Animal Crossing

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381

Animal Crossing - peli jonka useat tietävät, peli jota vielä useammat eivät myönnä pelaavansa :D

Animal Crossing on Nintendon kehittämä simulaatiopeli, jonka ensimmäinen versio sai päivän valonsa vuonna 2001 nimellä Dōbutsu no Mori, eli suomeksi Eläinten Metsä. Euroopassa kyseinen peli julkaistiin kuitenkin tutummin nimellä Animal Crossing. 4 vuotta myöhemmin, vuonna 2005, julkaistiin Animal Crossing: Wild World Nintendon DS-käsikonsolille ja vähän myöhemmin Wiille ilmestyi Animal Crossing: City Folk - peli. 8 vuotta myöhemmin Nintendon 3DS:llekin saatiin oma, Animal Crossing - New Leaf, nimeä kantava pelinsä. New Leafistä 2 vuotta myöhemmin ilmestyi myös 3DS:lle Animal Crossing - Happy Home Designer. Tällä hetkellä viimeisin (eli uusin) Animal Crossing on mobiilialustoille julkaistu "Pocket Camp" joka sai päivän valonsa vuonna 2017. Switchille on tänä vuonna (2019) tulossa uusin Animal Crossing.

Pelin alussa pelaaja valitsee pelihahmokseen tytön tai pojan, joka sittemmin muuttaa kaupunkiin. Kylän muut asukkaat ovat eläimiä, jotka esitellään antropomorfisina hahmoina.

Pelissä ei varsinaisesti ole minkäänlaista "päämäärää", ideana on yksinkertaistetusti asua sovussa muiden kyläläisten kanssa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö pelissä olisi mitään tekemistäkään. Suurimpana "työtaakkana" pelaajalla on maksaa vuokrarästejään pois ja pitää muut asukkaat iloisina, etteivät he kyllästy ja muuta pois. Tämä onnistuu esimerkiksi tekemällä asukkaille palveluksia.

Pelin sisäinen aika noudattaa oikeaa aikaa, täten esimerkiksi jouluaatto, uusi vuosi ja vastaavat tapahtumat tapahtuvat pelissäkin "oikeaan aikaan".

LÄHDE: Wikipedia

Löytyykö Io-Techiläisistä pelaajia? Itse "otin riskin" ja ostin New Leafin 3DS:lle ja on kyllä mainio "aivot narikkaan" - peli/sovellus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
111
Kyllä minä ainakin kehtaan myöntää tähän sarjaan upottaneeni ainakin nyt kymmeniä tunteja :D

Itse olen pelannut näitä vanhempia Gamecube- ja Wii-versioita. Nythän ilmeisesti on tekeillä Switchille uusi peli, jota odotan innolla.

Aloitukseen voisi lisätä, että erilaisiin aktiviteetteihin kuuluu aiemmin mainittujen lisäksi muun muassa kalastaminen ja ötököiden metsästys. Näitä voi sitten laittaa joko myyntiin tai viedä museon kokoelmiin. Tuo museon täyttäminen on yksi pelin työläimpiä projekteja. Aikaa vieväksi tämän keräilyaspektin vie varsinkin se, että jotkut kalat ja ötökät esiintyvät vain tiettynä vuoden aikana. Huijarit ja tehopelaajat tietysti kiertävät tämän ongelman siirtämällä konsolin sisäistä kelloa :shifty:. Tämä tietysti on kaikkien kunnollisten pelaajien silmissä paheksuttavaa käytöstä ja vie luonnollisesti myös suuren osan koko pelin viehätyksestä ;)

Sanottakoon kuitenkin, että niin paljon kuin olen näistä peleistä aiemmin pitänytkin, niin toivon kyllä tulevan osan uudistavan sarjaa. En tiedä jaksaisiko näitä samoja temppuja enää tehdä uudemman kerran, jos kyse on lähinnä visuaalisesta päivityksestä ja joistain pienistä pelillisistä uudistuksista. Erityisesti näiden kyläläisten tehtävien toivoisi olevan välillä jotain muutakin, kuin ainaisia fetch-questeja.

Joka tapauksessa vähintäänkin kokeilemisen arvoinen ja uniikki pelisarja, jolle ei oikein mitään vastaavaa vaihtoehtoa ole pelimarkkinoilla tarjolla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Sanottakoon kuitenkin, että niin paljon kuin olen näistä peleistä aiemmin pitänytkin, niin toivon kyllä tulevan osan uudistavan sarjaa. En tiedä jaksaisiko näitä samoja temppuja enää tehdä uudemman kerran, jos kyse on lähinnä visuaalisesta päivityksestä ja joistain pienistä pelillisistä uudistuksista. Erityisesti näiden kyläläisten tehtävien toivoisi olevan välillä jotain muutakin, kuin ainaisia fetch-questeja.
Liittyen tuohon kyläläisten tehtäviin, välillä ärsyttää kun koittaa kysellä olisiko kyläläisillä tehtäviä ja he ottavat nokkiinsa, kun "kyselen ja seuraan" heitä liikaa :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 148
Viestejä
4 213 650
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom