AMD:n Radeon RX Vega -näytönohjaimien hinta oletettavasti noin 1000 euroa

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 608
Olikohan noissa aiemmissa "testeissä" HBCC käytössä?
Oli, tietenkin, se on Vegan muistiohjain. Se on eri asia mitä mahdollisuuksia HBCC tarjoaa peruskäytössä vrt vanhemmat muistiohjaimet ja mitä niistä on käytetty / ei ole käytetty.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 986
Olikohan noissa aiemmissa "testeissä" HBCC käytössä?
No luulisi Vegan olevan Doomissa Vulkanilla niin hyvä että ei siihen HBCC:tä tarvi avuksi.

Oli, tietenkin, se on Vegan muistiohjain. Se on eri asia mitä mahdollisuuksia HBCC tarjoaa peruskäytössä vrt vanhemmat muistiohjaimet ja mitä niistä on käytetty / ei ole käytetty.
Eikä sen tarvi kumminkin ohjelmallisen tuen että se antaa sen hyödyn mitä AMD demosi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 128
Open gliden ja open CL:n hehkutusta on vain jatkettu niin pitkään, kun muistan, eikä niistä ole mitään ylivoimaisia standardeja ole tullut, joten en nyt jaksa nähdä niissä toimivuuden suhteen mitään niin erikoista.
Mistä ihmeen "open glidestä" oikein höpiset?

En ole koskaan, missään, kuullut kenenkään hehkuttavan yhtään mitään "open glideä".

edit:

[offtopic]
Nyt kun googletin, niin löysin, että kyse polkupyöräkomponenttivalmistaja SRAMin tavasta tehdä pyörän takarattaat siten, että vaihteen vaihtaminen sujuu nopeammin.

Aika off-topiccia siis näytönohjainsäikeessä.

OpenGlide | SRAM Road | SRAM

[/offtopic]
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 608
No luulisi Vegan olevan Doomissa Vulkanilla niin hyvä että ei siihen HBCC:tä tarvi avuksi.

Eikä sen tarvi kumminkin ohjelmallisen tuen että se antaa sen hyödyn mitä AMD demosi.
Nyt sitten oikeasti ne termit kuntoon.
HBCC on Vegan muistiohjain, se on aina käytössä. Se, hyödynnetäänkö sen tuomia mahdollisuuksia asiassa x on sitten toinen juttu, mutta tilanteet joissa siitä käytännössä pitäisi edes voida olla merkittävää hyötyä "perinteisiin muistiohjaimiin" nähden on tilanteet, joissa näyttiksen oma muisti loppuu kesken.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 608
Ainakin ekoissa demoissa esittelivät erikseen HBCC OFF ja HBCC ON.
Kyllä, koska se on helpompaa kuin kertoa että tässä HBCC toimii kuin "tavallinen muistiohjain" ja tässä toisessa se hyödyntää uusia taitojaan
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 986
Kyllä, koska se on helpompaa kuin kertoa että tässä HBCC toimii kuin "tavallinen muistiohjain" ja tässä toisessa se hyödyntää uusia taitojaan
Onko varmaa että "HBCC High Bandwith Cache Controller" on koko muistiohjaimen virallinen nimi eikä vain yhden muistiohjaimessa olevan ominaisuuden virallinen nimi.

Meinaan kun Cache on vain yksi osa koko muistisysteemiä niin tuntuisi omituiselta jos koko musitisysteemi oltaisiin nimetty Cache:ksi.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 608
Onko varmaa että "HBCC High Bandwith Cache Controller" on koko muistiohjaimen virallinen nimi eikä vain yhden muistiohjaimessa olevan ominaisuuden virallinen nimi.
Se koko blokki on kaikissa AMD:n dioissa HBCC eikä sille ole ikinä ollut mitään muuta nimeä
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Mistä ihmeen "open glidestä" oikein höpiset?

En ole koskaan, missään, kuullut kenenkään hehkuttavan yhtään mitään "open glideä".

edit:

[offtopic]
Nyt kun googletin, niin löysin, että kyse polkupyöräkomponenttivalmistaja SRAMin tavasta tehdä pyörän takarattaat siten, että vaihteen vaihtaminen sujuu nopeammin.

Aika off-topiccia siis näytönohjainsäikeessä.

OpenGlide | SRAM Road | SRAM

[/offtopic]
Noh jatketaas hieman offtopiccia: ittelle muistuu mieleen kuinka vuonna miekka ja kivi käytin openglideä eli glide->opengl wrapperia pelissä nimeltä Clive Barker's Undying. Eli oli sille joskus käyttötarkoituskin. Toisaalta uskoisin Griffinin tarkoittavat tässä tapauksessa vähän tuoreempaa "matalantason" apia nimeltä Vulkan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 152
Noh jatketaas hieman offtopiccia: ittelle muistuu mieleen kuinka vuonna miekka ja kivi käytin openglideä eli glide->opengl wrapperia pelissä nimeltä Clive Barker's Undying. Eli oli sille joskus käyttötarkoituskin. Toisaalta uskoisin Griffinin tarkoittavat tässä tapauksessa vähän tuoreempaa "matalantason" apia nimeltä Vulkan.
OpenGL:hän se oli se surullisen kuuluisa pöhöttymätautiin tukehtunut tekele, joka onnistui laahaamaan DX:ää jäljessä, kun osalliset eivät oikein päässeet yhteisymmärrykseen, mikä on extensioni ja mikä ominaisuus missäkin versiossa. Tyypillinen tarina noissa "open" hommissa.

Tarvittaisiin joku, joka kertakaikkisesti sanoo asiat ja se on sitten viimeinen sana. Noissa menee aina perinteisesti eipäs juupas hommiksi nuo ja kehitys laahaa pahasti jäljessä pidemmän päälle..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 819
Viestejä
4 204 850
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom