Android - Ohjelmat ja pelit

Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
113
Millähän onnistuisi ison tekstitiedoston käsittely niin että tekstin valinnassa voisi ensin valita tekstin alkukohdan ja sitten loppukohdan
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
165
Terms of Use estää ne, joten et sellaisia löydä sieltä.

Jos ei halua käyttää tuota modattua Vanced-versiota niin NewPipe: NewPipe | F-Droid - Free and Open Source Android App Repository

NewPipessa ei ole kirjautumista tunnukseen. Kanavatilaukset voi importata kun ne ensin exporttaa nettisivun kautta.
Näköjään Family Link estää myös laittamasta "Asenna tuntemattomasta lähteestä" asetuksen päälle eli eipä onnistu F-Droidin asentaminen eikä sen puoleen minkään muunkaan kuin Playsta tulevien ohjelmien asentaminen.

Joko En Vaan Osaa tai sitten on kyllä täysin "haista paska" -tason touhua Googlelta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
LastPass tukee sormenjälkitunnistusta. Siis appi.
Toimiiko tuo saumattomasti vai pitääkö välillä mennä sovelluksesta toiseen?

Youtube Vanced edition sisältäisi taustasoiton ja adblokit [APP][MOD][ROOT/MAGISK/NONROOT] YouTube Vanced Edition
Ohjeissa lukee "Non-root: Install the apk normally and install microg found in the download links above."

Mikä tuo microg on kun en sellaista nähnyt tuossa?

Myöskin tämä on tutustumisen arvoinen:
SkyTube | F-Droid - Free and Open Source Android App Repository

Tuolla jopa kommentit pääsee lukee, jos ne tarvitsee, voi importata kanavat sun muuta ja muutenkin vähän kivempi UI omasta mielestä.
Toimiiko tässä adblock sekä taustasoitto?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Mikä tuo microg on kun en sellaista nähnyt tuossa?
microG Project, mutta tuon modatun version käyttämisestä en tiedä mitään.

Toimiiko tässä adblock sekä taustasoitto?
SkyTube eikä NewPipe tarvitse adblockeria kun nämä hakee mediatiedostot serveriltä ja soittaa ne suoraan, eli mainoksia ei vaan ole.

Tässä ei ole taustasoittoa tai sitten olen sokea, NewPipessa on taustasoitto, jos säätää siitä soittimeksi ulkoisen soittimen (esim. VLC). Lisäksi NewPipessa on säädettävä popup player eli semmonen jonka saa muiden sovellusten päälle näkymään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
microG Project, mutta tuon modatun version käyttämisestä en tiedä mitään.


SkyTube eikä NewPipe tarvitse adblockeria kun nämä hakee mediatiedostot serveriltä ja soittaa ne suoraan, eli mainoksia ei vaan ole.

Tässä ei ole taustasoittoa tai sitten olen sokea, NewPipessa on taustasoitto, jos säätää siitä soittimeksi ulkoisen soittimen (esim. VLC). Lisäksi NewPipessa on säädettävä popup player eli semmonen jonka saa muiden sovellusten päälle näkymään.
Eipä tullut mieleenkään, mainokset sekä ikärajoitukset eivät tosiaan toimi ellei katso suoraan Youtubesta. Ja tuo microg näköjään löytyi kun meni yllämainitulla sivulla downloads kohtaan mutta hätäisenä en aluksi huomannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
microG Project, mutta tuon modatun version käyttämisestä en tiedä mitään.
Eli tuo on eri versio kuin tuo "vakio" microG? Näytti löytyvän tuota vakiota tuoreemmalla päiväyksellä ainakin. Tuolla luki, että tuota tarvitsee vain jos haluaa kirjautua Youtubeen enkä sitä itse välttämättä tarvitse niin mennään toistaiseksi ilman. Nuo mainokset ärsyttävät kaikkeista eniten.

EDIT: Pikaisesti testasin ja käyttöliittymä näyttää aika samanlaiselta kuin vakio sovellus ja hyvin tuntuu toimivan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Eli tuo on eri versio kuin tuo "vakio" microG? Näytti löytyvän tuota vakiota tuoreemmalla päiväyksellä ainakin. Tuolla luki, että tuota tarvitsee vain jos haluaa kirjautua Youtubeen enkä sitä itse välttämättä tarvitse niin mennään toistaiseksi ilman. Nuo mainokset ärsyttävät kaikkeista eniten.
"modattu" siis tarkoitti tuota itse modattua Youtube-sovellusta (Vanced). En ole käyttänyt sitä enkä microg:tä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 219
Toimiiko tässä adblock sekä taustasoitto?
Skytube ei tue taustasoittoa, mutta jää soimaan kyllä jos näytön sammuttaa.
Newpipe on ihan play background nappi ja sisäänrakennettu taustalla soitto, ei siis pyöritä videoo vaan pelkkä audio soi silloin. Tai sitten tuo poppup, jolloinka voi pitää videoo toisen appin päällä.

Ja tosiaan hakevat videon suoraan, eli mitään mainoksia ei näy. Myöskään Live videot ei tuolloin toimi. Ja noilla voipi sit downloadata myöskin videot laitteelle ja kattella milloin haluaa tarvittaessa.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
492
Hävettää kysyäkin, näin huonoilla tiedoilla.:vihellys: Mutta mikähän ihme peli on sellainen missä emo ja pentu (en muista eläinlajia, kai ne jotain söpöjä oli) joutuvat erilleen. Muistaakseni pennun on löydettävä pitkä ja monta tasoa kestävä vaikea matka emon luokse. Peli käsittääkseni oli vuosi pari sitten kovin kehuttu, ja silloin jonkun trailerin siitä katsoin. Harmittavasti en sitten ole laittanut toivelistalle talteen. Olisi nyt tarvetta antaa sellainen eteenpäin.

Itse kun en oikein pelaa pelejä, niin ei sitten perhana jäänyt nimi mieleen. Mutta kun olen onnellisten loppujen fani kun on eläimistä kyse, niin jäi sen trailerin vuoksi itse peli hämärästi mieleen, ja joku juttukin siitä pelistä jossain oli näissä suomalaisissa medioissa.

Hemmetin epämääräiset vinkit, tiedän. Jos tulee mieleen miljuuna peliä, niin antaa olla. Jos tulee mieleen vain yksi, niin kerro ihmeessä.

Edit. Perhana kun on sokea omille kirjoituksille ja jää puolet lauseista kesken. Nyt korjailtu osa.:facepalm:
Stellar fox? Täsmäisi kuvaukseen aika hyvin.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Stellar fox? Täsmäisi kuvaukseen aika hyvin.
En ole ihan varma. Muistaisin, että itse peli olisi ollut jotenkin erilainen. Mutta muistini nyt on mitä on. Lähtöasetelma on kyllä kuin suoraan kuvauksestani. Pitää tutustua tarkemmin. :)

Minä kiitän vastustuksesta.:tup:
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
En tiedä sopiiko tämä tänne vai Spotify-ketjuun, mutta kaipa tämä enemmän osoittaa tänne.

Spotifyn soittolistan kappaleiden järjestystä, ei ilmeisesti voi manuaalisesti järjestellä Android-laitteessa (kuin selaimella)? Aiföönillä kaiketi onnistuu. Google Playstä löytyvät ohjelmat eivät ilmeisesti toimi (sellainen kuva jäi jostain keskustelusta mitä tuli vastaan googlettamalla).

Onko tilanne todella näin heikko Androidilla?

Muistan että joskus Android Spotifyssä olisi ollut mahdollisuus saada biisin sanat näkyviin, nyt nekin vaativat erilliset ohjelmat. Ihme heikennyksiä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 013
Suosituksia offline navigaatiosoftista jenkkeihin ja kanadaan? Saa olla maksullinenkin jos hyvä. Vieläkö Here on käyttökelpoinen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Nokia 8:sissa on todella suuri puute ilmoitusledin puute. Katselin niin näytti löytyvän jonkunlaisia sovelluksia marketista tuohon ongelmaan. Onko kellään kokemuksia noista ja ovatko toimivia?
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
löytyykö jostakin tuo vanha posti sovellus? menivät korvaamaan tuon sillä omaposti sovelluksella mikä on kasa paskaa ja kaiken lisäksi koko softa ei edes toimi.
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
Minulla alkoi toimimaan, kun poistin sovelluksen ja asensin uudestaan. Suoriltaan päivitettynä vanhasta versiosta uuteen, ei toiminut ollenkaan.
tätä koitin myös itse ja buuttasinkin välissä mutta en saa toimimaan, pitää koittaa työpuhelimella jossain vaiheessa jossei rupee omalla puhelimella pelaa.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Juuri kokeilin ekaa kertaa ja en päässyt sisään, palveluun ei saatu yhteyttä
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
179
Kysynpä täällä, kun ei watch ketjussa löytynyt vastausta. Mulla on käytössä ticwatch se Androidi wear kellosta siis löytyy. Olisi kiva löytää joku app, johon voisi asettaa sykkeelle vaihteluvälin (ettei esim lenkillä pääse syke nousemaan tai laskemaan liikaa) siten, että värisisi tai piippaisi tai antaisi jonkun merkin, kun syke yli/ali annetun rajojen? Onko tähän auosituksia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 715
Aika onnettomaksi meni kyllä toi postin softa uudistumisen jälkeen...
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
235
Käyttääkö joku tuota samsungin omaa selainta? Nopeasti kuin testasin niin vaikuttaa todella selkeältä ja näppärältä. Onko tuo ihan pätevä päivittäisessä käytössä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 384
Käyttääkö joku tuota samsungin omaa selainta? Nopeasti kuin testasin niin vaikuttaa todella selkeältä ja näppärältä. Onko tuo ihan pätevä päivittäisessä käytössä?
Itse käytän ihan pääasiallisena selaimena luurissa.
Laajennustuki (esim. adblock) löytyy vakiona ja biometrinen kirjautuminen palveluihin on kätevä.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
492
Käyttääkö joku tuota samsungin omaa selainta? Nopeasti kuin testasin niin vaikuttaa todella selkeältä ja näppärältä. Onko tuo ihan pätevä päivittäisessä käytössä?
En ole parempaa selainta nähnyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Musiikintoistoon jotain sovellusta mikä täyttää speksit:
-Toimii ns. tabletin näytöllä (autossa android soitin)
-Jättää jäljen kuunnelluista biiseistä
-Mahdollisuus soittaa vain "kuuntelemattomia" (tämä ei niin kriittinen mutta kiva juttu olis)

Eli mulla on autossa android soitin ja muistikortilla paljon biisejä (mp3).
Nyt kun ajelen 20min työmatka-ajoa niin tulee välillä fiilis että haluun tietyn biisin. Sen jälkeen sitten tuleekin aina ne samat biisit tuolla vakio soittosoftalla. Haluaisin vaihtelua, eli että soitin soittaisi halutessa biisejä joita en ole kuunnellut. Tai että GUI olis sellainen että listalta näkee että tätä ei ole kuunneltu, jotta voisin valita sen seuraavaksi.
Shuffle ei oikein riitä kun muistikortilla on toistasataa yli 2h radio-ohjelmaa (asun ulkomailla niin joskus kuuntelen suomea), eli shuffle lottoaa todella usein radio-ohjelman kun en sitä halua. Näitä voi tulla vaikka 5 peräkkäin niin on ärsyttävä rämpytellä seuraavaa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Käyttääkö joku tuota samsungin omaa selainta? Nopeasti kuin testasin niin vaikuttaa todella selkeältä ja näppärältä. Onko tuo ihan pätevä päivittäisessä käytössä?
Olen täysin siirtynyt tuohon, nyt jo useamman kuukauden. Käytän tosin betaversiota, mutta eipä tuossa kovin paljon ole eroa. Julkaisuversio toimii paremmin joillain sivuilla, esim. Hesarin uutisiin upotetut twitter-viestit bugaa betassa, syyttävät tosin käyttämääni AdGuardia (joka ei tosin haittaa julkaisuversiota).

Niin tai näin, yllättävän hyvä. Otin kokeiluun asenteella, että kokeillaanpa kuinka surkea tämä on. Vaan eipä ollutkaan surkea. :happy:
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
230
Tuosta tulikin mieleen, onko mitään fiksua ad blockeria olemassa? Chrome selain käytössä ja ei ole tarkoitus rootata luuria.
Puhelimena OP6 jos sillä nyt mitään merkitystä on.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
492
Tuosta tulikin mieleen, onko mitään fiksua ad blockeria olemassa? Chrome selain käytössä ja ei ole tarkoitus rootata luuria.
Puhelimena OP6 jos sillä nyt mitään merkitystä on.
Jos Chromessa ei ole pakko pysyä, ehdottaisin Samsung Internet Browseria, jonka pitäisi löytyä Play Storesta myös OP6:lle. En tunne ketään joka olisi katunut vaihdettuaan Chromen siihen, ja siihen saa ihan valikosta klikkaamalla adblockerin :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Tuosta tulikin mieleen, onko mitään fiksua ad blockeria olemassa? Chrome selain käytössä ja ei ole tarkoitus rootata luuria.
Puhelimena OP6 jos sillä nyt mitään merkitystä on.
Ilman rootia ainoa vaihtoehto on ns. VPN-pohjainen adblockeri, joka siis ei ole oikea VPN, vaan se vaan käyttää hyödyksi paikallista leikki-VPN-yhteyttä eikä päästä ei-haluttua liikennettä (suodatinlistat) läpi.

Itse suosittelen Blokada ja DNS66 ja näistä ensin Blokada, koska siinä on enemmän hosts-listoja valmiina valittavana (tarkoitus ei ole kytkeä niitä kaikkia päälle, pidä oletusasetukset aluksi).

Blokada v3 (ad blocker) | F-Droid - Free and Open Source Android App Repository

Näiden käyttö ei riipu selaimesta, toimii lähes kaikkiin sovelluksiin mutta esim. Youtuben mainoksia ei saa pois.
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Ilman rootia ainoa vaihtoehto on ns. VPN-pohjainen adblockeri, joka siis ei ole oikea VPN, vaan se vaan käyttää hyödyksi paikallista leikki-VPN-yhteyttä eikä päästä ei-haluttua liikennettä (suodanlistat) läpi.

Itse suosittelen Blokada ja DNS66 ja näistä ensin Blokada, koska siinä on enemmän hosts-listoja valmiina valittavana (tarkoitus ei ole kytkeä niitä kaikkia päälle, pidä oletusasetukset aluksi).

Blokada v3 (ad blocker) | F-Droid - Free and Open Source Android App Repository

Näiden käyttö ei riipu selaimesta, toimii lähes kaikkiin sovelluksiin mutta esim. Youtuben mainoksia ei saa pois.
Jos on valmis maksamaan sovelluksesta muutaman euron ja haluaa blokata mainoksia myös tietokoneella (esim. Spotifysta) niin suosittelen ostamaan AdGuardin.

Aiheesta on enemmän keskustelua täällä: Keskustelua selainten mainos-, ja yksityisyysestoista
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Jos selainkäytössä haluaa mainokset pois niin siirtyminen mobiili-Firefoxiin ja siihen uBlock Origin on varmaan helpoin ratkaisu.
Lisäksi poistaa ne tyhjät laatikot sivuilta, joka ilman root+adaway mahdollisuutta on sellainen joka puuttuu melkein kaikista muista vaihtoehdoista.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
97
Lisäksi poistaa ne tyhjät laatikot sivuilta, joka ilman root+adaway mahdollisuutta on sellainen joka puuttuu melkein kaikista muista vaihtoehdoista.
Jep! Plus sekin vielä että tuohon Firefoxille saa myös muita plugineja mikä taitaa olla muissa Android -selaimissa vielä aika harvinaista. :tup:
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Lisäksi poistaa ne tyhjät laatikot sivuilta, joka ilman root+adaway mahdollisuutta on sellainen joka puuttuu melkein kaikista muista vaihtoehdoista.
Millä sivuilla tuollaisia laatikoita jää? Käsittääkseni tuo on ihan siitä fillterilistasta kiinni ja ainakin omassa käytössä Juvanderin lista putsaa turhat divit. Ei ole näkynyt mitään laatikoita iltapäivälehtien tai muissakaan mainoksilla täytetyissä sivuissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Millä sivuilla tuollaisia laatikoita jää? Käsittääkseni tuo on ihan siitä fillterilistasta kiinni ja ainakin omassa käytössä Juvanderin lista putsaa turhat divit. Ei ole näkynyt mitään laatikoita iltapäivälehtien tai muissakaan mainoksilla täytetyissä sivuissa.
Ainakin lukemieni paikallislehtien sivuilla tuntui jäävän laatikoita häiritsevästi näkyville. Olen firefoxilla tosin mennyt jo talvesta asti.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Onko Androidille olemassa yhtään yksinkertaista kalenteriohjelmaa, johon saisi URLin perusteella ladattua automaattisesti päivitetyn kalenterin (.ics-muodossa, kai siis iCal tms)?
Googlen kalenterin kautta oon yrittänyt työvuorolistaa saada toimimaan, mutta se ei jostain syystä päivity. Simple Calendar vaikutti muuten pätevältä, mutta siinä pitää manuaalisesti aina ladata ensin se .ics-tiedosto puhelimeen ja sitten päivittää tiedot.
Kaikki muut kokeilemani ohjelmat haluavat tuon Googlen kautta tehdä asiat, mutta kun se Google ei toimi oikein...

PC:lle esimerkiksi Thunderbird osasi tuon homman erittäin helposti, ja asetuksista sai säätää itse kuinka usein haluaa kalenterin päivittyvän, mutta Android-puolella tuntuu olevan vain kasa paskaa tarjolla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
652
mistäs johtuu, ettei twitch videot ei näy enää foorumilla? Pelkkiä mustia laatikoita. Youtube videot toimii normaalisti.
chrome selaimena.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Onko Androidille olemassa yhtään yksinkertaista kalenteriohjelmaa, johon saisi URLin perusteella ladattua automaattisesti päivitetyn kalenterin (.ics-muodossa, kai siis iCal tms)?
Googlen kalenterin kautta oon yrittänyt työvuorolistaa saada toimimaan, mutta se ei jostain syystä päivity. Simple Calendar vaikutti muuten pätevältä, mutta siinä pitää manuaalisesti aina ladata ensin se .ics-tiedosto puhelimeen ja sitten päivittää tiedot.
Kaikki muut kokeilemani ohjelmat haluavat tuon Googlen kautta tehdä asiat, mutta kun se Google ei toimi oikein...

PC:lle esimerkiksi Thunderbird osasi tuon homman erittäin helposti, ja asetuksista sai säätää itse kuinka usein haluaa kalenterin päivittyvän, mutta Android-puolella tuntuu olevan vain kasa paskaa tarjolla.
Etkö voi lisätä sitä Google Calendarin nettikäyttöliittmän kautta?

https://calendar.google.com/calendar/r/settings/addbyurl

Useimmat kalenteriohjelmat kun ei omaa mitään omaa hallintaa tähän, ne vaan käyttää ja näyttää ne mitä Google Calenderiin on lisätty.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Etkö voi lisätä sitä Google Calendarin nettikäyttöliittmän kautta?

https://calendar.google.com/calendar/r/settings/addbyurl

Useimmat kalenteriohjelmat kun ei omaa mitään omaa hallintaa tähän, ne vaan käyttää ja näyttää ne mitä Google Calenderiin on lisätty.
Juuri niin olen tehnyt, mutta edes google calendar ei jostain syystä näytä uusia merkintöjä, vaikka poistin kalenterin ja latasin googleen uudelleen. Se ei tunnu päivittävän kalenteria.
Kokeilin myös jotain iCalSync-palikkaa, mutta se latasi vain kuukauden eteenpäin tapahtumia.
Kun tallensin .ics:n ja latasin Simple Calendariin manuaalisesti, niin se näyttää tapahtumat sinne asti kuin niitä on, eli pidemmälle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 352
Viestejä
4 198 963
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom