Shadereissa riittää kyllä AMDllä vääntöä, ja niihin shadereiden sitä pinta-alaa eniten AMDllä haaskataan.
Mutta kun muualla(ROPit, geometriapuoli, ajurit) on pullonkauloja, huomattava osa niistä shadereista usein pelatessa idlaa.
Sen, kuinka vähän ne shaderit on pullonkaula huomaa hyvin Vega 56n ja Vega 64n suorituskykyerosta.
Vega 56 on käytännössä yleensä vain kellotaajuutensa verran Vega 64sta hitaampi, vaikka siinä on myös 12.5% vähemmän shadereita ja TMUita.
Tuossa on ilmeisesti oikea kuva Vega 10stä:
Shader-prosessorit siitä näyttää suurimman osa tilasta vievän, jokainen melkein koko piirin korkuinen pystyrivi sisältää kaksi shader-prosessoria TMUineen päällekkäin peilikuvana.
Alhaalla on sitten vähän jotain muistiohjaimia yms, ja ihan reunoilla on jotain muuta. Välimuistejakaan ei näyttäisi olevan hirveän suuria määriä, SRAMin erottaa kuvasta tummempana,.