Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Chrome asetukset-sivustoasetukset-ilmoituksetUutisissa oli juuri, että androidin antivirukset eivät ihmeitä tee. Mutta nyt olisi tarpeen jokin puhdistus. Jokin ihme sivusto spämmää viestiä puolison puhelimeen ja välimuistien jne. tyhjentäminen ei ole auttanut. Mikä avuksi? Online scan vai onko joku hyvä ohjelma?
Mitäs suosittelette kännykän käytön seuraamiseen? Noin niinkuin, että voisi sitten myös vähentää ko. värkin "turhaa" räpläämistä ja keskittyä elämässäkin olennaiseen
Android Pien vakio ominaisuus, eli jos on Android 9, niin sitten on myös Digital Wellbeing. Jos ei löydy sovellusvalikosta, niin asetuksista löytyy.Tiedä sitten saako tätä mistään.
Ei se vakio taida olla mutta Google antanut nyt muillekin mahdollisuuden ottaa tuon käyttöön. Android One ja Pixeleistä löytynyt Pien kanssa aina ja nyt ainakin Nokia, Essential ja oliko Oneplus myös lisännyt tuon omiin käyttiksiin. Samsungilla on suora kopio, mutta ei Googlen appi https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.wellbeingAndroid Pien vakio ominaisuus, eli jos on Android 9, niin sitten on myös Digital Wellbeing. Jos ei löydy sovellusvalikosta, niin asetuksista löytyy.
AppBlock on itsellä käytössä. Tuossa on mahdollista estää sovelluksia käynnistymästä koko päiväksi tai sitten käynnistymisen voi sallia vain tiettyyn kellon aikaan. Ja on mahdollista myös lukita profiilit ettei estoja pääse muuttamaan heti. Itsellä on tuo 5€ arvoinen versio, siinä on ollut rahalle vastinetta.Mitäs suosittelette kännykän käytön seuraamiseen? Noin niinkuin, että voisi sitten myös vähentää ko. värkin "turhaa" räpläämistä ja keskittyä elämässäkin olennaiseen
Mikä on "Wp My car" ja mitä se tekee, kun windows phone on niin vähäisellä levinnäisyydellä että harva tietää sen ohjelmia nimeltä.Tuli siirryttyä Windows phonesta Androidiin. Mikä olis paras ilmainen vastaava ohjelma kuin Wp My car?
Mä oon käyttänyt K9 Mailia niin pitkään kuin oon Androidilla posteja lukenut.Gmailiin tuli joku päivitys ja nyt merkitse lukemattomaksi nappi ei toimi. Eli ei vaan tapahdu mitään tuosta.
Mikä olisi hyvä mailiohjelma jossa tuo toimii? Luen puhelimella posteja mutta monille asioille en voi mitään ennenkuin olen toimistossa joten merkkaan ne lukemattomaksi. Nyt kun tuo ei toimi niin saattaa mennä joku asia ohi ja seuraukset voivat olla valtavan suuret, joten pakko vaihtaa ohjelmaa ennen maanantaita koska oma pää on niin laho että varmasti unohdan jonkun mailin jos ei ole merkattu lukemattomaksi.
Gmailiin tuli joku päivitys ja nyt merkitse lukemattomaksi nappi ei toimi. Eli ei vaan tapahdu mitään tuosta.
Mikä olisi hyvä mailiohjelma jossa tuo toimii?
Mikä on "Wp My car" ja mitä se tekee, kun windows phone on niin vähäisellä levinnäisyydellä että harva tietää sen ohjelmia nimeltä.
My Car sovellus jolla seurataan polttoaineen kulutusta ja auton käyttökustannuksia.
Tämähän olikin mainio softa. Kiitos.NewPipe on hyvä Youtube client, eikä tarvitse Magisk moduuleita tai roottia.
NewPipe - a free YouTube client
GitHub
Missä tuo nappi ei toimi? Itsellä uusin Gmail käytössä ja toi nappi toimii ihan normaalisti Gmailissa, firman Exchangella ja Outlookissa.Gmailiin tuli joku päivitys ja nyt merkitse lukemattomaksi nappi ei toimi. Eli ei vaan tapahdu mitään tuosta.
Mikä olisi hyvä mailiohjelma jossa tuo toimii? Luen puhelimella posteja mutta monille asioille en voi mitään ennenkuin olen toimistossa joten merkkaan ne lukemattomaksi. Nyt kun tuo ei toimi niin saattaa mennä joku asia ohi ja seuraukset voivat olla valtavan suuret, joten pakko vaihtaa ohjelmaa ennen maanantaita koska oma pää on niin laho että varmasti unohdan jonkun mailin jos ei ole merkattu lukemattomaksi.
Tyhjensin gmail apin välimuistin ja alkoikin toimimaan. Kiitos vinkistä. Eipä tullut taas tuo mieleen vaikka monesti tolla korjannut muitakin softia.Missä tuo nappi ei toimi? Itsellä uusin Gmail käytössä ja toi nappi toimii ihan normaalisti Gmailissa, firman Exchangella ja Outlookissa.
Kokeile vaikka tyhjentää Gmailin asetukset.
WhatMä oon käyttänyt K9 Mailia niin pitkään kuin oon Androidilla posteja lukenut.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsck.k9&hl=fi
Ei ehkä ominaisuuksiltaan mikään superohjelma, mutta sähköposti on tekniikkanakin niin antiikkinen, että diggailen tommosesta oldskoolista.
Tosin tommonen "merkitse lukemattomaksi" nyt pitäisi olla ihan jokaisessa email-softassa.
Täytyypä tsekata. On ilmainen ilman liiallista mainontaa?
Jos mä löydän hyvän sovelluksen niin maksan mielelläni sen 2€ tekijälle ja saan samalla mainokset pois.
Tuo kohta minkä löysit lukee samanlailla jokaisessa sovelluksessa.What
"
Tuotteen tarjoaa
Google Commerce Ltd
"
Milloin K-9 Mail on siirtynyt Googlen omistukseen?
Tämä. Itse olen maksanut melkein joka sovelluksen jota säännöllisesti käytän. Jollekkin muutamalle eurolle aivan sama jos sovellus on käytössä vuosikausia ja pääseepähän mainoksista eroon.
Jos haluaa nopean selaimen adblockilla, niin suosittelen testaamaan Firefox Liteä. Voi ladata esim F-Droidin kautta ja tulee varmaan meidänkin Play-kauppaan jossain välissä.
Maku/tottumusasioita.Tai sitten asentaa Brave -selaimen ja Blokada - the best ad blocker for Android, free and open source
Huomasin viimeisimmän päivityksen jälkeen että Brave -selaimeen oli tullut jokin "Rewards" toiminnallisuus. Sen kun klikkasin aktiiviseksi, niin selaimeen ilmestyi "Oma lompakko" minne kertyy BAT pisteitä. Pisteitä voi ilmeisesti ansaita katselemalla mainoksia ja käyttää lahjoittamalla/tippaamalla sivustoja, jos sivusto on kirjautunut vastaanottamaan avustuksia.Brave jos on tottunut Chromen ulkoasuun.
https://f-droid.org/en/packages/org.mozilla.rocket/Jos haluaa nopean selaimen adblockilla, niin suosittelen testaamaan Firefox Liteä. Voi ladata esim F-Droidin kautta ja tulee varmaan meidänkin Play-kauppaan jossain välissä.
No se minkä jo sanoit sen olevan. Työpöytäversiossa ollut sama ominaisuus jo kauan.Huomasin viimeisimmän päivityksen jälkeen että Brave -selaimeen oli tullut jokin "Rewards" toiminnallisuus. Sen kun klikkasin aktiiviseksi, niin selaimeen ilmestyi "Oma lompakko" minne kertyy BAT pisteitä. Pisteitä voi ilmeisesti ansaita katselemalla mainoksia ja käyttää lahjoittamalla/tippaamalla sivustoja, jos sivusto on kirjautunut vastaanottamaan avustuksia.
Mikähän tämä juttu nyt oikein on?
Jep, mutta saako noita pisteitä käytettyä itse mitenkään vai onko ne tarkoitettu vain sivustojen tukemiseen? Eli ei ilmeisestikään mitään virtuaalivaluuttaa varsinaisesti vaikka dollarin muuntokerroin näyttää olevan olemassa? Jotenkin tämä logiikka on hukassa tai sitten olen vain vanha.No se minkä jo sanoit sen olevan. Työpöytäversiossa ollut sama ominaisuus jo kauan.
Taustakuvaa en muista tallettaako mitenkään. Mutta jos ottaa backupin asetuksista, niin palauttaa myös widgetit, jos ne on vain asennettu laitteeseen varmuuskopiota palauttaessa.Sellasta tulin kyseleen, että saako nova launcherista silleen varmuuskopion jossa pysyis taustakuva ja widgetit mukana, kun olis kiva kasailla erillaisia komboja ja tallentaa niitä myöhempää käyttöä varten.
Ainakin ifttt:llä onnistuu: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ifttt.ifttt&hl=en_USLöytyyykö hyväksi todettua appia tekstiviestien edelleenlähetykseen/kääntämiseen?
Eli numeroon x saapuvat tekstiviestit tarttis saada jossain muodossa välitettyä automaattisesti toiseen luuriin. Ja aina parempi jos välittyy eteenpäin mailina.
Yksi ratkaisu olisi pitää Google Photos (oletan että tarkoitat sitä vaikka sanoitkin Drive?) asennettuna ja antaa sen hoitaa synkkaus (siinähän voi valita synkattavat kansiot) ja sitten käyttää sitä galleriasovellusta mitä haluaa?Paras galleria-sovellus jolla saa myös synkattua kuvat Google Driveen? QuickPic ollut käytössä, mutta nykyiset käyttöehdot ja mainokset pakottivat lopettamaan käytön.
Tarkoitin ihan Google Driveä, Google Photos ei ole ollut käytössä kun en ole siihen (vielä) perehtynyt. Minulla on siis Drive-hakemisto, johon kuvat latautuvat. Niitä sitten PC:llä siirrän esim. vuosilukujen perusteella hakemiston sisällä uusiin hakemistoihin.Yksi ratkaisu olisi pitää Google Photos (oletan että tarkoitat sitä vaikka sanoitkin Drive?) asennettuna ja antaa sen hoitaa synkkaus (siinähän voi valita synkattavat kansiot) ja sitten käyttää sitä galleriasovellusta mitä haluaa?
Simple Gallery - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.simplemobiletools.gallery
Ei mainoksia, ilmainen ja open source joten ei soittele Kiinaan kuten tuo QuickPic. Erikseen on maksullinen versio ja ero on se että tuota ilmaista versiota ei enää aktiivisesti kehitetä. Pro-versio löytyy kuitenkin F-Droidista ilmaiseksi. Tässä ei siis ole mitään sisäänrakennettuna pilvitukea joten tarkoitan käytettäväksi yllä mainitulla tavalla.