Ei muuten ollut näyttiksessä vika vaan oli virtalähteestä liittimet sulanu.
Saattanut hiukan kellitellessä haukata juissia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko tupla kaapeleilla vai yhdellä jaetulla? Jos tuplilla sulanu niin liittimet ollu löysät ja resistanssit noussu pilviin. Yhella jaetulla max virtamäärä on 150w niin en ihmettele että lämpiää.Ei muuten ollut näyttiksessä vika vaan oli virtalähteestä liittimet sulanu.Saattanut hiukan kellitellessä haukata juissia.
Nyt on sitten Resizabke BAR enabled. Joidenkin testien mukaan kait tulee myös tälle näytönohjaimelle hyötyä. Toki vain osassa peleistä ja ohjelmista.
![]()
Eli uusimmat ajurit sisään ja tässä ohjetta miten MSI:n emoissa tuo laitetaan päälle:
![]()
All MSI's X570, B550 & A520 Motherboards Feature Support For AMD's Smart Access Memory Feature
MSI has announced that its 500 series motherboard lineup including X570, B550 & A520 products will support AMD's Smart Access Memory feature.wccftech.com
Ai, ne on aktivoineet siis sen Vegassakin?Nyt on sitten Resizabke BAR enabled. Joidenkin testien mukaan kait tulee myös tälle näytönohjaimelle hyötyä. Toki vain osassa peleistä ja ohjelmista.
![]()
Eli uusimmat ajurit sisään ja tässä ohjetta miten MSI:n emoissa tuo laitetaan päälle:
![]()
All MSI's X570, B550 & A520 Motherboards Feature Support For AMD's Smart Access Memory Feature
MSI has announced that its 500 series motherboard lineup including X570, B550 & A520 products will support AMD's Smart Access Memory feature.wccftech.com
Onhan tuon saanut vegalla jo ainakin 3kk sitten jo päälle. Taitaa saada kaikilla GCN korteilla ainakin 200 -sarjasta eteenpäin, mitä oon noita testaillut.Ai, ne on aktivoineet siis sen Vegassakin?
Ai, ne on aktivoineet siis sen Vegassakin?
Kyllä ja se vihdoin jopa toimii oikein. Ensin kun sitä jotkut ovat testanneet vanhemmilla ajureilla on tullut enempi negatiivisia tuloksia keskimäärin kuin positiivisia:
Videolla paljon jaarittelua mutta kannattaa hypätä noin: 4:10 kohtaan mistä alkaa tulla testikäyriä 20.11.1 vs 21.2.3 ajureilla (vs stock ilman SAM:ia) mistä huomaa että noilla vanhemmilla tukevilla mutta ei niin hyvillä ajureilla voi joskus kaatua tai tulla luokkaa 20fps kun uusilla tulee 126 ja stockkina 117 (Hitman 3 esimerkkinä)
Muuten, itsellä Sampan Odyssey C49HG90DMU näytöllä tällä uusimmalla ajurilla hävisi Freesync-ongelmat Gears 5:sen ja Gears Tacticsin kanssa...![]()
Kyllä tällä seuraavaan sukupolveen asti porskuttaa.Se löi fps:n pomppimaan jatkuvasti ylös/alas. Näyttö välkkyi ja ei kyllä se päällä voinut pelata ollenkaan. Hauskaa on, että mulla on Sampan 32" kakkosnäyttönä aivan samoilla spekseillä ja siinä ei kyseistä ongelmaa ollut ;p Henkimaailman asioitaMinkälaisia ongelmia oli? Välillä täälläkin VRR toimii ja välillä ei vanhemmalla ajurilla. Nyt oli tullut bugilistaan tuo aikapäiviä vaivannut näyttöjen välkähtely tuplanäytöllä, eli Vega se vaan paranee vanhetessaan.Kyllä tällä seuraavaan sukupolveen asti porskuttaa.
Ainakin omassa refu vegassa ne tuulettimen ruuvit on aavistuksen pienempiä kuin muut ruuvit, mutta ihan perus ristipää ruuveja ne on.Rakennekysymys:
Omistan blower-mallisen MSI:n referenssivegan. Oli aikaisemmin blokki kiinni kortissa ja nyt olisin myynnin myötä vaihtamassa ilmajäähyä takaisin.
Flekti on kiinni kolmella ruuvilla piirilevyssä. Onko kyseessä jotkin erikoisruuvit, sillä muut näyttiksen kokoonpanoruuvit eivät lähde kierteille? Kierteet tuskin ovat paskana, sillä ongelma toistuu jokaisessa reiässä ja usealla ruuvilla kokeiltuna.
Olen aikaisemmin vaihtanut onnistuneesti tuon jäähyn, mutta en nyt millään muista että tuon kanssa olisi tullut mitään ongelmia.
Kiitos jo etukäteen.
Ainakin omassa refu vegassa ne tuulettimen ruuvit on aavistuksen pienempiä kuin muut ruuvit, mutta ihan perus ristipää ruuveja ne on.
Okei no se on hyvä tietää! Mihinköhän helvettiin minä olen omani kadottanut...
Kiitos!
Vastaisuudessa kannattaa kiertää ne ruuvit siihen tuulettimeen kiinni niin pysyyvät tallessa. Näin tein oman Vegan kohdalla joten tuulettimen oikeat ruuvit pitäs olla edelleen tallessa.
Oli mulla customissa kiinni ja prosessorin päältä vuosi nesteet kortin päälle.
Niin, loogiseltahan tuo kuulostaa. Tyhmästä päästä kärsii koko rahapussi.Mulla AIO teki saman. Deepcool captain eka versio surullisen kuuluisa interwebin mukaan siitä että alkaa vuotaa. Huomasin onneks ajoissa ja nopeasti sinoli puhdistus niin hyvin tuo edelleen toimii.
Se kuivattaminen on juurikin väärä tekniikka. Sun olis heti pitäny tehdä viinapesu koska korroosio lähtee liikkeelle siitä kuivumisesta.
Täähän saattaa olla korjattavissa, jos jaksaa tsekkaa kärähtäneet komponentit.Joo sen vertaa ei näemmä älyä ja suunnittelukykyä löydy.
Vastaisuuden varaa ei ole, sillä kortti taitaa olla kärähtänyt. Oli mulla customissa kiinni ja prosessorin päältä vuosi nesteet kortin päälle. Nyt vain ajattelin kokeilla heittää kasaan kun on vegojen hinnat pilvissä ja poistaisi kaverille täydellä takuulla.
Muutaman kuukauden annoin kuivua, ja nyt alkoholilla ja topsipuikolla koitin käydä piirilevyä läpi.
Paikallisesta koneliikkeestä löytyi korvaavat ruuvit ja saatiin flekti kiinni.
Kortti lähtee käyntiin, antaa hetken aikaa kuvaa, mutta sitten signaali häviää ja kortin flekti alkaa pyörimään täysillä. Sen vertaa ei elektroniikan tajua ole, että osaisi piirilevystä tunnistaa mahdollisesti kärähtäneet komponentit.
Kiitoksia kaikille avuliaista kommenteista![]()
Ihan mainaus tehoihin noi hinnat taitaa perustua, kaikilla yli 4GB korteilla.Mihin perustuu nykysellään käytettyjen vegojen hinnat? Nuohan on yli kolmin kertaset viime vuoteen nähden ja tuskin tuo nyt niin hyvä mainauskortti on.
Noku eihän tuo hashratekaan näytä nopeasti silmäiltynä tuon käytetyn hinnan kanssa menevän yhteen.Ihan mainaus tehoihin noi hinnat taitaa perustua, kaikilla yli 4GB korteilla.
Kyllähän tosta pitäisi saada vielä jonkun 300-400€ joltain mainarilta helposti. Mainaa sen kesään mennessä takaisin.Mulla olis hyllyssä pölyyntymässä vega 64, täysin toimivana jolle ei vaan ole ollut tarvetta niin voisi myydä. Paljonkohan voisi pyytää ? Takuuta ei enää ole ja pelikäytössä ollut.
Teillä ei kenelläkään ole ongelmaa, että ruutu menee mustaksi ja vain reboot auttaa? Tässä on kyllä virtalähde vaihtunut huonompaan välissä, mutta ei oma Vega 56 tehnyt mitään tällaista pääkoneella, pelkästään nyt tuossa "uudessa" koneessa, jonne heitin sen RTX 3080:n tullessa pääkoneeseen.
Ongelmat alkoivat, kun asensin AMD:n tuoreimmat ajurit ja Steamin. Sitä ennen kaikki toimi hyvin, mutta ei ollut yllättävästi mitään kunnon rasitusta kortille.
edit: on toki MSI:n näyttö tuossa "uudessa" koneessa:
Myin jo, mutta jos tulee peruutuksia, niin koettelen ilman Freesyncciä, joka on ikävää -> koska se on ainoa syy, miksi minulla on AMD:n näytönohjain..MSI display with 5700XT - black screen problem
Since new, my Powercolor Red Devil 5700XT has experienced a black-screen issue with my MSI monitor. I've reported the issue to AMD, although I'd like to see if other people might have ideas for a solution. Problem: Once the monitor has gone to sleep (display off), all games that run in a...community.amd.com
Jos et käytä HDMI audiota, niin koitapa disabloida laitehallinnasta se AMD Hdmi audio driver. Itsellä tuo ratkaisi black screen ongelman.
Mitenkäs on muilla pelannut uusimpien ajureiden kanssa?
Oma hyvin kellottuva 56 on ollut epävakaa jo monta uutta ajuriversiota ja aina tarttenut palata vanhimpaan toimivaan, joka on nyt siis 21.8.2.
Veikkaan että liittyy Freesyncciin? Itsellä tämä ongelma ilmestyi syksyllä ja satuin huomaamaan että en ollut poistanut CRU:lla tehtyjä testailuja. Olin siis koittanut saada Freesyncin toimimaan sitä tukemattomalla näytöllä.Onkos muilla ollut ongelmaa että sleepistä tai display off tilasta herätessä näyttö jää todella himmeäksi, paitsi kursori? Siis sellaiseksi että melkein mahdoton käyttää mitään. Hiiren kuvake taas hohtaa normaalina. Tuo ongelma ollut itsellä jo pitkän aikaa enkä ole keksinyt mitä tehdä. Amd tukifoorumeilla vastaava, mutta ei ratkaisuja. Win10 käytössä.
Freesync kyllä käytössä ja cru:lla laajennetulla profiililla. Täytyypä testata ilman josko korjautuisi. Kiitos vinkistä/ideasta.Veikkaan että liittyy Freesyncciin? Itsellä tämä ongelma ilmestyi syksyllä ja satuin huomaamaan että en ollut poistanut CRU:lla tehtyjä testailuja. Olin siis koittanut saada Freesyncin toimimaan sitä tukemattomalla näytöllä.
Onkos muilla ollut ongelmaa että sleepistä tai display off tilasta herätessä näyttö jää todella himmeäksi, paitsi kursori? Siis sellaiseksi että melkein mahdoton käyttää mitään. Hiiren kuvake taas hohtaa normaalina. Tuo ongelma ollut itsellä jo pitkän aikaa enkä ole keksinyt mitä tehdä. Amd tukifoorumeilla vastaava, mutta ei ratkaisuja. Win10 käytössä.
Ctrl+win+shift+B tekee saman.Aina kun näyttö tulee sleepistä, niin värit on mitä sattuu, eikä niillä pysty mitään katsomaan tai pelaamaan. Ongelma mulla korjaantuu sillä, että käyn radeonin asetuksista napsauttaa super resolutionin tai GPU scalingin off/on, niin taas pelittää
No oma 56 huitelee siellä jossain päälle 1700mHz pelikelloilla.Itsellä ei ole ollut ainakaan mitään vakausongelmia vuosiin, mutta en ole kyllä kokeillut viritelläkään mitään. Tosin Cyberpunkin kanssa pitää olla vanhat ajurit, jos pelissä haluaa nähdä jotain (21.10.3. tjsp)
Puhutaanko nyt asetuksiin syötetyistä kelloista vai toteutuneista oikeista kelloista? Oma vesijäähdytetty 56 jää siis alle 1700MHz. (huom iso M)No oma 56 huitelee siellä jossain päälle 1700mHz pelikelloilla.
Veikkaan että liittyy Freesyncciin? Itsellä tämä ongelma ilmestyi syksyllä ja satuin huomaamaan että en ollut poistanut CRU:lla tehtyjä testailuja. Olin siis koittanut saada Freesyncin toimimaan sitä tukemattomalla näytöllä.
Ei liity freesynciin. Ainakaan sen poistaminen käytöstä ei vaikuta mihinkään. (poistaminen ajureista ja monitorista)Freesync kyllä käytössä ja cru:lla laajennetulla profiililla. Täytyypä testata ilman josko korjautuisi. Kiitos vinkistä/ideasta.
Toteutuneista.Puhutaanko nyt asetuksiin syötetyistä kelloista vai toteutuneista oikeista kelloista? Oma vesijäähdytetty 56 jää siis alle 1700MHz. (huom iso M)
Itsellä osa peleistä kelpuuttaa hyvinkin tuollaiset kellot ja osa taas ei. Olen vain "absolutisti" vakauden suhteen. Mikään ohjelma tai peli tai mikään ei saa aiheuttaa yhtäkään virhettä, kaatumisista puhumattakaan. Sama siis prossulla ja muisteilla. Yksi virhe kuukaudessa -> ei vakaa.Toteutuneista.
Was Vega really more future-proof? videota tarjolla.
Tässä siis vertaillaan Vega 64 vs GTX 1080 päälle 50 eri pelillä.
Kysymys kuuluukin, nyt kun on kulunut 5 vuotta julkaisusta onko tämä ikääntynyt hyvin vai huonosti, oliko Vega 64 parempi vai huonompi ostos kuin GTX 1080? Vertailut suoritetaan 1080p sekä 1440p resoluutioilla:
Voin itse sanoa Total War: Warhammer III sekä Cyberpunk 2077 pelejä Vega 64 pelanneena että ihan hyvä päätös oli tuo aikoinaan hankkia ja vielä myydessä sai enemmän kuin mitä siitä maksoi. (Myös Red Dead Redemption 2)
Toki tässäkin se että riippuu pelistä, jollain pelillä toinen kortti saa lähes / noin 40% parempaa tulosta kuin toisella pelillä.
Noissa testeissä kannattaa pitää mielessä amd:n oletusarvoisesti roskaa olevat voltit ja kellot. Vega56 ainakin ottaa -140mV melkein 20% lisää suorituskykyä joissain sovelluksissa, mitä voi pitää aikamoisena munauksena.
\ viivat välistä. Ja ittellä ainakin noi meni uusimpien ajurien kanssa ihan sinne 0000 kansioon kuten alkuperäisessä ohjeessa, ei igorin väittämään 0007 kansioon.Tuosta puuttuu sellainen pienen pieni yksityiskohta kuin testit ilman säätöjä, että näkisi onko tuolla muuta vaikutusta kuin joku paikka väittämässä sen olevan päälläOnkos kukaan leikkinyt tämän registry modin kanssa?
![]()
Radeon RX Vega 56 - Is AMD’s 5-year-old “fail” with a driver hack for SAM (rBAR) still usable in 2023? Surprise! | Page 2 | igor´sLAB
This summer, AMD’s Vega graphics cards will celebrate their fifth birthday. Always standing in the shadow of Nvidia’s Pascal cards, the power-hungry cards were never really popular with gamers.www.igorslab.de
Eli Rebar Vegaan päälle.
![]()
![]()
Jännästi kuitenkin toi GPU-Z advanced sanoo muuta
![]()
EDIT: Ja tosiaan tuossa igorin artikkelissa noi registry jutut on vähän miten on kun sieltä puuttuu\viivat välistä. Ja ittellä ainakin noi meni uusimpien ajurien kanssa ihan sinne 0000 kansioon kuten alkuperäisessä ohjeessa, ei igorin väittämään 0007 kansioon.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.