Apex Legends (Titanfall Battle Royale)

Jaa nytkö uskaltaisi jo päivittää noi useamman version vanhat ajurit? :D

Sattumalta oli jäänyt versio pari välistä, kun jengi alko täällä puhumaan noista kaatumisista joten antanut olla.
 
5 peliä pelailin uusimmilla 419 ajureilla eikä kaatunut. 418 kaatuili mutta 417 toimi. Eli vaikuttaa siltä että voi päivittää 417 -> 419 eikä tartte murehtia kaatuilusta.
 
Ihan asiallista menoa ollu tähän asti. 7-8h mittarissa, tappoja olen saanut ehkä sen 10kpl ja silti pari kertaa tullut voitettua erä. dmg kyllä saan tehtyä vihuihin monestikki rundissa sen 300-500 (parhaillaan +1000dmg ilman yhtään tappoa :D) mutta en vain hengiltä asti ennenkuin oma tai joku muu kerkiää sen viimeistellä. Vai johtuuko siitä että saan vihun alas ja en tajua sitä viimeistellä kiihkossani. En vielä näin äkkiä oo päässy perille mikä ase omasta mielestä onse hyvä.

Muutamassa rundissa on sattunut niitä mikkiin huutajia, yleensä kylläkin ovat hiljaa. Lisää opettelua niin varmasti meno vain parantuu!
 
Tuli lähdettyä pelistä pois vaikka tiimikaveri nappasi bannerin, otti kupoliin sen verran kun kaveri pokkana vie mun loottiboxists hyvät kamat kun respapiste oli ihan vieressä
 
Saisi tulla ilmoitus ruudulle esim. jos jokin lisäosa sopii kaverin aseeseen, kun niitä lootissa selailee. Ei tarvitsisi ihan kaikkea pingailla.
 
perkele eka käynnistys uusilla ajureilla ja heti hahmon valinnan jälkeen paluu työpöydälle ilman dxgi errori ilmotusta.. :facepalm:


edit... mnojoo. kyl se tais ruveta sit paremmin toimiin.. mutta FPS ainakin omalla setupilla laski.
 
Viimeksi muokattu:
Vai johtuuko siitä että saan vihun alas ja en tajua sitä viimeistellä kiihkossani.

Jos saat vihun alas niin sun ei tarvitse viimeistellä sitä. Tästä tulee tappo sinulle, jos muu joukkue kaatuu, ei noita oikeastaan kannata mielestäni ikinä viimeistellä(pois lukien muutamassa kohtaa).
 
Viimeksi muokattu:
Jos saat vihun alas niin sun ei tarvitse viimeistellä sitä. Tästä tulee tappo sinulle, jos muu joukkue kaatuu, ei noita oikeastaan kannata mielestäni ikinä viimeistellä(pois lukien muutamassa kohtaa).

Viimeistelyssä pitää olla pelisilmää. Viimeistelemätön vihollinen nousee hetkessä takaisin jaloilleen jos sen pääsee nostamaan, ja pystyy pingaamaan sijaintejanne niin kauan kuin on hengissä. Jos siis on turvallinen paikka ja ammuksista ei ole pulaa niin ehdottomasti kannattaa tappaa pois. Siis nimenomaan ampumalla. Finisherin käyttö ei ole järkevää kuin hyvin harvoissa tapauksissa (alkumähinöissä jos on ammukset vähissä ja tarvitsee viholliselta kamat, sekä jos on erittäin turvallinen paikka ja kultainen armori päällä).
 
Viimeistelyssä pitää olla pelisilmää. Viimeistelemätön vihollinen nousee hetkessä takaisin jaloilleen jos sen pääsee nostamaan, ja pystyy pingaamaan sijaintejanne niin kauan kuin on hengissä. Jos siis on turvallinen paikka ja ammuksista ei ole pulaa niin ehdottomasti kannattaa tappaa pois. Siis nimenomaan ampumalla. Finisherin käyttö ei ole järkevää kuin hyvin harvoissa tapauksissa (alkumähinöissä jos on ammukset vähissä ja tarvitsee viholliselta kamat, sekä jos on erittäin turvallinen paikka ja kultainen armori päällä).

Enemmin jää odottamaan, että vihutiimi menee nostamaan sitä omaa ja tämän jälkeen tappoa. Kertaakaa ei ole omalle kohdalle käynyt, että vihu olisi saanut nostettua oman ylös, koska yleensä on tappelu kesken tai eivät vaivaannu tehdä sitä.
 
Enemmin jää odottamaan, että vihutiimi menee nostamaan sitä omaa ja tämän jälkeen tappoa. Kertaakaa ei ole omalle kohdalle käynyt, että vihu olisi saanut nostettua oman ylös, koska yleensä on tappelu kesken tai eivät vaivaannu tehdä sitä.

Jos jää odottelemaan, että tulevat nostamaan kaverinsa, niin on melko todennäköisesti käy siten, että sillä aikaa oma tiimi kaatuu tai vihollinen kerkeää rauhassa healata ja täyttää armorit, ennen kuin tulee nostamaan.
Jos saat sen vihollisen kaadettua jonnekkin aukealle, niin toki sen voi jättää sinne ryömimään, mutta jos se kaatuu jonnekkin talon sisällä tms. suojaisaan paikkaan, niin melkein paras vaan nopeasti tappaa se, jotta voi rauhassa keskittyä kahteen muuhun. 3v2 voi muuttua aika äkkiä takaisin 3v3 tässä pelissä.
 
Enemmin jää odottamaan, että vihutiimi menee nostamaan sitä omaa ja tämän jälkeen tappoa. Kertaakaa ei ole omalle kohdalle käynyt, että vihu olisi saanut nostettua oman ylös, koska yleensä on tappelu kesken tai eivät vaivaannu tehdä sitä.

Aika harvoin kukaan tuntuu olevan niin tyhmä, että tulee nostamaan omaa tiimikaveria kun joku vielä tähtäilee sinne päin. Yleensä se downattu kaveri ryömii suojaan jonnekin oman luokse, missä nostavat henkiin. Silloin on vaihtoehtona joko listiä se loppuun asti ennen kuin ryömii suojaan tai sitten lähteä haastamaan sitä elossa olevaa tiimikaveria, joka odottelee suojassa. Itse tykkään käyttää noita finishereitä pienellä riskilläkin, koska se on jotenkin tyylikkäämpää kuin juosta kaveria ympäri ja ammuskella :D Tyhmäähän se on ottaa riski tulla ammutuksi, mutta jotenkin siinä finisherissä on tyyliä.
 
Patchia pukkaa: Live Balance Update live on all platforms - let's talk about meta : apexlegends

Pari pointtia:

WEAPON ADJUSTMENTS LIVE ON ALL PLATFORMS

  • Wingman
    • Rate of fire reduced from 3.1 -> 2.6 shots per second.

    • Skullpiercer Headshot damage multiplier reduced from 2.5 -> 2.25

    • Increased base hip fire spread and decreased the rate at which hip fire spread decays (shrinks back down).
  • Peacekeeper
    • Shotgun Bolt rechamber rate has been reduced for the Peacekeeper only.
      • Level 1 mitigation 10% -> 7.5%

      • Level 2 mitigation 20% -> 13%

      • Level 3 mitigation 25% -> 16%
  • Wingman and Peacekeeper availability has been reduced in all zone tiers.

  • Increased availability of energy weapons & ammo in all zone tiers.

Eli pientä nerffiä Wingmaniin ja Peacekeeperiin. Wingmaniin ehkä ihan tervetullutta nerffiä, ottaen huomioon miten suorastaan rikollisen tarkka ase tuo on ampua lonkalta jopa kymmenien metrien päästä. Peacekeeperistä en ole niin varma. Ase on muutenkin välillä hieman epäjohdonmukainen ja mielestäni rankaisi jo entisillä arvoillaan ohilaukauksista lähellä. Mitä ainakin minun taidoillani sattui turhan paljon. Saa nähdä jääkö jatkossa maahan. Myös tuo tulee olemaan mielenkiintoinen uudistus, että Wingmania ja Peacekeeperia ei löydy ihan samalla osumaprosentilla kuin ennen.

Major balance changes:

  • Hit box size reductions and optimizations for Caustic, Pathfinder and Gibraltar
    • We’re better sizing hitboxes to character gear & model

    • Since these adjustments have a MAJOR impact on the game, we want to make sure there aren't any major bugs, so we didn’t want to rush them out

    • If these adjustments prove to be insufficient, we’ll consider additional adjustments during Season 1


Minor balance changes:

  • Caustic
    • Traps - Reduced cooldown to 25 seconds from 30 seconds

    • Traps - Increased radius and proximity radius by about 10%

    • Traps - Removed a 1 second delay on the smoke dealing damage to players
  • Pathfinder
    • Insider Knowledge - Increased the number of beacons in the world to 12 from 10
  • Lifeline
    • Care Package - Removed slight chance that level 4 armor and helmets will drop
  • Wraith
    • Into The Void - Cooldown increased from 20 -> 25 seconds
  • Bangalore
    • Double Time - Reduced move speed bonus to 30% from 40%

Pientä buffia ja nerffiä, sekä tietenkin isona juttuna tuo hitboxien säätäminen. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa, selvinnee hieman myöhemmin. Aika huumori 'buff' tuo Pathfinderin ehkä turhaakin turhemman (IMO) passiven 'boostaaminen'. Lifelinen nerffi on tasoa ihan sama, koska olen n. 100:n pelitunnin aikana nähnyt tasan kerran kultaista kamaa care packagessa.

Linkissä enemmänkin tekijöiden mietteitä ja ajatuksia.
 
Patchia pukkaa: Live Balance Update live on all platforms - let's talk about meta : apexlegends

Pari pointtia:



Eli pientä nerffiä Wingmaniin ja Peacekeeperiin. Wingmaniin ehkä ihan tervetullutta nerffiä, ottaen huomioon miten suorastaan rikollisen tarkka ase tuo on ampua lonkalta jopa kymmenien metrien päästä. Peacekeeperistä en ole niin varma. Ase on muutenkin välillä hieman epäjohdonmukainen ja mielestäni rankaisi jo entisillä arvoillaan ohilaukauksista lähellä. Mitä ainakin minun taidoillani sattui turhan paljon. Saa nähdä jääkö jatkossa maahan. Myös tuo tulee olemaan mielenkiintoinen uudistus, että Wingmania ja Peacekeeperia ei löydy ihan samalla osumaprosentilla kuin ennen.



Pientä buffia ja nerffiä, sekä tietenkin isona juttuna tuo hitboxien säätäminen. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa, selvinnee hieman myöhemmin. Aika huumori 'buff' tuo Pathfinderin ehkä turhaakin turhemman (IMO) passiven 'boostaaminen'. Lifelinen nerffi on tasoa ihan sama, koska olen n. 100:n pelitunnin aikana nähnyt tasan kerran kultaista kamaa care packagessa.

Linkissä enemmänkin tekijöiden mietteitä ja ajatuksia.
IMO ihan hyviä muutoksia Wingmaniin ja Peacekeeperiin, ainakin paperilla. Molemmilla aseilla kannustetaan nyt tähtämään enemmän, kuin vain roiskimaan lonkalta ns. nostetaan "skill ceiling:iä". Peackeeperistä hankala muuten sanoa oikein mitään, kun se on ollut aina hieman epäluotettava, mutta toisaalta se on ollut melko helppokäyttöinen ja tehokas, joten ei ainakaan itseäni haittaa, että hip-fireä nerffataan hieman. Ehkä EVA-8 käyttökin nyt hieman yleistyy. Hyvä ase sekin.

*EDIT* oho, menikin wingmanin ja peacekeeperin muutokset hieman sekaisin...:dead:
 
Viimeksi muokattu:
Eihän Peacekeeperistä neffattu hipfireä vaan bolttien tuomaa roffilisäystä. Wingmanin osalta olisi voinut ehkä harkita myös extended magin jättämistä pois ja samalla sitten skipata nuo muut nerffit.
 
Eihän Peacekeeperistä neffattu hipfireä vaan bolttien tuomaa roffilisäystä. Wingmanin osalta olisi voinut ehkä harkita myös extended magin jättämistä pois ja samalla sitten skipata nuo muut nerffit.
Nyt meni muutokset sekaisin mulla :darra::darra::darra:
 
Mukava juttu että tulee patchia mutta voisivatko nyt perkele yrittää reagoida jatkuvaan memory error kaatuilemiseen? Ihan randomina tulee, eilen pelasin 4h ja kaatui vain kerran. Tänään aamulla 5 peliä ja 4. kaatui, hienoa. Todella kypsää kun aina saa jännittää enemmän tuota kuin itse peliä... Näyttäis olevan foorumien perusteella suht yleinen vika rutinasta päätellen.
 
Neljä matsia, neljä kertaa ekana tippunut toveri liivannu. Mikä näitä vaivaa.. kyllä kannattaisi jäädä odottamaan bannerin vientiä kuitenkin .
 


Heh, tämmönen tuli vastaan. Liikkui aina suoraan seuraavia vihuja kohti ennätysvauhtia, sitten hiljensi ja aimbotilla kutia. 17 tappoa oli lopussa, osa hienosti vielä savujen läpi ilman digitalia :tup:
 
Ei ole kyllä missään muussa br pelissä ollut näin paljon joukomähinöitä kuin tässä, hiukan alko tänään jo ärsyttää kun jokainen peli päätty siihen tappeluun tuli kolmas tiimi.
 
Ei ole kyllä missään muussa br pelissä ollut näin paljon joukomähinöitä kuin tässä, hiukan alko tänään jo ärsyttää kun jokainen peli päätty siihen tappeluun tuli kolmas tiimi.
Helpot tapot heikentyneistä vastustajista. Eihän tuo kivaa ole kohteena ollessa mutta taktisesti järkevää kuitenkin.
 
Tässä tuo kenttä on muutenkin kohtuullisen pieni ja liikkuminen nopeaa niin mahdollisuuksiakin noihin tulee ihan eri tavalla kuin vaikka PUBGissa.
 


Heh, tämmönen tuli vastaan. Liikkui aina suoraan seuraavia vihuja kohti ennätysvauhtia, sitten hiljensi ja aimbotilla kutia. 17 tappoa oli lopussa, osa hienosti vielä savujen läpi ilman digitalia :tup:


No tuosta ei juuri selvemmäksi voi mennä. Kai raportoit sentään?

Harmin paikka, että näissä ilmaispeleissä näitä tulee vaan koko ajan uusia, kun uusi tili ei maksa mitään.
 
Ei ole kyllä missään muussa br pelissä ollut näin paljon joukomähinöitä kuin tässä, hiukan alko tänään jo ärsyttää kun jokainen peli päätty siihen tappeluun tuli kolmas tiimi.

Tuo on osa peliä. Pitää aina taisteluun mennessä mielessä tuon faktan ja yrittää asemoitua siten, että todennäköisemmin se kolmas tiimi tulee sitä vastustajaa selkään eikä teitä. Ja lisäksi koittaa hoitaa sen mähinän alta pois niin nopeasti kuin mahdollista ja sen jälkeen siirtyä parempiin asemiin.

Ainahan se ei toki ole mahdollista, mutta taitavat ryhmät ovat tässäkin asiassa parempia kuin ne jotka painavat vaan sokeasti lyhintä reittiä kimppuun.
 
Tuo on osa peliä. Pitää aina taisteluun mennessä mielessä tuon faktan ja yrittää asemoitua siten, että todennäköisemmin se kolmas tiimi tulee sitä vastustajaa selkään eikä teitä. Ja lisäksi koittaa hoitaa sen mähinän alta pois niin nopeasti kuin mahdollista ja sen jälkeen siirtyä parempiin asemiin.

Ainahan se ei toki ole mahdollista, mutta taitavat ryhmät ovat tässäkin asiassa parempia kuin ne jotka painavat vaan sokeasti lyhintä reittiä kimppuun.
Ja sitten kun on yksi tiimi tiputettu, niin vain nopea ja välttämätön lootaus, eikä jäädä seisomaan viideksi minuutiksi paikoilleen mietiskelemään :rofl::rofl:
 
Huoh, randomit...pelasin ilman mikkiä kahden saksalaisen kanssa joilla oli mikit ja jotka olivat kavereita pleikalla. Törmäsimme laskeutumisessa kahteen muuhun tiimiin, tappoivat ne kaksi sakua. Sain sitten peacekeepin ja tiputtelin sillä savusta henkiin jääneet neljä tyyppiä. Herätin sakemannit respawn paikalla.

Saksalaiset juoksevat kuin päättömät kanat ja kuolevat taas ja elvytin ne tapettuani viholliset.

Viimeiset 3 joukkuetta hengissä. Löydämme 2 tiimiä ammuskelemasta toisiansa joten tietenkin nämä saksalaiset juoksevat keskelle taistelukenttää ja kuolivat sinne. En saanut enään yksin tapettua loppuja, mutta 14 tappoa sain, 2 respawnia ja 3 elvytystä.

Osa tyypeistä ei vaan osaa pelata.
 
Tuo on osa peliä. Pitää aina taisteluun mennessä mielessä tuon faktan ja yrittää asemoitua siten, että todennäköisemmin se kolmas tiimi tulee sitä vastustajaa selkään eikä teitä. Ja lisäksi koittaa hoitaa sen mähinän alta pois niin nopeasti kuin mahdollista ja sen jälkeen siirtyä parempiin asemiin.

Ainahan se ei toki ole mahdollista, mutta taitavat ryhmät ovat tässäkin asiassa parempia kuin ne jotka painavat vaan sokeasti lyhintä reittiä kimppuun.

juu, ja hyvä että on osa peliä, mutta eilen meni kaikki pelit niin perseelleen tuossa tilanteessa että meinas jo vähän ärsyttää :D tänään taas uusi päivä ja uudet pelit :cool:
 
No tuosta ei juuri selvemmäksi voi mennä. Kai raportoit sentään?

Harmin paikka, että näissä ilmaispeleissä näitä tulee vaan koko ajan uusia, kun uusi tili ei maksa mitään.

Juu raportoin tottakai, oli sen verran päivänselvä tapaus.
 
Ja sitten kun on yksi tiimi tiputettu, niin vain nopea ja välttämätön lootaus, eikä jäädä seisomaan viideksi minuutiksi paikoilleen mietiskelemään :rofl::rofl:

Joo, mukavan usein pääsee räiskimään itse näitä seisoskelijoita päähän kun ovat loottimassa. En ymmärrä mikä siinä loottauksessa voi kestää puoli minuuttia per loota ja sekin pitää seisoa täysin paikallaan.
 
Ei kyllä muutokset wingmaniin vaikuttaneet juurikaan omaan pelaamiseen. Aivan törkeen hauska ja hyvä pyssy edelleen!:) Ehkä sitä extended magia pitäisi nerfata, koska 12 panosta on melkoisen paljon tuohon pieneen tykkiin:vihellys:
 
tulihan se voitto:tup: kolmas peli tätä enkä veilläkään ole ketään tappanut
 
Ei kyllä muutokset wingmaniin vaikuttaneet juurikaan omaan pelaamiseen. Aivan törkeen hauska ja hyvä pyssy edelleen!:) Ehkä sitä extended magia pitäisi nerfata, koska 12 panosta on melkoisen paljon tuohon pieneen tykkiin:vihellys:

Juu, tuon addonin saisi poistaa koko aseesta. Jo periaatteesta aivan typerää, että aseeseen saa "isomman lippaan".
 
Revolveriin isomman lippaan saaminen on vähän omituista, mutta ei muuten kyllä ole.

Noissa pitäisi olla vähän tasapainotuksia, isomman lippaan vaihtaminen hitaampaa esimerkiksi.
 
Revolveriin isomman lippaan saaminen on vähän omituista, mutta ei muuten kyllä ole.

Noissa pitäisi olla vähän tasapainotuksia, isomman lippaan vaihtaminen hitaampaa esimerkiksi.
Tässä vaan tuppaa kaikki taistelut olemaan useamman hengen, joten hitaampi lataaminen voisi olla aika tuskallista + vaatii parhaimmillaan 200 dmg kaataa joku.
 
Saako tota granaatti systeemiä muutettua niin että ei tarjoa uutta granaattia heitetyn perään vaan saisi aseen käteen sen jälkeen?
Ärsyttävästi tullut hävittyä monta lähitaistelua kun ei vaan lihasmuistiin jää aseen vaihto takas granun jälkeen vaan siinä sitten kuolen tyhmänä granu kädessä...
 
Saako tota granaatti systeemiä muutettua niin että ei tarjoa uutta granaattia heitetyn perään vaan saisi aseen käteen sen jälkeen?
Ärsyttävästi tullut hävittyä monta lähitaistelua kun ei vaan lihasmuistiin jää aseen vaihto takas granun jälkeen vaan siinä sitten kuolen tyhmänä granu kädessä...

Kuolet vielä pari kertaa se KRANAATTI kädessä nii eikohän se rupea uppoamaan sinne selkäytimeen.
 
No nyt on itsekin päässy nauttimaan kaatumisista.
Kolme kertaa eilen kaatui reippaan parin tunnin aikana.
Se pubgissa ainakin oli parempaa, et peliin pääsi vielä joinaamaan kaatumisen jälkeen.
 
Kun nimessä "TTV"... Ota Wraith (GUYS CAN I BE WRAITH?), droppaa hot zoneen, kuole samantien koska yksin, lähde pelistä, toista, 1 katsoja = profit? Mitä pellejä...
 
Kun nimessä "TTV"... Ota Wraith (GUYS CAN I BE WRAITH?), droppaa hot zoneen, kuole samantien koska yksin, lähde pelistä, toista, 1 katsoja = profit? Mitä pellejä...

Mitä nämä TTV tyypit noin niinkuin muutenkaan ovat? Missään aiemmassa pelissä ei ole tullut vastaan näitä noin montaa.. Ja noin karkeasti yleistettynä Wraitheissa on varmaan eniten niitä oikeasti taitavia pelaajia, jotka kantavat tiimin vaikka yksin, sekä sitten noita sooloavia sankareita, jotka kuolevat yliaggressiivisuuteensa ja ragequittaavat heti downien jälkeen vaikka saisi helposti nostettuakin.
 
Mitä nämä TTV tyypit noin niinkuin muutenkaan ovat? Missään aiemmassa pelissä ei ole tullut vastaan näitä noin montaa.. Ja noin karkeasti yleistettynä Wraitheissa on varmaan eniten niitä oikeasti taitavia pelaajia, jotka kantavat tiimin vaikka yksin, sekä sitten noita sooloavia sankareita, jotka kuolevat yliaggressiivisuuteensa ja ragequittaavat heti downien jälkeen vaikka saisi helposti nostettuakin.

Twitchiin striimaajia. Twitch.tv.
 
No juu, vähän noin lottosinkin. En kyllä silti ole aiemmin törmännyt vastaavaan "mainontaan" nimessä. Ihan niinkuin kukaan lähtisi katsomaan noita sen takia, kun nimessä mainitaan TTV.
Ovatko joitain fanipoikia? Kun muistelen, että kaikista eniten tappoja omaavalla pelaajalla olisi ollut nimessä ”ttv”. Voin olla väärässäkin.
 
On tuo wingman kyllä edelleen kova peli. Ja tuntuu että löytääkin sen yhtä helposti tuolta kentältä kuin ennen päivitystä
 
Onhan se. Luottokakkonen mulla, jos ei longbowia löydy.

Toivottavasti ne ei pilaa nerffaamalla aseita liikaa.
 
Hmm, tuosta omasta kaatuilusta, että onko tällä jotain yhteensopivuusongelmia 3200 Mhz muistien kanssa?
Ainut mikä muuttui ennen kaatuilua vs kaatuilu niin 3000 - - > 3200 Mhz?
 
Hmm, tuosta omasta kaatuilusta, että onko tällä jotain yhteensopivuusongelmia 3200 Mhz muistien kanssa?
Ainut mikä muuttui ennen kaatuilua vs kaatuilu niin 3000 - - > 3200 Mhz?
Kyllä täällä ainakin on toiminut jo 150h kaatumatta kertaakaan, kun muistit 3200 MHz. Oletko varma, että ovat täysin vakaat?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 256
Viestejä
4 486 869
Jäsenet
74 126
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom