden pitkäikäisyys ja se, miten ne säilyttävät hintansa. Neljä sukupolvea vanhat puhelimeet ovat vielä ihan haluttua arvokasta tavaraa (64GB tallennustilan puhelimet alkaa jo vähän olla nihkeitä, mutta muut). Muutaman vuoden vanhalla lippulaiva samsungilla tai oneplussalla ei lie juurikaan liikettä, ellei saa todella halvalla.
 
Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
62
Löytyy iPhone pro max 11 ja nokia 6.1 puhelin.... Kumpaa on helpompi käyttää joka päiväisissä tilanteissa... Vastaus on Nokia! Mutta kumpi ottaa parempia kuvia ja videoita... Vastaus on iPhone.. No onhan se epäreiluu vertailla reippaasti yli tonnin puhelinta vastaan saturaisen puhelin. Niin kumpi on kampi!
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 209
Sit se on vain minulla. Pitää kokeilla tuota alternative faceid:tä, ja katsoa parantaako se tilannetta.
Onko sulla kuinka tuore käyttis? Toihan hieman muuttui koronan aikana maskien vuoksi. Toimiko noi lasit aiemminkin? Itsellä ei oo mitää omaa kokemusta ennen eikä jälkeen. Paitsi maskin kans. Sit ku tarkemmin miettii, niin torjuuko noi polarisoivat lasit kuitenkaan kaikkea aallonpituutta millä faceid kuvaa? "Näkyvä valon" alue ja ir nyt ainaki. Mites "peiliarskat"?
 
Liittynyt
05.02.2022
Viestejä
56
Ensimmäinen älypuhelimeni oli iPhone 3G, se oli loistava ja muut lähinnä ihmettelivät sen ominaisuuksia ja samalla totesivat, että ihan kiva, mutta ei tuollaisella arkikäytössä mitään tee, kun ei kestä käyttöä ja erilliset näppäimet pitää olla. Itse muistan hämmästelleeni erityisesti sitä, että pienellä tekstillä olevasta tekstistä kun halusi painaa linkkiä tai jotain muuta nettisivuilla olevaa valintaa nakkisormilla, että kuinka se osasi aina valita sen mitä yritinkin vaikka sormi peitti useammankin vaihtoehdon. Pari vuotta sitä käytin (ilman suojia avainten kanssa samassa taskussa), kunnes möin hyväkuntoisena kaverille, jolla oli myös pari vuotta. Seuraava puhelin oli iPhone 4S joka oli ehkä paras puhelimeni. En juuri miettinyt ominaisuuksien hyvyyttä tai mikä pitäisi olla paremmin, sillä kaikki vain toimi kuin ajatus. 1-2 vuoden jälkeen siihen tuli tosin vikaa volumepainikkeeseen ja jotain muutakin, mikä alkoi häiritä käyttöä. Sen jälkeen on ollut paljon Androideja, pääasiassa edellisen vuoden lippulaivamalleja tarjouksista, mm. Honoria, LG:tä ja Samsungia (Samsungista en koskaan ole pitänyt vaikka testeissä on parhaasta päästä) ja oli yksi Lumiakin. Kaikkien puhelimien kohdalla tuli aina tämä vertaus iPhone 4S:sään, vaikka kaikissa seuraavissa oli esimerkiksi kamera toistansa parempi, niin se ei ollut koskaan kuten iPhonella. iPhonella kuvaaminen oli sellaista, että kamera auki, suuntaa ja laukaise ja siinä se. KAIKILLA muilla sen jälkeen se on ollut muuten sama, mutta sitten huomataan, että tarkennus ei osunut kohdalle tms. Puhelin on täynnä epäonnistuneita otoksia. Onnistuessaan niistä kyllä monissa tuli hyviä. Tämä tuli töissä mieleen hiljattain vuosia myöhemmin. Oli tilanne, että eräitä mittalaitteita varten oli Bluetooth sovellus kalibrointia varten. Laitteen yhdistämiseen sovellukseen tarvittiin sarjanumero laitteen kyljestä. Näpyttelin koodia puhelimeen ja samalla yritin tihrustella pientä tekstiä. Kollega tuli selän taakse ja kurotti iPhone 14 Pro maxinsa ylitseni samalla näpäten kuvan. Sanoi "olen tavannut tehdä näin" ja näytti, kun nappasi kuvasta sarjanumeron ja liitti sovellukseen. Kokeilin heti perään samaa omalla Pixel 6:lla, jossa pitäisi olla myös aika hyvä kamera, mutta ei. Kurottamalla sinnepäin laukaistuna oli suorastaan mahdotonta saada onnistunutta kuvaa, mutta kun sain pidettyä puhelimen vakaana ja hain aikani oikeaa tarkennus pistettä, niin sain sellaisen kuvan, josta zoomattuna sai tekstin poimittua. Tuossa toki on se ero, että Pixelissä ei ole makrokameraa, mutta tämä oli vain yksi esimerkki tilanteista joissa iPhone tuntuu tietävän mitä siltä halutaan ja toimii sen mukaan. Joitakin vuosia sitten minua alkoi vaivaamaan, että onko nämä kaikki pettymykset puhelimiin kiinni vain siitä, että ne ei ole iPhoneja. Uusien mallien hinnat oli kuitenkin karanneet niin isoiksi, ettei uskaltanut kokeilla, kun Applen rajoitukset epäilytti. Ostin sitten työpuhelimeksi vanhan 5S:sän, johon petyin välittömästi. Fonecta caller ei toimi, pivo ei toimi, tiedostojen jako ei onnistunut oikeastaan kuin sähköpostin kautta ja mitä kaikkea siinä tulikaan. Nyt kovasti kiinnostaisi esim 13 Pro tai Pro Max, kun vähän hinnat tulee alemmas, mutta onko edessä sama pettymys. Fonecta ei toimi ainakaan ilmaiseksi enää muutenkaan, mutta puhelin on ollut minulla vuosia käytännössä ainoa maksuväline, enkä haluaisi, että siitä joutuisi tinkiä. Eli käsittääkseni Apple pay toimii siinä kuin Google pay, mutta miten kaikki etukortit ym, jotka on juuri saatu Androidille? Entäs kaikki töissä tarvittavat järjestelmät ja esimerkiksi selainpohjaisten "sovellusten" lisääminen aloitusnäytölle? Nykyään tiedostot on pääasiassa pilvessä, joten kuvittelisin, että USB-tikku ajan ongelmat on ohi. Usein vaan nämä, jotka sanoo, ettei ole juuri huomannut Applen rajoituksia, eivät juuri tee puhelimella muuta, kuin lue iltalehteä ja Facebookia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
52
Tulossa kohta siirtyminen elämäni ensimmäiseen iPhoneen androidista. Jaksan kyllä käyttämäni sovellukset latailla uudestaan iosille, mutta tuo Whatsappin keskusteluhistorian siirtäminen vähän mietityttää että miten toimii ja onnistuu. Onko tämä Siirry IOS:ään ainut mahdollinen tapa siihen ja toimiiko ihan ok?


Onko jotain muita tipsejä tai tricksejä joita pitää ottaa huomioon kun siirtyy ensimmäistä kertaa android --> ios? Tulossa iPhone 11 kokeiluun. Google tililtä voi varmaan käyttää yhteystietoja normaalisti iphonessakin?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Tulossa kohta siirtyminen elämäni ensimmäiseen iPhoneen androidista. Jaksan kyllä käyttämäni sovellukset latailla uudestaan iosille, mutta tuo Whatsappin keskusteluhistorian siirtäminen vähän mietityttää että miten toimii ja onnistuu. Onko tämä Siirry IOS:ään ainut mahdollinen tapa siihen ja toimiiko ihan ok?
Siihen on jotain maksullisia ohjelmia myös - mutta ilmeisesti tuo siirry iphoneen menetelmä toimii. Muita kuin se ja nuo maksulliset systeemit ei tietääkseni ole olemassa.

Google tilit ja yhteystiedot ymv. toimii. Kalenteritkin toimii, mutta jaetut kalenterit joskus vähän oudosti. Mutta on sinne googlen omatkin sovellukset tarjolla.


Onko sulla kuinka tuore käyttis? Toihan hieman muuttui koronan aikana maskien vuoksi. Toimiko noi lasit aiemminkin? Itsellä ei oo mitää omaa kokemusta ennen eikä jälkeen. Paitsi maskin kans. Sit ku tarkemmin miettii, niin torjuuko noi polarisoivat lasit kuitenkaan kaikkea aallonpituutta millä faceid kuvaa? "Näkyvä valon" alue ja ir nyt ainaki. Mites "peiliarskat"?
Tuorein mitä vapaasti ladaten löytyy. Kokeilin ja aukeaa se nyt, mutta on ihan helevetin hidas eikä toimi silti kuin toisinaan. Menee siis mieluusti ja herkästi siihen anna pin tilaan. Ei näe kunnolla noiden minun raybanien läpi.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 021
Tulossa kohta siirtyminen elämäni ensimmäiseen iPhoneen androidista. Jaksan kyllä käyttämäni sovellukset latailla uudestaan iosille, mutta tuo Whatsappin keskusteluhistorian siirtäminen vähän mietityttää että miten toimii ja onnistuu. Onko tämä Siirry IOS:ään ainut mahdollinen tapa siihen ja toimiiko ihan ok?


Onko jotain muita tipsejä tai tricksejä joita pitää ottaa huomioon kun siirtyy ensimmäistä kertaa android --> ios? Tulossa iPhone 11 kokeiluun. Google tililtä voi varmaan käyttää yhteystietoja normaalisti iphonessakin?
Whatsapp viestien siirto onnistuu nykyään kivuttomasti tuolla käyttöönoton aikana tehtävällä tsydeemillä.

yhteystiedot voi olla gmailissa jos niin tahtoo.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 786
Tuorein mitä vapaasti ladaten löytyy. Kokeilin ja aukeaa se nyt, mutta on ihan helevetin hidas eikä toimi silti kuin toisinaan. Menee siis mieluusti ja herkästi siihen anna pin tilaan. Ei näe kunnolla noiden minun raybanien läpi.
Jäi nyt epäselväksi onko ”Vaadi katsekontaktia Face ID:lle” -asetus päällä vai ei?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 209
Jäi nyt epäselväksi onko ”Vaadi katsekontaktia Face ID:lle” -asetus päällä vai ei?
Eikait siitä nyt sinänsä kyse ollut, kun oli puhetta että pitäis sen kerakin toimia? Ite tos aiemmin kans pohdin, että missä sen rajat menee ku käyttää kuite useampia aallonpituuksia varmaan silmienki kohdalla. ir ei varmasti toimi ja jos heijastuksia on, nii seki varmasti häirittee.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 786
Eikait siitä nyt sinänsä kyse ollut, kun oli puhetta että pitäis sen kerakin toimia? Ite tos aiemmin kans pohdin, että missä sen rajat menee ku käyttää kuite useampia aallonpituuksia varmaan silmienki kohdalla. ir ei varmasti toimi ja jos heijastuksia on, nii seki varmasti häirittee.
Pitäs, muttei kuitenkaan toimi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 608
Viestejä
4 185 884
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom