Itse olen sen verran nuorempaa sukupolvea, että 90-luvun alku meni vielä elämään opetellessa. 90-luvun puolivälistä alkoi jo monet asiat kiinnostamaan, mm. sen ajan tietotekniikka. Taisi meille kotiin ensimmäinen Saunalahden (se alkuperäinen) modeeminettikin tulla joskus 90-luvun jälkipuoliskolla. Jostain käsittämättömästä syystä jo tuohon aikaan olin selvitellyt ja opetellut vesijäähdytyksen saloja, mutta ne ensimmäiset pioneerit taisivat rakennella niitä autojen jäähdyttimiä yms. hyödyntäen. Itse taisin oikeasti hypätä kunnolla mukaan vasta sitten kun oli jotain välttäviä kaupallisia tuotteita tarjolla. Sen ainakin muistan, että ne oli monimutkaisia ja suht epäluotettaviakin. Vuodot eivät olleet epätyypillinen juttu. Jos en ihan väärin muista, niin joskus 2000-luvulle tultaessa taisin hommata jotain Asetek-merkkisiä osia, jossa oli sellaiset pikakiinnitystyyliset putkiliittimet, joissa se letku vaan painettiin kiinni. Ne eivät tahtoneet olla parhaallakaan yrityksellä tiiviitä. Jossain vaiheessa taidettiin esitellä myös kompressorijäähdytysratkaisuja, mutta niihin en koskaan ryhtynyt.
Tosiaan myös autotarinoita tulee mieleen. Oma isäukko oli sellainen, että karsasti kaikkia lisävarusteita autossa. Ne kun kuulemma olivat potentiaalisia vikakohteita. Perheen reissut tehtiin siis aina niillä kaikkien karvalakeimmilla autoilla. Muistan haaveilleeni omistavani joskus auton, jossa ne kaikki tyhjät nappien paikat olisivatkin täynnä nappeja ja lisävarusteita.
Oikeastaan tämä 90-luvun ankeus autojen suhteen ajoi minut siihen, että ajokortin saatuani pyrin jokaisen omistamani auton kohdalla siihen, että autossa olisi mahdollisimman kattavat lisävarusteet.