Apple Homepod mini

Osaako täällä kukaan neuvoa, miten saan Homepodin tunnistamaan itseni?
Ongelma on siis se, että se minkä vuoksi tuo homepod hankittiin, ei nyt toimi. Eli pyytää Suomen kielellä suomenkielistä musiikkia toistettavaksi ja lapsille huoneen älyvalojen ohjaukseen.
Nyt siis jos pyydän soittamaan musiikkia spotifysta, se sanoo vain "en vieläkään tiedä kuka on äänessä, voin toistaa musiikkia spotifysta vain, jos tiedän kuka puhuu". Sitten kun kerron hänelle, kuka puhuu, se kysyy "kuinka voin olla avuksi" ja taas sen jälkeen se ei tiedä kuka puhuu.
Kodin älylaitteista tuo löysi murto-osan, eikä joukossa olleet ne lastenhuoneen valot.
Onko täysin turha hankinta vai onko vielä toivoa? Tuon musiikin osalta tilanne korjaantuisi, jos antaisin tuossakin asiassa Applelle periksi ja vaihtaisin Spotifyn Apple musiciin (sitähän ne yrittää), mikä ei välttämättä ole huono vaihtoehto, mutta älykodin ohjaukseen tuossa on aika paljon kompromisseja edessä.

Itsellä ollut kodin ohjauksessa myös kohta pari vuotta 3 kpl Minejä. Niissä tosiaan näyttäisi olevan tuo puhujan tunnistus ja se ajattaa kaikki wizardit, että se pystyisi erottelemaan käyttäjät mutta en ole saanut sitä koko aikana toimimaan. Wizardi menee läpi molempien käyttäjien osalta ja omat pyynnöt on päällä. Mutta ihan sama kuka puhuu, siis vaikka naapurin keijo, niin se antaa käyttää suoraan vain ja ainoastaan pääkäyttäjän tiliä, siis kuka vain voi luetuttaa sillä viestini ja lähettää niitä tai soitella nimissäni. Mahtava systeemi. Tosiaan jos tuolta kysyy "Hei Siri kuka minä olen" niin vastaus on aina "en tiedä kuka puhuuuu" (mun korvaan se vielä venyttää tuota viimeistä sanaa mutta voi olla, että suunnattomassa vitutuksessa kiinnitän siihen erityistä huomiota).

Tosiaan Apple Musicin saat tuolla toimimaan varmasti ja itselläkin toimii jopa imurin ohjaus puheella mutta se tosiaan käyttää minun puhelimella olevaa appia vaikka kuka tahansa sille puhuu. Toisaalta tuokin aina toisiaan heittäytyy hankalaksi, eli annat sille komennon imuroida jotain niin se sytyttää tai sammuttaa valot jostain. Mutta kyllä se yli 95% toimii oikein.

En tiedä mistä tuo johtuu mutta epäilenpä pahasti, että se(kään) ei ole suomenkielisessä käyttöliittymässä tuettu ominaisuus ja tuo on unohtunut tuonne näkyviin. Yleensä ominaisuudet jotka eivät ole tuettuna suomenkielisessä, eivät myöskään ole valittavissa kuten esim. täällä pitää vieläkin sanoa "Hei Siri", pelkkä "Siri" joka tuli pari vuotta sitten muualle ei näytä olevan suomenkielisessä valittavissa vielä(kään).

Ihan ne perusjutut tietty kannattaa katsoa, että kaikille on omat pyynnöt päällä HomePodissa ja on ajettu se puheentunnistus wizardi. Sitten myös asetuksissa pitää jokaisen käyttäjän sijainti olla kodille annettuna ja se laite, jonka mukaan sijainti määritetään asettaa. Niin ja Siri ja sen kieli pitää tietty olla joka käyttäjällä samat ja käytössä. Saattoi olla jotain muutakin mutta tosiaan ei se silti toimi ainakaan meillä.

Viimeksi muokattu:
Täytynee kokeilla nollata tuo laite, sillä nyt tilanne on muuten aika sama kuin sinulla, asetusten muutos ei tunnu vaikuttavan mihinkään, eli käyttääkö oletuksena homepod tiliä vai puhelimen tiliä tai onko omat pyynnöt päällä tai ei, mutta musiikkia ei suostu soittamaan.
Alkuun se kyllä soitti musiikkiakin spotifysta, mutta en muista ehtikö muut perheenjäsenet edes kokeilla, totteleeko muita, ennen kuin lakkasi tottelemasta minuakin.

Itse kokeilin nollaustakin eikä ollut vaikutusta. Ainoa jolloin muistan sen osanneen vastata "Hei Siri kuka minä olen" kysymykseen oli ennen kuin lisäsin kotiin ketään muita käyttäjiä kuin itseni. Eipä tosin tullut kokeiltua silloin olisiko saman vastauksen antanut kelle tahansa, että menikö tuo valistuneena arvauksena, kun oli vain yksi käyttäjä...

Kerro ihmeessä, jos saat tuon puhujan tunnistuksen toimimaan.

Edit. Olethan laittanut kaikille ne omat pyynnöt päälle varmasti ja niille on se Wizardi ajettuna? Ilman noita se ei varmasti edes yritä toimia, että tunnistaisi kuka puhuu.

Viimeksi muokattu:
Ei ole muita käyttäjiä. Taloudessa ei ole muilla Applen tuotteita. Yritin alkuun lisätä siihen muita, kun luulin, että pelkkä Apple ID riittää, mutta vaatikin jokaiselle käyttäjälle oman laitteen. Omalla käyttäjällä Wizard on käyty läpi ja lähes kaikkia vaihtoehtoja kokeiltu. Asetuksista sai sen käsityksen, että pitäisi periaatteessa toimia omat pyynnöt pois päältä niin, että kuka tahansa voi pyytää mitä tahansa paitsi minun henkilökohtaisia tietoja tai puheluita, minun tilini kautta

Ei ole muita käyttäjiä. Taloudessa ei ole muilla Applen tuotteita. Yritin alkuun lisätä siihen muita, kun luulin, että pelkkä Apple ID riittää, mutta vaatikin jokaiselle käyttäjälle oman laitteen.
Joo pitää olla omat laitteet kaikilla, ei pelkkä Apple ID riitä. Mutta periaatteessa nuo omat pyynnöt pitäisi toimia kaikille, jos se puhujan tunnistus toimii kuten meillä täällä, eli toosalla ei ole mitään käsitystä kuka puhuu ja se auliisi antaa kaikkien käyttää pääkäyttäjän tiliä ja liitettyä laitetta.

Omalla käyttäjällä Wizard on käyty läpi ja lähes kaikkia vaihtoehtoja kokeiltu. Asetuksista sai sen käsityksen, että pitäisi periaatteessa toimia omat pyynnöt pois päältä niin, että kuka tahansa voi pyytää mitä tahansa paitsi minun henkilökohtaisia tietoja tai puheluita, minun tilini kautta
Kyllä tuossa saa sen kaikille toimimaan juuri noin, eli voi soittaa musaa ainakin Apple Musicin kautta ja ohjailla kodin laitteita kuten valoja sun muita ilman, että omat pyynnöt on päällä. Ne omat pyynnöt on tosiaan sitten vaikka tekstarin lähetystä, puheluita, kalenteria sun muita henk. koht. juttuja tai kuten meillä myös imurin ohjaus.

Noista älylaitteista mitä mainitsit niin olet varmaankin tietoinen, että tuo tukee suoraan vain laitteita jotka on HomeKit tai Matter tuettuja? Toki jotkut muutkin saattaa toimia niiden erillisen oman sillan kautta kuten esim. Philips Hue tai ne Ikean vehkeet.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 575
Jäsenet
75 450
Uusin jäsen
Ahone

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom